Ziare.com Actual
Alege un alt profil

Cititorii Ziare.com: Basescu nu a fost tradat de popor la referendum Marti, 27 Noiembrie 2007, ora 17:49

TEXT SIZE:  Micsoreaza fontul Mareste fontul

Rezerva promovare
Imediat dupa anuntarea rezultatelor participarii la referendum, pe buzele tuturor se afla intrebarea "A fost Basescu tradat de popor?". Am pus-o si noi aceeasi intrebare cititorilor Ziare.com si rezultatele sunt clare: presedintele se bucura inca de incredere, chiar daca la urne au venit numai un sfert dintre cetateni.

Numai 32,9% dintre cei chestionati au raspuns ca presedintele a fost tradat de popor, semn ca, pana la urma, scopurile referendumului si proasta mediatizare sunt cauzele prezentei slabe la urne si nu obiectivul asumat de seful statului.

Am selectat si cateva dintre raspunsurile primite de la cititori la intrebarea Ziare.com.

"Esecul apartine administratiei ce s-a ocupat de organizarea referendumului, in nici un caz presedintelui Basescu", ne spune Aurel.

De partea presedintelui sunt si cei care pun esecul referendumului pe seama neparticiparii la vot a electoratului si a sistemului acestuia de organizare si validare.

Este nevoie de 50%+1 din electorat pentru ca un referendum sa fie validat, iar absenteismul in masa a sanctionat propunerea presedintelui, iar "prezidentul cunostea care este prevederea legala in acest caz", ne spune Vasile, care concluzioneaza ca "referendumul a fost invalidat" si "Duminica Orbului nu s-a mai repetat".

80% dintre votantii de duminica au fost pentru votul uninominal, "deci corect trebuie validat", iar pe ceilalti "nu i-a interesat, deci sunt exclusi din calcul", sustine M.M.

In timp ce Roxana, alt cititor care isi exprima opinia, aduce in discutie un punct de vedere diferit: "Cum poti sa spui ca 80% dintre alegatori vor uninominalul lui Base, cand la referendum s-au prezentat 27% dintre alegatori ?...Cei care nu s-au prezentat au spus NU".

Matematic sau nu, logic sau nu "aici nu este vorba de tradare sau ne-tradare", dincolo de problemele sistemului de validare, "domnul prezident, ignorind realitatea, a crezut ca e atit de iubit in asa masura incat macar 60% din electorat va veni sa-l sustina fara conditii", opineaza Cetateanul Neturmentat.

Prezenta sau absenta la vot reflectata in esecul referendumului este vazuta si ca lupta directa intre presedinte si partidul de guvernamant, iar "romanii s-au saturat de circul politic sau poate unii au realizat ca sunt manipulati prin intermediul acestui scrutin inutil si ridicol", ne spune Stefan Claudiu, opinie intarita si de un alt cititor care sustine ca poporul a fost tradat de Basescu, deoarece "este bataia de joc a lui, este bun numai la vot".

Pentru Hutanu Teresa, presedintele Basescu "nu a fost tradat de popor", absenta de la urne a poporului este doar lasitate: "Lasitatea unora a mers pana la neprezentarea la urne.". Pentru Ionescu nu lasitatea este cauza absenteismului la vot, ci "lipsa oamenilor la vot se datoreaza scarbei fata de clasa politica actuala", iar "celor multi ne ramane decat sa fim alaturi de presedintele Romaniei" pentru ca "Basescu ne-a intins o mana".

Articol citit de 1794 ori


Sursa: Ziare.com
Autor: Bogdana Boga
Email:
RSS Newsletter
Comunitate
Ordoneaza dupa data postarii:  Crescator | Descrescator
VASILE
spune:
27.11.2007, 18:40
ZIARISTII IN SLUJBA HOTILOR TRADEAZA POPORUL

...CEI CARE TACETI MALC SI NU ZICETI NIMIC IMPOTRIVA IDEII DE-A ADUCE MANA DE LUCRU DE LA MII DE KILOMETRi, SANTETI MAI ODIOSI DECAT CEI CARE-SI F U T PARINTII ! II LINGETI IN C U R PE CEI CARE DISTRUG FAMILII, MUTAND SUFLETE DE OAMENI DE PE O PARTE PE ALTA A PLANETEI. HOTII DE LA GUVERN , IN CARDASIE CU CEI DE LA BRUXELLES, ISI ADUNA AVERI URIASE SI VA TIN CU MORCOVU-N C U R , SI PE VOI SI PE AI DE-OR VENI SA VA IA SLUJBELE SI CASELE, CA SA VA LASE PE DRUMURI...

Vasile (da àla care stà la fereastrà la Vatican)
raspunde:
27.11.2007, 23:08
hai sà te làmuresti si tu de cum stà smecheria

Ascultà mài Ioan Gurà de Aur,àia care s-ar intoarce acasà n-ar fura slujbele la aceia care "au màncat salam cu soia" cà doar nu si-au rupt oasele prin stràinàtàturi degeaba.V-ar invàta sà munciti, sà respectati banu'.
De case ce sà mai spun! In Romanika se construieste pe banii "fraierilor " care culeg càpsuni sau zugràvesc vile.
Trage sirena nea Roaità sau apa si du-te pe Siret in jos,intr-un loc frumos .Descarcà-te dar dà si cu spray cà miroase.

crisogonus
spune:
27.11.2007, 19:14
Basescu si poporul

Basescu nu a fost tradat. A fost ignorat. Atat si nimic mai mult.

shadowgry
raspunde:
27.11.2007, 22:09
De acord

Băsescu a fost ignorat, e drept, dar asta si pt că oamenii nu au înteles pur si simplu ce este cu uninominalele celor două palate. Si nici partidele aferente celor două palate nu au transpirat ca să "traducă" pt publicul larg despre ce este vorba.

Dan
spune:
27.11.2007, 19:41
Basescu poate trada poporu si nu invers

Titlul articolului e nefericit....votul asta (absentza de la vot) e un avertisment pt nea Base....daca continua sa se tina de prostii, si sa-si vada de vendeta lui cu Tariceanu si ai lui, o sa o ia pe coaja tare la urmatorul vot....nea Base mai **** si ceva nu numai vorbe goale.....ne doare in palarie de faptu ca ti-o trage Tariceanu.....

Avram
spune:
27.11.2007, 19:55
Pentru adepti celor 322 de Coruptii!

Ma saraciilor,ce tradare vedeti voi cu 90% sa spun populatia ca da??Santeti niste cr...tini.. precum cei 322 .Basescu a castigat cu toate ca ati facut in 2 sectii de votare diferite numai sa nu se prezinte lumea la vot.Nemernici de de comunisti nationalisti si petrolisti Rusi.

Moisuc Neculai
spune:
27.11.2007, 20:46
Parere

Ideia potrivit careia ,dl.Presedinte Basescu a fost tradat de popor la referendum este cea mai stupida inventie a ziaristilor aservitii grupurilor de interese ,straine poporului.Cu toate piedicile puse de administratia locala pentru organizarea referendumului ,peste 80%din cei care s-au prezentat la vot au fost pentru referendum.Datorita guvernelor de dupa 1989 tara a fost depopulata ,romanii au plecat in pribegie ,pentru a-si castiga existenta.Nu mai vreau sa votez LISTE vreau sa votez un candidat pe care sa -l trag la raspundere in cazul in care nu-si face datoria.

shadowgry
raspunde:
27.11.2007, 22:14
DEX-ul nu a murit

E bine că ai opinii si computer. Dacă ai avea si cunostinte minimale de limba română ar fi si mai bine. Pe de altă parte, notează-ti undeva că din majoritatea guvernelor de după 1989 a făcut parte Băsescu, nu ziaristii!

George CA
spune:
28.11.2007, 04:35
Tradarea poporului de catre Parlament

Despre asta este vorba. Atzi uitat cu totzii ultimele 3 referendumuri? Atzi uitat cum de fiecare data, deshi exista o lege a referendumului, Parlamentul a amendat-o conform intereselor lor de grup? Sa recapitulam. In 2003 la referendumul pentru modificarea Constitutziei, pentru ca interesul era ca acest referendum sa fie validat, perioada de votare a fost prelunfita cu inca o zi pentru a avea peste 50% voturi. In luna mai 2007 la referendumul pentru destituirea lui Basescu, pentru ca interesul Parlamentului era ca preshedintele sa fie destituit, iar au modificat legea, permitzand validarea referendumului cu majoritatea simpla, adica fara sa fie nevoie de prezentza la urne a cel putzin 50% din alegatori. La ultimul referendum, interesul Parlamentului era din nou evident ca referendumul sa nu fie validat, ashadar brusc legea ramane valabila in forma initziala cu 50%. Ashadar nu va mai amagitzi ca traitzi intr-o democratzie ci mai degraba traitzi intr-o dictatura Parlamentara unde... (arata tot comentariul)

micubere
raspunde:
28.11.2007, 09:39
romanul tot roman romane

diar GioooooogiCA, draga prietene, credeam ca scumpul tau presedinte s-a dat pe brazda si a invatat romanaste; continutul parca il reprezinta, parca chiar si pe el si pe guvernatorul tau la un loc.
Problema nu este insa continutul, ci modul in care pari indragostit de Base: ce a pierdut?! cu siguranta l-a castigat pe ala din mai; mai-mai sa cred ca de data asta nu prea a vrut sa castige; eh, oricum, nu cred ca a pierdut, cum prea bine si dupa cum spui nu au pierdut nici aialalti ca el: parlamentari si guvernatorii, democrati mai mult sai mai putin sociali sau liberali, conservatori (astia cam da-da nu-i rau) sau prmisti (si astia la fel).
Da' poporul, poporul s-a mai desteptat. Nu mai merge ca in duminica orbului, ca **** la taiat. Nu are ce merita, nu se mai deranjeaza: vezi participarile la scrutinuri, din ce in ce mai slabe, pe masura prestatiei celor care ii pastoresc. II meritam? Eu cred ca ei nu ne merita... Imi cer scuze.

eddie
spune:
28.11.2007, 08:45
ESCROACA BARLEA ADELA MIRELA DIN ALBA IULIA, ACUM IN CANADA

Prostitutie sentimentală "made in România"
O albaiuliancă &Â170;i-a acuzat so&Â222;ul
lAcesta a fost arestat de Politia din Quebec si a fost târât în instantă timp de cinci ani
Cazul pe care dorim să-l aducem azi în atentia dumneavoastră este prilej de reflectie din două motive: pe de o parte arată la ce se pretează româncele noastre pentru a ajunge cu acte în regulă în străinătate, iar pe de altă parte demonstrează că protectia exagerată a sexului asa zis slab prin lege poate duce la situatii aberante si la manipulări chiar si în tările cu sisteme politienesti si judiciare bine puse la punct. Este vorba despre drama pe care a trăit-o un român stabilit în Canada încă din 1996, care din dorinta de a se căsători cu o româncă a apelat la site-urile matrimoniale si a fost escrocat de o albaiuliancă lipsită de scrupule. Româno-canadianul este... (arata tot comentariul)

pacala
spune:
28.11.2007, 10:22
ZIARE.COM P....C.....

si acest ziare.com este una din oficinile lui pazvante chiorul ca si EZ, Con.. etc. Faptul ca aici se aud vorbind toti analfabetii nu spune nimic in fapt. Uitativa cum scriu si va dati seama cine sunt.
Adevarat este ca anlfabetii din Romania sunt morti dupa badaranii care le seamana, iar pazvante este unul dintre ei, pe deasupra si mafiot.
As vrea sa cred ca nu toti romanii sunt badarani, dar s-ar putea sa ma insel.

Iuli
spune:
28.11.2007, 13:44
Referendum

Asi vrea sa spun ca sunt profund dezamagit de lipsa de interes a oamenilor pentru referendum. A fost o ocazie rara pentru ei sa faca ceva, nu numai sa comenteze pe la colturi.
In ceea ce ma priveste este ultima votare din Romania la care mai particip, daca nu se trece pe vot uninominal.

Baronul
spune:
29.11.2007, 12:37
Poate romanii vor sa fie intrebati daca sunt de acord cu votul uninominal si nu sa le fie bagat pe gat

Am refuzat sa votez la referendumul lui Basescu, dar nu pentru ca n-as fi de acord cu votul uninominal (indiferent de varianta) ci pentru ca mi se parea normal sa fiu intrebat inainte. Ar fi fost normal ca Basescu sa ma intrebe daca vreau vot uninominal mai intai si apoi daca sunt de acord cu varianta lui.
De 17 ani constat ca altii gandesc in locul meu si hotarasc "ceea ce este mai bine" pentru mine. Cred ca eu stiu cel mai bine ce doresc si care imi este interesul, nu Basescu sau Iliescu si nici Liiceanu sau Patapievici ori Plesu sau Dinescu. M-am saturat sa fiu manipulat de asa zisa societate civila care imi impune valorile in care sa cred, conform intereselor de gasca ale unor asa zisi intelectuali sau lideri de opinie aflati in solda unora sau altora.
Vreau sa fiu lasat sa gandesc singur.
Iar daca 4 milioane de indivizi din 18 milioane s-au pronuntat in favoarea sistemului de vot propovaduit de Basescu asta nu inseamna ca toti romanii sunt de acord cu el.... (arata tot comentariul)