Bara sus header
Click aici pentru a te intoarce in prima pagina Ziare.com
Alege un alt profil Buton semnul intrebarii
Algeri 2008: Afla candidatii din colegiul tau!

Dieta cu carbohidrati dauneaza vederii Joi, 02 August 2007, ora 13:11

TEXT SIZE:  Micsoreaza fontul Mareste fontul

ARHIVA

Carbohidratii dintr-o dieta pot influenta degenerarea maculara legata de varsta (AMD), boala care poate duce la pierderea vederii, in special la adultii mai in varsta, potrivit unui raport din "Jurnalul American de Nutritie Clinica".


Doctorul Allen Taylor si colegii sai de la Universitatea Tufts, Boston au ajuns la concluzia ca, in urma unor mecanisme declansate de carbohidrati, apar mai multe probleme: AMD, diabet, boli de ochi si boli cardiovasculare.



Pentru mai multe informatii, cercetatorii au efectuat un studiu pe 4.099 de participanti, cu varste cuprinse intre 55 si 80 de ani. 8.125 de pacienti au fost identificati cu una dintre cele cinci grupe de boli AMD, pe baza severitatii bolii sau tinand cont de alti factori.



Dieta cu un grad ridicat de glicemie, care contine carbohidrati ce ridica foarte usor nivelul zaharului din sange, creste, in mod semnificativ, riscul AMD.



Cercetatorii au calculat ca 20 la suta din cazurile de AMD ar fi putut fi prevenite, daca pacientii ar fi urmat diete cu grade mici de glicemie.


Articol citit de 609 ori


Sursa: Ziare.com
Autor: Madalina Mitan
RSS Newsletter
Nu exista comentarii pentru aceasta stire.




Personalitati