Stiri minut cu minut

Evreii incarcerati in Romania, recunoscuti ca supravietuitori ai Holocaustului Luni, 12 Mai 2008, ora 09:17

Micsoreaza fontul     Mareste fontul

Evreii care au fost incarcerati in Romania si Bulgaria in timpul celui de-al doilea razboi mondial vor fi recunoscuti ca victime ale Holocaustului si vor primi beneficii financiare, a decis duminica o comisie israeliana, informeaza cotidianul Haaretz.

Masura stabileste un precedent, sustine publicatia israeliena, deoarece evreii din Romania si Bulgaria vizati de decizie nu au fost trimisi in lagarele naziste de concentrare si de exterminare.

Comisia de apel pentru implementarea legii persecutarii naziste i-a incadrat pe evreii din Romania si Bulgaria in "prima clasa" de supravietuitori ai Holocaustului care, potrivit unei decizii adoptate anul trecut de Guvernul israelian, au dreptul sa primeasca beneficii sporite.

Pana in prezent Guvernul israelian a acordat beneficii financiare doar supravietuitorilor care au fost in mod direct supusi persecutiilor naziste. Evreii care au parasit zonele ocupate de nazisti, precum Italia, Franta regimului de la Vichy, Romania si Bulgaria, nu erau eligibili pentru astfel de compensatii.

Comisia de apel a decis ca evreii incarcerati in Romania si Bulgaria, incepand cu anul 1941, au fost privati de libertate "intr-un stil nazist" si sunt, in consecinta, eligibili pentru compensatii.

Articol citit de 613 ori


Sursa: Ziare.com
RSS Newsletter
Comunitate
Ordoneaza dupa data postarii:  Crescator | Descrescator
RO spune: 12.05.2008, 10:06
nu mai inteleg nimic

atunci care mai e definitia holocaustului ? Singurul lucru care-mi este clar dupa lectura articolului e ca e vorba de bani (despagubiri - apropo : platite de cine ?.

0 Vot negativ +2 Vot pozitiv +2
ghetto-cluj/iris raspunde: 12.05.2008, 10:20
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ghetoul_Iris

O comisie israeliana a decis acest lucru deci,este problema statului Israel de unde va plati "beneficiile" respective.
Nu va ingrijorati de banii altora!
Nicidecum nu vor fi luati bani de la bugetul Romaniei!

0 Vot negativ +2 Vot pozitiv +2
RO raspunde: 12.05.2008, 11:01
merci pentru indicatie !

da, acum e clar cum e cu ghetourile facute de maghiari in Transilvania. Esti de acord ca nu reiese nimic clar din articol si deruta vine de la termenul de puscarie ?

0 Vot negativ +2 Vot pozitiv +2
Un prieten mai informat raspunde: 13.05.2008, 13:25
Asa ar fi logic, dar...

Trebuie sa ai in vedere ca avem de-a face cu cei mai mari escroci din istoria umanitatii. Vor gasi ei o cale ca plata sa se faca tot de la bugetul statului roman. Tu nu vezi ca cei favorizati de toate legile lui Iliescu, sunt doar evreii?. Uita-te la cei care primesc pensiile uriase numite "de serviciu", direct de la bugetul statului, fara nici o legatura cu contributia lor la CAS. Deci , prin grija lui Iliescu, omul lor, poporul ii plateste imparateste, iar romanii, traiesc cu pensii de 5-10 ori mai mici.

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
CF spune: 12.05.2008, 10:08
adica

intre puscaria din Roamania si Bulgaria si lagarele de exterminare cu camere de gazat sa nu fie nici o diferenta ?!

0 Vot negativ +3 Vot pozitiv +3
MR raspunde: 12.05.2008, 10:33
si detinutii de drept comun ?

si ei vor fi despagubiti ? indiferent de faptele penale savarsite ?

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
libertate_de_exprimare spune: 12.05.2008, 14:39
spiritul evreiesc

...aceeasi evrei hraparetzi, acuzatori, mincinosi si rautaciosi ... asta-i spiritul evreiesc. Pt modul in care manipuleaza Hezbollahul, prin oamenii lor si pt modul in care dirijeaza din umbra "afacerile in Orientul Apropiat, SUA si in lume, ar trebui mutati pe alta planeta. Cauza primordiala a rascoalei de la 1907 e EVREUL...halal natiune.

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
C.P. raspunde: 12.05.2008, 15:26
Libertatea de exprimare...

tu ar trebui sa fi mutat pe alta planeta, om rau si antisemit ce esti. Nu ti-e frica de Dumnezeu sa vorbesti asa de poporul Sau ales? Ce rau ti-au facut tie evreii? Ei sau arabeii impanzesc Bucurestii, Constanta, Timisoara si (probabil) alte orase cu afacerile lor mafiote si ura lor anticrestina si antievreiasca? Dumnezeu sa binecuvanteze Israelul si capitala sa eterna Yerusalaimul!

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
Mister 11-09-01 spune: 12.05.2008, 16:27
Nu stii mare lucru,

Citeste pe Wikipedia, la "turnuri gemene", cum patronul, un evreu, cu doua luni inainte de a fi doborate, si-a dublat asigurarea, de la 5,7 la 12 miliarde $. Temperatura maxima atinsa prin arderea kerosenului, este de 650 grade C. Din analizele foto, a rezultat ca avioanele care au lovit turnurile, aveau sub ele bombe cu napalm. Numai asa temperatura a putut creste la 1500 grade C, la care s-a topit structura de rezistenta a gemenilor. Pe film, se mai vad o multime de miniexplozii pe stalpii de rezistenta, cu 30 de etaje mai jos. Cu doua luni inainte de presupusul atac terorist, turnurile au fost supuse unor ample "reparatii". S-a mai prabusit si un al 3-lea bloc, de 30 de etaje, la 7 ore dupa lovirea Gemenilor, lucru imposibil de explicat. Cu o jumatate de ora inainte de prabusire, a fost evacuata cladirea, pentru un presupus telefon care anunta o bomba in cladire. La audierea lui Busch, nu s-a mentionat nici un cuvant despre cauza prabusirii acestei cladiri de 30 de etaje.

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
Bodo spune: 12.05.2008, 23:32
@ghetto-cluj/iris

E limpede, banii sunt cultivati la kibutzuri.

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
ghetto-cluj/iris raspunde: 13.05.2008, 07:44
re:

Asa o fi,daca spui tu!

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
cineva spune: 13.05.2008, 05:06
Suferinta familiei mele

Luat la oaste din ordinul regelui Mihai, bunicul meu matern a fost prizonier in Germania pt. 2 ani. Mama sa, strabunica mea, a murit din cauza infarctului provocat de faptul ca singurul ei fecior - si cel mai tanar dintre cei 5 copii - va pleca la razboi si, slaba speranta, de a-l mai vedea vreodata. Tataie a venit in permisie abia in ziua urmatoare dupa ce strabunica fusese deja inmormantata. Parca il vad si acum cand ne povestea despre mama sa si cat de mult a suferit.Si vecinii. rudele ne-au spus cum a fost atunci...
Cand a fost luat prizonier de nemti, bunicul a fost fortat sa mearga pe jos,sa indure multe, sa doarma sub cerul liber in frig, sa manance coji de cartofi ca sa supravietuiasca.(mai tarziu, catre anii senectutii s-a imbolnavit de plamani; doctorul a spus ca a fost slabit inca din tinerete - din prizonierat -, dar a rezistat timpului pt. ca n-a fumat si a dus o viata echilibrata).
Tataie a venit din Germania pe jos pana in satul sau romanesc din Teleorman.... (arata tot comentariul)

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
Soldatul universal raspunde: 13.05.2008, 13:47
Bai nepot al lui Itzic,

Se vede de la o posta ca minti de stingi. Sau poate esti doar redus mintal si nu poti distinge adevarul de minciuna. Cum poti sa afirmi idiotenia ca mama prizonierului a murit din cauza acestuia? Poate ca acest lucru, sa fi contribuit intr-o oarecare masura la *** ei, dar nu poate fi cauza principala. Numai voi, puteti sa ganditi asa...

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
cineva raspunde: 13.05.2008, 19:21
pt. "soldatul universal"

Da, dle!Strabunica a murit pt.ca a facut infarct de atata suparare ca fiul ei a trebuit sa plece la razboi. Si nu sunt "nepot al lui Itzic". Sunt roman. Nu este nici o minciuna in ceea ce am scris.E drept ca altii au si murit in razboi si s-au intors invalizi de pe front.Cunosc si astfel de cazuri.Eu am dat exemplul familiei mele.Ceea ce vroiam sa subliniez e ca efortul acestor generatii nu e recompensat nici macar cu un articol de ziar.Nimeni nu spune nimic de suferinta acestor romani.Nu au plecat la razboi de placere, ci din ordinul autoritatilor statului din acea vreme (mai precis al regelui).
Am observat ca ori de cate ori vine vorba de romani, de tarani totdeauna se gaseste unul ca tine sa aiba atitudinea ta.Vad ca esti un om cam rau.Dar e normal, avand in vedere atmosfera din Romania. Am trait acolo 32 de ani.

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0