Stiri minut cu minut

Generatia Emo: Suicidul, un mod de protest? Sambata, 17 Mai 2008, ora 12:38

Micsoreaza fontul     Mareste fontul

Romanii au aflat de generatia copiilor Emo de curand. Mai exact, saptamana aceasta, cand o fetita de numai 12 ani s-a aruncat de la etajul 10 al unui bloc din Capitala. 3.000 de tineri romani sunt adepti ai acestui curent in tara noastra. Aproape 3.000 de copiii s-au sinucis in toata lumea in ultimii ani. In plus, tendinta de suicid in randul romanilor este in continua crestere, in ultima perioada.

Un studiu american demonstreaza ca suicidul este a treia cauza de deces printre adolescentii care au intre 15 si 19 ani. Tot in SUA, 30% dintre tineri recunosc ca au avut o stare depresiva. Aceste date nu sunt cunoscute insa si in privinta tinerilor din Romania. Sistemul de aici nu pare a fi interesat de sanatatea si de starea mentala a viitorilor adulti.

Poate ca nu toti sunt constienti ca traim intr-o lume in care copiii devin tot mai singuri. O lume in care parintii sunt mereu ocupati sau preocupati de alte probleme si nu de cum sa-si educe copilul. O lume in care educatia se face mai mult la scoala - atunci cand e cazul. O lume in care o treime dintre copiii romani cresc fara parintii plecati sa munceasca in strainatate. O lume in care sa fii adolescent e mai complicat. O lume in care tentatiile sunt mai mari. O lume in care tinerii nu sunt intelesi.

Cine este de vina ca atat de multi tineri se sinucid? Parintii? Societatea? Parintii, categoric nu-i inteleg intotdeauna. Societatea nu-i intelege, ii respinge si ii catalogheaza drept dezaxati.

Ramasi singuri, copiii adera la diverse grupuri sociale, asa cum e si Emo. Lipsa de comunicare cu ceilalti ii determina sa se manifeste altfel, sa se evidentieze. Prin muzica, prin haine, prin coafuri. Izolandu-i nu vom reusi niciodata sa-i intelegem. Doar daca le ascultam frustrarea vom ajunge sa-i cunoastem. Sa le cunoastem ideile, planurile, visele. Strigatul lor de protest nu trebuie sa mai fie sinuciderea. Daca familia nu ii tolereaza si societatea ii respinge acestia recurg la gesturi extreme.

"Cauzele sinuciderii in randul adolescentilor sunt, in general, nerecunoasterea apartenentei acestora la un grup social sau nerecunoasterea si neacceptarea valorilor lor personale, de catre cei din jurul lor. De asemenea, mediul in care traiesc poate sa nu ii securizeze emotional, sa nu-i valorizeze si sa nu ii accepte. O alta cauza sunt parintii acestor copii, care sunt absenti, exigenti si indiferenti cu ei. Uneori, acestia chiar abandoneaza rolul de parinti, pentru ca sunt depasiti de situatie sau lucreaza prea mult si nu mai au timp de nimic.

O ultima cauza este frica acestor tineri de consecintele comportamentelor lor, netolerate de familiile lor", a declarat Aurelia Stanculescu, directorul Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala, pentru un cotidian central.
E adevarat ca cei mai slabi cedeaza. Dar poate ar trebui sa facem ceva eforturi ca sa impiedicam cresterea numarului sinuciderilor in randul adolscentilor.

Anul trecut au fost mai multe cazuri care au socat opinia publica. Dupa ce Bogdan Costache, un elev de clasa a XII-a, s-a sinucis din dragoste pentru profesoara de limba romana, Corina Vasile, au mai urmat astfel de cazuri. Un elev de 14 ani s-a spanzurat de un copac, in Bucuresti, iar o eleva din Harghita s-a spanzurat in propria camera, pentru ca parintii sai, de etnie rroma, nu o mai lasau sa mearga la scoala.

Ce este un Emo?

Termenul de "emo" vine de la "emotional" care ne poate duce, eventual, cu gandul la acele persoane ceva mai sensibile, afective, si usor de impresionat. "Emo" este, de fapt, starea pe care persoana ce se considera astfel o are datorita unor deceptii peste care nu a putut trece, conform unui site al acestui grup.

De multe ori copiii Emo au tendita sa se urasca, sa se considere inferioare celorlaltor persoane, sa fie extrem de aspre cu ele insele, toate acestea, culminand, uneori, cu tentative de sinucidere.Acesta stare se manifesta in perioada adolescentei, sau perioada critica, asa cum o denumesc specialistii, cand tinerii, incercand sa se regaseasca, au sansa sa se simta frustrati.

Copilul Emo poate fi recunoscut dupa ochii puternic conturati, coafurile rasta, parul relativ lung sau ciufulit, de culoare neagra, sau, eventual, in combinatii cu unele culori "ce sar in ochi". Se evidentiaza si prin felul lui de a se imbraca, purtand tot felul de combinatii ciudate de haine pe care oamenii nu le poarta, in general si poarta o geanta lunga tip postas.

Chiar daca Emo este un curent antisocial, mai exista si alte grupuri la care tinerii adera si care fac parte din cultura urbana. Strigatul lor difera de la caz la caz. Dar, in felul lor, protesteaza asa cum si noi am protestat la randul nostru in adolescenta. Ravnesc liberate de expresie si vor sa fie acceptati, sau macar ascultati.

Articol citit de 6086 ori


Sursa: Ziare.com
Autor: Bundaru Anca
RSS Newsletter
Comunitate
Ordoneaza dupa data postarii:  Crescator | Descrescator
Akritas spune: 17.05.2008, 13:05
nonconformismul

Cu sigurantă este un mod de protest impotriva unei societăti unde haosul este elementul care o defineste cel mai bine deoarece atentia omului este deturnată de la adevaratele valori, prin promovarea unei subculturi, ce este caracterizată de sex si bani. Iar faptul ca acest nonconformism a apărut in occident, nu face decat sa ne intrebăm am ales calea dreptă spre adevaratele valori!

0 Vot negativ +8 Vot pozitiv +8
ome raspunde: 17.05.2008, 20:34
de ce stergeti comentariile?

daca nu sunt de acord cu autorul articolului trebuie sa imi stergeti comentariul?am spus ca emo au probleme psihice si asta e un subrefugiu

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
trio_dem spune: 17.05.2008, 13:13
acest curent nu are ce cauta la noi !

copiii "emo" trebiue mai ales ascultati si apoi ajutati !

0 Vot negativ +5 Vot pozitiv +5
lucya raspunde: 24.05.2008, 12:05
Copii emo trebuie ascultati

da ei trebuie ascultati pt a putea fii ajutati, nu trebuie sa fie renegati,

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
un parinte spune: 17.05.2008, 16:16
apropo

nu societatea ii de vina, in articol se spune ceva de dezaxare si banuiesc ca astai baiul,societate si parinti au toti tinerii ??????????

-3 Vot negativ -3 Vot pozitiv 0
CAT spune: 17.05.2008, 16:32
Copii nu trebuie neglijati

Desi am trecut acum de 50 de ani, imi aduc aminte de copilarie, care nu a fost foarte fericita, dar am vazut ca se poate si mai rau. Doi copii crescuti de o mama si o bunica, mama care avea resurse materiale foarte reduse, un salariu de muncitor, nu este ceva ce-ti ofera foarte mult din punct de vedere material. Mult mai tarziu am aflat pe pilea mea greutatile cu care a fost nevoita mama mea sa se confrunte, dar ochi mei de copil nu le-au vazut si cu atat mai mult apreciez acum atitudinea mamei. Copii si tinerii sunt foarte vulnerabili, orice lucru minor poate declansa o tragedie. Imi aduc aminte ca simplu fapt ca mama nu-mi dadea bani sa-mi cumpar o bluza in mintea mea declansa o tragedie si-mi doream sa mor. O prostie, gandesc acum, dar nu si atunci. Dar am avut sansa ori ca psihiculmeu sa nu fie foarte labil sau nu stiu foarte exact ce, dar am trecut peste dramele copilariei. Socant a fost ca dupa ani de zile cand am avut un copil, acesta care desi avea bomboane, ciocolata,... (arata tot comentariul)

0 Vot negativ +5 Vot pozitiv +5
CAT raspunde: 17.05.2008, 17:29

Imi cer scuze pentru greseala "Copiii nu trebuie neglijati"

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
really sad kid spune: 17.05.2008, 18:27
Inainte d toate copii emo au sentimente

Dc spui k copii emo nu trebuie nici ascultazi nici ajutazi?Oare copii emo nu au jie i sentimente?nu sunt ji ei oameni?U oare stii cum e sa te trezesty diminetza plin d suferintza ?Nu nu stii.Eu nu ripostez k tn in schimb gandeste-te la sentimentele talke k dp cum se vede esty o pers lipsita d cel mai miki sentiment...iar in schimb un copil emo are setimente,nu este fals,ipocrit,are vise sperantze cea ce omenirea a uitat d mult

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
Nimeni raspunde: 17.05.2008, 19:20

Toata lumea are sentimente. Indiferent daca e Emo sau nu.. asta nu insamna ca trebuie sa te sinucizi.

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
cara raspunde: 17.05.2008, 21:53
ai perfecta dreptate

Da, acesti copii,care epateaza cu stridentza look-lui sunt ,cred, copleshitzi de propriile sentimente pe care nici nu le intzeleg shi nici n-au cui sa le impartasheasca!Suprapunind acestora shi incapacitatea,datorata virstei, de a-si tzine sentimentele in friu se ajunge,din pacate, la drame sau chiar tragedii.

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
cara spune: 17.05.2008, 21:45
SOS

Felul aparte de a fi al acestor copii releva cat de nemernica shi indiferenta este la un moment dat societatea shi cit de nenorocitzi sunt parintzii care i-au facut dar au uitat de ei, chiar daca traiesc sub acelashi acoperish!Este o mare tristetze aparitzia acestui curent!!!

0 Vot negativ +3 Vot pozitiv +3
etix spune: 18.05.2008, 06:09
O mare prostie

De unde , pana unde a apurut prostia asta cu EMO cine le pune coarne? cu emo s-au fara astia care se sinucid au probleme la cap prostiile se mediatizeaza la maxim dar un criminal s-au violator nu

-2 Vot negativ -2 Vot pozitiv 0
zorro spune: 18.05.2008, 06:50
No brain no pain!

Emo from "emotional" or stu from real "stupid"...
Not everybody deserve to live.

-1 Vot negativ -1 Vot pozitiv 0
O persoana non emo spune: 19.05.2008, 10:53
tataaaaa suntti pe din afara subiectului total ...

Apropos si eu port geanta tip postas (apropos chestia asta e si la moda si e si f utila) ... si ce daca ... asta nu ma face emo ... si chiar daca ash fi emo ... care e problema ... daca stam si ne gandim bine ... toate marile genii ale lumii au fost emo (desi habar nu aveau ce este generatia emo) ... starile de depresie cred ca le are orice om in viata lui ... felul in care se imbraca nu e emo ... e de cultura urbana ... Baieti ... mai citit mai documentativa ... si mai iesiti *** afara din birourile alea in care scrieti nishte articole de tot "rahatul" ...

-2 Vot negativ -2 Vot pozitiv 0
DELIA spune: 20.05.2008, 10:23
Egoism de parinte

Parintii au o mare parte din vina in cazul in care copilul o ia pe cai gresite.Vorbesc aici de parinti dezorganizati individual,mame si tati fara niste planuri bine stabilite inainte de a face un pas,orice pas,parinti care devin parinti pe nepregatite.
Un alt aspect care se leaga de primul, il reprezinta egoismul parintilor care se comporta la fel de libertin ca inainte de a avea un copil, si nu pricep ca viata lor s-a schimbat radical.
Gena mai e responsabila de comportamentul copilului, insa, daca parintii sunt responsabili, sunt de parere ca solutii pot exista...

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
denyrbd spune: 20.05.2008, 20:15
emo

Dak esti emo ii ok da nu trebuie sa te sinucizi k sa fi mai tare sau k sa pari mai dur , viata e frumoasa si trebuie traita pana cand decide Dumnezeu k trebuie sa parasesti lumea . Copii emo ar trebui ajutati pt a nu face lucruri pe cere o sa le regrete in timp . Orice adolescent emo trebuie sa se gandeasca foarte bine la ce are de gand sa faca si la cata suferinta va provoca dak va face o nenorocire. Deci dragii emo NU va mai sinucide-ti!!!!!!

0 Vot negativ +1 Vot pozitiv +1
Gig spune: 20.05.2008, 21:47
Mhhh !!

Pai decat cu droguri ,si cu mai stiu eu ce !! mai bine scapam de ei !
Somnul ratiuni naste monstri !

-1 Vot negativ -1 Vot pozitiv 0
carmena spune: 20.05.2008, 22:25
emo - protest in fata orbilor

http://carmenmusatcoman.blogspot.com/2008/05/emo-protest-fa-de-nsingurare.html

-1 Vot negativ -1 Vot pozitiv 0
wolfrider spune: 24.05.2008, 13:52
O perioada grea care trebuie sa treaca repede

Din pacate vina apartine 50% parintilor si 25% sistemului educational actual din Romania.
Cu riscul de a critica aspru, acesti copii ce se dau "tristi si periferci" nu fac decat sa iasa in evidenta prin tunsorile ciudate si felul de a se imbraca, e un paradox pare mi-se.

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
La munca!!!!!! spune: 28.05.2008, 12:09
La Munca!!!!!!!!!

La Muncaaaaaa cu toti emoistii care nu stiu ce sa faca decat sa-si planga de mila

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
unasincera spune: 16.06.2008, 21:18
balarii si floricele

Stimata dna Bundaru Anca, sunteti cu MUUUULT pe din afara subiectului. La dispozitie va stau site-uri (banuiesc eu necunoscute dvs) precum Wikipedia, care va pot calauzi spre luminarea catre conceptul de "EMO".. mai pe scurt: origini si ca fenomen mai mult urban decat muzical si multe alte *ahem* detalii minore care va scapa.
Friendly advice... inainte sa faci un rezumat, citeste opera.

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0
Emocika spune: 24.06.2008, 00:17
emo super

sa stiti ca sa fiu emo e super dar e greu sa devii eu acum tot incerc sa fiu emo

0 Vot negativ 0 Vot pozitiv 0