Ziare.com Actual
Alege un alt profil

Politia, in criza de autoritate Sambata, 05 Iulie 2008, ora 21:50

TEXT SIZE:  Micsoreaza fontul Mareste fontul

Articole similare:

Rezerva promovare
Politia romana traverseaza o criza de autoritate si imagine extrem de periculoasa pentru un stat de drept. Aproape ca nu trece saptamana in care sa nu apara tot felul de stiri de spre politisti corupti, indolenti, beti, iar daca nu vedem asta pe ecranele televizoarelor, atunci sigur constatam aceleasi lucruri cu ochiul liber.


Sa inventariem doar captele de afis ale ultimelor 7 zile:

1. O femeie a reclamat doi politisti vranceni care ar fi sanctionat-o inclusiv pentru o fapta neprevazuta in Codul Rutier, mai precis pentru ca i-a avertizat prin flash-uri cu farurile pe colegii de trafic in privinta unui radar. Probabil ca singura diferenta dintre povestea ei si alte cine stie cate cazuri identice este mediatizarea: "Cei doi politisti au refuzat sa-si decline identitatea si m-au agesat verbal ca am dat flash-uri si ca am fost inregistrata de radar cu o viteza de 67 de km/ora.

I-am rugat sa-mi arate si mie imaginile, dar au inceput sa rada, spunandu-mi ca nu tin fitele de Bucuresti, apoi i-am rugat sa-mi arate in Codul Rutier articolele referitoare la interzicerea proiectoarelor de ceata, pe timp de zi, fapt care i-a enervat si au inceput sa ma ironizeze". Femeia sustine ca politistii erau bauti, fapt infirmat de IJP Vrancea.

2. Un politist comunitar, in uniforma, a fost filmat fiind atat de beat incat abia se tinea pe picioare. Dupa cativa pasi a si luat, de altfel, in brate un gard pe care pare sa fi adormit.

3. Imagini filmate cu telefonul mobil ne infatiseaza un politist care, dintr-o masina inscriptionata, il injura spumos pe soferul care face inregistrarea.


Alb si negru

Dar daca mergem pe strada, de exemplu prin Bucuresti, oare ce vedem? Vedem politisti care trec ca gasca prin apa pe langa intersectii la limita blocajului, daca nu chiar dincolo de ea, fara ca macar sa-si puna problema sa intervina.

Vedem politisti care intorc capul ca sa nu vada masinile incalcand cele mai elementare reguli de circulatie, de exemplu depasirea coloanei la intersectie prin stanga refugiului de tramvai.

Vedem politisti orbi la pietonii care traverseaza strada pe unde-i taie capul, dar in schimb se napustesc asupra unor soferi pe care, dupa modestia masinii, ii considera total "nepericulosi", adica fara pile sau foarte multi bani, inventandu-le te miri ce vina pentru care-i amendeaza.

Sa fie intamplator faptul ca jumatate dintre sanctiunile aplicate de agenti pe strada sunt apoi infirmate in instanta? Si asta in conditiile in care putini dintre cei sanctionati se obosesc sa mai bata salile de judecata.

Vedem masini cu radar neiscriptionate, smecherie inacceptabila in orice tara normala. Ar fi insa nedrept sa nu vorbim si despre si ceilalti oameni in uniforma, cei care-si fac treaba exemplar.

Am vazut un echipaj de politie comunitara care nu s-a miscat aproape o ora de langa o masina cu un geam uitat deschis. Politistii comunitari au plecat abia dupa ce proprietarul a venit si si-a asigurat masina. Acesti oameni care-si respecta meseria nu numai ca sunt putini, dar de cele mai multe ori nici nu scapa nepedepsiti.

Sa ne amintim de patimile celor trei agenti care au indraznit sa sanctioneze o judecatoare prinsa beata la volan. Desi a fost filmat in toata spledoarea comportamentului sau bahic extrem de agresiv, fizic si verbal, magistratul a reusit sa-i trimita in fata instantei pe agentii care nu si-au facut datoria.


Cauze multiple si profunde

E suficient sa tragem linia si sa adunam toate aceste exemple pentru a descoperi si principalele cauze ale crizei de autoritate.
In primul rand coruptia - la angajarea in politie, la promovarea in politie, cu ocazia exercitarii atributiilor de serviciu.

Apoi, calitatea umana foarte proasta a multora dintre politistii insuficient triati din punct de vedere moral si comportamental in momentul intrarii intr-o profesie ce implica in asemenea masura exercitiul autoritatii publice.

Nu e de neglijat nici timorarea politistilor care, de fiecare data cand actioneaza in numele legii, risca sa dea peste un personaj care sa-i striveasca apoi sub greutatea potentei politice sau financiare. Si-atunci de ce si-ar mai pune pielea la bataie?

Sa nu uitam apoi ca numarul politistilor este inca foarte mic, cu mult sub necesitati, mai ales in Bucuresti. De aici si atitudinea multor dintre ei care se stiu depasiti de situatie si nici macar nu mai incearca sa mai faca ordine.

Prea incurajatoare nu este nici prestatia ministrului de Interne care, de exemplu, luna trecuta se ruga de politistii craioveni sa iasa din cardasia cu mafia locala si tot el se arata pesimist va apelul lui va avea vreun rezultat.

Daca nimic din toate acestea nu se va schimba, riscam ca in cel mai scurt timp sa ne trezim cu o politie tot mai slaba in care cei care-si fac bine treaba sunt tot mai putini.

Ioana Ene

Articol citit de 5193 ori


Sursa: Ziare.com
RSS Newsletter
Comunitate
Ordoneaza dupa data postarii:  Crescator | Descrescator
ACEEASI MARIE CU ALTA PALARIE

Din pacate, politie inca mai este o militie, cu uniforma schimbata.
Politistii mai au mult de invatat. Probabil ca mai avem si noi,"tzivilii".
Deocasmdata, este, dupa o expresie frantzuzeasca "La meme Janette autrement coiffee", adica, pe romaneste, aceeasi Marie, cu alta palarie.

Akritas
raspunde:
06.07.2008, 08:08
eurocentrism=subcultura

Dca se poate vorbi de o criza a autoritatii politiei atunci acsta se datoreaza in mare parte legislatiei care permite infractorului sa se comporte fara nici o jena atunci cind vrea sa savirseasca o fapta ilegala.Un nelegiuit cunoscind legea ingaduitoare, si portitele de scapare atunci cind ajunje in justitie, va actiona fara teama de pedeapsa legii, pentru ca el va sti ca daca e prins intra la inchisoare, acolo unde are conditii si "drepturi" la discretie incit uita pentru ce a intrat acolo!Aceasta, daca nu gaseste un avocat, care stie sa interpreteze legea in asa fel incit sa-l scoata nevinovat!De ce oare majoritatea tinerilor au ales sa studieze dreptul si finantele? Pentru ca de aici se cistiga cei mai multi bani!Deci in momentul cind intervine banul ca element de masura a valorii atunci totul este compromis!De aceea politia nu mai are autoritate pentru ca acel infractor, care cu multa truda a fost prins este eliberat de sistemul judiciar datorita banului, si a legii... (arata tot comentariul)

pozi
spune:
05.07.2008, 08:24
pozitiv si negativ

probabil ca au si unele parti bune - ele trebuie reliefate

daca nu sunt conturate lucruri bune, sa existe preocuparea

Politia este absolut necesara ea fiind primul pas spre lege

despre bani ce sa vorbim?! sunt ochiu *** pentru toti

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794
raspunde:
05.07.2008, 20:46
http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

daiana32
spune:
05.07.2008, 08:40
multi militieni

militieni prosti, daca femeia era in tema cu, codul rutier, militieni au aruncato paia cu fite de bucuresti, taranoi militieni si ca ei sunt o gramada !

loco
raspunde:
05.07.2008, 11:44
exista si oameni capabili

exagerarile sunt fara sens; lumea este diversa

Stan
raspunde:
05.07.2008, 20:36
Ai dreptate!

Sunt foarte multi politai si tineri dar si batrani,capabili care-si fac datoria ca la carte.
Din pacate nu prea-i gasesti prin Bucuresti!!!
Aroganta politailor bucuresteni fata de conducatorii auto prahoveni sau constanteni,le demasca nivelul modului de gandire si de intelegere a functiei ce o ocupa!

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794
raspunde:
05.07.2008, 20:48
http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794
raspunde:
05.07.2008, 20:51
http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

uite aici video
raspunde:
05.07.2008, 20:53
video cu spagi, asa cum e politia ......cu politisti grasi ...si beti

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

video
raspunde:
05.07.2008, 21:03

mai asta cu video...tu ai Parkinson????????

citizen
raspunde:
08.07.2008, 09:34
parkinson

te recunosti in vreo imagine ..sau ce??
VEDETI TOATE CLIPURILE OAMENI BUNI!!! MAI ADAUGATI SI VOI CA >>>SIGUR AVETI DE UNDE!!!

Zumu
spune:
05.07.2008, 08:41
Cine e de vina....

Hai sa facem o analiza politico-istorica a uniformei de politist. Asa zisa revolutie...ura impotriva unui stat politienesc (militieni de tortura) la guvernare nomenclaturisti. Legea bitei IUNIE 1990 amestecu politicului in actu de justitie si analiza, dupa aceste evenimente se pune semnu intrebari INAINTE SAU INAPOI. Urmeaza marele jaf al economiei COMUNISTE incepe stadiu de dezvoltare SPAGA TRAFIC DE INFLUIENTA...ABUZ IN SERVICI. Intrarea in UE temperarea fenomenului de supraveghere recidivisti (exodu acestora in interioru EUROPEI). Iar in continuare ramine in vizoru populatiei coruptia din acest sistem, pe alocuri legea bitei si nu in ultimu rind cum am mai spus mai suslipsa de integrare (sau planuri) a infractorilor in societate dupa reeducare....

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794
raspunde:
05.07.2008, 20:51
http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794
raspunde:
05.07.2008, 20:52
http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

Privirea stereo
raspunde:
06.07.2008, 07:31
Radacina raului

Un lucru simplu trebuie facut. Sa ne uitam la originea etnica a politistilor angajati dupa '90. Cea reala, nu cea declarata. Iliescu si clica lui, de groaza ca romanii vor afla pana la urma adevarul, a angajat in politie, numai mafioti de-ai lui.

sabena.
spune:
05.07.2008, 09:02
politie?

Sunt o victima a unui jaf, urmat de alte 18 in decurs de o luna intr-o localitate mica, acelasi tipic de operare, nimeni prins, nici macar o informatie credibila despre urmarea cercetarilor facute. Un comentariu a fost cel legat de alegeri, deja incep sa am banuieli ca toate aceste jafuri ar fi putut fi legate si de asta, pot sa spun ca, fara a-i judeca, stiu ca multi dintre ei fac fata cu greu situatiilor din cauza dotarilor precare, a lipsei mijloacelor auto, nu in ultimul rand a lipsei intelectului mai ales in randul celor pusi sa pazeasca soselele.Nu vom avea niciodata o altfel de politie decat una aservita puterii si ahtiata dupa obtinere de foloase, exemplul de la Pitesti fiind unul dintre ele si sunt convins ca nu e singurul.Ne lipsesc membri in guvern fermi si educati, capabili sa inteleaga functia in raport cu menirea lor de demnitari si serviciul in slujba alegatorilor. Asa si cu politia, platita de contribuabil, sa faca tot ce e posibil sa-l serveasca.

admitere
raspunde:
05.07.2008, 09:06
stiti cat a fost spaga la liceul de politie

s-a pleacat de la 5000Euro in sus. Ce pretentii mai aveti?!
Copii dotati intelectual si sportiv au picat pt ca nu au avut banii necesari.

Observatoru
raspunde:
05.07.2008, 09:18
Nea ADMITERE...

Ai perfecta dreptate... Acolo nu intervine bratu legi ci doar p_la legi. Cazu de la Pitesti nu e singular stim asta...

flesh
raspunde:
05.07.2008, 12:50
ce salarii dom'le?

Multi spun ca politistii au salarii foarte mari..si atunci, stau si ma intreb, daca sunt stimulati financiar, de ce mai exista unii care iau spaga, numai din cauza ca sunt avari peste masura? daca s-ar introduce salarii decente si un spor anticoruptie, altfel ar sta lucrurile.Referitor la pregatirea profesionala, asteptarile sunt foarte mari, dar nu exista paduri fara uscaturi. Politia Romana la ora actuala reflecta societatea si este manipulata politic(apel la cazul judecatoarei bete)

Rudy
raspunde:
05.07.2008, 13:05
esti sigur?

esti sigur ca multi politisti au sal;ariile f mari?Ai lucrat si tu in politie de sti acest lucru?Cu siguranta nu asa ca nu mai vorbi din auzite frate ca nu este drept!Daca eu as spune ca tu ai un salariu de 4.000 lei ar fi corect?Asa ca mai bine taci si informeaza-te mai bine

zorro
raspunde:
05.07.2008, 13:26
salariul

este o mizerie salariul,agenti de paza castiga mai mult decatr un agent de politie

eu
raspunde:
05.07.2008, 20:20

lasa ca salarul minim pe economie e decent!
nu le plac salariile pe care le au ?sa se faca politicieni

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794
raspunde:
05.07.2008, 20:47
http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794
raspunde:
05.07.2008, 20:47
http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

http://www.apropo.ro/fun/pamflet/top-10-motive-sa-amendezi-politia-romana-2752794

Garceatanarpenzonar
raspunde:
06.07.2008, 00:53
vorbe de claca

Poate insotzitorii lui becali castiga mai mult decat agentzi de politzie sau faci referire la gardieni asazisii politzisti comunitari.... multzi nu merita salariul care/l primesc.
De cele mai multe ori incultzii shi habarnistii din politzie au shi salarii mari shi asta va spune unul scarbit de fatzarnicia care colcae in politzie.

bihor
raspunde:
13.07.2008, 19:03

dar ai mai pomenit sa te duci sa faci plingere la Politie si sa ti se spuna ca n-au coli de scris?asa ca te duci,cumperi coli si faci plingerea.Si asta intr-un oras municipiu,nu la Cuca Macai.Asta e.

0
Vot negativ 0
Vot pozitiv 0