Traian Basescu: Nu am inteles lupta anticomunism de la inceput Marti, 27 Mai 2008, ora 11:41

TEXT SIZE:  Micsoreaza fontul Mareste fontul

Presedintele Traian Basescu a declarat, marti, cu ocazia lansarii unei carti din colectia despre comunism "Marturie si Document" semnata de Ticu Dumitrescu, ca nu a inteles de la inceput lupta pentru adevar a celor care au vrut si vor sa demaste ororile sistemului totalitar care a guvernat Romania pana la Revolutia din 1989.

"Prezenta mea aici nu este numai simplul rezultat al unui raspuns politicos la invitatia dumneavoastra, ci semnul respectului meu fata de cei are au fost in puscarie si care au luptat pentru adevar, lupta pe care trebuie sa o recunosc ca nu am inteles-o de la inceput.

M-am educat din mers, am inteles comandamentele unei societati care a iesit din comunism, m-am alaturat voua.

Nu am avut in activitatea mea ca om politic lupta impotriva fostului regim, dar in calitate de sef al statului am raspuns unui comandament social atat prin deschiderea arhivelor fostei Securitati, cat si prin condamnarea comunismului.

Niciodata nu o sa indraznesc sa ma consider unul dintre dumneavoastra, dintre anticomunisti, dar niciodata nu voi accepta ideea ca acei 50 de ani trebuie sa ramana ascunsi", a afirmat seful statului.

El s-a referit si la momentul in care, pe baza raportului "Tismaneanu", pe 18 decembrie 2006, comunismul a fost condamnat oficial in Parlamentul Romaniei.

"A fost unul din succesele dumneavoastra si ale celor care lupta alaturi de dumneavoastra ca adevarul despre cei 50 de ani de comunism sa fie stiut.

Am amintit de raportul "Tismaneanu" pentru ca nu am vrut ca cineva din sala sa creada ca imi insusesc acest raport in nume personal.

Eu am constatat doar ca raportul este corect, documentat si in calitate de sef al statului am preluat intreaga analiza a acestui raport. Am preluat-o si cred in valabilitatea ei", a mai spus seful statului, caracterizand sistemul comunist drept ilegitim si criminal.

Traian Basescu s-a declarat dezamagit de o afirmatie a lui Ticu Dumitrescu potrivit careia nimic din ceea ce a visat nu s-a intamplat, spunand ca lucrurile se vor clarifica usor-usor pentru ca tinerii sa cunoasca adevarul despre trecutul tarii.

"Daca in anii '90 era un mare semn de intrebare in ce masura structurile nevazute ale fostului sistem mai sunt active si mai produc efecte, va pot spune ca azi structurile de putere ale fostului stat comunist nu mai functioneaza", i-a asigurat liderul de la Cotroceni pe cei prezenti in sala.

"Constat personal ca ne vindecam pe masura ce adevarurile sunt scoase la lumina", a mai spus seful statului, urandu-i lui Ticu Dumitrescu sanatate si putere pentru a-si duce opera pana la capat.

Articol citit de 1934 ori


Sursa: Ziare.com
RSS Newsletter
Comunitate
Ordoneaza dupa data postarii:  Crescator | Descrescator
Vasi 27.05.2008, 11:48 Pozitie rezervata
Bine macar ca recunoaste!

Cum sa intzeleaga lupta anticomunista, cand ani de zile a fost un profitor al regimului?!
Si mosh Ticu s-a cam ramolit! Ce nevoie ar fi avut, altfel, de asemenea invitatzi?! De ce n-a fost acolo si Plesitza, Vlad, sau Emil Bobu?!

huo propaganda murdara
raspunde:
27.05.2008, 11:58
cum sa inteleaga Traian Basescu, fostul ofiter de securitate!!!

cum sa inteleaga fostul ofiter de securitate Traian Basescu, ce a fost comunismul de care el a beneficiat din plin, ce a fost securitatea, ca fost ofiter de securitate.
Intrebare:
de ce nu pleaca pe marile lumii sa ne lase in pace daca fostii si el este un fost, nu au fost buni?
Tonomat arunci toata ziua cu zoaie intoxicatoare despre comunisti, securitatge, dar te faci ca uiti ca cel caruia ii lingi fundul este unul dintre fostii comunisti si securisti si unul dintre cei mai rai.

antikgb
raspunde:
27.05.2008, 12:04
Vreti sa vedem negru in loc de alb

Conteaza faptele, nu vorbele. Ce ma incalzeste ca Constantinescu era anticomunist si era pe toate tv "Jos comunismul", daca nu a miscat un deget? Si avea majoritate in parlament.SErviciile erau sub coordonarea lui. De ce nu a scos dosarele?

De ce n-a facut anticomunistul Emil Constantinescu in 4 ani de mandat ce a facut comunistul Basescu in 2 ani? Si de ce a fost Basescu profitor? Nu a avut functii in PCR, ca Iliescu si Constantinescu, a cistigat banii din profesia de comandant de nava.

BH
raspunde:
27.05.2008, 12:16
las-o jos...

... ca macane !

Petre
raspunde:
27.05.2008, 12:33
Basescu

Pai cum sa plece pa marile lumi daca voi il votati ?

Stefan
raspunde:
27.05.2008, 12:48
Ce sunt cei de acum?

Cata dreptate avea Domnul Tutea : Comunistii nu trebuie tratati ca infractori politici . Ei trebuie tratati ca infractori de drept comun.
Fostii comunisti de azi. oare ce sunt?

lian
raspunde:
27.05.2008, 13:38
basescu ,mereu sincer si la obiect

e mai sincer si mai evoluat decit asa zisii liberali si taranisti, felicitari

pilula
raspunde:
27.05.2008, 13:48
esti un naiv

chiar crezi ca Constantinescu, fost secretar de partid pe Universitate, este curat ca lacrima?
Asta pute de la o posta a usturoi!

gelu
27.05.2008, 20:19
In orice caz nu ca Seful de Agentie Economica la Anvers!!!

Si bisnitar sadea care a strins un milion de lei inainte de Dec. 89.

rusine Romaniei cu un astfel de conducator!
raspunde:
27.05.2008, 20:19
Constantinescu anticomunist?ha ha ha

fost secretar al unui comitet de partid foarte important, cel al Universitatii Bucuresti (comitetul apartinea direct de capitALA NU DE SECTOR) PUTEA FI UN ANTICOMUNIST? glumiti!!!
Traian Basescu a fost numit seful agentiei economice de la Anvers nu pentruca ar fi fost un capitan de vas bun (el nu a fost un bun capitan, dimpotriva afacut o multime de gafe, ex incendierea din incompetenta a zeci de vase intrun port francez)ci pentruca era ofiter de securitate sub acoperire de incredere. Apoi a fost numit la Registrul Naval.
Mincinosii ar trebui sa nu-i infrumuseteasca biografia acestui individ incompetent, incult si fara scrupule.
Rezultatul se vede in felul in care este condusa aceasta tara in ultimii 4 ani.
Rusine!!!!!!

gelu
27.05.2008, 20:41
Te inseli amarnic!!!

Basescu este un securist conspirat prin pierderea dosarului in Dec. 89 care isi face numarul invatat la Gradina de Baneasa. El fiind specialist in fitile, conserve, sopirle si alte sifoane.

gelu
27.05.2008, 21:52
Basescu a condamnat comunismul, ha, ha, ha!!!!

Securistul sef de la Anvers a condamnat comunismul ca, un reprezentant de frunte care a profitat din plin de functiile avute in timpul epocii de aur. Si cu toate ca, comunismul a fost condamnat in Romania nici un calau din anii dictaturii proletare n-a ajuns la inchisoare. Tortionarii pensionari isi iau in continuare pensiile babane, dupa o viata depusa in slujba minciunii si crimei. Gropile comune ale inchisorilor si lagarelor Securitatii, pline cu sute de mii de victime nevinovate, stau marturie a activitatii lor criminale. Comunismul a fost condamnat, dar Arhiva Securitatii e in continuare bine merci la pastrare, ce s-a transmis la CNSAS sunt doar dosarele lipsite de importanta. Informatiile pe suport magnetic, microfilme si cele 100.000 de dosare puse la pastrare de acelasi Basescu pe o perioada de 50 de ani stau marturie a lipsei de importanta a acestei condamnari. Basescu a condamnat comunismul dar Legea Lustratiei n-a devenit litera de lege in viata politico-economica si tot... (arata tot comentariul)

BB
spune:
27.05.2008, 12:00
Jos palaria !

Rar atata sinceritate si onestitate. Tot respectul, domnule presedinte si toata increderea mea !

pilula
raspunde:
27.05.2008, 13:50
BB

centura-i de tine

BB
raspunde:
27.05.2008, 15:49
arata-mi te rog

un om polititi roman de astazi care sa dea dovada de atata onestitate. Unul singur care sa afirme clar despre propria-i persoana adevarul pe care ceilalti il ascund. pentru mine e semn de verticalitate, de responsabilitate si de simt al onoarei. Daca tie-ti place umanismul socialist al lui Ilici, e dreptul tau. Saca tie-ti place victimizarea secretarului PCR Constantinescu, bine, e treaba ta. Eu prefer onestitatea dlui Basescu si am incredere in el , tocmai pentru puterea pe care o asre sa nu-si ascunda capul in nisip, ca ceilalti care ne mai si cred saraci cu duhul si naivi. Am oroare de demagogi interesati.

BH
spune:
27.05.2008, 12:12
Tot nu ne intelegem !

"...lupta pe care trebuie sa o recunosc ca nu am inteles-o de la inceput". Tocmai pentru ca noi intelegem , va spun ca nici nu o veti intelege vreodata, domnile presedinte. Nu este suficient sa-ti schimbi culoarea, din rosu in portocaliu, pentru a face uitata tendinta de instaurare a unei noi dinastii, . Daca romanii nu-l accepta pe printul consort Duda, cu atat mai putin vor accepta printesa mostenitoare ce s-a acoperit de "succesuri" si care "nu vreau sa vorbesc cu mine", dar vrea o cariera politica dupa "modelul lui tata". E ca si cum ai vrea sa castigi la loto ca si tata a castigat o data. Daca acuzi "vamesii corupti ai lor", e imposibil sa-i faci pe romani sa voteze "vamesii cinstiti ai nostrii". Votul negativ la guvernarea Nastase, a fost atunci , o moda, dar ca orice moda e trecatoare.

delta
raspunde:
27.05.2008, 12:29
cam asa ceva BH

... as adauga ( dupa vizionarea clipului ) urmatoarea replica a domnului Presedinte "...ca si om politic nu am avut in activitatea mea lupta impotriva vechiului regim ...".
Daca a devenit politician dupa '89 in "NOUL REGIM ", ce crede el ca s-a intimplat in decembrie '89 ..??????.
Ce incercari sunt acestea ....iar ne spalam pe maini ? ....e greu de crezut Dom'Presedinte ,de fapte e nevoie nu de vorbe .

antikgb
raspunde:
27.05.2008, 12:38
V-au prostit comunistii lui Felix

Pai n-ati avut fapte? Ce sa faca mai mult decit sa condamne comunismul, fiind scuipat si injurat de Vadim?
De ce credeti ca a fost suspendat? De frica dosarelor, din trecut si din prezent.
Ar fi avut o viata usoara la Cotroceni daca facea pact cu partidele. A preferat lupta.

delta
raspunde:
27.05.2008, 13:00
ptr antikgb

bun , sa mergem pe ideea ta ....unde este lupta aia si cum s-a manifestat ? ca de la ramanerea sa "in scaun " a trecut ceva timp .Tot o dati cu opozitia lui fata de cei 322 . Bravo , ok sunt de acord cu tine , dar .....a trecut vremea prietene ....unde sunt coruptii legati ? eu unul nu-i vad ... si incet incet nici altii.
Dupa 18 ani , de "mari vointe politice " vizionam balacareli de genul ..."cite borduri a pus X-ulescu ? " ....cite liste cu semnaturi de la bolnavi a fabricat Z-ulescu ?......si alte declaratii asemenea unor clovnerii zi de zi .
Despre ce fapte vorbesti amice ? .......la noi e Tara Vorbei prietene .

antikgb
raspunde:
27.05.2008, 13:08
Dormiti, romani, ati obosit

Nu-i asa ca e bine sa stai pe margine si sa comentezi?

Ce lupta anticoruptie vrei, daca pentru a pune niste intrebari unui demnitar procurorii trebuie sa ceara aprobare de la Parlament? Adica parlamentarii judeca parlamentari.
CSM, CCR, ICCJ, institutii fundamentale ale justitiei, sint impanate cu oamenii lasati de Iliescu, care au mandat de 9!!!ani.
Un om se poate lupta cu un Sistem? Niciodata.
Stiu ca va pierde lupta, dar il admir pentru curaj. Putea sa stea bine mersi in gradina de la Cotroceni, sa se pupe cu toti politicienii si oligarhii.
Punem pariu ca ar fi fost prezentat in presa ca cel mai bun si frumos presedinte?

delta
raspunde:
27.05.2008, 13:18
ptr antikgb

ok , iti respect parerea si ma bucur ca vrei sa porti o discutie civilizata ( nu cu injurii daca spui ceva contra Basescu ) , dar te intreb eu : cite motiuni sau interpelari sau ce vrei tu ( ca nu sunt politician si nu stiu ce forma poate avea o initiativa in parlament ) ai vazut tu din partea PD-L de a schimba aceasta procedura cu adevarat infecta care blocheaza totul ?
Ca eu nu am auzit sa turbeze cei din PD-L de dorul de a schimba acest sistem ....iar Basescu e cel ce ii conduce.

Lex
raspunde:
27.05.2008, 13:44
cata dreptate ai, Antikgb !

si eu cred ca recunostinta va veni tarziu, poate prea tarziu. Am tot respectul pentru dl Basescu care e un Mare, Mare roman, de un curaj rar. Se bate contra intregii masinarii politice, se bate pentru ca romanii sa ridice capul si sa-si ia soarta in maini. prea putini inteleg. mare pacat si mare pierdere pentru noi toti sa lasam sa ne scape o astfel de sansa. Nu ne cunoastem interesul, asta e.
Sigur ca presedintele ar fi putut sa stea in "onoare" si huzur la Cotroceni, sa-si agate zambetul jumatate siret, jumatate tamp si lunecos al lui Ilici si primeasca osanalele ...
E trist.

delta
raspunde:
27.05.2008, 14:23
ptr . antikgb si lex

cu draga inima imi voi arata recunostinta domnului Presedinte Basescu , daca de maine conform Constitutiei :
"...ARTICOLUL 90
Presedintele Romaniei, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să-si exprime, prin referendum, vointa cu privire la probleme de interes national. ..."
.... si va initia referendum pe tema adoptarii Legii Lustratiei .Si asta ca dovada ca a inteles in final ce inseamna lupta anticomunista .
Iar votarea in parlament a propunerii sa se faca nominal .
Astept cu interes acest act de dreptate .... dupa 18 ani

Oarecare
raspunde:
27.05.2008, 15:39
Care lege a lustratiei ...

... va fi votata de ...parlamentari. Adica va fi respinsa sau se va gasi o formula atat de ambigua incat nu va afecta pe nimeni. De ce? E simplu. Probabil ca ar afecta cam 60% din populatia tarii (frati, surori, parinti, alte rude etc.)si, probabil, cam 75% din actuala clasa politica!
Sigur ca noi am vrea legea asta, dar vedeti, nu-i chiar asa usor....

Lex
raspunde:
27.05.2008, 15:52
pentru Delta

vad ca "oarecare" a raspuns deja. Nu cred ca te astepti o secunda ca parlamentarii sa voteze asa ceva. Banuiesc ca ai facut o figura retorica.

delta
raspunde:
27.05.2008, 16:44
si care este problema?

tot nu va inteleg ......nu se poate propune o lege a lustratiei ?
- nu vreti sa vedeti prin vot nominal cine nu o voteaza ?
- si ce daca vor fi afectati 75 sau mai stiu eu ce procent dintre politicieni ? care este problema ? nu-i pune nimeni la zid .....ce sa faca bine sa plece din administratie si din viata politica .
NU va inteleg dragi comentatori ( lex , oarecare ) , va simtiti cu musca pe caciula , sau care e problema ?
Pai ce rost are sa spun atunci ca Basescu e cinstit si corect ? ...care este rostul declaratiei lui ?
Aaaaaa, da bine la alegatori probabil ....."ce corect presedinte mai avem ...." .
mari fr.aieri mai sunt pe lumea asta ....vai de noi .

+1
Vot negativ 0
Vot pozitiv +1