Bara sus header
Click aici pentru a te intoarce in prima pagina Ziare.com
Alege un alt profil Buton semnul intrebarii
 

Zilele Bucurestiului, inca o gaselnita electorala (Galerie Foto) Sambata, 20 Septembrie 2008, ora 23:59

TEXT SIZE:  Micsoreaza fontul Mareste fontul

Articole similare:

REACTII

Daca pregatirile pentru summit-ul NATO au fost o incercare, zic eu, esuata de "albire" a imaginii Romaniei in lume, spectacolele de teatru, concertele, paradele, proiectiile de filme si focurile de artificii de Zilele Bucurestiului sunt doar o parte din pomana electorala dinainte de alegerile parlamentare.

De ce? Pentru ca sarbatorim Bucurestiul exact in modul in care a ajuns sa ne placa: primind, umil, ce ni se da. Aceasta moda a prins si la demnitarii romani: nimic nu se mai face doar de dragul de a se face sau pentru ca trebuie, ci pentru publicitate, pentru afaceri si, mai ales, pentru voturi.

Bucurestenii nu au parte in aceste doua zile de un altfel de Bucuresti, ci de o pura apa de ploaie. Daca in ultimii patru ani a fost un oras mort, despre care s-a anuntat ca si-ar fi revenit din coma la summit si la alegerile locale, imediat ce s-a dat, inca de timpuriu, gongul de parlamentare, a inceput resuscitarea. Daca nu acum, atunci cand?

Insa tot ce fac autoritatile este sa lipeasca un bibelou ciobit, sa varuiasca o casa daramata, sa imbrace in polei un cadou vechi si sa spele un geam spart, toate astea pentru ca se asteapta ceva de la ei, pentru ca, spre deosebire de anii trecuti, ni s-au lungit rabdarile prea mult ca sa votam pe o nimica toata.

De ochii lumii

In acest weekend nu se sarbatoresc nicicum 549 de ani de la atestarea istorica a Bucurestiului, ci este intrarea, neoficiala, in campania electorala pentru parlamentare. Asa incepe totul: cu festivaluri, concerte, ziua orasului, sacosa, plicuri.

"Oprescu va acorda diplome de excelenta cu ocazia Zilelor Bucurestiului", "Oprescu l-a invitat pe Ion Iliescu la Zilele Bucurestiului", "Program prelungit la RATB de Zilele Bucurestiului, "Trafic restrictionat de Zilele Bucurestiului", "Documentarul "Flori de mucegai", lansat de Zilele Bucurestiului", "Bryan Admas si Costel Busuioc canta de Zilele Bucurestiului".

Nu spune nimeni ca este rau, insa de ce doar acum? De ce imediat ce se face 22:30 trebuie sa iei taxi-ul pentru ca nu mai gasesti mijloc de transport in comun, iar metroul nu ajunge chiar in orice punct al Capitalei? De ce acum evenimentele culturale sunt ridicate in slavi atunci cand e nevoie, de ce sunt atat de multe evenimente culturale intr-un interval atat de scurt incat nici daca vrei nu ai timp sa te duci la toate, iar in restul anului le cauti disperat?

De ce restaurantele au acum program non stop, cand daca iei orasul "care nu doarme nicioata noaptea" la picior, in lung si in lat, in orice alta perioada, dupa ora 00:00, tot ce gasesti de mancare este fornetti sau shawarma? De ce trasurile care transporta tot acum oameni prin centrul vechi al Bucurestiului, amintind de Micul Paris, se vor transforma luni in gunoaie? De ce Bucurestiul nu este un oras decent mereu?

Orasul aste acelasi santier, traficul este de trei ori mai aglomerat dupa ce au inceput scolile, a venit lumea din vacanta, va fi si mai aglomerat imediat ce se vor intoarce si studentii.

Cum anul asta mult dorita ploaie care sa inece strazile prafuite si patate de oameni si gunoaie a coincis cu inceperea noului an scolar, Bucurestiul, capitala europeana, cum le placea multora sa-i spuna, s-a gasit din nou singur si parasit de autoritati, doar cu soferi enervati si strazi inundate.

Ceva totusi nu inteleg: vineri, cu cateva ore pana la inceperea evenimentelor de Zilele Bucurestiului, aceleasi crengi taiate de joi zaceau pe trotur, langa cosurile de gunoi aceleasi pungi negre cu gunoaie, aceleasi curve la colt de strada, acelasi antagonism intre vile si case daramate. Parca era vorba ca, macar doua zile pe an, Bucurestiul va straluci asa superficial cum il stim, nu?

De ce nu iubim Bucurestiul

De ce nu iubim Bucurestiul? Pentru ca este un oras in coma, ce nu mai are mult de trait. Ce a fost de luat a fost luat, insa nu s-a pus nimic in loc, desigur, doar in campanii.

Pentru ca stam cu orele in trafic, pentru ca nu avem unde sa ne parcam masinile, pentru ca sunt prea multe masini, pentru ca respiram cel mai poluat aer din Europa, pentru ca la o prima ploaie, totul pluteste, iar la o prima zapada nimic nu mai misca.

Il uram pentru ca este renovat, pentru ca este penetrat de o tara intreaga, pentru ca ii calcam carpelile, pentru ca l-am largit in asa hal incat sa ne incapa pe toti. De ce il iubim? Pentru ca, pentru unii, Bucuresti este acasa in ciuda putoarei morale ce-l picteaza in sepia.

As iubi mai mult Bucurestiul daca nu m-ar mai supune la atatea teste si ar parea mai interesat de soarta mea. Noaptea, cand ma intorc acasa de la munca, mai sa fac atac de cord imaginandu-mi ca zecile de caini ce latra pe atatea stradute laturalnice ma vor alerga si ma vor sfasia.

Pe bune ca as iubi mai mult Bucurestiul daca n-ar trebui sa ma contopesc prin maini, picioare si mirosuri cu sute de necunoscuti intr-o conserva numita tramvai sau autobuz. In fiecare zi.

Sarbatorirea Zilelor Bucurestiului a fost reluata in anul 2003, probabil sa nu bata prea mult la ochi in campania din 2004. Nimic rau in asta. Insa Bucurestiul are nevoie de viata, nu in doze, nu in rate, nu la perfuzii, ci in fiecare zi.

De ce nu are nevoie? De sarbatori facute doar ca sa se bifeze cateva puncte la capitolul imagine si sa se faca pre-campania electorala pe seama pofticiosilor la sarmale.


Articol citit de 3030 ori


Sursa: Ziare.com
Autor: Adriana Toma
RSS Newsletter
Comunitate
Ordoneaza dupa data postarii:  Crescator | Descrescator
NI S-A FACUT DE SARBATOARE

• Zilele Bucurestiului, aceasta sarbatoare hodoronc-tronc, nu are alt pretex decat acela ca vrem sa aratam frumosi la televizor, inainte de alegeri.
• Pentru protipendada, s-a organizat un spectacol festiv si un ospat pe cinste.
• Pentru bucuresteni, s-au organizat restrictii de circulatie, naucitoare.
• In campanie, primarul general ne promisese respectul sau pentru bucuresteni.
• Dupa campanie, ne ofera respectul sau numai pentru protipendada.
• Pardon, bucuresteanule, da-te la o parte, ca trece coloana oficiala si te stropim, de nu te vezi

mameluc
20.09.2008, 20:49

Ce e ala respect,mai nene!?
Galusca s-a dus in jos...acum facem ce vrem.

opus9
20.09.2008, 23:16
Um argou electoral, nenorocit, care mai mult incurca lucrurile

In ultimii aproape 2o de ani de cand credem ca exercitiul nostru democratic si al nustiu catelea simt, care este cel politic, a depasit de mult genunchiul broastei, s-a instalat in presa si comentariile noastre un veritabila adunatura de cuvinte si asa zise sintagme care, numai pozitive nu sant si bine inteles, nici pe deplin motivate dar care par sau chiar sant destul de sonore si ajung sa faca o relativa cariera ! Avem felul nostru de a simplifica sau de a complica lucrurile, si stilul nostru in care ne dam grozav de aroganti si eventual calare pe orice subiect ! Cliseie nenorocite si uzate de cand lunea, "pigmenteaza" dialogurile noastre politice, care nu mai merge nici spre simplitatea si nici spre eficienta discursului de care vorbeam ! Vin eu un mare si ilustru nimeni, cu sentinte si verdicte de tip consomolist, de genul...ce tupeu poate avea individul asta ...sau, nu mai trebue sa ne mire faptul ca...deci...pe noi ne, sau nu mai este cazul sa ne si asa mai departe ! Dar... (arata tot comentariul)

voicul(fara)escu
raspunde:
21.09.2008, 01:16

Cum ar arata Bucurestiul fara Sorescu,fara Voiculescu,fara Vacaroiu si Nastase?
Simplu....european!

Ria
raspunde:
21.09.2008, 09:13
zilele Bucurestiului

Delirezi copile!

listash
raspunde:
21.09.2008, 22:22
completare

.... fara dl. Vid-eanu, dl Lis, dl Basescu, dl Halaicu.., si , ultima pe lista, dna Nutzi U./C.

Buucur
raspunde:
21.09.2008, 07:27
In general

sunt de acord cu dumneavoastra, domnule Pitigoi, dar nu si cu postarea aceasta. Ce e rau in faptul ca Bucurestiul isi serbeaza o zi, ca toate marile orase ? De ce sa amestecam totdeauna politicul ? da, politicienii se amestreca ei, dar traditia acestei sarbatori, care nu e la prima editie, va depasi toate culorile politice de moment. Pentru ca sarbatoarea in sine e altceva : un moment de bucurie a locuitorilor capitalei care-si sarbatoresc orasul ! Unde e raul ?
Hai, sa ne scuturam un moment de otrava politicii si sa luam partea buna a lucrurilor ! Si poate, lla anul sarbatoarea va fi mai frumoasa, mai bine organizara si bucuria noastra ceva mai senina.

Adriana,

Cred ca depasesti unele limite. Iti pui o serie de intrebari retorice care , pentru niste profani ,devin subiect de critica pentru Bucuresti . Am participat si la sarbatorirea a 500 de ani . Cum iti permiti tu sa pui intrebarea :de ce nu iubim Bucurestiul?. Cine ti-a spus tie ca nu iubim Bucurestiul? Ce este "putoare morala" ? Unde te-ai nascut ? stai la tine acasa ,iar daca nu-ti place Bucurestiul muta-te. Vezi totul sumbru si incerci sa pari interesanta .Ce-l picteaza in "sepia". Multi nici nu stiu ce inseamna sepia. Peste tot in lume se sarbatoresc orasele, se fac restrictii de tot felul, dar nimeni nu se supra. In Chicago sarbatorirea dureaza ,intre doua si trei saptamani ,toata lumea petrece ,se bucura este multumita si nu-si ponegreste orasul si campania electorala. Pentru cultura ta generala in orasul Memphis ,in fiecare saptamana, seara se inchid stazile centrale si se petrece . Vara petrecerea incepe de joi iar iarna numai in Weekend tot anul Adriana ,retine. Ai gasit... (arata tot comentariul)

Carmen
raspunde:
21.09.2008, 07:14
Bravo, Ioane !

Ai perfecta dreptate.
- ziarisra se descalifica incepand cu titlul. De ce "gaselnita", cand toate marile orase au aceasta sarbatoare (majoritatea concomitent) ? si de ce "electorala" ? sarbatoarea orasului are loc anual; la aceeas data, chiar cand nu e perioada electorala. Si in alte tari, la fel. E inerent ca politicienii sa se arate, sa incerce sa se puna in valoare, dar nu asta-i importéant !
- important e sa ne onoram si sa ne iubim orasul, sa ne bucuram de el cu sufletul usor si cat se poate, macar o zi pe an. Sa-l privim cu alti ochi, poate cu ceva mai multa dragoste si respect !
- Cu ce ne ajuta dacaa negam sau stropim cu noroi TOT ce se face, chiar cand este bun in intentie,sau chiar, realmente reusit ?
- ziarista carcotasa da tonul si rau face, caci sugereaza cititorilor sa dea cu maciuca in fiecare initiativa. Mersul inainte al romanilor este in felul acesta stopat de romanii insisi. RUSINE PRESEI care da tonul !

Nedumeritu'
raspunde:
21.09.2008, 12:38
Ce facem noi ca sa ne placa?

Traiesc in Bucuresti din 1946 si, sincer sa fiu, n-as putea trai in alta parte. Chiar daca, din cauza caldurilor verii, imi iau bagajul si plec la tara unde este mai racoare. Dar tot in Bucurestiul meu revin, desi nu mai este cel din timpul scolii, facultatii sau perioadei mele de munca de 48 de ani.
Iubesc Bucurestiul pentru ca este orasul de care ma leaga atatea amintiri. In acelasi timp urasc Bucurestiul pentru aerul sau poluat peste poate, pentru circulatia care ma face sa stau la volan o ora sau mai mult pentru a parcurge 10 Km si pentru numeroase alte lucruri, pe care le stim cu totii, dar la care nu prea vad pe nimeni renuntand.
Bineinteles ca mi-ar placea sa locuiesc intr-un oras in care, in fiecare dimineata cand plecam la plimbare, intalneam un nene care matura cu constiinciozitate trotuarul si strada fara ca eu sa ma lamuresc dece facea acest lucru. In strainatate era asta. Dar nu avea parfumul acela specific al orasului in care ai trait, ai muncit, ti-ai crescut copii,... (arata tot comentariul)

ULTIMUL ROMAN DESTEPT
raspunde:
24.09.2008, 03:35
In sfarsit ceva bun...

Si eu locuiesc intr-un oras mare al Americii de Nord, Montreal...La noi primaria si celelalte companii(mass-media mai ales) organizeaza tot felul de sarbatori si festivaluri tot anul. Nimeni nu se supara , nu se oftica sau mai rau barfesc in stilul in care e scris acest articol despre cei care isi asuma raspunderea acestor sarbatori. Cred ca ziaristii romani nu le lipseste nimic nici macar badaranismul propriu poporului din care vin si eu. De ce credeti ca marele Caragiale are si azi succes?

Acei indivizi care sunt bolnavi de politica, sa mearga pe situl primariei de Montreal sa vedeti si sa va insusiti idei bune primite de o populatie de vreo 60 de etnii, si n-aveti decat sa faceti politica dupa aia...
Din pacate asta e politica prostului...
Va spune asta...ultimul roman destept...
Salutare romani!
Trageti tare ca pana la 100 de ani mai este mult...

ADEVARUL ABSOLUT
spune:
20.09.2008, 20:18
NEDUMERIRE

DE CE NU ESTE SEMNAT ARTICOLUL?
PENTRU CA ESTE RUSINOS.
NU STIM SA NE BUCURAM SI TOTUL SE INTERPRETEAZA POLITIC.
OAMENI BUNI, PE LUMEA ASTA MAI ESTE SI ALCEVA DECAT POLITICA!
LA MULTI ANI BUCURESTI!

CEL MAI BUN DOCTOR DINTRE PRIMARII GENERALI CARE ESTE
raspunde:
20.09.2008, 20:29
AI DREPTATE

Zilele Bucurestiului , bucuria tanailor .

mameluc 20.09.2008, 20:40
Ai dreptate,

Crengile taiate zac pe trotur, langa cosurile de gunoi aceleasi gauri negre cu gunoaie.
N-are timp baiatul,ca munca'n primarie incepe dupa ora 16.00.
Si cum se aproprie iarna si ziua se micsoreaza,il vom vedea doar pe'ntuneric ca bufnita din Primaverii.

LENIO
raspunde:
21.09.2008, 11:21
Si eu intreb:Autorule,de ce te ..dai aonim?

Nu sunt bucurestean,dar bucuria unui ORAS ,de a fi sarbatorit,il intinereste!Desi se trec in revista anii
mai de tinerete,ASTA ESTE SI FARMECUL !
Ziaristii care "vopsesc" in culori terne zilele asezarilor,ale oamenilor..,au probleme cu COLECISTUL !
Ei sunt cu adevarat tot timpul intr-o campanie de
legitimitate a painii pe care o castiga cu scrisul !

Lenio
raspunde:
21.09.2008, 18:12
Am recitit si parca disting...

...mai multa amaraciune decat..rautate!
Titlul da totusi impresia de rea intentie!De ce acum pare doar campanie electorala ,acum cand nu am vazut presedinte,premier,sefi de partide facind ..gargara sau...baie de multime.Fiecare are dreptul la opinie,dar a ziaristului poate avea efect de...epidemie.
Mai multa circumspectie domnilor ziaristi !

romeozamfir 20.09.2008, 22:38
bucuresti

mai bine mai tariu decat niciodata
are in sfarsit si bucuresti-ul cateva zile de sarbatoare

IXU'
raspunde:
21.09.2008, 07:16
de acord cu tine !

oribil articol ! rauvoitor si mustind de incompetenta !

lia_stoenescu 20.09.2008, 22:46
Dreptul de a spera

Pentru orice, exista un inceput. Asa cum exista si un sfarsit.
Primarul Sorin Oprescu se afla la inceput de mandat, pe care, la prea multele tare ale Bucurestiului actual, il concepe cum crede de cuviinta. Nu poate fi acuzat ca nu a facut in doua luni ceea ce predecesorii sai nu au reusit in mai bine de 18 ani. De modul cum il va duce mai departe, depinde si acela cum il va incheia: cu fruntea sus, avand dreptul moral de a se inscrie intr-o noua cursa la viitoarele alegeri locale, sau ba.
Personal, inclin sa cred, prin prisma profesiei domniei sale, ca domnul Sorin Oprescu are orgoliul lucrului bine facut. Ceea ce va fi in avantajul cetatenilor Capitalei, implicit ai tarii, pentru care Bucurestiul trebuie sa reprezinte o veritabila carte de vizita.
Daca intuitia ma inseala, va voi cere scuze pentru nesabuinta de a spera.

Jee
spune:
20.09.2008, 23:16
Cum poti crede ca clismarul oprescu

poate face ceva?? el nu stie decat sa vorbeasca, de munca sau realizari nici vorba! nici ca medic (infirmier), nici ca sef de spital (poate doar la furat se pricepe, ne amintim cum am "semnat" pentru el...)

Paraschiv V.
raspunde:
21.09.2008, 01:12
Lui JOE

Imi place expresia CLISMARUL OPRESCu/SS-ar potea sa fie asa,el face clisma,dta i inghiti. Iti place? O buna crestere nu strica.Pretentiile unora poate nu seamana cu co,portarea lor.Stricarea bancilor,scuipatul pe jos,mazgalitul peretilor,stricarea cabinelor de telefon,murdarirea trotuarelor,aruncarea gunoaelor,a stclelor goale,a pungilor,imjuratul in public, incalcarea legilor de circulatie,furturile in tramvaie etc.iata numai cateva "calitati"a unora care pretind civilizatie dela altii.Ca sa compareti orasul cu cele din vest,trebuie si o purtare ca atare.

tan 21.09.2008, 00:02

Probabil ca d-na ziarista nu e bucuresteanca. Daca esti bucurestean, iubesti Bucurestiul oricum ar fi el. Imi pare rau ca nu s-a anuntat din timp ca in perioada asta vor fi zilele Bucurestiului si nu s-a facut efortul vizibil, ca in perioada summitului NATO, pentru a pregati orasul de sarbatoare. Sper ca la anul sa fie mai bine.

Bucur CIOBANU,si GIGI.
spune:
21.09.2008, 04:41
Oarecum consecventi

Presa,in majoritate,ar iesi din consecventa daca nu ar critica tot ce se face,bine sau rau.In acest chip isi arata calitatile si rolul ei educativ e sa croiasca un popor dupa chipul si asemanarea sa(a presei)In orice caz dela 89 ati mai avansat.Almanahul Scanteia"pe 89 avea articolele semnate cu initiale,P.B,,M.C,,M.D..H.R.etc.Probabil ca autorii au fost instiintati ca vine"revolutia.Acum caest articol,ca si altele tot asa de lungi,nu are semnatura dar nici macar initialele.Si cu toate ca strambati din nas,,la numele Bucurestiului,uite asa,eu ii doresc LA MULTI ANI

Bucur CIOBANU,si GIGI.
spune:
21.09.2008, 04:43