Preda: Uninominalul, rod al "colaborarii fructuoase APD-PNL", a avantajat liberalii

   

Preda: Uninominalul, rod al "colaborarii fructuoase APD-PNL", a avantajat liberalii
Consilierul prezidential Cristian Preda a declarat, joi, ca sistemul uninominal pe baza caruia s-au desfasurat alegerile de duminica nu poate fi aparat, avand defecte fundamentale, si ca este rodul unei colaborari "fructuoase" intre Pro Democratia si PNL.

"Acest sistem de vot nu poate fi aparat deoarece are defecte fundamentale. In primul rand este vorba de un sistem inechitabil pentru ca, e strigator la cer, straniu ca un sistem sa permita celui clasat pe locul trei sa fie castigator", a declarat, joi, pentru NewsIn, Cristian Preda.

Consilierul prezidential sustine ca acest sistem produce o "inegalitate flagranta" si din perspectiva relatiei dintre alegator si reprezentantul sau.

"Unii au capatat mandat pe baza unui numar infim de voturi, iar altii nu au intrat in Parlament, desi aveau mii de voturi", a aratat Preda. O alta inechitate a sistemului uninominal este faptul ca legea a permis ca intr-un singur colegiu, in Arad, sa existe doi deputati, in timp ce in toate celelalte colegii exista cate un singur deputat.

Pe de alta parte, Preda aminteste faptul ca legea nu prevede si posibilitatea electoratului de a vota prin corespondenta, anticipat, pe modelul american sau electronic, fapt ce dezavantajaza si partidele.

Sistemul este, din perspectiva consilierului prezidential, si o dezamagire majora pentru cetatean deoarece nu reflecta optiunea populatiei, un candidat plasat pe locul trei poate castiga mandatul in colegiul in care a candidat in defavoarea candidatului aflat pe locul intai.

"Legea actuala este rezultatul unei colaborari fructuoase intre Pro Democratia si PNL, colaborare la care s-au raliat politicieni interesati din toate partidele. A avantajat clar liberalii care, desi au obtinut 50 de locuri intai in colegii au castigat 93 de mandate. In schimb, toate celelalte partide au avut mai multi candidati plasati pe locul intai in colegii decat mandate obtinute", a declarat Cristian Preda.

In conditiile in care actualul sistem nu reuseste sa combine logica proportionala cu logica majoritara, Cristian Preda sustine ca este nevoie de un sistem de vot clar, "sistemul proportional clasic sau sistemul majoritar clasic in unul sau doua tururi". "E nevoie de un sistem clar care a produs in alte parti efecte concrete care pot alimenta predictibilitatea de care au nevoie partidele", a spus Preda.

Parvulescu: Cristian Preda este subiectiv si contradictoriu

Presedintele Asociatiei ProDemocratia, Cristian Parvulescu, a respins, joi, aceste acuzatii.

"Cristian Preda este subiectiv si contradictoriu. Subiectiv pentru ca acum are calitatea de consilier prezidential si contradictoriu pentru ca inainte de a fi consilier prezidential, Cristian Preda sustinea un sistem proportional", a precizat Parvulescu pentru Mediafax.
Joi, 04 Decembrie 2008, ora 13:00
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 1905 ori

Vezi toate cele 24 comentarii
 
Rank user: x2

04.12.2008, 13:11

Pozitie rezervata

PSD si PNL ***CELE MAI ANTI-DEMOCRATICE partide

In afara de alegerile din mai '90, acestea au fost alegerile tinute in conditiile cele mai adverse inventate de PSD si PNL vreodata in ultimii 18 ani

Adversitatea acestor 2 partide partide fata de electorat si mijloacele pe care le-au inventat sunt pe masura celor mai moderne tehnologii de manipulare:

- campanii murdare timp de 4 ani non-stop impotriva unui singur partid - PDL - indiferent ca a fost la putere sau in opozitie

- colegii impartite astfel incat PSD si PNL sa disperseze nucleele electorale ale PDL

- BANI PUBLICI dati de Guvernul PNL pentru campanie electorala a PSD si PNL

- PSD si PNL au pus alegerile in vacanta

- au inventat pacalirea oamenilor cu "votul alb"

- au intoxicat opinia publica sondaje si exit-poll-uri "de ultima ora" masluite

- au facut campanii furibunde pe net impotriva participarii la vot si pentru descurajarea votantilor anti-PSD

- limitarea dreptului la vot

- conditii aberante pt. votul in diaspora

- campaniile murdare impotriva candidatilor... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
3,6
Bun
26 voturi

 

Prapangel

    raspunde:

04.12.2008, 13:28

De vina pentru acest sistem de vot, este PARVULESCU, Pro Democratia!

Si-a atins obiectivele lui si ale lui Tariceanu la care era angajata nevasta-sa.Cata nesimtire la acest Parvulescu, acest "independent" care impreuna cu oamenii din guvernul lui Tariceanu au facut aceasta struto-camila de sistem de vot ca sa-i avantajeze pe liberali, dupa cum s-a si vazut ca au intrat dupa locurile 2,3, redistribuiri si reredistribuiri,iar la Tariceanu nu e un lucru neobisnuit, ca doar a ramas si repetent, nu?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
17 voturi

Rank user: x5

04.12.2008, 13:31

NIMENI NU PLATESTE OALELE SPARTE?

• Abia acuma isi da seama tot romanul de diferenta dintre uninominalul propus de preseinte la referendum si uninominalul propus de dl. Geoana (s-a laudat public cu asta), care vedem cum a iesit.
• In locul dlui Geoana, dupa una casta, mi-as pune cenusa in cap.
• In locul dlui Tariceanu, care era cat pe.aci sa cada peste bord, mi-as cere scuze presedintelui.
• Il locul dlui Olteanu (alt sustinator al formulei PSD), m-as ace nevazut.
• In locul dnei Norica Nicolai, nu m-as face nevazut, pentru ca s-a si facut nevazuta. Mai exact, au facut-o elgatorii.
• In locul presedintelui, aproape as mai face un referendum, daca ar fi pe cheltuiala celor care au facut legea.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
14 voturi

ariadana

    raspunde:

04.12.2008, 18:24

ai dreptate

hau sa/ti spun o faza: in vara, in perioada 24.08-02.09, am fost la mare, la Neptun. Intamplator, in acea perioada au avut loc, in aceasta statiune, cateva zile, niste lucrari ale peneleului. Si intr-o seara, pe la ora 19.00, cand reveneam la Hotelul Doina, in restaurantul caruia avusese loc un protocol al pnl, ne-am intalnit fata in fata cu d-nul Parvulescu, care, usor grabit, parea sa caute trasee neluminate. L-am recunoscut si l-am salutat, l-am rugat sa se opreasca putin sa schimbam cateva cuvinte. Mai avea putin si o rupea la fuga, chestie din care, ulterior, cand in holul hotelului m-am intalnit cu mai multi pedelei, am inteles ca se ferea sa dea nastere unor intrebari...Ceea ce mi-a confirmat si afirmatia presedintelui, vizavi de locul de munca (din guvern), al sotiei d-nului Parvulescu. Pacat, era o vreme cand credeam in el...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

Victor Pitigoi

Rank user: x5

04.12.2008, 13:31

NIMENI NU PLATESTE OALELE SPARTE?

• Abia acuma isi da seama tot romanul de diferenta dintre uninominalul propus de preseinte la referendum si uninominalul propus de dl. Geoana (s-a laudat public cu asta), care vedem cum a iesit.
• In locul dlui Geoana, dupa una casta, mi-as pune cenusa in cap.
• In locul dlui Tariceanu, care era cat pe.aci sa cada peste bord, mi-as cere scuze presedintelui.
• Il locul dlui Olteanu (alt sustinator al formulei PSD), m-as ace nevazut.
• In locul dnei Norica Nicolai, nu m-as face nevazut, pentru ca s-a si facut nevazuta. Mai exact, au facut-o elgatorii.
• In locul presedintelui, aproape as mai face un referendum, daca ar fi pe cheltuiala celor care au facut legea.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
8 voturi

uniunea europeana

    raspunde:

04.12.2008, 13:34

ASOCIATIA ANTIDEMOCRATIA

UNINOMINALUL,ROD AL COLABORARII FRAUDULOASE INTRE ASOCIATIA ANTIDEMOCRATIA, PNL(MINUSCULA ARIPA TICALOASA PATRICIU) SI PSD ARIPA MAFIOTA ILIESCU,NASTASE&CO.

PATRICIU,ILIESCU,NASTASE SUNT PRODUSELE TOXICE A ROMANIEI EUROPENE SI A FRAGILEI DEMOCRATII ROMANESTI...........
IN REALITATE ACEASTA GRUPARE MAFIOTA REPREZINTA ACEL F.S.N DESPRE CARE VORBESTE IPOCRITUL INCOMPETENT,LENES SI DUSMAN AL DEMOCRATIEI AUTENTICE MEDIOCRUL ,,ARHITECT,,COSTACHE PATRICIU.
SUNTEM CONVINSI CA MINUSCULA GRUPARE PATRICIU NU V-A DISTRUGE LIBERALISMUL AUTENTIC IN ROMANIA........
SUNTEM CONVINSI CA GRUPAREA ILIESCU NASTASE & CO.NU V-A
DISTRUGE CONCEPTUL (CURENTUL) SOCIAL-DEMOCRAT CARE TREBUIE SA PRINDA CONTUR SI IN ROMANIA EUROPEANA SUB FORMA LUI MODERNA SI MORALA ..............
SPERAM CA TOATE FORTELE AUTENTIC DEMOCRATICE SE VOR UNI PENTRU A EXTIRPA DEFINITIV DIN ISTORIA TRISTA A ROMANIEI ACTUALE ACESTA GRUPARE MAFIOTA,ACEST AUTENTIC F.S.N........
BONNE CHANCE MES CHERS COMPATRIOTS!!!!!!!!!!!!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
10 voturi

Prapangel

    raspunde:

04.12.2008, 13:46

Parvulescu, acest individ, este impotriva democratiei!

Cata dreptate aveti in ce spuneti.Aceasta grupare mafiota in frunte cu Patriciu, au confiscat PNL-ul(cred ca Bratienii se rasucesc in morminte!), iar cealalta grupare in frunte cu Iliescu si Nastase l-au pacalit pe Sergiu Cunescu si prin Atanasiu, pe care l-au pus in conducerea gruparii, au confiscat PSD-ul adevarat, pentru a intra in Internationala Socialista(acum, comunista).

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
12 voturi

somn usor

    raspunde:

04.12.2008, 13:39

puisor portocaliu

bine ca te-ai trezit,
a venit si vremea ta, sa spumegi dupa bagheta dirijorului cotrocel?

vai d etine, esti anesteziat intelectual rau di tat!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1,3
Foarte prost
16 voturi

opus9

Rank user: x5

04.12.2008, 13:41

Autotul unei inepti cu rezultate ctastrofale, spune : Preda este subiectiv si contradictoriu !

.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
8 voturi

kolo

    raspunde:

04.12.2008, 14:42

Domnu' GELU

Vezi ca iar ai adormit cu minutza pe tasta ENTER si te repeti. Desteptarea!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

eulgo

    raspunde:

04.12.2008, 14:29

zile LOREDANA!

si totusi.... voi astia destepti de ce nu mergeti la vot?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

Marius 2

    raspunde:

04.12.2008, 21:49

Ai dreptate!

Ar mai fi de adaugat ca au profitat si au creat colegiile astfel incat sa castige ei. Geoana la Dabuleni, Nastase la Mizil , Madalin Voicu in tigania din judetul Giurgiu samd....

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Rank user: x3

04.12.2008, 13:36

Pozitie rezervata

pnl a pacalit pana si psd

din cifrele concrete prezentate rezulta clar cum viclenia specifica pnl a reusit sa pacalesca pana si psd, care a fost de acord cu legea si a desenat impreuna cu baietii de pravalie colegiile. In mod corect, pnl, un partid al lacheiilor lui patriciu, nu obtinea decat jumatate din numarul de parlamenatri pe care ii are acum.Dupa ce au devalizat cu lacomie banul public si au amanetat viitorul Romaniei, pnl este in postura cinica si ipocrita a "caprei raioase care tine coada sus".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4
Bun
12 voturi

 

cos

    raspunde:

04.12.2008, 14:10

ganditi-va

ce insemana corect? liberalii au avut 19% din voturi...vreo 20 si ceva la suta dupa redistribuire si tot cam atat au si locuri in parlament. Mie mi se pare corect. Poate parea incorect faptul ca un candidat de pe locul 1 nu intra in parlament si intra unul de pe locul 3, dar la fel de incorect ar fi ca un partid cu 20% din voturi sa aibe doar 2-3 parlamentari. Daca s-ar adopta sistemul de vot uninominal pur s-ar putea ajunge la urmatoarea situatie: un partid, sa zicem... PSD se concentreaza doar pe jumatate plus 1 din colegii...colegiile din Moldova, si Muntenia de exemplu. Si castiga in toate aceste colegii cu 51% din voturi. In schimb, nu il intereseaza celelalte colegii si nu ia niciun vot. Acest partid acumuleaza 26% din voturi si cu toate astea castiga 51% din locurile din parlament. Sincer...asta miu s-ar parea profund antidemocratic. O sa spuneti ca e imposibil sa se intample asta... dar ganditi-va...atunci cand legea permite, NIMIC nu e imposibil in Romania.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

GigiDumitrascu-Craiova

spune:

04.12.2008, 13:27

Calculatorul liberal

De asa maniera au fost repartizati liberalii cu contributii banesti substantiale pentru alegeri,pe colegii,ca si in situatia locului 3 ,sa intre in parlament.
S-au facut analize cu programul calculatorului,pentru ca ei ,liberalii,sa obtina locuri in parlament.Si acum se vaieta ca legea este proasta.Iar de cei de care le era jena sa le spuna ca nu mai sunt in vederile lor,i-a repartizat pe colegiile unde si pe locul 1 ,nu au intrat in parlament. Asta este ROMANIA,o tara plina de escroci si HOTI!!!!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

 
cos

spune:

04.12.2008, 13:45

precizare

Eu cred ca sistemul de vo uninominal in doua tururi de scrutin ar fi dezavantajat liberalii. Mai precis, liberalii fiind pe locul trei in majoritatea coleiilor nu ar fi obtinut prea multe locuri in parlament. Acest sistem are avantajul ca sileste partidele sa prezinte candidati de calitate in toate colegiile pentru a acumula cat mai multe voturi si de asemenea pastreaza o proportionalitate a voturilor exprimate. Observ ca sustinatorii PDL sunt foarte nervosi ca nu a fost adoptat sistemul uninominal pur. Eu cred ca se pripesc si nu gandesc in perspectiva. Ce vor face daca peste 4 ani PSD va castiga cu 51% in jumatate plus 1 dintre colegii iar ei vor castiga cu 70% in restul colegiilor. Practic, desi vor avea un numar mai mare de voturi, vor pierde alegerile. Pe de alta parte, liberalii nu vor mai avea prea multe sanse in cele mai multe colegii. Vor castiga cate un mandat pe ici pe colo. In schimb, UDMR va avea o prezenta constanta in parlament castigand colegiile traditionale. De... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 

DCS

    raspunde:

04.12.2008, 19:08

Cine este cel mai voit de popor cistiga domnule !

Si daca nu ati inteles ca votul uninominal este un sistem de vot care face tarile occidentale sa functioneze foarte bine NU ati inteles nimic ! Indiferent cine conduce important este ca sa fie vocea poporului !Iar ipoteza care ati dato cu este doar o posibilitate dar nici decum o probalitate !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

cos

    raspunde:

04.12.2008, 20:19

ce inseamna vocea poporului?

ce inseamna vocea poporului? pe sistemul de vot uninominal Bush a castigat alegerile impotriva lui Al Gore, avand 500000 de voturi mai putin...de ce? pentru ca a avut mai multi electori. La fel si la noi...colegiile nu au toate acelasi numar de alegatori dar fiecare e reprezentat de cate un parlamentar. Sistemul de vot uninominal pur, in doua tururi de scrutin nu reprezinta vointa poporului de cele mai multe ori. Iar ce spui tu ca este specific tuturor tarilor occidentale este fals.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Ex

    raspunde:

05.12.2008, 07:47

nu strutocamila !

votul uninominal face intr-adevar sa functioneze democratiile occidentale, dar nu strutocamila. Arata-mi si mie, te rog, o democratie in care un candidat cu un vot si altul cu 34 castiga in fata altor candidati cu sute sau mii de voturi !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

MarianEugen

spune:

04.12.2008, 14:13

CINE SUNT ACESTI PETRO-LIBERALI? NU CUMVA DUSMANII TARII?

Jigodiile peneliste au luat 40 de mandate de la partidele aflate pe locul 1 si 2, de la PD-L si PSD, datorita acestui sistem de vot proportional. Sistem construit de Tariceanu, ProDemocratia si PSD.Preda, consilierul lui Traian Basescu a dat aceste date pe Realitatea TV.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
demon banal

spune:

04.12.2008, 18:59

am o propunere

Demult,cind eram tinar,am citit un studiu care analiza din punct de vedere matematic procesul electoral. Matematicienii au stablit ca,un proces electoral este corect daca respecta 5 reguli (nu mi le mai amintesc).
Dar tot ei au stabilit ca,in practica,doar 4 din cele 5 reguli pot fi respectate.
Propun celor care sint interesati sa renintam pentru o vreme la batut apa in piua si sa incercam NOI sa cream o lege care sa respecte atit candidatii cit si alegatorii.

Analizind formulele electorale de pin acum,constatam ca :
1. votul pe liste cuantifica perfect din punct de vedere matematic scorul electoral al unui partid. dezavantajul este numai de partea alegatorului care nu are control asupra candidatilor si ,de parca asta n-ar fi de ajuns,conteaza ordinea candidatilor pe buletinele de vot
ceea ce este aberant.
2. sistemul uninominal (simplu sau in 2 tiruri de scrutin)
avantjeaza cit de cit alegatorul dar nu reflecta scorul electoral. e ca si cum la tenis avem urmatorul scor :... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
DCS

spune:

04.12.2008, 19:02

Aveti dreptate !

Este un sistem care trebuie definitif sters din temelii ! Apropo de Cristian Pirvulescu , Are ceva ce nu este chiar sanatos in discursul care il tine ! De fiecare data acest domn vorbeste fara sa isi dea seama ce ! Schimbati sistemul pentru urmatoarele alegeri ! Din temelii ! Luati exemple la tarile cu traditie democratica si instaurati un sistem uninominalin stilul alegerilor presedentiale !Vocea invingatorilor este cea care trebuie urmata si ascultata ! Cind se asculta vocea pierzatorilor este un sistem de pierzatori unde cistigatori nu mai au chef de nimic si pierzatori au chef de a face aiureli pentru ca sint constienti ca nu ei au fost votati ! Cum as spune asta nui nimic nou dar asa de adevarat este ! Asta se cheama furaciune !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
5 voturi

 
titirca

spune:

05.12.2008, 07:47

Mortti mamii voastre de kakatti in ploaie

Cind Vadim si PRM-ul tipau ca acest uninominal este o bataie de joc ati sarit toti pe ei sa-i linsati dobittocilor. Cind a trimis legea la curtea constitutionala ati gasit repede trepadusii si javvrele voastre acolo s-o declare buna. Acuma dupa ce ati matrasit PRM-ul si e Vadim la ordinul lui Basescu= Taubman vedeti si voi ca e un kakatt in ploaie? Hai sikttir timpittilor mai rau va trebuie.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
Gheorghe Groza

spune:

06.12.2008, 02:23

Lupta dintre David si Goliat

Am candidat din partea PD-L in Colegiul 1. L-am avut ca adversar pe Presedintele Camerei. Al treilea om in Stat.
Inainte cu doua zile de inceperea procesului de votare, acesta era dat de doua mari agentii de sondaj, drept gastigator al alegerilor parlamentare pentru acest colegiu cu 64%, nemaifind nevoit sa astepte redistribuirea. Din pozitia sa, de avocat si Presedinte al Camerei, a incalcat legea electorala si, a furat startul, demarand campania electorala cu doua luni inainte de inceperea ei legala, creeandu-si un avantaj mediatic enorm. Totusi locuitorii colegiului 1, care au aflat de mine numai cu doua saptamani inainte de inchiderea campaniei, m-au votat cu 1035 de voturi mai mult decat pe presedintele camerei deputatilor. Eu am obtinut un procentaj de 33,98 % fata de contracandidatul meu care a obtinut numai 26,60 % din voturile valabil exprimate, clasanduse pe locul 3. Intrucat nici unul dinte candidatii din colegiul 1, nu a intrunit majoritatea absoluta de 50 + 1, am intrat... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

 


Vezi toate cele 24 comentarii