Campanie citita de 1835 ori
Stolojan: Noi avem mai multi oameni de premier decat PNL si PSD
Prim-vicepresedintele PD-L Theodor Stolojan se lauda ca formatiunea sa are mai multi oameni care ar putea ocupa functia de premier, decat PNL si PSD. "Spre deosebire de PNL, PSD, noi avem si pe domnul Blaga si pe domnul Boc...Si pe multi altii, care pot indeplini aceasta functie foarte bine", a declarat Theodor Stolojan.
Mugur Isarescu: Nu mi s-a propus sa devin premier
Dupa ce in ultimele zile presa a scris ca ar putea fi desemnat premierul Romaniei, guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, sustine ca nu i s-a propus acest lucru. "Nu mi s-a facut o asemenea propunere si nici nu cred ca mi se va face", a declarat Mugur Isarescu pentru Gandul. Guvernatorul BNR nu a precizat, insa, daca isi doreste sa revina pe scena politica, neinchizand speculatiile pe aceasta tema.
Lista premierilor lui Traian Basescu
Cei trei premieri desemnati de principalele partide politice, respectiv liderul PSD, Mircea Geoana, presedintele PNL, Calin Popescu Tariceanu, si prim-vicepresedintele PD-L, Theodor Stolojan, nu se regasesc printre variantele "de incredere" preferate de Traian Basescu. "Lista" premierilor lui Traian Basescu cuprinde sapte nume sonore care ar putea ocupa dupa alegerile parlamentare scaunul lui Calin Popescu-Tariceanu, sustin surse din PSD citate de Gardianul. Cei sapte sunt directorul SRI, George Maior, directorul SIE, Mihai Razvan Ungureanu, presedintele PD-L, Emil Boc, secretarul general al PD-L, Vasile Blaga, vicepresedintele PSD, Cristian Diaconescu, guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, si consilierul prezidential Mihai Stanisoara.
Crin Antonescu: Basescu ar dori un Guvern PD-L - PNL
Vicepresedintele PNL Crin Antonescu a declarat ca presedintele Traian Basescu ar dori sa formeze un Guvern PD-L - PNL, in fruntea caruia sa numeasca un tehnician. "Probabil ca cel mai mult si-ar dori sa faca un Guvern PD - PNL. Sunt absolut convins", a spus Antonescu, la o intalnire cu presa. Potrivit vicepresedintelui liberal, Traian Basescu nu ar avea niciun interes sa se ajunga la organizarea de alegeri anticipate, "pentru ca riscurile sunt enorme". Antonescu a sustinut ca seful statului nu-l va numi pe Theodor Stolojan prim-ministru, ci va desemna o persoana neutra pentru aceasta functie.
spune:
13.11.2008, 17:31
ATENTIE !
Noul prim ministru al Romaniei va fi numit de presedintele Basescu,in persoana D.nei Monica Macovei.Punct.Fara comentarii !
GOGOASE SI BALIVERNE
• Constitutia este clara: presedintele il desemneaza pe primul ministru.
• Nu scrie ca l-ar desemna partidul castigator in alegeri. Este o brasoava a dlui Geoana.
• Nu scrie ca l-ar desemna congresul vreunui partid. Opereta cu congresul este alta gogoasa a dlui Geoana.
• Nu scrie nici ca alegatorii, votand Parlamentul, ar vota si Guvernul. Alta cioaca. Tot a dlui Geoana.
• Nu scrie ca partidele ii vor face propuneri presedintelui. Inca o baliverna. Made by dl. Geoana.
• Scrie ca "presedintele il desemneaza pe primul ministru".
• Iar dl Basescu nu e omul care sa rednunte la o prerogativa pe care i-o confera Constitutia.
• Concluzia: dl. Geoana va ajunge premier cand o face plopul pere si rachita micsunele.
Vesnicia s-a născut la sat....
Lucian Blaga
--------------------------------------------------------------------------------
Inscriptie pe o casă nouă
Toate stau la locul lor,
stă păianjenul in plasă
ca-ntr-o lume de mătasă.
Nu-l incearcă nici un dor
din ocolul lui să iasă.
Toate stau la locul lor:
piatră, floare si ulcior,
vatră si amnar si iască.
Asta-i legea tuturor:
Zări să-si facă din pridvor,
să se simtă bine-acasă.
spune:
13.11.2008, 17:54
Premier
Nu doamna Macovei, cred ca doamna Udrea ar fi cea mai indicata persoana pentru functia de premier.
PS. Ca varianta de rezerva, ar fi si "blonda de la primarie ".
spune:
14.11.2008, 19:49
POST SCRIPTUM
NU CRED, NICI IN RUPTUL CAPULUI, CA DOMNUL PRESEDINTE BASESCU NU VA UZA (ABUZA) DE TOT CE-I PERMITE ACEASTA CONSTITUTIE "SCHILOADA" SI FACUTA "PE PICIOR", SPRE PROPRIUL AMUZAMENT, CA ALTA TREABA NU ARE ! ASA CUM "ALESII" ACTUALI AU VOTAT - SPRE SUPLICIUL PROFESORILOR - O LEGE IMPOSIBIL DE APLICAT, IAR PRESEDINTELE A PROMULGAT-O, PENTRU A-L PUNE IN INCURCATURA PE PRIMUL-MINISTRU, TOT ASA, PRESEDINTELE "GLUMET" AL NATIUNII NOASTRE ISI VA FACE "NUMARUL" PANA LA CAPAT! SAC !
spune:
13.11.2008, 19:01
PREMIER
DOMNILOR SI DOAMNELOR SCUZATIMA DAR ORI NU-ATI CITIT CONSTITUTIA ORI SUNTETI DE-A DREPTUL PROSTI.PREMIERUL NU ESTE ALES LA NOI IN ROMANIA DE NOI ALEGATORII.PREMIERUL CONFORM CONSTITUTIEI ESTE NUMIT DE PRESEDINTELE TARII DIN PARTIDUL S-AU ALIANTA CARE A CISTIGAT ALEGERILOR.NUMAI FITI ATIT DE NAIVI IN CEEA CE SCRIE PRESA SCRISA S-AU VORBITA.
spune:
14.11.2008, 10:25
Hai sa nu ne prostim !!!!
Indiferent de simpatiile politice ( clar basesciene in cazul tau)nu cred ca este cazul sa venim cu toate aberatiile.
In toata lumea civilizata, partidul sau alianta de partide care dupa alegeri sunt capabile sa alcatuiasca o majoritate parlamentara, numesc premierul.
Atributia presedintelui, este tocmai de a veghea ca acest lucru sa se intample.
Un presedinte in adevaratul sens al prerogativelor sale, are datoria sa nu permita sau sa accepte o propunere de premier, care neavand in spate o majoritate clar definita, ar impinge tara spre alegeri anticipate sau spre un blocaj parlamentar.
Credeam ca anii 90' au trecut, ca romanii au invatat ce este aceea DEMOCRATIE, dar se pare ca nu este asa. :(
spune:
14.11.2008, 19:37
IACA-TA CA EU AM INTELES ....
...PRESEDINTELE NOSTRU NASTRUSNIC O POATE NUMI PRIM-MINISTRU SI PE ...SOACRA-MEA ! APOI, IN URMA RESPINGERII PROPUNERII DE CATRE PARLAMENT, O PROPUNE PE SUPER-CANTAREATA CU SUPER-BUTOAIE LA "EUROVIZION" LUMINITA ANGHEL ! IAR RESPINGE PARLAMENTUL PROPUNEREA ACEASTA INEDITA ! SI ATUNCI, PRESEDINTELE NOSTRU "JUCATOR" - SI TARE-I MAI PLACE SA(SE) JOACE, IN TOATE FELURILE SI CU ORICINE - DIZOLVA "PARLAMENTUL NEASCULTATOR" SI ...VOM AVEA ALTE ALEGERI ! MAI VOIOASE CA ACESTEA, IAR PANA LA TERMINAREA LOR PRIM-MINISTRU VA RAMANE DOMNUL TARICEANU, CAM PANA IN PRIMAVARA, ASTFEL CA, SPRE AMUZAMENTUL SI SATISFACTIA PRESEDINTELUI, CRIZA ECONOMICA GLOBALA SA-L G ASEASCA CU "HATURILE" IN MANA PE "AMICUL DE JOACA" AL DOMNULUI BASESCU ! HA! HA! SI IACA ASA,PENTRU ROMANI, VA TRECE IARNA MAI USOR, PRINSI IN JOCUL CELOR DOI ..."NU PREA TINERI, DAR NELINISTITI" OCUPANTI AI CELOR MAI RAVNITE PALATE ! SUCCES IN ALEGERI, UNINOMINALILOR ! VAI DE CAPUL NOSTRU, PE ORICINE AM VOTA ! ...MASA, DANSUL SI DARUL,... (arata tot comentariul)
spune:
14.11.2008, 08:19
asad
Deci presedintele poate numi ca premier pe ORICINE ! Nu trebuie sa faca parte din partid, nu trebuie sa faca politica. Poate fi baba Masie din Giorocuta. Este dreptul presedintelui. Geoana si cailalti stiu traba asta doar ne imbata cu apa rece. ?Trebuie impuscat pt raspandire de informatii false. E un bun inceput pt curatenie
spune:
14.11.2008, 11:36
Doresc un lucru simplu
Sa se respecte legile si Constitutia Romaniei asa buna sau rea cum este ea acum. Iar in Constitutie este clar specificat modul de desemnare al prim ministrului. Este cel mai clar si neinterpretabil text constitutional. Redactat concis, explicit, fara posibilitatea "sucirii" dupa interese. Restul sunt tot soiul de abureli menite sa induca in eroare pe cei ce inca mai cred ca li se spune cum ca noi alegem premierul, ca partidele aleg premierul, ca o coalitie cu 50%+1 impune premierul, ca premierul alege premierul, etc., etc. Se elimina voit, din start orice element de legalitate: presedintele desemneaza premierul si parlamentul aproba sau nu prin vot noul guvern. Daca un partid (atentie, nu o coalitie !!!) obtine 50% + 1 atunci presedintele e obligat sa desemneze un premier din randurile acelui partid, dar nu i se poate IMPUNE o anumita persoana. Nu scrie asta nicaieri. Consultari nu este echivalent cu impunere. Daca nimeni nu reuseste performanta, lucru foarte probabil, presedintele... (arata tot comentariul)
spune:
14.11.2008, 13:24
O mica observatie.
O mica interventie, daca imi permiti Pitigoi; Presedintele numeste CANDIDATUL pentru functia de Prim-ministru, nu Primul-ministru in mod direct. Candidatul urmeaza sa fie validat de Parlament si abia apoi devine Prim-ministru. Cu toate celelalte postate de tine sunt intrutotul de acord. Intaresc ideea ca Presedintele este liber sa nominalizeze candidatul pentru functia de Prim-ministru, fara a fi obligat sa tina seama de optiunile partidelor politice. Partidelor politice le ramane posibilitatea sa invalideze in Parlament candidatul propus de Presedinte daca nu sunt de acord cu el, si evident daca cei ce nu sunt de acord au majoritate de voturi.
spune:
14.11.2008, 13:07
Pitigoi...
Scumpule,ideile tale nu depasesc dimensiuniele creierului pasarii omonime...dar la Cotroceni, in livada de castani, merge...
spune:
14.11.2008, 12:23
gogosi?
In cazul asta, de ce se mai tin alegeri? Alegerile astea se fac doar pe post de "sondaj de opinie" sau au vreo legatura cu cine urmeaza sa gestioneze axeasta tara in urmatorul mandat de 4 ani?
Vad ca suntem foarte fericiti si perfect de acord ca orice s-ar intampla, oricine ar castiga, presedintele decide. Eu vad ce multe aberatii sunt scrise in constitutie, dar orice lege trebuie intrepretata in litera si spirit.
Presedintele vrea sa numeasca un premier "in care sa aiba incredere". Atunci de ce *** ne mai cheama pe noi la vot, de papagali?