Cucuteni, prima civilizatie a Europei

   

Cucuteni, prima civilizatie a Europei Ganditorul de la Tarpesti, 5.000-3.500 i.Hr.
Savantii occidentali se declara fascinati de complexitatea si atributele stravechii culturi Cucuteni de pe teritoriul Romaniei, pe care in prezent lumea stiintifica o recunoaste drept prima civilizatie a Europei.

Primele vestigii apartinand acestei culturi au fost descoperite in 1884, in apropierea satului Cucuteni, din apropierea Iasiului, scrie Descopera.ro.

Ulterior, urme ale civilizatiei Cucuteni s-au descoperit pe teritoriul Ucrainei langa Kiev in anul 1897, unde a fost denumita Trypilia, ignorandu-se cu buna stiinta ca era vorba de una si aceeasi civilizatie Cucuteni, descoperita anterior in Romania.

Potrivit arheologilor, cultura Cucuteni a precedat cu cateva sute de ani toate asezarile umane din Sumer si Egiptul Antic iar oamenii culturii Cucuteni au fost primii care traiau organizati in asezari mari.

Aceste proto-orase erau alcatuite din cladiri aranjate in cercuri concentrice. Cultura Cucuteni se intindea pe o suprafata de 350 000 kilometri patrati, pe teritoriul actual al Romaniei, Republicii Moldova si Ucrainei. Productiile lor artistice erau dominate de linii repetate, cercuri si spirale care creau un efect de iluzie optica pe vasele care erau impodobite in acest mod unic.

"Cunoasterea aprofundata a acesti culturi este foarte importanta... Suntem mandri ca aici a aparut cea mai importanta si avansata cultura neolitica din intreaga lume" afirma Romeo Dumitrescu, presedintele fundatiei Cucuteni pentru Mileniul trei, din Bucuresti.
Citeste mai multe despre Cucuteni civilizatie asezari neolitic
Miercuri, 24 Septembrie 2008, ora 17:25
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 3883 ori

Vezi toate cele 29 comentarii
 
Geo3

spune:

24.09.2008, 18:09

Si azi

Suntem mandri ca avem si am ramas tot la stadiul de cultura neolitica. probabil ca de la civilizatia Cucuteni vine bautul in nestire, incestele, ucisul cu sapa...fascinanta civilizatie straveche... A fost doar o gluma!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
30 voturi

 

eu

    raspunde:

24.09.2008, 21:59

Nu urca in copac sa mananci fructe.Consulta un antropolog

Asculta cu urechile,semnalul ti-l vor procesa nervii,transmisia(care nu este cazul tau) neuronii(pt tine ce-am scris este master familiar).Tu stii mai bine ce fac apropiatii tai-sapa si bautura-de aia te exprimi ca un tugulan taran.Sper ca nu locuiesti la oras,pt ca genetic nu poti face parte din alta epoca decat cea descrisa de Darwin.Societatea si emblema scutului tau este maimuta iar in Romania specii cu encefalograma plana existati din belsug.Iar tu cred ca inca mai urci in copac sa culegi fructele si mananci cateva cand esti inca cocotat.Gandeste bine cand scrii de ai tai pt ca biografia ta intereseaza antropologii,iar tratamentul tau cauta-l in sat cand trece tehnicianul veterinar.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
9 voturi

Cucu

    raspunde:

24.09.2008, 23:16

ASTA-I GLUMA?

glume de astea fa cu mamica ta.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

Cucuteanu

    raspunde:

25.09.2008, 16:29

Baaaaa ! Raule !

Tu esti mai altfel de vorbesti asa ?
Cucutenizatule !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Starcevo

    raspunde:

25.09.2008, 18:00

Toate enumerate de tine, sunt din import.

Fa glume pe seama ta, nu pe o cultura strabuna, pentru care multi istorici occidentali ne invidiaza. (vezi comentariu lui NIBIRU)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

sen

spune:

24.09.2008, 18:20

care savanti occidentali?

Nici un detaliu despre fascinatii savanti occidentali. Opiniile din Romania, importante de altfel, nu sunt ale savantilor occidentali! Putin profesionalism!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
17 voturi

 

Sireteanu

    raspunde:

24.09.2008, 23:12

?

Si cum se explica faptul ca in Egipt se pastreaza atitea vestigii si la noi ...nimic.?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

Mama

    raspunde:

24.09.2008, 23:21

iarasi tu!

nu prea stii care-i diferenta intre "neolitic" si "bronz"!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

Insula Serpilor

    raspunde:

25.09.2008, 02:22

Simplu siretene,

Stramosii nostrii le-au vandut pe beutura,iar in zilele noastre le dau de pomana pentru un scaun de parlamentar.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

Rank user: x5

25.09.2008, 08:29

Domnule Sireteanu

Aproape totul in Egipt a fost facut cu sclavi. Probabil ca pe teritoriul Cucuteni nu erau sclavi pentru opere faraonice. Mai degraba cineva isi ocupa timpul in zilele de ploaie si in zilele de iarna. Posibil femei.
Nu am nici o dovada ca s-a practicat vreodata sclavagismul in spatiul Dunarean.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
4 voturi

Cucuteanu

    raspunde:

25.09.2008, 16:33

@Salamcusoia ; aia au intrat direct in comunism .

Ceausescu era Decebal mascat .
Traian e tot Traian.
Taricenu nu se inventase .
"in nemernicia mea , ca un caine turbat , am muscat mana care m-a hranit..." a fost ceva mai tarziu .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

parerea

spune:

24.09.2008, 18:40

MINIMALIZAREA IDENTITATII,PRIN NEPROFESIONALISM MASS-MEDIAN,

Dragilor,ma tot intreb de 18 ani,cind vom avea mass-medieni specializati?Cind vor intelege acesti "puberi"in a le informarii unei societati,ca de creionul lor,atirna,divin,responsabilitatea identitara?Dar cred ca am luat-o pe aratura.Ei nici nu stiu cine sunt!Cer mult?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
15 voturi

 

Salamcusoia

Rank user: x5

25.09.2008, 08:39

Pai sa inteleg ca adevaratii jurnalisti erau inainte de 1989

Adica pe vremea pupincurismului proletcultist infloritor.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Sireteanu

    raspunde:

25.09.2008, 11:48

Salamcusoia

Da, se constata ca romanii ca si stramosii lor au fost tot oameni de nimic. Priveste la rusi sa vezi ca nu au distrus istoria cu dovezile ei, au adaugat alaturi fara sa distruga trecutul. La noi totdeaun ca si acum smecheria precara a tinut loc de inteligenta , fiindca -s multi sio prosti.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
3 voturi

Salamcusoia

Rank user: x5

26.09.2008, 04:51

Multa stima dom Sireteanu

Rusii si-au pastrat istoria. Pacat ca o schimba din 20 in 20 de ani, dupa cum bate vintul la Kremlin.
Nici pina astazi nu tiparesc o versiune completa asupra vietii lui Petru cel Mare

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

:)

spune:

24.09.2008, 20:41

auzisem ceva de niste tablite

descoperite pe teritoriul Romaniei, care aveau sa schimbe complet istoria lumii. Legendele incep sa capete un sens.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
6 voturi

 

eu

    raspunde:

24.09.2008, 22:03

Tu ai auzit de tablete.

Care sunt comprimate medicale.Lasa-te de baut "aghiazma" si punete pe munca sau pe scoala.In Romanai incepe din clasa intai.Inscrite si peste vreo 30 de ani cand iti dau o diploma mai vorbim.Cere sa-ti traduca ce ti-am spus.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1,3
Foarte prost
12 voturi

Basil

    raspunde:

25.09.2008, 16:42

Nevasta-mea e din Cucuteni...

e foarte harnica .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

din cucuteni

spune:

24.09.2008, 22:47

Case cu doua etaje, vatra amlasata in mijlocul casei...

...care incalzea pe verticala toate nivelele locuintei, ceramica in culori nemaiintilnite la nici o civilizatie preistorica, amulete, stauete, vase de cult si de casa, animalutze fantastice, toate adunate in locuintele oamenilor din cultura Cucuteni.
Extinsa pe jumatatea de nord a Moldovei si sudul Ucrainei, intre 4.500 -3000 i.d.Hr. O societate matriarhala, cu statuete zeite, in centrul cultului. Foloseau dale de ceramica pentru a-si pava interiorul caselor, cum folosim noi astazi gresia.

Putini o cunosc si au impresia ca traiau in copaci.
Fals. Erau agricultori si crescatori de animale, care au stapinit teritoriul unde se gasesc astazi vestigiile lor peste 2000 de ani. O vesnicie am putea spune.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
14 voturi

 

nibiru

    raspunde:

25.09.2008, 01:06

Asa e! dar pacat ca nu se vorbeste peste tot in media ca despre magariile politicienilor,asa ar invata si romanul ca ARE totusi o Istorie adevarata si nu una care incepe la lovitura de stat din 1989.
Daca ar fi fost francezii sau nemtii care sa descopere asa ceva, s-ar fi facut multa tevatura.
Cine din cei care se joaca de-a comentariul pe net mai sus stie ca aceasta cultura e premergatoare tuturor celor din Europa? Dar pe cine intereseaza asta? Pe cei care sint disperati sa fure banii celor de azi marunti si inculti? Pe cei din Europa care au astfel(prin ignorarea acestor dovezi) cum sa ne umileasca?
Da, sint unii interesati, si chiar in tara la noi! Cei care vor, si fura aceste marturii si le vind la preturi grele peste hotarele tarii! Vezi bratari getodacice! Cine sint ei aflam cind plateste greu statul roman ca sa recupereze aceste dovezi!daca sint "spusi" dar rar si asta. De Sarmati a auzit cineva? Arthur era unul din aceia si se stie ce a last ca mit in urma.Marea Sramata... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
7 voturi

Cucuteanu

    raspunde:

25.09.2008, 16:40

Sarmatii au facut sarmalele ?

In foi de vitza ?
sau si pe atunci puneau varza la murat !
varza , barza , manz , Gica Petrescu...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

nibiru

spune:

25.09.2008, 01:18

la ltii da la noi ba

iata ce poate face o fundatie pentru o ...comuna
http://www.larga.com.md/informatii_generale/statutul_cadru_al_comunei

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 

nibiru

    raspunde:

25.09.2008, 01:33

http://www.asie-centrale.com/culture/or_amazones.htm si continua relatarile in legatura cu istoria despre care noi Nu vorbim

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

nibiru

    raspunde:

25.09.2008, 01:55

http://www.indo-europeens.info/theorie_des_kourganes.html
da deci cine se indoia de interesul unor oamnei de cultura straini cititi mai sus... asta daca pricepeti sau asteptati sa va traduca tot timpul altii pe care apoi sa ii contraziceti voi?!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

mikidutza

    raspunde:

25.09.2008, 03:10

Chapeau nibirule

am toata admiratia

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

din cucuteni

    raspunde:

25.09.2008, 08:06

Ceea ce v-am povestit mai sus...

...am vazut in depozitul unui muzeu, nu am auzit de la altii. Am inteles ca majoritatea muzeelor din Moldova de nord au asemenea piese de o valoare deosebita si le tin la intuneric, in loc sa faca macar plinate color cu ele la intrarile in muzeu, sa stie toata lumea cine au fost acei oameni.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
6 voturi

Tot din Cucuteni

    raspunde:

25.09.2008, 09:16

Da, aceste vestigii ar trebui scoase la lumina, si de ele trebuie sa se ocupe oameni cu adevarat integri, si specialisti in domeniu.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

nibiru

spune:

25.09.2008, 01:50

entru cei care stiu sa citeasca!!
http://www.culture-routes.lu/php/fo_index.php?lng=fr&back=%252Fphp%252Ffo_index.php%253Flng%253Dfr%2526dest%253Dbd_ev_lst%2526PHPSESSID%253D43553cfc24e4e3848174f815cbbaacc9%2526PHPSESSID%253D43553cfc24e4e3848174f815cbbaacc9&dest=bd_ev_det&id=00002861&PHPSESSID=43553cfc24e4e3848174f815cbbaacc9

sau
http://aleph2at.free.fr/index.html?http://aleph2at.free.fr/hommes/sarmate/general.htm
si pentru un final placut
http://www.indo-europeens.info/theorie_des_kourganes.html

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
TINA 1

spune:

04.10.2008, 13:07

INCULTILOR

CUCUTENI este in judetul BOTOSANI si nu se apropie de iasi firati ai dreku sa fiti.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 29 comentarii