Va supravietui omenirea secolului viitor?

   

Va supravietui omenirea secolului viitor?
In lumea secolului viitor, crocodilii se prajesc la soare pe coasta Marii Britanii, Brazilia este un urias desert, orasele Saigon, New Orleans, Venetia si Mumbai au disparut de pe harta si au intrat in mitologie, iar peste 90% dintre oameni au murit.

Aceasta este lumea in care planeta s-a incalzit cu 4 grade Celsius, avertizeaza New Scientist.

Acesta este avertismentul oamenilor de stiinta care considera ca planeta nu poate sustine o populatie in crestere, daca eforturile de limitare a efectelor gazelor de sera esueaza.

Supravietuirea unei populatii de aproape 7 miliarde de persoane este imposibila, in absenta unei reorganizari radicale a lumii.

Patru grade nu inseamna foarte mult, insa daca intreaga planeta se incalzeste in medie cu patru grade, atunci planeta ar deveni de nerecunoscut.

Unii oameni de stiinta se tem ca am putea ajunge in aceasta situatie pana in anul 2050.

Ultima data cand planeta a avut de-a face cu astfel de cresteri de temperatura a fost in urma cu 55 de milioane de ani.

Incalzirea cu 5-6% grade celsius a dus la aparitia padurilor tropicale in regiunle polare, oceanele au devenit acide, toata viata marina a murit in urma cantitatilor mari de dioxid de carbon.

Nivelul apei marii a crescut cu 100 de metri comparativ cu nivelul de azi si desertul s-a intins din sudul Africii pana in Europa.

Si de aceasta data omenirea se poate astepta la evenimente similare. Multe din locurile unde traiesc si isi cultiva hrana oamenii ar deveni imposibil de locuit si cultiva.

Toate deserturile majore ale lumii se vor extinde, iar Sahara va ajunge pana in Europa.

Raurile Europei, de la Dunare la Rin, vor seca, la fel ca si apele curgatoare din Anzi si Himalaya - Afganistanul, Pakistanul, China, Bhutanul, India si Vietnamul vor ramane fara apa.

Pamantul va avea doua "centuri" desertice, unde viata oamenilor nu se va putea desfasura: una va cuprinde America Centrala, sudul Europei si Nordul Africii, sudul Asiei si Japonia; a doua va acoperi Madagascarul, sudul Africii, insulele din pacific, majoritatea Australiei si Chile.

Singurele locuri unde va fi suficienta apa pentru a sustine viata se vor afla la latitudini inalte.

In aceste conditii, numarul de oameni care va putea fi sustinut de planeta va fi de mai putin de un miliard.
Duminica, 01 Martie 2009, ora 11:10
Sursa: Ziare.com
Autor: Ana Ilie

Articol citit de 2795 ori

Vezi toate cele 17 comentarii
 
Rank user: x5

01.03.2009, 11:20

Pozitie rezervata
VEZI EMISIUNILE

Hai sa facem un concurs, sa vedem cine poate imagina catastrofe viitoare de ...

...amploare cat mai mare!!
Sunt fenomene de tot felul, despre care nici nu se stie daca au sau nu legatura cu activitatea umana, care pot influentza clima, deci, degeaba ne facem noi probleme acum, nu stim cum va arata viitorul!!

Pro / Contra
3,7
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
11 voturi

 

Kokosh

    raspunde:

01.03.2009, 12:00

adevarul ii ca totul ii panicant

cred ca incalzirea globala va genera alte plante..vor apare mutatii...statele europene mai nordice incurajeaza pentru moment vita de vie...deci oamenii incep sa ia masuri ... o sa se incalzeasca unele locuri iar altele vor deveni mai aride e adevarat dar ne vom obisnui in 2 sau 3 generatii in plus trecerea nu va fi instantanee...asta scapa multora... e o poveste incalzirea asta care vrea sa impuna unele reguli deja adoptate de unii...fapt care le confera un avantaj pe termen lung...oricum ii mult fum

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
5 voturi

Rank user: x5

01.03.2009, 12:22

RISCURI EXISTA LA TOT PASUL.

Deocamdata sa vedem cum va supravietui omenirea secolului in care ne aflam.
Ne ameninta terorismul
Ne sta in coaste lumea asiatica
Nu stim unde ne conduce americanismul.
In plus, exista cutremurile, tsunami, dezghetul polar, seceta, molima, cancerul, partidiele,candidaatii, alesii, nechematii, si tot asa mai departe.

Pro / Contra
4,3
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
7 voturi

zidaru

spune:

01.03.2009, 11:18

normal

si care e problema,daca dispare omenirea? se opreste universul? mai degraba asa ar fi normal, ca omenirea asta e bolnava.

Pro / Contra
5
Total de acord
8 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
12 voturi

 

Ernesto

    raspunde:

01.03.2009, 11:37

Bravo, zidarule

Cladesti o idee corecta din caramizile mintii tale.
Daca incercam sa facem o perceptie corecta asupra vietii in general si mai ales asupra vietii omului, acceptand ideea religioasa de dualitate trup-spirit, vom constata ca viata pe acest Pamant este oricum efemera, iar trupul nu este altceva decat un suport pentru trecerea spiritului SI prin aceasta viata pamanteana. Daca nu va mai fi viata pamanteana, spiritul va evolua in alte genuri de viata.
Pe de alta parte, natura are grija sa se apere. Mai devreme sau mai tarziu omul va fi nevoit sa ia anumite masuri, prin inteligenta si prin tehnologia pe care a creat-o. Este evident ca, in actualul grad de dezvoltare a civilizatiei umane, nu se mai poate intampla axact asa cum s-a intamplat in vremea dinozaurilor (decat, eventual, in cazul unor cataclisme cosmice, dar si unele dintre acestea ar putea fi evitate).

Pro / Contra
3
Si da, si nu
4 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
9 voturi

Fr. Nostr@damus*

    raspunde:

02.03.2009, 06:44

Autodestructie cu armele atomice, in anul 2012

De acord cu ce spui.
As adauga ca sfirsitul civilizatiei noastre este
programat, asa cum au calculat astrologii MAYA,
pentru sfarsitul anului 2012, ( mai bine zis pe data de 21.12.2012 ), sau anul 7520 dupa aritmetica lui MIKE, de mai sus.

Pro / Contra
4
De acord
4 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

Rank user: x5

01.03.2009, 11:20

VEZI EMISIUNILE

Hai sa facem un concurs, sa vedem cine poate imagina catastrofe viitoare de ...

...amploare cat mai mare!!
Sunt fenomene de tot felul, despre care nici nu se stie daca au sau nu legatura cu activitatea umana, care pot influentza clima, deci, degeaba ne facem noi probleme acum, nu stim cum va arata viitorul!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
4 voturi

 
Rank user: x2

01.03.2009, 11:31

Vor trai si vor vedea...

Un sfat pentru cei care cred in astfel de scenarii, care - totusi - nu sunt excluse: cumparati-va un teren in zona de munte.

Cred insa in capacitatea de adaptare a omenirii. Iar nivelul tehnologic nu va sta in loc.

Pro / Contra
4,4
De acord
7 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
9 voturi

 

Traiann

    raspunde:

01.03.2009, 14:22

Tocmai progresul tehnologic, negandit la ultimile lui consecinte , va duce lumea spre catastrofa.

Problema nu este secolul viitor, nu cred ca actuala forma de cilvilizatie va mai fi dupa 2050.
Daca nu va fi O SCHIMBARE FUNDAMENTALA in mentalul uman in raport cu natura, NU VA FI NICI O SANSA.

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
5 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
8 voturi

Rank user: x2

01.03.2009, 14:33

Progres in inseamna intotdeauna regres...

Cand m-am referit la "progresul tehnologic" m-am gandit in primul rand la tot felul de energii alternative si masuri speciale de protectie impotriva incalzirii globale.

Scuze pentru confuzia creata.

Pro / Contra
3
Si da, si nu
4 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

Traiann

    raspunde:

02.03.2009, 09:24

Si eu imi cer scuze pentru interpretarea gresita, dar

lumea va sfarsi ingropata in gunoaie(cel putin Romania si tarile sub si semidezvoltate), pamantul agricol se va acoperi cu betoanele si piatra constructiilor supradimensionate ca suprafata si acestei manii demente de a avea dupa moarte PROPRIUL MONUMENT FUNERAR capabil sa reziste cel putin 1000 de ani.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Matusalem

spune:

01.03.2009, 11:42

Eu nu sunt ingrijorat pentru secolul viitor ;

Ce-o sa ma fac eu peste 3-4 sute de ani ???

Pro / Contra
4
De acord
12 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
18 voturi

 
Hans5

spune:

01.03.2009, 12:18

Optimisti

Scenariile apocaliptice abunda si sunt hranite de angoase. In sec. 19 se preconizau razboaie facute special pt. a mai reduce populatia din tarile europei. Pana la urma populatia s-a stabilizat singura, in urma unor schimbari de mentalitate, de societate, etc. Tot asa va fi si cu incalzirea globala. Cred ca oamenii vor realiza ca folosirea stupida a comb. fosili cand exista multi altii regenerabilio si care nu polueaza, nu poate continua. Trebuie o mobilizare globala cat se mai poate face ceva. Care nu vede asta si se complace in stilul de viata actual si nu isi da seama ca o mica reducere in confort azi poate avea un impact major benefic maine este depasit. Exista deja multe tehnologii curate. Trebuie insa aplicate si de tarile din lumea a doua, a treia ca India, CVhina, etc.

Pro / Contra
4
De acord
4 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

 
Zdankovici

spune:

01.03.2009, 13:16

S-a uitat de

cipurile implantate in piele, masonii respectiv jidanii care ne conduc! Defapt omenirea va fi alcatuita din cyborgi, masonii au sa apese butoanele care ne trezesc de dimineatza, asta daca nu uita ca au baut prea mult Don Perigon pe timpul noptii...inspaimantator!

Pro / Contra
4,3
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
12 voturi

 
MIKE

spune:

01.03.2009, 14:23

NU EXISTA SECOLUL 22

Iubitilor*,
Toti Proorocii sunt de acord asupra anului 7500, ca fiind anul in care se sfarseste Lumea, dupa cum a proorocit si Sfantul Calinic, destul de recent, in secolul 19, insa, trebuie sa nuantam putin. Acest lucru trebuia sa se intample in anul 1992, pentru ca 7500-5508=1992. Anul 5508 este anul in care Se Naste Hristos, si atunci incepe si era noastra, cu Noul Testament. Acum suntem in anul 7516, deci este putin depasit. Pana cand poate fi depasit? Dupa parerea (convingerea) mea, cel mult in 7599, ca sa nu se schimbe cifra 5. Facand din nou scaderea 7599-5508=2091. Deci 2100 nu exista!
Q.E.D.
Exista un precedent, care sa justifice aceste socoteli?
Exista. Evreii tebuiau sa mearga in robie, in Egipt, pentru 400 ani. Si cat au stat in robie? 438 ani. Adica cu 1/10 mai mult. Iata ca un 7575 este deja normal. Deci putem sa prognozam, si chiar sa proorocim, cu precautiile de rigoare, adica este o parere, o perioada 7575-7599, adica 2067-2091, perioada pe care o gasesc... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
7 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
11 voturi

 

Proorocu''

    raspunde:

01.03.2009, 14:32

hahahahaha...

amice, esti bun la matematica... dar oare chiar si tu iti crezi tampeniile astea? de ce pierzi vremea cu astea? vezi ca e criza, cursul euro creste... si tu faci calcule d''astea... esti tare... si atat!

Pro / Contra
2,3
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
8 voturi

Mos Nicolae

spune:

01.03.2009, 15:05

Cel mai bun raspuns

Eanghelia dupa Matei cap.24, versetele 6-14''
"Veti auzi de razboie si vesti de rozboie, vedeti sa nu va inspaimantati, caci toate aceste lucruri trebuie sa se intample. Dar sfarsitul nu va fi atunci.

Un nean se va scula impotriva altui neam si o imparatie impotriva altei imparatii,pe alocuri vor fi cutremure de pamant, foamete si ciuma.

Dar mai intai Evanghelia aceasta a Imparatiei va fi propovaduita in toata lumea, ca sa slujeasca de marturie tuturor neamurilor . Atunci va veni sfarsitul."

Oameni buni credeti in Evanghelie si nu va ingrijorati de nimic, Isus Chistos este Domnul si Dumnezeu.
Si cei ce cred sa zica " vino Doamne Isuse!"

Pro / Contra
5
Total de acord
11 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
16 voturi

 


Vezi toate cele 17 comentarii