Alex Stoenescu: "Sistemul ticalosit" s-a construit sub regimul Iliescu

   

Alex Stoenescu: "Sistemul ticalosit" s-a construit sub regimul Iliescu Foto: wikimedia.ro
Istoricul Alex Mihai Stoenescu spune ca "sistemul ticalosit" atat de des invocat de actualul sef al statului, Traian Basescu, s-a nascut in primele zile ale Revolutiei din decembrie 1989, din cauza lipsei de legitimitate a puterii nou instalate sub conducerea lui Ion Iliescu.

Stoenescu a prezentat intr-o editie recenta a emisiunii "Nasul" de la B1TV cateva dintre primele decrete semnate de Iliescu, in calitate de sef al CFSN, imediat dupa caderea regimului comunist, decrete a caror oportunitate poate fi pusa sub semnul intrebarii, in conditiile in care in acele zile inca se mai tragea in teroristi iar populatia revoltata iesea in strada.

Astfel, unul dintre primele decrete semnate de Iliescu in calitate de sef al statului a fost Decretul 9 din 31 decembrie 1989 care a liberalizat vanzarea-cumpararea de terenuri intravilane. Istoricul spune ca asa se explica faptul ca toti cei care aveau in acel moment bani facuti in perioada comunista au cumparat astfel de terenuri iar ulterior au facut averi fabuloase.

A urmat, pe 1 februarie 1990, un alt Decret lege al CFSN care fixa cursul de schimb valutar leu/dolar la 21 de lei, cand in realitate cursul era de 60 de lei, iar in octombrie a urcase la 120 de lei. Astfel, cei "inspirati" faceau in acea perioada importuri la un curs valutar de 21 de lei si apoi vindeau marfurile pe piata la un curs de 60 de lei, scotand profituri uriase.

Alex Mihai Stoenescu mai spune ca la fel de surprinzatoare poate parea si adoptarea Decretului lege numarul 12 din 12 ianuarie 1990 (zi in care strazile erau pline, iar noii lideri politici se adresau populatiei de pe tancuri) prin care, la art.2, erau abrogate dispozitiile Codului Penal privind trecerea frauduloasa a frontierei.

Astfel, contrabanda a devenit legala, explica istoricul, iar cantitati importante de marfuri intrau in tara fara taxe.

A urmat liberalizrea imediata a constructiilor, care a condus la aparitia "ca din pamant" a unor vile si cladiri, in conditiile in care cei mai multi romani nu aveau un acoperis deasupra capului.

Lipsa de legitimitate a noii puteri

Toate acestea sunt strans legate de felul in care a venit Ion Iliescu la putere, de lipsa de legitimitate cu care regimul nou instalat s-a confruntat. Iliescu avea nevoie de sustinerea celor in favoarea carora semna toate aceste decrete pentru a-si pastra puterea in fata atacurilor celorlalte grupari dornice de a prelua puterea (gen Verdet) dar si al partidelor istorice care veneau din urma si constituiau o forta.

Astfel, exista numeroase marturii potrivit carora la cabinetul lui Iliescu veneau tot felul de membri, reprezentanti ai CFSN-urilor judetene, care il asigurau de sustinerea lor in schimbul unor favoruri.

"CFSN era fragil (...) Exista o presiune imensa din teriroriu, toti cereau bani pentru a prelua si consolida noua putere la nivel local (...) Dati-ne fonduri sa acoperim gura populatiei", spune Stoenescu ca erau solicitarile carora Ion Iliescu s-a vazut nevoit sa le dea curs pentru a ramane in fruntea statului.

Incercarile esuate de distrugere a sistemului

In perioada 96-2000, s-a incercat distrugerea acestui sistem, dar din afara, mai spune Stoenescu. "Emil Constantinescu era constient, incepuse sa fie informat. A inceput sa realizeze care erau mecanismele de functionare", explica istoricul, in opinia caruia toti cei care s-au alaturat noului sef al statului au fost oameni de buna credinta, dar nu au avut capacitatea de a mai schimba ceva pentru ca nu erau specialisti in domeniile importante ale vietii economice si politice.

Istoricul relateaza si un episod mai mult decat sugestiv in acest sens, despre care spune ca a aparut si intr-una din cartile publicate de Emil Constantinescu: "In momentul in care a trebuit sa obtina aprobarea de survol a avioanelor NATO, o chestiune pur tehnica, Emil Constantinescu a apelat la Sorin Ovidiu Vantu ca sa sune la nu stiu cati parlamentari PSD ca sa voteze, si Parlamentul sa dea aprobarea".

In schimb, in regimul 2000-2004, sub Adrian Nastase, "sistemul a functionat ca si sub Ion Iliescu".

Traian Basescu a incalcat Omerta

"Deci au fost 3 etape: construirea sistemului, incercarea naiva de a-l distruge din exterior si acum, incercarea de a reforma sistemul din interior. (...) Traian Basescu a incalcat Omerta", a mai declarat Alex Stoenescu, explicand ca in incercarea de a distruge acest "sistem ticalosit" actualul sef al statului "a fost nevoit sa mearga pe marginea Constitutiei, la limita", Constitutie despre care insusi creatorul ei, Antonie Iorgovan, a recunoscut intr-o emisiune ca "are articole special create pentru a-l proteja pe Ion Iliescu".

Istoricul mai spune ca una dintre cele mai mari erori facute de Traian Basescu este ca a deschis lupta pe toate fronturile si nu si-a facut aliati.

"Ca ofiter, a uitat ca nu ai voie sa pornesti lupta pe mai multe fronturi si si-a creat dusmani in zonele unde ar fi trebuit sa aiba aliati, in special in justitie, in CSM. Trebuia sa si-i apropie pe judecatori daca vroia sa aiba cu cine distruge sistemul", a mai spus istoricul.
Vineri, 25 Septembrie 2009, ora 16:10
Sursa: Ziare.com
Autor: Camelia Badea

Articol citit de 2682 ori

Vezi toate cele 49 comentarii
 
Rank user: x2

25.09.2009, 16:17

Pozitie rezervata

***

Maestre,
Uiti cand ciuguleai frimituri de la masa lui Becali. Atunci mi-am dat seama ce fel de personaj esti. Un scriitoras cu ISBN cumparat la editura RAO care s-a transformat brusc in mare istoric. Pentru mine esti un obedient fara coloana vertebrala. Un profitor. L-ai lins pe Becali care ti-a dat bani sa-ti iei casa in Sinaia.
Sistemul ticalosit a fost patronat de Basescu, Udrea Cocos, videanu. Marele nostru noroc a fost guvernarea liberala. Ca sa schimbi un sistem este necesar doar sa schimbi presedintele prin vot democrati. Ne trebuie un presedinte liberal. Ai priceput, istorice?

Pro / Contra
2,1
Impotriva
138 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
139 voturi

 

25.09.2009, 16:27

Pozitie rezervata

Istoricul bate cimpii cu Traian Basescu care a incalcat Omerta!!!

Altora dar a pus-o pe picioare pe a lui, a clanului s-a celor din PD-L. In rest Basescu, Blaga, Videanu, Berceanu si Silvian Ionescu au facut parte din sistemul ticalos al lui Ion Iliescu in perioada 1989-1992.

Pro / Contra
1,9
Impotriva
127 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
126 voturi

 
istoricul lui peste

spune:

25.09.2009, 16:17

Gargara cu tinta finala

Sistemul ticalosit a capatat binecuvantarea actualului presedinte. Niciodata mafiotii n-au dus-o ca acum, nu au fost deranjati niciodata in toti acesti ani si nici nu vor fi daca ocrotitorul lor va sta in continuare la Cotroceni.

Pro / Contra
2,2
Impotriva
100 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
102 voturi

 

pericle

Rank user: x5

25.09.2009, 16:34

Traian Basescu un Gorbachiov intarziat

Cu o intarziere de vreo 20 si ceva de ani Basescu incearca sa introduca glassnost si perestroika in romania - suntem in secolul 21 dl presedinte - esti total depasit de evenimente nu asa ceva ne trebuie noua, noi avem nevoie de un stat de drept in care familia prezidentiala nu este amestecata in afaceri dubioase, membrii guvernului sunt curati si se respecta legea.

Pro / Contra
2
Impotriva
68 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
78 voturi

Rank user: x5

25.09.2009, 16:49

Clanurile Basescu

Sunt doua clanuri Basescu:
-famiglia.Averea famigliei este enorma.Din ce?
-politic.Clanul politic se bazeaza pe PDL ,dar mai fac parte si altii, interesati numai de putere si bani.
Pacat pentru faptul ca sa ajuns aici.In 1990 nu prea era cale de manevra.Nici un guvern nu putea avea mai multa legitimitate decat cel care a fost.
In alta parte sa gresit.Sa permis accesul la putere a unora avizi de putere personala si dornici de imbogatire.
Sa renuntat prea repede la partile bune ale sistemului comunist fara sa se puna nimic in loc.Partile rele in loc sa fie extirpate au fost marite pana la absurd.Absurd care a dus la dorinta de dictatura a lui Basescu.

Pro / Contra
1,8
Impotriva
73 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
75 voturi

Rank user: x5

25.09.2009, 17:09

Istoria ultimilor 2o de ani cu siguranta nva fi si ea rescrisa !

Multi din noi am fost martorii unei istorii a dezastrului national atat din puncr de vedere material cat si moral, in care am fost numai o masa de manevra ... acum cand adevarurile cate mai pot fi ele scoase la lumina inca mai avem indrazneala sa vorbi de adevar si democratie !

Pro / Contra
4,2
De acord
73 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
78 voturi

Rank user: x3

25.09.2009, 18:07

Ilici-KGB a contribuit cel mai mult la indatorarea Romaniei si aparitia miliardarilor fara merit...

Ilici-KGB a aparat tagma jefuitorilor tarii...El a dat lovitura de stat la comanda KGB si ar trebui sa raspunda pt asta...

Pro / Contra
4,1
De acord
56 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
59 voturi

Rank user: x2

25.09.2009, 20:05

eu propon

ca nea nelu sa fie numit presedinte fondator al sistemului ticalosit.asa trebuie amintit in istorie .si sa-l ia pe gelu pe post de catzel de curte,un fel de ciwawa distractiv doar cind te uiti la el,iar ca o curte care se respecta ,are nevoie si de un poet care sa-i ridice moralul la fiecare craciun,atunci cind multi romani isi pling *** de la "revolutie".postul cred ca i se cuvine lui vadim,omul asta a demonstrat o data ca este un curtean de nadejde si gata sa-si abuzeze talentul si sa compona tot felul de ode si ragaieli artistice.

Pro / Contra
4,9
Total de acord
28 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
39 voturi

A.R.

    raspunde:

25.09.2009, 20:21

ADRIAN GAVRILESCU

E NUMELE CONSPIRATIV AL ACESTUI SECURIST COLABORATOR AL SECURITATII DUPA CUM SINGUR A RECUNOSCUT.DATI SEARCH SI VETI GASI PDLABAGIILOR CA AVETI UN SECURIST DE BINE TRAI-AR NEAMU' LUI DE SECURIST.

Pro / Contra
2,3
Impotriva
43 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
48 voturi

Fa-i o respiratie ,,comunista"

    raspunde:

25.09.2009, 23:59

Oltene!!!

Vezi ca moare Oprescu pe masa de lumanari!

Pro / Contra
5
Total de acord
9 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
13 voturi

Liviu-Chilian

25.09.2009, 17:01

Acest Tzigan-Bulgar psihopat-sociopat - Stoenevski

Nu inteleg de unde atata nebunie antisociala in Nebunistan. Ce anume l'a innebunit pe acest smintit alogen, Stoenevski. Banii-garla primiti de la cel mai nebun alogen din Nebunistan, Behehekalis?! Nebunul a fost platit sa fie...ideologul Noii Gaozaratii behehekalista.

Imi amintesc cum, in urma unei "descoperiri istorice" despre un anume personaj medieval balcanic pe nume Bekalis, Tziganoiul-Bulgar rabiat Stoenevski a incercat sa'i convinga pe Nebunistanezi, ca dementul narcomaniac behehekalis este urmasul respectivului.

In una din interventiile ce au facut bantuitanul de ras in PE, scursura balcanica behehekaliana a behait ca fiecare bunic al sau a fost dintr'o alta tara, inclusiv Albania.

Frati Romani! Acestia sunt nebunii antisociali ce ne'au vandut tara si distrus sufletul! Toata suflarea romaneasca stie ca asasinul Iliescu este cel ce i'a coalizat pe alogenii satanici impotriva Romanilor. Nu'i nevoie ca un smintit "istoric" pe puncte, sa ne reaminteasca!

Pro / Contra
2
Impotriva
67 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
77 voturi

Anticomunist

    raspunde:

25.09.2009, 23:49

Mai kokat frumos ..!!

Exact asa, mai kokat frumos cu mutra si poza de "fetitzu" de unde dreak te-ai transformat din mare tzaranist in aparator al tziganoiului de la Oltenitza ? Chiar daca Stoenescu ar fi de origine bulgara, importante sunt argumentele lui, nu originea etnica, tu mai animalule nu ai decat insulte, argumente IOC ! Ma faci sa vomit, *** masculina deghizata ce esti !

Pro / Contra
4,5
Total de acord
15 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
15 voturi

26.09.2009, 04:25

Gura isterika a istorikkului

Rog redactia sa nu mai ataseze de numele meu, mutra de *** aroganta a muierii din fotografie!

Iata ce kultura, ce kunostinte isterice are istorikkul Stoenevski. Ba, nebunule! Dementul alogen care a profitat cel mai mult de dekretul asasinului, ala de v'a inlesnit inhatarea pamantului din intravilan al Romanilor, a fost behehekalis; ticalosul rabiat care ti'a umplut tie conturile cu bani de furat, ca sa faci propaganda Noii Gaozaratii. Ce argumente mai vrei, blestematule! Toti Romanii stiu cum ne'ati distrus voi, alogenii satanici. Ce nevoie mai e de guitzatul unui nebun behehekalian? Daca vrea sa faca ceva pentru Romanii aflati in agonie, la prima intalnire cu..."presedintele de onoare(???) al pesedizdilor", sa'i taie beregata Jiganului-Katzaon sanguinar, asasinului varkolak ce'a mancat trupul tarii si trupul a milioane de fiinte Romane! Daca tot e isterik Stoenevski, macar sa ramana'n isterie cu aura de martir al Romarlanilor; martir ce l'a juganit la beregata, pe bolsevicul... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
6 voturi

costi_mitroi

Rank user: x2

25.09.2009, 17:45

exact...

si daca analizezi cei care o duc bine acu' au dus-o bine si inainte, lucru care ma face sa ma intreb daca nu cumva ocrotirea mafiotilor nu e cumva se lasa ca testament din presedinte in presedinte...

Pro / Contra
3,9
De acord
35 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
41 voturi

Rank user: x2

25.09.2009, 16:18

SINE IRA ET STUDIO

ANALIZA PERTINENTA FACUTA LA RECE SI CU MAXIMA OBIECTIVITATE. CINE NU-SI CUNOASTE TRECUTUL NU ARE VIITOR

Pro / Contra
4
De acord
82 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
87 voturi

 

IOON

    raspunde:

25.09.2009, 16:29

apropo...

...asta este marea problema a noastra a romanilor....privim prea mult in trecut , cand ar trebui sa ne preocupe prezentul si viitorul. Prezentul este ca Bucurestiul este un oras blocat Vinerea , cand vrei sa pleci din Bucuresti, ca lumea nu are locuri de munca, foamete, somaj......NU PARLAMENT UNICAMERAL ESTE PROBLEMA....

Pro / Contra
1,2
Total impotriva
67 voturi
Calitatea comentariului
1,2
Foarte prost
72 voturi

Rank user: x2

25.09.2009, 16:40

CU SIMPATIE

OMUL DIN GRESELI INVATA. DACA NU-TI DAI SEAMA UNDE AI GRESIT CE VIITOR AI. ESTE CA SI CUM AI CONSTRUI O CASA FARA FUNDATIE(SAU PE O FUNDATIE PROASTA) CARE SE VA DARAMA LA PRIMUL CUTREMUR. CAT DESPRE AGLOMERATIA DIN BUCURESTI. AI INCERCATSA SA MERGI CU BICICLETA (CA LA LONDRA, PARIS AMSTERDAM ETC), PE JOS SAU CU METROUL ?
EE MAI SANATOS, SI ECOLOGIC
WEEKEND PLACUT

Pro / Contra
4,1
De acord
42 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
47 voturi

Gigi de la scularie.

    raspunde:

26.09.2009, 05:34

Shush cu tigania ta cu tot

Mai lasati naibii bucurestiul ala INPUTIT DE CIOROI BELITI CE SUNTETi.AUTONOMIA ARDEALULUI ESTE IMPORTANTA.Dupa aceea voi puteti sa v-o trageti la bucinis.BELITANII DE TIGANI CE SUNTETI, IN FRUNTE CU ILIESCU SI VANGHELIE.

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
7 voturi

a.r.

    raspunde:

25.09.2009, 20:22

ai dreptate norico

nu-i cunosti trecutul de securist.numele sursei :adrian gavrilescu=alex stoenescu
deh sekuristii nostripdlisti sunt reactivati

Pro / Contra
1,7
Impotriva
28 voturi
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
33 voturi

Rank user: x2

25.09.2009, 20:29

...........

Ce spun eu si ce injuri tu. Eu macar am un nume tu initiale (poate de la S.R.I.nu ?
Patetic

Pro / Contra
4,5
Total de acord
24 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
28 voturi

Bietul Nae.

spune:

25.09.2009, 16:20

A. STOENESCU....

NU SETE UN.....OARECARE. EL STIE DESPRE CE ESTE VORBA SI O FACE UN CUNOSTINTA DE........CAUZA.

Pro / Contra
4,3
De acord
58 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
63 voturi

 

istorie de partid ca pe timpuri

    raspunde:

25.09.2009, 17:11

Stoenescule, ceva de ultima ora nu stii ?

Ca vad ca multe chestii le-ai uitat. Despre afacerile cu munitii si armament tocmai s-a pronuntat o comisie parlamentara. Nu ai nimic de zis ? Ia mai cauta prin fituicile care ti-au fost inmanate , or fi gresit aia materialul ?

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
38 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
42 voturi

Rank user: x5

25.09.2009, 16:24

Ce mai alisverisuri... ce dandanele ...

Istoricul Alex Stefanescu scrie bine...Ceea ce n-am inteles niciodata, este ce a cautat cu Becali...Ma rog...asta este o alta poveste... Are dreptate, dar uita ca si dl.Basescu face parte integranta din ceea ce n umeste domnia sa "sistem ticalosit", inca din 1991 ! Aici lucrurile nu se mai leaga...A face din omul Traian Basescu un fel de Fat-Frumos_din Lacrema, care se lupta cu @balaurii", este jemamt pentru un om care este perceput ca un bun observator al vietii politice...Sau,aceste lucruri, fiind spuse la postul B-1, au o explicatie ?! S-ar putea sa-l vedem pe istoricul Alex Stoenescu, consilier al d-lui Basescu ? Se poate...Incurcate sint caile Domnului !

Pro / Contra
1,8
Impotriva
73 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
79 voturi

 

Boby 23

Rank user: x5

25.09.2009, 16:28

P.S.

Revin : Daca a putut sa stea fara nici o jena, linga G.Becali, dl.Alex Stoenescu poate sa stea "lipit" acum, tot fara nicio jena, si linga omul care nu a avut nimic de-a face cu :sistemul ticalosit. L-am numit pe dl. Traian Basescu ! Nici nu stiu daca mai merita sa mai crezi in cineva sau in ceva... Se pare ca sinecura, banul, este mai puternic decit stiinta, onoarea sau altruismul...

Pro / Contra
1,8
Impotriva
70 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
74 voturi

Rank user: x2

25.09.2009, 23:15

Domnule Boby....

Poate imi explicati si mie.... de unde atata jena sa stai langa G. Becali????? Ca nu inteleg....

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
6 voturi

aduceri aminte

    raspunde:

25.09.2009, 16:30

A iesit si stoenescu cu niste seminte pe piata

Bine zici. Asteapata vreo slujbulita, dar cred ca va lua o mare plasa. Este clar ca base s-a aflat alaturi de toto ticalositii in ograda fsn-ului. A pus-o si el cu FLOTA, dar stoe a uitat acest episod.

Pro / Contra
1,9
Impotriva
63 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
67 voturi

Boby 23

Rank user: x5

25.09.2009, 16:31

O ERATA, dar nu tocmai

Am scris, in loc de Alex Stoenescu, Alex Stefanescu (si asta alt caracter "ales"). Tin minte cind a fost capania electorala a lui Emil Constantinescu, acest critic literar, Alex. Stefanescu, declara sus si tare ca ar fi in stare, daca d.Constantinescu cistiga alegerile, sa-l puna chiar portar (?!) la Cotroceni, numai sa fie aproape de el. De data aceasta este vorba despre istoricul Alex Stoenescu, cel care era umbra lui Becali...Cind ti-e foame, nu mai tii cont de nimic...

Pro / Contra
1,7
Impotriva
57 voturi
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
62 voturi

FM

    raspunde:

25.09.2009, 18:12

Pentru unii e greu de priceput!...

A spus clar de Constantinescu ca a incercat "din exterior" iar Basescu "din interior".

Pro / Contra
4,7
Total de acord
26 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
31 voturi

Neutru

    raspunde:

26.09.2009, 00:08

Naiv, ca Bobby Ewing...

Mai frumosule, daca nu ai stiut-o pana acum afla ca sistemele sunt cel mai bine distruse "tomnai" de oameni provenind din interiorul lor. Ai dreptate , Basescu nu este un Fat-Frumos dar a crede ca un asemenea caracter tip Petre Ispirescu va veni sa mantuie natzia este o naivitate de care se pare ca esti convins. Ca sa-ti dau cele mai clasice exemple de indivizi facand parte din sistem si care l-au distrus (ori apropape) am sa-tzi dau doar 3 exemple (daca ai atata "vrsta" si cultura ca sa stii despre cine este vorba : Mihail Gorbatchev, Imre Nagy, Vladislav Gomulka...ah si inca unul, era sa uit de el saracul..Dubcek. Ai ceva de marait ?

Pro / Contra
4,5
Total de acord
8 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
8 voturi

IOON

spune:

25.09.2009, 16:27

opinie

Analisti ai trecutului sunt multi, iar o doza de subiectivism exista fara doar si poate. Pe fond, istoricul are dreptate, insa nu cred in elaborarea unei constitutii care sa il sustina pe Iliescu, pentru ca nu avea oameni care sa gandeasca asa ceva....pe termen lung, orice om este muritor. Posibil sa sprijine seful statului si nu un om anume. AR FI BINE SA APARA ANALISTI CARE SA PROPUNA MASURI SI CE TREBUIE FACUT........

Pro / Contra
2,1
Impotriva
43 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
49 voturi

 
Yuri

spune:

25.09.2009, 16:28

dupa 20 de ani...

este totul adevarat !!!
Iliescu era marea concurenta al lui Ceausescu, inca in vremea lui Gh.Gheorghiu Dej !
Au reusit prin marsevie in contact cu Moscova sal elimina pe Dej, si a venit din sau nefericire Ceausescu la Putere. Astfel a devenit Iliescu un mare pericol, din Umbra al lui Ceausescu !
Asa cel din urma , a reactionat si a aparut acest Nenorocit care nici Rusilor nu le era pe Plac "ILIESCU" !
KGB - Romania !!! la putere !!!
Restul cred ca majoritatea romanilor au retrait !!!
Poate : Iliescule, mai al Stii pe " Yuri "!!??????????????

Pro / Contra
4,8
Total de acord
60 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
65 voturi

 

Falciparium

Rank user: x2

25.09.2009, 23:21

Cred ca.....

te inseli. Iliescu avea vreo 35 ani la *** lui Dej. Sau la asasinarea lui Dej, cum zic unii. Nu prea il vad concurentul lui nea Nicu.... Deloc... Si, intre noi fie vorba, nici macar dupa 20 ani.... nu l-a ajuns pe nea Nicu.... la desteptaciune (abilitate, etc.... n.o luati ad-literam)

Pro / Contra
1,6
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
7 voturi

NR.1

spune:

25.09.2009, 16:42

Base l-a intretinut

Putem spune chiar ca l-a perfectionat nu numai ca l-a intretinut.Acest mare istoric,probabil face parte din "elita"de lin gai asazisi intelectuali care "legitimeaza"actiunile acestui necioplit securist.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
35 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
41 voturi

 
@%$

spune:

25.09.2009, 16:46

Are dreptate

Cand vezi la TV cum toti politicienii (nu si populatia) sunt impotriva lui Base te intrebi de ce atata ura? Explicatia este cea din articol.Si de fapt acest atac continu la Base nu face decat sa intareasca aceste banuieli chiar si pentru aceia care nu au afinitati pentru Base.Cand noi stim cu totii ca Geoana,Antonescu,Tariceanu si alti pretendenti la presidentie care au bube in cap dar sunt menajati de televiziuni si nu sunt atacati ridica acest semn de intrebare.Aceasta campanie neechitabila de fapt scoate la suprafata jocurile si clanurile celor care ne conduc.

Pro / Contra
4,2
De acord
43 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
48 voturi

 

o realitate evidenta

    raspunde:

25.09.2009, 16:54

Tata lor

87-86 % din cei cu drept de vot nu manifesta nici un interes pentru a-l vota pe base. Cam cine ar fi restul : pai majoritatea din cei cu fite care fac cozi de 20 Km la intrarile in Bucurestu la sfarsit de saptamana.

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
33 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
38 voturi

Neptun

    raspunde:

25.09.2009, 22:26

Bube-n cap?

Omul tau preferat are bube-n flota,in casa din Mihaileanu,in cartierul Popoviciu,in Ministerul turismului.Plecati impreuna cu el pe o insula pustie si va jucati de-a piratii betzi!Vant la pupa !

Pro / Contra
3,8
De acord
10 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
14 voturi

Rank user: x5

25.09.2009, 16:52

A mai spus istoricul Stoenescu si cati bani s-au prapadit in perioada '89 - 99 (parca) . Peste 273 miliarde de dolari .

273 miliarde - pierduti , furati , orapaditi , mancati ..... si nu se vede nimic in urma lor .

Presedintele a dat cu batul in viesparul specializat in furturi . Cat-de -cat a oprit o parte din jaf . Nu a putut sa-l impiedice pe Tariceanu sa vanda Marea Neagra . Sa jefuiasca Romania de bruma de bani pe care o mai avea .

Si , de altfel , ceilalti ce-au pazit !??
Unde au fost toti cei care acuma urla din rarunchi !?
Sau or fi fost complici ...

Pro / Contra
3,9
De acord
59 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
63 voturi

 

muzicuta de partid

    raspunde:

25.09.2009, 16:57

ghilotina, canta la alta masa !

Vezi la care masa plange seful tau !

Pro / Contra
1,9
Impotriva
58 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
62 voturi

N-ai inteles nimic, d-nu Stoenescu...

spune:

25.09.2009, 16:52

Istoric amator...

Cum poate un istoric profesionist, care studiaza de ani de zile istoria Romaniei, sa nu inteleaga niste lucruri asa de simple?
Dupa modelul distrugerii Turciei, se lucreaza de catre Mafia Internationala si la distrugerea Romaniei.
Numai ca in limbajul lor, distrugerea Turciei, a fost prezentata ca "modernizarea Turciei". L-au intitulat pe Kemal Ataturk, drept "parintele Turciei moderne", cand de fapt el a fost tradatorul nr. 1.
Corespondentul din Romania al lui Ataturk, este Iliescu, un tradator la fel de pervers, in venele caruia nu curge pic de sange de roman.
Asa cum arata Turcia astazi, va arata si Romania de maine.
Toate averile Turciei, se gasesc in mainile catorva mafioti escroci, care fac si desfac guverne si partide.
Copiii nu cunosc drumul spre scoala; ei trebuie sa munceasca de la 8-9 ani. Politia este corupta si bate de rupe, ca-n evul mediu. Ea este mai mult o banda mafiota, decat o institutie a unui stat democratic.
Populatia turca din Anatolia, traieste exact... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
47 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
52 voturi

 

Moldo

    raspunde:

25.09.2009, 19:47

Poate nu ați ințeles

Domnul istoric nu este roman

Pro / Contra
4
De acord
16 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
20 voturi

Eliade

    raspunde:

26.09.2009, 09:41

Adica nu este roman...

Adica nu este hot sau tepar...

Pro / Contra
4,3
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

observ

spune:

25.09.2009, 17:10

apa in piua

Un profitor,cu o logica de ***; mai trebuia sa spuna ca decretul pentru desfiintarea pcr a contribuit la infiintarea statului ticalosit si era" opera"completa.Cauta o sinecura de la presedinte si face ce nu ar trebui sa faca un ,sa-i zicem istoric:implicarea in politica. Oricum este un mare ne.rusinat, avand in vedere mesele pe unde a cantat pana acum.

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
37 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
42 voturi

 
spirache

spune:

25.09.2009, 17:23

sistem ticalosit,

este clar acest mod de a conduce in Romania a fost implementat din dec.89.Dar ca sa vii acum si sa spui ca basescu se lupta cu el(sistem ticalosit) este o aberatie.Pai cine facea parte din fsn in anii 90 nu cumva toti polticienii(asa zisi)falsi care conduc tara si astazi,deci si basescu,ori sa vii acum sa zici asa ceva ,vorba lui Oprescu,ori esti...ori esti...Este clar tara se afunda de 20 ani,nivelul de trai este la pamant,perspectiva este zero,iar noi ii dam inainte ca bla,bla bla.Toti dar absolut toti sunt hingherii romanului,adica cei ce sunt la putere de 20 ani,pana nu scimbam toti acesti nenorociti Romania nu v-a iesi la suprafata,va sta in continuare in mocirla,sub papucul acestor nenorociti,care sunt strans uniti intre ei.Nu vedeti ca din 3 in 3 ani se fac alegeri,tara este intr-o continua campanie electorala,basca alegerile europarlamentare,nu ne mai ramane timp sa si facem ceva,poporul este in.dobitocit de atata politica,minciuna,costurile sunt uriase,iar pentru popor nu... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,6
De acord
37 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
44 voturi

 

Ghilotina

Rank user: x5

26.09.2009, 10:48

Si aia de la Antenele lui Voiculescu

precum si aia de la Irealitatea lui Vantu

spun adevarul , nu-i asa ?

Pro / Contra
4,2
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

parerea

    raspunde:

26.09.2009, 15:59

DRAGULUI SPIRACHE,

Cauta C/V-ul Domnului Presedinte Traian Basescu. Domnia-Sa nu a facut parte din FSN. Singurul partid in care s-a inscris, si a ramas, a fost PD-ul! Din respect pentru adevar. O zi placuta!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

ucleden

spune:

25.09.2009, 19:58

Stoenescu-istoric de conjuncturi...

Ne-am saturat de pseudosavantii astia,fosti militari incadrati direct(la apelul de seara) din civilie,care uneltesc in favoarea potentatilor zilei.

Pro / Contra
2,4
Impotriva
38 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
43 voturi

 

Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 49 comentarii