O noua abrambureala: Admitere la liceu pe baza testarii la toate materiile

   

O noua abrambureala: Admitere la liceu pe baza testarii la toate materiile Foto: Arhiva
Admiterea la liceu si Bacalaureatul se schimba din nou. Elevii de clasa a VII-a si a VIII-a vor fi examinati incepand de anul viitor dupa modelul testelor PISA, iar rezultatul va conta pentru admiterea la liceu intr-o masura de 50%, respectiv 25%.

Vestea ceva mai buna este ca testele de anul viitor vor fi mult mai simple si vor verifica cunostintele de baza din toate materiile parcurse, informeaza Gandul.

"Ne-am gandit ca admiterea la liceu sa se realizeze tot computerizat, nu pe baza de examen scris. Media de admitere sa se calculeze astfel: numai pentru elevii care au dat in clasa a VII-a tezele cu subiect unic, aceste note sa intre in proportie de 25% in calculul mediei de admitere alaturi de 50% media celor 4 ani de gimnaziu si de cei 25% media notelor de la testele gen PISA.

Aceasta metoda de calculare a mediei de admitere se va aplica doar elevilor care au dat tezele cu subiect unic in clasa a VII-a. Elevii care acum abia trec in clasa a VII-a (deci au terminat a VI-a) ar urma sa nu mai sustina tezele unice, ci sa dea, in clasa a VIII-a, doar testele gen PISA in semestrul II, undeva in aprilie-mai", a declarat secretarul de stat Doina Pana.

Examenul de Bacalaureat urmeaza sa se transforme in "examenul maturitatii". Ministerul vrea sa imparta Bacalaureatul in doua perioade de examinare: cea a evaluarii orale, ce va avea loc pe parcursul celui de-al doilea semestru al clasei a XII-a, si cea a evaluarii scrise, programate ca si pana acum dupa absolvire.
Miercuri, 01 Iulie 2009, ora 09:18
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2402 ori

Vezi toate cele 23 comentarii
 
valentin.m

spune:

01.07.2009, 10:01

O CRIMINALA MINCINOASA CARE DE 20 DE ANI ISI BATE JOC DE COPII ROMANIAI

De 20 de ani isi bate joc de copii romaniei si anual modifica testele pentru admitere in liceu.
O infractoare HAKER care trebuie sa intre la puscarie este eprotejata pulitic.
Ezista un plan international fabricat de evrei masoni pentru exterminarea copiior romaniei si a cetatenilor romaniei.
Sunt adusi straini la studii superioare gratuite; MASA, CAZARE SI BURSA, iar dupa terminarea studiilor primesc casa de la ANL in caretiere rezidentiale ori RAAPPS si locuri de munca in JUSTITIE, POLITIE, CSM ORI SE FABRICA LOCURI DE MUNA PENTRU EI: ANI, DNA, AVOCATUL POPORULUI SI ALTELE.
TOATE ASTEA FAC PARTE DIN PLANUL CRIMINAL SI TERORIST EVREIESC MASONIC SI SATANIST DE EXTERMINARE SI INLOCUIRE A CETATENILOR ROMANIEI.
Priviti anual se modifica testele la admitere la liceu tocmai pentru ca copii romaniei sa nu ajunga la liceu ori sa ajunga de urgenta in strada fara studii si scoala.
Priviti anual cei care termina LICEUL sunt vanati la BACALAUREAT cu politia, jandarmeria sqa nu copieze... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
16 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
17 voturi

 
jianu

spune:

01.07.2009, 10:52

Guvern antiromanesc

Descentralizare "salbatica", agresiva, a invatamantului preuniversitar este un proces de durata si poate avea loc numai in conditii de stabilitate economica.

Orice modificari trebuie cunoscute inca de la inceputul unui ciclu de invatamant (clasa I, clasa a V-a sau clasa a IX-a admiterea la liceu/bacalaureatul), astfel incat elevii să se adapteze la acestea.

Pro / Contra
4,6
Total de acord
10 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
8 voturi

 
simona_budeanu@yahoo.com

spune:

01.07.2009, 11:16

o mare aiureala

Este o nebunie.Nu va ganditi la bietii copii care nu mai stiu ce sa creada? De ce nu este bun examenul de admitere asa cum era el inainte? Mi se pare mult mai corect decat toate tezele unice si alte teste. La examen daca stii intri daca nu lasi loc la altii mai buni.

Pro / Contra
3,9
De acord
11 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
9 voturi

 
Bwana

spune:

01.07.2009, 11:20

Harababura totala

Dumnezeule Mare! scapa-ne te rog de ea.
Cum este posibil sa faci ceva prost sa fie si mai prost ?!

Pro / Contra
5
Total de acord
9 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
7 voturi

 

BH

    raspunde:

01.07.2009, 21:08

Dispret, sau prostie crasa?

Oriunde in lume daca vrei de pilda sa fii bucatar, trebuie sa sa prezinti un certificat profesional ce sa ateste ca ai facut o scoala (ucenicie)in domeniu, iar cunostiintele dobandite trebuiesc dovedite printr-un examen. Ca sa poti conduce un autoturism, trebuie sa mfaci o scoala de sosoferi, si sa dai (sau sa cumperi, la noi)un examen. Gasca de impostori cocotati in fruntea invatamantului romanesc, a hotarat in "metodologia organizarii concursului de titularizare" (pentru ocuparea unui post in invatamant)ca eventualii candidati, absolventi a oricarei facultati de cartier, sa poata participa la acest "concurs" fara sa aiba habar de metodica predarii, sau sa fi auzit cu ce se mananca psihopedagogia. Se incalca astfel flagrant Legea Invatamantului. Iata cum se face reforma si se asteapta cresterea calitatii in invatamantul romanesc. Mars la sala de lectura, politruci dezgustatori !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
3 voturi

Helmut

spune:

01.07.2009, 11:24

...

nu mi se pare rea ideea. Media pe anii de gimnaziu ii determina sa invete si sa nu-si bata joc de propriul viitor iar un examen a cunostintelor generale (din toate materiile) mi se pare firesc (doar romana si mate mi se pare discriminator pentru multi care mai tarziu vor si economisti, medici si alte meserii care nu necesita aprofundarea lb. romane si a matematicii).

Pro / Contra
2,3
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
6 voturi

 

Atena

    raspunde:

01.07.2009, 16:52

mie nu

Argumentul ar fi acela ca "aprofundarea" limbii romane, asa cum o numiti dumneavoastra, este necesara tuturor, fie ei "economisti, medici si alte meserii". In caz contrar, rezultatul poate fi, in cel mai fericit caz, un comentariu ca cel pe care l-ati postat. Cu siguranta, daca ati fi acordat mai multa atentie limbii romane, exprimarea dumneavostra nu ar lasa de dorit...
Cat despre discriminare, ce spuneti despre copii cu mai putin talent la desen, muzica si sport, pe care aplicarea metodelor in continua schimbare ale acestei cucoane, ii va dezavantaja la admiterea in licee. Retineti ca media celor 4 ani de gimnaziu este influentata si de notele la aceste obiecte de studiu.

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

jux, juris

    raspunde:

02.07.2009, 23:17

mediile din gimnaziu

nu ii determina pe copii sa invete, ci pe parinti sa faca scandal pentru note sau sa ofere cadouri tot pentru note, invatatul este eludat in oricare dintre variante.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

ANONIM

    raspunde:

16.09.2009, 16:44

STAI SI TACI

sincer nu gandesti scuze ca iti zic dar nu cred ca esti elev ca sa sti ce se intampla!!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Anonim

    raspunde:

16.09.2009, 23:18

8-|

Sigur nu esti elev,altfel te-ai fi prins cat e de greu sa vina o tanti si sa te ameteasca asa intr-o secunda si sa-ti dea peste cap planurile doar pt ca e abramburica.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Rank user: x5

01.07.2009, 11:29

numai in Romania

cum se schimba ministru se schimba si legea
si numai in invatamant...
bietii copii, pe langa ca au materii cu duiumul si programa super incarcata incepand din clasa I, acum ii zapaceste cu examene la toate materiile. Pai, daca un copil vrea sa faca filologia in liceu de ce sa fie testat la chimie? Astai doctrina comunista, sa fie multilateral dezvoltati
nu-si dau seama domnii ministrii ca-si bat joc de viitorul tarii si ca asa cum ii tratam noi pe copii asa ne vor trata ei pe noi peste 30-40 de ani?
din pacate parintii nu au voie sa spuna nimic, spre deosebire de tarile din vest unde parintii sunt consultati inainte de luarea unei decizii ce va afecta viitorul copiilor lor.
e de plans

Pro / Contra
5
Total de acord
6 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
5 voturi

 

Helmut

    raspunde:

01.07.2009, 13:37

...

nu. daca vrea sa faca filosofie sa o faca dar ginmaziul e pentru cunostintele generale nu specializare ca la liceu. elevul care termina un ginmaziu trebuie sa aibe cunostinte generale iar acest test (dupa cum s-a spus si-n articol) o sa fie mai simplu deoarece intrebarile vor fi pur generale.
P.S. Care minister al invatamantului consulta parintii? In ce lume de basm traiesti? Majoritatea voteaza o minoritate ca acestia sa ia deciziile pentru ei deoarece o minoritate se poate reuni la sedinte spre deosebire de majoritatea care i-a votat. Invata ce-i aia democratie si motivul pentru care se tin alegeri inainte de a insinua ceva...

Pro / Contra
1,8
Impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
6 voturi

offff, viatza mea !

    raspunde:

01.07.2009, 13:53

nu ma mai mir de nimic

TZARA NE VREA TAMPITI, NU-I CLAR ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

BUBU

    raspunde:

01.07.2009, 16:48

Hallo zapaciti copii

E chiar asa de greu sa gasiti o solutie favorabila copiilor si sa nu-i mai zapaciti cu teze unice teste nationale etc. Introduce-ti vechiul sistem de admitere care era cel mai corect si cel mai simpu pt. toti adica dupa 8 clase copilul se inscrie la ce liceu vrea si sustine examene 2 max 3 in functie de profilul liceului si in felul acesta nu se mai streseaza nimeni.Introduceti sistemul de pe vremea lui Ceausescu si toata lumea o sa fie multumita.In Germania dupa ce faci 4 clase-Grundschule in functie de notele obtinute in primul trimestru al cls. a4asi de recomandarea invatatorului iti intra copilul direct la Gymnasium cls 5-13 daca are note f.bune-bune daca e mediocru face cls 5-10 la Realschule si daca e prostut face Hauptschule.Simplificati si in Romania sistemul in beneficiul elevilor.

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
5 voturi

ionescu adina

spune:

01.07.2009, 18:27

Asociatia Parintilor...

ar trebui sa se sesizeze si sa ia ATITUDINE ! Si Sindicatele ar trebui sa-si spuna punctul de vedere...dar astea sunt vindute PSD -lui si nu misca, nu sufla in front !
Proiectul "Miclea" ar fi o solutie, dar mai trebuie lucrat la el... Nu mai comentez faptul ca vestita "descentralizare" a adus si va accentua marea coruptie... asta daca pina acum a fost ...mica...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
Y.O.

spune:

01.07.2009, 20:06

ELEVI, EMIGRATI.....

In multe cazuri nici mediile generale ,nici notele de la tezele nationale nu reflecta nivelul de cunostiinte generale.Nu mai aduc argumente,o spun din experienta,copilul meu a terminat cl a 8a.E o adevarata bataie de joc modul in care se face acum admiterea la liceu..........ar trebui sa se revina la examen.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
o mare zapaceala

spune:

03.08.2009, 08:56

mmmm

? pana la urma ce mai dam capacitate care ar fi cel mai bina, teza unica,sau aceasta prostie de test *** ati dat tot invatamantul peste cap.nu mai stim ce sa credem nu mai stim pt ce sa invatam ne-ati derutat detot

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
roma

spune:

03.08.2009, 09:01

o mare zapaceala

pana la urma ce ramane capacitate care ar fi cel maio bine teza unica unde nici acolo nu sp ca e rau aceasta tampenie cu testul *** pe care mai mult de jumate o sa pice pt nici macar nu stim in consta.ati dat invatamantul cu susul in jos nu mai stim ce sa credem.ne-ati derutat de tot

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 

dartz

    raspunde:

16.09.2009, 16:50

vede ce e in fata ochiloor!!!!!!!!

sunt cu totul de acord cu tine ai dreptate cred ca esti un elev ca si mine mai bn cu teze unice de cat cu handicapatu asata de test ***!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

DEMISIA

spune:

16.09.2009, 16:40

Lege luata fara a gandi!!!

Eu sunt un elev din calsa a VIII si pana acuma am fost obisnuiti cu teze unice si acum la final aflu ca trebuie sa dau un test "***" care i-a rasarit si doamnei abramburica . de cand aceasta doamna este la conducere totul a devenit haotic schimband o gramada de legi mai bine ne lasa cu tezele unice si dupa ce veneam noi a 9 a sa il fi introdus ca nu se stie daca de la anu dupa ce dam noi va mai fi . Eu am doar un cuvant pt aceasta "DEMISIA" . va multumesc si sper sa ma intelegeti!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
Rux

spune:

16.09.2009, 23:11

...

Isi bate joc de noi? [DA] .De ce nu e la fel pentru toti? Sa lase examenul de capacitate sau teze si sa nu ne mai amenteasca...eu sunt a8a si ma gandesc ca daca tot am dat teze unice in clasa a7a , de ce sa nu dam si acum?! Mi s-ar fi parut corect sa ne lase cu tezele macar pe noi care suntem acum clasa a8a ,deoarece prea ne ameteste.Nu se gandeste ca abia e timp cu materia pe un an la ce profesori sunt in scoli ? Mi-e groaza cand ma gandesc cat e de invatat in 30 de saptamani..si daca mai scad si vacantele...pt ca de sunt om si vacanta e vacanta...! pai dupa un an ca asta sa ne dea un an vacanta si sunt multumita. Eu una invat si nu'mi mai aduc aminte ce am facut la romana in clasa a5a..acum sa stau sa invat intrun an ce am facut in 4?Sa dea si ea cu noi teste si sunt de acord.

HAI SA FACEM GREVA!!:))

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 

Rux

    raspunde:

16.09.2009, 23:12

:D

intr-un*... nu am fost atenta :">

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Rux

spune:

16.09.2009, 23:14

:D

intr-un* nu am fost atenta:">

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 23 comentarii