Articol citit de 850 ori
cititi campaniile inainte sa votati
In PE trebuie sa existe oameni deschisi la minte si totusi inteligenti.Acesta nu este unul dintre ei:despre proiectul Catania:"Delegatia PD-L a votat impotriva, celelalte grupuri au votat pentru, si socialistii si liberalii, la romani ma refer. Am votat tot raportul Catania, care continea si aspecte legate de casatoria cuplurilor de homosexuali, impotriva. El a trecut cu votul socialistilor si liberalilor".Pai in vremurile noastre mai intra in discutie?ce facem ramanem comunisti?El nu se uita la ce vrea populatia,ci la crezurile lui care nici macar nu sunt corecte.Nu se poate sa avem asa oameni inapoiati si invechiti,mentalitatea trebuie schimbata nu ingradita!
spune:
03.06.2009, 15:32
Corect.
Mi se pare obligatoriu sa vorbeasca Lb. Romana sau Engleza atata timp cat reprezinta Romania in relaria cu PE. Maghiara sa o vorbeasca acasa in familie, cu prietenii sau cu cine mai vorbeste Lb. Maghiara, ca nu ma deranjeaza catusi de putin.
Atata timp cat esti cetatean Roman indiferent de etnie trebuie sa vorbesti Lb. Romana sau Engleza in relatiile cu PE.
Zoli
raspunde:
03.06.2009, 15:53
Gogule,
in PE fiecare vorbeste in ce limba vrea. Nu exista nici o regula sau reglementare referitoare la limba vorbita. Sunt de acord ca in Romania toti ar trebui sa vorbim romaneste, dar la Bruxelles...de ce? C-asa vrei tu? Crezi ca daca vre-un cetatean roman vorbeste alta limba nu poate apara interesele Romaniei?
De ce zici Romana sau Engleza? De ce nu ai spus si Franceza si Germana, spre exemplu? Limba oficiala la Bruxelles cred ca e franceza. Gandeste-te putin, Gogule!
Gogu
raspunde:
03.06.2009, 16:04
pe langa...
Germana este oficiala cam doar in UE. Iar Franceza cam la fel, pe plan mondial nu prea e recunoscuta. Daca vroiai sa ma palmuiesti imi ziceai de Lb. Spaniola care e prima limba vorbita pe plan mondial.
In alta ordine de idei, cum am spus si in celalt comentariu, atata timp cat esti Roman, ales de cetateni Romani si trimis de ROMANIA sa exprimi interesele ROMANIEI vorbesti Lb. Romana. Nu maghiara, ceha, rusa, bulgara, italiana sau alta.
Si da, consider ca cineva care nu vorbeste sau refuza sa vorbeasca Lb. Romana, nu imi poate apara interesele in PE. Daca vor sa vorbeaza Maghiara intre ei sa o faca pana le-o iesi limba de un cot ca nu ma deranjeaza.
Zoli
raspunde:
03.06.2009, 16:18
da, intr-adevar germana si franceza sunt
"oficiale cam in UE", dar vorbim de PARLAMENTUL EUROPEAN desteptule!!!
In plus, limba in care te exprimi cel mai bine si inteligilbil e limba materna - sper ca esti de acord cu mine - ca urmare, e mult mai usor si avantajos si usor pentru parlamentarii de etnie maghiara sa vorbeasca in limba maghiara. De ce trebuie sa percepi acest lucru ca "refuz de a vorbi romaneste"?
Gogu
raspunde:
03.06.2009, 16:36
@zoli - Esti lipsit de bun simt.
Auzi bai fiul ploii... in primul rand nu te-am ironizat spunandu-ti "desteptule". Nu cred ca te-am jignit in vreun fel pana acum.
Ai ramas fara argumente si ma jignesti sau ce? Limba oficiala in Romania este Lb. ROMANA si gata, punct. Nu maghiara, nu italiana, nu germana sau chineza. Ce tot ma freci la icre cu maghiara?!?
In orice dezbatere ataci idei, nu persoane, moncher. Macar atata lucru trebuia sa stii si tu.
Daca articolul spunea, ca parlamentarii UDMR vorbesc maghiara intre ei dar la PE vorbesc romana, atunci aveam tot respectul pentru ei. Pana atunci, adios! Ne vedem dupa alegeri!
Zoli
raspunde:
03.06.2009, 16:40
vorbesti de jignire si lipsa de respect?
dar asta ce inseamna: "sa vorbeaza Maghiara intre ei sa o faca pana le-o iesi limba de un cot"? Recunosti comentariul?
Gogu
raspunde:
03.06.2009, 16:48
@zoli
Ce sa spun, si care e problema? Si aici in Romania sau in alte tari vorbim Lb. Romana de ne iese limba de un cot. Care e problema? Dar suntem trecuti RO la pasaport si in buletin.
Vino cu argumente concrete si lasa-ma cu vrajelile astea ieftine.
Dupa cum obeservi in comentariul respectiv am scris "Maghiara" si nu "maghiara". Asta spune ceva. Daca nu observi sau nu sintetizezi, lasa-ma in durerea mea.
marius999m
raspunde:
03.06.2009, 16:50
multilingvism si reprezentativitate
@Zoli: daca europarlamentarii romani de etnie maghiara vorbesc in limba maghiara in PE, atunci ei reprezinta interesele minoritatii maghiare din Ro, nu? Sa nu-mi spui ca exista vreun alegator roman sau de orice alta etnie majora ca proportie din populatie, in afara de cea maghiara, care se simte reprezentat de ei! Si dupa cum poate bine stii, in cazul alegerilor pt PE, circumscriptia electorala este reprezentata de catre tara, nu regiune sau judet. Drept urmare, nu este deloc ok ca tu, MEP, desi ai fost ales la nivelul populatiei unei tari, sa reprezinti interesele doar a unui segment din populatie! Problema nu este legata de natura institutionala profund multilingvistica a PE, ci a gradului si naturii reprezentativitatii celor alesi pt populatia circumscriptiei - este o problema legata de relatia dintre alesi si alegatori. Si din pacate, problema asta nu se limiteaza doar la limba de exprimare ci mai grav, tine de continutul discursului MEP-ilor romani de etnie maghiara - vezi... (arata tot comentariul)
Zoli
raspunde:
03.06.2009, 17:06
Da Marius,
ai dreptate: NU limba vorbita de UDMR-isti in PE ar este cea mai mare problema. Tocmai asta am incercat sa spun si eu cand am critizat titul articolului, si am incercat sa-l conving pe Gogu (fara succes dupa cum se poate citi din comentariile de mai sus). Nu ar trebui sa ne agatam de limba vorbita, ci ar trebui sa ne concentram pe relatia dintre alesi si alegatori.
marius999m
raspunde:
03.06.2009, 17:20
Multumesc
@ Zoli: Multumesc. Si continuand firul argumentativ, cred ca este de bun simt sa ne intrebam si daca EP romani de etnie romana reprezinta intr-adevar populatia tarii. Oare etnicii maghiari se simt reprezentati de EP romanii? Oare nu cumva acestia fac aceeasi greseala ca si colegii lor maghiari - nu ma refer la limba, ci la continutul discursului? Pt ca daca nu, atunci devine evidenta nevoia electoratului maghiar de a fi reprezentat de cineva precum Tokes si Csaba.
spune:
03.06.2009, 15:46
un titlu total neotrivit pentru un
articol care se refera la importanta alegerilor de duminica pentru romani, si la motivele pentru care ar trebui sa mergem la vot. De parca limba vorbita de UDMR-isti in PE ar fi cea mai mare problema...poate este pentru unii...JALE!!!!
Gogu
raspunde:
03.06.2009, 15:55
?!?
Pai e o mare problema, ca trebuie sa stiu si eu pe cine trimit acolo, nu?!? Sau ma insel?
Daca trimit pe unul care nu imi vorbeste limba inseamna ca nu ma reprezinta si habar nu are ce ma doare. Ce puii mei au de-a face romanii cu Lb. Maghiara?!?
Zoli
raspunde:
03.06.2009, 15:59
Gogole,
Ai citit articolul, sau ai citit numai titlul???
Daca nu ai citit articolul sau n-ai fost destul de atent, iti repet:
Intrebare: Conteaza ca esti roman cand vorbesti in Parlamentul European?
Marinescu: Nu, nu conteaza, doar ca se aude romaneste cand vorbesti in Parlament.
Gogu
raspunde:
03.06.2009, 16:09
Pai exact...
Pai intrebarea se refera la termenul de roman. Poti sa fi roman maghiar, sas, tigan, arab, chinez sau orice alta etnie la origine.
Eu ma refeream la:
**********************************
Intrebare: In ce limba vorbeste Laszlo Tokes in PE?
Marinescu: Toti europarlamentarii maghiari de la noi vorbesc in limba maghiara. Dupa parerea mea nu este normal, ar trebuie sa vorbeasca in romana pentru ca sunt trimisi din Romania.
*********************************
Care e cu totul altceva.
Zoli
raspunde:
03.06.2009, 16:21
gogule
te las.
numa' bine.
spune:
03.06.2009, 16:28
E bine ca maghiarii din Romania vorbesc ungureste in PE
pentru ca isi etaleaza nesimtirea, intoleranta si incapacitatea de adaptare. Si tiganii i-au depasit pentru ca cunosc limba romana.
si ce-ti pasa tzie?
oricum aia din PE nu intzeleg maghiara ca este pasareasc apentru ei.
si daca vorbesc maghiara atunci aduc o nota de invigorare a imaginii RO care pute a balcani
marius999m
raspunde:
03.06.2009, 17:22
@gogu
Multumesc :)
spune:
03.06.2009, 17:46
@marius999m & @zoli
Sunt absolut convins ca nici parlamentarii romani nu reprezinta interesele romanilor maghiari. De fapt, am impresia ca habar nu au interesele cui ar putea reprezenta.
Pana una alta, fie ca ne cheama Gogu, Zoli, Istvan sau Ivan noi tot intr-o oala mare de culoare maro suntem si o sa ne fie tare greu sa iesim.
marius999m
raspunde:
03.06.2009, 18:00
...
Exact, asa e, ai pus punctul pe i...sau capacul pe oala:)
pierdut prin lume
raspunde:
03.06.2009, 22:59
prefer....
Ca toti romanii sa vorbeasca in engleza,si sa reprezinte interesele Europei.Probabil asa reusim sa eliminam oala...
Dar, am impresia ca in Europa sunt prea multe oale,in care cred unii ca e ciocolata,dar se simte mirosul de la o posta ca tot chestia aia maro este.Chiar daca fiecare face publicitate la oala lui.