Sinodul BOR i-a iertat pe episcopii Corneanu si Sofronie

   

Sinodul BOR i-a iertat pe episcopii Corneanu si Sofronie
Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane a hotarat, miercuri, sa ii ierte pe Mitropolitul Banatului, IPS Nicolae Corneanu, si pe Episcopul Oradiei, Preasfintitul Parinte Sofronie.

Sinodul a luat aceasta decizie pentru ca "Biserica Ortodoxa condamna pacatul si nu pacatosul", iar cei invinuiti si-au recunoscut greseala si s-au cait.

Membrii Sinodului au analizat gestul IPS Nicolae Corneanu care s-a impartasit duminica, 25 mai, in biserica greco-catolica din Timisoara, in prezenta Excelentei Sale Mons. Francisco Javier Lozano, Nuntiu Apostolic in Romania, a PS Alexandru Mesian, Episcop greco-catolic de Lugoj, a zeci de preoti romani si straini si a mii de credinciosi veniti din toata tara.

Evenimentul, care a avut loc cu prilejul sfintirii bisericii greco-catolice cu hramul "Sf. Maria - Regina Pacii si a Unitatii", a starnit diverse reactii. Martorii povestesc ca la momentul impartasaniei, IPS Nicolae Corneanu a plecat din mijlocul credinciosilor si a urcat la altar, unde a cerut permisiunea de a se impartasi. I-a fost inmanat potirul cu Sangele Domnului din care Inalt Preasfintia Sa Nicolae Corneanu s-a impartasit singur.

Gestul a fost interpretat de unii preoti ortodocsi, potrivit declaratiilor din presa, ca fiind un act de lepadare de ortodoxie, in conditiile in care Biserica Ortodoxa Romana nu este in comuniune cu greoco-catolicii sau cu romano-catolicii. In schimb, acelasi gest a fost considerat de greco-catolicii ca "o minune".

Imediat dupa eveniment, Sinodul Permanent a hotarat ca problema va fi inscrisa pe ordinea de zi a proximei sedinte a Sfantului Sinod, spre dezbatere si decizie.

Cel de-al doilea caz discutat la Sinod l-a privit pe Episcopul Oradei, Preasfintitul Parinte Sofronie. La Oradea, Boboteaza a fost marcata, in acest an, printr-o slujba religioasa de sfintire a apei Crisului Repede oficiata impreuna de episcopii ortodox si greco-catolic, PS Sofronie si PS Virgil Bercea, care au sfintit impreuna crucea ce a fost aruncata in apa.
Miercuri, 09 Iulie 2008, ora 17:00
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2666 ori

Vezi toate cele 45 comentarii
 

09.07.2008, 17:09

Pozitie rezervata

Era normal sa fie iertat!!!

Doar slujbasii in sutane cu dosar ars sau nu fac parte din aceeasi banda, banda securistilor, informatorilor si activistilor ce au condus Romania in epoca de aur si care o conduc si acum. Spiritul de supravietuire fiind foarte dezvoltat la sobolanii bipezi la fel ca si cei patrupezi.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
27 voturi

 

ingretosatu

    raspunde:

09.07.2008, 17:37

incredibil!

Nu-mi vine sa cred!Frate, a facut o chestie deliberat si nu i se aplica regulile, ca este iertat! Dar a zis clar Corneanu ca nu regreta ce a facut! Deci considera ca nu a gresit Corneanu secvuristu bagat de comunisti si masoni sa discrediteze Biserica.Mi-e greată de BOR.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
26 voturi

Incredibil...

    raspunde:

09.07.2008, 17:53

.dar adevarat!

Ce va mirati,la fel a procedat Iliescu si cu prea-umilii lui supusi,securistul Ristea Priboi si turnatorul Dan Voiculescu.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
11 voturi

Mihai

    raspunde:

09.07.2008, 19:58

vinovat gresit

De unde si pana unde devine vinovata o institutie din cauza greselilor unor membrii ai ei...eu cred ca singurii vinovati sunt cei care probabil au votat iertarea lor, B.O.R. si automat s-au exclus din randurile B.O.R....sunt curios daca o sa aflam vre-odata cine a fost pt caterisire sau cine nu...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

Akritas

    raspunde:

09.07.2008, 21:45

ortodoxia

Pentru cei care nu cunosc dogma crestina ortodoxa: Sf. sinod este calauzit de Duhul Sfint, iar iertarea pe care a acordat-o faca parte din invatatura ortodoxa a Sf. Evanghelii, aceasta in conditia in care cei doi si-au recunoscut greseala si au promis ca nu se va mai repeta, deci cu aceasta conditie au fost iertati, pentru ca si-au recunoscut greseala( asa cum se cuvine sa faca orice crestin, fratelui sau)Bine ar fi ca cei doi acum sa duca pocainta pina la capat si sa renunte de buna voie la arhierie si sa se retraga in manastire ca simpli monahi.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
11 voturi

opus 9

    raspunde:

09.07.2008, 22:07

Biserica Ortodoxa Romana exista !

Libercugetatorii lui Iliescu, agnosticii, ateii ocazionali, lipsiti de Dumnezeu si credinciosii cu alte comvingeri religioase, trebue sa afle ca Biserica Ortodoxa Romana exista ! Ea este in acest moment, singurul pilon stabil al societatii romanesti ! Daca intrarea in Pactul Nord Atlantic si in Europa Unita, au fost doua evenimente de covarsitoare importanta istotica, din punct de vedere moral si social, actul oficial de condamnare a comunismului, citit in plenul Parlamentului Romaniei si deschiderea dosarelor vechii securitati, au fost si ele doua trepte uriase pe care Neamul Romanesc ca istorie adevarata ! Consolidarea Bisericii Ortodoxe Romane prin alegerea unui patriarh tanar si intelept, este piatra de temelie a celui mai solid pilon al societatii romanesti contemporane ! Materialismul stiintific si ateismul predate in scolilile regimului comunist toralitar, au atacat scoala si biserica in primul rand, pentru ca spiritul moral al natiuni are ca matrice si filtru, trtaditia... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
3 voturi

diverse

    raspunde:

09.07.2008, 22:35

nu e chiar...

cei doi nu erau tineri invatacei. se presupune ca au calcat canoane pe care trebuiau sa le apere. daca un pr. ar fi facut ce au facut cei doi in 24 de ore nu mai era pr. ..cu toata pocainta

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

ghery

    raspunde:

09.07.2008, 22:57

la asa turma asa pastori

daca un preot sau calugar gresesc sunt pedepsiti intocmai si la timp-fara judecati si pocainte-nu te iarta vladica nicidecum. in lumea ierarhilor, ca si in lumea ciocoilor si a stapanilor, se lucreaza cu alte masuri si greutati fata de lumea slugilor(a preotilor si calugarilor). de altfel aparitia sindicatelor preotesti,asa necanonice cum sunt, dovedesc prapastia dintre preotime si ierarhi.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

delta

    raspunde:

10.07.2008, 02:15

iarta-l Doamne

...ca nu stie ce spune.
Ce de ipocriti pe-aici , care mai ieri spuneau ca intre ei si Dumnezeu e distanta mare .
Asa sa-i ajute Dumnezeu celui care minte.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Sireteanu

    raspunde:

10.07.2008, 16:12

Opus 9

Afla ca Biserica nu este pilon de baza al societatii , ea functioneaza in cadrul societatii. Nu are nici un rol social, doar ca politicienii cred ca are influenta in poporul slab si o tolereaza. Spune ce rol important social are Daniel, care a facut Televiziune pentru propaganda.Eu pot sa traiesc foarte bine daca nu exista Patriarh si episcopi . Daca ar avea vreo influenta nu ar mai fi crime si hotii. Cind eu spuneam ca nu o sa fie pedepsiti cei doi nu ma credeati. Daniel stii tu ce spun calugarii de la Palatul sau despre el. Nu-l scoate intelept ca nu-i.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Akritas

    raspunde:

10.07.2008, 21:56

ortodoxia

Cine este cu adevarat ortodox nu comenteaza hotaririle Sf. Sinod, pentru ca decizia este luat sub indrumarea Duhului Sfant!Deci s-a luat in consideratie invatura ortodoxa a Sf. Evanghelii care spune ca sa iertam pe fratele nostru care isi recunoaste gresala si se pocaieste.Aceasta nu inseamna ca avem vreo partasie, sau ca aprobam ratacirea latinilor!Ei trebuie sa se intoarca la ortodoxie sa cum spune si marele teolog al sec. 20, Parintele Dumitru Staniloae : "Daca crestinismul apusean vrea sa renasca si sa-si recastige puterea pierduta acasa la el, trebuie sa se reidentifice complet cu ortodoxia, nu sa caute sa toarne si la noi apa oaselor lui imbatranite"! Doamne ajuta !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

Morar Zaharie

    raspunde:

11.07.2008, 17:03

NU A GRESIT CU NIMIC

a dat dovada de fratietate crestina !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Mora Zaharia

    raspunde:

11.07.2008, 17:10

Asta ar mai trebui ca BOR sa fie stalpul societatii romanesti !

Adica ar fi stalp si pentru nationalitatile conlocuitoare si pentru romanii de alta credinta ? Poporul roman este strain de ceea ce inseamna credinta. El crede numai in tot felul de manifestari exterioare credintei. Daca trece pe langa o biserica si isi face semnul crucii in timp ce isi barfeste o cunostinta crede ca si-a rezolvat relatia cu Dumnezeu.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Elisav

    raspunde:

11.07.2008, 23:30

Sigur sub inspiratia Sfantului Duh

Dar daca, vorba unui diacon, Sfantul Duh umbla in timpul sedintei Sfantului Sinod prin alte galaxi?
Tare ma tem ca asa s-a intamplat in sedinta cu iertaciunea celor care "s-au gresit". Pentru ca greselnicii nu erau niste novici, nu erau niste crestini pentruca asa i-a invatat bunica. Erau ditamai doctori in teologie, cu "serioase" cunostinte de dogmatica si nu numai, ca sa putem spune iarta-i Doamne ca nu stiau ce au facut.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Cetateanul turmentat

spune:

09.07.2008, 17:48

Bravo!

Bisericile crestine trebuie sa tinde spre unire si nu spre dezbinare. Dumnezeu inseamna dragoste, iertare. Ura si dezbinarea sunt la polul opus si nu au nimic de aface cu crestinismul. Trebuie sa ne uitam la ceea ce ne apropie. Ar fi o absurditate ca fii aceluiasi neam sa se urasca din cauza religiei. Cui i-ar folosi aceasta? Dusmanilor tarii cu siguranta.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
25 voturi

 

Un eretic

    raspunde:

09.07.2008, 19:19

Gresit

Ar fi meritat votul meu daca ramaneau pe pozitie! - asa nu au aratat decat ca nu au caracter. Daca voiau sa spuna ca este normal sa respecti alta religie mai ales intr-un eveniment special (si astfel sa arate ingaduinta pentru diferente) NU trebuiau sa se caiasca. Asa, nu au arat decat slabiciune - si cand s-au impartasit si cand s-au cait.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
6 voturi

Nicole

    raspunde:

09.07.2008, 20:10

Gresit este ceea ce nu este corect!

Calea de mijloc! Asta au ales!
Ceea ce pare a fi corect!

Asta nu inseamna o stirbire a demnitatii ortodocsilor.
Este un avertisment dincolo de care vor urma sanctiunile.

Ar fi bine sa ne respectam reciproc. Asta ne-ar uni cel mai mult.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
9 voturi

Kookie

spune:

09.07.2008, 18:23

BOR se duce de rapa

Nu-mi vine sa cred ca i-am laudat pe Corneanu si pe Sofronie. I-am laudat c-au dat dovada de curaj... iar acum, si-au recunoscut greseala si s-au cait??? Ce greseala? Ce cainta? Parerea mea: Corneanu vrea o batranete linistita, iar Sofronie vrea mai sus, la mitropolii si, cine stie?, la Patriarhie, pentru ca e baiat destept. Asa ca, ce mai conteaza dovada de iubire crestina fata de greco-catolici cand, de dragul linistii personale, cei doi isi pun cenusa-n cap. Pana aici cu reforma in BOR. Daca si Martin Luther proceda ca Sofronie si Corneanu, in veac nu aparea protestantismul...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
12 voturi

 

Nicole

    raspunde:

09.07.2008, 20:12

Nu de dragul linistii personale...

... s-a cait, ci de dragul linistii popoarelor ortodoxe.
Sau tu nu ai citit ce a scris presa despre acest subiect pina acum.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

diverse

    raspunde:

09.07.2008, 22:38

de dragul linistirii trebuiau sa plece

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
7 voturi

JULIO CESAR

spune:

09.07.2008, 18:46

mana lui Daniel...

SE VEDE CA ESTE LA CONDUCEREA BOR UN MASON,UN OM CARE NU MERITA NICI O CINSTE,EL A FACUT SA SE IA ACEASTA DECIZIE,DACA MAI TRAI MULT POMENITUL PATRAIRH TEOCTIST,ACUM ACESTIA DOI,ISI PUNEAU DULAMELE LA NAFTALINA...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
12 voturi

 

Nicole

    raspunde:

09.07.2008, 23:08

Iulio,

Poate ca ai dreptate...

Stii ca PF Teoctist a obtinut printr-o intelegere cu Patriarhia de la Moscova, dreptul romanilor din Ucraina de a-si asculta slujbele in bisericile lor de acolo in lumba romana(si nu in slavona, din care nu intelegeau nimic). Asta era prin 2005 si era unul dintre putinele drepturi "civice" pe care Romania le-a obtinut prin negocieri pentru ei.
La ei m-am referit in primul rind cind am spus ca linistea popoarelor ortodoxe a fost pusa astazi in balanta cu neghiobia unor ierarhi romani, Doamne ma iarta!

Dar PF Teoctist era tolerant si cine stie daca ar fi taiat in carne vie.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

Sorin Aradean

spune:

09.07.2008, 21:47

Un crimpei din viitor

Eu spun ca gestul Mitropolitului Corneanu este un crimpei dintr-un viitor cert, numai ca BOR, care in mod evident nu se poate lauda c-ar avea atitudini vizionare, de reapropiere de Biserica Romano-Catolica, n-a putut intelege acest gest... Patriarhul Daniel nu pare genul lui Teoctist... Sau poate ca tocmai in virtutea faptului ca si Daniel e tot banatean (lugojean) s-ar putea sa se fi inteles cu Corneanu ptr aceasta testare a deschiderii prelatilor BOR la gesturi revolutionare...

Oricum, iertarea Mitropolitului e o dovada ca decidentii au inteles inferioritatea dogmei in raport cu iubirea de aproape si a faptului ca toti ne inchinam aceluiasi Dumnezeu unic al intregii Crestinatati.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
7 voturi

 

Nicole

    raspunde:

09.07.2008, 22:29

Bai Sorine,...

... spui niste prapastii cit capul tau de mari.
"Inferioritatea dogmei"?????????????!!!!!!!!!!!!!!

Stii despre ce vorbesti???????????
Dumnezeu este dogma, Dumnezeu intreit din Sfinta Treime, Dumnezeu iubirea nesfirsita.
Dumnezeu ii este inferior lui Dumnezeu???

Nu vezi ca nu stii ce vorbesti!!!!!!!
Lasa-i pe cei care stiu despre ce este vorba sa isi dea cu parerea.
Sau pune mina pe un catehism ortodox sau catolic, in functie de cel pe care il consideri superior, ai sa gasesti dogma Sfintei Treimi acolo si ai sa-L intelegi pe "Dumnezeul unic al crestinatatii".

Faci si tu, ca si majoritatea ziaristilor fara cultura teologica, afirmatii care jignesc deopotriva si pe ortodocsi si pe catolici.

Iubirea vine din respectul fata de celalalt, nu din intoleranta. Si biserica catolica si greco-catolica au dat dovada de-a lungul istoriei de atita intoleranta fata de ortodocsi, incit este imperios necesar sa ne intilnim la jumatatea drumului ca sa ne impacam si nu in ograda lor.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

Sorin Aradean

    raspunde:

09.07.2008, 23:40

Ramin in spatele cuvintelor mele

Nicole, tu ai impresia ca pe mine ma intereseaza ce s-a intimplat de-a lungul veacurilor de la Marea Schisma, crezi ca imi doresc sa dezgrop *** ? Te inseli, pe mine ma intereseaza prezentul si viitorul, iar viitorul este al ecumenismului, care din pacate inca nu prinde la nivelul esaloanelor superioare din BOR.

Ce ma bucura e faptul ca asemenea voci intransigente ca a ta, cu siguranta au fost conduse sa vocifereze in fundal atunci cind in mai '99 s-a infaptuit marea intilnire dintre Patriarhul Teoctist si Papa Ioan Paul al Ii-lea. Daca m-ai inteles...

Sau, ti se pare ca ne putem permite sa raminem in continuare ancorati in trecut, in plata reciproca a unor polite, fara sa bagam de seama ca leaganul Crestinatatii, Europa e in pericol din cauza atitudinii tot mai vadit expansionist-belicoase a lumii islamice ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
7 voturi

Nicole sau cum doresti sa-mi spui

    raspunde:

10.07.2008, 00:02

Dupa ce ca esti prost, mai esti si fudul!

Se vede de departe ca nu vrei sa ne respecti pentru ceea ce sintem, de iubit nici nu ai cum.

Cine isi uita trecutul, isi "merita" viitorul.
Sintem crestini si unii si alti de 2000 de ani, nu de la marea schisma. Avem in 2000 de ani multe lucruri comune,cele mai multe, dar voi nu va legati decit de diferente si cine nu-i cu voi, e impotriva voastra.

Papa Ioan Paul a fost unul dintre cei mai luminati conducatori ai bisericii catolice.
Putini papi au aratat fata de ortodocsi respectul si iubirea de care a dat dovada el.
Daca nu ar fi fost asa, nu il invita nimeni la Bucuresti.
Si nici PF Teoctist nu ii intorcea vizita la Roma.

Nu fi mai ingrijorat de expansiunea islamului, cit de pretentiile catolicilor de subordonare a celorlalte biserici. Nu intimplator Vaticanul a pierdut in Europa controlul a cel putin 5 tari catolice(ma uit in cartea de istorie si iti spun miine care sint) din cauza divergentelor pe care le-au avut cu Roma. Se numesc catolicii vechi si sint multi, multi, si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

Sorin Aradean

    raspunde:

10.07.2008, 00:20

Fara titlu

Nicole, dupa ce ca n-ai "cojones" sa te semnezi cu nume si prenume real (ceea ce subsemnatul o face fara retineri), mai esti si suburbana in exprimarea din titlu. Te inseli lasind sa se inteleaga c-as fi catolic, sint ortodox, si inca de rit vechi, intrucit dupa tata sint sirb. Dar am invatat ca pe linga Muntele Athos mai exista si Fatima, si Medjugorje, etc. Tot asa, daca m-ai inteles...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

Cristi P. din ARAD

    raspunde:

10.07.2008, 04:14

Bravo Sorine,

Ai dreptate! Evident ca dogma si doctrina sunt inferioare iubirii. Asta a tot spus si Domnul Isus, desi nu prea a avut cui...Asa si acum, tu spui adevarul dar fariseii care-l au de tata pe diavolul si care se ascund in spatele "firmei" ortodoxe" n-au urechi sa te auda. Mult mai important si drept ptr. ei era ca dl. Corneanu sa fie ars pe rug sau improscat cu pietre...Sufletele celor care cred asa, precum akritas si alti ipocriti ptr. care mai importanta este apartenenta la o denominatiune decat dragostea care acopera toate (cum spune apostolul Pavel)vor arde in iad, spune Cuvantul Lui Dumnezeu.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
3 voturi

Nick

spune:

09.07.2008, 21:50

Si greco-catolicii sunt romani si crestini

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
5 voturi

 

ortodox

    raspunde:

09.07.2008, 22:07

lasa ne

de cand crestin inseamna mincinos?nu poate fi un fel de mai multe feluri,nu le ai cu religia dar te bagi in fata,stai mai pe dreapta,studiaza si pe urma vorbesti,dar tu te arunci asa aiurea

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
3 voturi

ortodox

    raspunde:

09.07.2008, 22:11

confunzi

confunzi caciula cu prefectura:romani sant si aia ce si violeaza copii si cei ce si ucid parintii,iar crestin nu e cel ce zice ci cel ce face (urmeaza,indeplineste)legea,dar tu daca nu stii legea ce vorbesti?ce crezi ca religia e fotbal?unde tot papa galul stie tot?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
5 voturi

Shifu

spune:

09.07.2008, 22:39

alti crestini

Si baptistii sunt romani si crestini.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
4 voturi

 
Cristina

spune:

09.07.2008, 23:49

http://savatie.wordpress.com/2008/07/09/sinodul-bor-intre-ciocan-si-nicovala/

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

 
ruginitu

spune:

10.07.2008, 00:21

Unul din "colegi"

1)spune( dece sa nu presupunem si asta?) ca Daniel l-ar fi trimis pe Corneanu sa testeze terenul pentru o impacare cu Gr.-catolicii!
Dece Daniel Coada de Catel nu a semnat un Act Oficial sa le fie retrocedate Bisericile (numai vreo...doua mii) furate de Comunisti in 1947,si "facute cadou" ortodocsilor?
2)Sa ne spuna Daniel: dece nu RECUNOASTE ca a fost trimis acum citiva ani la Geneva pentru a discredita Biserica Libera Romaneasca ce nu era vinduta nici Bucurestiului si nici Moscovei?
3) AUD ?
4)Popilor "computeristi" si "securisti" ia lasati VOTCA si VIBRATOARELE si sariti-mi in cap!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

 
ruginitu

spune:

10.07.2008, 00:29

Sa ne intilnim

dle! Dar sa le restituim ce am folosit ca niste COMPLICI si TRADATORI de DUMNEZEU ce suntem : cele 2000(doua mii) de Biserici si sa nu-i mai provoace MANGALITELE de popi ortodocsi, nepermitindu-le Gr.catolicilor sa tina Sf. slujbe in Bisericile lor si nici in Cimitire sa nu-i lase sa-si ingroape ***!
Si sa le recunoastem Gr. catolicilor meritul ENORM in Unirea din 1918!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
5 voturi

 
PR

spune:

10.07.2008, 03:54

Daca

Daca cei doi ierarhi au fost iertati,dece pe Ion Creanga di Humulesti nu-l iertati ridicandu-i pedeapsa ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
V.Maximus

spune:

10.07.2008, 04:27

Ratiunea a invins

Sfantul Sinod a facut un gest cu adevarat crestinesc, spre lauda sa. Ratiunea a invins si acest lucru nu poate decat sa ne bucure. Poate ca cei doi ierarhi atat de moderni in gandire ar fi trebuit si felicitati, deoarece prin ceea ce au facut pregatesc terenul pentru unirea celor doua biserici surori. E bine sa inteleaga toti cei care i-au hulit pe acesti capi ai bisericii asa-zisi razvratiti ca intotdeauna e recomandabil sa ne gandim mult, inainte de a arunca cu pietre in cineva. Sa lasam ura deoparte si sa nu ne lamentam degeaba. Iertarea este de la Dumnezeu. Felicitari, calde felicitari, Sfantului Sinod pentru intelepciunea sa. Mult credit si respect si-a castigat in fata credinciosilor ortodocsi si greco-catolici, prin aceasta hotarare. De acum incolo, eu am sa ma impartasesc nu numai la ortodocsi, ci si la greco-catolici.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

 
IOAN

spune:

10.07.2008, 09:13

RUSINE,,BOR.

sunt sigur ca nu toti din sinod au fost de acord cu acest verdict,adica iertare fara canon, fara oprire de la cele sf.chiar asa numai la romani se poate intampla si mai si ne laudam ca snt majoritar ortodocsi.acesti doi sunt ierarhi sunt ex.de urmat opriti categorig,CATERISITI.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

 
Andrea

spune:

10.07.2008, 13:02

Au pus capul jos si s-au cait.

Ati asteptat un alt rezultat? Ati vrut dreptate?
Corb la corb nu-si scoate ochiul.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
Adrian

spune:

10.07.2008, 15:23

Catre Ruginos

Mai, riginitule, numai prostii vorbesti. Mai stai acasa si mai studiaza sau roaga-te. Vezi si tu ce merite au greco papistasii in Ardeal: cum au aparut in 1701, prin santaj, inseleciune si labilitatile lui Atanasie Anghel, despre odiosul episcop unit Petru Pavel Aron si relatiile lui cu nasaudenii (vezi situatia Sf Atanasie Todoran si a martirilor nasaudeni), despre plangerile ortodocsilor la curtea din Viena pentru ca unitii le-au rapit bisericile si ii prigonesc cu ajutorul armatei austriece, despre "marele" general Bukow si tunurile sale, pe care toate bisericile unite trebuie sa-l aiba pictat pe pereti si multe altele. Nu le mai plange de mila pentru ce au facut in Ardeal sub habsburgi, au patit-o in Ardeal sub comunisti si acum sunt mari sfinti papali. Mare pacat ca nu se pot studia documentele secrete de la Vatican privitoare la romanii ardeleni. Te-ai infiora!!! Eu am aflat o singura situatie ascunsa acolo si mi-a fost de ajuns. Iti spun eu: comunistii si prigoana lor au fost... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

 

Sireteanu

    raspunde:

10.07.2008, 16:32

Adriane

De ce te inchini la Todoran si ignori martirii din Decembrie 1989 care, au murit ca tu sa poti vorbi tot ce vrei. Nu crezi ca si la ei ar trebui sa te inchini la fel. Ai certitudine ca atit Todoran cit si Martirii revolutiei nu regreta ce au facut vazind ce vorbesti?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

ADRIAN

    raspunde:

14.07.2008, 23:05

Lamurire

Domnule Sireteanu,
Intre Sf. Tanase Todoran si eroii din decembrie este o diferenta fundamentala: primul a murit pentru credinta ortodoxa, pe care dvs. dovediti ca nu o cunoasteti si nu o practicati si atunci este de prisos sa vorbiti despre ceea c e nu cunoasteti, iar ceilalti au murit mai mult pentru o cauza politica si sociala, dar meritorie. Daca ar fi sa aleg, l-as alege pe Sf Tanase Todoran pentru care credinta ortodoxa a fost margaritarul de mare pret, fata de toate celelalte, si sunt sigur ca el nu regrata ce a facut vazand ce vorbesc acum. Asta pentru ca Ortodoxia este mai mult decat orice pe lume, dar ca sa o traiesti trebuie s-o cunosti. Constat ca pentru dvs. Ortodoxia nu reprezinta cine stie ce si de aceea discutia noastra se incheie aici. Pentru ca nu intelegeti nimic din fondul greselii imense a celor doi episcopi inca ortodocsi!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot


Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 45 comentarii