Articol citit de 1384 ori
O buna ocazie
D-na Andronescu, care a refuzat constant pachetul Miclea s-a trezit, datorita cazului Spiru Haret, cu pistolul la tampla. A mai primit termene pe care le-a ignorat, dar acum nu mai are loc de intors.
Totul e sa nu-l faca praf cu functionarii de la minister, dintre care unii se regasesc pe statele de plata de la Spiru. Sindicatele nu-si vad decat de interese proprii si cat se poate de "salariale", asa ca ar trebui o comisie independenta care sa pregateasca pachetul de legi.
Si inca ceva: trebuie sa "scoata pe faras" pe acei functionari care au gresit in cazul Spiru Haret, le-au dat diplome cu antet si timbrul sec fara sa-i intrebe de autorizare sau acreditare. Cum asa de prosti nu cred ca sunt, ramane doar complicitatea platita.
spune:
22.07.2009, 21:40
Divide et impera
Oameni buni, plange tara! Plang primăriile pesediste, peneliste, pediste care au inchiriat spatiile pentru centrele teritoriale, plang găzarii care ne umpleau rezervoarele să putem face naveta, plang postăritele la care plăteam rovignetele, plang cei de la renel că le-au scăzut banii pe facturi, plang librăresele că nu vom mai cumpăra hartie si toner să ne printăm cursurile, plang buticarii din jurul sediilor teritoriale, plang liderii după voturile pierdute, plang directorii de scoli cand refuzi să mai muncesti in locul lor si le dai replica "nu pot, nu stiu ptr. că nu am studii superioare", plang cei de la fabrica de calculatoate si cei de la telefoane.... Gata , plange toată tara. Plange si consiliera ministrei că nu ne putem muta toti la Dimitrie Cantemir, plange si ministrul Pogea că nu poate lua banii de la cei care au beneficiat de diplomele luate in considerare anii trecuti!
Plangem si noi cand vedem că cei de la USH flutură ca niste babe nebune niste...
(arata tot comentariul)
E CEVA PUTRED IN DANEMARCA, DAR LA NOI MIROASE SI MAI TARE
• Universitatea "Spiru Haret" a fost creata pe timpul guvernului Petre Roman si nu s-a legat nimeni de ea.
• A continuat sub guvernul Stolojan si era bine-merci.
• Guvernul Vacaroiu nu i-a gasit nici un cusur.
• Nici pe timpul Guvernelor Ciorbea-RaduVasile-Isarescu n-a batut la ochi respectiva universitate.
• In vremurile de termopan ale domnului Nastase motoarele universitatii duduiau din plin.
• Pe timpul Guvernului de dreapta Tariceanu, sustinut pe partea stanga de Geoana, universitatea era in regula, iar diplomele perfect valabile.
• Si, subit, odata cu venirea Coalitiei la putere, diplomele se dovedesc false, universitatea ilegala, examenele nerecunoscute, ministrul da din colt in colt, premierul din perete in perete si intreg guvernul este pus la zid.
• Colac peste pupaza, universitatea incaseaza miliarde din taxe, printre profesori sunt destui demnitari, printre studenti destui fii de demnitari, iar printre absolventi destui oameni de afaceri, prosperi...
(arata tot comentariul)
hehe
ba chiar si in precedentul mandat al coanei Abramburica totul era OK. Sa inteleg ca in mandatul trecut dansa a dormit in post, iar acum s-a trezit (precum Crin Antonescu, prin minune)?
!!!
raspunde:
22.07.2009, 22:40
:)
De vina e Basescu!
nu frate
De vina suntem noi, de data asta. Noi suntem prostii care ii votam (pe unii sau pe altii).
!!!
raspunde:
22.07.2009, 23:32
Valdd,
GLUMEAM.
Dimineata telectualii analfabeti liberali si PSD-isti incercau sa demosntreze ca semnalul pe care il da Basescu opiniei publice (care l-a ales in majoritatea exprimata) cu privire la invatamant nu este demn de un presedinte.
boc peste sef
raspunde:
23.07.2009, 01:23
Abramburica a muscat momeala
si a declansat fara sa stie un scandal national. Geoana a sarit prematur la cap, iar Base nu a vrut sa fie al doilea.Ambii au dovedit prosteste ca sunt pe langa rezolvarea subiectului. Antonescu a fost rezervat si cauta solutii rezonabile cu care sa iasa la public. Boc este si el mai destept ca seful sau, vorbind de aceasta data la obiect.
urzica
raspunde:
23.07.2009, 00:55
Jocul de-a baba oarba cu sfirsit de Zambaccian...
Asta e un joc de da-mi-o mie, ia-o tu, da-o lui,samd...cu sfirsit previzibil ca in cazul Bonbonel-Zambaccian. Cu alte cuvinte nimeni nu va penaliza pe nimeni, ci se vor face promisiuni de pionier ca pe viitor situatia va fi regulata cum trebuie, adica vor exista acte in spatele diplomelor false...N-ar mira ca o parte din studentii inscrisi sa fie falsi, adica sa nu fi existat, iar diploma sa se dea pe bani ca la aprozarul din colt...Politicienii PSD au incasat probabil multe milioane de euro si probabil ca ancheta asta ii deranjeaza cel mai mult din moment ce initial Prostanacul Geoana sarise la beregata lui Andro-pauza...
Dupa modelul Ridzi
Opinia publica si presa au constituit un centru de presiune urias, astfel incat justitia, cat de chioara o fi, n-a mai putut escamota cazul. Asa si in cazul Spiru. Dupa cazul Ridzi nimic nu va mai fi ca inainte. S-a demonstrat ca nimeni nu este intangibil.
3 saptamani???
Doamneee, mare ti-e gradina... 3 saptamani ...
3 saptamani de incertitudine si cosmaruri pentru 100.000 de oameni... Timpul acesta ne va fi ocupat, ca de obicei, de faptul ca traim in Romania.
Eu, in calitate de sef al cabinetului, i-as fi cerut lu' 'coana Abramburica sa finalizeze MAINE acest scandal. Sau, hai, treaca-mearga, imediat ce se termina controlul de la USH...
Emi-Grant
raspunde:
23.07.2009, 00:14
trei saptamani termen
termenul dat,este necesar pentru astuparea gunoiului si elaborarea unui "plan de masuri",in urma verificarilor ce se fac de catre o comisie in care protagonisti vor fi "specialisti"cu pregatire si diplome ,obtinute la USH.Partea ciudata este ca Justitia va intra in actiune,la solicitarea Ministerului,DUPA incheierea controlului comisiei din cadrul Ministerului;pentru aspectele penale,ar trebui sa inceapa imediat actiunea Justitiei,iar aspecte penale sunt suficiente aparute in presa odata cu declansarea acestui scandal.
Nuuuuuuu!
Pai nu prea sunt aspecte penale. Pana acum justitia i-a dat dreptate USH-ului nu MECI. Exista, sine dubio, o multime de nereguli acolo. Insa nu de ordin penal. Ei sapa-sapa. precum Dorel, poate-poate gasesc ceva. Iar despre "partizanatul cu USH" al comisiei, frate, las-o balta. Comisia e pusa de MECI si ARACIS. Unde nu are ce cauta picior de haretist. Dimpotriva, sunt convins sa membrii comisiei au fost "asmutiti".
Nu ati vazut? Pana acum nu au reusit sa "scoata la iveala" decat ca intr-un catalog erau 9.000 de studenti. Pusca mea - cate milioane de pagini are catalogul ala? Daca zi ca pune 10 studenti pe o pagina... tot ar avea cat 3 DEX-uri la un loc... Macane...
Da cand
Luau examene de acasa, cumparand raspunsurile la chestionare, nu aveau incertitudini?
nu e adevarat
Frate, nu mai vorbi in dodii... Cine dadea examene de acasa? Iar raspunsurile la chestionare nu le cumparau. Le gaseau pe net, gratis (ma rog, or fi fost si cativa dobitoci care le-au cumparat :) ). Erau grilele rezolvate de alti colegi.
Insa oricum, aici e o buba, nu asa se face invatamant, nu asa se promoveaza un examen intr-o institutie educationala de nivel inalt.
Pe de alta parte, bube (si unele chiar MAI grave) sunt si la alte facultati. Multe bube sunt si la Stat.
Ministerul ar trebui sa dea o lege cu cap, care sa nu lase portite de scapare, fara echivoc. Cine nu se supune, sa dispara.
Pana la urma, vina pentru cele intamplate la USH e tot a Misiterului. Lipsa acelui cadru legal bine gandit a lasat portitele de scapare pe care USH le-a exploatat in favoarea sa (si nu in favoarea studentilor, asta e clar).
spune:
22.07.2009, 22:51
Pachet de legi pe educatie si cercetare!
Pachetul de legi e bun, dar ce te faci ca vin unii politicieni sa ia apararea fabricilor de diplome pe unde au interese, fie ca isi fac studiile, chiar masterale, etc. pe acolo, fie ca "predau" acolo. Acreditarea nu tb. facuta dupa bunul plac al univ. particulare daca au chef sa fie acrdeitate, ci OBLIGATORIU, pt. toate univ. private sau de stat. Iar cele care nu au acreditare, sa le fie dat un ragaz, de exp. 1-2 anmi maxim, dupa care sa fie INCHISE URGENT. Programele de studii si examenele nu tb. sa fie o bataie de joc, fiindca altfel vor iesi mii de asa zisi "licventiati" semi-analfabeti, si care apoi vin sa ocupe diverse functii in aparatul de stat sau ca medici, profesori, avocati, etc.
F. importanta este si promovarea cadrelor didactice din acest univ. Promovarea tb. facuta strict dupa criteriile ARAXCIS, nu dupa cum vrea bondrea sau mai stiu eu ce rector sde butic univ. Cercetarea tb. sa fie esentiala pt. a ajunge conf. sau prof. plin. Iar fondurile pt. cercetare care au fost...
(arata tot comentariul)
spune:
22.07.2009, 22:53
intre vorbe si fapte in actualitatea interna
Desi cadru universitar premierul Romaniei nu realizeaza ridicoul situatie!!!
Exista facultati acreditate de ARACIS la fel de valoaroase ca USH. Ce incredere sa avem in ARACIS?? Domnul premier vorbeste de pe pereti!!
EU, NU STIU COMPONENTA ARACIS DAR DACA PRINTE MEMBRII SAI SE NUMARA OAMENI POLITICI, VALOAREA ACESTEIA ESTE NULA!!!!!!
Premierul si ministru ar trebui sa inceapa CURATENIA mai intii cu cei care EVALUEAZA invatamantul romanesc!!!
Legea este o problema, dar MAREA PROBLEMA IN ROMANIA ESTE CA EA NU SE APLICA!!! NU ARE CINE SA O APLICE????
AM CONVINGEREA CA NIMIC NU SE VA SCHIMBA IN INVATAMANTUL ROMANESC CHIAR SI DUPA "aprobarea pachetului de legi din educatie "!!!!
Pai e simplu
ARACIS asta, care se crede nu fel de Aramis, combinat cu Narcis, este compus din persoane de la toate Universitatile mari, mai putin Spiru Haret, evident. Si astia s-au cam sucarit (iar folosesc limbaj neacademic) pe faptul ca Spiru le ia painea de la gura.
Acum nu vreau sa iau apararea USH, chiar nu sunt de acord ceea ce se intampla ACUM.
Insa cam asta e, bref, scandalul.
Sydney
raspunde:
23.07.2009, 10:18
Bai miratule !!! iar vorbesti bazaconii
Comebntariul userului !!! este complet pe dinafara si complet aiurea. Se vede ca ai facut pe la vreo "privata" fac. Ce sa spun bietii USH sunt victime al ecomplotului inv. de stat!! haida-de! ..ARACIS e alcatuit din profesori univ. NU din oameni politici, se vede ca habar nu ai... USH au orpit ARACIS de la a-i acrdeita de mai multi ani. De ce? Nu au trimis dosarele profilor si confilor facuti de rector pe bani frumosi si pile, pt. evaluare la Consiliul National de Acreditare a Titlurilor Academice. De ce oare?? ARACIS-ul e singurul in masura sa se pronunte asupra acrdeitarilor univ., nu face fiecare butic univ. ce il taie capul.
spune:
22.07.2009, 23:20
Gresit
ar fii cu totul iesit din comun sa se aplice retroactiv o lege in invatamint. Poate Dl. Boc trebuie sa-si faca cursuri de reimpospatare a cunostintelor de drept. poate prin invatamintul la distanta oferit de Spiru Haret...In timp ce CNSAS se ocupa de prostii, mult temutul Bondrea din trecutul luminos a reusit sa mizgaleasca cu bani toata gasca politica inclusiv cei mai vocali anticomunisti. Dar daca Bondrea nu a facut politie politica in ministerul invatamintului socialist ca sef de cadre inseamna ca trebuie desfiintat CNSAS.
Ma rog
o fi facut politie politica sau nu, nu e vina studentilor. A "uns" in trecut multe "porti inalte" pentru a i se deschide mai usor si acum nu a mai vrut sa unga (caci altfel nu se ajungea la scandalul asta, se mergea pe blat ca si pana acum)sau nu, iarasi nu e vina studentilor. Daca comisia de control va constata nereguli majore, sa inchida USH. Dar sa nu mai ia pe mine ca imi anuleaza diploma (ma rog, a mea a fost obtinuta "legal" a fost doar nu exemplu). Sa lase studentii in pace. Iar nenea Boc sa treaca la loc si sa taca. Si sa ii dea sfat lu' Abramburica sa se miste repede cu concluziile si cu finalizarea scandalului, nu sa ii dea ragaz 3 saptamani.
Sau poate vrea sa il aduca pe Bondrea la... hmmm... "sentimente mei bune", ca tot vine campania electorala si "e foame de bani baieti"...
lex
raspunde:
23.07.2009, 02:01
ai dreptate Vladd!
nu le mai ajung ciolanul, si sufera tot cei mici, aici studentii care si-au luat diplomele, apar tot felul de ,,comenturisti'', care comenteaza (debiteaza, ca sa zic asa ceva) tot felul de tampenii, lege-ai lege, legea trebuie sa-si puna cuvantul, nu tot felul de Ecaterine, Boci, etc...care nu stiu legile. ART. 32 din Constitutia Romaniei spune conf. alineatului 4 - ,,Invatamantul de stat este gratuit, potrivit legii'', 6 - ,, Autonomia universitara este garantata'', atunci de ce la stat sunt un exemplu: 15 locuri fara taxa si 30 cu taxa la arhitectura...de ce cu taxa!!!!???...Autonomia este garantata, pe cand la spirul este incalcata de catre un ARACIS....cine sunt astia domnule o ,,capusa'', formata din profesori universitari, se stie cum este formata si cum se finalizeaza controalele facute de ei...
spune:
23.07.2009, 01:18
Piticot
Se vorbeste de Spiru Haret iar prichindelul nostru ne duce cu zaharelul si ne spune de legi viitoare. Vrem sa stim totusi ce se intampla cu posesorii de diplome fara valoare, ilegale mai precis, la o facultate cu profesori universitari care nu sunt profesori universitari si cu specializari care nu sunt acreditate!!! Prim-ministrelasule doar nu ne crezi chiar pe toti niste tampiti ca sa-ti inghitim balivernele? Vorbeste la subiect si nu face joc de glezne!
spune:
23.07.2009, 02:03
lasati furia, ganditi logic!
Nu va mai burzuluiti atata unii la altii că nu rezolvati nimic! S-a pus intrebarea; cine e de vină pentru această situatie? 1) ministerul că nu a stabilit o cifră de scolarizare după cum este corect. De ce nu a stabilit? Deoarece banii pe care facultatea ii plătea pe impozite erau buni de tot!!!! 2) USH că nu a acceptat "vizita" acestei căpuse ARACIS (nu am gresit, lucrez in inv. si stiu cum se fac sau finalizează aceste controale) 3) USH, deoarece a interpretat gresit ( s-ar spune) si a infiintat atat de multe centre teritoriale. Si totusi, i-a uitati-vă in curtea fac "Dunărea de jos", Galati: are filiale deschise prin toate cătunele din Moldova! Nu seamănă situatia? Nu practică si universitătile de stat metoda 25 locuri la buget si 500 cu taxă? Apropo pentru "idioti"- forma de inv. ID există de cand lumea nu a infiintat-o USH. De ce sunt fac. de stat goale? Firesc: taxele imense in sărăcia in care ne scăldăm, depărtarea de casă, de locul de muncă, etc...... (arata tot comentariul)
fost ...
raspunde:
23.07.2009, 06:52
Universitatea galateana
Desi a preferat sa fie in umbra, toti absolventii ei cunosc prestigiul ei si l-au purtat cu mandrie in toata tara. Cu ani in urma, fostul inst.politehnic galatean pregatea sute de ingineri la facultati unicat. Era mecanica cu celebra sectie de constructii de nave si cu cea de frigotehnie, era facultatea de chimie alimentara, era facultatea de piscicultura... O universitate de top care a facut si nu s-a laudat niciodata, desi ar fi trebuit sa o faca.
ciuperci universitare
raspunde:
23.07.2009, 07:15
Megalomania cuplului Ceausescu
la care s-a adaugat idiotenia lui P. Roman si fsn-ului a distrus sistemul universitar din Romania. Trebuiau sa ramana cele trei centre de traditie : Bucuresti, Iasi si Cluj (chiar daca de traditie maghiara) carora li s-a adaugat treptat alte orase ; Timisoara, Craiova,Tg. Mures, Galati si Ploiesti (doar pentru ind.petrolifera).Atat si nimic altceva ! Restul este spanac comunist garnisit cu cel fesenisto-populist. Universitatile particulare isi vor castga prestigiul in timp. Viitorul le apartine lor.
spune:
23.07.2009, 07:11
vai de voturile celor care anuleaza diplomele de la SPIRU
CINE CREDE CA CEI CARE ANULEAZA SAU II PUN PE BIETII STUDENTI SA MAI DEA O DATA EXAMEN MAI PRIMESC VOTURI? A FOST GRESEALA GUVERNANTILOR. Nu trebuie sa sufere acei studenti.
spune:
23.07.2009, 08:47
Sa judecam drept
-Daca Spiru functioneaza legal sau nu, este treaba justitiei ,care anul trcut s-a prnuntat prin ICCJ cu sentinta definitiva si irevocabila in procesul cu MECI(vezi sentinta pe situl USH.) - -Doar CRETINII pot spune ca diplomele sunt FALSE sau ILEGALE.ELE au antetul si timbrul sec aplicat de MECI.Nu le-a tiparit BONDREA si nu le- a inseriat el.Deci ce false sunt? Motivul scandalului:DE A LUA CU ARCANUL STUDENTII DE LA SPIRU SI SA- I BAGE LA CELE FALIMENTARE DE STAT ,LA TAXE DUBLE SAU TRIPLE. Restul e FLECAREALA.
spune:
23.07.2009, 08:47
LEX DURA LEX
In una din emisiunile din 20.07.'09 de la Realitatea d-nul Gyorgy Frunda,avocat de succes, specifica urmatoarele(de fapt ne confirma ceea ce unii dintre noi banuiam ca e asa)Legea Invatamantului (prin care se permite organizarea ID-lui daca sunt acreditate formele la zi)are intaietate in raport cu H.G. emise,H.G.-rile pot veni in completarea acestei legi dar nu pot fi contrare legii,in caz ca sunt contrare, legea prevaleaza in fata H.G.-lui.In atare conditii si chiar daca se modifica legea,aceasta are efecte doar ptr. viitor nu poate fi retroactiva.De asemenea senatorul a spus ca orice instanta din tara,in aceste conditii va da castig de cauza absolventilor!"
Art. 108 , Constitutie: Actele Guvernului
(1) Guvernul adopta hotarari si ordonante.
(2) Hotararile se emit pentru organizarea executarii legilor.
(3) Ordonantele se emit in temeiul unei legi speciale de abilitare, in limitele si in conditiile prevazute de aceasta.
(4) Hotararile si ordonantele adoptate de Guvern se...
(arata tot comentariul)
spune:
23.07.2009, 09:45
Nu intelegeti nimic...
Ca de obicei va legati de efecte si nu de cauze.Degeaba ai o racheta pregatita pentru drumul pamant Marte si inapoi, daca la pupitru de comanda ai un specialist in carute.Nu pachetul de legi lipseste,ci corpul profesoral de elitape toate palierele sistemului educational.ACEASTA ESTE ADEVARATA CAUZA.Daca ar fi fost PROFESORI ADEVARATI, Bocar fi ajuns cel mult functionar la primaria din satul lui, Basescu matelot simplu pe un bidon ,Geoana curier la posta,Udrea animatoare la bar pe faleza la Mamaia,Iliescu muncitor la Malaxa si toata societatea romaneasca ar fi aratat nomal, pentruca scara de valori ar fi fost asezata normal. Asa totul e cu fundul in sus in tara asta. Romanasilor, sa va intre bine in cap: IN TARILE CIVILIZATE< IN PERIOADELE DE CRIZA SE INVESTESTE MASIV IN EDUCATIE. Invatamantul ....cred ca-mi racesc gura de pomana. La asa conducator...asa populatie.
spune:
23.07.2009, 10:59
costurile acreditarii
Domnii ziaristi sa se intereseze cat costa depunerea unui dosar de acreditare la ARACIS ... ca de fapt asta ii doare cel mai tare. Atatea specializari cu atatea forme de invatamant inseamna o avere pe care ARACIS-ul a pierdut-o prin refuzul USH de a-si mai acredita specializarile.
si pe mine m-a mirat
Nu mai tin minte, parca o acreditare costa un miliars de lei vechi sau ceva de genul asta: ai dreptate, ce *** face ARACIS cu banetul asta?