Monica Macovei: Justitia se autoguverneaza

   

Monica Macovei: Justitia se autoguverneaza
Europarlamentarul Monica Macovei a apreciat ca sistemul judiciar se autoguverneaza, iar protestul magistratilor este o incercare "neonorabila si jenanta" de a schimba titulatura unei greve ilegale.

Ea a precizat ca independenta nu inseamna ca un magistrat poate face ce vrea, fara sa-l controleze nimeni.

"Daca la 1 ianuarie 2007 credeam ca justitia din Romania e pe drumul spre Europa, astazi cred ca nici nu vrea si nici nu poate sa ajunga in Europa. In Romania justitia se autoguverneaza. Dupa un Executiv ce afecta independenta justitiei, din 2005 s-a trecut in extrema cealalta", a declarat duminica Macovei in cadrul Scolii de vara a PDL, desfasurata la Costinesti.

Fostul ministru de Justitie a apreciat ca atributiile extinse ale Consiliului Superior al Magistraturii din 2005 au condus la o independenta totala a magistratilor fata de decizia politica, dar si fata de justitiabili.

"Cred ca e cazul sa se intervina. Pentru mersul Justitiei cineva trebuie sa raspunda. Nu se poate ca un asemenea domeniu sa ramana in afara deciziei politice, pentru ca atunci nu se poate face nici o schimbare. Au avut puterea, am vazut cum au gestionat-o: ce au facut cu puterea este o bataie de joc fata de justitie si fata de noi ca justitiabili", a spus Macovei.

Macovei a apreciat ca instituirea unor asemenea consilii judiciare, precum CSM, a dus la rezultate proaste, exemplificand cu Bulgaria unde "sefii mafiei din justitie sunt in acest consiliu judiciar".

Europarlamentarul democrat-liberal a spus ca atributiile CSM ar trebuie reduse strict la ceea ce prevede textul constitutional in ceea ce priveste acest organism, o parte din celelalte atributii putand fi preluate de ministrul de Justitie. "Unui ministru i se pot da anumite puteri, pentru ca am vazut in ultimii cinci ani ca un ministru care greseste peste un anumit nivel, pleaca acasa, in timp ce membrii CSM care gresesc, nu pleaca", a sustinut Macovei.

Ea a sustinut ca CSM a incalcat legea de mai multe ori fara ca cineva sa raspunda. "Independenta justitiei este un drept al nostru, al justitiabililor. Independenta nu inseamna ca un judecator poate face ce vrea, fara sa-l controleze nimeni", a spus Macovei.

Fostul ministru sustine ca protestul magistratilor este o asemenea incalcare a legii, deoarece este o greva mascata in conditiile in care magistratii nu au dreptul la greva.
Duminica, 06 Septembrie 2009, ora 17:49
Sursa: NewsIn

Articol citit de 1068 ori

Vezi toate cele 30 comentarii
 
Rank user: x5

07.09.2009, 00:32

Pozitie rezervata

Gelule , eu unul sunt patit cu Justitia Romana . Stiu pe pielea mea cum e cand un judecator INCALCA LEGEA .

Nu ai ce sa-i faci . Si cand se mentine ilegalitatea pana si la instantele superioare , pe motiv de CORUPTIE .... e cam nasol : iti vine ..... sangele in cap .
Asa ca termina tu cu smecheriile , ca aici e vorba de bani , de dreptate .
Si ne suparam pe chestiile astea .
Politica faci tu cu altii , nu cu Justitia , nu cu cei care pot ajuta la indreptarea lucrurilor !

Dna ministru Macovei are dreptate .
Nu ai ce le face . Sunt mai presus de LEGE , mai presus de orice .
Asta trebuie sa inceteze !
Sa o auzim ce solutii ar putea avea .

Pro / Contra
4,7
Total de acord
16 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
15 voturi

 

06.09.2009, 18:10

Hoata asta care din functia de Ministru al Justitiei!!!

Le-a smenuit parintilor ei o viluta pe de pomana vorbeste de onorabilitate si legalitate chiar cind este vorba despre greva magistratilor?

Pro / Contra
2,2
Impotriva
60 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
67 voturi

 

Joe21

Rank user: x5

06.09.2009, 18:15

Puteam sa jur

Ca tu esti primul care va comenta, esti non stop pe net, nu stiu daca un om intreg la minte poate pune botul la comentariile pe care le faci...

Pro / Contra
3,6
De acord
47 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
48 voturi

06.09.2009, 18:21

Joe 21, normal numai nebunii ca, tine pun botul la minciuni!!!

"Sentinte "intoarse", complet schimbate
Istoricul acestui caz porneste din vara anului 1996, cand Maria Petrini a notificat familia Gherghescu - parintii Monicai Macovei -, dar si societatea Apolodor, ca este proprietarul de drept al imobilului situat in strada Intrarea Ioanid nr. 3, pe care il revendica. Dupa cateva luni, societatea Apolodor a vandut imobilul parintilor lui Macovei. Maria Petrini a dat in judecata familia Gherghescu, castigand la Tribunalul Bucuresti si la Curtea de Apel Bucuresti. Familia ministrului a formulat recurs, acesta fiind admis de Inalta Curte de Casatie si Justitie. Modul in care a fost solutionat insa procesul de catre instanta suprema a ridicat numeroase semne de intrebare. Primul termen de judecata a fost fixat pentru data de 24 iunie 2005, la Completul nr. 1 al Curtii Supreme de Justitie. Acesta a fixat urmatoarea infatisare pe data de 23 septembrie. In ziua judecarii, magistratii investiti sa solutioneze cauza au constatat cu surprindere ca... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,4
Impotriva
50 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
49 voturi

"Marele Turnator si Hot Voiculescu"

    raspunde:

06.09.2009, 18:28

Ziare.com! Intrebare

De ce GeluOigofrenu are nota peste 2?
De ce protejati acest Nemernic Comunist?
Face cumva parte din ziare.com?
Se vede clar ca este platit Voiculescu si Patriciu 24/7.
Daca ii interziceti un singur cuvit "Basescu", acest Oligofren este debusolat si disperat.

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
43 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
44 voturi

Le

    raspunde:

06.09.2009, 18:29

De ce nu vrei sa intelegi draga Joe ca Gelu e un fenomen?

Daca urmaresti vei vedea ca daca doua articole apar la 1 minut diferenta Gelu e pe locul 1 la amandoua cu prima pozitie rezervate si comentarii substantiale, extrem de bine documentate si pline de continut. Asta dovedeste putere de munca si trebuie apreciata, nu criticata :). Numai de bine.

Pro / Contra
3,9
De acord
34 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
33 voturi

06.09.2009, 18:57

"Marele Turnator si Hot Voiculescu", deci cine nu ridica osanale securistului sef!!

Scandalagiu si comerciant cu arme ce a invrajbit societatea romanesca de cind s-a cocotat la Cotroceni e oligofren? Tu in mor..tii tai nu esti doar tu-l osanezi pe Calimero Traian? In rest te intreb si eu ca, prostul ce sunt, parintii tai sunt oligofreni sau nu? Nu de alta dar tot postind acelasi mesaj anost este singura concluzie pe care o pot trage, oliogfrenia fiind o tara in familia ta.

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
30 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
30 voturi

pdlistidiot

    raspunde:

06.09.2009, 19:55

observ ca exista PARAZITI,gen 'marele turnator.....'

care oriunde ar posta gelu se hranesc din kk lui.pofta buna limbricilor.

Pro / Contra
2,4
Impotriva
20 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
20 voturi

CETATEANUL

    raspunde:

06.09.2009, 21:18

MADAM MACOVEI A DISTRUS JUSTITIA !

Ea a initiat grozaviile de acte normative care dau o autonomie justitiei egala cu infiintarea unui stat separat pe teritoriul national.
Ar trebui sa-si ceara scuze si sa vina cu propuneri concrete de schimbare a acestora.
Ma tem insa ca raul cel mare s-a produs si in acest moment orice incercare legislativa se va lovi de anularea ei prin intermediul Curtii constitutionale.
CINE A SEMANAT VANT CULEGE FURTUNA!
Si o atentionare pentru fanii neconditionati ai acestei individe: a facut mai mult rau acestei tari decat Leana Ceausescu si Ana Pauker la un loc.
Si mai este si hoata dovedita pe deasupra (a se vedea ancheta in curs legata de matrapazlacurile din Macedonia).

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
29 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
28 voturi

"Marele Turnator si Hot Voiculescu"

    raspunde:

06.09.2009, 21:18

"pdlistIDIOT" ! Ai dreptate, tu nu esti "oligofren" ci IDIOTUL PSD-IST infiltrat in PDL

Voiculescu si Patriciu au devenit "agresivi"---angajeaza si "oligofreni" si "idioti" in 3 schimburi, 24/7

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
14 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
19 voturi

Rank user: x3

06.09.2009, 23:27

Macovei era mai buna ca Ciolos ca si comisar european...

Ciolos e bun doar ca nu face parte din nici un partid...totusi ma intreb: oare numai diplomele si stagiile din Franta au fost suficiente pt a-l propulsa in guvernul Tariceanu? Ca stiu multi altii cu doctorate si stagii in Franta si UK (printre care si subsemnatul)care au fost ignorati de marii bulibasa de la putere...

Pro / Contra
3
Si da, si nu
12 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
13 voturi

TĂRICEANU

    raspunde:

06.09.2009, 23:53

ADEVĂRAȚII COMUNIȘTI PORTOCALII ! MACOVEI BEA COT LA COT CU BĂȘESCU-DAMIGEANĂ ! ĂHĂ-ĂHĂ !

Macovei & HOȚII portocalii sunt atat de proști incat sunt foarte proști!

Pro / Contra
2,4
Impotriva
14 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
14 voturi

Rank user: x4

07.09.2009, 10:58

Nu stiu ce a apucat-o pe Doamna Macovei sa spuna adevarul...

Cert este ca magistratii si procurorii au devenit stat in stat. Nu este posibil sa dai solutii fara sa respecti legea. Nu este posibil sa ai o atitudine sfidatoare fata de lege. Parerea mea este ca aceasta greva care o fac magistratii si procurorii este o forma de protest ilegala, si ar trebui sa li se atraga raspunderea participantilor. Este usor sa te ascunzi sub principiul inamovibilitatii, dar tocmai inamovibilitatea nu te apara de incalcarea legii. Parerea mea este ca trebuie sa li se atraga raspunderea tuturor participantilor, intrucat au incalcat legea cu buna stiinta. Argumentul forte al acestor proteste este banul, adica salariile lor. Lacomia este cea care a determinat o asemenea miscare.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
3 voturi

Rank user: x4

07.09.2009, 13:58

Justitia se autoguverneaza????

Acest concept de autoguvernare ar putea fi pus in aplicare daca justitia ar fi un contribuabil important, sau ar putea atrage fonduri importante la bugetul de stat. Domnilor asta este motivul pentru care imi asum responsabilitatea sa va spun ca sunteti aerieni, nu incompetenti. Calculati care sunt veniturile din taxele de timbru, amenzi cun spuneti dumneavoastra si vedeti daca aveti cu ce sa platiti macar femeile de servici care va fac curatenie la WC-uri. "E usor sa scrii versuri cand nimic nu a spune..." spunea un mare poet. Dumneavoastra luati banii din contributiile oamenilor de rand. Calculati cheltuielile pe care le are Ministerul Justitiei, cu utilitatile, cu salariile personalului auxiliar, cu chiriile, cu indemnizatiile unor judecatori pentru chirii, etc, apoi calculati veniturile pe care le aveti, cum spuneti dumneavoastra, cu incasările provenite din taxele si cheltuielile judiciare, cu amenzile judiciare si apoi veti vedea daca vi se mai acopera pretentiile... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Noptile sunt mai scurte pentru ei,

    raspunde:

06.09.2009, 19:31

Ha, ha, ha, doar CSM-ul bulgar, e mafiot?

La noi, cred ca este mult mai rau.
Daca nu apartii Mafiei, nu promovezi nici in 100 de ani.
Durata de activitate a mafiotilor din Justitie, este mai lunga decat a mafiotilor obisnuiti, motiv pentru care primesc si pensii speciale, platite din buzunarul fraierilor. Dar chiar si mafiotii din Justitie o sfarsesc ca si ucigasii mafioti care omoara cu cutitul. Ba printr-un infarct, ba printr-un cancer, ba printr-un accident vascular, ba printr-un accident de circulatie, etc.

Pro / Contra
5
Total de acord
18 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
18 voturi

Sireteanu

    raspunde:

07.09.2009, 00:17

nimic

Cit a fosr ministru , Monica Macovei, n-a facut nimic. S-a certat ca Basescu. Acum cind nu mai este. vede realitatea. Pai toti vad cind nu mai subnt . Ce folos?

Pro / Contra
1,9
Impotriva
11 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
12 voturi

monica comunista

    raspunde:

07.09.2009, 09:13

Monica ascunde-te!! Nu te pata politic atat de rau!

Monica ta, nu are dreptate.Exista bresle sociale care nu au dreptul la greve. Bun. Asa s-a ajuns si in justitie si sanatate ca salariile fara studii sa cu diplome de 2 lei, sa fie aproape egale cu acelor cu studii superioare de ff lunga durata. Monica nu ataca legile de trafic al coruptiei ale parlamentului ca legile facute pe sistem fraudulos,interpretabile , facute special ca judecatorii sa poata fi obligati in felurite feluri sa dea verdictul care trebuie. Marile case de avocatura care apara excrocii si camatarii politici ,in ziua deciziei trimit un avocatel stagiar ca sa nu fie vazuti pe acolo pentru ca treburile sunt aranjate adica se stie clar ca hotul scapa, telefoanele si presiunile au curs deja fara efort prin interpretarea legii care este la libera alegere ca este oricum!

Pro / Contra
3,7
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
7 voturi

justitiabil_bm

11.10.2009, 02:15

si eu AM PATIT-O CU JUSTITIA. CEVA RAU DE TOT, DE NEIMAGINAT

magistratii dau solutii in afara legii.

PROBLEMA ESTE CUM SA FACEM PE JUDECATORI SA PLATEASCA PENTRU INCALCAREA LEGII?!
ASTEPT PROPUNERI!!!!

va dau exemple de incalcare grosolana a legii!
13 judecatori au legitimat o hirtie intitulata "titlu de proprietate pe un articiol ce stipuleaza "atribuirea in proprietate se face prin ordinul prefectului, la propunerea primariei, facuta pe baza verificarii situatiei juridice".
vedeti voi in enuntul articolului respectiv "titlu de proprietate"?
ei bine, 13 judecatori romani, platiti din bani publici, independenti si inamovibili, judecatori care se supun numai legii, au gasit legala si temeinica hirtia "titlu de proprietate" pe articolul pe care l-am reprodus.
acesti judecatori sunt total independenti FATA DE LEGE! nu este vorba despre interpretarea articolului! NU!
discutam despre faptul ca 13 judecatori legitimeaza O HIRTIE - titlu de proprietate - CARE NU ARE EXISTENTA LEGALA NICI IN LEGE SI NICI IN ARTICOLUL INDICAT CHIAR DE... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

PARIU

spune:

06.09.2009, 18:15

Opinie

Mona Pivniceru este basarabeanca??
Cine crede ca este basarabeanca sa voteze PRO
Cine cred ca-i romanca sa voteze CONTRA

Daca o fi basarabeanca ma intreb unde a terminat facultatea si daca intelege f bine limba roman????

Pro / Contra
3,8
De acord
41 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
38 voturi

 

Ochii deschisi

    raspunde:

06.09.2009, 22:04

@ Pariu, Gresesti profund, E jidanca din Basarabia

Stafia numita Mona Pivniceru, cu buzele negre, ca de mort, are o minte confuza si limitata. A invatat cateva cuvinte pretentioase pe care le repeta mereu, dar al caror sens nu-l intelege.
Probabil ca in curand, vom auzi ca a intrat in coma alcoolica, din care n-a mai iesit.

Pro / Contra
3,8
De acord
23 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
23 voturi

sotul tau

spune:

06.09.2009, 18:32

maligna

Cred ca ai vrea ca Base sa dea 5 lei la procurori si judecatori si sa se faca dosare la comanda lui.Cred ca ai luat-o razna rau.Nu ca ar fi acum foarte diferit. Ai dat de bautura mai fina la Bruxelles?

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
27 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
27 voturi

 
gogu ta

spune:

06.09.2009, 19:04

Pt.dreptate

Bine gandit bine zis.Cred ca in justitia romana ar trebui o modificare radicala.Ar trebui instituite completele cu jurati dupa metoda britanica.

Pro / Contra
4,5
Total de acord
16 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
18 voturi

 

cristis

    raspunde:

06.09.2009, 20:34

Justitia trebuie reformata!

Pentruca ea nu trebuie sa fie stat in stat; in prezent Romania este condusa de judecatori si nu de politicieni . In prezent TOATE problemele societatii sunt rezolvate de instante incepand de la judecatorii pana la curtea constitutionala. Judecatorii se pricep la toate la fel ca activistii pcr pe vremuri? In plus daca ei gresesc( se vede cu ochiul liber din sanctiunile CEDO si hotarari judecatoresti intorse de prea multe ori), sau daca sunt corupti sau chiar incompetenti cine-i sanctioneaza? Ei intre ei? Nu se stie ca, corb la corb nu-si scoate ochii? Cred ca ar trebui infiintat un organism independent care sa supravegheze justitia si care sa poata lua masuri coercitive cand apar disfunctionalitati. Concret acum judecatorii care incalca legea facand greva, sa fie destituiti chiar daca sunt inamovibili. Daca ei nu respecta legea , ce sa faca atunci cetatenii acestei tari. Eu cred ca puterea politica , dar si cea legislativa sunt prea slabe in Romania; poate pentruca sunt prea stufoase... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
4,2
De acord
15 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
16 voturi

Belzebut

spune:

06.09.2009, 23:25

O *** ,doua vaci.(imi pare rau ca insult vacile)

A treia este Monica Macovei,fosta Gherghescu.
O betiva retardata,atat de oribila incat nu a reusit sa se marite decat cu un militian.
Pina si militianul nu a suportat-o mai mult de 1 an.

Pro / Contra
1,8
Impotriva
20 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
21 voturi

 
Rank user: x2

07.09.2009, 10:57

..............

Nu agreez deloc pdl( comunisti reshapati),dar nu pot sa nu fiu de acord si sa n-o sprijin pe d-na Macovei.O rara avis in politica romaneasca.Go Monica!

Pro / Contra
3,7
De acord
3 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

 
alibek

spune:

07.09.2009, 11:02

hgh

Nu am senzatia ca romana ar fi limba materna a numitei Pivniceru.Citeam undeva ca ar fi chemat-o candva Keller...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
bobi

spune:

07.09.2009, 12:48

ALO PARLAMENTUL!

MAI E CINEVA IN STARE SA FACA ORDINE IN JUSTITIA ROMANA?
UN RASPUNS URGENT ESTE NECESAR PENTRU A STI CE FACEM... INCOTRO O APUCAM... EMIGRAM SAU NU... ESTE INGROZITOR SA FI EXPUS PERMANENT LA PERICOLE CE POT VENI DE LA CEASTA PUTERE DEVENITA NELEGITIMA...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
UN LUPO DE POLITIOTO

spune:

07.09.2009, 15:19

CSM- CORB LA CORB NU ISI SCOATE OCHII !

RUSINE DE UN ASEMENEA SISTEM DE APARARE in consiliul superior al magistraturii,LA FGEL SI LA COLEGIUL MEDICILOR ,LA FEL SI LA I.M.LEGALA ETC.SIMPATIA SI ASOCIATIA DE BRANSA SI BREASLA ESTE MAI PERVERSA DECAT DREPTATEA SI ADEVARUL IN ROMANIA !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 

justitiabil_bm

11.10.2009, 02:38

csm da tonul!

am reclamat la csm multe incalcari ale legii.

am reclamat faptul ca magistratii au legitimat o hirtie "titlu de proprietate" care nu exista in articolul cu care magistratii si-au motivat in drept hotarirea.
am reclamat ca o judecatoare care s-a abtinut a judecat in fapt dosarul dar nu a semnat respectiva judecatoare ci alta judecatoare.
am sesizat asupra faptului ca procurorii au retinut ca acte sub semnatura privata actele intocmite de catre electrica pentru furt de energie electrica. am sesizat ca procurorii AU RETINUT FACTURA PENTRU FURT DE ENERGIE ELECTRICA ca act sub semnatura privata.
am sesizat ca o hotarire care trebuia motivata in sapte zile s-a motivat in sase luni dupa multe, multe, foarte multe cereri personale.

am sesizat multe si multe actele...

raspunsurile primite se reduc toate la aceleasi scheme.
in ce priveste motivarile, motivari care sunt in mod evident in afara oricarei legi si a oricarui elementar bun simt, csm-ul a raspuns invariabil ca... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Jean Valjean

spune:

07.09.2009, 17:13

Despre "Protestul Magistratilor si Auxiliarilor din Justitie"

"Protestul" magistratilor este interzis de legile urmatoare deoarece prin ȘANTAJ magistratii doresc sa obtina pentru ei foloase proprii folosindu-se de ABUZURI comise asupra altor persoane, in cazul de fata - justitiabili, " Protestul magistratilor " are si incadrare penala prin REFUZAREA unor DREPTURI CONSTITUTIONALE ale cetatenilor Romaniei la ACCES LA JUSTITIE, de asemenea amenintarea lansata de Asociatia Magistratilor ca nu vor indeplini OBLIGATIA LEGALA de a participa la validarea rezultatelor Alegerii Presedintelui statului este un ATAC direct la Siguranta Nationala si ar trebui condamnat in CSAT si responsabili organizatori ai "Protestului" trebuiesc judecati de o Instanta Militara extraordinara.
Legile despre care aminteam sunt :

Potrivit Articolului 99 Alineat 1 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, constituie abateri disciplinare:

b) intervențiile pentru soluționarea unor cereri, pretinderea sau acceptarea rezolvarii... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 30 comentarii