Presa de azi: Sabotaj la calea ferata

   

Presa de azi: Sabotaj la calea ferata Foto: Reuters
Doua trenuri au deraiat intr-o singura zi. Pagube de milioane de euro, autoritatile - in alerta, titreaza Gardianul. Doua trenuri, unul de calatori si unul de marfa, au deraiat, luni, fara sa se inregistreze victime omenesti. Cel mai grav incident s-a petrecut luni noapte in zona localitatii Carcea, judetul Dolj.

Locomotiva si opt vagoane ale trenului accelerat de calatori 1692 Timisora-Bucuresti au deraiat la cateva minute de la plecarea din Gara Craiova, mai multe persoane fiind duse la spital in urma accidentului. Ranile acestora nu au fost grave, astfel ca nu au avut nevoie de spitalizare.

Cei aproximativ 300 de pasageri care se aflau in garnitura au fost evacuati din tren cu ajutorul jandarmilor, iar unii calatori au spus ca a durat circa 20 de minute pana au reusit sa iasa din tren, vagoanele fiind rasturnate pe o parte, iar multe dintre ele fiind aruncate la cativa metri distanta de calea ferata.

Un numar de 150 de jandarmi de la Gruparea Mobila de Jandarmi Craiova au intervenit pentru a evacua persoanele aflate in tren. In urma accidentului, 13 persoane au fost duse la spital, insa multi au primit ingrijiri medicale la fata locului, potrivit corespondentului Mediafax.

Dupa ce au reusit sa iasa din vagoane, oamenii au mers pe DN6, pentru a fi preluati de alte mijloace de transport si dusi pana la Caracal, de unde sa poata pleca cu trenul. Multi dintre ei au reclamat intarzierea cu care autoritatile au trimis la fata locului autocare care sa ii preia, spunand ca au fost nevoiti sa se descurce pe cont propriu. In jurul orei 6.00, au sosit mai multe autocare si microbuze, iar oamenii au fost preluati si transportati la Caracal.

Un alt tren care transporta produse petroliere a deraiat, luni in jurul orei 16.45, intre localitatile Boju si Valea Florilor (jud. Cluj). Sapte dintre cele 36 de vagoane ale trenului, operat de SC UNIFERTRANS SA, au sarit de pe sine, au comunicat reprezentantii CFR. Accidentul nu s-a soldat cu victime. Transportul venea din Prahova si transporta produse petroliere pentru Cluj.

La fata locului au ajuns echipe ale Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Cluj, deoarece pe calea ferata se scurgea motorina din vagoane. Prefectul judetului Cluj, Florin Stamatian, a precizat insa ca nu exista pericolul producerii unui incendiu la locul deraierii trenului intrucat in zona nu exista surse de foc. El a mai spus ca de la locul accidentului si pana la cea mai apropiata zona locuita sunt cativa kilometri.

In urma accidentului, traficul feroviar intre Cluj si Campia Turzii a fost blocat pe ambele fire de circulatie, iar mai multe trenuri au fost anulate sau oprite in statii. Cauzele deraierii erau necunoscute pana la ora inchiderii editiei.

Berceanu cauta mana criminala care a deraiat trenul intre Craiova si Caracal, informeaza si Gandul. Berceanu sustine ca primele aprecieri merg in directia unui act intentionat, dar ca asteapta ca specialistii sa-si spuna cuvantul.

"N-as vrea sa fac alte lucruri inainte ca specialistii sa-si spuna cuvantul, dar e o problema pe care va trebui s-o tratam cu toata seriozitatea, pentru ca, daca un astfel de individ sau grup de indivizi incep sa se ocupe de asa ceva, intr-adevar avem o foarte mare problema", a spus Berceanu.

Ruta pe care circula trenul accelerat deraiat langa Craiova este una intens circulata, fiind principala artera care leaga sudul tarii de capitala. Ministrul Transporturilor Radu Berceanu a declarat, luni dimineata, la locul producerii catastrofei feroviare ca pagubele materiale se cifreaza la cel putin cinci milioane de euro.

"E greu sa fac o estimare, sunt opt vagoane si o locomotiva care sunt destul de grav avariate, deci putem sa vorbim asa cu usurinta de peste cinci milioane sau depinde daca cei care vor verifica aicea constata ca s-ar mai putea repara ceva sau pur si simplu trebuie date la fier vechi.

Calea ferata, o colectie de fier vechi la mana hotilor, comenteaza Evenimentul Zilei . Cateva ore mai tarziu, reprezentantii Parchetului au facut primele declaratii cu privire la posibila cauza a producerii accidentului.

"Cu certitudine suruburile de la calea ferata au fost dislocate si le-am gasit alaturi, ceea ce ne duce la ipoteza ca infractorii au inceput sa "opereze" inainte de a trece marfarul care a precedat trenul de calatori. Activitatea infractionala a continuat apoi pana la trecerea acceleratului. Nu putem exclude nicio pista", a declarat prim-procurorul Parchetului Curtii de Apel Craiova, Elisabeta Dragut.

La randul sau, adjunctul acesteia, Aurel Bajenaru, a precizat ca ultimele lucrari la tronsul de cale ferata unde s-a petrecut accidentul feroviar au fost executate in urma cu patru-cinci ani, ultima verificare avand loc duminica, in jurul orei 11.00.

Potrivit unor surse judiciare, ambele accidente ar putea avea la baza tentative de furt de componente de cale ferata. Asta, in conditiile in care numarul unor astfel de fapte este in crestere, legea e permisiva cu comertul de materiale furate, iar infrastructura feroviara e lasata de izbeliste.

Sabotaj la calea ferata, scrie si Ziua.Prim-procurorul Parchetului Curtii de Apel Craiova, Elisabeta Dragut, a declarat pentru ZIUA ca, in urma strangerii probelor de la locul accidentului, anchetatorii iau in calcul trei ipoteze ale cauzelor acestuia: defectiuni ale materialului rulant, neglijenta in serviciu si - cel mai grav - actiunea intentionata a uneia sau mai multor persoane, angajate sau nu ale companiei de transport feroviar.

"Avem deja un cerc mare de suspecti, si lucratori ai CFR, si din afara, insa analizam absolut toate variantele, fara sa excludem niciuna. Am ridicat inclusiv probe biologice, de pe bidonul cu ulei de motor gasit langa sina desprinsa, dar si din alte locuri, totusi analiza lor va mai dura. Noi vom informa opinia publica, imediat ce vom avea noutati.", ne-a spus Dragut.

"Pedepsele se duc pana la 25 de ani daca vom dovedi la finalul anchetei ca accidentul a fost produs intentionat", a afirmat prim-procurorul Parchetului Curtii de Apel Craiova.

"Va pot confirma ca face parte din cercul de suspecti un angajat al Cailor Ferate, nu este nici dat afara, nici bolnav psihic. Din cercul de suspecti fac parte si persoane care nu sunt angajate la Caile Ferate", a mai afirmat Elisabeta Dragut.

Prim-procurorul a mai spus ca de la ora 21.00 si pana in jurul orei 1.00 nu s-a deplasat niciun tren pe acea linie de cale ferata si a confirmat faptul ca suruburile de la calea ferata au fost dislocate, fiind gasite in apropiere. In jurul orei 1.00, pe acea cale ferata a trecut un tren de marfa.

"Este adevarat, a trecut un marfar in jurul orei 1.00, dupa care trenul accelerat Timisoara-Bucuresti, cand s-a produs deraierea. Cu certitudine suruburile de la calea ferata au fost dislocate si le-am gasit alaturi, ceea ce ne duce la ipoteza ca puteau fi desurubate inainte de a trece marfarul, dar nu cat sa duca la producerea catastrofei de cale ferata", a mai spus Elisabeta Dragut.

Deraieri la tanc: ceferistii vor primi salariile restante, titreza si Romania Libera . Starea infrastructurii feroviare sau vreo eroare a ceferistilor responsabili de supravegherea liniilor sunt si ele respinse de specialistii din domeniu.

"Infrastructura pe acest segment era foarte buna. Sunt zone unde infrastructura nu e la parametrii constructivi, dar acolo se introduc restrictii de viteza. Aici era admisa viteza maxima, de 120 km/h. Vineri a trecut vagonul special de verificare a infrastructurii, iar reviziile zilnice au fost efectuate. Oamenii si-au facut datoria", ne-a declarat Cristinel Florea, seful Sigurantei Feroviare.

Profesorul George Stoicescu, de la Facultatea de Cai Ferate, Drumuri si Poduri, ne-a explicat ca, desi infrastructura feroviara este proasta, pentru ca nu se investesc bani, CFR foloseste "un vagon-laborator care depisteaza defectiunile caii ferate. Este foarte performant, iar datele sunt interpretate in timp real de un computer care spune cat de grava este defectiunea si cat de tarziu se poate interveni.

Incidentul feroviar de langa Craiova a fost incadrat la grupa "evenimente deosebit de grave", nefiind cotat ca gravitate drept accident, ne-a explicat seful Autoritatii Feroviare Romane, Dinu Dragan: "Este vorba de grupa A, punctul 4 - deraieri de vehicule feroviare pe linie curenta sau in statie".

Ca gravitate, accidentele implica victime, iar evenimentele nu. Grupa A este cea mai grava, dar deraierea vine abia pe locul 4, dupa ciocnirea intre doua trenuri, introducerea unui tren pe o linie ocupata si introducerea a doua trenuri pe acelasi sens de mers.

(A.B)
Marti, 22 Septembrie 2009, ora 07:16
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 1385 ori

Vezi toate cele 24 comentarii
 
Rank user: x5

22.09.2009, 12:29

Pozitie rezervata

Daca exista un sabotaj la calea ferata,

sabotorii sunt factorii de decizie din CFR in frunte cu ministrul lor. Disponibilizarile ultimilor 20 de ani, a lasat CFR-ul fara specialisti. Se bucura Berceanu ca pleaca in pensie lucratorii din infrastructura, dar s-a uitat in urma sa vada ce vine? Liceele de specialitate s-au desfiintat, iar un specialist bun se formeaza in ani de zile. Angajarile sunt blocate. Cine sa mai aiba grija de calea ferata si echipamentele ei invechite? S-a triplat productivitatea muncii in 20 de ani, cand avem tot kilometrii aia de cale ferata care existau si acum 20-30 de ani, mai putin ce-au furat hotii de fier vechi? In schimb, personalul productiv s-a injumatatit si continua sa scada. Cine sa mai faca revizii si reparatii? Robotii? I-a achizitionat cumva?

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
5 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
11 voturi

 
tony pro

spune:

22.09.2009, 07:40

cauze necunoscute?

toti se fac ca ploua pentru a nu fi acuzati de discriminare,cind se stie ca tiganii care fac afaceri cu fier vechi sint vinovati.totul se duce de ripa in Romania,tara infiintata in 1918,si care nu a functionat niciodata.sper ca adevaratii romani sa se ridice odata si-odata pt.recapatarea independentei pierdute!

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
18 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
24 voturi

 

rusinea

    raspunde:

22.09.2009, 08:18

Sindicatele vor sa musamalizeze SABOTAJUL de la calea ferata si ii agita pe muncitori in prag de alegeri prezidentiale.

In loc sa actioneze constructiv,sa curete Romania de sabotori,toti sefii de la Sindicate au devenit o frana in calea progresului Romaniei,s-au transformat in sustinerea unor politicieni corupti si distrugatori de tara.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
22 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
28 voturi

Rank user: x5

22.09.2009, 09:05

"rusinea" lui Berceanu ?

Sa inteleg din ce spui ca Sindicatele din CFR il sprijina pe Berceanu?
Nu e prea clar ce scrii.

Pro / Contra
3,7
De acord
9 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
14 voturi

rusinea

    raspunde:

22.09.2009, 11:26

Nu ma refer la Berceanu,

Vezi draga Roion cine dintre politicieni manevreaza pe majoritatea sindicatelor si atunci ma vei intelege.
Nu sunt de acord ca lupta politica pentru prezidentiala sa se dea prin intermediul Sindicatelor ci prin aptitudinile,stiinta,etc ale fiecarui candidat.Avem parte doar de scenarii,pesedeul traind din ele.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
5 voturi

ala micu' cat lin di cu'

    raspunde:

22.09.2009, 12:43

aia de-au desfacut suruburile...

...au facut o mare prostie! mult mai bine era sa ia trinu' si sa mearga sa-si ceara dreptate la noua stapanire de la bruxelles, ca aia-i lasa pe borfasii de la bucuresti si din toata europa sa-si faca de cap;
desteapta-te, romane!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

valahu

    raspunde:

22.09.2009, 08:40

nu e mana

mana criminala? NU
e creier criminal a lu iliescu de cand CFR-ul a transportat mineri la bucuresti in 1990 cfr-ul poarta blesteme crunte si pana vinovatii nu vor plati jertfele blestemelor vor mai fi.

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
11 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
16 voturi

acarul paun

    raspunde:

22.09.2009, 12:22

calea ferata

trebuie vanduta piesa cu piesa si una noua trebuie construita

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
5 voturi

Rank user: x5

22.09.2009, 22:23

Da, asa e, dar de unde sine noi de cale ferata?

Romania nu mai produce asa ceva, de multa vreme. Iar importurile se fac pe bani. Bani care nu exista...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Rank user: x2

22.09.2009, 08:35

Mai, Tony pro, sa inteleg ca s-au vorbit tiganii din Dolj cu cei din Cluj sa duca Romania de rapa...dupa comentariul tau...

Ceea ce ma socheaza, pur si simplu, este ca tu n-ai habar de istoria Romaniei, ori neamul tau e de origine asiatica? Cazul acesta nu are de-a face cu istoria, ci cu ignoranta unora ca tine, care se baga unde nu le fierbe oala....

Pro / Contra
3
Si da, si nu
20 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
25 voturi

 

tony pro

    raspunde:

22.09.2009, 09:00

muierile

nu au drepturi egale cu masculii,asa ca nu esti indreptatita la replica

Pro / Contra
1,4
Total impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
1,3
Foarte prost
14 voturi

Pintea Haiduku

    raspunde:

22.09.2009, 09:51

mai, Tony contra

1. esti un mitocan, ptr chestia cu muierile
2. Anuca are dreptate, sunt de acord cu ce spune

Pro / Contra
5
Total de acord
7 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
12 voturi

Rank user: x2

22.09.2009, 09:58

Stii tu in ce lume traiesti, stimabile, Tony pro?

Iti spun eu: intr-o lume civilizata, in care femeile sunt egale in drepturi cu barbatii. Ai auzit de Europa? Intoarce-te mai bine de unde-ai venit si scrie istoria poporului tau, ca pe-a romanilor au scris-o altii inainte....

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
7 voturi

Istvan cel Tare

    raspunde:

22.09.2009, 16:00

Anuca draga

Tu nu stii ca toti Rrumanii sunt de origine asiatica,din nordul Indiei? Sau crezi ca ma-ta s-a nascut pe malurile Tamisei?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Pintea Haiduku

    raspunde:

22.09.2009, 19:38

Ptr Istvan cel Tare... de Cap

Bai obraznicule, din Asia sunteti voi!
Noi vorbim o limba cu radacini latine, ceea ce spune multe despre vechimea noastra aici, puteti sa spuneti voi orice si oricat.
Voi sunteti parvenitii aici si daca nu va convine ceva puteti sa plecati de unde ati venit.Nu va retine nimeni.
Continuati sa aruncati cu noroi si o sa punem bata pe voi intr-o buna zi.
Si stai linistit ca nici Ungaria nu sta mai bine la capitolul asta, cu tziganii:
There are roughly 400,000 gypsies in Hungary--comprising 4-5% of the population.(http://www.aliciapatterson.org/APF1302/Pope/Pope.html )

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Pumn in gura opiniei

spune:

22.09.2009, 08:43

Multumesc ca....

Multumesc pe aceasta cale ca pot COMENTA NELOGAT. Conform aticolului pedepsele se duc la 25 de ani dar nu e specficat si termenu de judecata. Acesta se poate duce pina la 10 ani asa ca vom inchide niste batrinei. Dar nu asta vreau sa remarc ci faptu ca unii si ma refer la cei care se bat acum in CRIZA pentru salariile angajatiilor acea GRILA UNICA. Ma intreb cind vor fi inchisa aceasta mafie care aduce mari pierderi la economia Romaniei. Caz concret in CONSTANTA. O garnitura de vagoane in care trebuia sa fie incarcata tehnica militara repatriata din IRAK nu aveau SABOTI DE FRINA. Vreo 2 vagoane erau incomplete iar celelalte le lipseau cite 1-2 saboti per boghiu. E un cer vicios. Statu baga bani iar SRL-urile de clanuri tiganesti TRAIESC BINE si ne mai fac si spectacol. Mi-e scirba de clasa politica. Se spune mereu VAPOARELE... FLOTA dar ACUM CE SE INTIMPLA. Iar cautam un nod in papura.

Pro / Contra
5
Total de acord
6 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
11 voturi

 
voi

spune:

22.09.2009, 09:00

asumati-va raspundere

sabotaj pe ***, de cati ani nu s-a mai investit in infrastructura feroviara??cine a fost ultimul care a INVESTIT IN INFRASTRUCTURA FEROVIARA?
sa ne bucuram ca nu se intampla zilnic accidente de genul asta.

Pro / Contra
4,3
De acord
3 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
8 voturi

 

22.09.2009, 10:14

Trebuie aprobata legea care interzice comercializarea materialului caii si mijloacelor de rulare ale CFR!!!

De catre firmele si persoanele particulare. Acestea trebuind sa fie trecute in grupa materialelor strategice ce pun in pericol siguranta nationala, ele putind sa fie casate si trimise la topitorii doar de catre propietarul legal al acestora CFR. Legea exista, dar guvenrul Boc tine aceasta lege in sertare. De ce oare, numai smenarii si hotii din Partidul DeLapidatorilor ne pot raspunde la aceasta intrebare?

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
8 voturi

 
 
calu

spune:

22.09.2009, 18:49

?

De ce Berceanu nu-si da demisia? Pentru ca e o zdreanta. De ce directorul regionalei Craiova nu-si da demisia ? Pentru ca e o cirpa.

Pro / Contra
5
Total de acord
7 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
7 voturi

 
conspirationist

spune:

22.09.2009, 21:24

cine vrea sa creada

serviciile secrete au deraiat trenul.bidonul gasit a fost plasat intentionat.de suruburi ce sa mai.se cauta privatizarera cfr

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
JIJI DURU

spune:

24.09.2009, 18:28

JIJI STOICESCU, cel mai tare specialist in CFR!

Super frate ce ne-a zis Stoicescu!
Se vede ca are experientza:

http://www.scribd.com/doc/16112913/ceproplast

http://www.catavencu.ro/calea_adevarul_si_plagiatul-9675.html

Ne-a convins!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 


Vezi comentarii inadecvate
Vezi toate cele 24 comentarii