Romanca Herta Muller a castigat Premiul Nobel pentru Literatura

Joi, 08 Octombrie 2009, ora 14:14

Micsoreaza fontul     Mareste fontul

Romanca Herta Muller a castigat Premiul Nobel pentru Literatura Foto: Romania Libera
Scriitoarea de origine romana Herta Muller a castigat Premiul Nobel pentru Literatura pentru 2009, ea fiind recompensata pentru onestitatea prozei in care descrie un peisaj al dezradacinarii. Informatia a fost publicata joi pe site-ul oficial al Academiei Suedeze, nobelprize.org. Scriitoarea germana de origine romana a fost propusa de tara ei adoptiva Germania, si era favorita, alaturi de faimosul scriitor israelian Amos Oz, la casele de pariuri britanice Ladbrokes la categoria Premiul ...
 
Rank user: x5

08.10.2009, 15:28

Pozitie rezervata

Cu bucurie si mindrie...

Romanca, nemtoaica, ce-o fi, s-a nascut aici, in Romania, deci aici isi are radacinile... Ma bucur si sint mindru ca o romanca, fie ea si de origine germana, primeste aceasta nominalizare.

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
63 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
64 voturi

 
Rank user: x5

08.10.2009, 15:32

Pozitie rezervata

arata cat de prosti suntem

ca nu stim sa ne tinem valorile - felicitari Herta!

Pro / Contra
4,5
Total de acord
54 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
63 voturi

 

08.10.2009, 19:38

interesant....

cand aduc premii nobel sunt romani..cand vor autonomie aunt straini, venetici, tradatori de neam!!!
pe langa faptul ca tara numita rromania nu le-a oferit mai nimic,ba mai mult, au fost vanduti pe capete; momentan vor sa aiba si o bucata de recunoastere, ca vezi...ii "de-a noastra" deci tot ce a facut ne apartine...!!!
ei, nu-i asa neam de hoti!

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
16 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
16 voturi

 

dacidava

Rank user: x2

08.10.2009, 20:57

jjjj

Neam de hoti sa-i faci pe-ai tai,ungurule!Ce e al vostru e pamantul adus intre copitele cailor din Asia,migratorule!Ce esti,cuman sau iazig? Pe voi v-au maghiarizat primii...

Pro / Contra
1,3
Total impotriva
16 voturi
Calitatea comentariului
1,3
Foarte prost
16 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 19:02

Mai mare scarba

Decat sa ne imbatam cu apa rece, mai bine s-o facem cu un vin fiert. Herta Muller s-a nascut in Romania, insa nu din parinti romani. Macar din respect pentru autoare sa nu ne arogam meritul de-a fi sprijinit un talent de Nobel. Felicitari Herta Muller, felicitari Germania! In tara asta, chiar si cele mai impresionante talente arata palide. De pilda, il doare pe Basescu in chelie de talente. Ospatari sa fie! Sa toarne spritzul in potirele prezidentiale. "O, genii intristate care mor / In cerc barbar si fara sentiment - / Prin asta esti celebra-n Orient, / O, tara trista, plina de humor..."

Pro / Contra
3,5
De acord
18 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
13 voturi

 

08.10.2009, 18:25

DACA OPERA D-NEI MULLER AR FI FOST SCRISA NUMAI IN ROMANESTE, NU AR FI LUAT NICI UN PREMIU

Trimis de Cristian Petru Balan la 8 Octombrie 2009, ora 16:16 | Raporteaza limbaj inadecvat

H.M. este, neindoios, o scriitoare foarte talentata, chiar daca scrierile dumneaei au fost, din pacate, putin cunoscute in Romania. Dar va garantam ca in aceasta tara exista carti la fel de valoroase si de bine scrise ca si ale noii laureate, insa ele, nebucurandu-se de o limba de circulatie internationala, vor ramane pentru totdeauna necunoscute. Daca H.M. ramanea in tara, mai mult ca sigur ca nu ar fi avut vreo sansa ca sa fie apreciata la adevarata ei valoare. La noi, scriitoarea traia cu teama si in limita subzistentei materiale. In modestia care o caracteriza, niciodata nu s-a recunoscut ca o autoare de elita. Cea mai buna dovada este faptul ca, intrebata, in 2007, daca premiul Nobel este semnificativ pentru creatia unui scriitor, Müller spunea ca singurul atu al acestei distinctii este suma mare de bani pe care laureatul o primeste, nicidecum recunoasterea literara.
Autoarea s-a... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,5
De acord
18 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
22 voturi

 

08.10.2009, 17:47

Pana la urma

Pana la urma nici nu conteaza ca e romanaca sau nu. Noi ne repezim ca niste ulii pe aici sa ne dam cu parerea. Cea mai indreptatita sa spuna asta e chiar Herta Muller insasi! Ea se simte sau nu asa. Si mai stie si cum in tara de origine a fost persecutata, cum a fost trimisa la '' munca de jos'', injosita si umilita, obligta sa plece din tara. E oricum o bucurie si o mare realizare. E o recunoastere a unor valori umane universale, indiferent ca vin din Germania, Romania, Turcia sau Liban...Din toata inima felicitari!

Pro / Contra
3,9
De acord
14 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
22 voturi

 
Rank user: x2

08.10.2009, 17:39

De plans, nu?..

Tara adoptiva o propune pt. Nobel, in timp ce bravele noastre autoritati o timiteau la munca de jos si o persecutau. Halal "conducatori", si ce este trist e ca nu difera cu nimic de mentalitatea de acum. Vi-l inchipuiti pe Vanghelie, Udrea sau Becali apreciind-o? Toate bune!

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
22 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
22 voturi

 

dacidava

Rank user: x2

08.10.2009, 18:15

----------------------

Nu e tara adoptiva.E tara etniei ei,a limbii ei(nu materne,ca aia era dialectul svabesc banatean,dar a celei oficiale).Asa cum Romania ar trebui sa fie tara romanilor(dar nu e),Germania chiar e tara nemtilor!Care isi sprijina oamenii.Istoria acestor oameni a fost marcata de emigratie ,de la vest la est,si apoi de la est la vest.Unii dintre ei au fost de origine lorena sau alsaciana,altii valoni(deci latinofoni),dar li s-a bagat in cap sa sunt nemti,si asta au ramas ,majoritatea.Cateva sute de "svabi" s-au repatriat in Franta,in anul 1945,ca francezi.O identitate chinuita,la multi.Unii s-au considerat austrieci.

Pro / Contra
1,8
Impotriva
17 voturi
Calitatea comentariului
1,5
Neimportant
17 voturi

08.10.2009, 17:31

Mindrie.......

Ba bucur f. mult pentru d.na Herta Muller si o felicit din toata inima. Sint f. curios sa-i citesc cartile.
In alta ordine de idei,noi Romanii,daca lucrurile vor continua sa mearga tot asa cum merg acum, o sa ajungem sa ne laudam cu toti cei care cistiga un premiu si au trecut cel putin o data prin tara noastra Mioritica.....

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
19 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
19 voturi

 
Rank user: x2

08.10.2009, 17:18

"Romanca Herta Muller" , glumesti sau esti pro st !

Bravo ei, dar n-are nici cea mai mica legatura cu Romania. Romanii sunt ridicoli inca odata incercand sa se mandreasca cu ce nu e al lor. Obicei romanesc ! Vezi Transilvania !

Pro / Contra
3,2
Si da, si nu
29 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
29 voturi

 

stalnet1

08.10.2009, 17:32

zoaie!

sa-i sterga careva ineptiile astuia...
Scrie in alta limba...zoaie

Pro / Contra
1,9
Impotriva
20 voturi
Calitatea comentariului
1,5
Neimportant
15 voturi

dacidava

Rank user: x2

08.10.2009, 17:41

jjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Nasi,Muller nu e romanca! Punctum! Dar daca nu scria din experienta romaneasca,daca nu traia o parte importanta a vietii aici,nu avea o opera interesanta,deci ioc premiu.In rest,doar pile nemtesti,fara numar.Ca astia sunt nemtii-nationalisti fara limita-ai lor sunt cei mai buni,chiar daca in cele mai multe cazuri nu e deloc asa.Cu valoarea literara a operei,nu prea are legatura premiul.Sunt autori straini sau romani de 10 ori mai buni ca Muller.UE este o Europa germana,realizat fara a trage un foc de arma.In care dicteaza cum vor.

Pro / Contra
1,6
Impotriva
21 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
28 voturi

dacidava

Rank user: x2

08.10.2009, 17:52

jjjjjjjjjjjjjjj

Dac n-as sti ca esti deja afara,ti-as zice "Afara",horthistule!

Pro / Contra
1,5
Impotriva
19 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
25 voturi

Kronstadter

Rank user: x2

08.10.2009, 18:30

...

Scriu in limba stramosilor tai pecenegi, cumani, slavi etc ca sa intelegi!

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
15 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
17 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 18:55

jjjj

Sau a stramosilor tai turci,ungurule!Cumanii au trait si traiesc si acum in Ungaria ,in cele doua Cumanii,cea mare si cea mica!Nu am auzit de vreo "cumanie" in Tara Romaneasca! Cat despre cele 7 triburi "unguresti",se stie azi ca 5(cinci) au fost turce!!!La fel,pecenegii,pe care i-ati absorbit,iazigii,kabarii..Dupa 500 de ani sub turci,ce a mai ramas unguresc la unguri?Vorba aia:once a turk,always a turk.Güzel hayat,biraderim!Yasasin Macartürkistan!!!Te pui cu cine nu trebe,macar!

Pro / Contra
2,4
Impotriva
23 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
22 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 20:58

jjjj

Da,se pare ca daca scriu in turca stramosilor tai intelegi.."turcule"!pezevenk!

Pro / Contra
2,3
Impotriva
22 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
22 voturi

08.10.2009, 16:59

ciudat

nu stiu ..sa ma bucur? sa nu ?
e ciudat ! ma uit la posturile voastre si ma simt stingher!
E sau nu romanca? conteaza doar pt spatiul de timp care da veridicitate povestii de succes.
incerc totusi un sentiment de frustrare ,ca roman dupa lecturarea citorva fragmente...de ce nu a scris de atrocitatile naziste? similar briliant in pieptul lui mungiu...va rog sa aplaudati romani ...in numele artei!

Pro / Contra
1,9
Impotriva
14 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
22 voturi

 

Kronstadter

Rank user: x2

08.10.2009, 17:12

...

N-a scris de atrocitatile naziste pt. ca nu le-a trait, nu tre' sa ai IQ ul peste 85 ca sa-ti dai seama. Si daca te bucuri sau nu n-are oricum nici o importanta !

Pro / Contra
4
De acord
21 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
27 voturi

08.10.2009, 17:27

merci de raspuns

desi n-ai prins ideea e suficient ca ai amintit de IQ (da bine) desi raspunsul tau face trimitere directa

Pro / Contra
2,4
Impotriva
10 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
17 voturi

erie

Rank user: x3

08.10.2009, 17:36

boby...

daca ii nascuta in romania ce poate fi ? atunci nici brancusi , eminescu , eliade , etc... nu sunt romani ? NU dupa parerea multora de aici.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
11 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
17 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 17:45

hhhhhhhhhhhhhhhh

Nu toti nascuti in Romania se considera romani,suntem in estul Europei,unde e un mic razboi al nationalitatii.E nemtoaica nascuta in Romania,asta o spune mereu.Nu respinge tara in care s-a nascut,dar romanca nu e.Avem noi scriitorii nostri buni,nu e nevoie sa ne impodobim cu pene straine.Ca nu primes Nobelul...nu au in spate o tara puternica.Da,si cultura e politizata.Si inca foarte!

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
20 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
24 voturi

Rank user: x5

09.10.2009, 00:01

PENTRU "ERIE"

"ERIE", prietene, atentie ca cel care sustine asta, NU sint eu...A mai aparut cineva, cu avatarul lui Eminescu, dar este o alta persoana...Nu te uita numai la fotografia insotitoare, uita-te si la nume...nick... Te salut, cu aceeasi prietenie, de aici de acasa...

Pro / Contra
1
Total impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
9 voturi

ANGELICA TABACARU

Rank user: x5

08.10.2009, 21:29


VEZI EMISIUNILE

Bucura-te dragule!

Nu ai nimic de pierdut!

Pro / Contra
1,4
Total impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
1,4
Foarte prost
9 voturi

Rank user: x5

08.10.2009, 16:26

VEZI EMISIUNILE

De ce ne mandrim cu cei plecati dintre noi[definitiv sau aiurea]si nu suntem mandri si cu cei reusiti,,acasa la noi si printre noi"!!??

Intotdeauna[pana in ultimii ani de dupa revolutie]am fost mandra ca sunt roman[in tara si-n afara tarii],m-am simtit bine ca roman[in tara si-n afara tarii]si nu-mi pot explica de ce acum ,,cei plecati"si chiar noi,,cand plecam",evitam sa vorbim romaneste,sa ne spunem ca suntem romani,,pentru a nu fi izolati si considerati ,,periculosi" de ceilalti"!!Cine-i vinovat de imaginea noua creata,de atitudinea celor din jur fata de noi!?Oare cum se simt actualii politicieni cand merg la diverse intruniri si aud numai lucruri rele la adresa romanilor[desi f.multi sunt seriosi,muncesc cinstit si sufera in urma acestor imagini denigratoare]!!??Aceasta doamna nu cred ca este mandra de noi si se considera cetatean german cu drepturi depline!Astept[sper sa prind aceasta zi]schimbarea noastra in bine,izolarea acelora care ne fac de ras si evidenierea romanului adevarat,cult,civilizat,omenos,drept si plin de calitati,

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
31 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
38 voturi

 

Geo10

08.10.2009, 17:00

de ce

Pai doamna Tabacaru, fiecare a plecat ca sa aiba o sansa mai mare de reusita. Noi untem o tara si o cultura mica, cu o limba cvasinecunoscuta. De aceea nu a luat Nichita sau Marin Sorescu Nobelul...poate ca nici Palade nu l-ar fi luat daca nu ar fi fost american. Romanul acela de care vorbiti dumneavoastra e ascuns, sta in banca lui, nu iese cu nimic in evidenta pentru ca el nu are nici o valoare in lumea de azi. Stiti bine ce e de apreciat azi. Asta nu se intampla doar in Romania...doar ca in Romania contrastul e mult mai evident. Eu vreau doar sa spun ca avem o compatrioata care a luat un premiu celebru pentru literatura. A fost sprijinita de Germania si posibil de limba si cultura germana. In schimb are si influente de aici. Nu e vorba de negarea unei tari. Cioran sau Draghici au scris lucruri destule despre Romania daca vreti. Si nu tocmai dragute. E doar o veste extraordinara sa vezi ca un compatriot de-al meu are o asa performanta. Daca ar fi fos vorba de altcineva, sa zicem... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
17 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
20 voturi

Rank user: x5

08.10.2009, 21:27

VEZI EMISIUNILE

Multumesc,Geo10!

Ai perfecta dreptate!Realitatea este crunta,,pentru noi,romanii"si bucuria trebuie sa fie mare pentru cei care au o asemenea sansa!Vezi tu..cum suntem noi romanii si cat de repede ne entuziasmam pentru reusita unuia care a plecat dintre noi!!Sa-i dea Dumnezeu sanatate d-nei Herta Muller si sa se bucure de premiu!

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
14 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
12 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 16:08

Herta uber alles

E cetatean german,de origine svabeasca(care se declara tot nemti),a profitat in scrierile ei de perioada traita in Romania.Daca nu era sprijinul masiv al puternicei Germanii,nu primea premiul.Nobel-ul pentru literatura,valoarea unei opere literare nefiind exact masurabila,se da mai ales pe influenta...ca una ca Muller a luat Nobelul,si nu un Nichita Stanescu sau Marin Preda,spune totul.Nu zic ca e o scriitoare slaba,dar nici asa grozava nu e.Trebuie ca un scriitor roman sa fie fantastic,si nici atunci nu l-ar primi.Trebuie sa ia altii.Eu zic sa nu sariti asa ca "e a nostra"...ae a lor,si ca a lor a luat premiul.Una de-a lor,carea trait in iadul ceausist...

Pro / Contra
2
Impotriva
31 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
34 voturi

 

Nae1

08.10.2009, 17:36

Asa e......vai ce "neintelesi" sintem.....

Din fericire premiul Nobel nu este acordat de unii acre au citit numai Nichita Stanescu si/sau Marin Preda.....
Se putea sa lipseasca reactiine unor complexati...

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
13 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
18 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 17:48

jjjjjjjjjjjjjj

Mai bine complexat,dacat prost pur si simplu...

Pro / Contra
1,7
Impotriva
13 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
18 voturi

08.10.2009, 16:04

nu stiu

Nu stiu de ce a aparut aceasta poza aici. Nu eu am ales-o!

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
17 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
17 voturi

 

Salamcusoia

Rank user: x5

09.10.2009, 09:26

Probabil ca este o poza aleatorie

atita vreme cit nu v-ati ales o alta prin avatar.
Click pe Contul meu, click pe poza dvs alegeti fie o alta poza de la ziare.com, fie click pe adauga, browse, alegeti o poza .jpg din computerul dvs, click in stinga ecranului ca poza principala, click pe x-ul de jos dreapta.
Sanatate

Pro / Contra
5
Total de acord
8 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
8 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 15:54

titlul dezorienteaza

cu totul ca in articol se precizeaza ca dna Müller este de origine germana, nascuta in Romania. Trebuie totusi sa pastrati respectul si sa nu faceti afirmatii nefondate dna Badea. Nu orice pleaca din Romania se numeste roman.
Putem comenta pe doua trajecte diferite: oamenii de cultura ca dna Müller, care este nascuta in Romania si care nu au plecat din Romania de bine ce o duceau si care s-au realizat in alte tari ale lumii, in acest caz nu in tara adoptiva Germania, asa cum este numita in articol, ci in tara unde dna Müller isi vorbeste limba materna (e o mare diferenta). Dna Müller nu este romanca. Este cetatean german care a trait in Romania. A doua directie de comentariu ar fi tiganii care vin din Romania si sperie Vestul. Nici ei nu sunt romani cu totul ca vin din Romania. Asa ca, eu propun sa fim sinceri cu noi insine si sa nu ne cramponam in afirmatii ieftine si nedocumentate.

Pro / Contra
4,3
De acord
35 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
36 voturi

 

08.10.2009, 15:52

E romanca sau nu

Imi pare rau sa va scriu cuvintele acestea, dar e Doamna Herta Muller este mai romanca decat multi conationali deai nostri. Si pana la urma nu asta e important. Important este ca face parte cumva din spatiul cultural romanesc, ca ae ceva influente in acest spatiu. Pentru informarea dumneavoastra, aflati ca doamna scrie regulat in Romania Literara si ca articolele dumneai sunt absolut interesante ca sa nu spun altceva. Dar noi gandim asa cum ne-au educat comunistii: nu e romanca pentru ca o cheama Muller. Dirigintele meu din liceu era tot svab din Timisoara si a plecat in 1987 in Germania...il cheama Neisz...si mergea cu noi la practica toamna. Era profesor de fizica...s-a nascut si a crescut acolo in Banat...Nici el nu e roman...nici eu nu mai traiesc in Romania, prin urmare nici eu nu ai sunt roman.
Pacat ca gandim asa, mare pacat. Oameni ca ea ne fac cinste cu adevarat.

Pro / Contra
4,2
De acord
47 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
47 voturi

 
Rank user: x5

08.10.2009, 15:48

asa DA !

FELICITARI DOAMNA ! ... si la mai multe .

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
28 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
28 voturi

 
Rank user: x5

08.10.2009, 15:07

VEZI EMISIUNILE

Nu-i romanca

dar merita oricum toate felicitarile!

Pro / Contra
3,6
De acord
35 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
39 voturi

 
Rank user: x2

08.10.2009, 14:41

Sa fim mandri de domnia sa. Ce au scris ziarele si un fragment de poezie

Als Überraschungsfavoritin im Rennen um den berühmtesten Literaturpreis der Welt gilt Herta Müller. Die 56-jährige Berlinerin, die in Rumänien geboren wurde, ist zum ersten Mal in den Kreis der absoluten Top-Favoriten aufgerückt. Müller hat vor allem ihre Erfahrungen mit dem unterdrückenden System der rumänischen Ceausescu-Diktatur verarbeitet. Ihr Roman "Atemschaukel" über die Deportation deutschstämmiger Rumänen nach dem Zweiten Weltkrieg in die damalige Sowjetunion wurde von der Kritik positiv aufgenommen. Experten wie auch Zocker rechnen stark mit ihr.

,IERI am pus
un ac IN cer
N-a rămas sus
IN orice caz L-AM pus SI azi
apoi in TREN am stat
in DOI la separeu
cu un sahist rus.,,

Pro / Contra
3,5
De acord
32 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
40 voturi

 
Rank user: x4

08.10.2009, 14:27

Tot respectul nostru doamna!!!

Suntem mandrii de tine!!!

Pro / Contra
3,9
De acord
39 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
45 voturi

 

08.10.2009, 14:18

daaa , sii ?

si Ceausescu l-a cistigat , sii?
si fetele de la Canotatie au cistigat Locul 1 Mondial si alte sportive , CE A FACU MINISTERUL SPORTULUI pt. ELE ?
cum sprijina MINISTERUL CULTURII , romanii cu talent pt. a cistiga si un roman ...
m-am saturat sa aud ca doar Evrei si Masonii din ROMANIA sint cei mai buni...

Pro / Contra
1,8
Impotriva
66 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
72 voturi

 

Duncan

Rank user: x4

08.10.2009, 14:27

Mare- i gradina lui Dumnezeu ...

eom

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
35 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
41 voturi

Salamcusoia

Rank user: x5

09.10.2009, 09:08

Domnul Ion Roata

Dar ce premiu a luat cizmarul?
Pe de alta parte doamna Muller a plecat din cauza rafturilor goale, care nu erau in responsabilitatea evreilor si a francmasonilor, ci a masoneriei din Scornicesti, cu Petresti, Barbulesti, Bobu, Dinca, plus a filatorilor care ne tineau pe noi, fie germani, fie romani in robia comunista.
Ei da, si ei ar trebui recunoscuti drept coautori la roman.

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
10 voturi

09.10.2009, 11:29

raspunns pt. Tovarasul Salamcusoia

scutestema cu aberatiile tale ...
Tovarasul a luat tot PREMIUL NOBEL si daca mai traia Tovarasa lua la fel...
cine inmina aceste premii ? MASONERIA
cine este Hollywood ? Masoneria
ai uitat ca Ceasescu era MASON ( direct sau indirect )
care au fost primele 3 tari care au dat azil politic COMUNISTILOR si SECURISTILOR dupa REVOLUTIE ? Olanda , Suedia si America
EU am toata stima fata de aceasta distinsa DOAMNA ...
Ai vazut tu vreodata un ROMAN de RELIGIE ORTODOX practicant ( nu ca Prigoana ortodox - mason si restul ) ca sa primeasca Premiul Nobel ?
nu o sa vezii niciodata stii de ce ? FIINCA NIMENI NU CONTESTA MASONERIA < ACEASTA UNEALLTA SATANICA CARE INCEARCA ADUCEREA ANTIHRISTULUI mai mult ca ORTODOXIA..ma refer la ORTODOXIA ADEVARATA si nu la Patriarhul DANIEL

Pro / Contra
1
Total impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
1,4
Foarte prost
14 voturi

Rank user: x5

10.10.2009, 05:48

Tovarase IonRoaita, nu ai inteles.

Ma refer la rafturile goale si la voi filatorii care ati inrobit poporul roman.

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
8 voturi

Rank user: x4

08.10.2009, 14:13

Felicitari, DOAMNA!!

Era romanca daca o chema Antonescu sau Popescu

Pro / Contra
3,5
De acord
52 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
58 voturi

 
aly

spune:

08.10.2009, 14:11

q1

e romanca sau cetatean german de origine romana? are cetatenie romana? fiti mai expliciti

Pro / Contra
3
Si da, si nu
49 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
52 voturi

 

dispai

Rank user: x3

08.10.2009, 14:29

Herta Muller

provine dintr-o familie de șvabi banațeni...Șvabii sunt o etnie germana formata prin emigrarea unei populatii de germani in zona Banatului romanesc..cu ceva sute de ani s-au format...e nascuta si traita in Romania, emigrata in Germania... Toata stima Doamna Muller!!!

Pro / Contra
4,7
Total de acord
71 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
76 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 14:36

am dat search in site...

si am aflat dintr-o stire din 10 aprilie 2008 ca H.Muller a declarat: "Daca as trai in Romania de azi, as innebuni a doua oara"...
Sunt de acord cu ea; dar unde-i romanca?
Orice ar fi, orice s-ar simti, tot respectul!

Pro / Contra
4,6
Total de acord
63 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
68 voturi

Rank user: x3

08.10.2009, 14:40

Nu cred

ca e cazul sa fim atat de tipicari in ce priveste etnia sau nationalitatea...in prezent romanii sunt rezultatul unor amestecuri de populatii: romani cu sasi, unguri, sarbi, etc, etc...Romani puri greu de crezut ca mai sunt. Ganditi-va ce istorie veche avem. Arta nu cunoste granite si ar trebui sa ne uneasca intru frumos!

Pro / Contra
3,5
De acord
49 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
56 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 16:16

nu vorbi prosti,cocoana!

Romanii amestec de populatii?!!??Cine ti-a spus asta ,iepurash?Cu sasi?!??!,unguri,sarbi??!!.Cu sasii au fost putini casatoriti,pana la 1918 era apartheid oficial,familiile mixte au plecat toate in Ghermania.Cu sarbii? pai vezi ce fac sarbii azi in Tribalia,la sud de Dunare.Duc o politica agresiva de asimilare a multilor romani de acolo.Cu ungurii? Ungurii doar au asimilat cu forta romani.Sicer,daca tot era ca un etnic neamt din Romania sa ia premiul,era poate mai indreptatit Richard Wagner,sau popa de langa Sibiu,ala care a scris "Cocosul decapitat".

Pro / Contra
2,3
Impotriva
39 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
39 voturi

Rank user: x3

08.10.2009, 17:00

@ dacidava

nu e vorba de istoria recenta a Romaniei nici de ce fac sarbii nu stiu unde...discutam de intreaga istorie a romanilor...cultura, limba dar si sangele au cunoscut influente de la toate populatiile cu care am intrat in contact...ne-au cotropit tatarii, turcii, slavi de toate felurile, hunii, si au lasat totdeauna oameni in urma lor...ne-am amestecat cu greci, germani,unguri, tigani si multe altele...apoi romanii s-au amestecat intre ei...nu eu spun asta ci istoricii, antropologii si sociologii (intreaba-i daca nu crezi) ... e un lucru bun pentru ca zestrea nostra culturala si genetica s-a imbogatit...Asta e!!! De ce sa facem crize?....Nu mai bine ne bucuram de partile noastre bune si frumoase?! (Si cand ma uit la dumneata, parca-mi semeni cu Papa Ratzi...oare de ce?)

Un iepuras ceva mai deschis la minte...

Pro / Contra
3,6
De acord
28 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
24 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 17:32

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Iepurash,crezi ca daca tu ai sange de tigan,toti avem? Ce inseamna o cultura precara..inainte cu 100,ba chiar 60 ani nu existau aproape deloc casatorii mixte.Amestecuri se realizau prin violul femeilor populatiei cucerite,sau prin asimilarea fortata a unei populatii(ce au facut ungurii cu romanii din secuime sau Crisana,acolo granita demografica a fost impinsa in secolul XIX cu 100 km spre frontiera de azi)dar asta inseamna nu ca noi avem sange de ungur,ci ca ei au sange romanesc.Cat despre destepti din astia de afara,care dau lectii,nu ma obosesc sa ascult aberatiile unora ..voi sunteti oricum pierduti pentru neamul romanesc..copii vostri,unii mai stiu romana,altii nu,dar oricum sunteti sau o sa fiti asimilati.Am auzit de o familie de albanezi care traieste de 150 ani la Slatina,si care si azi sunt albanezi.Cati sunt din plamadeala aia?
p.s. acum imi explic culoarea mai maslinie a lui "Tom"...stramosii mei au fost acum 250 romani,nu unguri,nu sarbi.Am documente.Cati pot spune... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,4
Impotriva
25 voturi
Calitatea comentariului
1,3
Foarte prost
21 voturi

Rank user: x3

08.10.2009, 18:00

@ dacidava: putintel legionar?

iar acum 1000 de ani?! ai documente si de atunci?! Ai vreun catalog al violurilor mixte?!

Daca am sange de tigan habar n-am, dar daca as avea, as fi incantata pentru ca stiu, indiferent ce-au devenit unii tigani acum, ca sangele lor e splendid si fierbe cu pasiune. Imi pare rau (sau nu!) ca din cauza sangelui nu stii sa apreciezi valori culturale incontestabile. Iata de ce nu faci parte din comitetul de acordare al premiilor Nobel!!!

(A, si micutzul supererou care ma reprezinta nu este Tom ci o ruda, poate combinata, dar tot erou e!!!)

Pro / Contra
3,9
De acord
24 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
29 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 18:46

jjjjj

Care e problema cu legionarii?Sunt singurii romani care la timpul lor au avut coloana vertebrala!Au recunoscut-o si strainii(citeste Trilogia Balcanica a Oliviei Manning,de-un exemplu!)Cat despre 250 ani,cred ca sunt mai mult ca suficienti,in conditiile in care 1 /10000 are un asemenea document(e).Cat despre origine tiganeasca..nu prea ai de ce sa fii mandru(iti recomand vizionarea filmului facut de politia italiana despre bandele de infractori tigani minori,care fura din gentile si buzunarele italienilor sume importante,sau ii ataca in timpul extragerii banilor de la automate,ajungand cu furtul la sume de 12.000 euro/luna/infractor minor.Si banda era formata din 50 insi...De Mailat nu mai pomenesc...)

Pro / Contra
1
Total impotriva
13 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
13 voturi

Rank user: x3

08.10.2009, 19:06

ha ha

dar daca acum 251 de ani s-a intamplat ceva nu tocmai coșer?!!! ceva "mixt"? imi pare rau ca-ti vorbesc asa dar ma calci pe bec!!! nu-mi place ca esti extremist si intolerant...pentru mine oameni ca tine sunt demni de dipreț...nu ma cobor sa-ti raspund la intrebarea "care e problema cu legionarii" daca nu stii e foarte grav!!! Iar tiganii de acum (de-alde Mailat) sunt rezultatul nepasarii unora ca tine. sunt rezultatul marginalizarii si a lipsei de omenie a societatii in care traim...daca sunt needucati e din cauza serviciilor sociale aproape inexistente..revolta noastra la comportamentului lor e efectul imediat urmator...apoi vine discriminarea ca sa inchida un cerc vicios....nu ma mandresc cu tine, roman pur sange!!!

Pro / Contra
3,5
De acord
17 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
14 voturi

Rank user: x3

08.10.2009, 19:22

si inca ceva: Doamna Herta Muller, pentru care am venit aici

ar fi foarte abatuta stiind ca un extremist a intrat sa-si faca de cap tocmai sub stirea conform careia a primit Premiul Nobel pentru literatura...dansa a cunoscut un regim extremist si cunoaste pe pielea ei cat de nedrept poate fi...E o lipsa de respect din partea dumnitale....

Pro / Contra
3,5
De acord
15 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
15 voturi

Rank user: x5

09.10.2009, 08:15

Domnule Dispai

Nu va faceti probleme. Tovarasul Dacidava nu este legionar. Este un fost operator la sectia de dosare care se vrea luat in seama. Problema originii etnice este singurul subiect pe care il poate discuta, in lipsa de idei si orizont.
Apropos, daca ii zic de cartea "Orizonturi rosii", sa vezi cum turbeaza, si atunci intelegi cine este.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
12 voturi

danagopian

Rank user: x5

08.10.2009, 15:30

s-a nascut in Romania

a emigrat in 1987 in Germania - Nicolae Manolescu a spus ca daca ar fi ramas in Romania nu ar fi avut nici o sansa pt. premiul nobel. Oricum nu este de origine romana este svaba nascuta in romania

Pro / Contra
4
De acord
31 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
34 voturi

erie

Rank user: x3

08.10.2009, 16:57

auzi...

daca ii nascuta in Banat ce poate fi ?-tot Banatu ii fruncea.

Pro / Contra
3,2
Si da, si nu
17 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
19 voturi

Rank user: x5

09.10.2009, 00:06

PENTRU "DISPAI"

Este TUFFY - prietenul lui TOM...

Pro / Contra
1
Total impotriva
10 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
9 voturi

Cornelius Nicholson

Rank user: x5

08.10.2009, 17:02

Bai ce prosti am fost!

Cand plecai din tara inainte de 1989, mai ales in situatia ei, avand probleme cu Securitatea, erai pus sa faci cerere sa-ti fie retrasa cetatenia romana ca si conditie a emigrarii.Daca ramaneai in strainatate in urma unei excursii sa zicem, cetatenia iti era retrasa de catre stat.
Este uimitor cum se comporta romanii.Daca cineva s-a nascut in Romania si a facut vrei isprava in strainatate, automat este roman. Daca a facut vreo belea, chiar si cetatean fiind( cazul Mailat) fiecare incearca sa demonstreze ca respecctivul nu este roman ci nationalitate conlocuitoare, adia tzigan.
Pe de alta parte nu cred ca domana Muller are prea multe motive sa se creada romanca si conteaza deci ce se crede ea a fi si nu ce cred romanii din tzara.
Pai ia sa vedem, care sunt amintirile ei din Romania?
Persecutata, cu interdictie de a mai publica, anchetata, urmarita, trimisa "la munca de jos" in fabrica cu fortza si pana la urma nevoita sa emigreze spre a scapa de balamuc!
Auzi la ei "... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
4,2
De acord
47 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
52 voturi

Rank user: x5

08.10.2009, 17:43

corneluta varf de lance

per total general contributia partii romane la successul acestei scriitoare, este DETERMINANTA si ESENTIALA.
Fara sa fi fost "persecutata, cu interdictie de a mai publica, anchetata, urmarita, trimisa "la munca de jos" in fabrica cu fortza si pana la urma nevoita sa emigreze", individa ar fi trait la bloc in Timisoara si azi si n-ar fi avut nici despre ce scrie (asta daca ai citit-o, ca despre altceva decat realitatea socialista din Romania n-a scris.

Pro / Contra
2,3
Impotriva
19 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
25 voturi

Rank user: x2

08.10.2009, 18:07

jjjjjjjjjjjjjjjj

Domu' Cornel,daca ramanea in Romania,chiar ca"etnic german",nu avea nici o sansa.A venit anul asta randul Germaniei,si se pare ca dintre nemti a avut cartile mai bune(sau si le-a facut,nu stim,ca si svabii tot plecati din,Egina Romania sunt si sunt descurcareti).Eu i-am citit doua carti,dar am citit si doua carti ale fostului ei sot,Richard Wagner si mai e un scriitor bun, un popa sas de langa Sibiu,Eginald Schlattner.Mie mi s-au parut ambii mai buni decat ea.Cred ca multi scriitori ,straini,dar si vreo 2-3 romani contemporani sunt mai buni ca ea,dar nici unul nu are Germania,stapana Europei,in spate.Nici macar ex-sotul Wagner n-a avut-o...

Pro / Contra
1,6
Impotriva
14 voturi
Calitatea comentariului
1,3
Foarte prost
14 voturi

Rank user: x5

08.10.2009, 19:35

Lui Patrula

Vrazica de fapt, "susnumita" Herta Muller ar trebui sa doneze in intregime cel putin banii primiti pentru premiu daca nu chiar si premiul in sine Serviciului Roman de Informatii, ca fiind mostenitorul Securitatii Statului caci daca Securitatea nu-i facea zile fripte in fond nici nu prea avea subiecte,nici nu ajungea in Germania, vrazica Securitatea i-a facut un bine!Asa-i?
Cu alte cuvinte logica asta suna cam asa:
Iti da unul un par in cap, ajungi la spitalul de urgenta, te opereaza medici buni si scapi cu viatza, dupa care iti spune ala, banditul ca daca nu era el sa-ti dea un par in cap nu mai ajungeai in veci la spital si nici nu mai scapai cu viatza...

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
17 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
17 voturi

Rank user: x5

08.10.2009, 20:01

Lui Dacidava

Vezi tu Dacidava, asta se numeste sansa sau sa fii la timpul potrivit in locul potrivit.Sunt convins ca nu numai in Romania dar in intreaga lume exista poate mii de scriitori valorosi de care nu va auzi nimeni niciodata.Imi pare foarte rau dar n-am citit niciunul din scriitorii pe care i-ai enumerat si nici scrierile Hertei Muller. Daca m-am bagat in vorba a fost pentru o chestiune de principiu si nu fiindca as fi nu stiu ce mare expert in literatura.Asa, la nivel de profan, fiind si eu un consumator de literatura pot si eu sa spun ca imi place sau nu o carte dar in rest nu am veleitati de critic literar.Cel putin, de 10 ani decand am plecat de acasa, am citit aproape numai carti electronice din care am o biblioteca virtuala de vreo mie de volume, mai mult literatura clasica si...utilitare.Mi-e atat de dor sa colind prin librarii,nici nu stiu mai sunt "buchinisti" care vand carti la masutze in Bucuresti?Mai sunt anticariate?Mi-e tare dor de toate acestea.mai colind si pe-aici... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,5
De acord
20 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
21 voturi

Rank user: x5

09.10.2009, 03:14

corneluta varf de lance

1) oricine stie ca un sut in *ur inseamna un pas inainte, asta-i realitatea, nu inteleg de ce te scandalizezi.
2) nu prea le ai cu exemplele, de logica ce sa mai discutam, de unde nu-i, ...
Asadar:

Var.A Daca un golan iti da cu paru´n cap si la spital doctorii te fac ca nou, dai dreptul doctorilor cum se cuvine iar pe golan il dai pe mana politiei (daca esti civilizat) sau il trasnsti si tu cu paru´n cap.

Var.B Daca un golan iti da cu paru´n cap si in urma spitalizarii devii un geniu, dai dreptul doctorilor cum se cuvine iar golanului, daca nu-i multumesti personal, ii faci o poza, o pui alaturi de icoane si aduci lauda celui de sus ca v-a incrucisat drumurile.

Cam asa-i cu Herta "noastra": sigur ca suturile au fost neplacute, dar fara ele preda germana bronzatilor la liceul din Pantelimon sau traducea intr-o veselie documentatii tehnice si-n ziua de azi.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
14 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
9 voturi

Rank user: x5

09.10.2009, 03:26

corneluta varf de lance

din mia de titluri stocate in computer, cate ai citi cu adevarat in cei 10 ani si ce ti-a ramas in cap, ca in medie iese un volum la 3,65 zile!
Tu mai ai timp sa muncesti, sa mananci si sa faci *ipi?

Pro / Contra
2,3
Impotriva
19 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
14 voturi