Presa de azi: Liberalii ataca nationalizarea

   

Presa de azi: Liberalii ataca nationalizarea
Nationalizarea lui Voiculescu, contestata la Curte, titreaza Evenimentul Zilei in editia de luni. Liberalii vor contesta la Curtea Constitutionala modificarile aduse de parlament la Legea caselor nationalizate, initiate de PC, a anuntat, duminica, presedintele Camerei, Bogdan Olteanu.

El a acuzat Alianta PSD+PC ca vrea sa desfiinteze proprietatea privata si a sustinut ca noua lege va avea ca efect "mii de procese pe care Romania le va pierde la CEDO", iar Guvernul Romaniei va trebui sa plateasca din banii contribuabililor.

Gestul liberalilor nu ii va bucura decat pe "mafiotii imobiliari, teparii imobiliari", a replicat Bogdan Ciuca, purtatorul de cuvant al PC.

Proprietarii, salvati! Legea caselor nationalizate va fi contestata la CCR, este titlul din Gardianul. Coordonatorul campaniei electorale a PNL, Bogdan Olteanu, a anuntat ca liberalii vor contesta la Curtea Constitutionala modificarile aduse de Parlament la Legea caselor nationalizate, initiate de conservatori.

"PSD se reintoarce la obiceiurile din 1990 si lupta impotriva proprietatii. Ultima lege privitoare la nationalizarea caselor este o dovada clara ca PSD nu mai recunoaste proprietatea privata, ca PSD ii batjocoreste pe proprietari, ca PSD face politica sociala demagogica impotriva intereselor romanilor si ale Romaniei.

Vom avea mii de procese pe care Romania le va pierde la CEDO si Guvernul si bugetul Romaniei vor trebui sa plateasca acesti bani din banii contribuabililor. Vom avea, de asemenea, din nou, o majora incalcare a drepturilor omului", a spus Olteanu.

Legea prevede ca nu se restituie in natura, ci doar in echivalent, imobilele care au fost instrainate in temeiul dispozitiilor Legii 112/1995. De asemenea, nu se restituie in natura terenurile aferente imobilelor care au fost instrainate, tot in baza Legii 112.

Legea mai prevede ca persoanele care au primit despagubiri in baza Legii 112 pot solicita restituirea in natura numai daca imobilul nu a fost vandut pana la data intrarii in vigoare a noii legi, si numai dupa returnarea sumei reprezentand despagubirea primita, acualizata conform cu indicele de inflatie.

In cazul in care imobilul a fost vandut in baza Legii 112, proprietarul initial are dreptul numai la masuri reparatorii, prin echivalent pentru valoarea de piata corespunzatoare stabilita potrivit standardelor internationale de evaluare.

Modificarile la legea caselor nationalizate, contestate de PNL la CC, consemneaza si Gandul. Liberalii vor contesta la Curtea Constitutionala modificarile aduse de Parlament la Legea caselor nationalizate, initiate de conservatori.

Declaratia a fost facuta in cadrul unei conferinte de presa, de coordonatorul campaniei electorale a PNL, Bogdan Olteanu.

Olteanu a acuzat Alianta PSD+PC ca vrea sa desfiinteze proprietatea privata. El a anuntat ca, din acest motiv, liberalii vor contesta la Curtea Constitutionala modificarile aduse Legii caselor nationalizate.

Din Ziua aflam ca Liberalii ataca nationalizarea. La cateva zile dupa ce controversatul proiect de modificare a Legii caselor nationalizate a trecut in Camera Deputatilor datorita voturilor PSD, PC si PRM, liberalii au decis sa ia masuri si sa atace la Curtea Constitutionala (CC) decizia Legislativului.

Este pentru a doua oara in decurs de numai cateva zile cand liberalii declara ca se vor adresa Curtii pentru anularea unei legi initiate de conservatori si cu care nu sunt de acord, dupa ce au anuntat atacarea legii privind marirea salariilor profesorilor cu 50%.

Coordonatorul campaniei electorale a PNL, Bogdan Olteanu, a constatat, intr-o conferinta de presa, ca social-democratii se intorc la vechile obiceiuri si lupta impotriva proprietatii.

"Ultima lege privitoare la nationalizarea caselor este o dovada clara ca PSD nu mai recunoaste proprietatea privata, ca PSD ii batjocoreste pe proprietari, ca PSD face politica sociala demagogica impotriva intereselor romanilor si ale Romaniei", a sustinut liderul liberal.

In opinia sa, Romania se va confrunta cu mii de procese la CEDO, pe care le va pierde cu siguranta, despagubirile urmand a fi platite din Bugetul Statului. Olteanu si-a exprimat speranta ca liberalii vor putea aduce suficiente argumente in fata Curtii pentru ca aceasta sa nu intre niciodata in aplicare.

Saptamana trecuta, imediat dupa votul din Camera Deputatilor, presedintele PNL Calin Popescu Tariceanu avertizase in privinta "lungului sir de procese" ce aveau sa urmeze adoptarii legii. El a afirmat atunci ca exista "mecanisme" prin care se poate impiedica punerea in aplicare a acesteia, Legislativul luand, in opinia sa, o decizie iresponsabila.

"Cat timp lasam Parlamentul sa abordeze astfel de probleme, vor fi surprize foarte neplacute. Punerea in discutie a dreptului la proprietate era un lucru la care Parlamentul nu ar fi trebuit sa aiba astfel de derapaje", a spus Tariceanu.

Si Cotidianul scrie ca PNL contesta la Curtea Constitutionala nationalizarea caselor propusa de Voiculescu.

Presedintele Camerei Deputatilor, liberalul Bogdan Olteanu, a anuntat duminica, intr-o conferinta de presa, ca PNL va contesta la Curtea Constitutionala modificarile legii caselor nationalizate, potrivit carora imobilele nu mai pot fi restituite in natura daca au fost cumparate cu buna-credinta.

Casele nationalizate care au fost cumparate cu buna-credinta nu mai pot fi restituite in natura catre proprietarii de drept, a decis miercuri Camera Deputatilor, for decizional, care a respins solicitarea de reexaminare a presedintelui referitoare la modificarea Legii 10/2001, demersul fiind considerat de seful statului o alta nationalizare.

Urmare a acestei modificari, proprietarii deposedati de imobilele lor de catre regimul comunist nu vor mai beneficia de acum inainte de restituirea lor in natura, ci doar in echivalent la pretul pietei, daca respectiva proprietate a fost cumparata cu buna-credinta.
Citeste mai multe despre PNL atacare CCR lege case nationalizate PC
Luni, 13 Octombrie 2008, ora 07:05
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 1223 ori

Vezi toate cele 15 comentarii
 
Rank user: x5

13.10.2008, 00:43

Pozitie rezervata

Acum este examenul Curtii Constitutionale

Daca si de aceasta data Curtea Constitutionala va face jocul lui Voiculescu, inseamna ca trebuie neaparat sa-si puna streangul de gat. Ar fi o decizie fara precedent si vom avea de suferit noi, poporul, platind casele in care s-au aciuat acesti "balauri" ai hotilor si spagarilor comunisti, sustinuti de PSD-isti. In aceste conditii, va trebui sa iesim in strada, sa cerem demisia acestui for, in care s-au baricadat fosti comunisto-securisti si care nu vor sa ne lase sa iesim din intunericul in care ne-au bagat timp de 15 ani. Am zis.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
7 voturi

 

magititel

Rank user: x4

13.10.2008, 01:05

Vezi?

Iar iti dau dreptate cand esti receptiv la actiunile liberale.O sa-mi spui ca si PDL-ul a votat ca si liberalii ,adica IMPOTRIVA. DA ! Dar de ce n-au contestat si ei? In afara de Presedinte care se pare ca este trompeta nr:1 a democratilor,n-am auzit sa iese careva sa ia atitudine impotriva legii "MOTANESCU".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

Rank user: x5

13.10.2008, 01:50

Prietene magititel, nu prea ai inteles mare lucru

Regret sa spun asa ceva, insa explicatia asta este necesara atat ptr tine, cat si ptr alti amatori de senzatii tari. Deci,PSD-PC-istii au ajutat PNL-ul cu asistenti in domeniul economic, in PNL neavand specialisti. Nu poti spune ca poetul si scriitorul Vozganian (eu i-as spune GUZGANIAN)este vreun specialist in domeniu. Deci, PSD-istii, prin acei "specialisti" ai lor, le-au dat de inteles liberarilor ca bani ptr pomenile electorale sant si ca vor folosi aceaste fonduri in preajma alegerilor, ptr majorari de salarii la anumite categorii de bugetari de care vor avea nevoie ptr a castiga alegerile. Liberalii au "inghitit" momeala si au procedat ca atare, sperand ca vor fi castigatori in urmatorul mandat. Tradarea a venit ca o bomba ptr liberali, cand au constatat greseala si s-au declarat impotriva hotararilor pe care ei le votasera impreuna cu PSD-PC-istii. Legea, nu ar fi trecut daca se opuneau PD-L-istii impreuna cu PNL-istii, insa, inca odata i-ti spun, iar a functionat sistemul... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

Asta e democratia

    raspunde:

14.10.2008, 06:56

Partidele police sunt ca femeile cand se zice ceva rau despre ele toate sar si se apara dar intre ele se cearta ca gastele. Asta e democratia cine is mai multi aceia castiga. Am vrut democratie avem democratie fiecare are dreptul sa-si spuna punctul de vedere sau sa-si dea votul.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Fulgerica

    raspunde:

13.10.2008, 02:27

@koko - iar or sa apara acum demascari privind judecatorii curtii !

Cum simt cei de la PSD-PC ca trebuie influentata CC , cum apar in ziare demascarile si dosarele !
Tehnica de securisti cu sef Voiculescu !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

Papricas Victor

    raspunde:

13.10.2008, 19:49

Domnule KOKO

Si nu-i asa ca pensiile si salariile nu trebuiau marite pentru toata p"rostimea" ?ci numai pentru parlamentarii in care cu totii,si a lui X si ai Dvs,sunt de acord ?Marind la toti iti asiguri probabil niste voturi,sata se aplica oricarui partid,si e un avantaj chiar al democratiei.Oare opozitia actuala daca va fi la putera va scadea salariile inainte de alegeri ca sa nu se supere viitoarea opozitie ? Nu cred/ Saub sunteti adeptul unei "unanimitati"DVS,scoateti din orice culpa PD-L-ul.Din punct de vedere al caracterului,ei nu sunt decat un partid de fugari.Daca erau consecventi pe ideile lor ar fi ramas si ar fi dus lupta de idei acolo unde erau,pana la castigarea cauzei.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Quintus-Paleologu/

    raspunde:

13.10.2008, 20:02

Parca v-am mai scris.Nu-l atacati pa Voiculescu.

Acum o multime de "dizidenti"'Anti"oameni dela Europa libera si altele asemanatoare sunt in buna lui slujba,,si....tac.Si va mai mirati ca unii detinuti au"colaborat in inchisoare,cand oameni liberi,in democratie s-au pus in slujba lui ?Nimeni nu vorbeste ????Ce faceti "intelectualilor de carton ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Funkerbruk Iosif

    raspunde:

13.10.2008, 19:36

Cunoasteti aceste legi cum arata in SUA sau CANACA?

V-ar conveni ?Nici o lege nu impaca si nu ataca pe toti.Daca ar ataca propietatea privata,precum zici,s-ar termina cu latifundiarii si propietarii facuti peste noapte de maria sa Post revolutionara.Nu am dat nume,ca sunt unele f.mari in afara PSD-istilor.Dar la toti,metrul trebuie sa aibe 100 cm.Oricine da numele unui partid sau sef,este rau intentionat.Cu totii sunt la felSi Voiculescu si Vantu si Patriciu.si Copos si mai ales Dl.Etcetera

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

msn

spune:

13.10.2008, 02:51

sunteti fie dezaxati fie indobitociti in asemenea hal incat nu mai distingeti binele de rau si lumina de intuneric

cui ii pasa de nationalizarea imobilelor in europa de vest? sau de faptul ca milioane de romani isi duc zilele d epe azi pe maine? sau ca politicul romanesc este atat de abject incat nici un om sanatos la cap nu ar incerca sa inteleaga ce se petrece acolo. tot timpul romanii in trecut au dat vina pe altii, ca au fost asupriti, ca au fost cuceriti et, etc. niciodata romanul nu a fost vinovat, ca doar este prea pur si mai presus de asa ceva. uitati-va la ultimii ani in care romanii au zburdat prin europa in voie. unele tari occidentale (italia, spania, dranta) au ajuns sa-si modifice constitutia ca sa se apere de invazia voastra. oh, da, am uitat, tiganii sunt de vina. pe ***, toti stim foarte bine ca nu numai tiganii sunt implicati in porcariile petrecute in vest, sunt o multime de romani arestati, judecati, condamnati. nimanui nu-i place adevarul asta gol si urat, dar asta este natia romana din nefericire. comunistii au maturat zizeria umana sub cover, au pus cateva lozinci si au... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

 

MAMALIGA DEZAMORSATA CU UN MIC SI O BERE

    raspunde:

13.10.2008, 05:09

AVETI PERFECTA DREPTATE

Am ramas asa cum a descris Herodot tracii .De atunci vremea a curs in defavoarea noastra. Poate chiar mai rau suntem acum dupa ce ne-am contaminat cu toate apucaturile rele ale celor care au dat peste noi .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

msn

    raspunde:

13.10.2008, 06:45

suparator de adevarat din pacate

nu-mi place deloc ce se intampla in romania. nu pot sa fiu invinuit ca am plecat demult si ca bat campii pentru ca habar nu am ce se petrece in tara pentru ca de 15 ani merg frecvent in europa si periodic vizitez si romania.
nu-mi place deloc comentariul pe care l-am scris mai sus, dar fir-ar sa fie, asa stau lucrurile! si oricat ma enervez si discut cu cine apuc in tara, din toate categoriile sociale parca au orbit cu totii si nu inteleg ca din colcaiala putreda moral, social si etic in care se complac nu se ajunge decat in fundatura. de fapt s-a si ajuns acolo.
nu aveti pe cine sa alegeti ca reprezentanti ai sistemului la alegerile care se apropie pentru ca pur si simplu nu aveti pe cine. toti candidatii sunt "adaptati" conditiilor de supravietuire din tara si sunt complet contaminati. bruma de cvilizatie, cultura si adevarat in mica masura, bun simt care a supravietuit pana in 90 s-a dus pe apa sambetei si in locul lor a ramas o mocirla sociala si morala absolut dezgustatoare.... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

Exilatu'

    raspunde:

13.10.2008, 07:56

Respect rabufnirea Dumneavoastra !

Daca nu va pasa , nici nu scriati nimic ;
Si noi suntem la fel de revoltati si doritori de schimbare a sistemului ticalosit , deci si a clasei politice putrezite in nemernicii , cu o clasa politica noua , generatoare de modele pozitive demne de urmat de catre toti cetatenii .
Cine ar putea spune (declara) in gura mare ca idolul sau si modelul de urmat in viata este Voiculescu ! Sau Vacaroiu ! Sau Tariceanu ! Sau atatia multi altii!
Da , cei de mai sus poate sunt invidiati pentru potenta financiara , pentru vilele , banii , bijuteriile sau masinile lor , dar nu vad un tata de copil care sa-i spuna odraslei : fiule , tu in viata ca nenea ala sa faci si sa te comporti !
Nu stiu ce atmosfera o fi la ei in familie !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

Penescu N

    raspunde:

13.10.2008, 20:16

DOMNULE msn

tITLUL PRIMULUI ARTICOL AL DVS ESTE FIE GRESIT,FIE NEPOLITICOS.mOTIVEZ DECE.eU AM O VECHIME PESTE OCEAN DE 33 ANI.nU VAD NICI PRINTRE EXILATi fugiti sau plecati exemple mai bune.Au fost oameni si femei,care au incercat,dar sa fim sinceri ori nu faceau doua [parale,ori se gandeau la fel ca cei din tara,adica "dam lovitura"Divizare,parvenitism si orientare oricare dar nu romaneasca.Personal,cred ca nu EU sunt in masura sa dau lectii celor de acolo/Inca sunt multi cu scoala suficienta si judecata,iar in plus,consecintele le trag ei nu noi'Stiti foarte bine ca dupa *( cu totii speram in PNT si PNL,fara coada de CD.Acum uitati-va si vedeti unde au ajuns cu "liderii"lor/Ciolanul era cam lung,si de el trageau cam multi.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

dmn

spune:

13.10.2008, 12:34

dar cu cei care ii da afara din case dupa o viata de munca?

V-ati gandit ce se intampla cu cei care ii da afara din casa? Nu au bani s aplateasca procesele de la CEdo dar au Bani sa plateasca pe cei care ii da in strada? nu ii lasa acolo, ca nu sunt constransi de nicio hotarare judecatoreasca.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
o familie

spune:

14.10.2008, 08:53

aruncati in strada

Dar cei care sint aruncati in strada dupa ce au cumparat casele cum ii sprijina domnii liberali sau ei nu importanta si care sint oameni simpli care care au platit cinstit sau ei nu conteaza in ochii lor asa cum a fost aruncata si acea familie din Bucuresti atunci unde au fost domnii liberalisa ia o atitudine

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 


Vezi toate cele 15 comentarii