Adriana Saftoiu, la TV.Ziare.com: E nevoie de votul obligatoriu in Romania

   

Adriana Saftoiu, la TV.Ziare.com: E nevoie de votul obligatoriu in Romania
TV Ziare.com va invita sa intrati in dialog marti, incepand cu ora 13.40, cu deputatul PNL Adriana Saftoiu, pe tema introducerii votului obligatoriu in Romania.

In ce masura actuala structura parlamentara reprezinta cu adevarat vointa poporului, in conditiile in care prezenta la vot depaseste cu greu 40%?

Votul este un drept sau o obligatie civica, asemenea achitarii taxelor si impozitelor?

Avem dreptul sa ne plangem atat timp cat nu mergem la vot?

Ce avantaje ar aduce votul obligatoriu? Care sunt riscurile introducerii votului obligatoriu? Ce sanctiuni ar trebui introduse pentru neprezentarea la vot?

Este mai bine sa constrangi populatia sa se duca la vot sau ar fi mai indicat sa incurajezi prezenta la urme prin campanii civice?

In ce tari se mai practica votul obligatoriu si cum s-a ajuns la aceasta solutie? Care sunt statele care au renuntat la votul obligatoriu si de ce?

Sunt edificatoare exemplele din Grecia, Belgia, Egipt, India sau Luxemburg?

Cum ar arata scena politica din Romania dupa primele alegeri cu vot obligatoriu?

Pentru a afla raspusurile la toate aceste intrebari, dar si la altele, punctuale, intrati AICI, incepand cu ora 13.40.

Cine poate participa la emisiune?

Daca aveti intrebari sau opinii pro sau contra temei dezbatute, puteti transmite in direct mesajele dumneavoastra invitatei si aceasta va va raspunde pe loc.

La emisiune poate participa orice user al Ziare.com, insa daca vreti sa comentati, trebuie sa fiti logat.

Aflati cum puteti avea si dumneavoastra propria emisiune pe Ziare.com

Aflati cum functioneaza aplicatia "Pro si Contra". Spuneti-ne care este parerea dvs!
Marti, 27 Octombrie 2009, ora 13:00
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 650 ori

Vezi toate cele 21 comentarii
 
QWE

spune:

27.10.2009, 13:12

o prostie stimata doamna!

a obliga pe cineva... este primul pas spre dictatura atunci cand obligatia este de fapt un drept!!! mai bine a-ti lupta pt educarea si civilizarea celor care se cred nemuritori in parlamentul si politica romaneasca... atunci cand tiganii vor veni obligatoriu la vot sau cand tiganii vor plati taxe si impozite sau cand tot aceasta minoritatea va respecta ceva in romania... poate o sa avem si o prezenta la vot a romanilor! deocamdata tiganii au propriile legi si le respecta pe cele romanesti doar cand vor... mai intai obligatii pe ei sa renunte la cultura si civilizatia lor daca vor sa traiasca cu noi... noi in schimb ne-am saturat de tiganelile din parlament, de tiganelile din presa si tv de tiganelile si comportamentul minoritarilor care fac legi pt majoritari!!! NOI NU MERGEM LA VOT PT CA NU AVEM UN ROMAN SA-L VOTAM!!! NE SIMTIM TRADATI SI MARGINALIZATI DE CEI CARE AU ADOPTAT CULTURA TIGANEASCA... ARTA DE A FURA!

Pro / Contra
4,2
De acord
11 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
9 voturi

 

xilopolous

Rank user: x3

27.10.2009, 13:45

Aveti dreptate doamna Saftoiu!

A fi cetatean inseamna a fi OM AL CETATII; adica a teimplica in treburile COMUNITATII. Daca ar fi fost o participare mai buna la vot nu s-ar fi ajuns intr-o asemenea situatie, in care un PRESDINTE - care trebuie sa fac un bilant al activitatii sale si sa se prezinte in fata alegatorilor pentru a vedea daca inca este credibil - sa refuze dorinta unei majoritati creeate ad-hoc in Parlament. Aceasta majoritate a trecut printr-un ciclu electoral si reprezinta VOINTA POPORULUI.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
5 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

dann

    raspunde:

27.10.2009, 14:06

Stimata doamna Saftoiu

aveti posibilitatea sa va dati cu parerea in media datorita unor barbati al caror nume nu este "Saftoiu", barbati care v-au ridicat mai mult sau mai putin interesat. Nu este moral sa aruncati cu noroiul in care va balaciti si in cei de pe margine care, candva, va intins o mana fara a pune vreun pret pe gestul lui (altii si-au luat recompensa). Este usor sa distrugi, sa construiesti este infinit mai greu. Puteti alege ce e usor sau ce e greu, inteleg insa ca nu conteaza decat PRETUL!!!!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Ernesto

Rank user: x2

27.10.2009, 13:48

Gresiti

Fara participare masiva la vot nu vom gasi NICIODATA romanii de care vorbiti.
A nu fi votul obligatoriu inseamna, practic, a se vota ei pe ei.

Avantajele votului obligatoriu:
1. Diminuarea efectelor fraudelor electorale.
2. Crearea unui climat electoral mult mai sanatatos (de exemplu, candidatii independenti au sanse mult mai mari fata de cazul in care nu se prezinta la vot decat simpatizatii... infocati ai partidelor).
3. Crearea unei emulatii electorale, altfel se vor hotari candidaturile din partea partidelor, daca acestea stiu ca la vot nu vin doar simpatizantii traditionali. Va fi o adevarata batalie pe candidati cu adevarat buni in fata INTREGULUI electorat, nu numai pentru membrii de partid.

Oricum, oamenilor trebuie sa li se explice faptul ca votul obligatoriu nu inseamna votul obligatoriu cu unul dintre candidati sau cu una dintre liste. Votul poate fi anulat, punand doua stampile in afara dreptunghiurilor. Votul anulat este, evident, un vot impotriva clasei... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2
Impotriva
4 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

gyhur

    raspunde:

27.10.2009, 13:57

mai ce deshtept esti tu!

pe ei nu-i intereseaza decat sa iasa numarul de votanti ca sa aiba credibilitate... este ca in senatul universitar cand voteaza toti si asistentii si referentii doar sa fie votul valabil ca daca nu vin la vot nu se alege seful!!! NOI NU MERGEM LA VOT CA SA NU SE ALEAGA NIMENI SI SA SE SCHIMBE SISTEMUL!!! Daca mergi la vot in actualul sistem inseamna ca esti deacord cu el..daca este si obligatoriu votul nu poti schimba sistemul...aici este clenciul un sistem cu vot obligatoriu nu poate fi schimbat..dar unul care nu are vot obligatoriu te obliga sa-l schimbi ca nu mai vine nimeni la vot! NOI AVEM CE AVEM CU SISTEMUL SI NU CU OAMENII!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

propunere

    raspunde:

27.10.2009, 14:10

Votul obligatoriu, cu modificari

De acord cu ce ai scris mai sus, dar cu o singura observatie:
- votul anulat nu inseamna deloc ca NU SUNT DE ACORD cu niciun candidat, poate sa insemnse si ca sunt neatent si pun 2 stampile, sau ca m-am razgandit dupa ce am pus prima stampila;
- TREBUIE sa existe si o ultima varianta in plus fata de toti candidatii, si anume: NICIUNUL (care sa poata fi stampilata de cei care nu agreeaza niciun candidat);
- in situatia in care voturile acordate pentru NICIUNUL depasesc 50% din totalul otantilor, procedura trebuie sa fie reluata.

Ce ziceti?

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

kalasnikov

Rank user: x2

27.10.2009, 14:12

In regatul Olandei,

In regatul Olandei, nu este dictatura si totusi votul este obligatoriu... unde e dictatura acolo ? Doar in mintea ta...poate... in caz ca ai ceva minte...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

romanul

spune:

27.10.2009, 13:23

democratie-demonocratie

Ei nu mai spune!adica sa ma obligi sa dau girul unui sistem asa zis democratic(demonocratic), unde majoritatea controlata si manipulata, dictează in favoarea unor organizatii si interese oculte!

Pro / Contra
4,1
De acord
13 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
7 voturi

 
Rank user: x2

27.10.2009, 13:27

Chiar asa?

Adica nu ajunge ca ne streseaza cu mutrele lor, acum se doreste si deranjarea obligatorie. Stimata tovarasa Saftoiu, vremea votului obligatoriu a cam trecut. Lumea nu mai vine la vot ca-i satula de cei ca voi. Ati adus bietul popor la exasperare!

Pro / Contra
4
De acord
12 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

 
Rank user: x2

27.10.2009, 13:29

nu cred...

... ca este corect sa se introduca obligativitatea votului. Eu am mers la vot de fiecare data, si i-am indemnat pe toti sa o faca insa nu poti obliga omul sa voteze daca nu vrea

Pro / Contra
4
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
5 voturi

 
nei

spune:

27.10.2009, 13:34

votul obligatoriu binevenit

votul obligatoriu este binevenit dar numai daca este insotit de o lege electorala bine elaborata care sa prevada pe langa aceasta obligatie a cetateanului si drepturi depline astfel :
- sa nu i se impuna o lista de nulitati, hoti, semianalfabeti,etc care sa treaca prin cele 2 tururi precum gasca prin apa fara sa li se interzica inscrierea pe lista pt min 2 legislaturi ( atat pt alegeri locale cat si pt cele generale) in cazul in care nu au fost alesi cu 50%+1,din totalul alegatorilor
-sa se organizeze alegeri de cate ori ar fi cazul pana cand presedintele ar fi ales cu min 50%+1 din totalul alegatorilor si nu doar din cati or veni.....
-introducerea votului negativ, iar pt candidatii care primi vot negativ sa fie prevazuta interdictia de a mai participa la urmatoarele 2 legislaturi atat pt alegeri locale cat si pt cele generale

Ar fi multe prevederi care sa atraga omul la vot si fara obligativitate dar se opun cei enumerati mai sus: nulitatile, hotii, semianalfabetii,etc

Pro / Contra
4,7
Total de acord
13 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
7 voturi

 

27.10.2009, 13:34

gelozie

Ce pacat de femeia asta! Vazind-o asa desteapta mi se parea chiar foarte frumoasa, desi nu e. Si de caracter, mult timp n-a vorbit desi a dat-o "monstrul" afara. Din pacate n-a putut sa-si depaseasca pina la sfirsit conditia de femeie geloasa (pe Udrea, bineinteles) si acum pare jalnica.

Pro / Contra
4,2
De acord
5 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

 

safta

    raspunde:

27.10.2009, 13:52

desteapta ?????????/

ce te face sa crezi,bibicule ca este desteapta?o prapadita de sluga a lui base care acum va prosteste cu liberalismul ei...

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

27.10.2009, 14:10

jalousie

se vede, Mito, pardon, Saftico.
Dar acum e contra lui Basescu, ar trebui s-o ierti, nu crezi?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

imm

spune:

27.10.2009, 13:34

de acord, daca nu exista responsabilitate...

Sunt multi care comenteaza si nu sunt de acord cu ce se intampla in tara aceasta...
Corect este sa mearga la vot pt a reusi sa schimbe ceva....
Daca ignora votul, nu au nici-un motiv sa se mai planga...
Obligatoriu sau nu... este o responsabilitate civica. Poate ca ar fi o solutie, obligativitatea... daca democratia presupune si constrangeri...
Suntem obligati sa facem multe lucruri impotriva vointei noastre...
In primul rand sa suportam circul actual, dar mai ales masurile luate care afecteaza pe cei multi.... si-i avantajeaza pe cei putini... care nu mai au limite...
De acord sa se mearga la vot!!!

Pro / Contra
4,3
De acord
6 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
5 voturi

 
Helmut

spune:

27.10.2009, 13:39

...

Are dreptate. Cei care se planga mai tare decat toti ca sistemul e ticalosit, ca conducerea e putreda, ca autoritartile sunt corupte sunt cei care nici macar nu "s-au deranjat" (dupa cum se exprima d-nul Cody) sa faca ceva inpotriva acestora. Daca nu va place de candidati ca v-au dezamagit, alegeti pe cei care nu v-au dezamagit. Alegeti alternativa. Cum fras vreti sa se schimbe ceva in bine daca voi dati dovada de indiferenta totala. Vreti sa dati un mesaj? Votati! Nu votati cu cei pe care-i detestati, votati cu anonimi ca mai rau nu poate fi, dar votati. Indiferenta arata ca nu va intereseaza cat se fura. Indiferenta nu arata niciodata ca va dezgusta actuali politicieni, ci le ofera o majoritate zdrobiotare cu putini sustinatori. Cei ce nu voteaza le fac jocurile celor pe care-i detesta. Fiti mandrii de voi ca doar datorita voua tara-i in paragina. Voi, cei care nu votati, sunteti cei care ii duc la putere pe Base, Geoana, Antonescu & co. Macar de a-ti avea decenta sa ramaneti... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,9
De acord
7 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

 

furiuo

    raspunde:

27.10.2009, 13:52

deshtept..ule!

intr-o tara care este condusa de minoritari pe cine sa schimbi? pe vremea hunilor, a gepizilor, a gotilor, a celor care stapaneau administratia tarii crezi ca majoritatea muncitoare avea pe cine sa voteze din randul lor? cat de fraieri ne crezi sa ne chemi la vot sa votam tot pe ei?

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
5 voturi

a. stancu

spune:

27.10.2009, 14:17

??!!!>>

vot obligatoriu in romania, in conditiile in care sunt multi cetateni care nu au carti de identitate???doamna draga saftoiu va invitam la buzau sa va convingeti de situatia mai sus mentionata!!!si, de altfel, nu este singurul oras care se confrunta cu aceasta problema!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 

wdjkeklf

    raspunde:

27.10.2009, 16:14

nea stancu...

aia din buzau care nu au buletin sunt tigani... deci mai intai sa aiba declaratie de venit si sa plateasca impozite si pe urma ..votam!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

proiect

spune:

27.10.2009, 14:20

Votul obligatoriu, cu mai multe optiuni si repetare

De acord cu ce ai scris mai sus, dar cu o singura observatie:
- votul anulat nu inseamna deloc ca NU SUNT DE ACORD cu niciun candidat, poate sa insemnse si ca sunt neatent si pun 2 stampile, sau ca m-am razgandit dupa ce am pus prima stampila;
- TREBUIE sa existe si o ultima varianta in plus fata de toti candidatii, si anume: NICIUNUL (care sa poata fi stampilata de cei care nu agreeaza niciun candidat);
- in situatia in care voturile acordate pentru NICIUNUL depasesc 50% din totalul votantilor, procedura trebuie sa fie reluata;
- reluarea cu aceiasi candidati sa poata fi facuta doar de 3 ori in total, urmand ca daca nu se alege niciunul sa candideze ALTII (care nu au mai candidat inainte in scrutinul curent); in acest fel asiguram aducerea de oameni noi pentru ca cei deja prezentati poporului nu au reusit sa convinga.

Ce ziceti?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
Shurique N

spune:

27.10.2009, 14:53

E mai usor asa

Decat sa incercati sa faceti romanu sa se simta dator fata de voi sa vina la vot...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 21 comentarii