Barroso: Turcia nu ar trebui sa conditioneze Nabucco

   

Barroso: Turcia nu ar trebui sa conditioneze Nabucco
Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a cerut luni Turciei sa nu conditioneze viitorul proiectului Nabucco de progrese in negocierile sale de aderare la UE, dupa cuvintele premierului turc in acest sens.

"Nu trebuie sa legam chestiunea securitatii energetice de un element particular, despre care discutam in negocierile de aderare", a spus el, dupa discutiile cu Recep Tayyip Erdogan, relateaza AFP.

"Nu trebuie sa vedem relatiile noastre energetice numai in cadrul negocierilor de aderare, este un domeniu in care putem coopera in beneficiul Turciei si al Uniunii", a adaugat el.

Turcia a exercitat luni presiuni asupra europenilor pentru a accelera negocierile de aderare la UE, amenintand cu revizuierea sustinerii strategice pentru gazoductul Nabucco, ce ar ocoli Rusia.

"Sper ca se va inregistra un progres in 2009" in negocierile de aderare la UE, care constituie "o mare prioritate pentru Turcia", a spus premierul Recep Tayyip Erdogan, la inceputul unei vizite la Bruxelles, prima in patru ani, destinata dinamizarii negocierilor. Turcia nu a deschis pana acum decat zece dintre cele 35 de capitole din negocieri, numai doua in 2008.

Discutiile sunt ingreunate de faptul ca Turcia nu recunoaste Republica Cipru, de lentoarea reformelor democratice in Turcia si de ostilitatea mai multor state europene fata de o aderare a acestei tari. Printre capitolele nedeschise figureaza cel privitor la chestiunile energetice, din cauza rezervelor serioase ale cipriotilor greci, care au aderat in 2004.

Ca semn al nerabdarii tot mai mari a Ankarei, Erdogan a legat de acest capitol de viitorul unui proiect-cheie pentru Europa, construirea gazoductului Nabucco, de 3.300 de kilometri. Daca va fi construit, el va permite aprovizionarea europenilor cu gaz din Marea Caspica ce va trece prin Turcia, ocolind Rusia.

"Daca ne confruntam cu o situatie in care acest capitol despre energie este blocat, ne vom reexamina pozitia fata de Nabucco", a spus Erdogan. "Trebuie sa discutam deschis, sudul Ciprului exercita presiuni pentru ca anumite capitole sa nu fie deschise, ca cel despre energie", a subliniat el.

"UE trebuie sa fie corecta in tratamentul aplicat fata de Turcia, nu trebuie sa prefere sudul Ciprului, care este departe de Europa si nu are decat cateva sute de mii de locuitori, comparativ cu Turcia si cei 70 de milioane de locuitori ai sai", a explicat Erdogan.
Luni, 19 Ianuarie 2009, ora 22:05
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 725 ori

Vezi toate cele 12 comentarii
 

19.01.2009, 19:47

Pozitie rezervata

Turcii au oua tari si mari de curca!!!

Isi cunosc interesele si nu sunt condusi de servitori de mari licurici ca noi.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
8 voturi

 

bom bok

    raspunde:

19.01.2009, 19:57

Ali Turgay Olsun

Santajul de-abia incepe!Pai astia nu vor nici mai mult nici mai putin decat sa fie sefii UE!!!!Agresivi si obraznici!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
6 voturi

19.01.2009, 20:03

Daca-i tin curelele!!!

Foarte bine fac. Nu presuri ca noi, de se sterg cei din UE cind vor si nu vor muschii lor. Vezi, resursele de hidrocarburi si combinatele vindu-te pe de pomana.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
7 voturi

Moldoveanu

    raspunde:

19.01.2009, 20:17

Bravo Gelule,ai dreptate !

Gelule,din zi in zi devii mai destept.Ai dreptate,turcii nu sint niste melci aparuti dupa ploae.
Timp de 300 de ani a stapinit o buna parte din Europa.Astazi se trezeste un Barosso cu gazu in git,sa conditioneze Turcia.
Astia sint analisti fini,prieteni cu Rusii ( care cu chiu cu vai au recuperat Crimeea acum vre-o suta de ani )cu Izraelul !!!????,cu americanii,tarile arabe etc.
Sint musulmani rationali,imprastiati in toata Europa.

Eu cred ca Europa are nevoe de ei si mai putin Turcia de Europa.Daca Barosanu o tine asa vom vedea o glisare spre Rusia a turcaletilor.Dupa revenirea Ucrainei la o logica mai putin sinucigasa,ne mai poate mira deciziile Turciei de a profita de slabiciunile europene ?

De urmarit evolutia iesirii Barosanului !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
8 voturi

Gheorghe Ion

    raspunde:

20.01.2009, 01:29

Bravo Turcia

Bravo Turciei !
Astia au mai multa demnitate decat romanii .
Barosanul asta de la UE sa taca din gura , ca Turcia nu le apartine lor.
Slugoiul asta isi baga nasul peste tot , dar cu rusii , turcii , nu-i merge

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
4 voturi

Nedumeritu'

spune:

19.01.2009, 19:26

Domnule BAROS,

Cand este vorba de interesele vechilor tari din UE altii nu trebuie sa aduca in discutie si problemele lor. Asa ati procedat cu noi. Iata ca sunteti acum pusi de turcaleti in situatia de a vedea ce bine te simti cand ti se baga pumnul in gura. Va simtiti bine?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
7 voturi

 

DCS

    raspunde:

19.01.2009, 19:37

Afacerile sint afaceri si politica este politica!

Ai inteles ? Chiar daca au legatura intre ele ! Acestea sint principiile spuse de Baroso si de toata Europa ! Ai inteles ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
7 voturi

yyyyyyyyyyyy

    raspunde:

19.01.2009, 19:55

yyyyyyyyy

Daca "turcaletii" ameninta si santajeaza acum,sa vedeti ce vor face "turcalaii" cand vor fi in UE(da nu vor fi,Inshallah!!).Va spune ceva numele Fetullah Gülen? O sa mai auziti de el!Tipul e mai influent decat Abdullah Gül!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

Sar Cozy

    raspunde:

20.01.2009, 02:31

Nu mai rageti !

Ne facem nevoile pe UE a voastra , we don't need this .
Faceti clabuci la gura , looseri ce sunteti cu new orld order.
Turcia le-a servit o lectie la colonizatori.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

ssssssssssss

    raspunde:

20.01.2009, 22:03

ssssssssssss

esti pe langa! Cand a fost Turcia colonie?Din contra, ea a colonizat si exploatat pe altii! De ce crezi ca turcii sunt urati in lumea araba!??!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

DCS

spune:

19.01.2009, 19:33

Au puso Turcaleti ! Au puso cu voia lor !

Cu amenintari in fata Europei cred ei ca vor reusi ceva ! Au puso de data asta si au facuto cu vointa! Probabil ca si acele capitole deschise se vor inchide ! Asa le trebuie ! Asa le trebuie caci chiar ca depasesc orice limita !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
10 voturi

 

UE de tip sovietic

    raspunde:

20.01.2009, 02:28

Turcia nu da 2 bani pe UE

N-au nevoie turcii de uniunea europeana ( de tip sovietic )
Turcia e o tara independenta , si deciziile se iau la ei , nu la brussels , in strainatate .
Observ cu satisfactie ca turcaletii au mai multa demnitate si sange in aia ... , decat romanii .
Turcia se va apropia de rusi , si nici rusii n-au nevoie de noua mafie statala numita pompos " uniunea " europeana lol lol .
Ati luat-o in mana , nu puteti controla nici pe turci , nici pe rusi , chinezi si nici pe iranieni . hihihihi

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi



Vezi toate cele 12 comentarii