R. Moldova grabeste semnarea tratatului de frontiera cu Romania

   

R. Moldova grabeste semnarea tratatului de frontiera cu Romania
Presedintia de la Chisina a alaborat proiectul noii strategii de securitate a Republicii Moldova. Potrivit acestui document, este subliniata importanta incheierii tratatelor de frontiera si de baza cu Romania si a unui dialog politic intens cu Bucurestiul la toate nivelurile. De asemenea, un alt punct important al proiectului este statutul de neutralitate al tarii, informeaza NewsIn.

"Relatiile cu Ucraina si Romania - state cu care Republica Moldova are frontiere comune - vor avea un caracter de parteneriat durabil si constructiv. Republica Moldova se mentine pe pozitia ca valorile europene comune, respectul pentru independenta, suveranitatea si integritatea teritoriala urmeaza sa domine in viitor raporturile sale cu tarile vecine.

In acest context, Republica Moldova considera importanta incheierea tratatelor de frontiera si politic de baza cu Romania, iar una din prioritatile cooperarii Republicii Moldova cu statele vecine o constituie asigurarea securitatii regionale, inclusiv pe dimensiunile economice, energetice si ecologice", sta scris in noua Conceptie a securitatii nationale a Republicii Moldova.

Pe de alta parte, fundamentul Conceptiei securitatii nationale este "statutul de neutralitate permanenta a Republicii Moldova". "Statutul de neutralitate permanenta este principiul de baza si, astfel, tot sistemul de securitate nationala si toate actiunile Republicii Moldova indreptate spre asigurarea securitatii nationale vor fi bazate pe acest principiu. Republica Moldova va consolida relatiile de parteneriat si cooperare cu tarile neutre membre ale UE, precum si va depune eforturi pentru recunoasterea expresa a neutralitatii permanente de catre principalii actori internationali", se spune in primul punct al proiectului elaborat de Presedintia moldoveana.

"Contingentul militar al Republicii Moldova va fi limitat la angajati in baza de contract, care vor avea doar prerogative de aparare si de participare in operatiuni pacificatoare", mai mentioneaza documentul.
Sambata, 03 Mai 2008, ora 20:52
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2400 ori

Vezi toate cele 14 comentarii
 
Rank user: x5

04.05.2008, 15:37

Pozitie rezervata
VEZI EMISIUNILE

Dubla gandire!

Fatzarnicie tipic ruseasca: declara tot ce poate fi mai convenabil, iar in practica, fa exact pe dos! Asta face Voronin, de aproape 8 ani de zile! Asta fac si rusii, cand vorbesc de Transnistria, asta face si Ukraina, cand e vorba de Insula Serpilor, de Canalul Bastroe, sau de alta problema ce vizeaza in vreun fel Romania! Dar nu numai!!
Moldova neutra?! Sa fim seriosi! A fost si va ramane, pentru multa vreme, din pacate, o simpla gubernie ruseasca!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
Ioan (cel adevarat)

spune:

03.05.2008, 21:49

Pasarea malai viseaza

Guzganul cand are nevoie de Romania se face frate si cu dracul pana trece puntea. Cine este in stare sa creada un KGB-ist ce se vrea FAUTITO%R DE TARA ,fiu al tarii (dictator).Vorbeste minciuni.Tara cu trei presedinti nu poate fi neutra.Sa-si rezolve chestiunea autoproclamarii Transnistriei si gagauziei,sa fie o tara anume nu o anarhie politica.Cum poate trata Romania cu trei republici ? Nu este Basescu in situatia de a se caciuli lui Voronin sau a asculta de acesta. Intelegem ca Voronin ARE NEVOIE sa-si infaptuiasca politica LUI,dar nu poate forta Romania la nimic. Recunoasterea hotarelor R.Moldova inseamna recunoasterea tratatului Ribentrop-Molotov. Basarabia=PAMANT ROMANESC nu Republica Moldova. Ca acum sant alte forte acolo,in curand va disparea cu sistemul comunisto-bolsevic cu tot.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
9 voturi

 
COSTI

spune:

03.05.2008, 23:07

neutralitate ?

Dupa cate se stie MOLDOVA este o membra activa a parteneriatului pentru pace din cadrul NATO.cum se impaca asta cu statutul neutru clamat in strategia de securitate ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
6 voturi

 
titirca

spune:

03.05.2008, 23:53

Voronin e nebun de legat

Nu incheiati nimic cu sifilitticul asta care viseaza numai cai verzi pe pereti. Cum adica sa semnam si sa recunoastem oficial ca Basarabaia, Herta si Bucovina de Nord nu sunt ale Romaniei ? Hai sikttir Voronine comunist imputtit dute-n piz...da matti si impusca-te , *** si criminalule. Ai vrea tu sa faci din Moldova de dincolo de Prut o tara si s-o pui plocon rusilor. Mortti matti de KGBist nenorocit nu te mai saturi de furat si mintit. Un glonte in cap asta iti trebuie Voronin sa scape lumea de un *** ca tine. Cit despre Bashinescu nu cred ca e atit de nebun sa se coboare la mintea cretinului de Voronin. Ar fii bomboana pe coliva Romaniei.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 

Suparatu,

    raspunde:

04.05.2008, 03:38

Doctore,bine zici,

dar te rog nu injura.Ai perfecta dreptate! Asa gandesc si eu,dar cauta si exprima-te in cuvinte mai "adecvate",ca slava cerului,tu esti om cult si citit.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Lica

    raspunde:

04.05.2008, 05:12

????

Suparatule ,sa inteleg ca "titirica"securistul ce ne bruiaza tot timpul; cu ineptiile lui este chiar "doctorul" Sorin Oprescu?????

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Suparatul,

    raspunde:

04.05.2008, 05:29

Nu,Titirica este,

Corneliu Vadim Tudor.Dar nu te supara pe el ,acumm fiindca
are perfecta dreptate.Numai limbajul,bat-o vina>

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

BF3

spune:

04.05.2008, 00:28

frontiere?

Cu Ucraina are Basarabia probleme de frontiere ciuntite; Cum poate pretinde garantii de frontiere cand jumatate din teritoriul istoric se afla in Romania iar capitala a fost Suceava si Iasi...?!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
hatru

spune:

04.05.2008, 02:32

pentru ion(cel adevarat)

ai perfecta dreptate!! ai omis totusi ceva(poate de scarba).prima miscare a lui iliescu in clipa cand a fost pe cai a fost deschiderea unei ambasade la chisinau.implicit....acceptarea republicii moldova ca republica de sine statatoare.aceasta tradare de tara rareori e pomenita si din nefericire nu mai poate fi reparata.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 

Ioan (cel adevarat)

    raspunde:

04.05.2008, 03:29

Doamne,Doamne

In postarile mele, deseori am aratat ,am scos in evidenta,am NOMINALIZAT acest personaj malefic ,Ion Iliescu.La fel si pe Emil Constantinescu in relatie cu semnarea tratatului de frontiera cu Ucraina. Am cerut judecarea lor ca TRADATORI DE TARA facandu-se vinovati de INALTA TRADARE. Si acum cer acest lucru si persist in speranta ca aceste doua persoane sa fie judecate ca atare dar nu ca si condamnarea comunismului ci ca un PROCES PENAL.Serfulo acestor politruci ,ceausescu,NU A FACUT tranzactii cu teritoriul Romaniei,si totusi l-au ucis.Si ei pentru INALTA TRADARE trebuiesc wsa putrezeaqsca in temnita. Le doresc aceqaswta.Doresc ca viitorii politicieni sa se lupte PE ORICE CALE pentru indreptarea situatiei. Avem dreptul la VETO in anumite situat8ii si TREBUIE FOLOSIT CHIAR LA RISC. Nu apartin niciunui partid,doar tarii mele, ROMKANIA.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Aldebaran-Texas

spune:

04.05.2008, 03:52

Domnule presedinte Basescu,

Nu semnati nici un tratat ! E clar!? Moldova,Transnistria,
tinuiul Herta,Bucovina de Nord,Basarabia de Sud si Insula Serpilor sunt teritorii care fac parte din trupul sfartecat
al Romaniei.Azi o parte din aceste teritorii,se gasesc in statul artificial incropit numit Ucraina,de unde mai face parte si Maramuresul Istoric,pina la Hust inclusiv.Ca sa ramaneti in istorie,denuntati tratatele rusinoase prin care
Iliescu Ilici a recunoscut Moldova,iar tapul logodit si
oligofren,Constantinescu,cu nerusinare a semnat tratatul cu statul format prin rapt teritorial,numit Ucraina.Sper ca Ucraina sa aibe zilele numarate,iar reintregirea in matca patriei muma,a teritoriilor rapite sa se realizeze in urmatorii 4 ani.Mai trebuie amintit si tezaurul,care se afla acum in Russia,dar locul ei este acasa in Romania.Asa sa fie !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
opus 9

spune:

04.05.2008, 06:00

Cine sa semneze ?

Vreau sa vad romanul care ar semna tratatul de buna vecinatate cu un teritoriu amputat ! Cunosc un sincur criminal care a semnat cu Ucraina un act de instrainare a teritoriilor romanesti ! Trebue sa spunem lucrurilor pe nume ! Este vorba de Emil Cinstantinescu ! Imi este rusine sa recunosc ca l-am votat candva pe nemmernicul asta !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 

Buimacitu

    raspunde:

04.05.2008, 06:58

Nene

Vezi ca iar ai calcat in... STRACHINI. Constantinescu si acel tratat e rodu comunistilor... In anu premergator alegerilor s-a stins din viata CORNELIU COPOSU iar noi popor milostiv si cu frica de dzeu. am ales engro luminita de la capatu tunelului. Clasa politica s-a prins de figura si au mai pus in sceneta UN ACTOR GRABIT "BASESCU-STOLOJAN". Acum avem pomeni electorale fara sa avem cadavru ELODIEI din cimitiru GHENCEA...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

arg

spune:

04.05.2008, 14:20

HA HA

Ce propaganda kgb'ista trag astia cu neutralitatea. Nu numai ca au furat si sfartecat Romania insa acum ne arunca nisip in ochi cu neutralitatea permanenta.
In alte cuvinte "o sa ne asiguram ca nu o sa primiti niciodata R. Moldova inapoi" ci o sa o controlam noi cu destule trupe sa ne faca jocul politic.
Sa ne amintim totusi de curatirea etnica de dupa razboi cand deportari masive catre Siberia au fost facute, impreuna cu aducerea fortata de populatii rusesti/ukrainiene ca sa se schimbe make-upul etnic al zonei in ceva de nerecunoscut.
Nu mai repara nimeni genocidele si epurarile etnice ale istoriei ca sunt prea multe si potrivit cu presa elitista europeana lucrurile astea se intampla doar "in africa sau alte parti in lumea a treia".
Uite ca s-au intamplat si continua sa se intample in europa, e clar ca EU e doar interesata de manipularea opiniei publice in interesul lor economic.....dreptatea, justitia si rectificarile istorice au importanta prea putina....

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 14 comentarii