Bogdan Chirieac: Moneda unica in pericol?

   

Bogdan Chirieac: Moneda unica in pericol?
Saptamana trecuta, la Roma, a avut loc Reuniunea G7 - a principalelor state industrializate din lume - consacrata evitarii protectionismului.

Astfel, SUA, Canada, Japonia, Germania, Marea Britanie, Franta si Italia au convenit ca da, protectionismul nu este bun si ca nu trebuie facut. Dupa reuniune, toata lumea a plecat acasa pentru a impune masuri protectioniste fara precedent.

In America, administratia Obama a cerut ca industria auto - aflata de altfel in faliment - sa foloseasca otel "made in USA". In Marea Britanie, in acest moment tara europeana cea mai lovita de criza, guvernul Gordon Brown a planificat consumul cerand britanicilor sa consume numai "made in UK".

In Franta, presedintele Sarkozy a mers de-a dreptul si a impus companiilor franceze care au primit ajutor de la stat sa nu delocalizeze productia sau serviciile in alte state, inclusiv din UE. Deunazi, el a cerut direct Renault sa nu deschida o alta fabrica in Cehia, ci sa faca asta in Franta, pentru a da de munca francezilor.

Criza calca peste zeci de tratate, acorduri si legi atat la nivel mundial, cat si european. Adevarat este ca Uniunea Europeana a fost creata pentru a preveni crizele, nu pentru a le rezolva. Sa fie insa atat de fragila aceasta constructie incat sa se dezmembreze inainte de venirea propriu-zisa a taifunului?

Toti specialistii sunt de acord ca varful crizei inca nu a sosit, cel mai probabil el va lovi America in vara si Europa in toamna-iarna. Situatia este cu atat mai complicata cu cat la Bruxelles se vorbeste adesea despre sfarsitul monedei unice euro. Motivul? Tot mai multe state ce utilizeaza moneda europeana au prognozat pentru acest an deficite bugetare de 9-10% din PIB.

Cea mai grava situatie este in Spania si Grecia, dar nici Italia si Franta un stau mai bine. Va putea Banca Centrala Europeana, cu sediul la Frankfurt, sa faca fata unor asemenea gauri negre? Deficitul bugetar admis in zona euro este de maximum 3%. Cu alte cuvinte, va plati Germania pentru toata zona?

Este adevarat ca nici Marea Britanie nu sta mai bine cu lira sterlina. Dupa o prabusire de 40%, in 12 luni in fata euro PIB-ul britanic, exprimat in lire sterline, are un deficit de 10%. Vestea buna in privinta continuarii existentei euro este ca doar Germania ar putea fi interesata in a se reveni la moneda nationala. Toti ceilalti parteneri europeni sunt constienti de faptul ca ar avea mult de pierdut intr-un razboi al monedelor.

Ar putea oare un cetatean roman, platit in lei, sa-si foloseasca ca moneda de rezerva peseta spaniola, lira italiana sau chiar francul francez? Putin probabil. Lumea ar dori neaparat marci germane. Apoi, trecerea inapoi la monedele nationale ar insemna un cost de zeci de miliarde de euro pe care putine state si le-ar permite in aceste momente.

Mai mult, in acel moment, am putea considera ca Uniunea Europeana si-ar inceta existenta ca entitate politica, ea ramanand, cel mult, un spatiu al schimburilor de marfuri fara taxe vamale. Asta desigur, daca protectionismul nu va atinge si aici noi culmi.

In timp ce Europa si lumea intreaga a ajuns la limita cu incercarile disperate de a face fata crizei, Romania este departe de a se fi gandit macar la o solutie cat de cat acceptabila. Ba, dimpotriva, Romania este astazi cea mai putin protectionista tara din Uniunea Europeana.

Aici, criteriile de eligibilitate la licitatii, cu bani de la buget sau cu bani europeni, defavorizeaza din start firmele romanesti. Publicul isi aminteste de situatiile din anii trecuti, care continua si in ziua de astazi, cand licitatiile pentru constructia de sosele erau castigate de companii neromanesti care aveau in tara un singur angajat cu laptop.

Este adevarat ca munca se desfasura cu muncitori romani, dar firma respectiva isi punea un profit de 50% pe care si-l repatria in tara de origine. Acelasi lucru se intampla si astazi, si in toate domeniile.

Programul rabla din Germania a dat o gura de oxigen Loganului de la Pitesti. Asta nu-i va determina insa pe cei din administratia centrala si locala din Romania sa faca licitatii prin care sa cumpere masini ieftine, eventual Logan. Sunt cumparate zeci de mii de masini mari, fabricate in Germania. Audi A8, care transporta dosul pretios al demnitarului roman, costa cat 12 Loganuri, asta inseamna ca tot Romania subvestioneaza Germania si un invers.

E greu de asteptat din partea Bucurestiul o masura coerenta anticriza. Sansa noastra ramane tot Bruxelles-ul care, daca nu se va farama, va avea grija si de rudele sale sarace. Daca lucrurile se rup insa la nivel european, Romania se va intoarce la un mod de viata comparabil cu cel din epoca Ceausescu.
Citeste mai multe despre euro evolutie criza economica Uniunea Europeana
Luni, 16 Februarie 2009, ora 18:54
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 11524 ori

Vezi toate cele 62 comentarii
 
Rank user: x5

16.02.2009, 16:05

Pozitie rezervata

Chireac te complici prea mult.

Adevarul este ca nici eu nu dau viata prea lunga monedei unice.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
46 voturi

 

AIUREA AIUREA

Rank user: x5

16.02.2009, 16:14

PROBLEMELE PUSE IN DISCUTIE IN ACEST ARTICOL SUNT ACTUALE. FRAMANTA ACTORII POLITICII MARI. DIN PACATE, BOC SI AI LUI NU FAC PARTE DINTRE ACESTIA.

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
36 voturi

Rank user: x5

16.02.2009, 16:17

DE PILDA , BASESCU ESTE PREOCUPAT SA MANANCE GULAS SI APOI SA GAZEZE SECUIMEA...

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
43 voturi

aripa

    raspunde:

16.02.2009, 16:47

Haideti sa privim lucrurile in contextul lor global d-lor. Romania ar face bine sa

nu adere la moneda unica Europeana deoarece se va deschide complet la manipularea monetara a bancii centrale Europene.

Vechiul bancher Britanic Rothschild a spus odata: "da-mi puterea de a controla banii unei tari SI NU-MI PASA CINE-I FACE LEGILE".

Puterea monetara a lumii (UE si Fedul in SUA) este controlata de o mana de bancheri care folosesc inflatia ca sa transfere in continuu bogatie de la mase inspre banci. Inflatia nu este decat o taxa ascunsa!!

Inseamna doar ca ei tiparesc mai multi bani ca sa-i salveze pe prietenii lor din marile corporatii, INSA PRETUL NOILOR BANI ESTE VALOAREA SCAZUTA A BANULUI PE CARE IL CASTIGA FIECARE OM, odata ajunsi noii bani in circulatie.

Jefferson - fondator SUA - avertiza si el odata cand a spus cu 200 de ani in urma: "Daca poporul American va lasa vreodata bancile sa controleze tiparirea banilor, bancherii si cu corporatiile care vor aparea pe langa ele vor depriva oamenii de toata bogatia si vor lasa copiii lor fara acoperis pe continentul... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
57 voturi

noua romanie

    raspunde:

16.02.2009, 18:09

pentru aripa

ma bucur ca sant persoane care au studiat se pare ca ai vazut si ceva documentare din seria :zeitgeist romana: daca nu vizionare placuta

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
11 voturi

Chirias de banca in parc

    raspunde:

16.02.2009, 19:24

mai aripa,

O parte din comentariul tau e eronat daca se refera la moneda unica, dar total valabil la monede cum sunt dolarii si lira sterlina. Rothschild a fost evreu si a fraudat statul german. Chiar si americanii au facut un film despre istoria familiei rothschild in care arata fraudele lui r. facute chiar in fata copiilor lui. Nazistii au folosit secvente din film in filmul lor de propaganda Der Ewige Jude (evreul etern) pe care-l poti viziona pe youtube.
Moneda europeana e tiparita de BCE si nu de bancheri. Ea a fost creata tocmai pt a preveni specularea ei si inrobirea Europei.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
19 voturi

Jefferson - fondator SUA -

    raspunde:

16.02.2009, 23:41

mai aripa

nu vorbi prostii, pe vremea mea erau bani de metal nu de hartie, dolaru era rotund si facut din aur.pa

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
8 voturi

Rank user: x5

17.02.2009, 05:59

Rubla sau carboava pot fi o monede mult mai stabile lentru rusofili !

Bogdan Chiriac ramane dincolo dr toate ifosele lui sfertodocte un veritabil "homo sovieticus"

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

gogu

    raspunde:

18.02.2009, 09:09

trezeste-te ba

da pe tine ce te framanta aiuritule?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Ioan din Chicago

Rank user: x5

16.02.2009, 16:20

Noi deja umblam cu ciorapi rupti.

Mai greu va fi pentru englezi sau nemti, iar magazinele cu circuit inchis pentru lucrurile din import se pot infiinta in cateva zile ."Infrastructura" este deja realizata mai urmeaza confiscarea valutei. Ce speriati sunt cei din G7 daca s-au luat dupa romani : una sa promita si alta sa faca. Am "batut" si noi odata politica mondiala.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
14 voturi

eu1

    raspunde:

16.02.2009, 19:05

zeitgeist

http://www.zeitgeistmovie.com/

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
4 voturi

PATRIOT

    raspunde:

16.02.2009, 20:46

INCA O DIVERSIUNE A O-VREILOR AM ERICI

EI FIERB DE CIND EUROPA A DECIS SA DEVINA STAT UNIT SUVERAN SI LIBER DE SFORILE TRASE DE DINCOLO DE OCEAN,
SINT JELOSI PE PUTEREA DE INFRATIRE SI NATIOLISM EUROPEAN.
EUROPA ,LEAGANUL CIVILIZATIEI MONDIALE VA TRECE USOR PE ACESTE MANIPULATII AI NOMAZILOR PE PROFIT ,CE NU VOR SA CONTRIBUIE O DATA SI PENTRU TOTDEAUNA TARII INDE SAU STABILIT.
RESTUL SINT NUMAI SMECHERII BANCARE,ZISE HOTII TRECUTE CU VEDEREA DE PROCURORI MEMBRI LA ORGANIZATIE.
VEDETI INFO. PE www.infowars.com

"DISSENT IS THE HIGHEST
POINT OF PATRIOTISM"
PREZIDENT LINCOLN

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
13 voturi

patriot

    raspunde:

16.02.2009, 21:14

e bun site-ul

multe informatii despre 9/11,trilateral comission,bildererg
org.,criza immo. si agriculturala ,etc..
www.infowars.com
la sfirsitul paginii clic pe steagul RO si e tradusa in RO

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
7 voturi

Oloi

    raspunde:

17.02.2009, 00:00

Pai si eu ce fac cu euroii mei ?

Sa-i schimb in dolari ?

Stiu !
Imi cumpar apartamente !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
3 voturi

jovani

    raspunde:

17.02.2009, 03:52

Parca nu-mi vine sa cred

In 2002 vorbeam cu un italian care mi-a spus ca pe cand va intra Romania in UE nu va mai fi de lucru. Totusi cand a intrat era, dar romanii nu puteau obtine drept de lucru asa cum il obtineau ceilalti comunitari. Insa cand au putut, s-a adeverit vorba. Parca nu-mi vine sa cred...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
3 voturi

Observator atent

    raspunde:

17.02.2009, 12:46

Da, moneda europeana este in pericol

daca este in buzunarele statului si trece nea Bogdan Chirieac pe-acolo. Domnul (b)analist Chirieac isi bate degeaba gura cu noi: este un baiat destept care foloseste accesul la editoriale pentru a-si facilita accesul ocult la paralele statului. Asa ca, sa ne mai scuteasca. Are cine sa planga pe mormantul Euro; sa ne vedem deocamdata de leul nostru din care si nea Chireac si-a tras partea leului...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

Va invit in NORVEGIA pentru a lua,,pulsul" CRIZEI!!Niste oameni pasnici,fara grija zilei de maine!Cred ca nici nu vor sa auda de.... criza!!

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
20 voturi

 

Lefter Popescu

    raspunde:

16.02.2009, 18:44

Cind pretul petrolului scade de 4 ori , nu prea poti sta linistit

Asta dupa ce ai investit 90% din banii obtinuti pina acum (o intentie buna initial, pentru a asigura venituri si generatiilor urmatoare dupa terminarea petrolului din mare) pe piata de capital mondiala unde actiunile au pierdut si 75% din valoare ! In plus, o cafea la o terasa obisnuita din Oslo costa 5 Euro.Or fi inca prea multi bani in Norvegia, sau este efectul crizei deja?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
11 voturi

releu, din Cehia

spune:

16.02.2009, 12:18

Chireac,

dormi in pace.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
55 voturi

 

un Ezropean

    raspunde:

16.02.2009, 14:30

De sigur...

Noi din Germania am fost Cei mai Tari cu Marca Germana dintre Valutele Principale !
Dupa Intrarea in Moneda Unica EURO , azi avem Preturile Nominale la egal intre ele !
Exemplu: Paine de 1kg era de 1,5 DM dar azi aceeasi paine costa 2,5 EURO !!! Litrul de Benzina Super era de 0,85 Pheningi si azi, actual ne costa 1,20 EURO !
Asta ne a adus Germaniei Uniunea Europeana si Moneda Unica EURO !!!
Concluzie Parlament & etc European Inghita "Aber Milliarde" de Euro pentru Trantorii de EVREI, care Manipuleaza Lumea !!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
49 voturi

Gaia

    raspunde:

16.02.2009, 16:03

Mai..daca acolo nu-i bine, in Romania nu-i bine, ce te multumeste??

Nu poti compara pretul la benzina de acum nu stiu cati ani cu pretul de acum! Stii clar care a fost problema cu petrolul si nu a avut de a face nimic cu euro. Apoi la cum vorbesti de evrei, se pare ca esti in tara care trebuie. Ceea ce sa intamplat in Germania si in restul tarilor, e o repercursiune a mai multor "capuri luminat" care nu are de a face cu evreii. Apoi gandeste-te ca sararul tau de 1500 de marci, a devenit 1500 de euro, nu? Si nu-mi spune ca nu-i asa ca si eu am trait in Germania. Si inca o duceti destul de bine, la voi criza nu va mai da posibilitatea sa mancati la restaurante si trebuie sa va faceti de mancare acasa. BIG DEAL!! Nu-ti convine, vin-o si traieste in Romania

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
30 voturi

un European

    raspunde:

16.02.2009, 16:27

Hei Gaia !!!

eu am o Pensie de 2000 de Euro !!
Eu nu duc Grija mea, eu duc Grija celor care "NU AU" nici pentru o bucata de Paine !!
" Nu sunt Rgoist " eventual ca Tine !!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
20 voturi

Gaia

    raspunde:

16.02.2009, 16:45

Nu, tu nu esti Rgoist...

Esti Antisemit! Ceea ce e mai rau. Tot citesc pe comentariile voastre si ma uimesc cum puteti da vina la tot ce se intampla rau in lumea asta pe cateva milioane de oameni. Ceeea ce e fara logica. Azi, maine veniti si-mi dati exemplu din cartiile lui Pavel Corut...cu bubulii lui cu tot. Stiu un lucru, paranoia asta va omoara.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
27 voturi

jijel

    raspunde:

16.02.2009, 16:46

cand era mai benzian super

0.85 pfenigi? In 1993 cel putin era 1.50 DM/litru , de ce exagerezi? Apoi, daca Germania va reveni la DM, crezi ca preturile isi vor schimba configuratia? Nu, painea de 2.5 euro, va costa 2.5 DM. Cresterea preturilor care s-a produs la schimbarea marcii in euro, s-a datorat lacomiei producatorilor , a celor din desfacere/vanzari, etc. La momentul introducerii monedei unice, acesta era mai puternica decat marca insa producatorii si vanzatorii au preferat sa schimbe doar semnul valutar nu si numarul/valoare scrisa dupa semn...asta in codntiile in care slariile ramaneau aceleasi. A fost momentul in care s-au facut primii pasi spre inflatie...

Calicia dusa la extrem a provocat criza in care ne aflam. Era usor de intuit ca aici vom ajunge cand s-a inceput cumpaararea de manopera din China, India, si s-a renuntat la cea autohtona. Producatorii in special, in disperarea lor dupa profit, s-au buucrat ca produc la preturi de nimic dar n-au inteles ca prin asta au provocat un somaj... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
22 voturi

un Ezropean

    raspunde:

16.02.2009, 17:01

Jijel

tu ai ajuns sau ai ceva Habar, dar inainte de 1990 asa era in Germania !
E u Traiesc aici de foerte mult timp !
Mai bine nu Comenta ce nu Stii !!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
22 voturi

Rush Limba

    raspunde:

16.02.2009, 17:02

limba de fier

Tov. GAIA stii mataluta ce inseamna SEMIT?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
18 voturi

Gaia

    raspunde:

16.02.2009, 17:09

da

Citez" Concluzie Parlament & etc European Inghita "Aber Milliarde" de Euro pentru Trantorii de EVREI, care Manipuleaza Lumea !! " Pare furat din discursurile lui Hitler.
Si da stiu..se pare ca tu nu stii ce inseamna antisemitism. Cauta in dictionar.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
17 voturi

Rush Limba

    raspunde:

16.02.2009, 17:37

limba de fier

Tov. GAIA stii mataluta ca in afara de jidani mai sunt si alti SEMITI? Nu prea cred ca stai bine la capitolul asta. Unde au facut scoala primara? La sinagoga?

Pro / Contra
2,3
Impotriva
3 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
20 voturi

Gaia

    raspunde:

16.02.2009, 17:43

Nenea

Cauta exact cuvantul Antisemitism in dictionar si apoi mai vorbim. :)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

Gaia

    raspunde:

16.02.2009, 17:46

A, da!

si daca nu ai unu la indemana, poftim: http://dexonline.ro/search.php?cuv=antisemitism

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
13 voturi

Parea mea

    raspunde:

17.02.2009, 01:32

PLATIM TOTI REUNIFICAREA GERMANIEI

Deabia acum iese la iveala costul adevarat al reunificarii Germaniei ! Ceea ce parea atunci o demonstratie colosala de forta economica din partea RFG s-a dovedit ca nu e chiar asa si prin malversatiunile ulterioare (printre care si infiintarea monedei euro ) s-a aruncat povara si pe umerii celorlalte state europene. Parea de domeniul fantasticului economic schimbarea marcilor est-germane la paritate cu marcile vestice, trimiterea milioanelor de est germani in somaj prin inchiderea imediata a celor mai multe uzine din est (pe motive adevarate de ineficienta), compensatii uriase pentru fosta armata rosie,etc etc Parerea mea este ca de atunci ni se trage la toti, dar trebuie sa o suportam, nu avem ce face.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
6 voturi

Rush Limba

    raspunde:

17.02.2009, 02:54

limba de fier

Mai baietica GAIA, dictionarul de care vorbesti este facut poate de GRAUR, roman neaos.Informeaza-te din alte surse mai credibile.Pana atunci sa auzim numai de bine.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
8 voturi

Jijel

    raspunde:

17.02.2009, 04:12

Mia Ezropeanule,

imi pare rau ca trebuie sa te contrazic dar tu nu vrei sa admiti ca ceea ce ai spus este fals. Citez din mesajul tau: "Dupa Intrarea in Moneda Unica EURO , azi avem Preturile Nominale la egal intre ele (asta chiar nu inteleg)!
Exemplu: Paine de 1kg era de 1,5 DM dar azi aceeasi paine costa 2,5 EURO !!! Litrul de Benzina Super era de 0,85 Pheningi si azi, actual ne costa 1,20 EURO !"

Daca nu ma insel, la moneda unica ati trecut dupa 1995, (prin 97 poate) deci in momentul schimbarii monetare, benzian era cel putin 1.5 DM/litru, pricepi ce spun. Faptul ca traiesti acolo de-atata timp nu reprezinta nicio garantie ca ne informezi corect. Nu moneda unica a dus la criza ci lacomia afaceristilor si mafiotii/excrocii de pe Wallstreet si nu numai...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
7 voturi

Gaia

    raspunde:

17.02.2009, 15:06

Nenea, se vede ca esti pensionar, nu stii cand sa te opresti

Sa zicem ca dictionarele(ca sunt mai multe care zic acelasi lucru, nu numai cel a lui Graur) nu sunt bune si ai tu dreptate. Si dictionarele din alta limba zic acelasi lucru si m-as mira ca Graur sa le fii facut. Oamenii care-si manifesta aversiunea fata de o singura rasa, nu sunt rasisti? Atunci oamenii cu un dinte impotriva evreilor de ce nu s-ar numi antisemiti? ceea ce incerci tu sa dovedesti, nu are logica. Mergi si plimba-ti nepotii

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Lenuta si Niculae

    raspunde:

19.02.2009, 01:14

Ce bine o ducem

Intr-o seara de vara Nicu discuta cu Lenuta lui. Si Nicu ii spune: "Vezi tu Lenuto, ce viata buna avem noi, care nu avem salariu... Dar gandeste-te la aceia care mai castiga si un salariu pe deasupra".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

ROMANIA EUROPEANA

    raspunde:

16.02.2009, 15:13

E greu de asteptat din partea Bucurestiul o masura coerenta anticriza.

EXCELENTA ANALIZA DUMNEAVOASTRA DOMNULE CHIREAC!!!!

,,Este adevarat ca munca se desfasura cu muncitori romani, dar firma respectiva isi punea un profit de 50% pe care si-l repatria in tara de origine. Acelasi lucru se intampla si astazi, si in toate domeniile.,,

PAR EX.GURU PATRICIU(OLANDA) SI CAPITALISMUL ORIGINAL DE TIP DINBOVITEAN

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
16 voturi

virgiliu

spune:

16.02.2009, 13:06

Am fost inselati si de data aceasta

Inainte de a adera la UE,ne-au promis ca Romania se va ocupa de agricultura si turism,am intrat in UE:ne dati si noua fonduri ptr.agricultura?Ba,voi ati inebunit?Pai Franta cu ce se mai ocupa atunci?!Noi sutem granarul europei!Ati fost!O sa va ocupati de tranzit si de energie in europa.Bine,dati-ne niste fonduri ptr.sosele ! Nu va mai dam ca ati dat bani la o firma care nu este din UE,bine atunci o sa vindem energie electrica?Nu prea cred,de asta o sa se ocupe Bulgaria,ca de asta investim in cemtrala nucleara din bulgaria,noi ne aparam investitia!!
Si atunci ce sa cred ca UE nu este altceva decat un alt C.A.R dar cu alta palarie.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
44 voturi

 
milescu spataru

spune:

16.02.2009, 13:18

NU-TI MAI BATE CAPUL BRE CHIRIAC...

...ECONOMIA ROMANIEI E CEA DE LA 1821.E VINUT SI PAMINTUL DE SUB CASALE VOASTRE.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
38 voturi

 

Vicky

    raspunde:

16.02.2009, 16:25

Ai dreptate.De cand s-a instalat guvernul liberal am impresia ca proprietarilor li s-a furat Cota Indiviza de teren

Altfel nu se explica dece nu mai apare impozitul pe cota indiviza de teren al unui apartament de bloc.
Guvernul actual a observat ????Cine poate explica?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

Securistul presei

spune:

16.02.2009, 13:19

Moneda euro

Inteleg ca ti-ai cumparat tablouri si terenuri petroliere nenea Chiriac ? te-ai lasat de statii Motorola ? si EADS ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
3,9
Bun
26 voturi

 
oliver punci

spune:

16.02.2009, 13:47

Sa vina jalea....

...foarte bine, sa vina jalea in tara lui base marinaru, poate asa ne vom da seama ca trebuie sa ne unim, sa nu ne mai lasam calcati in picioare, sa refuzam sa fim carpele lui mue, sa nu mai semnam orice mizeri si sa vindem tara la totii, a ajuns romanika vai de mamaica ei, dar deocamdata romanul e fudul, numai masini seconduri din germania, excursi in egipt, grecia, haine de firma....deci momentan e bine, asa ca e binevenita o usturime sanatoasa, caci romanul altfel nu se invata....

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
3,8
Bun
23 voturi

 

RATACITUL

    raspunde:

16.02.2009, 14:01

Mmmda....

e binevenita, dar nu stiu de ce nu cred ca va fi suficenta sa ne trezim.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
10 voturi

RAUL NUJNO

spune:

16.02.2009, 14:15

APOCALIPSA LUI CHIREAC

AM CITIT APOCALIPSA LUI CHIREAC. LA CE DRACU MAI TRAIM? NU VEDETI CA TOTUL E DESERTACIUNE? POATE NE INVATA DL CHIREAC CUM SA NE LUAM ZILELE IEFTIN SI FARA DURERI.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
16 voturi

 
Rank user: x2

16.02.2009, 15:16

Buboiu' vs Boboru'...

Criza din Romania, sub toate aspectele ei - cea MORALA, in primul rand, cea POLITICA in al doilea rand si cea ECONOMICA - nu va putea fi rezolvata doar cu masuri protectioniste. Ar fi doar un plasture pe o rana veche, purulenta si care se adanceste pe zi ce trece. Mizeriile care subzista in clasa politica din Romania ar trebui sa fie primii care sa renunte la diferite avantaje (Audi vs Logan e doar un exemplu minor) si sa treaca la consumul de tip "Made in Romania". Dar, dupa cum spuneam, asta n-ar rezolva f multe, ar fi poate doar un inceput si un semnal. Important ar fi ca SA NU SE MAI FURE! SA NU SA MAI VANDA BOGATIILE (RESURSELE: PETROL, GAZE NATURALE, APE MINERALE ETC) TARII PE NIMIC!
Coruptia (si implicit JAFUL NATIONAL) e buba nr 1 in Romania! De aici trebuie inceput. Aici trebuie spart buboiul. Da' cine sa-l sparga, cand ei (clasa politica) sunt niste capuse vorace care si-au facut "casa" chiar in interiorul acestui buboi...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
21 voturi

 

16.02.2009, 15:17

Bravo bre

Bun articol, state celebre, merita titluri. Iar Romania, numai sa viseze dupa Vlad Tepes...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
17 voturi

 
Ernesto

spune:

16.02.2009, 15:23

Back to comunism?

Nu stiu ce intelege d-l Chireac prin mod de viata comparabil cu cel din epoca Ceausescu. Adica: moneda neconvertibila, granite inchise, magazinele goale, frig si intuneric in locuinte, partid unic si politie politica, un singur program TV de 2 ore pe zi, fabrici producand pe stoc foarte slab calitativ si cantitativ? Dar, in schimb, fara somaj si cu apartamente repartizate gratuit oamenilor muncii. Oricare ar fi criza si oricat ne-ar lovi, nu cred ca ne mai putem intoarce la scenariul de sus, decat daca vom avea proasta inspiratie sa ii reinviem pe Marx, Engels si Lenin.
Criza o vor rezolva tot oamenii, nu bancherii si nu guvernele, ci oamenii. Adaptabilitatea omului este foarte mare. Totul este sa intelegem de ce a aparut criza, sa aplicam corectiile si, in viitor, sa ne ferim sa repetam greselile.
Lasand la o parte confuziile pe care le face d-l Chireac (se pare ca diferentele fundamentale intre sistemul comunist si cel capitalist sunt greu de inteles), trebuie sa recunoastem ca... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
11 voturi

 

Maestro

    raspunde:

16.02.2009, 21:27

Inainte spre comunism

Nu stiu ce fabrici produceau pe stoc ca televizoare nu gaseai, frigidere nu gaseai, butelii nu gaseai, nimic nu gaseai. Asta ar fi cu comunismul. Intorcandu-ne la criza, normal ar fi sa plateasca cei ce au speculat si nu cei care au castigat un ban adevarat din munca lor cinstita. Culmea este ca ajutoarele de la stat merg tot catre ei.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Martian

spune:

16.02.2009, 15:51

IPOTEZE

Ca nespecialist, am avut permanent senzatia ca aceasta Uniune e un fel de strutocamila.Cu unitati componente puternic nationaliste, fara armata proprie... pare creatia unor utopici. Dar! Tocmai nefirescul acestei,, inventii" poate sa se dovedeasca atuul principal antidestramare. Fiecare componenta a Uniunii va incerca sa-si rezolve criza proprie rezolvand pana la urma criza Uniunii. Ca nici nu prea este ce destrama, moneda unica are foarte multe avantaje in raport cu inconvenientele. Vom vedea.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
10 voturi

 
sonny_cm

spune:

16.02.2009, 16:00

Agicultura

Fratilor credeti-ma,agricultura este sansa noastra,nu putem sa producem nimic sa fim competitivi pe piata.AGRICULTURA NE SCOATE DIN *** SI DIN CRIZA

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
8 voturi

 
Rank user: x5

16.02.2009, 16:07

PROBLEMELE PUSE IN DISCUTIE IN ACEST ARTICOL SUNT ACTUALE. FRAMANTA ACTORII POLITICII MARI.DIN PACATE, BOC SI AI LUI NU FAC PARTE DINTRE ACESTIA.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

 
nickname

spune:

16.02.2009, 16:28

Europa se destrama incet in fata crizei.America .Rusia sufla cu putere din nou in cefile noilor europeni

N-am crezut niciodata in UE cu mai multi de 15 miembri.Nu am crezut nici cand Spania,Grecia si Portugalia au intrat in cercul de incredere al tarilor bogate.N-am crezut in cele 12 pt ca inafara de faptul ca erau anticomuniste nu produceau nimic bun nici cand erau in CAER.Am crezut in munca tarilor nordice si a saxonilor.Am crezut in 5 state de limba engleza:SUA,M.Britanie,Canada,Australia,N.Zeelanda.Am crezut in Franta,Belgia,Olanda si Italia.Am crezut in Japonia.
Ultimele 15 state intrate in UE au adus doar datorii si sunt corupte.Economic nu stiu sa se descurce singure fara ajutor si sfat din exterior.Spania,Portugalia si Grecia foste puteri pt ca banii lor au disparut zice-se in mainile corsarilor englezi.Cele 12 state au stat pe seama Rusiei pana acum 20 de ani.Toata structura lor statala si economica erau copiate de la rusi.
Poate cultural erau mai aproape de occident decat de Rusia si nimic mai mult.Fostele structuri comuniste sunt acum structuri mafiote care controleaza... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 

Ernesto

    raspunde:

16.02.2009, 17:03

Uniunea Europeana

Problema este crearea, in timp, a Statelor Unite ale Europei dupa modelul american. S-a incercat unificarea economica, desfiintarea, practic, a granitelor si a vamilor, urmeaza generalizarea monedei unice (euro) in toate tarile UE si se va ajunge si la armata comuna.
Ar fi mare pacat sa nu se poata construi o asemenea uniune, chiar daca modelul de plecare american este acum in suferinta.
Problemele globale care se acutizeaza pe masura ce populatia creste pe acest Pamant nu pot fi rezolvate in mod echilibrat decat in cadrul unor astfel de uniuni. Dupa 2030-2040 as vedea tendinte de a crea uniuni si in Asia si chiar Africa.
Este adevarat, diferentele intre tarile componente sunt mari, iar scopul principal este tocmai de a reduce aceste diferente, lucru care se poate face mai usor din interior, decat din exterior. Astfel pot fi rezolvate probleme de legislatie si sistem, de conversii monetare, probleme privind circulatia marfurilor si a fortei de munca, a controlului emigratiei etc. UE... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

ratacitul

    raspunde:

16.02.2009, 18:59

Uniuni

Si India este o uniune. Este chiar mai diversa decat Europa. Daca ei au reusit, noi de ce n-am reusi !?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi


Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 62 comentarii