Rromii, o minciuna europeana

   

Rromii, o minciuna europeana Foto: nervu.blogspot.com
Inainte de aderarea Romaniei la UE auzeam mereu, precum o poezie recitata pe de rost, cum ar trebui noi sa avem grija de minoritatile noastre, cum ar trebui sa invatam sa ne integram diferitele etnii si, in general, cat de mult mai avem pana vom ajunge sa ne tratam "corect politic" grupurile etnice generatoare de probleme.

Timpul a trecut si, cum-necum, am ajuns si noi membri cu drepturi depline ai Uniunii Europene.

Un eveniment care pare sa nu mai fie fericit nici macar pentru noi, iar pentru ceilalti membri, mai nou, se dovedeste a fi chiar ingrijorator sau, prin unele voci, "falimentar".

Dar, dincolo de falimentul economic provocat de unele tari estice si invocat de unele tari ale Uniunii Europene, atunci cand vine vorba de Romania, se iveste si o alta problema.

Ce ne facem cu tiganii nostri plecati "la munca" in strainatate? Ce ne facem noi cu ei e una, dar mai ales ce face Europa cu ei?

Italia. Este prea bine cunoscut lantul de faradelegi pe care conationalii nostri rromi l-a "executat" in Peninsula.

La fel de cunoscute sunt si reactiile mai multor oficiali italieni. Cele mai multe dintre ele au exprimat o singura idee: "afara cu tiganii din tara". Sau macar, daca e posibil, sa ii castram precum facem cu cei mai buni prieteni ai omului din dorinta de a nu isi mai multiplica rasa.

Daca noi nu ne-am invatat lectia integrarii minoritatilor si etniilor generatoare de probleme inainte de 2007, avem ocazia acum.

Dar cum sa incepem si de unde sa o luam in problema rromilor?

Cum ne-ar privi Europa daca noi am fi aplicat aceleasi solutii grupurilor de tigani din tara? Caci aceleasi fapte le vedem si sub ochii nostri, in Romania, la fiecare colt de strada. Personalitatile lor nu sufera modificari structurale indiferent de granita pe care o trec. Comportamentul lor ramane fidel traditiei in care au fost crescuti.

Unul din principiile de baza ale formarii si functionarii Uniunii Europene a fost libera circulatie a cetatenilor statelor membre UE si posibilitatea ca acestia sa se poata stabili oriunde doresc in spatiul ei.

In ordinea fireasca a lucrurilor, fiecare cetatean membru al Uniunii trebuie sa primeasca acelasi tratament oriunde s-ar afla, avand aceleasi drepturi ca si ceilalti cetateni comunitari.

Trist este ca tot mai multi oficiali din Italia, membri ai Guvernului sau ai Parlamentului, ne dau un exemplu de reactie pe care daca noi am fi avut-o sau, mai rau, am fi aplicat-o in Romania comunitatilor de rromi am fi fost taxati imediat ca rasisti, necivilizati si, poate, primitivii Europei.

Am fi fost numiti intr-un singur glas oricum numai demni de statutul de tara membra UE nu, poate nici macar de aspirant la Uniune.

Uman, reactia italienilor poate fi inteleasa sau macar explicata. Atunci cand vezi ca un procent semnificativ al crimelor, violurilor, jafurilor si talhariilor sunt "semnate" doar de membrii unei etnii, prima reactie este cea de respingere a etniei respective in totalitate.

Ipocrizia nu consta insa in aceasta prima reactie umana, usor de inteles si de explicat. Ipocrizia consta in dublul discurs pe care Uniunea Europeana si statele membre il folosesc atunci cand vine vorba despre "integrarea" rromilor.

Italia (si nu numai) are libertatea de a cere extradarea, identificarea si insemnarea, castrarea si chiar deportarea lor, noi insa ne facem vinovati ca nu reusim sa ii invatam sa fie la fel de onesti precum nemtii, rafinati precum francezii si "romantici" precum italienii.

In schimb, vina este doar a noastra pentru ca de aici au plecat. Tot noi suntem vinovati pentru ca tiganii au plecat needucati din Romania.

Dar sunt rromii, mai ales acum, doar ai nostri? Si daca ar fi asa si noi ar trebui sa rezolvam problema, ce tipar ar trebui sa aplicam in corectarea lor?

Insasi notiunea de "a corecta" o etnie in sine este o idee rasista.

Pozitiile pe care tot mai multi oficiali italieni le iau fata de rromi tradeaza ca ei nu au incercat nicio clipa sa priveasca problema lor din perspectiva principiilor Uniunii Europene, ci doar prin prisma reactiei umane de repulsie fata de cateva atrocitati ale catorva membri ai acestei etnii.

In acest context, merita sa ne intrebam cum ar fi reactionat Europa daca, in Romania, mai multi oficiali ar fi incriminat, asa cum o fac italienii, membrii unei comunitati sau ai unei etnii.
Luni, 16 Februarie 2009, ora 23:55
Sursa: Ziare.com
Autor: Iulian Leca

Articol citit de 10957 ori

Vezi toate cele 125 comentarii
 
Rank user: x5

16.02.2009, 18:51

Pozitie rezervata

Inchinati -va de trei ori.

Ce n-a reusit sa faca Antonescu a facut Uniunea Europeana.

Pro / Contra
4,1
De acord
16 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
127 voturi

 

Kuku

    raspunde:

16.02.2009, 19:04

Pina cind realizeaza EUropa cu cine are de a face , se stabilesc asa bine p-acolo ...

ca nici morti nu-i mai aduci in Romania !
Asta-i cel mai mare cistig a Romaniei , la intrarea in UE.
Tiganii pot continua migratia spre Vest !
MERSI UE !!!
Daca s-ar pune melitzia , " numai un pic " la punct ( sa nu mai poata fura , cershi , construi , PARAZITA ,), si sa aplice legea vreo 3-5 ani , ar pleca toti !
PS. Aricol bun ! pune punctul pe i . Bravo Iulian Leca.

Pro / Contra
4,4
De acord
18 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
175 voturi

moise

    raspunde:

16.02.2009, 19:17

intrebareamea e:

de cenumai tiganii romani?Au si ungurii ,sirbii ,slovscii,chiar si francezii nentii si msi ales spaniolii tiganii lor.De ce numai ai nostrii.Chiar vreau un raspuns pertinent la aceasta intrebare,care nu e retorica.

Pro / Contra
4,1
De acord
11 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
121 voturi

TIGANESCU ION

    raspunde:

16.02.2009, 19:36

CAMPANIE EUROPEANA CONTRA TIGANILOR SI ANIHILAREA LOR

Chestia asta cu tratamentul egal pentru toti cetatenii Romaniei s-au UE este mult prea mult trasa de par si tratand astfel lucrurile cu TIGANII nu se va ajunge nici in 100 de ani la o solutie.Aceasta problema trebuie tratata DUR FARA MENAJAMENTE,as merge pana acolo incat sa spun ca ar trebuii legi speciale pentru TIGANI.Cred ca noi poporul Roman suportam acum multe magarii din partea UE datorita;exportului;de TIGANI.Priviti istoria popoarelor si influenta negativa a TIGANILOR si ripostele mai mult decat dure ce le-au fost aplicate in diverse tari europene.Trecutul este edificator,prezentul la fel,chiar credeti ca se mai poate face ceva pentru viitor?

Pro / Contra
4,1
De acord
11 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
95 voturi

Rank user: x5

16.02.2009, 19:54

Hotel Cismigiu

Dupa ani in care pretentiile Occidentului fata de comportamentul nostru vis-a-vis de tigani, au ajuns si ei sa inteleaga cu ce ne-am luptat noi.
Sunt convins ca nemtii, olandezii, mai putin italienii si francezii, sunt ingroziti de haitele tiganesti.
Asta insa nu ma face sa-i compatimesc, ba chiar pentru toti anii in care ne-au capiat cu ineptiile lor de oameni care nu cunosteau tiganii, le adresez refrenul din Hotel Cismigiu, inlocuind americanii cu occidentalii.

Pro / Contra
3,6
De acord
11 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
86 voturi

OD.

    raspunde:

16.02.2009, 20:55

tiganii nostri....

....sunt ai nostri.....Rromii sunt ai lor. Ce nu a facut occidentul acum mai bine de 600 de ani in urma o face acum;se confrunta cu navalirea barbarilor.Singura Spania a mai suferit migratia barbara din nordul africi,pe la Cadiz pe unde i-a navalit Berberii si Tiganii(aripa sudica a migratiei tiganilor).Problema este ca se inmultesc NECONTROLAT,devenind plaga nationala.Nu pot fi integrati din cauza culturii lor de libertini si nomazi.Spititul preistoric de haita,turma, il pastreaza.Chiar un judecator Italian,care judeca o tiganca care cersea,a ajuns la convingerea ca CERSITUL este cultura tigancilor iar eu completez ca libertinajul masculilor ca si cultura,i-a transformat pe majoritatea in infractori.Castrarea chimica este singura solutie mai umana, ca sa scapam de ei.Orice infractiune savarsita de tigani trebuie sanctionata, obligatoriuk, si prin castrarea chimica.

Pro / Contra
4,2
De acord
18 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
91 voturi

Aliosha

    raspunde:

16.02.2009, 21:18

De acord.

total de acord. bine ca scapam noi de cei ce ne fura si ne ucid. pare cinic dar trebuie sa ne gandim intai la familiile noastre.

Pro / Contra
3,8
De acord
12 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
59 voturi

Ioahjn (cel adevarat)

    raspunde:

17.02.2009, 01:57

Vreti sa stiti ADEVARUL DESPRE TIGANI ?

Cititi BIBLIA, cartea FACERII,cap 4,integral(nu e mare ). Apoi combateti-ma !

Pro / Contra
2
Impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
25 voturi

medvedev

    raspunde:

17.02.2009, 03:59

V-ati dat arama pe fata valahilor, NIMIC NU ADUCE ATATEA COMENTARII

IN ZIAR CATE ADUCE SUBIECTUL TIGANILOR.

Un lucru e cert, si anume ca Romanii sunt printre cei mai rasisti oameni, educati in felul acesta de catre parintii lor, niste lasi care au trait SUB CALCAIUL UNUI BALBAIT CU 4 CLASE.

Intre timp, imi amintesc cum parintii ne speriau cum ca tiganii sunt nebuni si te omoara imediat samd, perpetuand ura de clasa si de etnie.

In realitate tigani sunt de toate felurile faptul ca toti infractorii din Romania sunt clasificati tigani nu inseamna ca si sunt, arata doar negarea poporului Roman.

Oare imbogatitii si baronii puterii sunt tot tigani? Legea exista pentru toti si cine face rau trebuie judecat potrivit legii. AVETI NEVOIE DE O EDUCATIE FARA SPALAREA CREIERELOR DE CATRE SISTEMUL EDUCATIONAL CEAUSIST.

Pro / Contra
1,5
Impotriva
25 voturi
Calitatea comentariului
1,5
Neimportant
96 voturi

patriotul

    raspunde:

17.02.2009, 04:08

afara

cu romicii din Ardeal pentru o renastere a vietii culturale si economice.romania sau tigania este o inventie a sec.XX.Ardealul intotdeauna a fost independent.Bucurestiul e un oras de nimic.pfui hotilor necivilizati.AFARAAAA DIN EUROPAAAAA

Pro / Contra
2,1
Impotriva
15 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
57 voturi

Rank user: x2

17.02.2009, 05:08

http://www.scribd.com/word/full/9693243?access_key=key-1w0kyhe12meqj1duot6i

limpeziti-va nitel

Pro / Contra
2
Impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
13 voturi

STEF

    raspunde:

17.02.2009, 05:23

VICIOSI

PENTRU CA CEI DIN RO SINT CEI MAI VICIOSI.

Pro / Contra
2,3
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
21 voturi

Rank user: x5

17.02.2009, 05:46

Tiganii sant blestemul nostru !

Povestea cu integrarea tiganilor este o iluzie si o actiune contra maturii lor ! Unde sa-i integrazi ... in cat timp si cu ce rezultate ? Generalul Ion Antonescu a spus la proces ca tiganii nu vor fi integrati nici in doua sute de ani ! O cercetare atenta cu pretentii stiintifice asupra acesrei etnii a fost considerata aproape un secol pe nedrept segregatie rasiala ! Asa numitii nomazi au devenit nomazi abea dupa procesul asa zisei "emancipari" (1834-1839). Se pare ca acest cadou a fost facut Europei de tatatii nohai care ii numeau CINGA-NE, (barbat si femeie) si care faceau obiectul unui veritabil comert cu sclavi adusi din zona Punjabi ! Eliminati din domeniile manastiresti si feudale, tiganii nu au fort capabili sa faca altceva de cat sa paraziteze aproape intreaga civilizatie eusopeana ! Comunitati viguroase de tigani au emigrat in Spania ( cunoscuti sub numele "tocale las palmas" sau "flamaenco" ), in zonele dominate de turci, tiganii au fost islamizati iar in tarila crestine... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,8
De acord
13 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
43 voturi

mailat

    raspunde:

16.02.2009, 19:07

Miroase a vanatoare de vrajitoare si tapi ispasitori articolul, problema rromilor

e o problema de justitie, ca si oricare alti infractori.

Problema principala cauzatoare a tuturor problemelor e tocmai organizatia care a pretins ca va rezolva toate problemele adica UE.

Creerea UE a generat o multime de probleme pe care sociologii si cei care studiaza fenomenele le-au prevazut impreuna cu politicienii si bancherii care au "manevrat" unirea Europeana.

Politicienii si bancherii creeaza continuu probleme prin ingineria sociala si schimbarea continua care este garantata sa aduca conflict si neliniste.

Insa conflictul si razboiul este exact ce doresc conducatorii lumii, aceste lucruri le dau lor atu-ul de a interveni chipurile sa "rezolve" PROBLEMELE PE CARE TOT EI LE-AU CREAT.

In felul acesta se perpetueaza puterea si banii prin profit din razboaie si suferinta umana continua.

Pro / Contra
2,3
Impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
57 voturi

undeSuntCalaii

    raspunde:

16.02.2009, 19:21

Ha! O sa dati vina maine poimaine pe rromi si pentru sutele de mii de martiri

Romani schnjuiti si omorati de catre cadrele securitatii.

Ma indoiesc ca erau prea multi "rromi" in securitatea Romana in vremea lui Ceausescu.

Daca sunteti in cautare de vinovati TREBUIE SA NE UITAM CU TOTII IN OGLINDA MAI INTAI, RAUL INCEPE CU POPORUL ROMAN.

Pro / Contra
1,6
Impotriva
16 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
122 voturi

Nostalgicu

    raspunde:

16.02.2009, 20:24

Cind pisica nu-i acasa...

Pentru cel ce intreaba UNDE SUNT CALAI. In CONSTANTA lu Fasole pe vremea lu... era un colonel de etnie TIGAN pe nume BITU. Ceva de genu COSTICA ARGINT la Italieni care a dat faliment. E asta BITU a iesit la pensie cu fruntea sus poate ani de zile a ridicat pensie de la statu Roman. Dar o merita pentru ca era spaima TIGANILOR si nu erau atitea faradelegi chiar daca traiam mai prost decit acum.....

Pro / Contra
2,1
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
42 voturi

patriot

    raspunde:

17.02.2009, 04:10

afara

cu romulanii din Ardeal

Pro / Contra
1,5
Impotriva
8 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
23 voturi

sisif

    raspunde:

17.02.2009, 19:47

Pentru conashul "undeSuntCalaii"

Ai sa razi, dar dupa lovitutie m-a mancat undeva sa dau examen la secu', ma rog, io tot asha o vad si te rog sa ma contrazici!!!!!
Ce crezi c-am constatat, la prima mana: multi d-acolo, cu grade mari, erau tzigoineri!
De ce?
Pai e simplu, rasa asta nu da doi bani pe viatza, pe decentza, pe omenie!
ASTIA SUNT PERFECTI PENTRU JOB-UL ALA!
SI FOARTE EFICIENTI!!!!
CE MAI AI DE ZIS?
PS:
Nu-ti spun ce-am avut de tras, ca le-am urat multa ....., cand am vazut ca sunt tot securisti, cu aceleasi apucaturi! Ce chin si mizerie crunta am indurat, eu si familia mea, pana am scapat de "dragalasheniile" lor! In rrrominia anilor de dupa '90!
DECI?????

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
10 voturi

Istoricu

    raspunde:

16.02.2009, 20:17

Ai uitat

L-ai uitat pe CEAUSESCU. Cunosc TIGANI care il blesteama si acum pe CEASCA ca l-a bagat la puscarie pentru ca nu a vrut sa munceasca. Prefera sa scotoceasca prin gunoaie. Acum e la munca prin EUROPA mai o alba-neagra, furturi, cesertorie... Eu unu totusi am o nedumerire de ce se cheltuie BANI EUROPENI pentru integrarea acestora cind defapt statu nu cistiga nimic de pe urma lor (impozite, taxe, contributii sociale). Criza financiara nu e devina pentru situatia din prezent. O sa vedeti ca dupa e trece EUROPA nu v-a mai fi. Pentru ca nu are o ARMATA SI O POLITIE COMUNA.

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
58 voturi

Mongolul Donald

    raspunde:

17.02.2009, 04:51

LUI AI UITAT

Europa sa nu ne dea bani ca sa-i educam.Sa si-i ia ea si sa-i educe.Ca daca ne da 500000 de euro,ne ia in schimb un milion,si mai cere si rest.Sa-si faca ei treaba.Sunt rrrromi europeni.

Pro / Contra
3
Si da, si nu
10 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
25 voturi

Istoricu

    raspunde:

17.02.2009, 07:35

Ai dreptate

Lui Mongolul Donald un raspuns sec. Cind am intrat in EUROPA aveam LIMBRICI in fund acum au si alti.

Pro / Contra
2,1
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
13 voturi

anonim

    raspunde:

17.02.2009, 23:20

gresesti

nu totii tigani sunt la fel !cunosc fam multe de rromi care muncesc in domeniu constructii ,sunt foarte curati si au case mari si curatenie si toate prin munca cinstita nu afara din tara sau cu alte magarii care le fac romanii [droguri ,femei duse la prostitutie si etc]cunosc si fam amarate care au ca venit doar aj. social sau beneficiaza de cantina sociala ,si nu sunt infractori traiesc vai de ei si muncesc la romani la camp sau le spala rufe,covoare ptr un banut .in concluzie nu baga totii tiganii intr_o .oala .lucrez intr-o comunitate de rromi ca mediator socio-sanitar si cunosc situatia nici romani nu sunt perfecti si avem destui infractori. discriminarea nu dispare si bani din ue sunt bn veniti ptr a ajuta aceasta etnie si a educa .si tigani sunt oameni cu suflet si nu arunca copii la gunoi ca romani si ii cresc acolo cum da d-zeu .padure fara uscaturi nu ai sa gasesti amice .d-zeu ne-a creeiat pe totii ,ca fiinte .

Pro / Contra
2,3
Impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
14 voturi

patriot roman

    raspunde:

17.02.2009, 04:18

nu ma intereseaza

cui ii dati cetatenia,singurul lucru care conteaza e ca VOI ROMULANII SA ELIBERATI ARDEALUL,independenta e necesara ,altfel ne trageti in prapastie cu voi

Pro / Contra
1
Total impotriva
8 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
33 voturi

darp

    raspunde:

17.02.2009, 13:14

liber

liber sa ne musti de ***

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
11 voturi

Bucuria

    raspunde:

19.02.2009, 17:16

Bucuria asta nu o sa o iai mata

Uite ca asa ceva e mai greu de realizat "dle Janos"

Pro / Contra
2,1
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
8 voturi

qaz

    raspunde:

17.02.2009, 10:28

Bineinteles ca e vorba de IPOCRIZIE...

...dar nici nu cred ca in forurile inalte ale UE "problema" tiganilor nu s-a discutat transant inainte de 2007. Noi trebuia sa ne ocupam de problema aceasta si sa-i "intergram" in 2-3 ani.. :)), preferabil inainte de aderare, pentru ca stiau ca altfel vor merge la EI. Probabil acum platim pretul esecului programelor sociale in acest domeniu, dar eu personal ca roman nu ma simt prea afectat, dimpotriva chiar usurat ca de acum e si problema lor.
Cat priveste retardul economiei si al societatii romanesti, inca astept ca UE sa ne ridice nivelul, o raspundere pe care cu siguranta si-au asumat-o inainte ca nemtii sa realizeze ca nu sunt chiar cei mai buni sefi ai Europei.

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
11 voturi

BERI

    raspunde:

17.02.2009, 10:49

ceva nu imi da

RIOS UNDEVA E GRESIT NU EXISTA DATELE

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
1,5
Neimportant
10 voturi

lambada

    raspunde:

20.02.2009, 23:45

propunere !

PROPUN CA TOTI TIGGANII SA FIE EUTANASIATI SAU MACAR CASSTRATI !!!....E SINGURA CALE DE A SCAPA DE EI !

Pro / Contra
2
Impotriva
8 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
11 voturi

gingis han

    raspunde:

23.02.2009, 06:57

de acord cu tine

si eu vreau sa fiu eutanasiat dar nu inainte de a i-o trage scumpei mele iubite,mama ta,ca sa-mi lase urmasi. si tu nesimtitule,sa ai grija de fratiorul tau cand va veni.Ce misto,cand noi vom fi castrati si nu ne vom mai folosi pulele si coaiele veti fi egali in sfirsit cu noi,ca voi si asa nu puteti sa le folositi de obicei

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
10 voturi

Rank user: x2

16.02.2009, 20:32

Pozitie rezervata

Sa va fie rusine ,pentru ca numai gura este de voi.

Va-ati unit vreodata doi romani cand un tigan ,a injurat , a lovit ,s-au a buzunarit un roman. Lasilor , asta este si motivul pentru care tiganii isi fac de cap si nu respecta nici politia. Mi-a spus un tigan : Voi romanii sunteti lasi si nu sunteti in stare nici sa va aparati. A mintit cu ceva. De cate ori ati luat atitudine impotriva tiganilor ,care ca numar nici nu se compara cu romanii? Ascultati-ma, romanul a luat frica tiganului si nici politia nu este capabila tot din acelas motiv. Asta este lucrul cel mai dureros in Romania ; Lasitatea in fata tiganilor ,care este identica cu cea din politica.

Pro / Contra
3,8
De acord
12 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
123 voturi

 

eagles

    raspunde:

16.02.2009, 22:13

si totusi

iti amintesti de Hadareni? romanii nu sunt lasi, sunt prea ingaduitori si toleranti, de multe ori cu cine nu trebuie. si inca un amanunt. nu ai sa vezi un tigan care sa faca figuri fiind singur. trebuie sa fie cel putin 2 sau mai multi ca sa se rupa in figuri. ataca in haita, ca maidanezii. intr-adevar, sunt uniti in a face rau iar romanii nu sunt intotdeauna uniti ptr. a raspunde raului...

Pro / Contra
3,8
De acord
17 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
73 voturi

ruginitu

    raspunde:

16.02.2009, 22:42

Am postat mai devreme:

pe timpul lui Ceausescu romanii care stateau la coada(10-12 ore) la alimente(carne)se lasau batjocoriti de mici grupuri de tigani care treceau in fata in momentul "cind se baga marfa".
In loc sa treaca peste ei in chip de rulou-compresor, sutele de mamaligi se lasau umiliti!
Nu colega-cel ce spui ca romanul e prea bun sau indurator-NU! Romanul e las-suntem lasi! De aia tiganii isi bat joc de romani!
Am propus mai de mult sa fie trimisi in Insula Mare a Brailei CU TOT ceeace se numeste Serviciu Social, Medical-tot ce trebuie pt. a trai bine(case,scoli,etc).
Sa aibe Pasaport RRom, iar care sare'n Balta-POC!
In Tara sa fie primit CU VIZA!
Sa li se dea cite doi saci de griu, cartofi,comustibil,etc si sa-si cultive seminte pentru hrana si... export!
Care sare-POC!
Sa li se dea materiale de constructie sa-si faca acolo "pagodele" (padoge" cum spun ei).
Care sare'n Balta-POC!
PS Rezultatul il stiti fara sa vi-l sugerez eu!

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
15 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
61 voturi

pablo

    raspunde:

16.02.2009, 22:50

probabil

ca ai dreptate. dar au altii grija (politicienii) sa-i dezbine pe romani cu tot felul de prostii si teme diversioniste astfel incat nu mai au cum sa fie uniti impotriva gipsy-lor...

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
12 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
38 voturi

uiy

spune:

16.02.2009, 18:49

sa se spele pe cap cu ei

Acum sunt europenii, deci sa se spele pe cap cu ei.........acum teoriile lor sa le aplice cu ei........vin sa ne dea noua lectii, acum au ocazia sa vada cum este cu tigganii......bafta lor, sper sa plece totii din ro si sa se intoarca cand o sa-i chem eu......

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
107 voturi

 
sven

spune:

16.02.2009, 18:52

dar

repet, acesti nomazi nu pot fi nici asimilati, nici integrati in societatea moderna. asta nu ptr. ca europenii nu ar dori ci ptr. ca ei nu vor sa renunte la obiceiurile lor tribale. lor nu le sta in caracter nici munca, nici cinstea ori loialitatea fata de un stat, tocmai ptr. ca sunt nomazi. le va fi mai frica de stabor decat de orice alta instanta judecatoreasca civila. solutii ar fi...

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
83 voturi

 

Eugenia

    raspunde:

16.02.2009, 19:31

Ce sa facem?

Avem doua cai, una cea de acum, incercam sa-i integram spunem ca sunt oameni si sunt si uscaturi printre ei si nu ii condamnam pe toti si a doua, trebuie luate masuri dure, nu ne face noua ordine in casa UE, nu vedeti cum se inmultesc, nu vedeti ca sunt o etnie infractoare, nu muncesc, nu invata, aceasta masura nu trebuie sa sperie pe nimeni, animalele nu au ce cauta printre oameni. Stiu ca pentru domnisoarele de pension suna dur, dar daca nu vom face ceva care sa-i puna cu botul pe labe vom fi subjugati de aceste specimene.

Intotdeauna am fost de parere ca aceste animale fac umbra degeaba pamantului.
Nu poti sa compari un roman,un european cu un tigan, sunt din clase diferite, educatii diferite.

Daca ii tai nu curge acelasi sange, genele lor diferite de cele ale poporului roman fac asta. Pana si un viol facut de tigani este mai dureros decat un viol facut de romani.

Pro / Contra
2,1
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
67 voturi

Lucian1

    raspunde:

16.02.2009, 20:11

Prostia..

..nu are limite!!!!! Cum poti sa debitezi asemenea tamp.enii??? " Pana si un viol facut de tigani este mai dureros decat un viol facut de romani." Cum adica? In ce calitate ecuezi cele doua violuri??? E asta vreo preferinta de a ta? Nu fa declaratii de-a dreptul stupide.
Exact ce spunem noi despre tzigani spun o gramada despre romani. Si avem si noi vina noastra ptr ca unde-i lege, in Romania e mai multa tocmeala decat oriunde. Ptr ca nici lor nici pungasilor romani nu le e frica de lege. Stiu ei foarte bine cum merg lucrurile la noi. Si-au facut "educatia" pe sistemul nostru si o perfectioneaza aiurea.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
49 voturi

Rank user: x5

16.02.2009, 20:28

GATA! NAZISTILOR!

Eugenía = omorarea raselor "sclave" si a celor "parazite" pentru a purifica rasa "stăpană".

Prostia poate doare dar ideile naziste nu dor, chiar sunt apreciate ( la 20.16 - 12 persoane erau de acord cu mesajul postat sub nikul Eugenia )

Am incercat sa fac pe NAZISTUL ( da eu am postat sub nickul Eugenia ) si iata ca am gasit 12 adepti siguri, nu mai pun la socoteala pe cei care foarte usor pot fi convinsi ca aceste masuri ii va scapa de neplaceri.

E cumplit, e grav ce se intampla si cand vedeam ca nici un minus nu se contorizeaza nu-mi venea a crede. Iata in ce lume traim, am mai trait aceste vremuri dar nu am invatat nimic.

Da si cireasa de pe tort a fost cea cu violul.
Iata ca 12 IDIOTI NAZISTI considera ca un viol facut de roamani este mai placut decat un viol facut de tigani.

As dori sa le transmit ceva acestor 12 CRETIN.I NAZISTI: mergeti la mama voastra sau la sora voastra si intrebati-o: te-ar durea mai putin daca te-ar VIOLA un ROMAN.

NAZISTI C.RETINI!!!

Pro / Contra
1
Total impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
85 voturi

sven

    raspunde:

16.02.2009, 21:50

totusi

inteleg ca l-ai bifat cu plus pe lucian 1, nasule. oricum, dupa tine, ptr. ca majoritatea romanilor se pronunta impotriva tiganilor avem de-a face cu un popor de nazisti? cred ca reduci totul la o judecata mult prea simplista. in general, europenii nu-i agreaza pe tigani, asta inseamna ca toate popoarele Europei sunt naziste? hai sa fim seriosi...

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
44 voturi

Cioaba

    raspunde:

16.02.2009, 22:10

Nasule eugenia lucian I,

ce complexe ai de te manifesti atit de pervers, intinzi capcana si dupa aceea reprosezi vanatului ca a cazut in cursa? nu esti decat un provocator sinistru. nu faci bine nici tiganilor si nici romanilor.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
32 voturi

nashu

    raspunde:

16.02.2009, 22:57

pt

pt Cioaba

de regula nu agreez un astfel de comportament, destul de uzitat, de data asta ma bucur ca am facut-o!...m-am saturat de crestini ipocriti care nu se sinchisesc sa aprobe tratamente diferite pentru alte etnii. cat despre provocatori, barem sa fie toti provocatorii si sinistrii pe cat sunt eu.

pt sven

daca ceea ce am postat sub niku eugenia nu este nazism, atunci nu stiu ce sa mai zic...daca cei care apropba aceste cuvinte sunt de acord cu ele, le dau voie sa-si spuna rasa superioara.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
23 voturi

Lucian1

    raspunde:

17.02.2009, 00:03

Sa lamurim..

lucian1 nu are nicio legatura cu Nashul in afara de faptul ca a luat de buna postarea lui sub numele de Eugenia.
Nu sunt neaparat de acord cu metoda lui dar ++++ vorbesc.
Pana la miezul noptii s-au adunat 22 de creaturi care prefera sa fie violate de romanashi si nu de tzigani. Faca-se voia voastra.

Pro / Contra
1
Total impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
1,3
Foarte prost
14 voturi

Rank user: x2

17.02.2009, 05:19

http://www.scribd.com/word/full/9693243?access_key=key-1w0kyhe12meqj1duot6i

terminati cu prostiile si mai adunati-va gandurile nitel.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
13 voturi

ss

    raspunde:

17.02.2009, 07:56

te-am mirosit de prima data

pentru ca puti a hoit tigan borat,vi s-a urcat la cap democratia,pana la urma se va rezolva cumva (solutia finala).ce putem face noi:sa nu mai cumparam nimic de la tigani,sa nu le mai dam bani si in general sa ii evitam cat posibil.

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
13 voturi

Print

spune:

16.02.2009, 18:52

Adevarat grait!

ceea ce e si mai ciudat e ca tiganii nostrii fac si in Romania multe infractiuni dar nu cum le fac in Italia. Aici au o anumita frica, stiu clar ca noi "albii", daca ii prindem iese rau. Si totusi n-am recurs la castrare sau mai stiu eu ce. Bineinteles, sunt si locuri in tara unde nu se poate face fata si inclin sa cred ca e din cauza ca politia nu se implica precum in orasele mari. Cate cazuri de violuri in Romania in orasele mari ati auzit facute de tigani? Si mai ales victimele sa fie fete de treaba "albe"...cum sunt cazurile din Italia. Aici in romania stiu de frica.

Pro / Contra
2,1
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
47 voturi

 
Stanciu

spune:

16.02.2009, 18:53

Este o diferenta

A trata discriminatoriu o etnie este una si a condamna delicventi e alta. La fel cum a ignora delicventa e ceva. Ignoranta a dus la abuzuri grave contra populatiei din Romania si Europa.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
35 voturi

 
el zorab

spune:

16.02.2009, 18:54

asa da

Ai pus punctul pe i! In sfarsit un ziarit are curajul sa spuna asta.
As indrazni sa spun mai mult: : 2 milioane de cioroi, o singura solutie: Antonescu.

Pro / Contra
2,1
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
59 voturi

 
Viky

spune:

16.02.2009, 18:54

tigani si antonescu

ce bine a facut Antonescu , cu ei la Bug

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
54 voturi

 
trend

spune:

16.02.2009, 18:59

Problema lor este ca nu le place munca !

Cum adica tigani plecati la munca , care munca ? cersit, furat ...

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
59 voturi

 

mandat

    raspunde:

16.02.2009, 20:31

Nu, problema sunt oamenii ca tine "trend", care generalizeaza o populatie intreaga

bazat pe anumite caracteristici ale celor neintegrati.

Te-ai fi inteles bine cu Hitler, fereasca D-zeu cand va veni noua ordine - noii Hitleri - sa cazi de partea care nu trebuie ca vei gusta medicamentul din propria logica.

Esti frustrat tare si vad ca te refugiezi in "realitati" nu chiar dovedibile si sigure - esti extremist in devenire.

Noua ordine conteaza pe oameni ca tine pentru destabilizarea tarii.

Pro / Contra
1
Total impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
39 voturi

trend

spune:

16.02.2009, 18:59

Problema lor este ca nu le place munca !

Cum adica tigani plecati la munca , care munca ? cersit, furat ...

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
48 voturi

 

claudine

    raspunde:

16.02.2009, 22:05

DDDDDDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

ASA E... NU LE PLACE MUNCA ASTA E SINGURUL ADEVAR. SA lasam vorbele fara nici un rost politicienilor. noi nu facem parte din aceasta categorie... NU MUNCESC TIGANII. NU AU MUNCIT PE VREMEA LUI CEASCA, N-O SA MUNCEASCA ACUMA NICI DACA-I BATI

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
31 voturi

trend

spune:

16.02.2009, 18:59

Problema lor este ca nu le place munca !

Cum adica tigani plecati la munca , care munca ? cersit, furat ...

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
43 voturi

 

rtgh

    raspunde:

17.02.2009, 04:06

Munca

Numai saracu merge la munca

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
10 voturi

trend

spune:

16.02.2009, 18:59

Problema lor este ca nu le place munca !

Cum adica tigani plecati la munca , care munca ? cersit, furat ...

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
41 voturi

 

Radu1

Rank user: x2

17.02.2009, 00:00

Ai vazut evrei maturand strazile ?

Ai vazut evrei la lopata sau pe santiere? Tigani maturand strazi am vazut, asta daca vrei sa fii realist.

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
25 voturi

Avram Iancu

    raspunde:

17.02.2009, 00:28

gunoi

Ce vrei cioara ? Sa te faca *** savant ? La matura ca numai pentru asta aveti aptitudini.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
25 voturi

Raj Kapoor

    raspunde:

17.02.2009, 04:56

@ Radu1

Da am vazut evrei saraci , si la lopata si pe santier!
Nu face pe cool-ul ca nu tine.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
18 voturi

Jar Roopak

    raspunde:

17.02.2009, 05:51

Santierele din Albania

Si eu am vazut si evrei si tigani la lopata pe santierele din Albania, dar acum 50 de ani. In ziua de azi s-au mai emanicipat si ei: sunt pe santiere dar cu mapa si nu mai muncesc, pentru ca gandesc.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
12 voturi

vasile2

    raspunde:

17.02.2009, 05:59

Mai Raj Kapoor ai vazut tu pe pi,zda m,,atii,,la lopata evrei,,,,

dar asta e optiunea lor,,,si se ajuta intre ei,,,,,,,

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
14 voturi

Raj Kapoor

    raspunde:

17.02.2009, 06:47

Vasile 2...

...dar ce zici de ***.
vezi ca nu te-am jignit, si nici de a lor nu sunt.
Daca ai tu fixurile tale , asta e problema ta si a m.a.ti. ca te-a facut prost.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
12 voturi

erty

spune:

16.02.2009, 19:00

Nu le place munca

Care munca ! tigani plecati la munca , oare !

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
15 voturi

 
marius din iasi

spune:

16.02.2009, 19:06

emancipare

Asta e ceea ce trebuie sa ne dorim de la tigani. Sa se emancipeze, sa se ridice, sa aibe oameni educati, oameni elita in diverse domenii. In asta trebuie sa investeasca statul roman.
In primul rand, autorul, si noi toti trebuie sa realizam ca Europa nu e o voce. Daca inainte ne spuneau ca trebuie sa-i integram pe tigani, acum nu ei spun ca treabuie sa-i discriminam, sunt sigur ca isi pastreaza pozitia. Extremism exista peste tot, chiar si in cele mai civilizate societati.
Apoi vreau sa spun ca sunt de acord cand italienii si restul Europei ne arata cu degetul pentru tigani. Ne place sau nu, e vina statului roman pentru deceniile de ignoranta cu privire la aceasta minoritate. Cate sanse i s-au dat sa se ridice? Am preferat sa ii discriminam, sa ne temem de ei pentru ca mai toti sunt infractori, in loc sa incercam sa rezolvam problema. Le-am acceptat traditii ridicole precum casatoria infantila, le-am acceptat prin ignoranta noastra traditia de a nu-si da copii la scoala. Si acum... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
1,7
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
19 voturi

 

gigi autonomu'

    raspunde:

16.02.2009, 19:18

tigani

ma bucur ca a scapat puti si numele lor real TIGANI, si de aceea nu o sa le mai spun azi tigani borati, denumirea de rom o recunosc doar pentru bautura delicioasa din trestie, si astept ziua in care sa semnez pentru modificarea legii care le-a schimbat numele atat de apropiat de al nostru ROMANI.
Sunt doua solutii una eficienta rapida...castrarea, si una lunga care o sa tina generatii...Prost este ca ei produc defecte in societatile gen societatea romana, altereaza si elemente neoase care incep sa fie fani manele sa se tiganizeze...daca reactia noasta ar fi cea corecta de excluziune a elementelor degenerate, nevalorose si periculoase dacane a-m invata sa nu le mai dam nas, sa nu mai facem afaceri cu ei, sa nu mai lucram pentru ei, atunci usor usor ar ajunge la compromisul in care sa se schimbe, pana atunci raman doar solutiile rapide.Cati stiu ca tignii din toate satrele de palate de langa Bucuresti nu stiu sa scrie si toate DAR TOATE obligatiile lor sunt rezolvate de argati romani... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
23 voturi

Cotzcarul

    raspunde:

16.02.2009, 20:54

vorbe, vorbe, vorbe!!

D-le Marius din Iasi, esti tare la teorie. Le ai cu "poezia" dar ce te faci cu cineva care NU vrea sa se civilizeze, pentru ca au fost facuti multi pasi pentru a fi educati dar ei au refuzat sa devina "oameni". Daca esti cu adevarat din Iasi ar trebui sa te interesazi ce au facut la Tirgu Frumos (era un pas)cu casele care le-au fost donate de catre stat, la care au lucrat romanii. Ca sa nu mai pierzi timpul iti spun eu; au mutat calul intr-o camera, in cealalta au intins cortul iar cu podeaua au facut focul.
Eu intreb unde se duc banii care cica sint pentru educatia lor. Se cheltuie cu sacul, diferite ONG-uri iau parale grele, Romani Cris si altele papa banii Romaniei si a UE. De ce nu-i intreaba nimeni de rezultate? Raspuns pentru ca NU SE VREA! Au nevoie mereu de un dusman, comun, al tuturor europenilor! In perioada interbelica si in al doilea razboi mondial unde au mai fost oprimati evreii? Nicaieri, numai in Europa!
Daca noi nu am fost in stare sa ne educam o minoritate,... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
12 voturi

SAINT

spune:

16.02.2009, 19:07

AMIBA VINOVATA

CA S-A DEBITEZI ASEMENEA TAMPENII CA NU I-AM EDUCAT PE TIGANI ESTE SINONIM CU A SPUNE CA PAMANTUL ESTE PATRAT.

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
19 voturi

 

Prima   1   2   3   4   Ultima

Vezi toate cele 125 comentarii