Regandirea relatiei Europa - Rusia, o chestiune de granite

   

Regandirea relatiei Europa - Rusia, o chestiune de granite
Rusia a pierdut un imperiu si nu a reusit, in cei 20 de ani care au trecut de atunci, sa-si gaseasca un rol clar pe scena politica internationala.

Superputerea nucleara a renuntat la imperiu fara a trage un singur glont - multi rusi au ajuns insa sa regrete acest act de marinimie, considerand ca Rusia a capitulat prea usor si fara a capata nimic in schimb.

Rusia nu are inca conturata o identitate clara - cand isi foloseste puterea conferita de vastele resurse naturale pentru a-si exercita influenta asupra diferitelor state europene, cand cere sa fie considerata un partener de incredere si egal ca importanta si putere.

Rusia, in acest moment, este un amestec omogen si inedit de capitalism autoritar si politica imperialista. Cand se bucura de decaderea Americii, cand cere mai multe investitii private in Rusia.

In acest timp, in interior, oamenii protesteaza pe strazi impotriva conditiilor grele de trai, bursa si-a pierdut 70% din valoare iar rezervele valutare constituite pe vremea boom-ului petrolului scad cu rapiditate.

Sunt mari sanse ca propria reteta de capitalism autoritar a Rusiei sa mai cunoasca coborasuri si urcusuri pana cand tara va deveni cat de cat stabila.

Intuind aceste lucruri, europenii au toate motivele sa incerce sa-si protejeze interesele vitale.

Acestea nu se refera doar la securitatea energetica, ci si la securitatea frontierelor, respectarea suveranitatii tuturor statelor si angajamentul fata de rezolvarea non-violenta a disputelor, detaliaza publicatia britanica The Guardian.

Rusia nu va inceta sa invadeze tarile din imediata apropiere (cum a fost in cazul razboiului din august 2008 din Georgia) si nici sa taie gazul ucrainenilor de cate ori are chef, daca Europa nu pune piciorul in prag.

In definitiv, de ce s-ar schimba Rusia atata vreme cat Europa ramane divizata, macinata de interese meschine si ipocrizie?

Dupa rezolvarea acestor chestiuni (care nu inseamna putin lucru), trebuie construita o politica coerenta fata de Rusia. Aceasta trebuie coordonata cu o politica energetica europeana si o strategie europeana fata de Ucraina.

Pe frontul energetic, este vorba de cativa pasi concreti, insa, dupa cum se vede, deoasebit de dificil de realizat.

Este vorba despre o piata unica europeana pentru gaze naturale, mai multe depozite strategice de gaze, o retea europeana de gaz si electricitate si un gazoduct care sa ofere o alternativa la cele rusesti (cum ar fi Nabucco).

Sunt voci care spun ca aceste masuri ar fi benefice, pe termen lung, chiar si pentru Rusia - ar oferi stabilitate, coerenta si, eventual, prosperitate.

Britanicii au o vorba: "gardurile bune fac vecinii buni". Rusii spun "Iubeste-ti vecinul, dar ridica un gard". Este o diferenta intre cele doua abordari, una tine de tensiunea dintre granita si ospitalitate, iar alta de faptul ca ceva rau ti se poate intampla, chiar daca esti de buna-credinta.

In vreme ce europenii considera ca problema poate fi rezolvata prin crearea unei retele clare de politici si "bariere", rusii pornesc de la premisa ca e mai bine sa te ingradesti, pentru ca nu se stie niciodata ce ti se poate intampla.

Orice relatie Europa-Rusia trebuie construita tinand cont de aceste diferente.
Citeste mai multe despre relatia Europa Rusia
Vineri, 13 Martie 2009, ora 23:20
Sursa: Ziare.com
Autor: Ana Ilie

Articol citit de 1492 ori

Vezi toate cele 44 comentarii
 
Rank user: x3

13.03.2009, 18:34

Pozitie rezervata

da...

atata timp cat mama rusia importa grau si porumb de la americani si ei traiesc stand la soare si asteptand sa vina bani nemunciti din gaze , rusia ramane un popor de lenesi si puturosi care nu ar munci decat ptr vodca , in concluzie : un popor lenes !

Pro / Contra
3,6
De acord
37 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
45 voturi

 

Ionica R.

    raspunde:

13.03.2009, 18:43

Ca noi!

Aproximativ ca noi, romanii!

Pro / Contra
3,8
De acord
20 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
28 voturi

Rank user: x5

13.03.2009, 21:16

Noua cortina de fier a fost insailata la Sammitul din 2oo8 de la Bucurest >

Se punea atunci problema daca Ucraina si Georgiea raman sub fusta fostei Uniuni Sovietice sau vor intra in Europa Unita ! Ce varianta era mai buna pentru noi ... realitatea este ca prin noua cortina de fier, am pierdut nu numai Insula Serpilor ci si Nordul Bucovinei, cu tot Cernautul eminescian si mormantul lui Aron Bumnu si cele trei judete romanesti din sudul Basarabiei Cahul, Ismail si Bolgrad ! Bolsevicii scorojiti si ramasitele pecereului, l-au injurat atunci pe Basescu el stiea clar ca noua cortina de fier ne apropie de romanii "de peste hotate" sau ii lasa iar departe de patria mama !

Pro / Contra
4
De acord
8 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
10 voturi

Silvastru Dragalina.

    raspunde:

14.03.2009, 03:56

Opusule noua.

Aron PUMNUl nu Bumnu. Si era demn de pomenit Iancu Flondor.Fiind Cernautean am fost prin 75 la cimitir si am vazut mormantul lui Iancu Flondor intact,desi in ziarele exilului arata ca e distrus.Iar la Buserica Sf.Nicolae depe strada Romana,era placuta dela inaugurare cu Carol al II pe ea.Bineinteles ca ma doare ca toate teritoriile nu sunt in Romania,dar nu se datoreste nici PCRistilor,nici istoricilor(Maniu Bratianu)nici lui Iliescu si nici lui Basescu.Poate cu totii avem o oarecare vina,lipsa de untate,si in special de a spune adevarul.Sa dam vina pe x sau y e usor.Dar sa ne aducem aminte de marea alianta diavoleasca care incepand de prin 42 ne spuneaTratati cu rusii.Si cu toate "certurile" fraza lui Churchill la Yalta cu"Nu va lasam singuri la nevoie dear commrades,ramane valabila.Va rog sa-mi spuneti daca"prin noi insine"ar putea vreun roman sa recupereze acele teritorii fara a se trezi cu bombe in cap ?

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
7 voturi

Ghilotina

    raspunde:

14.03.2009, 07:13

Domnule Sivastru , un salut dim Romania .

Respect .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

independentul

    raspunde:

13.03.2009, 19:42

Esti sigur de asta ?...Ca eu nu stiu ce sa mai cred la cei 43 de anisori ai mei !?...

Spun asta, intrucat traiesc in tara in care se munceste cel mai pe branci (mda, acum numai o parte, ca ceilalti stau si se uita la produsele chinezesti facute de cei care le-au luat job-urile !)..." Cine munceste, nu are timp sa faca bani "...Eu completez: inca nu am vazut un bogat in adevaratul sens al cuvantului, care a facut banii din munca cinstita si fara sa mituiasca ! Cat despre America, unde traiesc de aproape 14 ani, este singura tara care nu are o lege guvernamentala a concediului in primele o suta si douazeci, nu exista concediu de maternitate platit, nu exista alocatii pentru copii (ceea ce se scade la income tax de copil e o gluma de prost gust !)...Concediile existente (care le au) sunt sub jumatate ca in Europa si Canada...E mai bine ca in Romania, sa nu fiu inteles gresit, dar...nu stiu de ce, parca-i mai bine lenes si cu vodca in mana, decat ''sclav'' modern (si vandut bancilor pe vecie: casa in rate, masini in rate, imprumuturi pentru college, etc.)...Mai pe... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
4,6
Total de acord
21 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
27 voturi

Mansini

    raspunde:

13.03.2009, 21:38

Find ca cetatian (sper) nu te oprestenimeni sa pleci

Un lucru in acesti ani in care ti-ai petrecut aicea ar fi trebuit sa inveti macar asta.
"if you dont have better things to say ,better don''t say noting"
si nu ai sa vezi vreunul aicea sa se plinga .Muncesc toti (fiecare cum pote).
Iar EU arata mai mult ca un viitor stat socialist cu taxe mari pentru a finata aceste programe sociale.(de unde crezi ca produc bani astia pentru aceste programe sociale). Oricum mult noroc incontinuare. (eu sint de 20 ani aicea si I love it )

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
9 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
11 voturi

Independentul

    raspunde:

13.03.2009, 22:33

Yep, "MANSINI", se vede treaba ca faci parte dintre aia care aproba si zicala...

...''daca esti destept, cum se face ca nu ai bani ?''...Tot ''americana'' si tot ''via establishment''...Vezi tu,romani-americani din astia ca tine am vazut multi (nu citesc nici ziarele romanesti care apar aici, daramite cele autohtone !)...America e ''buna'' pentru si atata vreme cat o duc ei bine ! Adica, daca au ce baga la ramazan, fuma si bea cat de cat ieftin !...Si atata vreme cat au cativa contractori sa le dea de lucru si cativa amarati pe care sa-i exploateze ! In locul tau, asi fi mai atent ce cred si ce zic; vin vremuri grele si s-ar putea sa te ''prinda'' cu nadragii in genunchi (cum i-a prins deja pe altii, si nu ma refer numai la romani-americani !)...Sa vedem cum o sa...''love it'', man !

Pro / Contra
4
De acord
4 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
6 voturi

cowgirl

    raspunde:

13.03.2009, 23:37

Lui Independentul

Mai, Independentule,
Cine te tine in America, daca nu-ti place? Dece nu pleci frate in Europa ? In Europa vei fi tratat 100% ca tzigan, de snobii europeni.

Pro / Contra
3
Si da, si nu
6 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
8 voturi

Independentul

    raspunde:

13.03.2009, 23:59

Cowgirl, cresti cumva vaci prin...Las Vegas ?...Si te cheama Ely ?...

Vezi mataluta, cucoana, acelasi lucru mi l-a spus si un secretar de partid (b.o.b), la facultate, la Bucuresti, cand am organizat impreuna cu un coleg o mini-revolta: ''bai, va dau afara din facultate, din institut, va dau afara din tara ! ''(?)...Adica, nu am voie sa critic ?...Traim cumva intr-o tara perfecta, sub un regim politic perfect ?...Am spus cumva ca imi place Europa, sau ca stau cainii cu colaci in coada in alta parte ?...PS: sunt un intelectual nu pentru ca am o facultate, o diploma, ci pentru ca nu pot sa traiesc fara sa citesc (asa cum pentru toata lumea apa si aerul este indespensabil !)...Iar un intelectual se afla intotdeauna in opozitie si ia partea celor amarati si nestiutori de carte ! Daca Tara Romaneasca se afla intr-un ocean de fecale, este si pentru ca nu are o intelectualitate veritabila, ci doar o adunatura de profitori, cu o spoiala de cultura !...Panimaesi, cucoana ???...

Pro / Contra
4,2
De acord
5 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

Mansini

    raspunde:

14.03.2009, 00:02

Se pare dupa cum scri ca esti cam trist

Eu iti dorec in continuare sucesc .
One day the sun is gone shine on part of your street. Jest think positive, man. Iar despre ziarele Ro da le gasec in apropiere in Astoria cele RO .Despre ziarele casei sint on line cam tote Daily news New York post NY Times. Daca punctul tau de vedere este ca trecem toti pin vremuri incercate ,sint de acord cu tine dar eu nu disper .Don''t worry bee happy ,If you worry you make it double. so dont worry bee happy!!! :)))) Iar cind am sarit gardul inca era Ceasca acolo si (se tragea) prin peripetiile pe care le-am trecut, prima tara care a intins mina a fost US si ma primit aicea si mi-a dat un viitor. And Because of that Believe me I love this country . I do apologize I didn''t wanted to offend you in any way or judge you . Have a nice day !!!
PS Believe in yourself and in the power of this country

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
5 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

Independentul (US are nevoie de al treilea partid !)

    raspunde:

14.03.2009, 00:27

Bine, mansini, multumesc, la fel ! Trebuie sa fim optimisti...

...Cat despre US, chiar daca critic, o fac...constructiv...Nu am parasit de bine tara si o duc incomparabil mai bine aici (si tara asta mi-a intins mana, nu Europa )...Avem destule in comun si nu vad de ce ne-am certa...O societate in care toti gandesc la fel, este fie o dictatura, fie una de roboti...Atata doar ca...habar n-am cum se vor descurca urmasii nostri...S-au acumulat atatea (si nu ma refer numai la datorii)...PS: am venit si trait la New York, in Queens, aproape un an si tot de acolo luam ziarele (Astoria)...Mi-a placut mai mult acolo, decat in Chicago, dar aici am avut mai multe oportunitati de munca...Sper ca metropola sa-si revina complet dupa tragedia din sept.2001...Numai de bine...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Mansini

    raspunde:

14.03.2009, 01:21

Despre partidul al 3 sint deacord.

Cam toti aicea ne-am saturat de batalia dupa putere a acestor partide in congres, si au uitat de cel mai inportant lucu noi alegatori.Este timpul un lucru nou . Un lucru bun care sa intimplat saptamina asta este ca mai tote zilele dow jones a fost pozitiv si sa terminta saptamina in felul acesta . Da este prea devreme sa zicem ca a trecut riul dar nu poti sa nu recunosti pe moment ca iti aduce a "warm feeling inside of you , And reminds you that there is a hope in side of you " Yooo HOOO. And yes I love this Country. Si cum spun romani " Astia sintem cu astia defilam" :):):):)
Iar despre Romania ma uit si citesc cu disprare ce se intimpla acolo sint rezervat in comentari .
Imi spun ca daca eram atit de patriot eram acolo nu aicea . Oricum ma uit cu placere si citesc despre Itoria Romaniei ( pina la invazia rosie)tin capul sus si nu am uitat de unde am plecat .
Have good one , man !! Nice to meat you .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Prof

    raspunde:

14.03.2009, 01:57

Independentului

Independentul, dovedeste clar ca romanii sint un neam de puturosi cu singe comunist. Comunismul nu e numai o organizare sociala dar e si o boala mentala mostenita, care infloreste pe meleagurile mioritice la umbra puturoseniei cu scuze poetice... Intoarce-te acasa la terci cu tuica si trindaveala, garantata de beneficii socialiste.... nimeni, nimeni nu te obliga sa stai in USA, te vaiti ca o baba beata, speriata de munca... ca barbat sanatos ar trebuii sa ai nitica jena...

Pro / Contra
2
Impotriva
4 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

Robinson Vasilica

    raspunde:

14.03.2009, 04:07

Independentule

Eu stau tot in state de 36 ani.Ai uitat sa spui ca nu exista invatamant dupa secundar pe pleasca,adica fara taxe indiferent de starea materiala.Nu ai bani,imprumuti si la luarea slujbei,dai inapoi,ca altfel te asteapta "cineva."Totusi dumneata fiind acolo mai nou,inca nu ai invatat ca romanului nu trebuie sa-i spui(adevarul" el il stie mai bine chiar si decat presedintele SUA.Un rauvoitor se intreaba "Dece nu plecati daca nu va place.Ii raspund eu.Unor civilizati din vest nu le place de romania si de romani,Desi nu au nici vechime in tara,nu sunt nici refugiati,nu se dau plecati din "iadul salbatec romanesc"pentru nimic in lume.Intreaba-i pe ei dece nu pleaca desteptule.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

Calimero

    raspunde:

14.03.2009, 04:17

Segnor MANSINI

Daca te uiti la tzigani,ei dupa proverbul pe care l-ai scris,se ghideaza.Si cand te gandesti ca nu ti-ai dat inca seama.Primului comentator.Rusii vor importa grau si porumb cand se va intoarce Yeltin sau Gorbaciov.Cat despre lene si Votca,ei au mai ramas cu ceva,noi am dat totul chiar si subsolul.Acum progresam si gandim sa inghiriem Delta si Casa Poporului dar intai sa cumparam jugul datoriei.Pa .Sa fiti fericiti,dupa cum ganditzi.

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
5 voturi

Mansini

    raspunde:

14.03.2009, 05:03

despre care proverb vobesti Calimero

pote ca timpul a trecut si nu inteleg nici acum ce este "cu tiganul" si am invatat sa privesc intrun diferit unghi lucrurile aicea . Iar despre restul doar aveam o conversatie cu Independentul nicidecum la articolul de sus .
Te invit sa citesti .
Iar despre Rusi !! Nu sint prieteni nostri !! De asta sint sigur. :)
!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Ulianov

    raspunde:

13.03.2009, 22:06

Nu cred

ca poporul rus este lenes; mai curand, nu exista niciun motiv sa muncesti fiindca nu poti ajunge nicaieri (en anglais, there is no incentive to work hard).
Asa ca mujicii stau la taclale si cosuma cantitatii impresionante de Taburetovka (cine a citit Ilf si Petrov, stie ce spun)

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

Barbu Dela nevada.

    raspunde:

14.03.2009, 04:31

lui Mansinica.

Ai inceput cu One day the sun....''etc,etc.Oare stii ca fraza aceasta exact cuvant cu cuvant a spus-o Stalin in Iunie 1941 cam la vreo 4 zile dupa acel"Va ordon Treceti Prutul. De unde ai citit-o ?Ce e interesant e ca ei au fost castigatori,dar soarele nu le-a rasarit lor ,si nici invingatorilor daca ne uitam la ascendenta fiecaruia.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Mansini

    raspunde:

14.03.2009, 04:52

Asta nu am stiut si intradevar nu cred ca vreau sa plagiez pe cineva si mai ales pe Stalin lol

Eu iti dau un link aicea o sati placa , promit :)
http://www.romanism.net/page02_istorie.htm
si aicea inca un exemplu .
http://www.worldwar2.ro/operatii/?language=ro&article=8
Mersi pentru lectia de istorie am mai invatat ceva astazi ,no more sun on the dam street (sint sigur ca nu o voi mai folosi :) ).

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Calimero

    raspunde:

14.03.2009, 05:17

Lui Mansini

Oare ma crezi ca imi place numele care l-ai ales.Sa raspund cu proverbul.Numai ei pleaca dintr-un loc in altul,dupa plac dar nu prea ajung nicaeri.Proverbul e cam trivial dar este.Mai tigane arde satul.Cacuma-n el si plec in altul.Romanul cand pleaca undeva(silit de soarta nu de aventura)a invatat altceva.Noi agonisim(casa pamant,ceva o basa)urmasii mentin(daca sunt capabili)iar nepotii vand.(ca altfel nu se descurca)O sa va spun,Este experienta multora,eu sunt ei stadiul 2 la 3 o sa vad,dar intreaba si o sa vezi ca asta e realitatea. Cu cele mai bune urari,si sa nu patesti asa.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Mansini

    raspunde:

14.03.2009, 05:29

heheh

Despre nume vine de la cintaretul itlian Marco Masini i-im place muzica lui:).
I''m not sure if "I get it " pote am capul tare acuma lol .:)
Mersi si Have a nice day !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Ollenhauer Eugen

    raspunde:

14.03.2009, 03:42

Lui Erie

De unde ai scos perla cu importul de grau si porumb ?Pana una alta vad ca America vrea sa "importe 200 miliarde dolari imprumut.Si asta nu e o inchipuire ci se duc tratative.In rusia sunt intr-adevar demonstratii de trai rau,ale lui Garry Gasparov care aduna in medie 300 oameni si ale comunistilor,poate preferati de unii urmasi.Domnule Erie sau doamna.Noi suntem o natie care ne permitem sa dam lectii altora,dar nu invatam dela nimeni.Daca a-ti auzit de Adenauer,primul cancelar al germaniei,el a propovaduit cea ca se numea Real politic,iar Willi Brand Ost politic.Prin asta ei nu au pierdut nici teritorii nici nivel de viata,nici libertati si nici respect.Prin astea ei au castigat totul si au ajuns unde sunt,nestand cu mana intinsa la nimeni.Noi am trecut dela un "Traiasca"la altul,ba cu Rusii,ba cu chinezii ba cu america(care nu ne ia in seama,si nu am fost niciodata noi insine.Avem plata pentru asta.Dar nu renuntam a ne arata mari si tari.Dovada e articolul de fata.Acum despre... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

Calimero

    raspunde:

14.03.2009, 06:34

Mansinica

nu te iert.Cred ca esti tanar,dar sa stii ca te apreciez ca om care-si sustine parerile sau ia dela altii ce e de luat.Numele adevarat e EGIZIO MASINI. dar nu stiu.poate si matale ai dreptate si eu. Buna dimineata ?sau noapte buna,vezi asta nu stiu.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Mansini

    raspunde:

14.03.2009, 06:57

hehhe mersi pentru aprecieri :)

iar despre tinerete ,in certificatul meu de nastere scrie Republica Populara Romana :)
Cintretul de care vorbim am mai multa info aicea
http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Masini.

Take care , man ! :)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

parerea

spune:

13.03.2009, 18:30

DOAMNEI ANA ILIE,

Ridic palaria,stimata Doamna!O reala incantare!Continuati, va rog!

Pro / Contra
3,7
De acord
9 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

 
sisif

spune:

13.03.2009, 19:08

Stau si ma intreb ca prostul, dupa atitia ani de "democratie pro-occidentala"....

... daca n-ar fi mai bine dreacului, sa ne tragem inapoia cortinei de fier si s-o dam iarasi cu rusii!
Macar astia stiu SA TUNDA OAIA, NU S-O JUPOAIE SI S-O OMOARE, CUM FAC NENOROCITII CINICI DIN OCCIDENT!
Cu cozile lor de topor, nenorocitii din politica si "lumea noastra de afaceri"!
Mai stii, poate-oi avea sansa sa prajesc si io vreo cateva jigodii de-astea care au furat cu sapte maini si care au mai avut si nesimtirea sa ne dea lectii de cum se face o afacere de succes si cum e treaba cu democratia, aia inteleasa de securisti!

Pro / Contra
3,5
De acord
11 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
11 voturi

 

sisif

    raspunde:

13.03.2009, 19:45

Scuze, m-a luat pe dinainte furia impotriva nenorocitilor care vor sa ne bage in kkt cu FMI-ul!!!!

Rusii, nu sunt nici ei mai breji!
Pe ce pun mana nu mai lasa!
Sa nu-mi aduc aminte si de CEL MAI MARE ZACAMANT DE URANIU DIN EUROPA, PE CARE NI L-AU FURAT SI L-AU CARAT INTEGRAL LA EI!
INCA ODATA, SCUZE!!!!
ANI INTREGI AU CARAT CU VAGOANELE MINEREU BRUT DE URANIU NATURAL, NICI MACAR NU S-AU SINCHISIT SA-L RAFINEZE, STIAU CA NU VA DURA MULT MINUNEA!

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
6 voturi

Mansini

    raspunde:

14.03.2009, 00:29

Despre furia pe care o ai este bine intocminta .!!!si ai dreptate

uite aice o carte despre ascunele FMI
http://en.wikipedia.org/wiki/Confessions_of_an_Economic_Hit_Man

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

FISIS

    raspunde:

14.03.2009, 05:36

Domnule SISIF.

Si se chema SovRom Cvartzit.si am facut armata la munca acolo,asa ca stiu.Se cara brutul.Dar acum stiu ca daca eram cu actualii"prieteni"ei l-ar fi rafinat in Romania si ne lasau macar deseurile.Asa ca in alte tzari.Cat despre rusi,ca unde pun piciorul nu si-l mai iau,s-a vazut asta nu numai dupa destramarea URSS ci si inainte.Vezi Albania si Austria.Proverbul se trage dela cei care fac asta.Nu mai stiu cine a scris despre Tezaurul luat de Rusi.Nu mai draga,el a fost dat si chiar dus de :scumpii"nostri conducatori"si predat ca Bunuri propietate privata>Abea astept sa-l luam si sa-l vad la Bruxel.Noi poate vom plati dobanzile mostenitorilor.Cu bine si simt real.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Independentul

    raspunde:

13.03.2009, 19:49

Vezi ca mai vor si alti cativa...sa-i jupoaie...

...Unirea face puterea...Unde mai pui ca...''se beleste'' mai bine in grup ( ma refer la ''baietii dastepti'' care au lucrat la ''secu'' si acu'' sunt ''capitalisti sadea''...)...Ii parlim la foc mic, ca sa-i auzim cum guita si intr-o nota muzicala de ''sus'', nu numai de ''jos''...Ca tot si-au ''sacrificat'' porcarul intr-o zi de Craciun !...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

fisfis

    raspunde:

13.03.2009, 21:51

sisif

Daca te trage mielul la rusi...du-te invartindu-te.
Si nu te mai intreba...ca o sa ramai asa!
Adica prost,nu dobitoc.

Pro / Contra
1
Total impotriva
3 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
3 voturi

Marconi Mihai

    raspunde:

14.03.2009, 06:47

LUI FIS FIS. Iata ca din multele comentarii omenesti

motivate cu argumente si cu schimburi de idei,ca intre oameni care gandesc,a aparut si inteligenta dumitale evidentiata prin cuvantul Dobitoc. Nu se putea ca locul sa nu fie spurcat de cineva.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

xrw

spune:

13.03.2009, 19:13

Mai bine parteneri, decat dusmani ( tinand cont ca suntem si...''vecini'')...

Pentru ca sa-i scutesc pe cativa care vad...''rosu'' in fata ochilor, de ''oboseala'' de a ma injura, precizez ca fac parte din generatia de mijloc si traiesc in strainatate (nu am fost ''membru'', nici angajat la coop.''ochiul si timpanul'' si nici nu-s in slujba statului roman)...Nu-mi place Rusia (conducatorii, adica), pentru ''raul'' din trecut...Ne-au invadat de 23 de ori, ne-au ''retinut'' tezaurul si ne-au ''blagoslovit'' cu ''ciuma rosie''...INSA, tinand cont de vremurile pe care le traim, de conjunctura internationala, ar trebui sa ''ne avem bine'' cu toti ''vecinii''(chiar daca ne separa o...mare !)...Mai mult, sa cooperam cu toate tarile riverane, in interes reciproc-avantajos. Rusia este o tara foarte bogata, iar Romania are un potential intelectual deosebit (chiar daca momentan nevalorificat, ori partial corupt)...Omenirea a epuizat deja cca. 2/3 din resursele naturale, iar expertii in domeniu afirma ca viitorul este mai degraba al unor tari ca Brazilia, Canada si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
4
De acord
4 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
5 voturi

 

sisif

    raspunde:

13.03.2009, 19:52

Intr-adevar, coane!

Pe vremea comunismului, rusii nu si-au cheltuit MAI NIMIC DIN IMENSELE RESURSE PE CARE LE AU SI-ACUMA!
Nu vorbesc numai de petrol si gaze, dar au fier, cupru, mercur, uraniu, ce vreti, exista zone la ei care sunt anomalii geologice la capitolul resurse!
Au furat de la altii si si-au crutat resursele proprii!
Acum sunt intr-adevar o forta, pentru ca restul lumii A PAPAT CU INCONSTIENTA, MAI TOT!
DE FAPT, ZIC IO, IN MINTEA MEA CEA PUTINA, DE-AICI VINE DE FAPT RECESIUNEA SI CRIZA! DE LA LIPSA ACUTA DE RESURSE! NU MAI AU RESURSE DE RISIPIT OCCIDENTALII SI ACUM S-AU TREZIT BOIERI MARI, DAR IN CURUL GOL!
Parerea mea!

Pro / Contra
3
Si da, si nu
4 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

Richard al IV.

    raspunde:

14.03.2009, 05:05

Sisifule

daca nu ti-as da dreptate,as fi un pacatos.Exista niste probleme.Stefan cel Mare a spus cu limba de moarte sa ne incredem in turci.Nu am trait pe atunci,dar asta s-a mostenit,iar eu ii dau lui dreptate.Nu urmasilor urmasilor care intotdeauna vad raul numai din cauza altotra.Moldova a fost sub turci mai mult decat Dacia sub Romani.Si totusi in moldova nu se vorbeste turceste,nu sunt geamoo sau moschei si nici musulmani nu sunt.Au ramas cateva cuvinte pe care le mistenim dela ei.Cearsaf,bazar sarmale,bazar bir..Nu au ramas injuraturi sau cuvinte care le-ar arata superioritatea.Despre BIR.In turceste inseamna 1.(un)Probabil era o taxa pe familie,sau cap de om. Cat despre aur.Ma indoiesc,ca "minele"de aur din moldova au fost mutate,pentruca acolo nu au fost,iar oamenii nu puteau avea aur,pentruca locuiau in bordee.Sa fim sinceri,de bordee s-a scapat dupa 1900.Oare se scrie in istoriile noastre ca"slavitii nostri voevozi"se luau la intrecere care le da birul mai mare,ca sa ia domnia si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Alt...independent (geamanul)

    raspunde:

13.03.2009, 19:57

Bai, independentule, ai dreptate, bre !...Da'' ce te faci ca...

...acu'' cei care au condus tara si o conduc in continuare (sa tot fie cam din martie ''45 incoace !) nu mai..."este" to''asi, ci "domni", bre...capitalisti adicatelea...Ei nu mai "doreste" sa aiba de-a face cu aia care "conduce" Rusia ! Nici sa imparta ce au furat din greu, cu ''restul''...PS: de ce dreak ti-ai pus literele alea ( ori, ai apasat gresit, in loc de nume, codul ?)...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

sisif, care n-a avut norocul sa devina cetatean canadian!

    raspunde:

13.03.2009, 20:02

Cat despre Canada, tara aia imensa cu o mana de locuitori, intr-adevar e IMENS DE BOGATA!!!!

Are de toate, petrol gaze, uraniu, etc., paduri imense exploatate cu grija nu cu dementa lacomiei, ca "afaceristii" nostri!
De-aia Canada e un paradis pentru bietii romansi care nu vor sa mai piarda ani buni din viata lor scurta in bantustana populata cu javre ordinare, pe de o parte si cu prosti de dau ingropi, dusmanii proprii, de cealalta parte!

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

SQL

    raspunde:

14.03.2009, 07:42

sunt de alta parere

locuiesc de mai bine de 15 ani in Canada. Am plecat de la doua geamantane pe un aeroport in Calgary unde nu cunosteam absolut pe nimeni si cu rabdare, munca in nestire, invatat noptile si in weekend-uri am ajuns sa am viata pe care mi-am dorit-o intotdeauna. Asta o pot spune majoritatea celor care au inceput o noua viata in America de Nord.
Dar nu asta este important ci faptul ca populatia Canadei in general este "civilizata" iar spiritul "civic" este absolut remarcabil. Din adolescenta se practica "voluntariatul" in cele mai diverse servicii: practic lucrezi pentru comunitate intr-un domeniu in care vrei sa te califici/specializezi mai tarziu. Nu confundati "civilizatia" cu "emanciparea intelectuala" pentru ca nu au nimic in comun. Este vorba de bun simt, corectitudine si omenie la urma urmei. Un om te ajuta aici cand esti la ananghie nu pentru ca i se spune sa o faca, nici pentru ca este platit sa o faca ci pentru ca acel om este ferm convins ca si altii vor proceda exact la fel... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Ideologu STRATEGIST

spune:

13.03.2009, 20:57

Nimic nu se pierde

Vorba cuiva. Asa ca sa ma aflu intreaba pe aci. Dar oare la ei nu e ca pe la alti sau mai rau. Noi avem 2 ROMANII scrise cu 2 de R. La ei o fi ca la noi? S-a incins tarita pardon tarina in noi de la atita poluare mai vrem sa TRAIM BINE.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 
CALAUZA

spune:

14.03.2009, 05:30

politicienilor si ziaristilor romani.

DUPA CE-L DE AL DOI-LEA RAZBOI MONDIAL POLITICIENII, AU CONTRIBUIT LA SABOTAREA INTERESELOR TARII, S-AU PREUCUPAT DE ORICE SI ASTAZI LA FEL.
ESTE MAI MULT CA DUREROS CA ROMANIA, SA FIE SINGURA TZARA, CONDAMNATA PENTRU HOLOCAUST, SINGURA
TZARA CARE AM PLATIT DESPAGUBIRI DE RAZBOI LA RUSI 20 DE ANI, SINGURA TZARA UNDE ESTE IN VIGOARE TRATATUL RUSO-GERMAN {BUCOVINA DE NORD, BASARABIA TOATA } NU AU FOST RESTIUITE SI NIMENI
NU ARE PRETENTIE, SINGURA TZARA DIN EUROPA, CARE AVEM PETROL SI-L PLATIM CE-L MAI SCUMP, SINGURA
TZARA CONDUSA DE COMUNISTI MASCATI IN CAPITALISTI,
IMBOGATITI PESTE NOAPTE, HOTZII PROTEJATI, CORUPTZIA,
MINCIUNA SI MOCIRLA PARCA-I LA EA ACASA. TZIGANII
DIN LUMEA LARGA VOR SA TRECA ROMANIA PE NUMELE LOR, ADAUGAND UN "R" IN FATZA CUM AU REUSIT SA-SI
SPUNA RROMI, NU NNEMTI, FFRANCEJI, SSPANIOLI,
IMPARAT INTERNATZIONAL, REGE, GUVERNATOR, AU DEJA,
VOR DECLARA... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
CALAUZA

spune:

14.03.2009, 05:31

politicienilor si ziaristilor romani.

DUPA CE-L DE AL DOI-LEA RAZBOI MONDIAL POLITICIENII, AU CONTRIBUIT LA SABOTAREA INTERESELOR TARII, S-AU PREUCUPAT DE ORICE SI ASTAZI LA FEL.
ESTE MAI MULT CA DUREROS CA ROMANIA, SA FIE SINGURA TZARA, CONDAMNATA PENTRU HOLOCAUST, SINGURA
TZARA CARE AM PLATIT DESPAGUBIRI DE RAZBOI LA RUSI 20 DE ANI, SINGURA TZARA UNDE ESTE IN VIGOARE TRATATUL RUSO-GERMAN {BUCOVINA DE NORD, BASARABIA TOATA } NU AU FOST RESTIUITE SI NIMENI
NU ARE PRETENTIE, SINGURA TZARA DIN EUROPA, CARE AVEM PETROL SI-L PLATIM CE-L MAI SCUMP, SINGURA
TZARA CONDUSA DE COMUNISTI MASCATI IN CAPITALISTI,
IMBOGATITI PESTE NOAPTE, HOTZII PROTEJATI, CORUPTZIA,
MINCIUNA SI MOCIRLA PARCA-I LA EA ACASA. TZIGANII
DIN LUMEA LARGA VOR SA TRECA ROMANIA PE NUMELE LOR, ADAUGAND UN "R" IN FATZA CUM AU REUSIT SA-SI
SPUNA RROMI, NU NNEMTI, FFRANCEJI, SSPANIOLI,
IMPARAT INTERNATZIONAL, REGE, GUVERNATOR, AU DEJA,
VOR DECLARA... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3
Si da, si nu
4 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

 

Marculescu Traian

    raspunde:

14.03.2009, 05:57

CALAU ZA

Daca scrii cu litere mari nu inseamna ca ai peste tot dreptate.Sa fim cinstiti.Nu suntem singurii care am platit despagubiri rusilor.Italia,a fost obligata de occidentali sa predea intreaga flota pusa la punct cu proces verbal URSS-ului.Ungurii au platit cat noi adica 300 milioane.Finlandezii,ca sa-ti dau un exemplu ce inseamna o tara adevarata.Au platit despagubiri,iar prin armistitiu erau obligati ca:sa faca co mmertul exterior in primul rand cu URSS ce ramane,cu altii.Vice presedintele tarii(pro sovietic)sa fie comunist. si sa predea Karelia rusilor.Ei bine dece am spus exemplu.Pentruca desi in conditii mult mai grele ca Romania,si tara mai mica si mai saraca,a avut un PIB de 5 ori ca al nostru.Au fost uniti si au stiut sa fie solidari.Si ei au avut"tancurile sovietice"ca si noi,dar altfel de intelectualiIar Germania dela un capat la altul,a"predat"toate fabricile rusilor sub supravegherea aliatilor.Despre holocaust.Parerea mea a ca era o problema germano-evreiasca,ei trebuiau sa... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

Ilisoiu Ana.

spune:

14.03.2009, 06:01

DOAMNA ANA ILIE

Le scriti si le stiti pe toate mai bine ca orice rus.Va sfatuesc sa candidati la presedintia rusiei.Ati facut o analiza a poporului si a tarii,pe care va rog sa o faceti si Romaniei daca aveti curajul.Sa evitati cuvintele,hotie,prapastie,migratie,saracie si alte perle.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 


Vezi toate cele 44 comentarii