Articol citit de 1914 ori
spune:
30.07.2008, 13:04
Limpezirea apelor la maghiari,
UDMR-partidul moderatilor, iar UCM-partidul extremistilor. De unde a scos aceste calficative Oana Dobre, nu se stie. Pentru informarea dansei, imi permit sa-i spun cum stau lucrurile in realitate. UDMR, este partidul evvreilor cu nume de maghiari, iar UCM, este partidul maghiarilor din Romania.
"Lajos"
raspunde:
30.07.2008, 14:16
Cum crezi ca ar mai avea "hrana" Vadim nebunul,daca ar disparea UDMR-ul?
Ce-ar face vechiul lui prieten Bela,cum ar mai trai;fara conflictele verbale dintre cei doi?
Andrei
raspunde:
30.07.2008, 16:47
la oase
la oase cu voi , cu toti !
spune:
30.07.2008, 13:21
aiurea,oportunism...
...astia stiu sa stranga randurile cand doare,nu ca noi.ce-i al lor e al lor
spune:
30.07.2008, 13:26
Din nou
Si din nou UDMR-ul este doar o prostituata... Acum se culca cu adversarii declarati doar doar prinde ceva....
Felicitari. Tineti-o tot asa poate luati un HIV si va curatati o data pentru totdeauna.
spune:
30.07.2008, 14:08
Nu e gluma
Romani, iesiti la vot! Daca va fi absenteism, UDMR+UCM au sanse sa ia peste 10% din voturi.La europarlamentare UDMR+UCM=6+4=10.
Cu cit ies mai multi romani la vot, cu atit maghiarii iau mai putine mandate.
Baltazar
raspunde:
30.07.2008, 17:56
pentru ce?
Dupa dumneata ungurii sunt mai rai decat romanii? Politicianismul nu are nationalitate!!
De ce trebuie sa va impacientati altfel??
MARKO BELA
raspunde:
30.07.2008, 18:12
Mai rai
Pai normal ca sunt mai rai! Ura asta permanenta fata de tot ce reprezinta Romania si romanismul in general ii face sa fie rai. Paranoia asta a lor de care nu vor nici cum sa scape, avand impresia ca de fiecare data cand vorbesti de unguri vrei sa le faci rau si lipsa de respect fata de tara in care traiesc ii face sa fie rai.
In plus de asta... daca stii vorbi ungureste nu inseamna ca esti ungur. Eu stiu aproape perfect engleza dar asta nu ma face englez. Apartenenta la ungaria o dovediti cu acte nu cu vorbe si vrajeli. Pana cand puteti prezenta acte din care sa rezulte ca sunteti unguri.... ciocul mic.
Gurzatu
raspunde:
30.07.2008, 18:48
Ce stii dumneata despre unguri?
Ai invatat ceva la scoala? Numai minciuni. Un maghiar din Romania stie infinit mai mult despre romani decat stiu romanii despre unguri! Si asta este politica constienta de dezbinare! Deci cine poate compara cele doua natiuni? Romanii care nu stiu nimica despre unguri sau ungurii care stiu multe despre romani?? Asta e scoala Romaneasca! Dezbina si stapaneste. Iar pentru ca Dumneata ai astfel de parere nu schimba nimica din realitate ci arata ca este inca un Roman speriat in plus. Necunosaterea te face sa te sperii. Intelegi?
Zsolt
raspunde:
30.07.2008, 19:52
Pt. Marko Bela
Eu cred ca apartenenta la o natiune nu se dovedeste prin acte. Hai sa presupunem ca tu (care cica vorbesti perfect engleza) primesti cetatenia american si renunti la cea romana. Te face asta american? Eu zic ca nu. Tot roman esti. Chiar si copii tai care se vor naste in america vor fi romani - depinde, bininteles, cum ii cresti. Poate chiar si nepotii vor fi romani s.a. Daca inveti engleza asta nu te face englez, dar daca prima limba vorbita e engleza (invatata de la mama si tata) asta, zic eu, te cam face englez, oriunde ai trai in lumea asta.
Cat despre ura fata de romani.... cred ca e cel putin atat de puternica ca si ura romanilor fata de maghiari (din pacate). Sunt de acord cu tine ca ungurii (dar nu numai ungurii) ar trebui sa aibe respect fata de tara in care traiesc.
spune:
30.07.2008, 14:08
oportunismul maghiar e pe cale sa infranga
analiza e partial corecta. Spun partial pentru ca atat UDMR cat si PCM nu se tem atat de mult ca nu o sa fie votate de maghiari, care nu prea au alta optiune "politica" - nici un partid din romania nu are vreun mesaj coerent si tintit pentru un public minoritar, autoizolat intr-o zona in care este majoritar - cat de frica ca acest electorat al lor nu o sa mai iasa la vot. Pana acum UDMr a facut pragul electoral tocmai pentru ca maghiarii au dat dovada de mai mult spirit civic decat romanii si au venit in numar mai mare la vot reusint astfel ca sa treaca pragul electoral. Acum lucrurile s-au schimbat. Chair daca au avut pentru prima data, sau ma rog, a existat o alternativa la UDMR, electoratul maghiar a stat acasa la fel ca cel romanesc. Vezi prezenta la vot la alegerile locale din Har -Cov. A fost in media nationala, pentru prima data. Tokes a iesit europarlamentar independent, tocmai pentru ca mai era perceput ca un simbol al maghiarilor, iar UDMR a venit cu aceleasi fete - si... (arata tot comentariul)
Cristi P.
raspunde:
31.07.2008, 00:46
secuiule,
ungurii au votat si voteaza cu partidele unguresti NU din lipsa de altenativa politica si nu din spirit civic ci pur si simplu pe motive strict nationale. Daca ar da dovada de simt civic si i-ar interesa bunul mers al societatii si tarii in care locuiesc ar cauta integrarea in partidele romanesti si ar vota partide romanesti. udmr a dovedit de atitia ani ca NU reprezinta nimic altceva decat interesele sefilor din partid, nu ale ungurimii din Romania.
Minoritarul
raspunde:
31.07.2008, 10:16
Ptr. Cristi
Gresesti fundamental, ungurii voteaza pentru ca cineva in parlamentul romanesc sa le reprezinte interesele. Daca nu ar fi asa atunci sunt condamnati la disparitie care se intampla din 1918 incoace. De asta cand o comunitate se imputineaza isi strange randurile. Nu sunt de acord cu parerea ca partidul civic maghiar este extremist. Nu am auzit vreodata declaratie impotriva romanilor. Doleantele lor sunt aceleasi ca si ale UDMR-ului diferenta este de natura rezolvarii mai rapide a problemelor comunitatii. Ungurii sunt convinsi ca Transilvania nu va mai fi niciodata ce a fost, dar impreuna cu romanii ar putea sa faca sa fie mai bine, mai prosper. Sunt printre noi ca si printre voi capete infierbantate dar asta nu insemna sa ne dusmanim. Noi cunoastem cultura ambelor popoare pe cand romanii prea putin dintre ei cunosc pe a noastra si din cauza asta sunt controverse. Faptul ca sunt politicieni corupti sau care s-au imbogatit asta exista in toate partidele din Romania si nu numai.... (arata tot comentariul)
Va mai amintiti de declaratia lui BELA!?
"Tara pierduta la 1918", "casele, paÂÂduÂrile, pamanturile, steagul".
In aceasta ordine a enumerat liderul UDMR Marko Bela, in octombrie 2007, la Targu Mures, in cadrul festivitatii de lansare a candidatilor pentru ParÂlamentul European, reÂÂvenÂÂdicarile Uniunii pentru maghiarii care traiesc in Romania!!!
Va mai aminititi de fitilele lui BELA?
Discursul lui Marko Bela, cel mai radical si mai explicit autonomist rostit vreodata, a fost aplaudat frenetic!!! Daca, pana atunci, el a vorbit despre autonomie eufemistic, incercand sa-i "imblanzeasca" sensul si numind-o "culturala", apoi "administrativa" sau "regionala", la acea festivitate presedintele Uniunii a venit cu o lista de drepturi ale comunitatii maghiare care (zice el)...ar trebui recuperate o data pentru totdeauna!!!
....Citez din gidirea sclipitoare a lui Bela:
"In 1526, stramosii nostri au pierdut si pentru un secol si jumatate, tara nu a mai fost a noastra..."????
Constantin Daicoviciu
raspunde:
31.07.2008, 08:07
1526
La 1526 a existat o Ungarie moderna, care s-a divizat. Unde era atunci Romania?
bulucea
raspunde:
31.07.2008, 11:47
unde e....
...si acum baietica!la locul ei.ciocul mai mic ca in afara de curent nu poti face altceva.
FARA PRM SI UDMR...ar fi politica romaneasca mai curata!
Contestatarii Trianonului (tratatul care a consfintit trecerea Transilvaniei in granitele Romaniei), dar si ultranationalistii care se regasesc in discursul lui Corneliu Vadim Tudor isi vor incorda muschii si-si vor arunca avertismente.
Dar ce-i mana si pe unii, si pe altii in lupta?
Dincolo de doctrina, de credinte intime sau doar afisate, de frica dupa caz, de pierdere a identitatii nationale sau a unei bucati de Romanie, mai e vorba de ceva: pierderea de popularitate a sefilor ambelor partide si pericolul nedepasisii pragului minim de 5% necesar.
Singurele parghii care i-au ramas UDMR-ului sunt exploatarea nostalgiei anti-Trianon si victimizarea...exact ceea ce-si doreste Vadim Tudoe pentru a putea supravietui politic.
Si nu degeaba se vehicula prin presa prietenia stransa dintre Bela si Vadim,in particular!
Gurzatu
raspunde:
30.07.2008, 18:00
de ce ti-e teama nu scapi
indoctrinarea romaneasca nu va da de gandit? Nu credeti in existenta ADEVARULUI? Veti trai si veti vedea.
spune:
30.07.2008, 16:53
Spirit Civic
la unguri si Tradare si Prostie Eterna la ...romani-atit la Politicienii Copii de Criminali Comunisti cit si la populatia "electoare".
Dar pe undeva GRESESC : Copii Criminalilor Comunisti sunt UNITI in JAFUL si Raul ce-l exercita spre paguba Patriei si a...electorilor!!!
paktiatu
raspunde:
31.07.2008, 01:20
exemplu
vezi numitul Bogdan Olteanu!!
spune:
30.07.2008, 17:53
Teama
Lasati in pace pe Unguri. Ei stiu ce fac.
Romanii conduc tara aceasta. Sa va concentrati sa ne faceti viata mai usoara si nu la certuri politice!
spune:
30.07.2008, 20:34
HUNGURI PLECATI DIN ROMANIA
Romanilor, unde este spiritul si mindria nationala? Cita vreme veti mai accepta impertinenta tuturor etnicilor, mai ales al hunilor? Nu vedeti ca usor, usor de la un deget va vor lua toata mina si voi nu reactionati in nici un fel!?
Mergeti la vot si nu ii alegeti. Nu uitati ca ei sint minoritari. Romani, nu mai dormiti in cizme, aparati ROMANIA de toti huliganii care v-au napadit.
Ungur-roman-ungur
raspunde:
30.07.2008, 21:44
romanilor plecati din Ungaria
Draga, cred ca matale nu stii ce vorbesti, sau esti orb politic si social indiferent de varsta si experienta acumulata.
Nu-ti da-i seama ca in acest cz si ungurii din Ungaria pot sa spuna la randul lor "romanilor, plecati din Ungaria!!"
Cristi P.
raspunde:
31.07.2008, 00:41
Si?
Ce s-ar intampla? S-ar pomeni ungaria cu cateva milioane de sarantoci semicivilizati de secui de la munte, care vorbesc un dialect greoi si nesuferit, necalificati si rai, pe care ar trebui sa-i integreze in societate. Iar noua ne-ar veni cateva zeci de mii de romani maghiarizati cu care nu am avea mari probleme atata timp cat s-ar instala in judetele din Vest, unde se voebeste la fel si au mentalitate si cultura aproape identica.
Malagant
raspunde:
31.07.2008, 01:23
constatare
care romani,cei de parada? ca din 500.000,cati au ramas la 1918 in Ungaria,au mai ramas vreo 15.000,de fatada.Ati avut voi grija de ceilalti,sa-i distrugeti!
un transilvanean
raspunde:
31.07.2008, 01:33
neamul romanesc decimat
Domnule draga,Ungaria i-a "papat" pe romanii ei-iata,printre multe alte motive,de ce a trebuit sa plecam.Soarta d-voastra nu se poate compara cu cea trista a fostilor romani din Ungaria.Pana la Tisa,in tinutul Hajdu,in tinutul Nireghiului au locuit in trecut sute de mii de romani,majoritatea (90%) uniti cu Roma.Dupa 1918 le-au fost impusi popi unguri si scoala ungureasca.asa si-au pierdut urma.D-voastra urlati de dureri inchipuite,noi am pierdut carne din carnea noastra.Om fi noi iertatori si toleranti,dar prosti nu suntem.Si pe smecheri ii cam recunoastem.
mikidutza
raspunde:
31.07.2008, 05:53
problema este inexistenta
Ungaria si ungurii exaspereaza cu rea-vointa(toata Europa stie ca tipa ca sunt discriminati fiind la guvernare - ha ha)
Romanii exaspereaza prin autosuficienta si proasta guvernare- tot coana Europa trimite scrisori de avertizare cu coruptia
Cel mai bine este sa-i dati *** pe amindoi sau amindoua cum ar spune un ungur si sa va puneti pe citit /scris romane, pictat, ascultat muzica , conversatii mai mult sau mai putin galante, etc adica o viata dusa civilizat si cu demnitate care sa anihileze miasmele acestui politicianism gretos - Bela poate sa bata cimpii inca 500 de ani cu Trianonul ca nu mai are ce face - mai bine convingeti guvernul si ministerul invatamintului sa organizeze excursii la Bucuresti/la Constanta etc pentru copii izolati din secuime - asa or sa vada si ei ca prinde bine sa stii ceva romaneste - dau cu nasul de o baclava sau o savarina - vad un muzeu un oras care pentru ei e ca o tara straina - daca parintii's toata ziua la fin sau la cartofi nu au cum sa-i...
(arata tot comentariul)
Leon Uris
raspunde:
31.07.2008, 10:23
eu am alta parere!
"sarantoci semicivilizati de secui de la munte"????
Ei na!! De-aia e plin de voi acum in sezon prin zona.
Si lasati munti de gunoaie si pet uri ,in nestire, ca sa semene zona cu aia a voastra din jurul si inima bucurestiului .Daca va atrage vreunul atentia ......ei na .....discriminare ....ne omoara ungurii....
"sarantoci semicivilizati de balcanici" sunteti voi si veti ramane pana nu vedeti barna din ochi!!!!
constitutia americana
raspunde:
31.07.2008, 10:34
"romanului" de rit mozaic Cristi P(auker)...
Japita ce bagi fitile... de ce sa nu dam afara din Romania si Ungaria evreii? Ca tot nu sunt de pe aici... Iar de "lucrat" stim noi. Curatam totul la modul definitiv. Cand sa incepem propagandist anti-european, anti-roman, anti-maghiar?
Pe de alta parte provocatori si "interesati" de curatire etnica ca tine, nu prea sunt admisi in America... Sigur a fost o gresala! Deci e bine ca serviciile secrete sa fie instiintate propt ca sa fii deportat in cel mai scurt timp "in tara de origine". Cred ca pastorul Tokes are "ceva" legaturi care sa poata urgenta rezolvarea cazului tau in minimul de timp.
Martori? Cel putin 1342... pana acum!