Cui lasam copilul?

   

Cui lasam copilul?
Inregistrarea video care infatiseaza o bona agresand fizic si verbal copiii lasati in grija ei este doar varful unui iceberg imens, fenomen pe cat de extins, pe atat de incontrolabil.

Zeci de copii au parte de astfel de tratamente fara ca parintii macar sa afle sau afla prea tarziu, cand raul a pus deja stapanire pe mintea si sufletul copilului.

Exista si cazuri in care este periclitata grav chiar integritatea micutilor, de bone care, de exemplu, ii indoapa cu sedative pentru a avea liniste. Medicii pediatri au istorii incredibie in aceasta privinta.

Sigur ca principalele vinovate sunt chiar autoarele unor astfel de nelegiuiri, dar nu sunt si singurele. O mare parte din responsabilitate se imparte intre parinti si stat.

Parinti prea ocupati

Lumea nebuna in care traiam, goana obsesiva dupa bani, emanciparea femeilor pana la erodarea rosturilor maternitatii, toate transforma copiii in victime sigure. Sunt facuti, in general, destul de tarziu, atunci cand ceasul biologic incepe sa dea semnale de avertizare, dupa care sunt plasati de parintii mult prea ocupati in bratele bunicilor, in cel mai fericit caz, sau al bonelor.

Mama si tata pleaca dimineata si vin seara, storsi fizic si mental, fara nicio disponibilitate pentru copil, fericiti daca deja a adormit astfel incat sa-si poate incheia ziua in liniste. O fi asta o solutie? Sa fie cariera mai importanta decat copilul? Si daca raspunsul e da, de ce sa-l mai faci, doar ca o asigurare pentru batranete?

E greu de pus in practica, dar astfel de cazuri ar fi, probabil, mai rare daca macar unul dintre parinti, oricare, ar trebui sa-si domoleasca nitel ambitiile profesionale pentru a fi mai mult timp cu ochii pe copil si bona.

Pana la urma, parintele nu este neaparat cel biologic sau cel care te intretine, ci acela care, fiind cel mai mult in preajma ta, iti serveste ca model, cel de la care capeti principalele deprinderi. Si cat timp modelul de baza al copilului e bona, ma tem ca ea devine pana la urma principalul model al copilului cu parinti mai mult absenti.

Bone necalificate

Si macar de-am avea o oferta foarte buna. Dar lucrurile nu stau deloc asa. Pentru aceasta meserie nimeni nu cere vreo calificare, asa ca bonele cu adevarat profesioniste sunt extrem de rare si cer sume exorbitante.

Cele mai multe sunt somere sau pensionare, unele nici macar nu au copii, si ajung bone doar pentru ca nu si-au gasit ceva mai bun de facut si nu au nicio pregatire. N-au minime cunostinte de psihologie a copilului, de prim ajutor, unele sunt chiar agramate, iar despre cultura nici nu poate fi vorba. Am auzit de bone recrutate de pe Internet, de prin parcuri sau anunturi de mica publicitate.

Adica pentru a fi mecanic auto ai nevoie de o calificare si o patalama, dar pentru a avea grija si a educa un copil nu e nevoie. Iar parintii sunt primii care nu cer astfel de calificari. Cum poti sa lasi copilul tau 10-12 ore pe zi pe mana unei femei fara pregatire si despre care nu stii mare lucru? Si daca parintele este atat de inconstient, statul n-ar trebui sa-l apere pe minor?

Statul indiferent

Meseria aceasta, ca oricare alta, ar trebui reglementata si conditionata de indeplinirea unor exigente. Practicarea ei fara a avea avizele necesare, deci fara drept, se poate pedepsi asa cum se pedepseste o asemenea fapta in cazul oricarei alte meserii. Iar statul ar trebui sa impuna pentru obtinerea atestatului in primul rand anumite teste psihologice, medicale si de cultura generala.

A existat la un moment dat o initativa legislativa, electorala de buna seama, referitoare la subventionarea bonelor de catre primarii si in cadrul ei era propusa atestarea bonelor. A fost insa abandonata.

Pe de alta parte, statul ofera foarte putine posibilitati parintilor, mai ales dupa epuizarea celor doi ani de concediu pentru cresterea copilului. Chiar daca nu sunt obsedati de cariera, multe familii nu-si permit sa renunte la un salariu. Iar daca nu exista bunici, ce sa faca?

Crese nu exista, locurile in gradinite sunt putine, iar o bona necalificata, exact de tipul cel mai periculos, costa mai putin ca o gradinita privata.

Sunt insa convins ca si acest scandal va trece ca un fapt divers, fara abordari serioase si fara solutii de substanta, adica degeaba.
Citeste mai multe despre bona batut copii bona crestere copil
Vineri, 31 Iulie 2009, ora 12:22
Sursa: Ziare.com
Autor: Constantin Racaru

Articol citit de 1435 ori

Vezi toate cele 26 comentarii
 
desteptul

spune:

31.07.2009, 06:45

q

de aceia cresteti niste nesimtiti pt ca le faceti toate poftele. copilul trebuie sa stie ca nu i se permite orice

Pro / Contra
3,8
De acord
39 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
41 voturi

 

doica pacatoasa

    raspunde:

31.07.2009, 07:06

Este ultima chestie grava din Romania

Ce merge bine in Romania ? Aproape nimic. Desi tema se leaga de viitorul copiilor, mai bine Racaru se ocupa de alte teme cu adevarat importante la ora asta.

Pro / Contra
2,4
Impotriva
10 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
14 voturi

Ernesto

    raspunde:

31.07.2009, 08:21

Poate nu sunt cele mai grave,...

...dar problemele copiilor si batranilor care nu pot fi asistati si ingrijiti permanent de familia directa nu sunt rezolvate in Romania, nici macar la un nivel minim.
In mod normal ar trebui sa existe (sub patronajul statului si - foarte important - al bisericii) atat crese si gradinite bine organizate pentru copii, cat si aziluri pentru batrani in care sa se poata patrunde usor, natural, cu preturi suportabile pentru salariatul mediu din Romania.
Atat timp cat cineva care ar fi dispus sa organizeze o astfel de institutie se gandeste, de fapt, la o afacere, evident ca nu va iesi nimic. Iata de ce spun ca ar fi necesara implicarea bisericii (comunitati religioase, manastiri etc.), gandindu-ma la impactul uman si la morala crestina (cu toate ca in ziua de astazi este foarte greu sa mai legi biserica de umanism si moralitate). Rolul bisericii ar fi extraordinar de mare in aceste cazuri, ca mijloc de educatie crestina pentru copii si ca asistenta religioasa pentru batrani.
Eu cred ca... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
4,6
Total de acord
13 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
10 voturi

stupidu

    raspunde:

31.07.2009, 09:23

singur

de la copii care sunt lasati singuri, fara "cei 7 ani de acasa", vin toate problemele ulterioare ale societatii. cei bogati au foarte mare grija de copii.

Pro / Contra
4
De acord
4 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

gogu

spune:

31.07.2009, 06:50

familie

bunici nu au ?sau le trebuie neaparat bona ?s-a suit ***-n copac

Pro / Contra
3,6
De acord
27 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
30 voturi

 

plictisit de prosti

    raspunde:

31.07.2009, 08:51

te-ai trezit

Unii chiar nu au bunici. De ce te bagi ca musca in c...?

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
20 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
20 voturi

ani

    raspunde:

31.07.2009, 08:52

pt.gogo

dar bunicii au si ei poate servici, la asta nu te gandesti ?

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
15 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
15 voturi

imogene

    raspunde:

31.07.2009, 22:33

sau nu vor sa aiba grija de copil

Parintii mei mi-au spus continuu o viata intreaga ca ei nu vor avea grija de copiii mei pt. ca nici pe ei nu i-a ajutat nimeni cand aveau copii mici. Pe mine m-a crescut o matusa de-a mamei pana pe la 2 ani jumatate; cand a aparut frate-meu, mama si-a luat de lucru acasa (facea covoare persane) si ne-a crescut pe amandoi pana cand a decis sa mearga la o alta slujba in confectii care presupunea sa lucreze in schimburi.Eu aveam grija de fratele mai mic, desi aveam doar vreo 6 ani; il duceam dimineata la gradinita si ma duceam la scoala (pe jos,jumatate de oras,ca nu exista notiunea de autobuz de scoala la acea vreme).
La bunici mergeam la sfarsit de saptamana, vacante si sarbatori.Foarte rabdatori, credinciosi si buni, eu mi-am iubit bunicii materni foarte mult.
Pt. ca le-a fost foarte greu atunci, parintii mei nu doresc acum sa imi creasca mie copilul (singurul nepot dealtfel).O singura zi (in 3 ani si 7 luni) l-au avut pe fiul meu in grija, cand am venit in vizita.
In Statele... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Rank user: x2

31.07.2009, 06:54

q

suflati-le in f und .apoi sa va mirati cind va omoara cu ciocanul.

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
29 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
34 voturi

 
Rank user: x5

31.07.2009, 08:18

Aveti un fix?

Nu mai terminati odata cu prostiile astea? Nu o sa se topeasca nimeni ca mai este pus la punct cu o palma la fundulet! Cine nu poate fi "dresat" cu vorba se mai aplica si corectii!

Pro / Contra
3
Si da, si nu
24 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
26 voturi

 

pusy

    raspunde:

31.07.2009, 08:29

esti o bruta ?

Pacat de poza lui Banica - il faci de ras - ca el nu a fost asa dur. Daca esti de acord cu bataia, inseamna ca n-ai evoluat prea mult din maimuta, ca si ea tot asa se comporta. FOARTE BUN articolul ! Cu adevarat asta este o problema, ptr. ca un copil batut nu poate sa se dezvolte normal. Iar cei care nu vor sa citeasca despre copii, nu sunt obligati s-o faca.

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
25 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
25 voturi

Rank user: x5

31.07.2009, 08:34

Nu, nu sint o bruta....

...se discuta numai asta! Sint probleme mult mai grave in societate - spre exemplu drogurile si prostitutia.
Chir nu cred ca atunci cind erati copil nu ati fost urechiat/a niciodata!

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
26 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
27 voturi

marie

    raspunde:

31.07.2009, 09:03

si daca

ti-ar bate un strain propriul copil, deh asa ca forma de "educare" ce parere ai avea? cum te-ai simti?

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
23 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
23 voturi

plictisit de prosti

    raspunde:

31.07.2009, 09:17

si care e limita?

In imagini nu era "o palma pe fundulet" ci o batuta peste cap in toata regula. Daca tie iti place ideea sa-ti fie snopiti in bataie copii pe banii tai, e ceva in neregula cu tine, si rau de tot. Pasul urmator care e? Angajezi un killer ca sa te scape de galagiosii aia mici cu care te-a procopsit nevasta?

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
21 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
21 voturi

bona nebuna

    raspunde:

31.07.2009, 09:22

q

cind te vad la tv cu un ciocan in cap?

Pro / Contra
1,7
Impotriva
18 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
18 voturi

GhitzaTheOutLam

Rank user: x3

31.07.2009, 16:14

Palarie

Se vede ca te-a batut bine cand ai fost mic. Imi inchipui si ce parinte "model" esti, vai de copilasii tai. In Romania iti merge ca asa e mersul, dar intr-o tara civilizata ai putea ramane si fara copii pentru rele tratamente aplicate. Nu te mai da istet.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

VASILE IOSIPESCU

spune:

31.07.2009, 08:45

CUI LASAM COPII SA AIBE GRIJA SI SA EDUCE?

AM CRESCUT SAPTE COPII INAINTE DE 1989. CEL MAI GRAV A FOST CA LA AL SAPTELEA COPIL SOTIA SA IMBOLNAVIT .MAM IMPLICAT EFECTIV PERMANENT INCEPAND DE LA PRIMUL COPIL ASA CA ATUNCI CAND AM RAMAS SINGUR CU TOATE OBLIGATIILE EDUCARI SI CRESTERI CELOR SAPTE NU MIA FOST USOR. INTRADEVAR PE CEI MICI II DUCEAM LA CAMIN IAR CEI MARI MERGEAU LA SCOALA . DAR NU ERA SAPTAMANA SA NU TREC SI PE LA SCOALA SA MA INTERESEZ DE FIECARE IN PARTE SA VAD CUM SE POARTA SI CUM A RASPUNS LA LECTII. RAQND PE RAND AU TERMINAT LICEUL SI TOT RAND PE RAND AU TERMINAT FIECARE STUDII SUPERIOARE. ACUM SANT MULTUMIT DE ATENTIA CARE O PRIMESC DE LA FIECARE IN PARTE SI UNEORI CHIAR MA COPLESESC PANA LA EXTAZ. DAR ACUM DE CE ATATA AVARIE DUPA BANI LASAND CEI MAI IMPORTANT IN OBLIGATIILE CARE LE AU? ACUM AUD CA SE DA CHIAR DOI ANI LA MAMICI PENTRU CRESTEREA SI EDUCAREA COPILULUI INSA ELE PREFERA SA SE DESPARTA IN CEA MAI INTERESANTA PERIOADA PENTRU COPIL. PRACTIC PARINTII SANT SCOSI DIN SUFLETUL COPILULUI PENTRUCA STA O... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
4
De acord
12 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
11 voturi

 

marie

    raspunde:

31.07.2009, 09:02

am senzatia ca unii habar nu au cat de greu iti pastrezi azi locul de munca

si confunda dorinta parintelui de a avea un job cu goana dupa bani si bogatie. Credeti cumva ca a avea un copil la 27 de ani si un job de 25 de mil in mana (un sot care castiga tot asa) si chirie de achitat in valoare de 300 euro (sau credit la banca pt casa de vreo 4-500 e pe luna) pt un apartament de 2 camere se cheama bogatie? In cel mai fericit caz se cheama lupta a 2 parinti de a asigura copilului un minim necesar: acoperis deasupra capului, haine (nu de firma) hrana si afectiune!

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
17 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
18 voturi

Rank user: x5

31.07.2009, 11:46

banii...

ok, dar bani de bona de unde? ca presupun ca nu e mai ieftina decat o gradinita
si chiar daca nu gasesti un loc in gradinita, chiar iti aduci pe oricine in casa?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

JULY

spune:

31.07.2009, 09:02

se vede ca nu aveti copii

Se vede ca nu aveti copii. Nu aveti idee cum e, sa fii nevoit sa te intorci la servici, ca altfel angajatorul nu iti mai pastreaza locul de munca, mai ales pe criza asta. Sa fii nevoit sa-ti lasi copii cu o femeie, cunoscuta prin recomandari, care ii dai o caruta de bani, 10 mil/luna pt 10 ore de stat cu copilul, in conditiile in care eu poate primesc 22-25 de mil net/luna. La gradinitile particulare preturile incep de la 14 mil/luna; la gradinitele de stat nu ti-l primesc ca nu are 3 ani impliniti; mama si socra nu sunt din bucuresti. DECI, VOI CEI CARE VA CREDETI DESTEPTI SI COMENTATI, DACA NU SUNTETI IN ACESTA SITUATIE, CAUTATI-VA ALT SUBIECT.

Pro / Contra
3
Si da, si nu
22 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
21 voturi

 

marie

    raspunde:

31.07.2009, 09:14

foarte adevarat!

daca unii au crescut copii acum 30 de ani cand plecau de la serviciu la ora 4 cred ca si acum este la fel si ca ne ducem la munca 10-12 ore din zi doar din dorinta de a avea o cariera!

Pro / Contra
4,1
De acord
13 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
13 voturi

bona nebuna

    raspunde:

31.07.2009, 09:16

q

si daca dadaca il lasa de capul lui iar cind face 15 ani te taie bucati e bine? cind ai refuzat copilului ceva? cind nu te asculta cum procedezi? lasi de la tine si ramane cum vrea el. asta-i educatie?

Pro / Contra
3,9
De acord
19 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
19 voturi

floricica68

spune:

31.07.2009, 09:29

corect!

AVETI PERFECTA DREPTATE!
Cel mai bine ar fi ca meseria de bona sa fie platita!
Iar daca vreo mama de copii este gata sa renunte la slujba ei contra meseriei de bona a propriilor copii, atunci sa fie platita ca atare!!!!!!!
Eu am doi copii, unul de 11 ani si unul de 7 ani, cu fiecare dintre ei am stat 2 ani acasa cu 85% din salariu!
Sunt gata sa renunt la meseria mea - desi am studii superioare - si sa fiu platita ca bona ptr. proprii mei copii. In occident acest lucru se poate!
Iar despre biserica... nu am ce sa spun... sunt prea ocupati sa se roage ptr. a si face ceva concret! Ptr ca nu-i asa... e mai usor sa te rogi linistit intr-o biserica toata ziua, decat sa ai grija de un puiut de om!!!!!!!
N-o sa vedeti asa ceva in tara noastra!!!!
Ptr. ca de asta sunt acolo... doar ca sa se roage!!!!!!
PTR, MAMELELE CARE SUNT GATA SA RENUNTE LA SLUJBA LOR SI SA-SI INGRIJEASCA COPII, PTR. ACELE MAME TREBUIE FACUT TOTUL!!!!!!!!

Pro / Contra
5
Total de acord
8 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
11 voturi

 
UN "HARETIST"

spune:

31.07.2009, 10:43

SI CU PARINTII CARE-SI BAT PROPRII COPII, CUM RAMANE?

Si parinti care in societate sunt cat se poate de normali, ca daca cineva ti-ar spune ca aceasta persoana si-ar bate propriul copil, nu l-ai crede. Parinti cu studii superioare! Si ne mai miram de aceste bone de pe la periferia Bucurstiului.
(Bine, studii superioare "fictive" facute pe vremea raposatului, persoane provenite de prin sate, unde crescusera cu regula ca "bataia e rupta din Rai", si unde chiar ei au avut parte de acelasi tratament

Pro / Contra
2,3
Impotriva
3 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

 
YOGHINUL

spune:

31.07.2009, 11:04

Intuitie

Darwin n-a cunoscut teoria mea: 98% din oameni sunt la nivel animal. Deci el n-a știut ca vorbea animalelor despre Evoluție.
98% din mame au intuiția ca au născut un animal; ele se adresează copilului: puiule, pui...

Pro / Contra
1
Total impotriva
4 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
4 voturi

 
un "Haretist"

spune:

31.07.2009, 11:09

CAT DESPRE INSTITUTIA BISERICEASCA CARE SA SE OCUPE CU ADEVARAT DE SOCIETATE, PURA UTOPIE!

Biserica nu are bani pentru enoriasi, ci doar pentru preoti si pentru inaltarea de biserici si catedrale!
Il confundam pe Iisus cu biserica, nu exista nicio legatura fireasca.

Pro / Contra
4,1
De acord
14 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
14 voturi

 


Vezi toate cele 26 comentarii