Reportaj Ziare.com: Good evening... Budapest sau Bucharest? (Galerie foto)

   

Reportaj Ziare.com: Good evening... Budapest sau Bucharest? (Galerie foto)
Exista in Bucuresti cladiri vechi si foarte putine blocuri de maximum sase etaje care nu sunt violate cu Versace, Samsung, Kenvelo, Nissan si alte branduri cu aceeasi pofta canibalistica de promovare a betoanelor.

Exista, tot in Bucuresti, kilometri intregi de parc unde nu scrie "NU CALCATI IARBA", parcuri unde chiar exista iarba, unde sunt banci, castani si flori printre ruine intretinute in care nu locuiesc homelesi.

Exista in Bucuresti piste pentru biciclete, piste care nu inseamna doar trasarea a doua linii galbene si inauntrul lor o bicicleta la fel de galbena drept semn.

Piste pentru biciclistii bucuresteni, care sunt atat de numerosi incat nu mai stii pe unde sa o iei ca sa nu le tai drumul. Poate ma inseala ochiul, dar cred ca un sfert dintre bucuresteni, poate chiar mai mult, si tineri si trecuti demult de adolescenta, merg pe bicicleta.

Exista la metroul din Bucuresti patru scari rulante interminabile, trei pentru urcat si una pentru coborat, sa nu se calce nimeni pe picioare.

Autobuzele, troleele si tramvaiele sunt vechi, ce-i drept, dar daca ar fi noi ar fi pur si simplu din alt film. Sunt aglomerate, dar nu pana la refuz. Nu stai cu nasul in subratul nimanui, poti sa te misti, poti sa respiri, nu esti o sardina in acelasi suc cu altele.

Bucurestiul nu impresioneaza prin curatenie, dar nici nu lasa de dorit. Gasesti mucuri de tigara, dar niciodata pungi de gunoi langa cosurile publice mult prea pline ca sa mai inghita si altceva.

Bucurestiul nu iese in evidenta nici prin pasajele in care oamenii strazii dorm pe PLAPUMI, nici prin graffiti, nici prin modul de viata relaxat - primele magazine de unde poti sa-ti iei sfanta cafea se deschid in jur de 9:00 - 10:00.

Exista Insula Margareta (Margitsziget) exact in mijlocul Dunarii, pe partea cu Palatul Parlamentului. Exista trafic care ramane la fel de aerisit chiar si la prima ploaie, exista ceea ce se cheama semafoare corelate, iar atunci cand pornesti de pe loc te duuuuci pana la urmatorul stop, nu mergi un metru ca apoi sa opresti iar. Bucurestiul nu stie ce inseamna circulatie bara la bara.

De ce este totusi Bucuresti o capitala europeana? Maniera prin care iti da absolut totul ca sa traiesti in el si nu doar sa existi este de o simplitate socanta. Pur si simplu nu ai nevoie de mai mult! Mai mult ce?

Bucuresti??? Despre Bucuresti e vorba? Hai, dom'le, ca e o facatura a parlamentarilor prinsi in plin vartej al pomenilor electorale. Cum sa arate Bucurestiul asa? Bu-cu-res-tiul? Aaaah, am zis Bucuresti??? In niciun caz. Asta e Budapesta!

Certati cu limba engleza

Desi la doar 14 ore distanta de mers cu trenul sau la o ora si ceva distanta cu avionul de Bucuresti, Budapesta te socheaza, te scandalizeaza, devii isteric si apoi cazi in depresie: de ce nu arata si Bucurestiul la fel?

Cu toate ca mi se strange stomacul cand spun asta, Budapesta este ceea ce Bucurestiul, stimati conlocuitori, n-o sa fie niciodata sau nu cat sa-l apuc si eu. Cum sa transformam o capitala a betoanelor intr-un oras decent, simplu, care sa emane viata, un oras plin de copaci si de verdeata, cu strazi unde nu se circula cu masina? Singura solutie ar fi sa daramam tot si sa o luam de la inceput.

Am intrat in Ungaria cand zorii zilei abia se frecau la ochi, insa nu am putut sa nu observ autostrada care ar trebui legata de cei cinci kilometri de drum din autostrada Transilvania. Vecinii unguri inca ne asteapta de ceva timp si, in caz ca nu li s-au lungit rabdarile, mai au de asteptat.

Cum am ajuns in Ungaria, am dat nas in nas cu controlorul, care ne-a verificat buletinele si biletele. Nimic ciudat! Am ajuns in gara Keletti, care arata ca o adevarata gara, cu acoperis, peron si cu ce-i mai trebuie unei gari. Cu o mie de forinti (15 lei) am cumparat o harta si apoi am intrebat cum sa ajungem la metrou.

Aici e aici! "Excuse me, could you tell me how I can reach the closest subway station?" nu a produs niciun clinchet de clopotel in mintea unei unguroaice.

Dar nici in ale altor unguri. Brusc, ne-am amintit ca in mailul prin care ni s-a confirmat rezervarea pentru camera scria ceva de "metro station". Okay. "Metro station?" "Aaah, metro station, subway (rostit subvay). It's up the way (vay), subway (subvay)".

De fapt, chiar se spune metro station pentru cei carora America inca nu le-a mancat mintea. Asta a fost probabil cea mai coerenta engleza pe care am auzit-o in Budapesta, in afara de singurele posturi tv care nu erau in maghiara, CNN si Discovery, printre Ally McBeal si Spitalul de Urgenta unde Dr. Green inca nu murise, titrate in maghiara.

Intr-o prima faza, crezi ca ai ajuns intr-un univers paralel in care istoria nu atesta ca Cristofor Columb ar fi descoperit vreodata America. Insa dupa ce te scarpini putin in cap, apoi iti musti buza si realizezi ca te poti intelege cu oamenii aratand un punct pe harta si unde vrei sa ajungi, iti dai seama ca ai pasit intr-un taram neamericanizat, care miroase bine.

Atunci iti aduci aminte de Romania, de Valentine's Day, de Halloween, probabil in curand si de 4th of July, pe care o vom sarbatori cu mici si bere in stil romanesc, si iti vine sa vomiti.

Dunarea si Buda

Am ajuns la gazda, undeva in apropiere de cunoscuta strada Vaci, un fel de Lipscani in urma cu 50 de ani, am lasat bagajele si am pornit hai-hui prin Budapesta. Dintr-un masochism pe care inca nu-l inteleg am ales sa mergem prima data sa vedem Dunarea si mi-am adus aminte de trista noastra Dambovita, care vara pute ca o groapa de gunoi (ceea ce si e), iar in restul anului este ceva intre garla si rau de tara, cu niste betoane pe langa.

Uneori, este si pe post de "waterbag" pentru vitezomani.

Nu era oare mai bine daca il omorau pe Ceausescu dupa ce termina canalul Dunare - Marea Neagra, proiect ce prevedea ca Dunarea sa treaca prin Capitala Romaniei? Daca si cu parca...

Daca Dunarea ar fi trecut prin Bucuresti nu ar fi aratat altfel decat Dambovita. Pentru ca Romania nu este Ungaria, pentru ca Bucurestiul nu e Budapesta, pentru ca, cel mai important, "bucurestenii" nu sunt budapestani.

Pentru ca ungurii stiu sa exploateze la maximum ceea ce au. Am putea mult mai mult ca ei, avem cu ce... si totusi nu!

Dupa ce mi-am facut sange rau cu Dunarea, am pornit-o agale spre Margitsziget, cinci kilometri de parc, iarba, castani, flori de toate rasele, statui, monumente si oameni care faceau exercitii fizice.

Nu am vazut atata verdeata la orizont decat undeva la tara. Nimic nu tradeaza ca te-ai afla in mijlocul unui oras, in mijlocul unei capitale, ce-i drept, europene. Margitsziget a fost urmata de Muzeul de Arta Contemporana, unde, printre alti pictori, am vazut si opere de Gauguin, Cezane, Monet si Cocteau.

Pana sa intram la muzeu, am citit pe afisul de la bilete ca am avea nevoie de international student card pentru reducere de 50%. De fapt, au reducere toti tinerii sub 26 de ani.

Varsta se verifica repede prin buletin, fara birocratie, fara timp pierdut, fara nervi. Inca o bila alba pentru unguri pentru modul in care promoveaza accesul tinerilor la cultura.

Dupa Muzeul de Arta Contemporana am mers la Muzeul Evreiesc, unde hainele si obiceiurile evreilor m-au lasat rece dupa ce am vazut zeci de poze de la Holocaust.

Apoi am mers in gradina in mijlocul careia isi unduia crengile o salcie din fier pe frunzele careia erau scrijelite numele evreilor omorati in lagarele de gazare.

A urmat o intreaga polemica ce i-a avut in prim plan pe Hitler, Antonescu, pe evrei si pe tigani.

Castelul Buda, Matthias Church, Labirintul de sub castel, Casa Alba de la ei, intregul cartier Buda, plin de culoare, cu piatra cubica, cu calesti, nu doar de Zilele Budapestei, sunt platoul cu care iti sta in fata Ungaria cand ajungi in casa ei.

Vestigiile istorice sunt bine conservate si puse in valoare, iar suvenirurile sunt variate, de calitate si bun gust. Poate ca nu am cautat destul, dar inca nu am gasit in Bucuresti un magazin, o taraba, orice unde sa se vanda magneti cu "Bucharest". Macar atat! Traiasca Dracula, Transilvania, Hagi si Nadia.

Intrebarea e ce-o sa ne facem cand cine stie ce Bram Stoker o sa se hotarasca sa-i infiga lui Dracula un crucifix in inima sau sa-i mute originile in SUA, ca doar si extraterestrii tot engleza vorbesc, cand ardelenii se vor dezice de tot ce inseamna Romania, iar Hagi si Nadia vor muri, ca asa e firesc.

Seara, am luat un ghid al cluburilor si le-am incercuit pe cele care sunau bine. Dupa Kuplung, unde se auzea doar muzica ungureasca, am mers, prin ploaie, pana la Szimpla Kavezo, unde primele acorduri din "Summer's almost gone" - The Doors ne-au convins sa ramanem pe premisa "aici e de noi".

Dupa ceva bere ungureasca amestecata cu cocktail-uri cu rom (Heartbreaker, Adios motherfucker n-aveau) am iesit din nou sa respiram aerul curat dintr-o Budapesta umeda si rece de septembrie.

Spre deosebire de Budapesta, Bucurestiul e frumos doar noaptea, cand intunericul ii mascheaza defectele.

Ce-i drept, m-am enervat dupa ce am intrebat iarasi unde e statia de metrou. Am intrebat un grup de tineri in speranta ca ma voi intelege cu ei. Se uitau la mine si vorbeau in ungureste. Da, m-am enervat si am zis ca ungurii sunt naspa.

Apoi, in cartierul Buda era o harta cu Ungaria mare din 1910, unde Romania incepea de pe undeva de sub Muntii Fagaras. Iarasi m-am enervat. De ce nu aveau o harta si cu Ungaria de acum? De fapt, am incercat sa le gasesc nod in papura.

M-am enervat de ciuda ca un oras atat de mic ca Budapesta, o tara asa mica precum Ungaria stie sa se vanda si sa se promoveze atat de bine fara sa pupe in fund pe nimeni, in special nu pe americani!

Se spune ca nu conteaza cat de bun e un produs, conteaza cat de bine stii sa-l vinzi. Budapesta e un produs de calitate care stie sa se vanda bine. 2 - 0 Budapesta - Bucuresti, asta daca lasa ungurii de la ei.

Dupa ce am stat pe iarba si m-am minunat ca pot sa fac una ca asta, dupa ce mi-am pleznit ochii de Dunare, dupa ce m-am urcat intr-un turn din Buda si am oftat incercand sa cuprind Budapesta intr-o singura clipire am pornit-o spre gara. Inainte sa ma urc in tren am urlat cat m-au tinut plamanii: I love you, Bucharest! Tot de ciuda...
Citeste mai multe despre Budapesta Ungaria Romania Bucuresti Dunare
Sambata, 04 Octombrie 2008, ora 21:27
Sursa: Ziare.com
Autor: Adriana Toma

Articol citit de 2823 ori

Vezi toate cele 24 comentarii
 
Rank user: x5

05.10.2008, 04:37

Pozitie rezervata

Doamna / domnisoara Adriana Toma,

Este evident ca ati scris articolul dominata de puternicele impresii ale recentului dvs. voiaj. Si va inteleg.
Nu va lipseste deloc talentul, in schimb va lipseste diplomatia de a spune, mai pe ocolite, romanilor, ca ar trebui sa invete, lasand la o parte orgoliul pe care adesea il confunda cu patriotismul, de la oricine au ceva bun de invatat. Ca aceasta este o conditie esentiala a progresului. Ca un cocos tantos intr-o curte fara gaini este o priveliste dezolanta.
...In alta ordine de idei, Bucurestiul de acum este ce-a mai ramas din Bucurestiul de altadata (si la acest capitol stim cui trebuie sa-i fim "recunoscatori"), peste care ramasite inca indoliate s-au suprapus visurile de opulenta poleita cu tinicheaua prostului-gust ale tuturor imbogatitilor peste noapte. De aceea noaptea Bucurestiul isi mai trage sufletul la adapostul intunericului si isi face curaj sa-si arate, la lumina impudica a zilei, cicatricile...De prea mult timp Bucurestiul nostru plange. Iar noi nu-l auzim.... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
15 voturi

 

Salamcusoia

Rank user: x5

05.10.2008, 05:02

Foarte frumos ati zis

Si articolul este bun: educational.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
8 voturi

belizarie

spune:

04.10.2008, 21:48

de ce nu arata bucurestiul la fel?

buna intrebare.... pentru ca a ramas micu' paris... la fel cum romania inainte de unire era mica belgie a orientului, transformate toate in imaginar oniric, totul... azi, o alta realitate... oricum budapesta este frumoasa. poate intr-o zi si bucurestiul... din nou

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
13 voturi

 
marrus

spune:

04.10.2008, 22:17

o parere

desi reportajul tau e trist consider ca pe undeva e totusi exagerat! in schimb sunt perfect de-accord ca romania e codusa de niste incapabili si deci nu-si va putea face vreun plan de "vanzare" stralucit intr-un viitor apropiat... iar partea cu americanii, desi cel de mai sus nu e de-accord, e cat se poate de reala: ii pupam in fund cu nerusinare!!! in orice caz: doamne ajuta si romanul de rand... supravietuitorul!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
14 voturi

 
Banatean

spune:

04.10.2008, 22:34

Cultura

Nu am inteles de ce i se stringe stomacul autorului cind trebuie sa recunoasca ca Budapesta e ceva mai civilizata decit Bucurestiul.
Pt. motive, cred ca ar fi suficient sa comparam Bucurestiul cu orasele din Transilvania, nu trebuke sa mergem pina la Budapesta. Got it ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
22 voturi

 
HRO

spune:

04.10.2008, 23:06

Mandu (sau manddra) cu paduchi'n cap (creieri)

Flegmele si semintele sunt cele mai tari la Romanika. Atunci cand se scuipa din masini "de lux" e apogeul satisfactiei. Mizerie (umana si sociala) ca'n Romanika nicaieiri in Europa nu-i (UE daca vreti o consolare). Bulgarii sint mai civilizati si Ungurii au mult mai multa istorie civilizata. Cu bata si cu flegma si preistoricii stiau sa dea. Romanika e Kapiiiiiiiiiiiioana. Are ce doreste, ce poate si ... ce nu se poate (ce nu vor ungurii: caricaturi politice). Traiasca civilizatia si bunul simt!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
20 voturi

 

SSS

    raspunde:

10.10.2008, 14:30

Esti prost de mori

Bulgarii sunt cei mai mari tigani din zonă, turci si tigani corciti, e un cacat de nedescris, mai ales prin Varna.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

doru44

spune:

05.10.2008, 00:20

nu inteleg !

ce ai facut tu ca bukarest sa arate mai bine ? ai organizat vreodata vrreeun protest ? nu inteleg unde ai fost in budapest , ca-ci eu pe unde am umblat nu am vazut asa ceva ! ma tineam de nas ca sa nu inspir mirosul de fecalii de la tot coltul ! intrebare : ai fost vreodata in budapesta ? sau scrii dupa auzite ! nu inteleg de ce se publica asemenea atacuri la adresa tarii mele si ce interese exista de a da mereu in poporul roman !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
14 voturi

 

Cornelius Nicholson

    raspunde:

05.10.2008, 01:03

STIMATE DORU 44

Diferenta dintre noi si Ungaria este din pacate foarte mare.Nu stiu din ce motive te tineai tu de nas in Budapesta cand ai fost dar eu suspectez ca ai calcat intr-unul d-ala cald, cu motz, intelegi?Facut tot de vreun roman ca un budapestan nu s-ar c...a in mijlocul drumului, asta aproape ca pot sa garantez.A recunoaste o realitate, a admite adevarul nu inseamna a fi dusmanul Romaniei.
Progresul incepe de la a cunoaste realitatile si de a lupta pentru a le schimba. Iar asta nu se face cu proteste in strada ci se face prin conducere cinstita si inteleapta, buna organizare si munca sustinuta. Ori noi romanii ce-am facut? Vreo 5 ani dupa Revolutie am carat din Romania mai tot ce s-a putut desprinde si am vandut in
Turcia iar de bani ne-am luat blugi si aur.Am ales sa ne conduca toti tampitii si excrocii care in 20 de ani au vandut tot ce s-a construit sub Ceausescu si banii i-au cheltuit pe vile, masini de lux, iahturi, ***, chefuri
si plimbari in strainatate. Au facut datorii peste... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
18 voturi

doru 44

    raspunde:

05.10.2008, 21:13

eu sunt roman si nu politician

nu am facut parte din nici un partid si stiu ce spun cand scriu ceva ! ce argumente de *** aduci ! ( scuza expresia ) eu vad in multi compatrioti o autocritica care este distructiva ! de ce ? mereu sunt altii mai civilizati , frumosi , bogati , destepti , in toate domeniile ! media de astazi are o influienta negativa asupra poporului roman ! in toate domeniile ! eu unul nu sunt de acord cu nimic ! am umblat in multe orase ale lumii , am trait intr-o tara straina multi ani si am ramas tot roman ! ce spui tu ca in budapesta nu este dezordine si haos ?! ungurii sunt mai harnici decat noi ? spui tu !? sau mai corecti ? te inseli amarnic prietene si nu ai habar de nimic ! as scrie multe dar sunt prea emotionat si frustrat ca am asemenea compatrioti ( daca esti roman ) Si inca un lucru : eu vin din transilvania si vreau sa-ti spun ca atunci cand vad cladirile vechi din budapesta , vad sangele stramosilor mei care au muncit si au murit pt aceasta tara straina , care ne-a asuprit si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

Salamcusoia

Rank user: x5

05.10.2008, 04:44

Constructiile din Bucuresti au fost facuta de mine, soldat.

Am fost platit in fasole. Ceilalti care munceau erau navetisti care plecau acasa cu o sacosa cu 7 piini.
Politrucii si propagandistii veneau cu hirzobul si puneau pe unii bine imbracati in fata ca sa faca pe muncitorii.
Dupa aia plecau la crama Gospodariei de Partid.
Si datoriile, le-am platit noi, nu politrucii care dormeau intr-un birou.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
12 voturi

Cornelius Nicholson

spune:

05.10.2008, 00:33

UNGARIA=CIVILIZATIE, ROMANIA=SUBDEZVOLTARE

Am vizitat Budapesta prima data in 1984, in plina era comunista. Trebuie sa va spun ca pentru mine a fost un soc.
Inca de pe atunci intre Budapesta si Bucuresti era o mare diferenta, in favoarea Budapestei, desigur.Am fost si dupa revolutie de mai multe ori si pot sa spun ca mai avem multe de invatat de la vecinii nostri maghiari.
Cine a urmarit de-a lungul timpului, stie prea bine ca nu sunt deloc un prieten al ungurilor revizionisti si revansarzi de la noi dar vorba aceea: "prieten imi este Platon dar mai prieten imi este adevarul"
Iar adevarul este ca din diferite motive, unele istorice, altele demografice si...geografice, Ungaria a fost si este deasupra Romaniei dupa cum Budapesta este deasupra Bucurestilor.
Desigur ca as fi vrut sa fim cel putin egali daca nu mai mult dar...de unde nu e nici Dumnezeu nu cere!
Nu putem da vina pe istorie la nesfarsit! Au trecut aproape 100 de ani decand Transilvania face parte din Romania, peste 60 de ani de cand s-a sfarsit Al... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
25 voturi

 

Elena din Bacau

    raspunde:

05.10.2008, 02:44

lui Cornelius Nichelson

Am dori cutotii sa fim egalii ungurilor dar ei au reusit prin munca sa realizeze tot ce au si au avut dorinta de a se alinia tarilor vecine din vest,sint catolici si prin biserica s-a facut educatia poporului,noua ne lipseste cultul muncii,nu au atitia nomazi ca rominia la ei si tiganii sint mai domni ca domnii nostri,adica muncesc cinstit si tot respectul pentru aceasta.Conducatorii nostri nu au dorit sa aplice nimic din ce au vazut la vecini au savurat doar placerea de a se plimba pe banii statului in concedii dar n-au aplicat in tara nimic din expierentele tarilor vizitate.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
15 voturi

Căpitanu' Burcea

    raspunde:

10.10.2008, 14:34

Tot

Lenuta, da' esti proată. Unguroii sunt cam la fel de harnici ca niste turci sau rusi, adică lenesi a dracu', numai că is mandri de orice ar face, că e unguresc. Dacă ar face un cacat in formă de televizor, l-ar amaneta ca 100% unguresc. Sau vezi renumita scenă pornografică ungurească.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

gigi ninja

    raspunde:

05.10.2008, 02:57

trist dar adevarat

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
11 voturi

lucian1

spune:

05.10.2008, 03:07

Adriana Toma..

Incerc sa-mi dau seama de fapt ce vrei sa spui in articolul de mai sus. Este absolut clar ca esti frustrata. De ce anume nu stiu ptr sincer sa fiu nu cred ca esti genul care sa spuna lucrurilor pe nume. Nu-ti caracterizeaza generatia. Esti frustrata ptr ca nu ti-au dat americanii viza, ca Romania e inapoiata, ca Bucurestiul e haotic si murdar, ca in ultimii 20 de ani nu am reusit sa zugravim ce a facut Ceausescu tot in 20 de ani. Esti frustrata ca limba engleza se vorbeste peste tot, in tari civilizate si ne lucru care nu ineamna ca nemtii, olandezii, italienii si chiar francezii ii pupa in fund pe americani. Engleza e limba comunicarii, limba viitorului ptr ca astfel avem un grai comun. Pari induiosata de ignorantza ungurilor in ale englezei. Simt national? Sa fim seriosi. Nu-i pupa in fund pe americani? Pe ce lume traiesti? Parca au intrat in NATO inaintea noastra. Au avut baze inaintea noastra. Nu e vorba de pupat in fund pe unii si pe altii. Ne pupam in fund destul... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
15 voturi

 
Rank user: x2

05.10.2008, 03:16

PENTRU DETRATORI

Romanu-i mandru si falos /Chiar daca e rupt in dos /E tantos,e laudaros,chiar dur /Si-n fond e-un potlogar rupt in c.ur.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
17 voturi

 
Georgeta

spune:

05.10.2008, 04:14

Pentru domnul "strain"Nicholson

Cand am citit articolul Adrianei Toma, m-am gandit si eu la ce s-au gandit ceilalti:"fata este cam dusa si frustrata rau…", apoi am citit raspunsul tau ,Cornelius Nicholson, si mi-am zis, iata unul care stie ce spune, scrie bine si are argumente…Ei, da, numai ca daca te-ai fi oprit la primul comentariu ar fi fost bine, vorba ceea “daca taceai, filosof ramaneai’, fiindca al doilea comentariu a scos la iveala toate poncifele de comunist nostalgic, chestiile cu industria noastra mareata si Transfagarasanul si Canalul etc .Pai nu te supara, dar tot raul din Romania, pe care il infierezi acum, isi are originea tocmai in comunism si in Ceausescu. Asa ne-au format, asa suntem ! Ceausescu, cu megalomania lui, a nascut in fiecare amarat si-n fiecare prost dorinta de a fi ca el, ca daca el a fost cizmar prost si a ajuns sa traiasca in palate cu baterii de aur, de ce n-ar ajunge oricare dintre noi, nu?! Ceausescu ne-a invatat ca suntem desteptii pamantului, n-avem ce invata de la... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
13 voturi

 

PHONIX

    raspunde:

05.10.2008, 06:33

De ce dati vina pe Ceausescu parca Ungaria,Cehia,Polonia.Slovenia nu tot tari comuniste au fost? Ce au realizat ei in 20 de ani si ce a realizat Romania in 20 de ani? In aceste tari nu se vorbeste atat de mult de comunism precum se vorbeste in Ro.Au pus mana si au eliminat de la bun inceput pe fosti comunisti si au inceput o era noua.In Ro. in schimb a inceput goana dupa bani asa se explica ca in Ro. totul costa dublu daca nu triplu fata de aceste tari si asta a dus ca nivelul de trai sa fie asa cum este.Cum se explica ca un apartament sau o casa ca vai de ea sa coste de aproape trei ori mai mult decat in Ungaria de exemplu Case din Bucuresti unde nu exista canalizare si apa curenta ca sa nu mai vorbim de strada asfaltata se vand cu sume astronomice.In ungaria cehia sau polonia pana si satele au canalizare.Invidia ii orbeste pe multi Romani nusi dau seama ca de nu filozofau atata ar fi putut fi pe acelasi nivel cu celelalte state foste comuniste.Unguri au tacut si au facut asta si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
9 voturi

Cornelius Nicholson

    raspunde:

05.10.2008, 06:39

STIMATA GEORGETA

Eu unul cred ca de fapt dumneata nu scapi de niste obsesii comuniste.Eu nu am nici un fel de nostalgii cu privire la fosta epoca dar evidenta nu poate fi negata. Daca un singur cuvant pe care l-am spus nu e adevarat poti sa ma faci mincinos sau prost informat dar in nici un caz un comunist fie el si nostalgic. Am motivele mele si nu de natura colocviala sau de sueta la o cafea sa nu am nici o simpatie pentru regimul comunist din Romania.
Comentariul meu nu iti era adresat dumitale ci oricarui cititor deci inclusiv celor care nu au trait in vremurile respective si care au auzit despre anii aceia din carti.
Ce-ai vrea dumneata sa facem, sa stergem 50 de ani din Istoria Romaniei? Tocmai fiindca la aceste santiere nationale au murit oameni iar unii dintre noi si-au mancat tineretea pe ele trebuie sa le apreciem nu fiindca ar fi comuniste sau ceausiste. Ele au fost facute de romani, nu ni le-a facut nimeni cadou si pentru a le face s-au sacrificat generatii de oameni.
Iata... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
7 voturi

pristea

    raspunde:

05.10.2008, 15:12

multumesc!

Jos palaria Georgeta !! Toata stima! Tocmai vroiam sa scriu aceleasi ganduri dar, mi-ai luat-o inainte!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

janos din budapest

spune:

05.10.2008, 09:57

vai de capu vost!

as fi curios,cati dintre comentatori locuiesc sau au locuit la Budapesta!Eu locuiesc in budapesta de douazeci de ani si daca mi-as permite as pleca sa locuiesc la tzara cum fac anual 200 ooo de concitadini! Ca sa vedetzi cat de iubit este Budapesta si primul edil al capitalei demszki a decis ca mai bine locuieste la tzara! Cunosc si Bucurestiul,bunicii sunt inmormantatzi acolo,cu Drumul Taberei,Herastrau,Cismigiu sunt locuri unde m-as intoarce cu placere! Budapesta este un oras amanetat bancii mondiale si fmi,din pacate!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
8 voturi

 

PHOENIX

    raspunde:

05.10.2008, 17:53

Domnule janos vad ca tot nemultumit esti, traiul intro tara civilizata nuti prieste te intreb pe dumneata de ce nuti iei o casa la tara in Ungaria? cu 20 000 de euro gasesti o casuta frumoasa cu gradina de cel putin 3000 de metri ai gaz apa curenta canalizare etc.Sau intoarcete in Ro si da 150 000 pe o casa cu fantana apa o arunci prin curte iar treburile ti le faci in gradina prin porumb e foarte romantic poate cati place romanticul.Cunosc ungaria bine si sincer sa fiu imi pare rau ca Ro. e atat de departe de Ungaria cand in realitate e la doi pasi.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

turkay

spune:

05.10.2008, 13:01

inainte de toate... adi, carter nu moare! era inainte de a muri dr. green :P
been there, seen that si e ceva! e ceva la modul la care isi prezinta orasul si monumentele... ca la curatenie si la oameni cu "bun simt" nu mi s-a parut diferit de al nostru bucuresti!
cand am scos capul din gara, mi s-a parut extrem de asemenator cu clujul... ma rog, construit cam de aceeasi mana!
eu de fiecare data cand ies din tara si vad cate un oras mare, ma gandesc cam ce am avea noi similar in bucuresti si cum am putea sa punem in evidenta asta! din pacate, mai greu si imi pare rau sa spun asta!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 24 comentarii