Razboiul premierilor

   

Razboiul premierilor Foto: Ziare.com
Devine din ce in ce mai clar ca lupta prezidentiala s-a imbogatit (sau complicat, luati-o cum vreti) cu inca o componenta importanta: premierii candidatilor la prezidentiale. Nu este ceva nou, tandemurile existau si in 2004.

O prima diferenta este ca, de aceasta data, premierii sunt in prim plan, nu in umbra candidatilor. Practic, dupa declaratia Parlamentului referitoare la sustinerea lui Klaus Johannis, fara valoare juridica prea mare, dar cu o puternica incarcatura simbolica, in constiinta publica a fost fixata confrunarea intre doi premieri potentiali, ca simbol al insasi confruntarii electorale.

Tonul a fost dat de Crin Antonescu care a mutat foarte inspirat, imediat dupa motiunea de cenzura, cu Klaus Iohannis. Luat prin surprindere, Mircea Geoana s-a agatat rapid de primarul Sibiului, in numele majoritatii, ba chiar a incercat sa-l acapareze sau, cel putin, sa smulga de pe el marca lui Crin Antonescu. Traian Basescu s-a repliat rapid si a mutat cu un tehnocrat, perceput ca omul lui Mugur Isarescu.

Johannis are avantajul exercitiului public, este destul de carismatic, are un bilant bun la Sibiu, este neamt, si, cel mai important, are notorietate. De partea cealalta, Lucian Croitoru are avantajul de a fi un economist de valoare, ce poarta marca guvernatorului BNR, si nu este deloc uzat de acuzatii publice. Este, in schimb, destul de bolovanos in exprimare, total neobisnuit cu presa si comunicarea publica, dar mai ales nu are notorietate.

Asa ca, cel putin pana cand Lucian Croitoru va fi cunoscut de majoritatea romanilor, castigatorul simpatiei publice pare a fi Klaus Johannis. Este insa doar prima runda pentru ca mai urmeaza cateva momente importante in acest razboi.

Daca nu se intampla ceva spectaculos, Lucian Croitoru va avea posibilitatea sa prezinte un program si o lista guvernamentale in Parlament. Dupa toate probabilitatile de acum, ele vor fi respinse, dar vor functiona ca un fel de oferta electorala a lui Traian Basescu, o oferta scoasa insa din cadrul electoral, ceea ce reprezinta un mare avantaj.

Klaus Johannis nu va avea, dupa aceleasi probabilitati de acum, sansa unei astfel de demostratii de forta in fata poporului. In plus, nu e deloc clar pe cine reprezinta el de fapt, dintre cei doi candidati care-l sustin. Este al lui Crin Antonescu, cel care l-a propus, sau al lui Mircea Geoana, cel care l-a confiscat. Este insa foarte probabil ca dupa ce isi va fi epuizat potentialul electoral al momentului, dl. Johannis sa-i fie lasat lui Crin Antonescu.

Aceasta este o alta diferenta dintre 2004 si 2009. Premierii avansati atunci in tandemuri aveau o sansa reala sa si ajunga in fruntea guvernului, in functie de victoria candidatului alaturi de care se aflau. Calin Popescu Tariceanu a ajuns prim ministru.

Premierii vehiculati acum nu au mari sanse. Nu cred ca Mircea Geoana ar ramane vreo secunda fidel solutiei Johannis daca ar fi pus in situatia sa desemneze premierul. Are Marian Vanghelie o lista intreaga de nume, care insa au potential electoral cu minus, deci nu pot fi vanturate acum. Crin Antonescu l-ar sustine pe dl. Johannis, dar ponderea PNL nu-i permite prea mari sperante, decat daca va face exact ca Traian Basescu.

Iar Traian Basescu dupa propriile declaratii a optat pentru un premier tehnocrat doar ca o concesie facuta majoritatii, desi prefera unul politic. Adica exact ceea ce ar alege, probabil, daca ar mai castiga un mandat si mai ales in ipoteza unor alegeri anticipate.

Cei doi premieri aruncati acum in lupta nu au, ma tem, decat un rol electoral, care se va incheia rapid.
Miercuri, 21 Octombrie 2009, ora 18:36
Sursa: Ziare.com
Autor: Ioana Ene

Articol citit de 3207 ori

Vezi toate cele 26 comentarii
 
Rank user: x5

21.10.2009, 12:31

Nu consider ca exista lacune grave in pregatirea celor 2 prim ministri virtuali ...

Dar vreau sa spun doar atat : s-a creat un razboi fals si o rivalitate iluzorie intre 2 oameni de valoare ai ROMANIEI ...Nu stim sa ne pretuim valorile adevarate , ii lasam pe lideri compromisi moral sa ne demoleze valorile autentice cu verdicte clare - stabilite pe criterii stiute doar de ei - de incompetenta , cu zvonuri emise de raspandaci , cu zoaiele pe care , vezi Doamne , le detesta , cu o balanta stramba in care o odrasla analfabeta e laudata la modul paroxistic , iar un primar fara fonduri - in razboi declarat cu partidul prezidential ( pentru racolarea , fara rusine , a celui mai apropiat colaborator , om de baza intr-un proiect de restructurare europeana si administrativa a unui judet care e cu secole-lumina in fata unei capitale plina de mitici nevertebrati ) , care a reusit sa atraga atentia unor mari personalitati din Europa - chiar a CASELOR REGALE din Europa - alea ultraconservatoare , facand din Sibiu , o capitala veritabila a culturii ( si nu numai ) europene ,... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
75 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
75 voturi

 

tieues

Rank user: x5

21.10.2009, 14:28

Lucian Croitoru vs Klaus Johannis?Mi se pare curios cum *** astia din partide sunt bogati in timp ce altii am saracit sub pragul saraciei.

In primul rand precizez ca logica lui Base este aceeasi cu logica lui Iliescu.Adica mai bine cheie veche si ruginita in clanta de-asemenea veche decat "yala" buna cu electronica digitala.Pe scurt:remanierea asta este petic vechi la haina veche.
Lucian Croitoru a mai lucrat pt guvernul Romaniei intre 1991-1995 ca expert pt reforma economica.In 1998 a fost consilier sef al ministrului de finante Daniel Daianu.In 2003 si 2007 consilier al lui Mugur Isarescu.Economist scolit la ASE in anii 1979-1982.Facultatea de planificare si Cibernetica economica.Si consilier sef la FMI.Insa ceva in legatura cu 12 tari fost comuniste.
Opinia mea:matematician statistician si nimic mai mult.Ce pot face graficele pt scoaterea romanilor din criza?Pai la ce ni se-ntampla acum are si Croitoru ceva de vazut ca doar a consiliat.Putin credibil ca un statistician cu modele probabilistice stie mare branza.Dau cu zarul asta fac cand se plictisesc si aplica formula samponului de matreata.
Ma... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3
Si da, si nu
79 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
80 voturi

Rank user: x5

21.10.2009, 17:42

oare?

Parca am fi la ,,Povesti din padurea adormita''
Domnilor,nu sunteti platiti din banii nostri ca sa va certati!
Noi suntem care PLATIM INCOMPETENTA SI GRESELILE VOASTRE!
BASTA si la OCNA CU VOI!

Pro / Contra
2,1
Impotriva
30 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
36 voturi

Rank user: x3

21.10.2009, 17:48

Klaus, de ce nu-ti clarifici dosarele de la DNA? iti place sa stai cu tinicheaua in coada?

Klaus, ar trebui sa nu stai in acelasi grup cu infractorii PSD-PNL-PC....sau cine se-aseamana se aduna?

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
54 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
54 voturi

Rank user: x5

21.10.2009, 18:00

Razboiul nu este pentru Palatul Victpria ... este simplu si clar, dar prin ceata asta densa furnizata explicit de presa romaneasca nu se mai vede nimic atat de limpede !

Cert este ca Basescu a fost atacat colateral cu binecunoscuta motiune de cenzura, operatiunea fiind continuata prin lansarea lui Johannes Klaus, ca rampa de lansare mediatica pentru opozitia presedintelui Basescu !

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
48 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
48 voturi

poweraxxel

Rank user: x2

21.10.2009, 16:47


VEZI EMISIUNILE

..

Pentru toti asculatatorii realitatea fm. Tactica aliantei PSD PNL UDMR este urmatoarea: vor pica orice prim ministru pus de basescu. Nu se vor inregistra juridic decat dupa primul tur. Daca s-ar inregistra inaintede primul tur, ar trebui sa aleaga un singur candidat pentru toate partidele, adica intre geoana si antonescu! Insa, pentru ca nu sunt siguri care dintre ei are mai multe priza la public, intra cu amandoi in turul 1. Vad care accede cu basescu in turul 1, si intre tururi fac alianta la tribunal, namifiid apoi nevoiti sa renunte la un candidat, deoarece au ramas deja doar cu unul, care va fi sprijinit de toti din alianta aia! Apoi, dupa ce au refuzat orice primministru de la basescu si au tras te timp sa nu treaca mai mult de 2 numiri, odata ce au alianta la tribunal, vor merge la basescu si vor ceve premierul lor, urmand ca intre cele 2 tururi sa forteze deja punerea pe post si prin preluarea min. interne sa falsifice alegerile in turul 2 in favoarea candidatului lor ramas... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
71 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
63 voturi

21.10.2009, 12:36

Razboiul premierilor ???

NU NESTE RAZBOIUL LUI BASESCU CONTRA ROMANIEI INTREGI !!!

Pro / Contra
2,1
Impotriva
86 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
78 voturi

 

Ernesto

Rank user: x2

21.10.2009, 12:43

Cred ca trebuia pusa o virgula dupa NU

Afirmatia ar fi corecta daca toata Romania ar insemna sustinatorii PSD-PNL-UDMR, si nici in acest caz nu este suficient, ar trebui ca toata Romania sa fie sustinatoarea unei ALIANTE PSD+PNL+UDMR.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
66 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
66 voturi

Rank user: x2

21.10.2009, 12:37

Concluzii

1. In continuare facem confuzii intre ALES si NUMIT, intre politician si specialist-tehnician. Este nevoie si de unii, si de ceilalti, dar cred ca ar fi bine sa facem, totusi, o diferentiere, astfel ca fiecare sa faca ceea ce poate mai bine, politicianul sa faca politica si sa voteze legi, iar specialistul sa guverneze, adica sa aplice legile si sa organizeze.
Nu stiu daca a fost ideea lui, dar este evident ca acum, in acest stadiu de criza economica, Basescu a facut o numire buna, mizand pe oameni care se pricep la cifrele economice, cunosc contractele, angajamentele, problemele si stiu cum sa vorbeasca cu reprezentatii organismelor internationale. Acestia, evident, nu sunt alesi (de unde sa stie electoratul cine este bun la finante sau negocieri cu FMI?), ei sunt NUMITI. Spre deosebire de politicianul ales, la specialistul numit ar trebui sa conteze mai putin charisma, verbul tupeist, speranta electorala, imaginea, vedetismul si descurcaretul cu orice pret. Numirea ar trebui... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
57 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
57 voturi

 

Alexi

Rank user: x2

21.10.2009, 13:31

In momente grele pentru tara, politicienii - mai ales cei sprijiniti tot timpul de TELEVIZIUNILE PSD/PNL - au invatat sa se ascunda dupa oameni-paravan

Ioana Ene: "Cei doi premieri aruncati acum in lupta nu au, ma tem, decat un rol electoral, care se va incheia rapid".


Cred ca gresiti putin aici dna. Ene, atat Geoana cat si iohannis si tariceanu au declarat explicit ca dupa 6 decembrie va fi un guvern POLITIC.

In timp ce basescu a declarat la formarea Guvernului ca ar dori un guvern politic, dar ref. Guvernul Croitoru ar fi un guvern bun pentru 3 ani.

Pe de alta parte, tendinta politicienilor de a se ascunde in momente grele dupa oamenii-paravan este reala

Insa ea poate sa fie folositoare pe termen lung, daca e sprijinita cu multa intelepciune de populatie, adica daca noi vom sti s-o curatam de demagogia mediatica desantzata din aceste zile si vom alege graul de neghina

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
72 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
72 voturi

Rank user: x2

21.10.2009, 12:37

x vs y

OK, si noi ce vina avem ? Avem un premier desemnat, conform constitutiei, dece oare tot acest circ facut de PNL si PSD, exista posibilitatea legala (constitutionala) de a-si manifesta opinia in parlament.
Declaratia Parlamentului unde este prevazuta in constitutie?
Concluzia : Hotii striga hotii.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
63 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
60 voturi

 
Rank user: x2

21.10.2009, 12:41

Johannis un pion

Pentru Antonescu la fel ca si pentru Geoana, primarul Sibiului Klaus Johannis nu este decit o modalitate de a-si face campanie electorala.. nu cred ei in capacitatea lui Johannis de a face un guvern si de a-l conduce, tot ce conteaza pentru dinsii sunt potentialele voturi care le vor primi daca il vor pune premier pe Johannis. Pacat ca a intrat in acest joc Johannis si bine ca Basescu se gidneste la binele tarii.

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
68 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
66 voturi

 

poweraxxel

Rank user: x2

21.10.2009, 16:48


VEZI EMISIUNILE

...

Tactica aliantei PSD PNL UDMR este urmatoarea: vor pica orice prim ministru pus de basescu. Nu se vor inregistra juridic decat dupa primul tur. Daca s-ar inregistra inaintede primul tur, ar trebui sa aleaga un singur candidat pentru toate partidele, adica intre geoana si antonescu! Insa, pentru ca nu sunt siguri care dintre ei are mai multe priza la public, intra cu amandoi in turul 1. Vad care accede cu basescu in turul 1, si intre tururi fac alianta la tribunal, namifiid apoi nevoiti sa renunte la un candidat, deoarece au ramas deja doar cu unul, care va fi sprijinit de toti din alianta aia! Apoi, dupa ce au refuzat orice primministru de la basescu si au tras te timp sa nu treaca mai mult de 2 numiri, odata ce au alianta la tribunal, vor merge la basescu si vor ceve premierul lor, urmand ca intre cele 2 tururi sa forteze deja punerea pe post si prin preluarea min. interne sa falsifice alegerile in turul 2 in favoarea candidatului lor ramas in lupta cu basescu. Apoi, dupa ce ajunge... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3
Si da, si nu
44 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
38 voturi

 

21.10.2009, 13:19

la munca!

lasati dom'ne vrajala si treceti la treaba. tara e in faliment si voi va jucati de-a politica.

RUSINE !!!!!

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
39 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
34 voturi

 

21.10.2009, 13:26

Razboi?!

Nu este vorba de nici un razboi al premierilor.Doar Basescu se incapataneaza sa il intretina.Sa scoti din maneca un specialist pe care sa il impui ca si potrivit pentru functia de premier este foarte simplu.Ca si Croitoru sau peste ,desemnatul putea fi Misu Negritoiu,Daniel Daianu etc.
Cred ca mai degraba d-l Croitoru este mai potrivit ca si ministru de finante in cabinetul Klaus Johannis.
Problema este ca Croitoru nu are experienta politica si nici sustinere parlamentara.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
46 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
48 voturi

 

profu

21.10.2009, 13:46

Johannis retrage-te!

Cei 3 copii adoptati prin intermediarul Johannis sunt/au fost BANCA DE ORGANE.Asta DA experienta de ...bancher!La momentul oportun vom aduce DOVADA!Retragerea ...Johannis cat mai se poate!

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
46 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
47 voturi

Rank user: x5

21.10.2009, 13:47

IATĂ CE SPUNEA EMINESCU ACUM cca 130 DE ANI :

“De cand lumea nu s-a vazut ca un popor sa stea politiceste sus si economiceste jos; amandoua ordinele de lucruri stau intr-o legatura stransa; civilizatia economica e muma celei politice.

Daca in timpul cand ni se promitea domnia virtutii, cineva ar fi prezis ceea ce are sa se intample peste cativa ani, desigur ar fi fost declarat proroc mincinos.

Sa fi zis cineva ca cei ce promiteau economii vor spori bugetul cheltuielilor cu 40%; ca cei ce combat functionarismul vor spori numarul posturilor cu sutele; ca cei ce sunt pentru independenta alegatorilor vor face pe functionar sa atarne atat de mult de autoritatile supreme incat aceste mii de oameni sa voteze conform comandei din Bucuresti; ca se vor da 17 milioane pe drumul de fier Cernavoda-Chiustenge (Constanta n.r.), care nu face nici cinci, si ca patru milioane din pretul de cumparatura se va imparti intre membrii Adunarilor; ca se va constata cumca o seama de judecatori si de administratori in Romania sunt tovarasi de... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
47 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
38 voturi

 

21.10.2009, 14:30

cine e mai bun?

normal ca Croitoru. asta a fost un test.

Pro / Contra
3,2
Si da, si nu
40 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
37 voturi

 

kuimave

Rank user: x5

21.10.2009, 15:20

Solutia exista fara nici un razboi : Dl. LUCIAN CROITORU P.M.

E clar ca avem o propunere exceptionala pentru premier si este DL. Lucian Croitoru (economist experimentat cu o echipa de asi ai economiei si foarte bine intentionat - deja are o lista de consilieri competenti - el e singurul care lucreza cu adevarat si la subiect)- iar dl. K.Johannos din pacate este impins de alianta psd-pnl si nici nu are competenta necesara pentru a rezolva preoblemele actuale (are d-lui calitati dar nu in acest domeniu). Regret ca a fost antrenat intr-un asemenea anranjament miselesc. Ar fi timpul sa-si dea seama.
Asa ca solutia pentru binele tarii si a romanilor, pentru aplanarea situatiei create de psd /pnl este: Dl. L.Croitoru ca prim ministru - nu trebuie sa ratam o asemnea ocazie.
Concluzia : "La guvernare cu dl. LUCIAN CROITORU si specialistii d-lui, plus propuneri serioase de la partidele rebele ! Salvati Romania !

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
55 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
53 voturi

21.10.2009, 14:39

Nici ala si nici alalalt ! Nimeni nui cunoaste si desigur nimeni nui vrea !Simplu dar adevarat !

Este destul de comica situatia actuala si cred ca cei ce se afla in vacanta se delecteaza pe tema alegerilor din Romania ! Caci cei ce lucreaza au alte ocupatii ! Miza este presidentia Romaniei ! Ok ! Dar avem de aface in aceasta competitie cu oameni seriosi inteligenti strategi renumiti si cu oameni plictisiti ! Oequipa domina restul concurentilor, dar fara voia lor ii si ia la mistoooo ! Cam asa reiese pina acum din competitia ce este in Romania ! Ha ha ha continuare placuta domnilor continuare placuta ! Din greseli omul invata ,sau de la profesori si invatati !

Pro / Contra
1,5
Impotriva
41 voturi
Calitatea comentariului
1,5
Neimportant
37 voturi

 
Rank user: x4

21.10.2009, 15:33

DA , LUCIAN CROITORU !!!

NU , KLAUS JOHANNIS !!!

Pro / Contra
3,2
Si da, si nu
41 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
42 voturi

 
Rank user: x4

21.10.2009, 15:36

DA , LUCIAN CROITORU !

NU,KLAUS JOHANNIS !

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
40 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
41 voturi

 

21.10.2009, 15:44

Cate Romanii cred ca exista guvernantii nostri?

Romania esta tara in care trebuie sa muncesti ca sa traiesti(chiar si asa nu e sigur). Trebuie sa stai mereu cu grija zilei de maine, gandindu-te daca oare mai ai ce pune pe masa (Saracie ce-ai cu mine!? M-am avut cu tactu’ bine si vreau sa ma am si cu tine!!). Frica si nesiguranta sunt ca acasa in Romania . Mergi linistit pe strada si esti agresat cu politia langa tine. Daca comentezi ceva poate ca ai parte de runda a doua chiar de la fortele de ordine.
Mori in spital pentru ca o asistenta cu casa de marcat in loc de creier iti cere bani altfel nici nu se uita la tine. Bani pentru un lucru care oricum e platita sa il faca. Inteleg ca nici salariul unei asistente nu este de invidiat dar asta nu trebuie sa pice asupra mea. Traiesti intr-o tara unde,teoretic, guvernul ar trebui sa vegheze asupra bunastarii maselor, pentru ca pana la urma asta e rolul guvernului. In realitate, guvernul....da “respect" maselor(ne lasa sa ne integram in M…UE). Sa faca ei burta mare si noi luam... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
37 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
38 voturi

 
Rank user: x2

21.10.2009, 18:10

Doar acum?

Doar acum devine clar ca cei doi sunt niste instrumente in mana candidatilor? Nu a contat niciodata care dintre ei e cel mai bun pentru functie. Croitoru e Basescu, Johannis e Antonescu. Ce stupid. Incearca sa iasa in evidenta prin realizarile altora, cand ei nu au ce sa se laude.

Pro / Contra
1,7
Impotriva
27 voturi
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
32 voturi

 

Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 26 comentarii