Romania, tara politicienilor evlaviosi

   

Romania, tara politicienilor evlaviosi
Nu cred sa existe vreo tara europeana cu politicieni mai evlaviosi decat Romania. Nu e sarbatoare religioasa, intronizare, sfintire sau mai stie eu ce praznic sa nu vedem barbatii neamului instalati in primul rand (sa nu se munceasca prea mult operatorii TV si fotografii), cu figuri smerite si facandu-si cruci pana la genunchi.

Observand asa strabatere cucernica, un strain ar zice ca Romania e condusa cu frica lui Dumnezeu si in spiritul invataturilor crestine. Nici poveste! Dimpotriva, in clasa politica din Romania domneste lipsa oricaror norme de orice fel, nu numai crestine, pentru ca, de cum ies din biserca, cei mai multi dintre politicieni par mai degraba infratiti cu Mamona.

Iar in campania electorala, si cucernicia, si duplicitatea ating cele mai inalte cote.

Traian Basescu n-a ratat anul aceasta aproape nicio sarbatoare religioasa. A tras de colive, a pupat icoane, si-a facut cruce de cat ori a avut ocazia. Ba chiar s-a ocupat si de biserica din incinta complexului Cotroceni, sfintita cu mare tam-tam si mare aglomeratie. Adica un fel de ctitorie pe bani publici.

Mircea Geoana n-a ratat nici el prea multe adunari religioase, dar pozitia lui este chiar mai delicata decat a sefului statului, pentru ca este social democrat. Nu exista prea multi oameni de stanga care sa se dea de ceasul mortii pentru a pupa icoane si a pune mana pe moaste. Atat doar ca, in elanul sau cucernic, Mircea Geoana face gafe mari.

De exemplu, luni la Patriarhie, prezidentiabilul de stanga a trecut ca vantul pe langa imensa coada de credinciosi si s-a infiintat drept la moaste pentru a fi pozat si filmat in ipostaza cucernica. Sfidarea oamenilor simpli nu este tipica nici pentru un credincios autentic, nici pentru un social democrat autentic, este specifica doar politicienilor lipsiti de scrupule care vor sa castige voturi pe spatele bisericii. Ca sa nu mai vorbim despre includerea in discursurile electorale ale lui Mircea Geoana a unor citate din Biblie care ii dau aerul ridicol al unui predicator baptist ratat.

Crin Antonescu a avut decenta sa se arate putin la astfel de adunari religioase. Discretia sa a mers atat de departe incat a decis sa se casatoreasca atat civil, cat si religios in strainatate. Am fi putut zice ca fiind un liberal autentic ce se doreste sef al unui stat laic, Crin Antonescu tine departe de politica cele care trebuie sa exceada polticii. Asa ar fi fost daca dl. Antonescu nu s-ar fi grabit sa declare ca prima vizita in calitate de sef de stat ar face-o la Patriarhul Daniel. In felul sau, iata ca si Crin Antonescu a vrut sa smulga o halca din electoratul sensibil la cucernicie si cruci.

Cine este acest electorat? In primul rand cel rural, dar si cel urban insuficient urbanizat, cu studii putine si mai in varsta. Este insa exact electoratul care a facut icoana din Ion Iliescu, un liber cugetator declarat. Acest aparent paradox este o dovada ca exercitiul cucernic poate ajuta, dar nu este decisiv daca lipseste carisma si, mai ales, daca este neconvingator. Poporul inghite mai usor un liber cugetator autentic, decat un fatarnic evlavios.

Biserica nu este insa singura institutie vampirizata electoral datorita credibilitatii sale. Nu prea scapa nici armata. Traian Basescu s-a lipit in avans de Ziua Armatei, iar Mircea Geoana nu rateaza niciun mormant de erou, fie el din razboaie mai vechi, fie din Irak sau Afganistan.

Cu fotbalul, pe vremuri cal de bataie preferat, se pare ca politicienii au lasat-o mai usor. La biserica, in ceremoniale militare sau de comemorare a eroilor nu prea e loc de huiduieli. Pe stadion insa, da.
Marti, 27 Octombrie 2009, ora 12:38
Sursa: Ziare.com
Autor: Constantin Racaru

Articol citit de 1714 ori

Vezi toate cele 44 comentarii
 

Din cauza comportarii lor...a pierdut si religia!!

...distrug tot ce-i sfant si curat!Tare mi-as dori ca unul dintre MAI MARII BISERICII..sa-i trateze cu indiferenta,sa-i lase sa astepte la rand,,la inchinaciune"si chiar sa-i roage sa nu se mai impinga,,cu gorilele in fata"in detrimentul credinciosilor adevarati.Fraieri..suntem si noi!Nu le aratam dispretul si amaraciunea care ne cuprinde la vederea lor.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
34 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
35 voturi

 
Rank user: x5

27.10.2009, 06:41

Spre limita extremă prostia se manifestă in două feluri. Penultimul grad al gravitătii este atunci cand te inseli pe tine, adică un fel de a fi convins că ai sărit peste umbra ta Ultima formă posibilă este aceea in care incerci să-l păcălesti pe Dumnezeu!

.

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
71 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
75 voturi

 

bobinstein

27.10.2009, 09:17

si ,totusi...

noi o sa alegem unul dintre prostii astia...iti dai seama noi cat de prosti suntem?????

Pro / Contra
3
Si da, si nu
33 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
30 voturi

Rank user: x4

27.10.2009, 09:52

Poate va veni ziua cand BOR o sa recunoasca mizeriile din perioada comunista

si o sa elimine pe toti cei ce altereaza imaginea ei

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
19 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
22 voturi

Rank user: x5

27.10.2009, 11:08

Tara comunistilor evlaviosi?Numai etnia romana poate face deliciul literar de a uni 2 antonime succesive cu rezultatul evident:o aberatie cu anomalie.

RO nu este tara politicienilor "evlaviosi" din mai multe motive:prima ar fi ca n-ai nimic mai plicticos pe lumea asta decat sa asculti o slujba ortodoxa de aia interminabila care odata terminat supliciul psiho-fizic.Psihologic pt ca e o galagie,o bulibaseala similara unei piete arabe in plus ai senzatia ca unii n-au mai facut baie de la botez si ca nici nu vor sa faca alta pana cand li se face coliva.Fizic pt ca daca ridici picioarele nu cazi insa daca ti se intampla dupa ingenunchierile alea repetate inafara faptului ca ti se rup meniscurile aproape sigur ai vreo 2 babe in carca.Alt lucru groaznic de frumos sunt staff-ul ala de animatoare de varsta a 3-a.Mi-aduc aminte din copilarie cand aveam vreo 7 ani ca la slujba pt un familiar am vazut o baba.Pai pe la 30 de ani faza s-a repetat-pt ca unii mai vin si altii se duc-si m-am crucit cand am vazut aceeasi baba.
In al doilea rand.Cati dintre politicieni au in casele lor o mica capela?Sa-i numaram pe degetele unui chiung.Nimeni.De ce... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,7
De acord
24 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
24 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 11:30

Asta nu e religie si credinta, ci habotnicie si inghesuiala

Ce se vede la noi cu mii de oameni care stau la moaste si se inghesuie la sarmale nu prea e credinta adevarat, ci mai curand habotnicie si obscurantism; poate ca unii chiar stau acolo din convingere insa. POlitrucii nostrii, smecheri cum ii stim, imediat au mirosit acest electorat, si se duc sa faca cruci peste cruci, in speranta obtinerii unor voturi in plus. Ca in spatele usilor inchise sa poata fura apoi cu acolitii, sa minta, sa nu isi respecte promisiunile, si cate si mai cate acte diavolesti. Totul e de fatada si superficial; in acest lucru au si popii o parte de vina, biserica se dovedeste o afacere f.lucrativa pt. f. multi care nu au nici pe departe harul preotiei adevarate.

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
21 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
22 voturi

27.10.2009, 12:28

GEOANA CA SI MAJORITATEA ROMANILOR...DECLARATI CRESTINI ESTE UN IPOCRITIC!

Formalismul crestinesc roman,de la talpa si pana la politiceni este o mascarada groteasca!
Daca ne referim la inchinarea in fata raclelor,oase fara nici o importanta sau valoare ...semantica,romanii nu sunt departe de primitivismul celor merg in pelerinaj la Mecca!
Priviti la Geoana ,cata stangacie atunci cand face semnul crucii,sau si mai ales cand da citate din Biblie cu cel mai mare ateu marxist in spate!
Cata josnicie sa te folosesti de insemne religioase sa castigi voturi !ORIBIL!

Pro / Contra
3,7
De acord
34 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
32 voturi

27.10.2009, 12:30

erata

a se citi IPOCRIT!

Pro / Contra
1,3
Total impotriva
16 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
23 voturi

Manu

Rank user: x2

27.10.2009, 09:59

Populisti

Traian Basescu si Mircea Geoana sunt doua persoane care provin din FSN si au aceleasi modalitati populiste de a face campanie.Crin Antonescu a fost singurul care nu a mers la mitropolie cu televiziunile dupa el deoarece a declarat ca nu se va folosi de evenimentele sociale si sarbatorile bisericesti pentru a-si creea imagine.

Pro / Contra
2
Impotriva
32 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
33 voturi

Rank user: x5

27.10.2009, 10:34

Domnule Manu, să nu ne sugerati că patrafirul greu KGB-ist care stă pe capul si gheaba lui Antonescu asezat pe genunchi este aură de sfant anticomunist!

.

Pro / Contra
3,7
De acord
38 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
39 voturi

27.10.2009, 06:46

RELIGIE POLITICA sau POLITICA RELIGIEI ?!

Oamenilor politici le place doar prima parte a dictonului "DAI CEZARULUI CEI A CEZARULUI SI ...". si asta intr-un cadru sfintit. PACAT.

Pro / Contra
2,4
Impotriva
61 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
67 voturi

 

Mickey_Mouse

Rank user: x5

27.10.2009, 07:02

NU MAI VIOLA LIMBA ROMANĂ!!!

Mai bine spuneai: "DĂ-I CEZARULUI CEAI". Era suficient!
Nu ai remarcat că trăim vremurile cand dacă rupi căptuselile hainelor politicienilor si popilor cad din ele epoleti albastri cu stele mari cu cinci coltzuri?

Pro / Contra
3,5
De acord
54 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
59 voturi

27.10.2009, 07:05

limba romana este permisiva si interpretabila si are cea mai grea gramatica

.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
53 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
59 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 06:58

credinta...,

daca o ai, o porti in suflet...
N-ar trebui sa faci parada de ea.
Dar in Romania mileniului III, in care oamenii spera ca in urma tararii pe coate si genunchi spre a pupa niste moaste vor atrage mila divina, politicienii speculeaza la maximum acest apetit catre religiozitate (care in opinia mea e diferita de credinta) si se comporta ca atare...

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
37 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
40 voturi

 

27.10.2009, 07:02

Catre adevaratii credinciosi...dar multi

In numele Domnului nostru Iisus Hristos, va conjur sa nu votati cu tradatorii acestui neam crestin, Basescu securist comunist si prefacut, un mincinos si un afemeiat, betiv si iuda, su Geoana fiu de general securist, el insusi ofiter securist, comunist cu antecedente, prostanac si mincinos, laudator de sine si manipulat de sobolanii rosii antiCristos. Votati oricare NECOMUNIST. Va fi sigur un credincios si un discipol crestin. Asa sa va ajute Dumnezeu si Maica Domnului, dupa cum votati!

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
64 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
67 voturi

 

Babilon

Rank user: x4

27.10.2009, 13:15

Patriot

Din ce spui tu: "Votati oricare NECOMUNIST. Va fi sigur un credincios si un discipol crestin. Asa sa va ajute Dumnezeu si Maica Domnului, dupa cum votati!"
Asta te face un bun patriot si un bun crestin? Sau poate asta:"Basescu securist comunist si prefacut, un mincinos si un afemeiat, betiv si iuda, su Geoana fiu de general securist, el insusi ofiter securist, comunist cu antecedente, prostanac si mincinos, laudator de sine si manipulat de sobolanii rosii antiCristos."
Parca in biblie se spunea ca cel care se simte nevinovat sa arunce primul piatra! Cum iti permiti sa il aduci pe Dumnezeu si pe Maica Domnului in mizeria asta si sa ameninti cu ei???
Ceea ce faci tu este blasfemie si imi da dovada ca habar nu ai despre ce e vorba cand vorbim despre Dumnezeu.
Cat despre patriot, a fi patriot si a-ti pune eticheta asta da dovada lipsei de modestie caci ar trebui sa faci ceva pentru tara asta nu numai sa te bati cu pumnul in piept ca esti patriot.
Asa sa te rasplateasca... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
14 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
13 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 07:05

Religia?o vorba de dansii inventata...

Din toata sleahta de candidati la presedentie doar Gigi Becali este cun adevarat credincios,restul sa ne fie cu iertare...
Dar de ce oare accepta Biserica astfel de manifestari,care in nici un caz nu ii apropie pe enoriasi ba din contra.Daca ma gandesc bine chiar ii dau dreptate d-lui Gigi Becali:trebuie scos diavolul din tara.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
74 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
75 voturi

 

Boby 23

Rank user: x5

27.10.2009, 10:29

Politica sau credinta in CEL DE SUS ?!

Da, ai dreptate. Cred ca singurul om politic (?), care chiar crede in Dumnezeu cu adevarat, este Gigi Becali...Asta pentru ca a primit o educatie religioasa (mama, bunica)...In rest, niste farseuri, la fel de farseori ca si popii...Nu pot sa-i calific altfel pe preotii care permit unor politicieni sa...tina discursuri electorale in biserici...Unde s-a mai pomenit...Parca am fi in secolele trecute, cind Biserica conducea de fapt Statul. Sintem un stat laic...Oamenii politici se folosesc de biserica, pentru a-si capata simpatia poporenilor....HALAL !

Pro / Contra
1,9
Impotriva
36 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
36 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 08:08

parvenisti diabolici

Daca ei cred ca prin asta impresioneaza o mare parte a electoratului, as vrea sa-i sfatuiesc sa faca un sondaj printre oameni ca sa-si dea seama ca teatrul ieftin pe care-l provoca impresioneaza o parte foarte mica a electoratlui, parte care merge spre calea de disparitie. La cat e de greu in tara asta, doar cei mai redusi in gandire pot sa creada ca o prezenta divina ii va salva! Cei realisti, se lupta, se trezesc zilnic si merg la servici. Daca te plimbi prin tara de la o biserica la alta, si stai in pozitie de semn de intrebare ore in sir, consumul la bloc-cheltuielile, nu dispar!

Pro / Contra
2,1
Impotriva
44 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
45 voturi

 
Rank user: x5

27.10.2009, 08:11

CREDINTA POLITICIENILOR DOAR INAINTE DE ALEGERI !

Dar Dumnezeu va da fiecaruia dupa credinta sa ,(ce trebuie nu ce se vrea) ! :-))))

Pro / Contra
3,5
De acord
38 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
38 voturi

 
Rank user: x2

27.10.2009, 08:15

Oare?...

E posibil ca politicienii, in totalitatea lor, sa fie pedeapsa lui Dumnezeu trimisa noua, pe pamant, ca o rasplata pentru pacatele noastre? Daca DA, atunci Dumnezeu este prea sever in bunatatea Lui!

Pro / Contra
2,4
Impotriva
51 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
53 voturi

 

TOM

Rank user: x5

27.10.2009, 08:28

Silvia, Dumnezeu dă, dar nu bagă in traistă. Dacă noi ne batem joc de demnitatea si mintea lăsată de Dumnezeu oamenilor, nu numai păcatul este al nostru ci si consecinta nefastă a păcatului.

Mai mare bunătate decat darul libertătii nu poate fi nimic. Numai că libertatea inteleasă stramb si folosită stramb ne aduce toate necazurile.
Nu avem ce-i reprosa lui Dumnezeu!

Pro / Contra
3,2
Si da, si nu
41 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
42 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 08:54

Nici un Tata...

Nici un Tata, nici un Parinte nu-si abandoneaza copiii. Se pare insa, ca pe noi si Dumnezeu ne-a scapat din mana. Ne mai trebuie o sansa. Sigur ca Dumnezeu ne-a daruit libertatea dar si niste politicieni... si noi ce facem, cu acest dar de nepretuit? Ce-am ajuns si ce mai urmeaza? Cand o sa ne trezim? Ce-ar trebui sa ni se mai intample ca sa ne trezim?

Pro / Contra
1,4
Total impotriva
31 voturi
Calitatea comentariului
1,5
Neimportant
31 voturi

bobinstein

27.10.2009, 09:12

gandeste-te ca...

de la revolutie s-au facut in tara noastra 20 de milioane de avorturi...argumentul asta e de ajuns sa ne departeze de Dumnezeu,iar aceasta departare se manifesta prin calitatea celor ce ne conduc,dupa chipul si asemanarea noastra,a celor ce am dat voie sa fie ucisi 20 milioane de copii

Pro / Contra
2,4
Impotriva
24 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
23 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 09:30

Ai dreptate!...

In privinta avorturilor, ai dreptate! Dar spune-mi, te rog, care pacat e mai mare: sa aduci pe lume un copil care sa creasca in saracie si umilinta pentru ca altceva nu poti sa-i oferi sau sa faci un avort?

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
22 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
24 voturi

27.10.2009, 11:11

@silvia_h

copilul e dat de Dumnezeu,iar daca avortezi,il ucizi,esti impotriva lui Dumnezeu adica esti de partea satanei.Acum,judeca si tu,care pacat e mai mare?Chestia cu umilinta,mizeria,etc,nu e decat o incercare de a ne inabusi vocea constiintei care ne spune,in adancul sufletului nostru ca e gresit.Din fericire,pentru cei care au facut deja acest lucru,nu e totul pierdut,exista Spovedania,iertarea.Ma gandesc cu groaza ce va fi cand parintii criminali se vor intalni cu copiii ucisi,dincolo...

Pro / Contra
2,4
Impotriva
14 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
16 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 11:45

daca.....

in anul 2009 mai exista persoane care gandesc ca acum 2-300 de ani...daca faci un avort nu ucizi un copil, pt ca embrionul e in curs de formare...mai pune mana pe o carte de biologie... si in fond e alegerea mamei, daca vrea sau nu sa tina copilul
Mai cititi carti de stiinta si mai lasati miturile religioase...

Pro / Contra
5
Total de acord
12 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
12 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 11:54

Da, de asta...

bobinstein - tu crezi in lumea de apoi, in rai, iad si altele ca acestea? De asta am ajuns bataia de joc a politicienilor... Ei nu cred in asa ceva pentru ca, daca ar crede, ei insisi ar fi corecti, cinstiti, modele de virtutii si bun simt...

Pro / Contra
1,7
Impotriva
18 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
18 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 12:10

bobinstein

...te-as intreba cati copii ai? Care femeie constienta ca nu-i poate oferi copilului o viata decenta, o educatie pe masura timpului in care traim s-ar incumeta sa faca copii de teama pedepsei divine? Cum se simte un parinte constient cand realizeaza ca a adus copilul pe lume doar pentru chin? Crezi ca vin politicienii cu sacul de bani sa ajute la intretinerea copilului? Cati copii au politicienii?

Pro / Contra
1,7
Impotriva
18 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
18 voturi

27.10.2009, 12:41

@silvia_h

in toate postarile tale cauti numai scuze pentru a aproba o crima.imi pare rau,nu pot fi de acord,iti respect opinia dar consider ca e total gresita

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
18 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
18 voturi

27.10.2009, 12:48

@kitana_san

1.embrionul e deja persoana,cu suflet dat de Dumnezeu din momentul conceptiei
2.asa e,mamele pot alege sa fie criminale si o sa plateasca pentru asta
3.evident,in cazul conceperii tale,parintii tai ar fi trebuit sa gandeasca cum o faci tu si sa-ti zica pas

Pro / Contra
4,1
De acord
14 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
19 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 08:58

Anticristii in biserica!?!

Comunistii,de azi, au luat calea bisericii.Il inteleg pe presedinte,sa mearga in biserica,fiind presedintele tuturor romanilor,alaturi de credinciosi,dar nu-l inteleg pe Iliescu si acolitii lui care au luat-o pe calea bisericii ,numai de a da bine la romanul credincios.In perioada de dinaintea asa zisei revolutii,acesti anticristi de atunci,au deveni deodata evlaviosi.Si-au batut joc de credinta romanului,inainte,prin oprimare iar acum isi bate joc de credinta romanului ,prin fatarnicie si dispret

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
28 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
28 voturi

 
Rank user: x5

27.10.2009, 09:12

Zadarnice eforturi

Tot fara Dumnezei ramin.

Pro / Contra
3,7
De acord
26 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
26 voturi

 
Rank user: x2

27.10.2009, 09:22

Daca am inteles eu bine esenta moralei crestine si a pildei lui Iisus,

rugaciunea nu trebuie sa o faci pentru tine, personal, ci pentru toata lumea, in special pentru cei aflati in suferinta. Rezultatul acestui gand luminos se intoarce si asupra ta, prin uniunea rugaciunilor tuturor credinciosilor.
Invatamintele lui Iisus nu spun "iubeste-te pe tine", ci "iubeste-ti aproapele" si merg pana la "a-ti iubi dusmanul", o fraza filozofica mult mai semnificativa si profunda decat pare la prima vedere.
Bineinteles, politicianul roman se roaga si actioneaza in spiritul credinciosului roman: (doar) pentru el.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
29 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
32 voturi

 

silvia_h

Rank user: x2

27.10.2009, 10:04

Rugaciunea...

Rugaciunea fara actiune este zadarnica... Putem obtine totul doar actionand si numai apoi sa-i multumim lui Dumnezeu pentru ceea ce am reusit sa facem.

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
17 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
19 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 11:45

Problema este complicata, ar trebui vorbit cu un preot (cu studii)

Desigur, nu este suficient sa mergi la biserica si sa rostesti o rugaciune (sau sa pupi moastele, vad ca acum este la moda) pentru a fi cu adevarat credincios si patruns de morala crestina. Ceea ce spuneti se integreaza in conceptul iisusian mentionat mai sus: ne rugam pentru altii (pentru toti), asa cum a facut si El, actionam pentru a nu face rau altora, ci dimpotriva, bine.
Manastirile, in afara de rolul de comunitate religioasa, au exact acest scop: maicutele si calugarii, care duc o viata pura, casta si isi infrang pornirile trupesti, se roaga pentru toata lumea, spunand ca numai rugaciunea rostita de un om pur si cast ajunge la Dumnezeu.

Pro / Contra
3,5
De acord
21 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
23 voturi

Rank user: x2

27.10.2009, 09:34

Ce?...

Ce putem vedea noi la politicienii care in campanie merg sa pupe icoanele ca sa vada poporul cat sunt ei de credinciosi? Ce putem invata de la politicieni, ce exemplu sunt ei pentru noi dar, mai ales, pentru copiii nostri? Nici la scara blocului, oamenii nu se cearta, nu se hulesc asa cum am vazut ca fac politicienii. Sa le fie rusine pentru ceea ce ne ofera cand nu sunt in biserica dar sunt pe TV-uri...

Pro / Contra
1,5
Impotriva
15 voturi
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
18 voturi

 

27.10.2009, 09:53

ABERATII

Politica si biserica sunt in mariaj de cand e lumea!!! Amandoua sunt interdependente si nu tin cont de nuante. Doua instrumente de putere. Nu ma mira ca toti candidatii la presedintie apeleaza la biserica si nici nu mai are importanta modul in care o fac. Singura dorinta care ramane este SA TRAIM MAI BINE. Iar faptele lor sunt suficiente pentru a descifra etica si profilul moral al acestora. In fond eu vreau un PRESEDINTE pios prin faptele sale si nu prin modul in care se infatiseaza...

Pro / Contra
1,7
Impotriva
19 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
19 voturi

 

Ernesto

Rank user: x2

27.10.2009, 11:50

Confuzie veche de cand lumea...

...intre credinta, religie (cod moral) si institutia numita biserica, cu averea ei si, evident, cu interesele ei.

Pro / Contra
1,7
Impotriva
17 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
17 voturi

Rank user: x3

27.10.2009, 10:42

Unii doar incearca sa impresioneze!!!

Unii doar incearca sa impresioneze,,,cum sun Geoan si Antonescu, e clar ca nu o fac doar pentru credinta si pentru sufletul lor!!! In schimb Traian Basescu ne-a aratat in diferite cai si de mai multe ocazii ca este un om de suflet si nu merge la Biserica doar inaintea alegeriilor!!!

Pro / Contra
3,8
De acord
20 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
25 voturi

 

Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 44 comentarii