Razboi cu America?

   

Razboi cu America?
Comentariu de Bogdan Chirieac



Doua evenimente, aparent fara legatura unul cu celalalt, au avut loc vinerea trecuta: la Bruxelles, presedintele Romaniei, Traian Basescu, sustinea o conferinta de presa dupa reuniunea la nivel inalt a sefilor de stat sau de guvern din UE. La Chicago, presedintele ales al Statelor Unite, Barack Obama, isi rostea primul sau discurs in aceasta calitate.

La Bruxelles, presedintele Basescu a povestit ce s-a discutat in spatele usilor inchise: "Ëuropa isi manifesta vocatia de a deveni liderul economic mondial"; "tratatul de la Bretton-Woods nu mai este de actualitate"; "rezervele mondiale trebuie constituite nu doar in dolari, ci si in euro".

Pentru cei care se pricep sa citeasca printre randuri, rezulta ca Europa a declarat, vineri, 7 noiembrie 2008, razboi Statelor Unite ale Americii. Desigur, este vorba despre un razboi economic, menit sa puna capat, in viziunea unor europeni, suprematiei economice mondiale a Statelor Unite.

Suparati ca Wall Street -ul a daramat lumea, presedintele Sarkozy si premierul Berlusconi au hotarat ca e momentul sa atace America. Un prim pas urmeaza sa fie facut la reuniunea G20 din 15 noiembrie de la Washington. Prima reduta atacata va fi FMI-ul.

America detine 17,5 la suta din Fond, dar deciziile se iau cu minimum 85 la suta din voturi. Cu alte cuvinte, SUA pot bloca orice decizie a FMI, si asta in momente in care chiar este nevoie de interventia distinsei institutii financiare.

Mai departe, la Bruxelles s-a constat ca America nu a reusit sa disponibilizeze decat 700 de miliarde de dolari transfuzie de bani in organismul financiar, in timp ce Europa a deblocat deja 1.500 de miliarde de euro. S-ar dori, de asemenea, cotatii in euro la materiile prime si energie, ca si constituirea de rezerve in moneda europeana in tari precum China, in a carei trezorerie se gasesc 1.600 miliarde dolari.

Produsul Intern Brut al celor 15 state din zona euro se apropie de PIB-ul american. Impreuna cu Marea Britanie, cateva tari nordice si tarile central si est-europene, acest produs este depasit. Dupa criza financiara, a carei responsabilitate revine americanilor, multi lideri importanti din Europa s-au suparat foarte tare.

Intre ei, dna Merkel, care conduce de trei ani si jumatate un guvern imposibil - format din crestin-democrati si social-democrati - si care, acum doua luni, se bucura de 110 la suta din simpatia germanilor. In prezent, dna cancelar isi vede sensibil diminuate sanse de a mai fi realeasa la scrutinul de anul viitor.

Momentul atacului nu este rau ales. La Chicago, Obama si-a sustinut primul discurs, fapt ce a confirmat, in buna masura, cele mai negre temeri ale expertilor: noul presedinte american este, ca si guvernatorul Arnold Schwarzenegger din California, de exemplu, un produs suta la suta al Hollywoodului.

Intorcand capul fix la cinci secunde in stanga si in dreapta, alesul Obama a continuat un discurs electoral care nu-si mai avea rostul; aceleasi stereotipuri ca si in campania electorala, ori Obama a castigat deja aceasta campanie.

Mesajul sau trebuia sa contina cu totul altceva, un semnal de forta si de actiune. Intre timp, industria auto din SUA a anuntat ca fara 65 de miliarde de dolari de la stat intra, practic, in faliment. Gigantul AIG a papat toti cei 135 de miliarde donati deja de Washington si i s-a facut din nou foame.

Problema cu banii de la stat, despre care americanii ne-au invatat ca nu este bine sa-i dam, nici in Europa si nici in Romania, este ca, din momentul in care ei incep sa curga, toata lumea ii vrea...

Faptul ca America este, astazi, la reanimare nu inseamna neaparat ca demersul intempestiv al Europei, facut fara o consultare indelungata si negociere cu marele bolnav al planetei, va reusi.

Chiar in situatia sa actuala, in multe domenii America este mai coerenta decat Uniunea Europeana, care nu a reusit sa-si puna la punct nici macar o Constitutie comuna, o politica externa si de aparare comuna sau o administratie comuna, cat de cat eficienta.

Faptul ca se imprastie euro in stanga si in dreapta nu inseamna neaparat unitate europeana.

Romania ajunge, astfel, din nou, la un moment de rascruce. Presedintele Basescu nu poate renunta la commitmentul sau pentru Statele Unite, chiar daca Europa a tras deja prima lovitura de tun peste ocean. Acest lucru ar face Romania la fel de putin credibila si impredictibila, asa cum a fost de atatea ori in istoria sa.

In acelasi timp, presedintele tocmai participase la o intalnire a Uniunii Europene, nu a Statelor Unite ale Americii. Comertul si bunastarea Romaniei tin in cea mai mare masura de Europa, nu de America.

Poate de aceea, presedintele a facut, in conferinta sa de presa, un adevarat balet diplomatic, de care nu-l credeam in stare. Incepand cu aceasta saptamana, vom vedea urmarile conferintei de la Bruxelles. Nu sunt vesti bune pentru nimeni. Nimeni nu stie cat ar fi durat criza financiara fara un conflict UE-SUA.

Cu siguranta insa, acum, odata cu inceperea luptei pentru suprematie economica mondiala, ea va fi mult mai indelungata.

Mai mult, costurile ce urmau oricum sa fie achitate de saraci si de cei in curs de dezvoltare, ar putea fi, acum, platite, si de saracii din interiorul celor doua mari blocuri: in cazul Europei, cei aflati in Estul continentului.
Luni, 10 Noiembrie 2008, ora 19:14
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 14534 ori

Vezi toate cele 76 comentarii
 
Rank user: x2

10.11.2008, 07:16

Pozitie rezervata

Nu declara nimeni razboi SUA

Europenii asteapta de la SUA actiuni serioase in directia combaerii crizei avand in vedere ca toata aceasta criza mondiala a pornit din America, dar nu poti declara razboi economic unei tari care contribuie cu 20% la PIB-ul mondial. UE este principalul partener economic al SUA (si invers) iar un razboi comercial ar aduce pierderi imense ambelor tabere. Din punct de vedere economic, cea ce spune dl Chiriac in acest articol este un non-sens.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
126 voturi

 

.:I:.

Rank user: x3

10.11.2008, 08:11

Din moment ce FMI, principalul instrument financiar global, e controlat de SUA, ce ar trebui sa faca europenii? Sa astepte cu mainile in san sa isi revina America? E clar ca in Europa trebuie luate masuri care sa ii asigure independenta financiara si deci economica,iar asta va insemna partial si spargerea monopolului economic al SUA. De aici si ideea de razboi. Dar e vorba de fapt de o "concurenta" la economia americana, in chiar spiritul liberalismului american - deci americanii vor intelege de ce Europa face asta si nu o vor lua ca pe o ofensa (asa cum pari sa crezi d-ta - sper sa ma insel).

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
84 voturi

Mark/Texas

    raspunde:

10.11.2008, 08:45

Chiriacul lui Patriciu,

O varza de articol, din care se omit lucruri esentiale. Nimeni nu va intelege niciodata nimic despre criza economica, pana nu cunoaste cum stau lucrurile in USA.
Exista de fapt doua Americi.
*O America a celor putini, dar foarte bogati si puternici, lacomi si fara suflete. Sa o numim America M (de la masoni). Ei conduc toate marile institutii americane si transnationale.
*O America a sclavilor moderni, care lucreaza pentru masoni. Sa o numim America N (de la normal).
Deci, domnule Chirieac, precizati la care din cele doua Americi va referiti.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
96 voturi

Rank user: x5

10.11.2008, 13:10

"bolnavul inchipuit" al planetei, nu are Green Card !

Daca admitem ca Planeta Albastra se transforma incet si irevocabil intr-un sinistru sanatoriu al handicapatilor, ori ce speculatie este posibila ! "Razboiul lumilor" in acest caz,nu mai ranane o simpla fictiune orwelliana ! Este bine de stiut ca razboiul din Vietnam nu a fost pierdut la Saigon ci la New Yoek ! Sigur ca in acest moment, mai mult decat cu un an in urma, America isi merita iar numele de "tara a tuturor posibilitatilor" sau cel de "Pamant al fagaduintei" ! Istoria ultimilor doua secole si jumatate nu ne someaza la reconsiderarea relatiilor cu Statelor Unite ale Americii ! La nu mai putin de 221 de ani de la adoptarea Constitutiei Americane, "batranul continent" nu a fost atins nici el de scleroza ! Ba mai mult, adoua mare schizma care isi propusese o noua diviziune ideologica a planetei si pe care noi prozaic l-am numit "razboiul rece" a luat sfarsit si exista chiar daca unii nu admit acest lucru, un singur invingatoe si anume, Lumea Libera ! Casa Alba, nu-si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
23 voturi

razboiu de tsesut!!!!

    raspunde:

10.11.2008, 15:44

se vand bine!!!

prapastiile!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
12 voturi

Marion

Rank user: x3

10.11.2008, 16:41

Un articol senzationalist care interpreteaza eronat realitatea

Nu stiu de unde gasim noi mereu in Romania resursele intelectuale care ne plaseaza mereu la marginea civilizatiei europene. Ne lasam oare dinou "inspirati" de gandirea noului tatuc de la est de Nistru? Sa scrii un articol despre un presupus "razboi cu America" intr-un moment al istoriei cand Europa e extrem de bucuroasa de schimbarea de guvern si de directie de la Washington e o davada de ignoranta. Numai rusii ar avea interesul sa se creeze o astfel de atmosfera in Europa, si nu m-ar mira deloc ca ei sa fie in spatele unor astfel de zvonuri.

UE face ce trebuia sa faca de mult, mai ales ca acum stie ca are un aliat la Casa Alba cu care vorbeste aceiasi limba economica. De aproape doi ani de zile in America se discuta faptul ca euro va deveni moneda prevalenta a schimburilor comerciale, si nimeni nu a intrat in panica. La ora actuala America e in tranzitie. Noul presedinte ales nu poate guverna pana la 20 ianuarie 2009 cand va prelua oficial functia de presedinte. E o perioada in... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
22 voturi

vasile2

    raspunde:

10.11.2008, 17:58

HAHAHAHAHAHHA,,,,,,,,RAZBOI CU AMERICA,,,?????????

ARTICOL DE T,IMIT ,,,,AMERICA IMPORTA DIN EUROPA 85%,,,EUROPA TRAIESTE DUPA AMERICA,,,,,CUM NU VA MAI CUMPARA AMERICANII PRODUSELE VA INECATI IN PRODUSELE VOASTRE ,,,CU ALTE CUVINTE DISPARETI IN 2 LUNI DE PE FATZA PAMANTULUI,,,D.P.D.V. ECONOMIC,,,,,,cu alte cuvinte muriti de foame,,,,aMERICA E LIDER PTCA are cele mai stabile institutii,democratie,,,constitutie si de altfel e imitata de toti,,,,,,restul e vrajeala,,,,,

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
24 voturi

golgel

    raspunde:

10.11.2008, 16:57

"Arhitectii" noii ordini mondiale de la Bruxelles si restul lumii vor sa isi impuna

controlul absolut.
E planuit de mult ca vor sa formeze blocuri de natiuni precum UE si pe celelalte continente.
Odata formate in cateva regiuni de tip UE formeaza un guvern unic global si gata dictatura perfecta se va instaura.
Chipul implantat sub pielea fiecarui om ii va permite sa cumpere si sa vanda ca si cu cartea de credit, fara bani gheata ca sa se poata urmari fiecare tranzactie de catre ochiul "atoate-stiutor".
Sigur ca America va fi unul din ultimele bastioane in care oamenii au traditie de libertate si se vor opune predarii suveranitatii lor pe mana unor elite globale.
Intre timp "arhitectii" TREBUIE SA CREEZE CRIZE CA SA CONVINGA OMENIREA CA SCHIMBARILE CARE LE VOR EI SUNT NECESARE.
Altfel nu se grabeste nimeni sa schimbe nimic. Si uite asa masele sunt prostite din nou si din nou exact cum au fost tari in Europa de Vest care au votat impotriva UE si tot au aderat.......Ha! Ha! Democratia e pe cale de disparitie de mult, cei din Est inca nici nu au gustat-o.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
21 voturi

costelino

    raspunde:

10.11.2008, 18:27

................

kred k cip(nu chip}

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Rank user: x3

11.11.2008, 03:30

O teorie paranoica

... fundamentata pe date reale. Cu alte cuvinte, inca un individ care intra in panica pentru ca nu intelege semnificatia a ceea ce se intampla in lume. Numesti globalizarea "dictatura perfecta" pentru ca tii neaparat sa demonstrezi ca tu stii, draga, cine si cum si de ce trage sforile in lume. In realitate, nimeni nu stie cine trage sforile dar te asigur ca nu e vorba de o trupa de monstrii cu intentii criminale asa cum sugerezi tu prin tonul postarii. E cat se poate de evident insa ca in spatele oricarui guvern se afla grupuri de interes. S-au poate iti doresti ca lumea sa fie condusa de indivizi alesi democratic ca George W. Bush? Grupurile de interes incep sa se asocieze odata ce omenirea incepe sa defineasca ce are de facut ca viata pe planeta asta sa fie ceva mai fireasca si ca planeta in sine sa nu moara. Lucrurile sunt ceva mai complexe si deloc amenintatoare. V-ati gandit vreodata ca in spatele a tot ce se intampla in lume s-ar putea sa fie si vre-o doi trei reprezentanti ai... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

Click pe memorie

    raspunde:

10.11.2008, 17:11

Ca sa fim bine informati...

Vizionati un film excelent(Zeitgeist, subtitrat, 2 ore), despre situatia din SUA. (atacurile "teroriste" de la 11/09; despre cei care au provocat recenta criza financiara)
http://video.google.com/videoplay?docid=9072119975796993477

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
10 voturi

Rank user: x3

10.11.2008, 17:28

Sunt doua filme Zeitgeist...

Si merita vizionate amandoua :)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
10 voturi

Rank user: x3

11.11.2008, 19:51

Despre Zeitgeist

Din versiunea romaneasca lipsesc primele 4 minunte. Pe cat de important e ce spune in acele patru minute referitor la religie, politica si esenta umana, pe atat de dificil de tradus sunt acele 4 minute pentru cineva care nu are cunostinte in materie de filosofie budista. In mare parte documentarul spune adevarul. Exista unele greseli in el si faptul ca la un moment dat producatorul prezinta pe comentatorul Lou Dobbs de la CNN, de exemplu, ca pe un mare erou nu face un serviciu mesajului filmului. Fara nici o indoiala filmul trebuie vazut si comentat. In opinia mea, singura mare greseala a documentarului e aceea de a prezenta lumea din spatele guvernelor lumii ca fiind in totalitatea ei corupta. In realitate, exista societati secrete care vor puterea totala cu orice pret si sunt societati secrete care vor intr-adevar binele omenirii. Societatile secrete care vor binele omenirii au invins in recentele alegeri din America. Globalizarea nu e un lucru rau daca nu e folosita de gruparile... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

Rank user: x3

11.11.2008, 21:53

Noua versiune Zeitgeist

Pentru cei care inteleg engleza Zeitgeist si noua versiune (Addendum) pot fi vizionate in intregime la http://www.zeitgeistmovie.com/. Daca versiunea originala prezinta felul in care religia, bancile si media e folosita pentru a guverna omenirea, noua versiune se axeaza pe latura economica a globalizarii si incearca sa prezinte golobalizarea ca pe o forma totalitara de guvernamant. Dinou, datele folosite sunt reale dar interpretarea lor e de multe ori eronata si astfel concluzia e viciata. Multe dintre exemplele folosite sunt evenimente petrecute prin anii 50. E o lume care a existat si indivizi ca McCain reprezinta ultimii soldati ai unui imperiu care e pe cale de a da faliment.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

intelg

    raspunde:

10.11.2008, 17:11

Imi place faptul ca nu se ingrijoreaza nimeni de predarea suveranitatii tarii

unor elite puturoase de la Bruxelles.
Ei controleaza totul, ei impart fonduri si ce e mai strigator la cer e ca UE e o "uniune" de natiuni cu limbi si culturi diferite.
Deci e practic imposibil sa fie uniti pentruca nici macar nu au aceeasi limba.
Tare as vrea sa vad eu avocatii facand batalie peste interpretarile constitutiei UE fiecare in limba lui.
Un nume mai bun pentru UE ar fi experimentul "turnul Babel" (cine citeste sa si inteleaga).

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
18 voturi

Ochiul din umbra

    raspunde:

10.11.2008, 17:21

Care suveranitate?

A avut grija Iliescu sa le-o predea de mult.
Cine crezi ca a regizat asa-zisa revolutie?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
12 voturi

piticu haios

    raspunde:

10.11.2008, 21:09

Daca nu iti limitai *** suveranitatea, acuma conduceai caruta bunicilor de la tara, iar eu tot in oltcitu lu taticu ma dadeam. *** luai un autobuz imputit ca sa mergi la servici sa mananci seminte, iar eu ma faceam ca traiesc. Asa ca lasa judecatile "de valoare". Nu poti sa fii si propriul tau stapan, si nemuritor, si pururea tanar.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
4 voturi

CHARLIE

    raspunde:

10.11.2008, 17:56

Nonsense!

Bine i-ai zis-o! Mai bine scriai totusi ca autorul articolui scrie PROSTII. Ma rog fiecare cu talentele lui. Criza mondiala poate ca a inceput in SUA dar de ce a dat Islanda faliment? Bancile elvetient au pierdut zeci de miliarde de franci. E foarte usor sa spui ca SUA e de vina ca toti tampitii au ajuns la pozitii inalte la banci si fonduri mutuale.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
11 voturi

Saga

    raspunde:

10.11.2008, 18:04

Dorinta....

Doresc ca Americanii sa stee tot asa la rand in Fata Ambasadelor Europene, cum au Stat multi Europeni Pentru obtinerea unei VIZE ptr. USA !
- ROATA MORII SE INVARTESTE....- !!! Adieu "JUDEA-USA" !!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
12 voturi

    raspunde:

10.11.2008, 18:31

coada

eu traiesc in america de 20 de ani si din cite vad in jurul meu, americanii nu se ingramadesc sa mearga in europa..nici macar intre statele lor nu prea calatoresc.majoritatea nici nu au pasapoarte...asa ca stai linistit cumetre, nu o sa-i vezi la cozi..ce dra cu sa caute in europa..? jeg..?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
15 voturi

Saga

    raspunde:

10.11.2008, 18:52

Dar ,,,

Zilele nu au intrat in Sac. Ai Fugit de Dracu si ai dat de Masa !
- In cativa ani ai sat-i aduci aminte de ceea ce am Spus !
Ai Plecet din Europa si nu o sa stii cum sa te Intorci ???!!! Dar va fi greu !!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
14 voturi

Profetiune

    raspunde:

10.11.2008, 18:58

Hi...

Te ai mai intoarce cu Drag " IN JEG " Tara ta Materna, si ai sa Plangi cu Lacrimi de Crocodil " sa mai vezi macar odata locul unde te ai Nascut !! """ JEG """ de Om ce Esti !!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
11 voturi

vasile2

    raspunde:

11.11.2008, 05:07

romanica e jegoasa,,,,,,,,un popor de t,impiti,,,,,,mai trezitiva,,,,

si nu va mai furatim in mod ordinar intre voi,,,,,pt.relele si impotentza voastra puneti ocaua pe America asa o tzara binecuvintata Amwricani sau japonezi faceau rai,,,,,pe chind voi romanasi jegosi traiti in mizerie mentala si economica,,,,,,va tot c,acati in porumb,,,veti progresa doar daca veti fi intransigenti cu natia voastra,,,,,,

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

Paraleul

    raspunde:

10.11.2008, 21:13

Leul

J>I>D>A>N>I>I FAC CE DORESC IN AMERICA TOT EI AU CREEAT SI CRIZA ECONOMICA ACTUALA HITLER WAS RIGHT.....

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
9 voturi

sapca

    raspunde:

13.11.2008, 06:44

mirare

nu ma mir atit de mul de faptul ca esti habarnist si nu prea intelegi ce se intimpla in momentul de fata , ceea ce ma mira mai tare e numarul celor care te aproba .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Rank user: x3

10.11.2008, 07:55

Pozitie rezervata

Acest moment reaminteste de ce s-a infiintat CE, ulterior UE. Ratiunea declarata a fost constituirea unei forte economice care sa contrabalanseze economic "monopolul" american. Daca dl Kissinger isi permitea sa glumeasca in anii 80, intreband ziaristii americani care e nr de telefon al UE, sper ca ceea ce fac presedintii europeni sa le dea de gandit (si eventual sa incerce sa afle acel nr de telefon). Europa nu are de ales. Daca nu concureaza cu America, va fi luata mereu peste picior si, mai rau, peste bot, precum in actuala situatie financiara.
Din pacate asemenea planuri europene raman doar "viziuni" ale unor "idealisti", iar frantuzu sau germanu de rand il va considera pe polonez sau pe roman drept "european" cand vor vorbi si aceeasi limba (=niciodata). Si pana atunci, vom depinde de fratele american pt asigurarea securitatii militare, implicit a libertatii, implicit a bunastarii economice.

Desigur ca e vorba de un "razboi" la figurat. Dar chiar dac aEuropa nu are inca o... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
36 voturi

 
medra

spune:

10.11.2008, 07:26

nu s-a declarat razboi; e doar un punct de vedere care respecta tendintele actuale

"Ëuropa isi manifesta vocatia de a deveni liderul economic mondial"; "tratatul de la Bretton-Woods nu mai este de actualitate"; "rezervele mondiale trebuie constituite nu doar in dolari, ci si in euro". Corect ! Nu e nici o declaratie de razboi(economic) e un punct de vedere al tendintelor acuale in economie - planul A si planul B pentru contribuabili in caz de "sut".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
33 voturi

 
medra

spune:

10.11.2008, 07:29

nu e declaratie de razboi eco !!!

"Ëuropa isi manifesta vocatia de a deveni liderul economic mondial"; "tratatul de la Bretton-Woods nu mai este de actualitate"; "rezervele mondiale trebuie constituite nu doar in dolari, ci si in euro". Corect ! Nu e nici o declaratie de razboi(economic) e un punct de vedere al tendintelor acuale in economie - planul A si planul B pentru contribuabili in caz de "sut".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
26 voturi

 
Acelasi analist acru.

spune:

10.11.2008, 08:00

Eu cred ca

trebuie consultat D-l Stolojan,poate chiar Prigoana caci are copii titrati pe acolo ,cu experienta capitalista si s-a insurat si de trei ori cu aceiasi stea a TV-iunilor Bahmutan.Daca ne ajuta Dumnezeu si vin PDL-isti la putere si sub conducerea micului licurici nu vom avea nicio grija.Am citit si programul lor electoral(in stele) si vor avea marele merit ca, costruiesc 834 Km. autostrada de la Berceanu(Craiova)la Olteanu(Bistrita-Nasaud)cu o mica bucla pe la Buzau(Preda).Vor ocoli dealul Feleacu deoarece pe acolo se da Boc de "berbeleacu".La subiect:Spune si in Biblie ca rasa galbena va domina lumea.Deci China este o problema ptr. viitorul omenirii si al Americii(SUA) si nu Europa.Auzi ca au in visteria statului(comunist firarai d***lui)1600 miliade $ si un ritm de dezvoltare de 10% pe an.Trimit pe la astia de peste oceanul Pacific fata de ei(este drumul mai scurt)chiar si nylon ptr. pescuit.In schimb astia cheltuiesc ,in mod rational, 615 miliarde $ ptr.razboaie.Vor sa bage in... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
43 voturi

 

Mardare

    raspunde:

10.11.2008, 09:13

Ma plictisesti ! Enorm ! Vii cu niste texte penibile ;

O Romanie cu un guvern PSD + PC sau cu masonul-fotomodel impostor Tariceanu ar insemna necazuri mari .
Ce faci tu acum , este sa dai marunt din buze , tocmai pentru ca realizezi ca pensia ta sta nu in simpatiile tale politice sau in recunostinta pe care trebuie sa o arati fostilor stapani ci in munca si priceperea unui economist reputat si recunoscut . Care nici el nu poate face nimic fara un guvern puternic , sprijinit de un parlament reformat .
Poate iti intra in cap ( MA INDOIESC !!! ) ca pierde-vara astia de-i iubesti tu inseamna cel putin 20 de ani de regres pentru Romania !
Si ne mai scutesti cu penibilitatile !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
38 voturi

Analistul acru

    raspunde:

10.11.2008, 09:33

Asta dupa mintea

matale d-le Mardale!!!Mai ai rabdare 20 de zile si vorbim atunci.Te cut eu caci poate matale esti dus cu pluta(ca acum) si ti s-a descarcat "mobilul".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
23 voturi

Mardare

    raspunde:

10.11.2008, 10:38

Domnule "analist" ! Eu am rabdare si 20 de ani !

Putin imi pasa cine "iese" ; am scris ce CRED EU CU TARIE !
Zici ca stai in Canada ? Si te lupti sa aduci beleaua pe capul romanilor ? Pentru ca o reintoarcere la un regim PSD-ist e ca si cum l-ai reinvia pe Iliescu iar o continuare cu Tariceanu e masochism curat .
Cat despre mine , n-ai grija ca stiu sa ma descurc , oriunde m-as afla !
Cat priveste " analiza economica " , daca unul spune "razboi !" , eu trebuie sa-l cred si sa sar in sus !?
Pe de alta parte , eu am lucrat si in America si in Europa , am facut afaceri si acolo si aici si nu mai indoi matale cu pretul la benzina ! Ca stiu despre ce e vorba si nu mai tine cu batutul in poarta cu promisiuni ca daca ma pocaiesc pot ajunge in SUA sub pulpana bisericii !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
24 voturi

profetul

    raspunde:

10.11.2008, 10:09

hihi

misto analiza. nu ca ar fi corecta, dar nu conteaza, m-a distrat.
A, incea ceva (ca tot aud tampenia asta pe la colturi si acu' o citesc si in postarea dumitale): ai putea preciza cu exactitate unde scrie in Biblie despre dominatia chinezilor :)))

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
9 voturi

Rank user: x5

10.11.2008, 10:51

VEZI EMISIUNILE

TEORIE

Nu scrie nicaieri in Biblie despre rase si cu atat mai putin despre rasa galbena care va domina lumea. Am mai auzit si eu prostia asta ca si alte genuri de..."folclor"
puse pe seama Bibliei. Cel care a scris despre pericolul
inmultirii polulatiei globului intr-o masura atat de mare incat ar deveni imposibil de sustinut cu resurse este Malthus. Acesta a venit si cu teoria razboiului ca un rau necesar, ca fiind singurul factor de stopare a cresterii
accelerate a polulatiei. De aici si teoria asa-zisului
"pericol galben" pe care l-ar reprezenta cresterea mai accentuata a rasei galbene in comparatie cu alte rase.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
20 voturi

Gal Ben

    raspunde:

10.11.2008, 22:46

Spune si in Biblie ca rasa galbena va domina lumea??

bai nene tolomac, unde-ai citit tu asa ceva in BIBLIE, la vremea aceea nici nu se stia de chinezi in zona de actiune a Bibliei. De mult timp galbenii stapinesc lumea, da nu stiu care galbeni, galbenii de foame-multi tare de tot,galbenii de aur, galbenii de ciuda ca nu au mai mult aur...??

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Rank user: x5

10.11.2008, 08:18

VEZI EMISIUNILE

Se dramatizeaza inutil!

Statele Unite si Europa Unita au un potential adversar comun, Rusia, careia ii vor tempera pornirile hegemoniste NUMAI impreuna! Mai ales acum, cand se fac eforturi pentru depasirea situatiei de criza, nu poate fi vorba de razboi intre cele doua mari puteri!
Dl. Chireac fabuleaza si incearca sa socheze, cu orice pret! Oricum, Romania nu conteaza in acest "razboi" si nici nu are nevoie de el, deci, va ramane, ca intotdeauna, la mijloc, cu bunele si cu relele unei astfel de politici.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
45 voturi

 

ilie(fara)escu

    raspunde:

10.11.2008, 16:37

vasi

Ai inceput sa te schimbi in bine.
O vreme te-am crezut clona cre.tinului GELU,pe vremea alegerilor locale.
Ai mai scapat de-un "fost dusman virtual".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
11 voturi

Imprecatorul

spune:

10.11.2008, 08:26

Din *** bici

Acest Bogdan Chireac spune niste lucruri comune cu aerul ca a descoperit roata sau ca face gaura in apa. Si, evident, vorbeste (adica scrie) ca un inginer: "Dupa criza financiara, a carei responsabilitate revine americanilor,..."
NU le revine nici o "responsabilitate", ci le revine VINA de a fi facut asa ceva. Ei sunt vinovati, nu "responsabili", asa cum bancherii americani sunt vinovati si de criza din 1929-1933. Chireace, lasate de scris si apuca-te de sirmele tale, in care esti specialist.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
35 voturi

 

AnneC

    raspunde:

10.11.2008, 14:49

@iMPRECATORUL

Daca te abtineai de la a-l face "inginer" ai fi luat de la mine un plus...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
14 voturi

Imprecatorul

    raspunde:

10.11.2008, 23:04

Ce profesie are?

Pai nu este inginer de meserie? arca electronist? Sau asta era firma cu care capusa statul si a cistigat cele 5 milioane de euro? Oricum, nu am vrut sa ii insult pe ingneri prin asta, ci sa relev ca, desi se da mare ziarist, comentator politic, analist politic etc.,dar scrie ca o cizma: atit in ceea ce priveste ideile, cit si cuvintele pe care le foloseste. Inginerii au scuza ca au facut gramatica doar pina in clasa a 7-8, apoi, nu. Au facut matematici, organe de masini, proiectari de suruburi - la care sunt buni. Dar sa scrie fluent despre politica, e mai greu pentru ei. Si inca despre politica externa. Este evident ca este greu si pentru acest Bogdan Chireac, care se crede mare analist de politica externa! Desi inca mai apare pe sticla unor televizoare! De asta "l-am facut" inginer, fiindca stiu ca este inginer de meserie. Acum imi dai un plus?!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

sandusinger@yahoo.com

spune:

10.11.2008, 08:28

Solutia este dependenta de Asia

Ati vazut cat reprezinta USA si Europa in economia mondiala? Stiti ca in Asia se contureaza un alt FMI ? Nu doar meciul Obama-Sarkozi va decide echilibrarea balansului economico-financiar si nu doar prin injectii cu bani publici se stopeaza criza. Rostim multipolar si fumam bipolar ? Aroganta opulentei se va mai dezumfla ceva dupa intalnirile lui Obama de la Praga si apoi cu Ahmanidejad, poate si cu Chinezii, Indienii si Brazilienii. Poate ca nu ati citit Raportul CIA pentru 2020. Studiati-l atent.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
23 voturi

 
Rank user: x5

10.11.2008, 08:56

VEZI EMISIUNILE

PE SECTIUNI

Raman uimit ca domnul Chirieac nu cunaoste semnificatia unor cuvinte.Una este competitie economica si alta este..."razboi economic".In competitia economica exista adverasari sau, ma rog, competitori, in razboiul economic exista dusmani! Nu-i deloc acelasi lucru. Domnul Chirieac este cunoscut ca un infocat si dealtfel foarte partinitor sustinator al Europei.
USA si Europa nu vor fi in razboi niciodata, fie el si numai economic. Economiile USA si ale tarilor europene se intrepatrund.USA au investite trilioane de dolari in economia Europei de Vest, in special.Unii lideri europeni ar dori un rol mai mare pentru Europa in lume. Este de inteles. Din pacate Europa nu este inca o economie unitara ci sunt tot atatea economii cate tari! Altminteri un salariu din Romania va fi aproximativ egal cu cel din Germania iar cel din Grecia apx. egal cu cel din Luxemburg.
Or lucrurile stau cu totul altfel. Europei ii trebuiesc saptamani si luni de zile pentru a lua cele mai marunte decizii,... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
32 voturi

 
Maria Popescu( nu am nickname)

spune:

10.11.2008, 08:57

Ue n-are nici o sansa in fata Americii

D-le ziarist,
Aveti o spoaiala de cultura economica; dati-mi voie sa va contrazic:
Eurochambres (Asociatia Europena a Camerelor de Comert) publica anual un studiu privind dezvoltarea economica a UE comparativ cu a SUA. La majoritatea covarsitoare a indicatorilor UE este cam cu 50 de ani in urma Americii. Sa fi dat criza financiara America cu 50 ani inapoi si UE de loc? Ha, ha...
Accesati site-ul Eurochambres si daca n-au publicat studiul de anul acesta, il veti gasi pe cel de anul trecut si va veti convinge. Puneti mana pe carte inainte de a dezinforma lumea.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
34 voturi

 

Pacala

    raspunde:

10.11.2008, 09:26

Domnul Chirieac a starnit oamenii destepti !

Ha si Hu si Hi !
Uite ca se mai si gandeste !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
11 voturi

Ernesto

    raspunde:

10.11.2008, 09:36

In afara cifrelor

Sunt importante si cifrele, si statisticile, dar nu as fi atat de categoric in a spune ca Statele Unite isi vor pastra pozitia hegemonica pe care au avut-o pana acum.
"Razboiul" cu Statele Unite (observati ghilimelele, ma refer in sensul pozitiv al notiunii) a inceput in momentul in care Uniunea Europeana a prins contur si a aparut euro ca replica sau contrabalansare a dolarului generalizat si mult dorit odata. Din acel moment, este evident ca Europa a devenit un spatiu mai atragator si mai ravnit decat America de Nord. Faptul ca inclusiv ungurul, polonezul si romanul poate sa se duca sa lucreze oriunde in Europa si, mai mult decat atat, poate sa se stabileasca si sa isi cumpere o locuinta unde doreste, este extraordinar si oamenii incep sa se miste (cu folos) intr-un spatiu european care a capatat dintr-o data alte dimensiuni si alt dinamism, asa cum capatase spatiul american in timpul marilor migratii.
Americanii, chiar daca (inca mai) au productivitatea cea mai mare, vor trebui... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
9 voturi

Rank user: x5

10.11.2008, 11:15

VEZI EMISIUNILE

DECIZIE GRESITA

Da, sunt de acord cu tine in unele privinte.Europa a realizat foarte mult in privinta functionarii sale ca o uniune. Mai are insa multi pasi de facut pana la a reprezenta cu adevarat o forta UNITARA. Europa este inca profund divizata si in interiorul ei sunt inca miscari de
fronda si lupta pentru putere si influenta intre state.
Performantele tarilor din Vest nu se regasesc si la cele din est, la fel salariile, infrastructura, sanatatea, nivelul de coruptie, justitia s.a.m.d.
Deciziile se iau in mod greoi si nu toti membrii au aceleasi drepturi. Iata ca romanilor inca li se pun bete in roate si sunt persecutati si discriminati in alegerea unui loc de munca.Europa inca nu si-a definitivat granitele, nu are o constitutie si nici macar nu exista vointa si consensul de a deveni un Stat supranational, cu armata, guvern si celelalte prerogative.
Atata timp cat USA va incheia anumite acorduri cu unele state europene si nu le va incheia cu altele, atata timp cat Europa reprezinta... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
12 voturi

tataie .

    raspunde:

10.11.2008, 20:59

Mai este mult de lucru in batrina Europa !

Deocamdata , in Europa se discuta in prea multe limbi , un adevarat ,, Turnu Babel ,, . Pina nu se va rezolva aceasta problema , nu pot vedea nimic bun pentru toti europeni , pina nu se va rezolva , problema nationalismului pe batrinul si divizatul , continent . adica problema , Pentru unii, muma si pentru alti , ciuma . Clar , asta e parerea mea .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

Mira_Fi_

Rank user: x3

10.11.2008, 13:05

@Maria Popescu

Nu stiu pe unde sunt majoritatea indicatorilor cu 50 de ani in urma. Citez de pe site-ul eurochambers (ca sa nu mai existe confuzii) si cu scuzele de rigoare fata de cititorii care nu inteleg limba engleza:
" The EU and the US are each other's main trading partners, accounting for the largest bilateral trade relationship in the world. Their economies combined are 58% of global GDP. They account for 37% of world trade. EU-U.S trade in goods and services is worth around EUR 420 billion a year or approx. EUR 1.15 billion a day. The total EU and U.S. Foreign Direct Investment in each other's economy is valued at approximately EUR 1.5 trillion. This has created close to 14 million jobs on both sides of the Atlantic combined."
Concluzie partiala: Nu cred ca SUA poate avea astfel de relatii comerciale cu o Europa aflata cu 50 de ani in urma. Continuam citatele:
"Many of the obstacles US and European traders and investors face are of a similar nature. Unsurprisingly, exchange rate... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
8 voturi

Mira_Fi_

Rank user: x3

10.11.2008, 13:13

@Maria Popescu (continuare)

"On the EU side a large majority of companies asked want freer or free EU-US trade and investment relations. About one-fourth of the respondents want at least some restrictions. However, only a small minority wants to keep the status or see more safeguards introduced on EU-US trade/investment."

Cand vorbeati de indicatori va refereati cumva la cifrele urmatoare?
European Respondents: Number of employees:
- More than 500, 16%
- 101 to 500, 31%
- 20 to 100, 24%
- Fewer than 20, 29%

US Respondents: Number of employees:
- More than 500, 4%
- 101 to 500, 6%
- 20 to 100, 34%
- Fewer than 20, 56%

Singurele mari diferente intre EU si SUA sunt in cifrele de mai sus. De unde pana unde concluzia ca Europa e cu 50 de ani in urma Americii?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
10 voturi

Marion

Rank user: x3

10.11.2008, 16:58

Mira Fi .....

With all due respect ... cifrele si citatele pe care le folosesti sunt cifrele de afaceri ale SUA cu UE si nu au nici o semnificatie legat de starea economiei in UE care, cu mici exceptii, e intr-adevar jalnica. Nu cred ca UE e in urma cu 50 de ani comparativ cu economia americana dar diferentele sunt semnificative. Problemele cu care se confrunta UE ca organizatie nu-i permit sa se plaseze la acelasi nivel cu uniunea stelor americane. In ultimii ani de zile UE a facut progrese considerabile, si asta e tot ce conteaza la ora actuala. UE nu va declara insa niciodata razbou Americii, decat daca are intentii sinucigase. Dinou, astfel de zvonuri par sa vina din directia Moscovei.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
10 voturi

Rank user: x3

10.11.2008, 17:44

With all due respect...

Te invit cu mare placere intr-o vizita pe-aici pe la Europa noastra cea "jalnica", ne bucuram intotdeauna sa intalnim conationali din orice parte a lumii ar veni acestia. Pentru tara mea, cel putin, SUA reprezinta cea de-a patra mare piata de desfacere. Si atat. Iar noi nu depindem nici de rusi, nici de Orientul Mijlociu in privinta petrolului si a gazelor naturale. Avem 5 centrale atomo-electrice, iar totul in casa functioneaza pe baza de electricitate. De la sauna, pana la aragaz. Inutil sa mai precizez ca pretul mediu intr-o luna, la electricitate, este pana in 20 de euro, iar cand un salariu este de 4500 de euro, suma este insignifianta. Acesta si multe altele (in principal siguranta) au fost motivele pentru care, personal am refuzat anul trecut o oferta de angajare pentru campania electorala din SUA, desi este cea mai frumoasa oferta pe care am primit-o vreodata (spuneau, printre altele ca se ocupa ei personal de toate actele necesare si sa le comunic ce meserie are sotul, ca... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

Rank user: x4

10.11.2008, 09:41

TOTUSI NU INTELEG UN LUCRU ADICA S.U.A. PARTICIPA CU 17,5% LA FONDUL F.M.I. APROAPE CU 700 MILIARDE DE DOLARI PE JUMATATE CAT U.E. SI DECIZIILE FONDULUI SE IAU CU 85% INSEAMNA CA SI RESTUL DE STATE NEMEMBRE U.E. CARE PARTICIPA LA FOND VOTEAZA TOT CU AMERICANII LA LUAREA DECIZIILOR??

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
12 voturi

 

Salamcusoia

Rank user: x5

10.11.2008, 10:21

Unde este Legea Lustratiei?

M-am saturat de atitia plutonieri lustrabili de la scoala din Baneasa care vin sa ne dea lectii.
( Postarea este pentru ala de sub mine, nu pentru dom Magtitel)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
8 voturi

valentin.m

spune:

10.11.2008, 09:44

Actiune civica pentru salvarea Romaniei:NATIONALIZAREA

Cum merg partidele si membri lor si lipesc afise electorale sa arate ce buni si cumsecade suntei, asa sa mergem si noi sa facem afise pe care sa scriem NATIONALIZARE si sa le lipim pe afisele lor electorale, ori pur si simplu sa scriem cu ce avem fiecare pe afisele lor electorale :NATIONALIZARE.
Asta este solutia acum sa cerem nationalizarea resurselor naturale ale romaniei, energia este a romaniei sin ua unor straini care au finantat LOVITURA DE STAT din 1989 pentru a putea veni in Romania la furat, ori a unor mafioti si teroristi romani si straini (OMAR HAYSAM, TAHER si alti)care ne-au impuscat pe la spate in 1989 si acum sun renumiti oameni de afaceri, baroni ori patroni.
In 1989 nu mai aveam datorii externe si nu eram in aceste jocuri financiare masonice, sataniste si evreiesti aveam serviciu, salariu,familie, casa si indentitate.
Acestia au distrus industria si economia romaniei si au scos Romania la vanzare prin renumita arma masonica satanista si evreiasca: PRIVATIZAREA,... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
19 voturi

 

Ernesto

    raspunde:

10.11.2008, 10:07

Doua probleme sunt grele: proprietatea si proprietatea

Fiti mai explicit: ce intelegeti prin nationalizare?
Nationalizam tot asa, la gramada, cum au facut comunistii la sovietizare si cum vrem acum sa marim salariile profesorilor cu 50%?
As atrage atentia ca proprietatea de stat nu poate convietui cu proprietatea privata (decat in cazul unor delimitari foarte exacte), pentru ca ingeniozitatea proprietarilor si intreprinzatorilor privati vor gasi totdeauna cai de scurgere de la proprietatea de stat (a tuturor si a nimanui) catre proprietatea privata. In plus, apare o concurenta neloiala fata de sectorul privat si nefundamentata economic, statul nu va lasa niciodata sa dea faliment o unitate a sa, sustinand-o de la buget. Ori, intr-o economie normala, falimentul trebuie sa existe.
Pe de alta parte, istoria a demonstrat ca nici proprietatea de stat exclusiva nu este o solutie, ea ducand spre o dictatura de tip comunist si, mai devreme sau mai tarziu, spre falimentul economic al acelui stat.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
12 voturi

valentin.m

    raspunde:

10.11.2008, 10:41

Eu ma refer la bogatiile naturale ale solului si nu la proprietate.

In Polonia, Ungaria si altele Statul a achitat proprietatile care nu se puteau returana ori locuiau chiriasi si a rezolvat problema , iar PDSR-PSD si ION ILIESCU a furat tot si fura tot nu respecta nimic, ba chiar le fura batranilor case cu ajutorul consilierilor din primarii pe o sacosa de mancare.
proprietatea este sfanta, dar nu se poate ca sa vina evreii si masonii prin Bechtel sa ii platim sa construiasca drumuri si pe urma ei sa devina si proprietari ai acestor drumuri-sosele. Mai mult au primit peste500 de milioane de euro si de 5 ani nu fac nimic, dar au angajat firme romanesti sa lucreze pentru ei pe nimic.
Priviti acum cate familii au fost jefuite de case si terenuri pentru ca se construiesc alte sosele si drumuri fara sa fie despagubite cu absolut nimic.
Eu ma refer la Petrol gaze, aur, uraniu, marmura si altele care sunt bunuri ale noastre si nu trebuie vandute.
Ma refer la fabrici, intreprinderi,combinate care sunt construite de noi si facute cadou invesatitorilor care... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
11 voturi

Ernesto

    raspunde:

10.11.2008, 12:27

Deja discutia incepe sa devina interesanta

Bineinteles ca statul trebuie sa controleze anumite domenii, in principal privind resursele naturale, producerea energiei si infrastructura. Unde trebuie facuta delimitarea? De exemplu, nu as vedea centrale electrice (mai ales nucleare) private, dar pot exista firme private de exploatare si intretinere a lor. Si dezvoltarile de infrastructura si intretinerea lor sa se faca cu firme private, dar infrastructura ramane a statului (nu mai vorbesc de sosele, drumuri, autostrazi, aeroporturi, dar si retelele de telecomunicatii).
Si eu sunt de acord ca nu ar trebui lasati niste "baieti destepti" sa controleze preturile la energie si apa, chiar daca suntem in economie de piata, atat timp cat, datorita infrastructurilor, nu se pot crea sisteme paralele si firme concurente. Baietii destepti, daca tot sunt destepti, ar putea intretine si dezvolta retelele de alimentare, masurarea consumurilor individuale si urmarirea platilor.
In ceea ce priveste fabricile producatoare de bunuri, indiferent ca... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
10 voturi

Ceasul socotelilor

    raspunde:

10.11.2008, 10:45

Cui a donat Iliescu Romania...

Shimon Peres, pana de curand prim-ministru al Israelului, a declarat recent unor ziaristi:
"Pentru o tara atat de mica ca a noastra este aproape uluitor. Cumparam Manhattanul, cumparam Ungaria, cumparam ROMANIA, si cumparam Polonia.
Dupa cum vad eu, nu avem probleme. Cu talentul, relatiile personale si dinamismul nostru, ajungem aproape peste tot".

Vedeti si filmul cu declaratia pe:
http://www.youtube.com/watch?v=ohtU7x6dKd8

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
13 voturi

valentin.m

    raspunde:

10.11.2008, 10:59

Tinere vezi ca in curand devi ANTISEMIT, NU AI VOIE SA VORBESTI IN ROMANIA DE CRIMINALII FIINTEI UMANE

Ei conduc planeta si romania si au scos si lege impotriva celor care vorbesc ori scriu de jafurile lor in romania, Vezi MIG-urile sicirie zburatoare< EADS, Bechtel si altele.
Va rog nu mentionati de evrei ca nu stiti cat de dusmanosi si criminali sunt.
Ei au pornit toate razboaiele de pe fata planetei, vezi BLOG PRIGOANA si filmul prezentat pe acest blog si vedeti adevaratii criminali ai fiintei umane.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
21 voturi

Conducatorii lumi

    raspunde:

10.11.2008, 13:11

Ceasule si Valentinule

Da v-am jefuit creierul din cap.Pina la voi toate comentariile au fost decente,dar se pare nu se poate fara voi.Hai continuati.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
20 voturi

Conducatorii lumii

    raspunde:

10.11.2008, 13:16

P.S

Ieri am mai "aranjat" un evreu prim-ministru in Noua Zeelanda

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
17 voturi

Rank user: x5

10.11.2008, 10:35

VEZI EMISIUNILE

Vorbe si iar vorbe.Nici nu si-a intrat in paine si deja i se pun tinichele in coada.De ce oare?Mie personal,presedintele OBAMA, mi se pare un tanar politician cu multe perspective,cu logica,cu dragoste fata de toti americanii si cu dorinta de pace.De ce trebuie incoltit,invrajbit,de ce i se pun in minte,, ganduri" care nici macar nu l-au bantuit in vise;cat despre domnul BASESCU,stim ca domnia sa nu se prea controleaza si da drumul la vorbe,chiar daca nu-l onoreaza nici pe el si nici tara pe care o reprezinta.Apreciez gandirea si decizia americanilor si astept o asemenea decizie si din partea noastra a ROMANILOR.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
5 voturi

 
ad

spune:

10.11.2008, 10:42

ce titlu.

Presa prin asa titluir nu face decat rau si imflameaza spiritele. nu de putine ori ne facem de cacao in lume,ca se pun niste titluri pe fel de fel de fasuri.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

 
~IC~

spune:

10.11.2008, 11:01

America a ajuns sa fie condusa de "produse hollywood-iene"...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
3 voturi

 

Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 76 comentarii