Dancu: Conflictul romanilor cu celelalte societati se naste din decalajul de civilizatie

   

Dancu: Conflictul romanilor cu celelalte societati se naste din decalajul de civilizatie Foto: Zalau online
Social-democratul Vasile Dancu sustine ca romanii ar trebui sa suporte asocierile neplacute care se fac cu infractorii din Italia in aceeasi masura in care isi "hranesc mandria cu Brancusi, Eliade sau Cioran" si prezinta ca explicatie pentru conflictul cu celelalte societati "decalajul de civilizatie".

"De ce sa suportam toti pentru unii? Sunt cativa infractori care pateaza obrazul intregii natiuni, spunem cel mai adesea. Raspuns: este pentru ca mecanismul de identificare psihologica este acelasi si la bine, si la rau. Adica, am luat emotie pozitiva si mandrie din faptele celor putini care au facut cultura, istorie sau sport, marii romani, ne hranim mandria cu Brancusi, Eliade sau Cioran.

Acest beneficiu nemeritat are drept costuri faptul ca trebuie sa suportam si partea rea. Si acestia, raii, sunt tot putini, dar relevanti. Cu ei avem o legatura chiar mai puternica, legatura contemporaneitatii", scrie Vasile Dancu in Ziua de Cluj.

In contextul violentelor tot mai numeroase si al scandalurilor in care sunt implicati romanii din Italia, acesta considera ca "un strain are dreptate sa ne puna vize sau sa ne dea afara din tara lui, pentru ca partea noastra rea il deranjeaza, il ameninta, lui nu-i putem cere sa faca calcule de compensare, sa puna el in balanta ce avem noi bun, cu ce avem rau si sa faca judecati istorice. El se intalneste cu partea delincventa a romanitatii si, pentru omul simplu, amenintarea unui delincvent in metrou este mai puternica decat emotia estetica resimtita, eventual, in momentul cand a vazut Pasarea maiastra sau Poarta sarutului".

Pe de alta parte, Dancu reaminteste ca au existat situatii, cum ar fi cea de la Hadareni, unde "noi, romanii buni si intelepti, ne-am comportat mult mai violent decat italienii. Romanii care s-au adunat sa-i linseze pe romi nu s-au gandit la tiganii de treaba si lunga convietuire cu ei".


Infractiunile romanilor socheaza prin incalcarea unor tabuuri ale civilizatiei

Totodata, social-democratul spune ca delincventa romanilor a depasit pragul de acceptabilitate al locuitorilor din Italia.

"Sigur ca italienii au delincventii lor, mafiotii lor periculosi, dar tipurile de infractiuni pe care le fac romano-romii socheaza prin incalcarea unor tabuuri ale civilizatiei. Violul femeilor batrane sau al fetitelor este unul din actele ritualice care apar, de secole, mai ales in razboaie, iar in civilizatia contemporana ele socheaza.

Grav este ca noi vedem la Stirile de la ora 5, zilnic, indivizi care si-au violat mama, fiica sau nepoata de trei ani, iar acest lucru nu ne mai provoaca un cutremur moral. Ne-am obisnuit cu aceste lucruri, au intrat parca in domeniul fictional, le eliminam din calcul atunci cand evaluam nucleul nostru cultural identitar".


Conflictul cu celelalte societati se naste din decalajul de civilizatie

"Aceasta scadere a pragului de sensibilitate la violenta si crima ne face totusi diferiti de italieni, nemti sau englezi", mai scrie Dancu, subliniind totodata ca "acest prag de sensibilitate joasa, aceasta obisnuire cu crima si violenta, este indicator al gradului de civilizatie".

"Conflictul cu celelalte societati se naste din decalajul de civilizatie, chiar daca noi ne mintim ca nu este asa. Nivelul unei civilizatii este dat de nivelul cel mai de jos, nu este rezultatul unei medii aritmetice, asa cum nivelul culturii se verifica la varf, unde tot exceptia face regula, nu media", conchide acesta.
Vineri, 20 Februarie 2009, ora 14:13
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 916 ori

Vezi toate cele 39 comentarii
 

20.02.2009, 14:30

Pozitie rezervata

Inca un cre..tin care vorbeste discutii!!!

In Italia tiganii sunt cei care comit majoritatea delictelor, iar acesti subumani nu au nici o legatura cu poporul roman. Tiganii lor, tiganii veniti din Romania, din Ungaria, Jugoslavia, Cehia. Dar Vasile Dancu e trecut deja de ultima faza a cre..ti..nis..mu..lui ca, sa poata sa mai realizeze acest lucru.

Pro / Contra
2,6
Si da, si nu
35 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
40 voturi

 

stef

    raspunde:

20.02.2009, 14:50

Dancu - "romanul verde"

Dancu - "romanul verde"
Se vede ca este "politician roman" si nu stie sa faca altceva mai bun decat sa insulte poporul caruia o data la patru ani vine sa-i cerseasca voturi.
Rusine lui Dancu si clasei din care face parte
El merita cu prisosinta calificativul de "necivilizat"

Pro / Contra
2,4
Impotriva
23 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
33 voturi

johny

    raspunde:

20.02.2009, 15:28

esti un cretin si tu si gelu,,,,,,,

cu asa ghindire e normal sa fie asa ,nationasti timpiti

Pro / Contra
3,2
Si da, si nu
18 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
19 voturi

Un ratacit in tranzitie

    raspunde:

20.02.2009, 15:45

@ johny

Nu-i face pe altii ca pe tine. Nu ai inteles ca un politician nu are voie sa se exprime asa? Ce vrei ca din cauza unor DO BI TO CI ca tine si ca el, care mai este si in Parlament, sa-mi pun EU cenusa in cap? Cu ce o fi gresit tara asta ca a produs niste sc ur so ri ca voi, care de abia au depasit nivelul comunei primitive; acum ati coborat din pom.

Pro / Contra
3,1
Si da, si nu
15 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
18 voturi

Umar la umar

    raspunde:

20.02.2009, 17:34

Gafa anonimului

Dancu e prof. univ. dr., poate fi contrazis, dar nu in maniera asta. Pare ca nu esti in stare sa contrazici, ci doar sa lovesti. Pare simplu, dar cred ca pana la urma e totusi dureros...

Pro / Contra
4,1
De acord
9 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
11 voturi

Un ratacit in tranzitie

    raspunde:

20.02.2009, 17:56

@ umar la umar

Imi pare rau ca te contrazic! Dar, daca Dancu este profesor universitar, este cu atat mai dureros ca face asemenea afirmatii; deci merita toate invectivele.

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
11 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
12 voturi

from canada with love

    raspunde:

21.02.2009, 03:14

pt.ratacitul...

afirmatiile nu sunt mai putin adevarate,doar pentru ca nu esti tu de acord cu ele.stiu si copiii ca adevarul supara.vi-l mai amintiti pe brucan?cati ani spunea ca trebuie sa treaca pana...?asa cum se spune ca rezistenta unui lant este egala cu rezistenta celei mai"slabe" zale, dl dancu a spus "nivelul unei civilizatii este dat de nivelul celui mai de jos".care-i problema?nu cumva suntem in"denial mode"(neacceptare)?

Pro / Contra
3,7
De acord
3 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

Rank user: x5

20.02.2009, 15:05

Pozitie rezervata

UNUL DINTRE PUTINII SOCIAL-DEMOCRATI CU CREIER,

Sa stie toata lumea:din totalul diasporei noastre in Italia circa 30% sunt infractori,repartizati fifty-fifty,intre etniile romana si cea de tigani!
Aici ma refer desigur si la situatia de sedere ilegala,munca la negru si restul ...blastamatiilor!
Asa ca faceti-va dragi romani mea culpa si nu mai vociferati in cor...a la solidaritate cand nu trebuie!
Cea mai buna ocazie de unire romaneasca trebuia sa o demonstrati atunci cand molima bolsevica putea fi strivita in Romania dupa ''89!

Pro / Contra
4
De acord
27 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
68 voturi

 

Un ratacit in tranzitie

    raspunde:

20.02.2009, 15:27

@ Radu Nicolae

Mai TU gandesti cu pasarica? Cine a intocmit situatia statistica respectiva? Daca TU te consideri infractor, sau infractoare, este treaba TA!

Pro / Contra
2,3
Impotriva
22 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
25 voturi

Boby 23 (ECUMENICU)

    raspunde:

20.02.2009, 16:05

BUNA DIMINEATA...DIN...GU.>>AAAAAAAAAAAAA

Ce spui, frate ?! Ce gindire adinca ai ?! Bravo, d-le politician roman ?! Deci, gradul n ostru de civilizatie este cam scazut ?! Dar ce spui despre americanii care impusca ziua in amiaza mare elevii in scoli ? Ce spui despre austriacul care si-a violat, si-a sechestrat fiica si i-a facut 9 (?) copii?! Si cite si cite alte cazuri...Dar despre italienii cau ne-au omorit fete romance , ce spui?! Domnule "inteligent" nemernici,secaturi, ticalosi, sint in orice natie...Uite cine are pretentia ca vrbeste in numele romanilor ?! Du-te d-le, la Institutul de sondare a minciunilor !

Pro / Contra
3
Si da, si nu
14 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
17 voturi

Boby 23 ( ECUMENICU)

    raspunde:

20.02.2009, 16:14

PT. DINCU - GINDIRE ADINCA

Comentariul era pentru Dincu, sau cum il cheama pe asta,,, Nu pentru "un ratacit in tranzitie", dar asa mi-a aparut...Tu (un ratacit..."), ai perfecta dreptate in ce sustii... Dincu asta, cred ca n u prea are multa minte... Dea,ltfel, face parte, cred din "celebrul Grup de la Cluj"-grup care pretinde ca este format din "ELITISTI"...
Ce sa spun...Daca toti gindesc asa, m-am lamurit...

Pro / Contra
3
Si da, si nu
10 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
12 voturi

sven

    raspunde:

20.02.2009, 15:57

intrebare

chiar am ajuns pe ultimul loc in privinta civilizatiei? ne-au intrecut albanezii, bulgarii, turcii, etc? nasol...

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
12 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
12 voturi

V.

    raspunde:

20.02.2009, 16:14

Vasile Dancu,

pe care l-am cunoscut cu ani in urma, este deosebit de inteligent si cultivat. Un singur lucru nu inteleg la el : optiunea pentru PSD (nu pentru socialisti, in general, ci pentru PSD-ul de la noi).

Pro / Contra
3,5
De acord
11 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
11 voturi

tamerlan

spune:

20.02.2009, 14:34

mare dreptate ai

Corect d-le Dincu . Puteati face ceva cind erati in carti pt asta . Personal si nu numai eu, am solicitat ca guvernele sa ,,investeasca in educatie , cultura , sanatate" dar din astea nu se puteau fura sutele de miliarde de euro si politicul a marginalizat aceste ,,nevoi'' nationale , ba mai rau a pus in fruntea ministerelor respective niste neaveniti , iresponsabili ca sa nu zic altfel .In epoca comunista daca inlaturam factorul politic putem spune ca se facea scoala , educatie(in sensul respectarii valorilor familiale , umane , sociale , culturale , istorice etc).In noua democratie au fost 9 tipuri de politici in 18 ani si asta impreuna cu alte ,,binefaceri" au dus spre cota 0 intreaga societate si numai obligatia de a trai face din romani niste supravietuitori ...

Pro / Contra
3,8
De acord
10 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
14 voturi

 
CIOCOII NOI LENINISTI

spune:

20.02.2009, 15:00

Tovarase Dancu ,

Sunt convins ca ai macar in mustata acelasi par cu Iliescu. Diversiunea este extrem de solida cand o idee lansata contine o frantura de adevar si mai ales cand mai multe franturi de adevar sunt asezate incat sa ascunda esenta raului si sa o deturneze in raspunderea nevinovatilor .
Daca decalajul intre civilizatii este justificat de perioada dictaturii criminale securisto-comuniste , cine si de ce a accentuat exponential acest decalaj in maniera in care nici Ceausescu nu a visat??!!
Cine a falimentat material , cultural , si moral-spiritual poporul roman dupa lovitura de stat KGB-ista din 1989 ?
Cine a adus Romania in fundatura fundaturilor din care nu mai are iesire ?
Cine a desfiintat statul roman incat nu mai arata nici macar ca darapanatura din timpul comunismului? Cine l-a adus sub nivelul tribal ca functionalitate si eficienta ?
Cine a facut din toti talharii si interlopii analfabeti elita politico-economica a romanilor ?
Este de vina Mailat pentru ca Nastase este un hot,... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,3
Impotriva
12 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
15 voturi

 
Rank user: x4

20.02.2009, 15:10

Incredibil

Sunt absolut placut surprins de ceea ce spune dl Dincu, surpriza e de doua ori mai mare venind dispre partidul din care face parte. Nu multi politicieni au curajul sa spuna lucrurilor pe nume.
Vad ca au sarit deja Rrrromanasii la beregata lui, aceeasi Rrrromanasi care cum bine spune Dincu, preamaresc natia noastra ca i-a dat pe Brincusi, Eliade si Palade.
Si chestia cu "nivelul unei civilizatii este dat de nivelul cel mai de jos" ... perfect adevarat !!

D-le Dincu ... nu imi place partidul din care faceti parte, nu am auzit de dvs sa fi facut lucruri nemaipomenite, dar pt. cele spuse aici : JOS PALARIA !

Pro / Contra
3,4
Si da, si nu
22 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
23 voturi

 

Vall

    raspunde:

20.02.2009, 16:21

am mai citit

cateva interviuri date de Dancu : stralucitoare de inteligenta si de un curaj absolut, dar fara ostentatie. Stiu ca e profesor de sociologie, un profesor apreciat de studenti, a scris si publicat. Asociatia unei astyfel de personalitati cu PSTul ramane de neinteles.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
9 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
11 voturi

Un ratacit in tranzitie

    raspunde:

20.02.2009, 18:03

@Vall

Comentariul meu pentru "umar la umar" este valabil si in cazul dumneavoastra! De ce trebuie sa-mi pun cenusa in cap pentru greselile altora?

Pro / Contra
3,2
Si da, si nu
9 voturi
Calitatea comentariului
3,2
Acceptabil
9 voturi

Un ratacit in tranzitie

    raspunde:

20.02.2009, 17:53

Domnule Duncan,

Cam ai fata de g a y, sau de pu pin cu rist. Cred ca asta este motivul pentru care iti place asa de mult de domnul Dancu. De! Ja vra la ja vra trage si ji go dia la ji go die...

Pro / Contra
3
Si da, si nu
14 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
14 voturi

Rank user: x4

20.02.2009, 20:36

Asa e tata

e chiar fatza mea aia, si la ce cugetari adinci si pertinente reusesti sa generezi nici nu ma mir ca nu "ma" recunosti.
ai dormit cu fatza la perete sau ai uitat sa-ti iei medicatia pt. astazi ?

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
7 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
8 voturi

from canada with love

    raspunde:

21.02.2009, 03:32

SCUZE

regret ca ti-am raspuns,dupa limbajul de latrina pe care-l folosesti nu meriti sa fi angajat in nici un "dialog".
sper sa fii total ignorat de-acum inainte.

Pro / Contra
2
Impotriva
4 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

nemo

    raspunde:

21.02.2009, 03:08

nivel de civilizatie ?

deci pentru Austria nivelul de civilizatie ar trebui sa fie Fritzl si pentru Germania ar trebui sa fie canibalul ala gay care a recrutat pe internet un individ sinucigas, i-a sectionat penisul pe viu si l-a pus sa guste din el, dupa care l-a omorat si l-a mancat.
Dancu incepe sa se cam abereze, il consideram om mai serios!

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

Un ratacit in tranzitie

    raspunde:

21.02.2009, 12:58

O afirmatie pertinenta,

Nu poti judeca o multime dupa manifestarile unui element. Se pare ca domnul Dancu si toti care sunt de acord cu parerea domniei sale au uitat un proverb: "nu exista padure fara uscaturi". Marea drama a poporului roman este ca exageram fiecare caz in parte si il facem sa fie de importanta nationala. Culmea este ca suntem de acord cu acei oameni care , cica, scot raul in evidenta. Alte popoare tin la membrii lor si promoveaza o politica de solidaritate si intrajutorare. Fara a fi nationalisti, fiind de acord cu asemenea cazuri izolate, uitam de lucrurile bune facute de concetatenii nostrii. De faptul ca prin munca lor au ajutat natiuni sa prospere. Nu suntemin stare sa le asiguram un loc de munca in tara, celor din tara sa le asiguram un castig pentru un trai decent, dar avem posibilitatea sa producem tot felul de percepte fanteziste care sa ne arate ca un popor de subdezvoltati. Culmea este ca suntem obligati sa fim deacord cu cei care ne denigreaza. Sunt de acord ca este democratie.... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

antinarcisic

spune:

20.02.2009, 16:08

Dancule ,

nu le pune oglinda in fatza mujicilor , pentru ca se vor intoarce impotriva ta si te vor sfashia !!!...

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
7 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
9 voturi

 
Boby 23k6n

spune:

20.02.2009, 16:16

CLUJ - NAPOCA

Eu stiam ca la Cluj sint oameni inteligenti...Dar, dupa toate cite se intimpla in ultimul timp....

Pro / Contra
3
Si da, si nu
6 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
10 voturi

 
care este legatura intre un wc si civilizatia italienilor?ca poti sa faci acelasi lucru in ele

spune:

20.02.2009, 16:33

Si vendetta au inventat-o Michelangelo,Dante Alighieri si Leonardo da Vinci?

Decalaj de civilizatie.Intre romani si italieni.
In primul rand as vrea sa stiu ce se intelege prin civilizatie in contextul actual al faptelor din Italia.
Ca italienii sunt mai civilizati decat romanii?Cu ce este media italiana mai civilizata decat media romana?
Civilizat este italianul cu Lamborghini si bine imbracat iar romanul cu blugii lui si abonament de autobuz este barbar?
Daca a mai ramas ceva de civilizatie la italieni atunci asta se gaseste in muzee,monumente si in palatele pe care inca le mai au.
Ce numiti civilizatie in ziua de azi la italieni ca nordul Italiei este fascist iar sudul este plin de tiganii italieni care se ocupa cu traficul de droguri din Africa in Europa si cu asasinatele la comanda?
Cata civilizatie a plecat din Italia in America de sud si America de Nord si Marea Britanie?Pana si actorii italieni au cerut nationalitate americana numai ca sa nu se spuna ca sunt ca bunicii lor.
Vedeti cum putem si noi romanii sa credem ca toti italienii care au... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
4,6
Total de acord
9 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
9 voturi

 
Rocan

spune:

20.02.2009, 16:38

O surpriza palcuta!

D-le Dancu jos palaria. Sigur ca nu imi place ce spui, dar din pacate asta e adevarul. Si cum adevarul de cele mai multe ori nu convine asa se explica si o buna parte a comentariilor care reflecta exact diferenta de civilizatie de care vorbim. Dar mai trebuie sa recunoastem ca au si ei dreptatea lor. Civilizatia e grea, e apasatoare, inconfortabila pentru cei care nu sint obisnuiti cu ea. Ei se simt bine cind scuipa peste tot, injura, violeaza, fura etc. Si chiar daca nu sint majoritari reusesc sa pingareasca numele unei natii intregi pentru ca sint totusi prea multi si sint lasati sa iese in fata si sa acopere cu mizerie in jurul lor.
Dar o mare vina si responsabilitate o au si ceilalti, cei civilizati si cu bun simt, care sint indiferenti, de multe ori lasi, pasivi si prea toleranti.
Dam toata ziua vina pe politicieni uitind ca politicienii reflecta starea natiei din care au iesit. Practic si cu ei e aceeasi problema. Majoritatea celor de buna credinta tolereaza cu indiferenta... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
3
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
11 voturi

 
Geto-dacul

spune:

20.02.2009, 18:07

Erata

Deficit de educatie, nu decalaj de civilizatie, atentie mare la ce cuvinte utilizati, domnule roman!

Pro / Contra
4
De acord
4 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

 

Un ratacit in tranzitie

    raspunde:

20.02.2009, 18:46

AI DREPTATE!

Deficit de educatie! Iar pentru tov. Dancu si deficit de cultura si exprimare... Pacat!

Pro / Contra
3,9
De acord
7 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
8 voturi

ana lugojana

    raspunde:

21.02.2009, 03:19

nu sunt convinsa (geto-dac)

educatie= civilizatie
dl. roman dancu are dreptate.

Pro / Contra
3
Si da, si nu
4 voturi
Calitatea comentariului
2,6
Acceptabil
5 voturi

strain de tara

spune:

20.02.2009, 19:15

80% OK

De acord, mai putin ultima fraza. Media sociala e valabila intotdeauna. D-nul Dancu vrea sa socheze putin.
Nu sintem nici mai buni nici mai rai decit alte popoare. Avem o justitie mizerabila, cumparabila. Ne-am obisnuit cu raul pentru ca nu putem schimba societatea (de unul singur) si atunci o acceptam ca sa nu innebunim. E destul ca statul sa puna frina tuturor nenorocitilor dintre noi si descoperim ca cei ramasi sint oameni intregi la minte.
Ne impartim in doua categorii: Romini care-i proslavim pe straini (italiein in acest caz) si romani care ii hulim. Realitatea e la mijloc. Si italienii au nenorocitii lor, necivilizatii lor.
Sint de acord cu ministrul de externe roman care a luat putin mai tare guvernul italian. Nu poti sa te duci ca turist in Italia, sa iti cheltui banii acolo si sa-ti fie frica sa iesi pe strada ca vei fi linsat de "italienii exasperati de raufacatorii romani".
In acelasi timp insa, guvernul roman ar trebui sa impuna masuri drastice impotriva romanilor... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

 
roman necajit

spune:

20.02.2009, 22:45

zorro

DACA NIVELUL DE UNEI NATII ESTE DAT DE NIVELUL CEL MAI DE JOS;CARE E NIVELUL AUSTRIEI CU CELE " MARI SI LATE CAZURI DE SCLAVIE SEXUALA SI PROCREERE CU PROPRIA FIICA,AL bELGIEI;CU ACEI PEDOFILI UCIGASI(MARC Dutrou et cie),al Italiei cu hoardele de pedofili atacand Estul Europei(nu mai vorbesc de cele 7 mafii din Italia),al Germaniei,cu mama care si-a ucis 5 copii si le.a ars apoi trupurile in acid,al Rusiei,cu acel ..om?!? care a ucis 52 persoane intr-un parc al Moscovei,vrand sa doboare recordul altui slav,un ucrainean care a rapus circa 60...Lista e foarte ,foarte lunga.Romanii au un loc mai curand (de fapt,sigur) modest in topul bestialitatilor!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

 


Vezi toate cele 39 comentarii