Romanii din Italia ii cer ajutorul lui Basescu

   

Romanii din Italia ii cer ajutorul lui Basescu
Asociatia Romanilor din Italia acuza autoritatile de la Bucuresti ca nu sprijina romanii din Peninsula in demersurile acestora pentru detensionarea situatiei create de moartea Giovannei Reggiani, victima unei agresiuni pentru care e acuzat un roman de etnie roma.

Asociatia Romanilor din Italia i-a adresat, sambata, o scrisoare deschisa presedintelui Romaniei, Traian Basescu, prin care ii solicita acestuia prezenta in Italia, acuzand in acelasi timp autoritatile romane de indiferenta.

Romanii din Italia se plang ca au fost lasati singuri si ca le este frica de "retorsiunile contra cetatenilor romani, vinovati ca au acelasi pasaport cu un criminal".

Din cauza terorii in care se afla comunitatea romaneasca, toate manifestarile din Italia programate pentru Ziua nationala a Romaniei au fost anulate, din cauza ca romanilor le este frica de represalii din partea cetatilor italieni, revoltati de recenta infractiune comisa de romanul de etnie roma, Nicolae Romulus Mailat, care a dus la moartea Giovannei Reggiani.

"Deja patru romani care mergeau la cumparaturi intr-un supermarket din Roma au ajuns la spital, unul dintre ei in stare foarte grava, dupa ce au fost atacati de un grup de extremisti cu fetele acoperite de cagule", spune presedintele Asociatiei Romanilor din Italia, Eugen Terteleac.

"La trei zile de la explozia cazului romanului criminal de la Roma, nicio autoritate a statului roman nu iti face simtita prezenta la Roma. Deocamdata suntem lasati singuri!", arata scrisoarea romanilor.

Asociatia Romanilor din Italia sustine ca Ministerul de Externe de la Bucuresti nu si-a facut simtita prezenta in niciun fel la Roma, iar Ambasada Romaniei din Italia nu poate fi contactata. "Incercati sa sunati la orice telefon al ambasadei si veti sta ore intregi fara sa raspunda nimeni. Aberantul comportament al institutiilor romanesti agraveaza situatia romanilor din Italia, care sunt ai nimanui in acest moment", potrivit scrisorii trimise presedintelui Basescu.

Asociatia Romanilor din Italia condidera ca Romania trebuie sa dea un semnal clar ca ii pasa de cetatenii sai, singura solutie vazuta de acestia fiind o prezenta in Italia la cel mai inalt nivel. "Presedintele Romaniei este cel care ar trebui sa intervina urgent, pentru ca in Italia traiesc peste 5% din cetatenii Romaniei", solicita asociatia.

Recentul val de reactii negative ale italienilor fata ce cetatenii romani stabiliti in Italia a fost cauzat de moartea Giovannei Reggiani, in varsta de 47 de ani. Aceasta a fost deconectata de la aparate joi, la doua zile dupa ce fusese jefuita, agresata si abandonata in stare de inconstienta intr-un sant din apropierea unei tabere de romi de langa Roma, de care este invinuit cetateanul roman Nicolae Romulus Mailat.

Corpul victimei a fost supus unei autopsii vineri, in timp ce suspectul era interogat. Din informatiile disponibile la acel moment, nu era clar daca victima a fost si violata, asa cum anuntase initial presa italiana. Mailat recunoaste doar infractiunea de jaf, negand ca ar fi agresat-o pe Reggiani in vreun fel.

Oroarea incidentului a determinat executivul sa convoace miercuri seara Consiliul de Ministri pentru a adopta un decret de lege prin care guvernul isi propune ca "faca posibila executarea imediata a indepartarii cetatenilor comunitari din motive de siguranta, in situatiile definite de proiectul de lege in materie de siguranta urbana", potrivit unei note a guvernului. Documentul a fost semnat joi de presedintele tarii si a intrat in vigoare vineri, dupa ce a fost publicat in Monitorul Oficial.

Primii patru romani au fost expulzati din Milano si au ajuns la Bucuresti in noaptea de vineri spre sambata.
Sambata, 03 Noiembrie 2007, ora 15:23
Sursa: Ziare.com
Autor: Bogdana Boga

Articol citit de 2189 ori

Vezi toate cele 20 comentarii
 
un electoral

spune:

03.11.2007, 15:57

D-lui presedinte

Domnului presedinte Basescu,

Subsemnatul, un electoral dintre multi altii, va solicita sa veniti in Italia deoarece numai asa am intelege cu totii ca, desi pare, statul roman nu este mort.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
canada

spune:

03.11.2007, 16:07

incompetenti

Autoritale romane care se pare ca sint niste amatori disponibil numai sa-si incaseze leafa si sa faca poze pt ziare, ar tb sa adopte o atitudine ferma nu neaparat cerut de scuze cum propune unul din psd sau un prohod de preoti, mai ieftin, si cu asta chipurile si-au facut treaba.
Ar trebui autoritatile sa arate ca ii derannjeaza atitudinea rasismului european fata de romani (pt ca s-a ajuns prea departe)
si daca nu se ia nicio atitudine si din partea europenilor, sa ameninte cu retragerea trupelor din Irak ce apara pe alti tigani cu pretul vietii.
Inclusiv ar fi bine sa fie scos din vocabularul lb romane cuv rrom (un non sens) si folosirea cuv tigan asa cum se foloseste in toata Europa pt a nu se mai crea confuzii.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 

ROMANESCU

    raspunde:

03.11.2007, 17:02

DE ACORD !!!

Sunt intrutotul de acord cu parerea confratelui din Canada ,atat ca si parere despre autoritatile romane ,cat si despre atitudinea ce trebuie luata in momentul de fata.
ESTE O ACTIUNE PUTERNIC ANTI-RASIALA ,XENOFOBA ,ANTI-ROMANEASCA, ARATAND CLAR CA EUROPA (nu numai Romania) ESTE MAI APROAPE DE "EVUL MEDIU", DECAT DE O CIVILIZATIE DEMOCRATICA.
Va intreb ,fratilor, de ce am fost condamnati noi, romani,de rasism si xenofobie in dosarul de aderare la Comunitatea europeana ?
Toata Europa este asa !!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Popa Natu, tot din Canada

    raspunde:

03.11.2007, 18:09

Pt. Canada

Fratioare,
Nu-i asa ca cea mai buna aparare este atacul ? Pana la urma ,unii ca tine o sa-i scoata vinovati pe italieni de ceea ce le fac multzi dintre romani ? Auzi tu, sa ameninte cu retragerea trupelor din Irak ? Mai tu esti prost sau te faci, care crezi tu ca e ponderea acelor trupe de KKT, ai tu impresia ca romanii duc greul razboiului din Irak ? Prezenta romaneasca in Irak este mai degraba un gest simbolic de asociere la ideile de ocupant ale NATO. Si inca ceva, Romania este in Irak nu la cererea Europei ci a imbecilului de la Casa-Alba. La urma urmei cea mai buna treaba ar fi excluderea Romaniei din UE. Astfel , tarile occidentale vor putea acorda vize de imigrant si de munca unora care le merita. Acum, orice tzigan si orice analfabet fara nici o calificare profesionala poate patrunde in UE doar pe baza de buletin. Mana cereasca pt. hoti, criminali, jefuitori si cersetori !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

canada

    raspunde:

03.11.2007, 18:37

pt popa

Popa Natu asta nu e primul infractor din lume si nici ultimul. Se pare ca tu esti de acord sa sufere toti romanii din cauza unui tigan si a altora ca el. De ce nu il trateaza ca pe un infractor oarecare mai ales ca pina acum ne scoteau ochii ca sintem rasisti cu tiganii?
Cita vreme italienii ataca oameni nevinovati, apararea poate fi mai dura. Prea isi bat joc de toti romanii si prea ii baga pe toti in aceeasi oala.
Italienii sint vinovati ca le da conotatii rasiste mai ales la adresa tuturor ROMANILOR (asta se pare ca nu ai observat) si dupa unii tot ei tb sa-si ceara scuze.
Chestia cu iarakul era un gest de protesc simbolic pe scena internationala, europenii tac si aplaudda ceea ce nu este normal, nu a zis nimeni ca duc greul, dar pt Romania e un sacrificiu aproape gratuit ( si nu-ti **** griji ca imbecilul nu i-a hatariri de unul singur este doar o marioneta).
Totusi solutia ta cu excluderea ro din ue mi se pare o solutie stupida.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

nick

    raspunde:

04.11.2007, 02:22

Incompetenti intr-adevar

Confratele din Canda are foarte mare dreptate.. Ar fi trebuit ca autoritatile romane sa dovedeasca o atitudine mult mai ferma in relatie cu cele italiene. Pentru ca "meritul" principal pentru criza in care s-a ajuns apartine autoritatilor si mass-mediei italiene care au inflamat evenimentul si care au avut o atitudine ce aminteste de perioada interbelica.
iar ca un roman care traieste in SUA ma intreb oare ce atitudine ar fi avut autoritatile italiene daca SUA ar fi hotarat sa le trimita inapoi toti banditii pe care i-au exportat aici.Cu siguranta cu totul alta fata de cea a autoritatilor romane. Cu siguranta, italienii sunt ultimul popor de pe pamant care sa culpabilizeze o intreaga natie pentru violenta savarsita de o anumita persoana.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Popa Natu

    raspunde:

04.11.2007, 03:57

Replica

Ai dreptate, imbecilul de la Casa Alba e dirijat in primul rand de marile companii petroliere (care au sediul ca prin hazard in Texas).Nu degeaba de cand prietenii tai , americanii o freaca in Irak , pretul petrolului brut a crescut de la 18 dolari barilul in 2003 la 96 de dolari acum ! Hai, te rog , aplauda-i pe americani !!!! Admit ca am gresit cand am spus ca Romania ar trebui exclusa din UE, ceea ce am vrut sa spun e ca nu ar fi trebuit primita in UE dar cum Europa de vest are foame de piete de desfacere si de mana de lucru de **** si f. ieftina, au acceptat Romania si Bulgaria. Consecinta (dupa logica balcanica) ar fi ca acum trebuie sa accepte Romania cu tot KKT-ul care ne este tipic. Tu vezi ce se-ntampla in Romania in prezent, mai frate ? Vezi cum fura si mint si belesc unii (cam tot aceeasi dar obladuiti in tot felul de satre pe care ei le numesc partide) ? Mie unul nu mi-e rusine sa admit ca sunt roman dar MI-E SILA cand ma uit la neamul meu (cu romani, politicieni si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

verbatim

spune:

03.11.2007, 16:19

a

de ce li se permite tziganilor sa-si puna cortul unde le trece prin cap? asta nu inteleg eu. daca eu mi-as face o baraca in parc, imediat ar veni politia si m-ar aresta pt ca sunt alba. dar pt tzigani se poate si ce nu se poate!
e strigator la cer!
de ce tziganilor le este permis sa umble gratis cu tramvaiul, troleul, autobuzul - cersind cu un pahar de plastic in mana si sa-i deranjeze pe calatori cantand la acordeon ?
eu daca fac asta sare lumea pe mine si ma da jos pt ca sunt alba!
de ce tziganilor li se dau ajutoare din banii mei/nostrii pe care-i platim pt asigurari?
de ce nu exista pedeapsa cu moartea pt toti banditii ucigasi?
de ce li se da numai peste bot cu legea "de hartie" ca unui caine care nu asculta, cu ziarul...
totul e prea moale si lasa-ma sa te las in lumea asta - de aici incep cele mai mari tragedii si conflicte.
pe fata Romaniei s-a pus o pata care nu mai iese - nu vreau sa fiu pesimista, dar mi-e rusine si mi-e mila da toti romanii cinstiti care lucreaza... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
dan

spune:

03.11.2007, 16:26

Unde esti tu Raduleasco Tiganu ?

Unde esti tu Raduleasco Tiganu cu campania si "imaginea" ta in mass media? Cu puterea ta nemarginita poti sa ajungi si aici la UNESCO - vin-o si tu cu o solutie.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
Titirca inima rea

spune:

03.11.2007, 16:48

Se poate drege busuiocul !

Italia a fost pusa in fata unor repetete acte teroriste de cea mai joasa speta ! Jignita in bunele ei intentii intreaga Italie reactioneaza I
In acest moment si foarte multi ani de aici in colo , imaginea romanilor in Iralia nu va putea fi mai buna ! Ne putem astepta la reactii extrem de violente contra tuturor romanilor din italia , fara exceptie ! Actele extremiste nu vor intarzia nici ele ! Este o alarma de gradul "0" pentru toti romanii din Italia ! Singurul lucru eficient pe care statul roman il poate face , este repatrierea romanilor care nu se simt in deplina siguranta ! Motivatiile noastre ai actele de clementa oficiale nu au cum sa indrepte situatia creata !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
popa

spune:

03.11.2007, 17:03

Campanie Electorala

Sunt solidara cu romanii adevarati din Italia. Locuiesc in strainatate si stiu cum este sa muncesti din greu, sa fii departe de ai tai si sa incerci sa-ti construiesti un viitor de care sa nu-ti fie rusine. Imi aduc aminte ca in urma cu cateva luni cand s-a votat impotriva suspendarii presedintelui Basescu, se facea mare valva cum romanii din afara cu mic cu mare s-au grabit sa mearga la vot. Unde esti acum Dl Presedinte? Presedintele carui popor esti? Ma simt absolut neputincioasa si fara speranta ca cineva mai poate face ceva. Pacat de tara si de popor cand niste bestii politice incepand cu Iliescu, Nastatse si terminand cu Tariceanu si Basescu isi bat joc de intreaga natie dupa bunul lor plac. Citeam cu ceva timp in urma cum Dl Basescu si-a cerut scuze tiganilor in numele romanilor nu mai stiu pentru ce vina. E absolut ridicol. Natia asta nu a facut decat sa fure, sa omoare si sa insele.Insa sa nu uitam ca sunt multi, foarte multi si tare folositori in campania electorala, asta e... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 

basescu

    raspunde:

03.11.2007, 17:12

in sfarsit m-ai prins cu rata in gura

Ce sa fac draga popa daca sunt un presedite pervers, care nu-mi vad decat propriul interes, care urmaresc scopuri pur politice si singcer sa fiu nu pre imi pasa de marea masaa romanilor de oriunde ar fi ei. Asta e. Asa m-ati votat asa ma aveti. Daca scrii asa ceva sigur esti printre cei care nu m-au votat la alegeri sau referendum. Drepr pentru care nu sunt si presedintele tau. Sa-mi fie rusine.Ha, Ha, Ha

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

r.c

spune:

03.11.2007, 17:50

nenorociti italieni

nu se deosebesc nici cum de tiganiile romanesti.
au fost primii care s au bucurat de copii nostri si de regulat femeile noastre ca se duceau pline de necaz sa cistige un ban pentru copiii din tara ,si le au intins citiva euro si le au transformat in **** si prostituate ,ne au distrus familiile romanilor ,puneti va rog acest fenomen in balanta si vedeti ca mizeria italienilor e mai mare .romani daca va injosesc nu va lasati ca si voi sunteti oameni .nu apar criminalii si hotii .
dar politia italiana de ce nu si face treaba .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
un fost roman

spune:

03.11.2007, 20:20

M-am saturat de TI.GA.NI.

Mi-este sila de Romania si guvernantii ei corupti si impotenti.
Mi-este sila de ziaristii romani lipsiti de verticalitate, profesionalism si curaj.
Mi-este scarba de toti aceia care in numele libertatii de expresie terfelesc numele de roman si ROMANIA asocindu-le cu cele de rrom si Rrom-ania.
Mi-e sila de toti aceia care ascund faradelegile TI.GA.NILOR in spatele cetateniei romane. Care este vina mea ca roman de trebuie sa-mi fie rusine de ceea ce fac TI.GA.NII din Romania.
Ce ar fi trebuit sa fac eu ca roman cu cetatenie romana ca sa-i civilizez, sa-i integrez pe TI.GA.NII din Romania? Trebuia sa-i fi adus cu forta la scoala? Sa-mi impart banii castigati prin munca cu acesti paraziti? Sa-i spal de rapan si paduchi? Sa ma las batut, insultat, umilit de aceste scursuri imputite si sa pretind ca-i iubesc ca pe fratii mei. Sa le acord apelativul de romani acestor tuciurii evident de alta origine decat cea romaneasca.
Spuneti-mi stimabililor ce ar fi trebuit sa... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
alecu

spune:

03.11.2007, 20:28

ce am fost si ceam ajuns....

E strigator la cer cea ce vad si cea se antampla e ceva de mare prostime a unor natarai care stim toti cine sunt decat rromi, nam cu ei nimica dar neau facut de tot rasul si noua romanilor ni sa anchis usile; eu de exemplu am 22 de ani si locuesc an Belgia mia fost atata de greu sa ami gasesc un job, pt ca mau vazut ca sunt un roman toata lumea uraste acu Romania din cauza romilor ami pare rau dar astai este adevarul mai bine am iesi toti si am face protest defapt noi suntem agresati fizic si luati an batjocara din cauza romilor.... ideea mea e sa nu le mai de drumul din tara accestor nenorociti care neau anchis viitorul rusine celor care le dau prioritae as avea mute de spus dar nu avem cum opri acest sistemca deja suntem pierduti o tara asa educata si civilizata ne murdarito rromi

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
un fost roman

spune:

03.11.2007, 20:47

M-am saturat de TI.GA.NI

Mi-este sila de Romania si guvernantii ei corupti si impotenti.
Mi-este sila de ziaristii romani lipsiti de verticalitate, profesionalism si curaj.
Mi-este scarba de toti aceia care in numele libertatii de expresie terfelesc numele de roman si ROMANIA asocindu-le cu cele de rrom si Rrom-ania.
Mi-e sila de toti aceia care ascund faradelegile TI.GA.NILOR in spatele cetateniei romane. Care este vina mea ca roman de trebuie sa-mi fie rusine de ceea ce fac TI.GA.NII din Romania.
Ce ar fi trebuit sa fac eu ca roman cu cetatenie romana ca sa-i civilizez, sa-i integrez pe TI.GA.NII din Romania? Trebuia sa-i fi adus cu forta la scoala? Sa-mi impart banii castigati prin munca cu acesti paraziti? Sa-i spal de rapan si paduchi? Sa ma las batut, insultat, umilit de aceste scursuri imputite si sa pretind ca-i iubesc ca pe fratii mei. Sa le acord apelativul de romani acestor tuciurii evident de alta origine decat cea romaneasca.
Spuneti-mi stimabililor ce ar fi trebuit sa... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
Axente

spune:

04.11.2007, 01:35

Vor ajutor acum

Cat l'au ajutat ei pe Base ? L'au lasat sa se lupte singur cu tigania , fanariotismul si comunistii din tara.
Au plecat nebuni de lacomie dupa castiguri.
Tara asta nu a fost parasita 2 mii de ani;
A fost posibil acum; natiunea Romana nu'si merita pamantul dat de Dumnezeu.
A

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
erie- Detroit

spune:

04.11.2007, 02:26

popa natu...

nu ai dreptate , Bush nu este imbecil ! ce-ai face tu daca cineva ti-ar omori nevasta (scuze) , pana islamul ( tigani ) nu va fi pus cu botul pe labe nu vom avea pace , iar despre tiganii din Romania cei care s-au declarat de etnie tiganeasca la referendum , si din cauza delictelor care depasesc 80% din randul lor sa fie trasi la raspundere prin plecarea din tara ( numai cu invitatie ) deci viza de la statul respectiv , iar cei din Romania sa spuna si sa documenteze cu acte vilele lor , sa fie legi fff aspre , nu se va supara nimeni , nici cei cu drepturile omului sper ! mie nu-mi convine sa vina tiganii aici in USA ptr-ca voi avea si eu de suferit si toti Romanii , apropo popa Natu dupa cate stiu era din comuna jebel - langa timisoara sau aproape , o zi buna

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
Bula

spune:

04.11.2007, 06:00

Dar cu Mutu ce-ai avut ?

Pai sa depuna Mutu cautiune pt. tziganii criminali din Italia , ca sunt din neamul lui ! Lasand gluma la o parte, solutie nu prea exista fiindca primind Romania in UE, fraierii din vest au primit-o si cu ce are ea mai rau .Tziganilor nu poti sa le retragi pasapoartele, fiindca daca o faci, tot UE te va dojeni ca nu respecti drepturile omului. Cand eu va spun ca Romania nu trebuia primita in UE, ma calificati toti drept tradator al neamului ! Stati un pic si cugetati la rece ! Eu sunt de parere ca daca Romania nu ar fi membra in UE, n-ar mai putea intra in Europa toate jegurile noastre ci doar cei care prezinta garantii pentru tarile din vest. In ceea ce priveste forta de munca, tot asa, sa obtina viza si permis de lucru doar cei de care e nevoie "acolo" nu toata tziganimea si hotzimea din Romania.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 
Claudiu

spune:

04.11.2007, 08:17

Ne meritam soarta

Cu mare regret ma intreb de ce nu l-am lasat pe Antonescu sa-si termine treaba care o incepuse. Acest mare strateg si om politic a prevazut in urma cu 60 si mai bine de ani cam cum vor decurge treburile in tara noastra. Aceasta plaga a societatii europene (nu doar romane), TIGANII, au reusit in mai putin de 2 decenii sa distruga practic numele si renumele de ROMAN. Unde mari figuri ale istoriei s-au chinuit timp de 2.000 de ani sa ne aduca si sa ne mentina acolo in "lumea civilizata" ei bine, acesti suboameni au venit peste noi si ne-au terfelit imaginea si viata de zi cu zi in doar 17 ani. Am ajuns pur si simplu sa-mi fie rusine sa mentionez faptul ca sunt roman si sa ies pe strada. Dupa ce ca nu eram bine vazuti aici (in Italia) pt. ca le luam locurile de munca etc... acum mai suntem luati si de infractori, violatori si hoti. De ce nu ii trimitem de unde au venit (India), pentru ca nu au nici in clin nici in maneca cu poporul roman? De muncit pt. a-si asigura un trai cinstit si... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 20 comentarii