Gyorgy Frunda: Excluderea UDMR de la negocieri are tenta etnica

   

Gyorgy Frunda: Excluderea UDMR de la negocieri are tenta etnica
Excluderea UDMR de la negocieri are tenta etnica, afirma reprezentantul Uniunii Democrate Maghiare din Romania, Gyorgy Frunda.

"Imi lasa un gust amar, nu cred ca in doua zile poti discuta o alianta de patru ani. Inainte de a discuta programul de guvernare ar trebui sa se decida daca UDMR va fi la guvernare sau nu, pentru daca noi vom participa la guvernare e firesc sa participam si noi la discutii", a declarat Gyorgy Frunda, la Realitatea TV.

El a adaugat ca PD-L are o datorie politica si morala fata de UDMR. "In patru ani cat am fost la guvernare ne-am dovedit competenta si cred ca putem fi un punct de stabilitate in Guvernul Romaniei", a adaugat Frunda.

"Ma mira si atitudinea PSD-ului pe care i-am sustinut in Parlament. Acest vot unanim de excludere a UDMR-ului imi lasa un gust amar.

Stiu ca domnul Geoana l-a cautat pe domnul Marko, a cautat UDMR pentru a discuta sa stea impreuna la Guvern. A existat o decizie de principiu de colaborare cu PSD si apoi am aflat de la televizor ca suntem exclusi de la orice forma de guvernare", a conchis Gyorgy Frunda.
Citeste mai multe despre Gyorgy Frunda UDMR PSD exclus UDMR
Miercuri, 10 Decembrie 2008, ora 08:37
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 1603 ori

Vezi toate cele 36 comentarii
 
Rank user: x2

10.12.2008, 08:30

Pozitie rezervata

bah gyury,

nu are tenta etnica ci exclusiv scop ecologic, daca intelegi:))

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
32 voturi

 

Jerome

Rank user: x5

10.12.2008, 09:50

Sa intram in normalitate !

Cred ca intr-o tara asezata din punct de vedere democratic, nu mai sunt partide ( e f important - partide !! ) constituite pe criterii etnice.
Ca sunt asociatii, ligi , orice alte forme pe care legea le permite, nu numai ca este f bine, dar cred ca sunt chiar necesare. Dar partide ?!?
In acest moment, romanii, prin excluderea PRM-ului din parlament, au dat un semnal f clar de normalitate. Acum UDMR-ul cu cine se va lupta in parlament ?
Daca se lupta pentru diverse legi economice, pentru o anumita orientare economica, clar vor fi pe o anumita zona a politicii nationale si europene.
Daca se lupta pentru anumite legi de orientare etnica, nu mai sunt partid ci o asociatie care apara interesele nationalitatii respective, care si asta este f bine si normal.
Poate ca o intrare definitiva intr-o normalitate europeana, ar fi transformarea UDMR-ului intr-o asociatie( asa cum sunt peste tot ) iar in parlament sa avem partide de diverse orientari politice ( socialisti -... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
19 voturi

Rank user: x2

10.12.2008, 09:55

Jerom,

dincolo de anormalitatea existentei partidelor constituite pe criterii etnice, ele sunt chiar interzise in UE!
Asta ramane pentru mine o mare nedumerire - cum e posibil ca udmr sa-si continue existenta in Romania???

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
20 voturi

Rank user: x5

10.12.2008, 10:00

Romania mereu surprinzatoare

Ai dreptate dar sa acceptam ca in anii '90 au fost framantari care poate justificau aparitia unui UDMR, dar acum ?!?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
11 voturi

koko51955

Rank user: x5

10.12.2008, 09:59

ptr "badicul"

Subscriu la opinia ta, care mi se pare cea mai reala. Am zis.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
8 voturi

Rank user: x2

10.12.2008, 12:15

cu siguranta e vorba despre prima mea postare:)

multumesc, uneori sunt neasteptat de logic:)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

SS

    raspunde:

11.12.2008, 07:27

amanunte

domnul frunda vorbeste "politicieneasca" daca afirma ceea ce titlul sugereaza . daca gindim logic el nu aduce nici macar un argument simplu ,la subiect pentru ca sa-si sustina afirmatiile (daca a afirmat asa ceva ! )in schimb dinsul ridica sabia etnica ,ceea ce nu este demn de un politician intr-o tara europeana in ziua de azi.
tipul asta de politician ce joaca cu arma etnica ,trebuie sa dispara din romania . cred ca ar fi timpul ca si udmr-ul sa-si faca putina curatenie in propriul partid si sa invete ,ca si celelalte partide politice ,ca in romania anului 2009 , atitudinea si aroganta pe care au dovedit-o timp de 18 ani , nu mai este acceptabila . nu va mai supota lumea !
asa ca ...spor la reforma ! iar atunci cind sunteti cu sufletul curat ,cred ca sunteti asteptati din nou la guvernare ,aveti si dunmeavoastra oameni valorosi in partid ....ei trebuie lasati sa conduca ! promovati cultura magheara in tara si in europa in loc sa tot insistati cu nationalismul.veti obtine mult mai... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Rank user: x5

10.12.2008, 09:15

Pozitie rezervata

Domnule Gyorgy Frunda, e rindul PARTIDEI ROMILOR dumneavoastră ati beneficiat destul de NAIVITATEA NOASTRĂ !

Si dumneavoastră nu odată ati avut pozitii sovine ba voalat ba pe fată NOI CETĂŢENII ROMÂNI nu vom uita "PRESTAŢIA DUMNEAVOASTRĂ IN EUROPA " pentru STATELE NAŢIONALE vizind astfel STATUL NAŢIONAL UNITAR ROMÂN asa că "CIOCUL MIC",IGHEEEEEEEEEEEEEN?!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
24 voturi

 

Neamul lui papura

    raspunde:

10.12.2008, 14:42

Ciocu mic!!!

Asa da stat unitar roman!!!Nui bai daca nu va trebuie ungurii,va trebuie asa zisii ,,rromi,,dar mai bine sai numim asa cum se numesc peste tot an lume,,Tigani,,Apoi va mirati ca sinteti numiti neam de rrom,sau mai bine tigani.
Atunci fa comparatie atot stiutor multi neam european.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
7 voturi

Rank user: x5

10.12.2008, 15:21

măi hunule au si ungurii tiganii lor toti au tigani in Europa

si rusii verisorii vostri din tundră ...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
5
Excelent
7 voturi

dtd

    raspunde:

10.12.2008, 23:55

ddt

Partida Rromilor"Vrem la guvernare"!!!!Cu rroma Elena Udrea premier-ministru!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

o parere

spune:

10.12.2008, 07:37

???

Ce ati dovedit voi cui in 4 ani? Acum nu mai puteti face tinut secuiesc si de aia va doare? AFARA cu voi, in Panonia...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
30 voturi

 
harghiteanul

spune:

10.12.2008, 07:40

e normal

voi cand cereti dezmembrarea tarii pe ce criterii o faceti?Exclusiv etnice.Ne-ati indepartat din administratie in harghita si covasna, aveti un comportament execrabil cu romanii din cele doua judete, ati facut segregatie scolara dadu-i afara pe copiii romani si ati obtinut cele mai mari privilegii din toata europa, ca miniritate etnica.si totusi, nu va ajunge...vreti o ungarie mica, nimic mai mult.Si atunci?unde e locul vostru?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,9
Excelent
36 voturi

 
bitchslayer

spune:

10.12.2008, 07:50

mesaj

era si cazul sa nu mai avem Udmr-ul la guvernare. Daca nu le convine sa plece in ungaria.Eu unul m-am saturat de ifosele lor.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
28 voturi

 
gigi autonomu'

spune:

10.12.2008, 08:02

daca erati jidani

acu zbierati ca am fost cumva antisemiti? ca v-am pus pielea imprejur la loc? ca am cantat cantece naziste in parlament?...pai nu sunteti, atunci de ce faceti asa...AAAA yoy no ce baieti buni si de caracter sunteti, Am intelesss...ce ministrii de calitate si ce pacat ca nu mai aveti acces la banii publici...hai ia stati 4 ani in opozitie cu 6.14 % ca daca nu erati bagati in parlament acu aveati Uin Depuitat...me Domn Marko

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
24 voturi

 
Fara

spune:

10.12.2008, 08:03

Ce sa mai comentezi ? ...

Ziaristul care nu s-a semnat cauta discordie. Nu am vazut nicaieri in declaratiile date de domnul Frunda ca s-ar fi referit la ceva "cu tenta ETNICA". Daca ziaristul asa a tras concluzia, inseamna ca are niste probleme personale "cu tenta etnica" de si le refuleaza in acest articol.

Cat despre domnul Frunda, care afirma ca PD-L are o datorie morala fata de UDMR, ma intreb la care "morala" se refera? La aceea cand a tradat PNL-ul? Sau PSD-ul? Ce ipocrit!

Si legat de cei patru ani cat au fost la guvernare de citez "ne-am dovedit competenta", ma intreb care competenta? Se refera la acea competenta care il caracteriza pe domnul Laslo Georgely, fostul diretor a ANRE cu salariul si aroganta la cote maxime?

Si revin, unde AFIRMA domnul Frunda ca excluderea are tenta etnica? Domnul Frunda! Uitati-va la procentele si mandatele pe care le aveti! Nu aveti cu ce intrati la guvernare!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
22 voturi

 

gigi autonomu'

    raspunde:

10.12.2008, 08:24

l-am auzit eu aseara

a zis crede ma de aceea am scris asa mai sus...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
10 voturi

y.o.

    raspunde:

10.12.2008, 11:30

e,daca nu ai auzit ,nu a zis! a zis aseara pe REALITATEA.Nu se intelegea nimeni cu el,era rosu tot la fata de furie si ii dadea cu etnicitatea samd. Ca astia cind nu le convine ceva se dau raniti pe criterii etnice.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

88

spune:

10.12.2008, 08:40

bai *** crema...

dute si reclma la tov tokes-ul..reprezentantul lui buda-pest in UE

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
11 voturi

 
Toto

spune:

10.12.2008, 08:48

Opozitia

Dl. Frunda nu vi se pare ca opozitia ramane foarte mica dece sa avem 80% la guvernare si numai 20% in opozitie mai stati si domniile voastre in opozitie sau functiile care le veti pierde va ingrijoreaza.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
18 voturi

 

HADRAMUT

    raspunde:

10.12.2008, 09:04

Iar incep sa vanture pisica,o modalitate de santaj pentru
linistea unui guvern care-i vinde pe romanii din Har-COV.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
12 voturi

Helmut

spune:

10.12.2008, 09:21

...

udmr-ul nici macar pe maghiarii din Romania nu-i reprezenta... Ei si-au reprezentat tot-timpul doar propriile lor interese...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
14 voturi

 
88

spune:

10.12.2008, 09:21

pai ba jagardea...

...din moment ce sinteti(o adunatura)etnica...,ce pretentii mai aveti...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
18 voturi

 
U2

spune:

10.12.2008, 09:31

este adevarat

dar segregarea etnica este ceea ce a promovat UDMR intotdeauna, iar acum se plange...
Acest UDMR a facut mult rau maghiarilor din Romania, sincer nu cred ca-i reprezinta.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
13 voturi

 

Paul73

    raspunde:

10.12.2008, 09:45

Reprezentare

Dar restul partidelor va reprezinta? Nu vedeti ca toti cauta sa apuca ciolanul cel mare. A revenit FSN-ul cu copii comunistilor la putere. Toti care s-au perindat prin sferele puterii au facut pentru interesul lor personal. Iar vorba aia cu fiecare popor are conducatorii pe care ii merita este valabil si aici.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
12 voturi

U2

    raspunde:

10.12.2008, 10:07

Paul,

Aici vorbeam despre UDMR, nu despre alte partide.
Oricum, reactia ta este tipica, in loc sa discutam despre un subiect deviem discutia spre altele, pe principiul ca si altii fac la fel. Acum, ca fac bine, ca fac rau, asta e alta poveste, pentru tine conteaza doar sa lovesti si sa condamni. Solutiile nu fac parte din modul tau de gandire.
Si daca cumva te simti jignit, sa stii ca nu asta am vrut. Daca vroiam raspunsul meu ar fi sunat (aratat) altfel...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
5 voturi

Paul73

    raspunde:

10.12.2008, 12:22

Ptr U2

Stimate U2. Nu sunt fan UDMR sau PCM, dar nu pot sa fiu de acord cu afirmatia dvs in legatura cu fraza ca "UDMR a facut mult rau maghiarilor". Trebuie tinut cont ca inca exista aprox. 1,7 milioane de etnici maghiari. Cine sa-i reprezinte?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
1,7
Neimportant
6 voturi

Y.O.

    raspunde:

10.12.2008, 12:47

DA' NU SCRIE ROMAN PE BI-UL LOR?SCRIE UNGUR? DACA E S-O LUAM ASA,NICI PE MINE NU MA REPREZNTA NICI UN PARTID ACTUAL DIN ROMANIA,MAI EXACT,NICI UN POLITICIAN.CE SA FAC,SA-MI FAC PARTID?DE FAPT AI RECUNOSCUT CA E UN PARDID ETNIC.CE NEVOI SPECIALE AU UNGURII SI CEILALTI NU?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

jjjjj

    raspunde:

11.12.2008, 01:14

jjjj

Au fost 1.33 mio la recensamantul din 2002.Din astia,200.000 sunt tigani.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

defrag

spune:

10.12.2008, 09:57

Inceputul sfarsitului

Stimate domn Frunda, 2 aspecte as dori sa va aduc la cunostinta: 1. Nu-i reprezentati nicidecum pe maghiarii din Romania, ci doar pe bozgori - adica acei cetateni romani care nu au nici un pic de respect pentru aceasta tara si care pe deasupra mai si pun botul la toate prostiile UDMR-ului, transformandu-i pe liderii acestuia in baroni locali. Deci mai slabiti-ma cu procentul acesta constant de 6%. 2. UDMR-ul merita sa fie exclus de la guvernare pt. totdeauna pentru ca a facut doar rau acestei tari. Ne-au facut doar de rusine si nu au contribuit cu nimic la propasirea tarii sau a minoritatilor nationale pe care le reprezinta (cei care au fost prin Harghita, Covasna sau Mures, stiu despre ce vorbesc). NU in ultimul rand, ar fi un gest de maturitate politica din partea fortelor politice din Romania sa impiedice oice partid cu comportament sovin si antiromanesc sa mai ajunga la guvernare vreodata.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
7 voturi

 

Un ardelean deceptionat

    raspunde:

10.12.2008, 10:51

un nedumerit

Dupa lectura textelor din bloguri,ii dau dreptate secuilor ca vor autonomoie.Nici eu nu pot suporta asemenea speci zisi Patrioti!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
7 voturi

defrag

    raspunde:

10.12.2008, 11:30

defrag

Ardelene, cred ca nu ai inteles nimic din mesajul meu. Dar de dragul discutiei: ti-ai pus problema ce ar insemna ca de maine sa fie un tinut autonom in acele judete? Si pentru noi si pentru ei ...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

lb romana

    raspunde:

10.12.2008, 11:32

ai uitat un i . vai mama ta.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
3 voturi

AlTeodoreanu

spune:

10.12.2008, 15:51

protejarea calomniatorilor romanilor

Dar calomnierea si insultarea romanilor si protejarea infractorilor unguri nu are tenta etnica? Dar autonomia, discriminarea romanilor, discriminarea pozitiva, angajarea ungurilor in locul romanilor dati afara prin diverse motive sau si mai rau nu au tenta etnica? Dar demitizarea istoriei si civilizatiei romane si povestile de adormit copii si teoriile distorsionate grosolan despre istoria romanilor si a ungurilor nu au tenta etnica?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

 
Fost coleg de facultate

spune:

10.12.2008, 17:15

Moshule cu barba sura...!

Mai Gyuri Bacsi,pai in 1971, pe vremea cand erai student in anul I al Facultatii de drept din Koloszvar,la drept constitutional,profesorul Tudor Dragan te-a invatat ca guvernul e format de cei ce castiga alegerile. Mi se pare ca la examenul de drept constitutional ai obtinut nota 9 sau 10 , asa ke...nu estem bun sa estem superat.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 

Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 36 comentarii