Romanii, printre cele mai religioase natii de pe Planeta

   

Romanii, printre cele mai religioase natii de pe Planeta
Pentru opt din zece romani, religia joaca un rol important in viata. Mai religiosi decat romanii sunt irakienii, iranienii, egiptenii si locuitorii din Bangladesh si Sri Lanka.

Aproximativ 78% dintre romani au raspuns afirmativ la intrebarea "Este religia o parte importanta din viata ta de zi cu zi?", conform rezultatelor unui sondaj Gallup, citat de EU Observer.

La fel de religiosi ca romanii sunt irakienii (79%) si iranienii (83%).

Cele mai religioase tari din UE sunt Italia, Portugalia, Polonia, Romania si Grecia, reiese din sondaj.

Totusi, topul celor mai religioase state din lume nu este condus de o tara din UE, ci de Egipt, unde toti cei intrebati au raspuns pozitiv. Urmeaza Bangladesh si Sri Lanka (fiecare cu 99%).

Cateva state africane, Congo, Malawi si Senegal, alaturi de Indonezia si Emiratele Arabe Unite sunt, de asemenea, printre statele in care religia este foarte importanta.

La polul opus se afla Estonia, tara cu cei mai putini cetateni credinciosi (14%). Aceasta este urmata de statele nordice, precum Suedia (17%) si Danemarca (18%). Religia nu este foarte importanta pentru cetatenii din Marea Britanie, Finlanda, Olanda, Lituania, Letonia si Bulgaria.

Bogatii, mai putin religiosi

Potrivit analistilor Gallup, rezultatele sondajului pot fi partial explicate de faptul ca "nivelul religios al populatiei este in stransa legatura cu nivelul de trai".

Opt dintre cele 11 tari unde aproape toti respondentii au raspuns pozitiv la intrebarea "Este religia un factor important in viata?" sunt natiunile mai sarace din Africa si Asia.

In SUA, doua treimi dintre cei chestionati au raspuns pozitiv, aceasta fiind cea mai credincioasa "tara bogata" inclusa in clasament. Studiul a fost efectuat in 143 de tari.
Citeste mai multe despre credinta sondaj gallup credinciosi atei UE religie
Joi, 12 Februarie 2009, ora 08:39
Sursa: Ziare.com
Autor: Anca Serghescu

Articol citit de 2416 ori

Vezi toate cele 63 comentarii
 
Rank user: x5

12.02.2009, 08:59

Pozitie rezervata

"Occidentul a pierdut intelegerea pentru taina existentei"Dumitru Stăniloaie

"Occidentul a pierdut intelegerea pentru taina existentei, pentru prezenta lui Dumnezeu in toate. El vede un Dumnezeu distant de lume. Un Dumnezeu care nu vine la noi prin tainele Bisericii, ci despre care doar se vorbeste. Un Dumnezeu al discursurilor. Iar separatismul acesta al lumii de Dumnezeu a fost promovat de toate filozofiile atee din Occident, al căror ultim exponent a fost marxismul. Occidentul n-a mai stiut decăt de o ratiune care imparte si desparte, n-a mai văzut nici o expresie a legăturii dintre toate ale lumii si Dumnezeu. De aceea, Occidentul suferă de un simptom si de o sete neostoită de afirmare si de aflare a unor noutăti exterioare, superficiale, care permit oamenilor orice. Asa se explică marea influentă a drogurilor asupra tineretului de acolo, practicarea si extinderea homosexualitătii, slăbirea familiei... Aceia sunt pierduti, rătăciti, rupti de cele ale firii. Spiritul Occidentului crede că ii este permis orice si că adevărata innoire este... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
8 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
51 voturi

 

Astor

    raspunde:

12.02.2009, 09:19

Generalizezi in mod simplist, mon cher!

Cum se face ca regimurile cele mai tiranice au fost in Rasarit? Tot din pricina Apusului? Inegrind Apusul si prezentand rozol tranda firiu dela noi amintesti de intrebarea lui Bula, sub vechiul regim: "Tata daca la ei este asa de rau si la noi asa de bine, cum se face ca noi traim asa de prost si ei atat de bine". In rest uita-te mai intai la paiele din societatea noastra inainte sa dai arati barnele din ochii altora.

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
3,6
Bun
35 voturi

Rank user: x2

12.02.2009, 13:36

religia din sua e buna pe cand cea din Romania ...

e de sters pe jos cu ea. ce jidani marsavi. unde au reusit sa conduca masele totul este in regula, pe cand in Romania abia au inceput si caacaturi de acest fel , la sondaje ma refer, or sa incerce sa ne spuna ca noi nu credem in Cine trebuie.
sa-i pish in cour de viermi !

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
20 voturi

unReligios

    raspunde:

12.02.2009, 20:55

Faptul ca un popor este "religios" nu inseamna nimic d-lor, este doar indicativ

faptului ca mentin o anumita traditie religioasa.

Dintre acei religiosi pariez ca poate 1 in 100 sunt intr-adevar atasati sufleteste si credinciosi idealurilor traditiei religioase pe care o urmeaza.

ISUS A ZIS FOARTE BINE CAND A AFIRMAT: "II VETI CUNOASTE DUPA FAPTELE LOR". Vorbele sunt ieftine nu valoreaza nimic.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

sven

    raspunde:

12.02.2009, 09:33

intrebare

suntem religiosi sau mai mult superstitiosi?

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
28 voturi

Rank user: x5

12.02.2009, 12:40

RELIGIOSI ?!

Cred ca asta era raspunsul corect...Mai este unul. Dat fiind faptul ca majoritatea romanilor traiesc in mediul rural, unde religia este pe primul loc, in satele si orasele mici, preotul ocupa un loc important in ierarhia locala...Si mai este un aspect :imbatrinirea populatiei...Nu stiu citi tineri sint intr-adevar credinciosi...Daca ar fi asa, actele de violenta ar fi mult mai mici...Dar evidenta este alta...Aici ar fi interesant sa se faca un sondaj : in rindul tinerilor...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
10 voturi

Rank user: x4

13.02.2009, 05:53

Foarte inteligenta intrebarea!

Eu cred ca romanii sunt superstitiosi. Cand vezi multitudinea de ritualuri non-crestine practicate peste tot in Romania, ai imaginea clara.
Ai pus puctul pe "i".

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

ex-candva-roman

    raspunde:

12.02.2009, 09:49

sa fi murit D-zeu?

ii ciudat articolul si cred ca merita atentia tarile civilizate nordice au renuntat la latura religioasa...o fi inceputul unei noi ere... toate miracolele nu mai impresioneaza... personaje precum Isus a devenit un stereotip cazut in cliseu??? ma mira insa romanii...inainte de revolutie erau doar cateva persoane in biserici(la oras) ... apoi a fost o afluenta puternica... sper ca acest sondaj ii complimenteaza pe liderii BOR. Oare ii mai pragmatica tolerarea religiei...

Pro / Contra
5
Total de acord
3 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
14 voturi

Rank user: x5

12.02.2009, 11:19

Intreabă-l pe Nietzsche că era fiu de pastor si sor'sa era naziastă...

dacZă nu-l găsessti acasă du-te in Persia la Zoro-astru si afli de la sursă cum stă chestiunea care te roade la NEURON...

Pro / Contra
4,2
De acord
5 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
10 voturi

Rank user: x5

12.02.2009, 11:31

ex- dac-Za (nu ă)

ex-candva-roman

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
5
Excelent
3 voturi

from canada with love

    raspunde:

13.02.2009, 03:50

FRUMOASA TOVARASIE DRAGI ROMANI!!!

numa' natii una si una,inalti ca brazii,maria ta!!
nu credinciosi sunteti,ci mistici,superstitiosi,speriati...
incercati sa intelegeti:RELIGIA ESTE OPIUM PENTRU POPOR.
viitorul este asa cum il construiti.decat sa pierdeti timpul in biserici,lalaind impreuna cu neobositul sobor de preoti(de serviciu)mai bine incercati sa deschideti usa unei biblioteci...

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

Sile this Millennium

Rank user: x5

12.02.2009, 10:14

["Imaginea omului si imaginea lui Dumnezeu",pag.41,C.G,JUNG

"DOGMA si SIMBOLURILE NATURALE "C. G.JUNG
"Primul dintre aceste visuri - cel care precede visul cu biserica - vorbeste despre o ceremonie , prin care o maimută trebuie să fie reconstituită .Ar trebui să intrăm in prea multe detalii ,ca să explicăm suficient acest punct . De aceea ,trebuie să mă limitez la simpla constatare că o "maimută"se raportează la personalitatea instictivă a visătorului, pe care el (OMUL -nota Sile)a neglijat-o in favoarea unei atitudini exclusiv intelectuale .Consecinta acestui fapt a fost că instinctele il covirseau si, din cind in cind, il asediau cu o fortă de nestăpinit."RECONSTITUIREA"maimutei inseamnă reconstituirea personalitătii instinctive in cadrul ierarhiei constientului.(...)"

["Imaginea omului si imaginea lui Dumnezeu",pag.41,

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4
Bun
8 voturi

Sile this Millennium

Rank user: x5

12.02.2009, 10:29

sunt de acord cu dl Vasi (vezi pag.2)

citez "Un "studiu" superficial, care pune pe romani...."ETC

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

tieues

    raspunde:

12.02.2009, 13:05

Socialism=ortodoxism?

Cred ca amandoua au avut influente psihologice asupra romanilor.Sociaismul care promitea un viitor stralucit prin atingerea comunismului si de munca la toti si ca toti suntem egali si ortodoxismul care ne promite raiul in viitor cand vom muri la toti si la fel suntem egali.
Sunt identice?Din cate stiu eu socialismul ne-a lasat in sapa de lemn si cu mancare putina iar ortodoxismul propovaduia saracia si sa tinem post.Miembrii de la partid de care sa ne temem si preotii la fel pe care sa-i respectam.Si unii si altii cautau sa ne faca chiar prin constrangeri ca sa credem si sa ne afiliem lor.Taxa pt carentul de partid,taxa la biserica.Carti cu marxism si carti religioase.Sedinte de partid si slujbe religioase.
Impresionant,ti-era frica de ala de la partid si ti-era frica de preot ca te denunta.Toti vroiau sa intre in casele noastre.Toti cereau dar nimeni nu ne dadea.La partid iti dadeau carnetul la biserica painea aia si vin.Toti tipau ca esti obligat sa vii daca nu vei avea probleme... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
12 voturi

Sireteanu

    raspunde:

12.02.2009, 19:21

Sile

Gindeste-te ca popii au salarii de 20 milioane de la stat si poporul prost nu protesteaza. Ei sun asimilati profesorilor cu gr. I si fac treaba cit cersetorii. Iata unde duce credulitatea romineasca. Cine-i controleaza pentru banii incasati de la credinciosi de cite 5 milione pe duminica. Crede-ma ca lucrez cu ei si stiu ce spun dar lumea e proasta.

Pro / Contra
5
Total de acord
4 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
10 voturi

Rank user: x5

12.02.2009, 22:05

Nu esti bine informat!

Eu am vazut cartea de munca a unui preot: 750 brut, anul trecut, cu un grad si 10 ani vechime. La spitale, 350 brut (salariul minim pe economie). Asimilarea aia cu profii de gr, I de care vorbesti a fost doar o propunere a fostului guvern, la final de mandat. Chiar daca s-o fi aprobat, nu sunt bani,(cum sunt pentru majorarile la profesori).
La orase mai da lumea bani, dar o face pe propria raspundere. N-au decat sa ceara chitanta, atunci banii merg in fondurile bisericii, pentru reparatii, intretinere si acte caritabile.
La tara preotii sunt muritori de foame, daca nu stiu sa faca agricultura sau zootehnie.

Pro / Contra
1
Total impotriva
4 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
9 voturi

Sireteanu

    raspunde:

12.02.2009, 23:22

Ambigua

Daca vrei sa spin adevarul atunci uita-te ca astazi m-am uitat pe grila de salarizare un preor cu 20 ani primeste de la stat 15 milioane si brut este 27 milioane. Nu mai spune minciuni. Iti pun grila si o sa vada toti ca minti. Cit privesc chitantele , lasa povestile ca si eu pot sa-ti scot 100 milioane si pun cereri de ajutor fictive de cite 5 milioane. Observi ca sunt din casa si ma deranjeaza ipocrizia.

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
10 voturi

Rank user: x5

13.02.2009, 21:46

Nu te supara, Sireteanu!

Tu vorbesti de grila de salarizare, conform legii propuse. Eu vorbesc de ce scrie in cartea de munca, adica ce se ia pe statul de plata. Si eu sunt din casa, mai exact, in cauza si nu vorbesc prostii. Noroc cu orele de religie sau salariul nevestei (daca-l are!).

Pro / Contra
1,8
Impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
1,8
Neimportant
5 voturi

un alt religios

    raspunde:

13.02.2009, 08:53

romanii nu sunt cu adevarat credinciosi

Altfel n-ar injura de dumnezeu si toti sfintii! E singura natie care injura astfel! Iar drogati, homosexuali si infideli exista si in Romania din nefericire.
De cand n-ai mai fost la biserica? Sa-i vezi cum se inghesuie, se cearta, vorbesc intre ei, ies in timpul slujbei la tigare si altele. Du-te de Inviere si ai sa vezi! Asculta-le comentariile cat asteptati sa iasa parintele cu Lumina! Vei realiza ca am dreptate.
Cred ca nu exista nici una din cele Zece Porunci, care sa nu fie incalcata de MAJORITATEA Romanilor!
Credinciosi de parada.
Credinta de parada!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2
Neimportant
4 voturi

Rank user: x5

12.02.2009, 09:38

Pozitie rezervata

Iată o intrebare demnă de analizat de CREDINCIOSII ROMÂNI pusă cu schepsis de dl .sven :

"suntem religiosi sau mai mult superstitiosi?"

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
2 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
13 voturi

 

DE UNDE NU-I NICI DUMNEZEU NU CERE!

    raspunde:

12.02.2009, 10:02

SUNTEM NATIA

ai caror oameni cand merg la furat , la inselat, la omorat, la curvit, etc , zic "Doamne ajuta!" si-si fac semnul crucii . Deasemeni , dupa ce au savarsit relele aratate mai inainte , merg la biserica sa spuna "Doamne iarta-ma!" , considerandu-se curatati si buni pentru urmatoarele pacate . Si ciclul se repeta la infinit .
Suntem o natie care am atins cel mai inalt nivel al prostiei universale , anume credinta ca il pacalim pe Dumnezeu cu lingusirile si prefacatoriile pe care le folosim in relatiile cu oamenii.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
23 voturi

reiki

Rank user: x2

12.02.2009, 10:06

pentru mine

religia este una
credinta este alta
biserica institutie
si toate tind catre dumnezeu
omul poate avea credinta constructiva sau negativa dar totul
este o lectie
surperstitia este o credinta individuala sau de masa
si puerea credintei fiind tare ea se manifesta si se materializeaza

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

reiki

Rank user: x2

12.02.2009, 10:12

dumnezeu este iubirea

a iubi neconditionat este o mare avere
sa ne dorim acest lucru

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
10 voturi

crestinul

spune:

12.02.2009, 08:55

Religia curata si adevarata

Nu cei ce zic "Doamne, Doamne" sunt religiosi, ci cei ce fav voia Lui Dumnezeu. Ca sa cunosti voia Lui Dumnezeu trebuie sa citesti Biblia.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,5
Bun
31 voturi

 

adevarat

    raspunde:

12.02.2009, 09:08

numai ca ceea ce spui este valabil numai la crestini

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

credincioasa

    raspunde:

12.02.2009, 09:10

credinta

da ,corect, cei ce citesc biblia sunt credinciosi cu adevarat, acolo inveti foarte multe lucruri bune.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
15 voturi

none

    raspunde:

12.02.2009, 09:23

clarificare

Degeaba citesti biblia daca nu-i patrunzi sensul si mai aes daca nu aplici in viata ta de zi cu zi invataturile ei. Si apoi a fi religios nu e neaparat sinonim cu a fi credincios. Religiosi( adica frecventeaza si urneaza ritualurile unei anumite biserici) pot sa fie multi dar credinta pura in Dumnezeu,libera de orice dogma umana se gaseste mai putin.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
14 voturi

Ateul

    raspunde:

12.02.2009, 09:27

Nu

Totul nu este sa citesti Biblia ci sa o cunosti si mai ales sa aplici dogmele in viata de zi cu zi. Vezi"credinciosi"facand semnul crucii trecand prin fata bisericii si la doi pasi mai incolo injurand, invidiind, furand, violand, preacurvind, batandu-se la rand la moaste sau agheasma etc.Nu sunt credincios dar ii respect pe cei ce cred.Nu sunt de acord cu felul in care multi preoti il slujesc pe Dumnezeu.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
15 voturi

speedy

    raspunde:

12.02.2009, 09:14

credinta vine in urma auzirii

DA, e adevarat, insa daca ar fi intrebat pe oameni care e relatia cu DUMNEZEU, ar fi avut alte raspunsuri... Si, daca ati fost in EGIPT, ati observat ca tinerii crestini de acolo au tatuat semnul crucii pe incheietura mainii, la fel ca si evreii in alta parte, cu un alt semn. Din fericire pentru ei, evreilor asa le-a spus DUMNEZEU, aici , in cazul egiptenilor problema e de forma, fara fond. Dar, deocamdata vedem prin ceata, si inca mai e importanta credinta, si nadejdea, la final va ramane doar dragostea. Si , bineinteles, ma refer la "agape", nu la "eros"...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

interesant

    raspunde:

12.02.2009, 09:43

am intalnit barbati si femei surdo-muti care nici nu auzeau nici nu vorbeau dar care credeau si poate mai religiosi ca altii care aud si vorbesc

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
5 voturi

Cititor

    raspunde:

12.02.2009, 16:20

Auz

Da. Surdo-mutii au liturghia lor care se oficiaza in limbajul mimico-gestual in mai multe biserici din tara. In Bucuesti, de exemplu, la Biserica Sfantul Elefterie Vechi, chiar azi 12 februarie s-a praznuit hramul Sf. Meletie ocrotitorul surzilor.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

ruginitu

    raspunde:

12.02.2009, 09:49

Multumesc lui none !

Vreau sa-i supar pe compatriotii mei: romanii sunt printre cei mai IPOCRITI crestini! Priviti-i cum se bat ca p.rostii sa stea noaptea pt. vreo vizita patriarhala, pt. o binecuvintare din partea vreunui "inalt prelat" care a colaborat cu Odioasa Securitate.
Pe Eroii de la 1989 si 1947-1989 care si-au dat vietile in lupta cu Monstrul Comunist CUM ii "trateaza"
"natia romana cea farte religioasa" ? Va SPUN EU:
Pe acesti Eroi-Victime ale Comunistilor si Securitatii, "natia romana" cea "atit de religioasa"
II INJURA si II UITA !!!
In schimb aceasta "natie" atit de "religioasa" (caraghioasa) merge VOIOS la vot alegindu-i TOT pe cei ce O DISTRUG(pe EA! natia!).
"Natia romana" cea "atit de religioasa" se lasa in continuare "pastorita" de TRADATORII de Cristos, de o "ierarhie" care l-a sustinut pe AntiCristul Pingelica Ceausoglu in DISTRUGEREA BISERCILOR si deci si a CREDINTEI CREStINE!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,9
Bun
19 voturi

gino

    raspunde:

12.02.2009, 10:50

RUGINEALA laso baltà

Le amesteci nebuneste de tot, si COMUNISMUL si REVOLUTIA,si Securitatea,nu se intelege care este rolul Religiei.
-totusi nu te preface ca ai uitat ca:
-mii de credinciosi ,preoti,calugari au fost torturati,ucisi
-in ani 1960 10000 de calugari au fost scosi cu forta din MANASTIRI (multi inchisi sau ucisi)
-sute de BISERICI si MANASTIRI au fost DEMOLATE sau inchise
-Erau interzisi sa mearga la BISERICA: militia,militari,profesori,etc

NU uita ca NATIA ROMANA pe care tu o tratezi de "IPOCRITA ,PROSTI si CARAGHIOASA" a SUPRAVETUIT ( imp otoman,rusi, austro-ungari) DATORITA CREDINTEI ,Stefan cel Mare,Mihai Viteazu,Mircea cel Batran ,BRANCOVEANU, VLAD si multi alti NECUNOSCUTI pt tine sau luptat au riscat viata,au MURIT pt TARA si CREDINTA.
-PT TINE EI AU FOST "IPOCRITI,CARAGHIOSI,PROSTI pt noi Romani nu

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
10 voturi

dani

    raspunde:

12.02.2009, 10:53

IPOCRITI sunt parinti tai

RUGINITULE, IPOCRITI sunt PARINTII tai care ti-au dat VIATA

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
7 voturi

ruginitu

    raspunde:

12.02.2009, 14:18

Draga Gineala,

sute sau mii (vreo doua MII)de Biserici greco-catolice(care au pus umarul la realizrea Romaniei Mari)au fost
Nu demolate, ci FURATE de Biserica Ortodoxa Romana vinduta Moscovei; iar "miile de preoti si calugari ucisi de comunisti" sa-mi fie cu iertare! au fost mai putini, iar CE-A ramas(restul) a mers DIRECT in slujba Securitatii DECI contra lui Cristos- PROBA? Nu s-a scos nici un Dosar de Turnator dintre zecile de mii de popi romani!
Si sa nu-mi spui mie ca nu erau 99% din ei Colaboratori zelosi ai Hienelor de la Secu'!
TE ROG citeste-
I-ai vazut pe "religiosii de romani" cum respecta Cuvintul Domnului?
I-ai vazut SIGUR si i-ai auzit in troleu si tramvai ce-i mai injura "credinciosii romani" pe cei ASASINATI de Iliescu , Dej si Ceaska atunci cind sunt putin in intirziere pt. meciul de la TV din cauza amaritilor care aprind Luminari pt. victimele din '89, amariti care se aduna pe la Universitate sau in alte zone din Buuresti!?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

gino

    raspunde:

12.02.2009, 15:51

RUGINEALA ,le ametzesti tare,dar POPORUL ROMAN nu este cum zici tu :IPOCRIT,PROST,CARAGHIOS

RUGINEALA ,POPORUL ROMAN este CREDINCIOS dar nu este cum SPUI tu:
-IPOCRIT
-PROST
-CARAGHIOS
ASA sunt PARINTI TAI SI COPII LOR,scarbo,***,taraturo

Le incurci,le amesteci,le sucesti,le invartesti,le ametesti,dar la sfarsit iasa ca:
-BOR a fost persecutata de comunisti
-Credinciosi au fost torturati ,ucisi
-bisericii au fost demolate
-nici-o Biserica nu a fost construita
-militari,militia,profesori ,erau interzisi sa intre in Biserica
-nr elevilor in teologie a fost redus la max
POPORUL ROMAN este un POPOR CREDINCIOS din toate timpurile
-JIGODIO,fa ***,CARAGHIOS,PROST pe tatal tau si pe mama ta

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Indiana Jones

spune:

12.02.2009, 09:08

try again

Negrii din Africa sint (cel putin asa vor sa arate) mai re-
ligiosi decit romanii: au pe masini tot felul de texte cu
lozinci religioase. Insa doar atit, de fatada, nu si com-
portamentul.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
9 voturi

 

Sireteanu

    raspunde:

12.02.2009, 21:35

ruginitu

Vorbesti zadarnic cu Gino, el are creierul incleiat de coliva. Cind episcopii greco-catolici erau arestati la Mrea Neamt, Patriarhul Rosu-Justinian, s-a dus la ei si le-a spus: Nu treceti la ortodocsi, va dau pe mina securitatii. Raspunsul lor a fost: am trece dar avem consttinta. In timp ce ei au murit in inchisori popii epscopi ortodicsi se lafaiau in palate turnind la securitate. Sunt carti scrise dar nu poti sa-l alfabetizezi pe Gino, ca e grea cartea.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

ruginitu

    raspunde:

12.02.2009, 23:09

Sireteanu ! Nu-ti spun nimic nou, dar-

DA ! Ai dreptate-nu mai "vorbesc" cu Gino !
Dar alti romani trebuie sa stie ca : 1)au fost construite Biserici chiar in timpul Rihtuitorului(nu a ajuns nici macar cizmar)
2)Biserici Ortodoxe au fost demolate de Ceausescu cu ACORDUL Patriarhului de atunci si Grupului de LINGAII cu Boase de o Suta de Kile din BOR.
3)Militarii si militienii-caralii- nu mergeau la Biserica pentru ca erau printre cei care-cu Secu'n frunte-aveau MISIUNEA de a DISTRUGE Romania!
Toata TIGANIMEA si SCURSORILE din Romania erau angajati in Securitate , Armata si Militie!!! (Acum acesti Criminali au pensii de 60-80 de milioane vechi/luna).Pentru CE? Pentru ca au UCIS romani!
Criminalii de SINGE cei mai ODIOSI erau angajati in aceste Structuri in SCHIMBUL libertatii-in loc sa mearga la Puscarie li se oferea un Grad in Militie sau Securitate!
Iar POPII si Patriarhii Rosii Tradatori de DUMNEZEU erau VALETII si INFORMATORII Securitatii si Militiei!
Coliva o dadeau la P.O.Rci odata cu SUFLETUL!!!!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

Sireteanu

    raspunde:

12.02.2009, 23:29

Rugunitu

Tot ce spui e adevarat si personal am fost in biroul unui episcop care inca traieste si in fata mea a semnat acordul de darimare a unei biserici. Cind l-am intrebat de ce face asa a spus ca oricum ei tot o darima. Astfel de lichele m-au turnat pe mine in citeva dosare. Asa ca ei stiu ca poporul ii prost si tine cu ei. Cit priveste faptul ca Gino spune ca au fost dati calugarii afara ii spun eu ca actalii episcopi erau atunci stareti si exarhi si ei au executat ordinul nu s-a deplasat securitatea la manastire. Oricum te asigur ca acesti popi impostori mint ca si cum ai bea apa. Cei arestati dintre preoti au fost simpatizanti legionari.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

gino

    raspunde:

13.02.2009, 08:38

siretene delirezi

delirezi

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Minciuni !!!

spune:

12.02.2009, 09:10

Suntem religiosi dar nu credinciosi !!!...

Un popor care genereaza pe banda rulanta : hoti , talhari prostituate si violatori nu poate fi catalogat ca si credincios !!!...Bisericile de la noi sunt locasuri pentru cersit si un loc unde mai schimba cate-o vorba babele si mosii duminica !!!...Romanul respecta filozofia lui Cristos asa cum respecta si legile !!!...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
26 voturi

 

speedy

    raspunde:

12.02.2009, 09:19

nu generalizati

Cu respect, incerc sa va atrag atentia ca daca unii dintre romani sunt hoti, violatori, criminali, nu inseamna ca :
- CRISTOS nu a murit si pentru ei, si deci NU AR FI VALABIL PLANUL LUI DUMNEZEU si pentru ei
- toti romanii sunt la fel, deci romanii nu ar fi un popor religios. Acuma, ca religie inseamna re-ligare, deci relegare in relatia cu DUMNEZEU, nu cu alti oameni, indiferent cum s-ar numi ei, asta e altceva...
Va rog frumos sa va ganditi insa ca mantuirea si rasplata sunt concepte personale, nu ale intregului popor ! Daca nu am fost de acord cu dl presedinte, si am avut alta optiune politica, dar totusi el a intrunit sufragiile majoritare, atunci trebuie ca acel vot sa fie insusit de intregul popor si persoana presedintelui sa fie respectata, indiferent de optiunea personala. El decide pentru intregul popor. Insa, atunci cand vorbim de DUMNEZEU, optiunea e personala, nu conteaza ce cred ceilalti din stanga, dreapta...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
11 voturi

Robi.

    raspunde:

12.02.2009, 09:21

Corect

Ai perfecta dreptate!Tarile asa zis mai putin credincioase,nu produc atatia nemernici cati avem noi!Si cica suntem un popor credincios.....Pfui.Mi-e sila!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
18 voturi

Krishna

    raspunde:

12.02.2009, 09:24

PERFECT ADEVARATA OBSERVATIA

A fi religios nu insemana si credincios. Sa spui cred este usor. mai greu este sa marturisesti credinta in FAPTE. Isus nu se intreaba daca va mai gasi religie pe pamnt ci CREDINTA. Gandhi, privindu-i pe crestini, spunea: "Sunt crestini de Duminica dar pagani in restul saptamanii". Ni se potriveste ca o manuse.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,4
Bun
14 voturi

PREACUVIOs AMATOR

spune:

12.02.2009, 09:26

CHIAR ASA ?

Numai cand imi amintesc cum se calcau in picioare si se injurau ca sa apuce apa sfintita de Boboteaza, turmele de credinciosi si credinciose pe imaginile jurnalelor TV.
Sa fim seriosi, biserica trebuie sa fie in suflet mai intai si dupa aceea sa faci parada de cucernicie.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
12 voturi

 
PAPAY

spune:

12.02.2009, 09:36

NU CRED!

Fals!Nu suntem printre cei mai credinciosi ,asta vrem noi să părem dacă ne intreabă cineva.Dacă am fi un popor credincios stirile de la ora 5 nu ar exista .Cum poti să te pretinzi un popor credincios cind zilnic auzi de: DELAPIDĂRI ;CORUPŢIE;HOŢII;CRIME INTRE SOŢI SI COPII;JAF ARMAT;VIOLURI ;INCEST ;PARADE GAY SI LESBI.Acei nordici mai putin credinciosi au mai multă grije de semenii lor .Răsplata se vede ,o duc mai bine ca noi ...credinciosii. Nu doresc să ajungem credinciosi precum irakieni si iranienii si cu o fortă militară care să ne facă ordine in tară . PS. Mă face să rid ,dau un tun de miliarde după care pozează pt. masmedia intr-o biserică ,făcindu-si cruce .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
6 voturi

 
212

spune:

12.02.2009, 09:37

Tara extremelor!

In fotbal rege-briliant;in agricultura cei mai bogati;la sex cei mai buni;fetele cele mai frumoase;romanii cei mai destepti se descurca;barbatii cei mai dotati;cercetatorii cei mai inteligenti;cel mai mare dictator; cel mai iubit intre pamanteni,s.m.d. Era normal sa devenim si cei mai credinciosi oameni de pe pamant! Dar dupa aceste clipe ale spiritului, cum e romanul in realitate. Cred ca zicerile: Merge si asa, cine munceste miroase a prost,munca-i pentru tractoare,daca muncesti n-ai timp sa castigi,s.m.d, de-a lungul timpului l-au definit pe roman.( multe ziceri nu le citez pentru ca ar insemna sa deranjez pe multi) Cred insa ca azi la aproape 20 ani de - spuneti cum doriti - intre noi pentru usurarea sufleteasca - intrebarea fireasca in adresare ar trebuii sa fie _ Oare tu cum ai facut?_

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
4 voturi

 
partidul te vrea tuns roacare

spune:

12.02.2009, 09:39

Credinta

Aceste sondaje mi se par lipsite de sens, poate ca in Danemarca,Marea Britanie,Suedia nu or fi oamenii asa credinciosi dar sunt cu bun simt, daca te vei duce in tarile astea cu masina cu siguranta te vei in toarce cu ea intreaga, cu siguranta nu vei fi furat de un englez sau suedez din buzunare, cu siguranta viata ta nu iti va fi pusa in pericol cand vei intra in una din aceste tari in schimb cu toata credinta lor in Irak sau Iran chiar si in Egipt ai toate sansele sa fi furat, batut sau chiar omorat si atunci va intreb oare ce conteaza cu adevarat? Un popor civilizat si cu bun simt sau unul credincios dar care te fura si iti da in cap? Eu aleg popoarele civilizate, cine vrea sa se duca in tarile astea pline de credinta nu are decat.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
3,7
Bun
9 voturi

 
Ardelean

spune:

12.02.2009, 09:42

...

Sondajul spune cam asa: cu cat un popor este mai religios cu atat este mai prost.Se vede diferenta intre Danemarca, Suedia si Romania.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
4,2
Bun
10 voturi

 

adr

    raspunde:

12.02.2009, 10:36

nu stii ce spui

aceste tari sunt pline de homosexuali...aceste tari sunt niste tari atee...si diavolul nu are nici o treaba cu ele,ptr. ca sunt in mana lui.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
9 voturi

IOV

spune:

12.02.2009, 09:46

statisticile lui peste

Religios pe hirtie,in realitate merg la biserica de Pasti si de Craciun si eventual daca au o cununie sau un botez.La ce suntem primi suntem la circ ex:sf Paraschiva ,la aducerea diferitelor moaste,sf Dumitru,etc...acolo nu ne intrece nimeni.Iar la sarmalute si tocana data moca ce sa mai vorbesc...cred ca am spus tot

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
7 voturi

 
Rank user: x5

12.02.2009, 10:05

VEZI EMISIUNILE

Un "studiu" superficial, care pune pe romani....

...intr-o lumina proasta!
Exista diferente fundamentale intre felul in care Il percep romanii pe Dumnezeu, si cum fac asta iranienii sau bangladestii, a-i aduce pe toti la acelasi numitor e o imensa prostie!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,3
Acceptabil
7 voturi

 
Rank user: x5

12.02.2009, 10:11

"DOGMA si SIMBOLURILE NATURALE "C. G.JUNG

"Primul dintre aceste visuri - cel care precede visul cu biserica - vorbeste despre o ceremonie , prin care o maimută trebuie să fie reconstituită .Ar trebui să intrăm in prea multe detalii ,ca să explicăm suficient acest punct . De aceea ,trebuie să mă limitez la simpla constatare că o "maimută"se raportează la personalitatea instictivă a visătorului, pe care el (OMUL -nota Sile)a neglijat-o in favoarea unei atitudini exclusiv intelectuale .Consecinta acestui fapt a fost că instinctele il covirseau si, din cind in cind, il asediau cu o fortă de nestăpinit."RECONSTITUIREA"maimutei inseamnă reconstituirea personalitătii instinctive in cadrul ierarhiei constientului.(...)"

["Imaginea omului si imaginea lui Dumnezeu",pag.41,

Pro / Contra
3
Si da, si nu
12 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
12 voturi

 
tamerlan

spune:

12.02.2009, 10:20

care credinta>?

CREDINTA? Un refugiu sau o forma de manipulare a multimii!! Porneste din clipa cind fiinta umana a inteles ca prin unire poate trece mai usor peste pericole. Ca sa poata trece peste nenorociri , evenimente deosebite , s-a folosit o oarecare imagine numita ,,zeu". Asa au inceput conducatorii triburilor sa controleze membri acestora si in timp pt ca se erodase credinta in zei , au fost ,,nascuti" sfintii care trebuiau sa aiba si ei ca oamenii un sef , pe D-zeu, la crestini , Allah, la musulmani, Budda la budisti etc etc .Sa fii credincios este pt a te integra in societate si a consolida relatiile interumane zonale , cind esti slab si cauti ajutor , sprijin in divinitatea inchipuita care in majoritatea rugaciunilor te ,,evita" si iti justifici ca esti pacatos, (hotu se roaga sa-i ajute sa nu fie prins si este ,,ascultat" pina la un timp), simti nevoia sa multumesti cind iti merge bine tot de frica sa nu se intoarca roata, si multe alte interpretari ale credintei . Dar cel mai periculos... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
5
Total de acord
5 voturi
Calitatea comentariului
3,8
Bun
10 voturi

 

adr

    raspunde:

12.02.2009, 10:59

vei vedea dupa ce vei muri daca exista Dumnezeu sau nu

cea mai mare inselare a diavolului este sa-l faca pe om sa creada ca nu exista Dumnezeu.Ce este mai bine :sa crezi ca exista Dumnezeu si cand mori sa vezi ca nu exista,sau sa nu crezi ca exista Dumnezeu si cand mori sa vezi ca de fapt El exista...si atunci va fi prea tarziu sa-ti para rau ca nu ai crezut sau mai bine zis ca nu ai vrut sa crezi in EL...si vei da socoteala inaintea lui Dumnezeu pentru ori ca cuvant ce ti-a iesit din gura,,*** este o realitate ,si cu totii suntem datori cu o moarte,,

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
7 voturi

VOLUNTAR!

spune:

12.02.2009, 10:21

RELIGIOZITATEA SI SPIRITUALITATEA!

Problema problemelor este nu nu intelegem corect si clar pe creatorul Dumnezeu-tata tuturor.

Toate religiile din lume se gandesc la salvarea individuala si se cearta ca niste copii iar crestinii intre ei insisi ca fratii. Religia este exterioara un business doar pentru ca nu a dat un raspuns corect de 2000 de ani omului sau un model de familie, de asta avem ultimul nivel a omului: Homosexualitatea. Incestul. Suicidul. Zoofilia. In biblie sunt 400 de interpretari fiecare interpreteaza dupa fiecare.

Spiritualiatea este interioara. Politica are nevoie de valori pe care resposabilitatea religiei sa ofere legea etica dar religiile sunt ca ingerii decazuti.

Stiinta ca adevar exterior nu poate sta de vorba cu religia si limbajul ei antic pentru ca pur si simplu nu se inteleg care datoria lor e sa lucreze impreuna daca le pasa de Dumnezeu.

Dumnezeu are mari dureri de cap din cauza religiilor.

In fiecare secunda cine este violat spiritual, emotional, intelectual sau fizic, iar preotii... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
1
Total impotriva
3 voturi
Calitatea comentariului
2,7
Acceptabil
7 voturi

 

Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 63 comentarii