Ziare.com

Videanu: Leul isi va continua deprecierea, situatia se va inrautati

de Ovidiu Albu
Miercuri, 16 Mai 2012, ora 21:57

   

Videanu: Leul isi va continua deprecierea, situatia se va inrautati
Fostul prim-vicepresedinte PDL, Adriean Videanu, a declarat miercuri seara ca moneda nationala isi va continua deprecierea si in perioada urmatoare.

"Leul se va deprecia in continuare. Este posibil ca, intr-o luna, pierderile populatiei sa fie mai mari decat cele suportate datorita masurilor de austeritate adoptate de Guvernul Boc", a avertizat Videanu intr-un interviu acordat B1 TV.

Videanu a sustinut ca nu criza este de vina pentru devalorizarea leului, ci lipsa de incredere a investitorilor in noul guvern al lui Victor Ponta. "Criza a fost si in timpul guvernarii lui Ungureanu. Leul a inceput sa cada in ziua in care a picat Guvernul Ungureanu. Deprecierea are cauze politice, iar nu economice", a spus fostul ministru al Economiei.

Videanu a argumentat ca lipsa de incredere a pietelor financiare in capacitatea politica a Guvernului Victor Ponta de a gestiona criza este cauzata de actiunile intreprinse pe cand USL era in Opozitie: parasirea Parlamentului si declaratiile "iresponsabile" privind "caderea in prapastie" a Romaniei.

"Pietele reactioneaza imediat la lipsa de credibilitate politica a Guvernului. Indicele bursier este in a sasea zi de scadere continua", a completat fostul lider PDL.

Deprecierea leului a continuat si miercuri, Banca Centrala afisand un curs de 4,446 lei pentru un euro.

Videanu: Noi am fi reintregit integral salariile

In cadrul aceluiasi interviu, Adriean Videanu a mai declarat ca existau suficiente fonduri pentru ca majorarea salariilor bugetarilor sa se faca cu 15% din iunie, iar nu cu numai 8%, cum a decis Executivul Ponta.

"Romania avea spatiu fiscal pentru revenirea integrala a salariilor. Guvernul a decis sa faca alte alocari de cheltuieli".

Videanu a mai spus ca o crestere cu 15% ar fi fost benefica pentru economie, intrucat banii ar fi mers in consum. Pe de alta parte, el sustine ca este posibil sa nu se simta majorarea de 8%, intrucat "va fi mancata fie de inflatie, fie de cresterea euro in raport cu leul".

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 3224 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
32 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

domnu Videanu , asa e , dar lumea ii va vota pe astia

pentru ca stiu sa-si faca imagine , sa angajeze sportive la MAI , sa dea bani pt cate un actor
si pentru ca stiu sa ai fie tembeliziuni
fie sa si le subjuge .

Ati avut puterea in mana si v-ati batut joc de ea , incapabililor !

 

Dr Strangelovely, inflatzia este singura tehnica economica

pe care o stapaneshte PSD'ul:
intrebatzi-l pe Vacaroiu.

sau, si mai bine

pe inteleptul Stolojan: a condus el guvernul doar un an, dar inflatia a crescut cat pentru o intreaga guvernare.
iar in 1996, cine i-a urmat exemplul? Ciorbea, care a dus notiunea de inflatie pe noi culmi.

vezi, se pot gasi exemple din ambele tabere...

Totusi, cel mai mare rău l-au făcut acestei Ţări nationalizările!

Cea din 1948, ale cărei efecte se vor intinde incă o perioadă si cea a valutei de către Stolojan, care ne stopează de două decenii.

@ghilotina

Subscriu la tot ce ai spus si tu!

Sub Vacheroy inflatia a atins 256,1% in 1993

Sub Ciorbea inflatia a atins154,8% in 1997. Acestea au fost varfurile inflatiei. Acuma, toti marii strategi ai inflatiei sunt de aceeasi parte a barierei: Uslamismul gafaitor si rau-mirositor.

au avut puterea in mana

dar au folosit-o pentru a jefui (ciurui) Romania. Videanu are experienta ( adica averi dobandite prin jaf) si ca primar si ca ministru. Cand a dat Base semnalul de plecare, repede s-au dat la fund si Videanu, si Berceanu si alti smecheri politici.

ba,

Van Gogh in deriva, tu nu vezi pacadurea concentrandu-te numa pe copaci.
N-ai nicio sansa p-aci!

La fund se dau uslamishtii de rit roz-bombonel

C-asa le place.

Cu o rezerva de 50 miliarde euro

BNR nu are nicio problema sa mentina cursul leului acolo unde doreste. Parerea mea este insa ca in mod deliberat a permis cresterea valorii euro, si o va face pana la valoarea de 4,5 lei/1euro, dupa care va interveni masiv pentru stoparea inflatiei. Si ca sa fiu sincer, nu cred ca dl Florin Georgescu este strain de aceasta devalorizare controlata. In rest, ceea ce spune infractorul Videanu sunt simple povesti electorale, menite sa creeze probleme actualului guvern prin panicarea populatiei. Pericolul adevarat la cursul leului ar fi de-abia in situatia in care Grecia va iesi din zona euro, ceea ce eu unul nu cred ca se va intampla.

 

ministru' Dudu e cel mai mare specialist de la Vacaroiu

incoace:
va devaloriza moneda;
inflatzia va face praf puterea de cumparare,
tehnici bine exersate de PSD.

Dati maine o fuga si schimbati-va toate economiile

din lei in euro, daca sunteti ferm convins de ceea ce spuneti.

Dom'doctor.

Ma intrebati unde am absolvit pentru ca ma pricep la finante si moneda? Pai politica monetar-financiara a USL este atat de "elaborata" incat o poate intelege chiar si un absolvent de clasa a patra, primara, nerepetent, ca sa nu intre in coliziune cu un mare lider politic, cel mai orizontal lider politic de pe la noi. Si drept dovada, iata, aceasta politica a fost inteleasa pana si de domnii Ponta si Antonescu.

Pai, ce-am zis si io de-o saptamana

Inflatia este singurul mijloc uslamist de a face bani: creezi baloane acuma si decontezi la anul. Adica: tipareste frate Isarescule, da-ncoa malaiul sa dam la fraieri si mai vedem noi in 2013-2014...

Dom'doctor.

Ce spui dumneata, ca aceasta cadere a leului este controlata? Gresesti, stimabile, Guvernul ar face orice sa stopeze caderea. Din pacate noul Guvern nu se bucura de incredere nici in tara, nici afara. Ati auzit de intalnirea dintre domnul Ponta si domnul Barroso, da? Ei bine, ea nu va mai avea loc pentru ca domnul Barroso este prea ocupat acum. Daca ar fi fost Prim-ministru tot domnul Ungureanu, intalnirea ar fi avut loc. Si asta este tot o strategie a USL, sa-l lase pe domnul Barroso in offside?

Dar vad ca va pricepeti la finante si moneda.

Mi-ati putea spune va rog unde ati absolvit, daca nu sunt indiscret?

Deliberat

dara, sa-i aduca Georgel mumosul & Isarastel lui Pontomac mai multi bani la buget pe spinarea noastra si sa se poata fali guuvernestiucul iesta ca reintregesc salariile si dau banii pensionarilor in 16 luni, timp in care 1/2 or dortul asteptand!
Buna alegere, buna sustinere.

...alaturi de HUdrea, si Videanu ar trebui sa efectueze trei pashi

inapoi, sau poate o retragere definitiva:
a ramas in subconshtientul bucureshtenilor ca primaru' bordura, iar al tzarii ca ministrul care si-a pus contabilul ministru si le-a prelungit 8 ani contractele baietzilor deshteptzi.
nu cred ca mai are cineva deschiderea sa asculte ce zice domnia sa prin talkshoaie...
PS insa cu parcursu' euro... shtie el ce shtie (Videanu) dar nu vrea sa ne spuna noua totu', ah ?

 

"nu criza este de vina pentru devalorizarea leului" si nici "lipsa

de incredere a investitorilor", ci anuntarea reintregirilor, majorărilor si recuperărilor.

 

aha

Are oarece logica ce zici: de altfel, acesta este motivul pentru care monezile din Polonia, Danemarca, Ungaria, Cehia, Norvegia (si altele) merg in acelasi ritm cu leul romanesc. Toate sunt influentate de "politica populista" a guvernului Ponta.
Interesant cum aceeasi logica n-ar fi functionat daca guvernul Ungureanu sau Boc ar fi adoptat aceleasi masuri...

...ma intreb, daca nu era Grecia ce-ar fi inventat

ministru' Dudu ?

Gresit!

Comparatia ta este total neavenita!
La noi volumele din piata nu sunt atat de mari si nimeni nu se asteapta la atacuri speculative ceea ce dovedeste clar ca-i doar jocul de glezene al BNR si ministrul finantelor (atentie! viceguvernator autosuspendat fix 6 luni!)favorizand clar Guv. Ponta sa-si faca mendrele prostind prostii.

Absolut de acord cu cele spuse de domnul Videanu.

Mai mult chiar, alegerea domnului Florin Georgescu, la Ministerul Finantelor nu este deloc intamplatoare. Pentru ca decidentii USL si Guvernul Ponta in integralitatea sa stiau si stiu ca sunt incapabili profesional si ca pot minti unii cetateni din Ciulnita si Frecatei cu Antena 3, rima intamplatoare, dar nu ii pot minti pe profesionistii in domeniu. Aceste caderi de curs, care vor antrena inevitabil o cadere economica, nu sunt o surpriza pentru Guvernul Ponta. Ei stiu ca nu stiu, si stiu ca cei care conteaza din punct de vedere economico-financiar stiu de asemeni ca actualul Guvern nu este capabil sa gestioneze problemele Romaniei nici macar in conditii de crestere economica, daramite in conditii de criza. De aceea s-a apelat la Floruin Georgescu. Pentru ca are intrare la BNR si cand va fi cazul, adica mai curand chiar decat se asteptau decidentii USL, sa porneasca tiparnita de bani, pentru ca romanii sa traiasca, cel putin pana la alegeri, cu impresia ca sunt bani, ca situatia economica si financiara sunt in limite firesti, datatoare de sperante. Adica sa minta inca o data romanii, aruncand pe piata bani fara acoperire, care in primul moment vor crea iluzia unei prosperitati, dar care in realitate vor agrava problemele. Dupa aceea, dupa USL, Potopul.

 

EXACT!

Ti-am dat 5 stelute ca 7 nu vor ziare.com

Pentru militienii usl gen dr.strangelove:

Curs BNR:
6 febr.2012 (demisie Boc) - 1 E = 4,348 ron
27 apr.2012 (adoptarea motiunii de cenzura) - 1 E = 4.374 ron / leul s-a depreciat cu aprox. 0,6% in 2,5 luni.
16 mai 2012 - 1 E = 4.446 ron / leul s-a depreciat in aprox. 2 saptamani cu 1,64%
E ceva diferenta,nu?
Si se pare,din pacate,ca deprecierea leului va continua!

 

pentru ostasii portocalii

arunca o privire si la zlotul polonez si incearca sa explici evolutia lui fata de evenimentele de la noi.
Evolutie zlot in luna mai: de la 4.23 la 4.38.
De asta ce mai zici?
Evolutia in 2012: de la 4.15 la 4.38. Si acum ce mai zici? E leul cu cea mai proasta evolutie? Desigur, din punctul tau de vedere este mai rau decat devalorizarea de aproape 6% a zlotului!

Tsunami

Pai tocmai ca socul din Romania este resimtit pana in Polonia!

Hai ca esti haios!

Ce bine-ar fi daca am fi si noi Polonia!Economia Poloniei rezista la socuri si mai dure!
Bai economistul lu' peste,e mai important ca alte monede se depreciaza mai rapid ca leul sau faptul ca inflatia va reduce puterea de cumparare a romanului!
Si ca sa vezi cat esti de stupid in rationamentul tau": "Evolutia in 2012:(n.m. a zlotului0 de la 4.15 la 4.38."
Curs BNR 4.01.2012 1E=4,321 ron deci pana pe 27.04 cand la butoane a aparut usl-ul leul s-a depreciat cu doar 1,2% in 4 luni in timp ce zlotul s-a depreciat cu 1,9%!Vrand sa-i acorzi circumstante atenuante lui Ponta le recunosti lui Boc si Ungureanu meritul de a mentine un echilibru macroeconomic,echilibru ce rezida si intr-un curs valutar destul de stabil!
Sa vedem cum mai explicati comparatia cu Polonia in toamna cand cursul va ajunge undeva la 4,6 iar bizonul mioritic na sesiza ca i-ati dat 8% in valoare nominala si i-ati scazut puterea de cumparare cu 15%!

Funny facts...

In timp ce maestrul Videanu stabileste directia leului, acesta pe interbancar a coborat pana la 4.43, unde isi va petrece noaptea...
vezi graficul pe http://www.conso.ro/cotatii

 

Asta de veste buna!

Ce bine va fi si maine cand cursul va ajunge la 4.45 si-si va petrece noaptea la 4,44!
Eu zic ca oamenii sa-si plateasca ratele si facturile noaptea ca pe "interbancar" cursul e mai scazut!

Videanu: Leul isi va continua deprecierea, situatia se va inrautati

Sa va vad acuma, daca va mai inchipuiti ca-s cuprins de paranoia!

Flatulescu-i pune pe toti nenorocitii lui (tiganii woodrea, vidanjeanul, se pregateste si bercovici), din garda lui personala, sa propovaduiasca daramarea leului fata de euro!

De ce credeti ca-i atat de sigur de asta?

Pentru bunul si simplul motiv ca otreapa de "guvernator benere" a primit ordin sa darame leul, pana cand cei care-l vor scos din tara pe Flatulescu, se vor ineca in belelele create de gahka asta de descreierati!

Si-au mai gasit si "explicatii", "macroeconomice", pentru jmenul lor deja dus mult dincolo de orice limita normal-clinica, dincolo pana si de subminarea economiei nationale: cade leul din cauza ... Greciei!
Bine ca nu cade din cauza Patagoniei!

A dreacului rasa de oameni mai poate produce, tara asta necajita!

 

A, si sa nu credeti ca-i prima data cand se aplica "reteta ...

... devalorizarii leului", imediat ce intra la putere aia care nu convin J.avrelor Ordinare aflate la putere!

Imediat ce-a venit la putere CDR-ul, leul a suferit o catastrofa, nu o devalorizare, o stiu c-am trait-o pe pielea mea si inca mai am tinere de minte, spre deosebire de altii!

In anii 1996-2000!

Pe-atunci, Iliescu a comandat magaria, ca sa vina din nou la putere "alternanta l-alternanta", cum a zis Tigania Sa! Si-a venit din nou la putere, ireaza, pentru ca romanu-i de felul lui cam mioritic: tot cu capu-n traista si cu mintea-n calcaie, voteaza nu cu mintea ci cu hormonii!

Flatulescu a bagat la cap "metoda", si le-o intoarce acum pesedistilor!

Da, dar ciuca bataii de joc a derbedeilor astora este amaratul de roman mioritic, care va suferi de-l va gasi gaia!

Pentru ca de restul, J.avrele Ordinare pot sa-si rupa picioarele unul altora, pentru mine-i chiar un cashtig, poate dispar dreacului odata toti comunistii si securistii din "politica" si vom incepe si noi sa traim normal-omeneste!

Seara buna, prieteni.

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor