Ziare.com

Invitatii Ziare.com Stefan Vlaston: De ce trebuie sa castige dreapta alegerile parlamentare?

Duminica, 02 Septembrie 2012, ora 11:51

   

Invitatii Ziare.com Stefan Vlaston: De ce trebuie sa castige dreapta alegerile parlamentare?
Romania este intr-o situatie tulbure si dificila. Contextul economic european si mondial tocmai desfiinteaza mitul statelor sociale, asistentiale, (Grecia, Spania, Portugalia, Italia) si valideaza modelul statelor capitaliste pur-sange, prudente, bazate pe productii importante de bunuri si servicii vandabile, pe meritocratie, pe respectul individului si dreptului sau de a-si decide destinul (Canada, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Germania).

Romanii nu s-au despartit integral de nostalgia statului comunist, care avea "grija" cetatenilor sai, in sensul in care traiau prost, dar toti, cu exceptia conducatorilor care dijmuiau, fraudau banul public, beneficiau de avantajele puterii totale. Statele de acest tip s-au si prabusit unul dupa altul, rezista doar Coreea de Nord, unde foametea este problema principala a societatii.

Avem de ales, inclusiv la viitoarele alegeri parlamentare, intre cele doua viziuni: un tip de societate capitalista pur-sange sau un stat social, asistential, care sa redistribuie cetatenilor ce nu are, din imprumuturi care si-au atins limita maxima a rezonabilitatii. Astfel de imprumuturi nu mai sunt posibile, pentru ca nu mai exista "substanta reala" a creditarii.

USL este promotorul statului social, asistential. In plus, vrea puterea totala ("avem guvernarea, dar nu avem puterea" - Victor Ponta), exact ca in statul comunist. Cu toate institutiile (in special din justitie) subordonate, pentru ca hotii sa nu da socoteala cand fraudeaza si se infrupta din banii publici, spre indestularea si imbogatirea activului si clientelei de partid. Exact paradigma comunista a statului.

Recenta incercare de lovitura de stat, decapitarea conducerii statului in trei zile, blocarea legislativa a CCR, incalecarea unor institutii fundamentale (Avocatul Poporului, Monitorul Oficial, ICR, Consiliul National de Etica, 500 de numiri in functii de conducere ale deconcentratelor) ilustreaza exact intoarcerea la paradigma comunista a organizarii statale. Victor Ponta a si cerut ministrului Justitiei sa inceapa procedurile de schimbare a sefilor DNA si Parchetului General, Daniel Morar si Laura Codruta Kovesi.

Ultima rectificare bugetara a Guvernului Ponta a aratat filosofia bugetara a acestuia: oprirea lucrarilor de infrastructura, oricum putine, (Metroul Dr. Taberei, Centura Bucurestiului, autostrada Soarelui), in favoarea pomenilor electorale care sa duca la castigarea alegerilor din decembrie.

Lovitura de stat a fost stopata, din fericire, cu ajutorul institutiilor europene si din tara (in special din justitie), a celor 11 milioane de romani care n-au dat crezare si credit pucistilor, a elitei intelectuale si presei interne si internationale, care au reusit sa dejoace planurile pucistilor. Democratia si statul de drept au fost salvate. De data aceasta. Victor Ponta a devenit "persona non grata" la Bruxelles.

Avem nevoie, insa, de un stat modern, functional, care sa genereze un cadru legal si institutional in care cetatenii sa-si poata dezvolta abilitatile si resursele, fiecare dupa propriile inclinatii si talente. Fara a fi furati, jecmaniti si terorizati de o clasa politica iresponsabila. Aparati de institutii ale statului care sa functioneze in parametrii europeni.

Ce s-a intamplat in vara aceasta ne arata doua lucruri

Importanta apartenentei la un club de tari cu valori si principii democratice certe, care sa-ti sara in ajutor cand esti la ananghie, politica sau economica, si importanta unor institutii nesubordonate politic, care sa-si faca datoria indiferent de presiunile la care sunt supuse de catre factorul politic.

In urmatorul ciclu electoral avem nevoie de consolidarea acestor castiguri fragile.

1. Integrarea in structurile fiscale, financiare, economice, politice ale UE si NATO. Avem dovada protectiei acestora in caz de nevoie, a proiectelor lor in care Romania sa devina parte;

2. Consolidarea, ramforsarea in continuare a propriilor institutii, care sa reziste atacurilor impotriva statului de drept, din orice parte ar veni;

3. Modernizarea statului roman, care functioneaza incremenit in tiparele de acum 30-40 ani. Reducerea cheltuielilor de functionare ale statului, desfiintarea structurilor birocratice si de conducere ce pot fi inlocuite cu aplicatii informatice (ministere, agentii, institutii birocratice nenecesare, reducerea aparatului bugetar). O noua reimpartire administrativa, desfiintarea primariilor avand sub 10.000 de locuitori in grija, desfiintarea directiilor judetene de tot felul, care nu-si justifica existenta.

4. Punerea sub contract direct, fara intermedierea financiara a statului, a furnizorilor si beneficiarilor de servicii educationale, de sanatate, etc.;

5. Relocarea resurselor financiare astfel disponibilizate spre infrastructura si modernizarea, informatizarea, sistemelor sociale importante;

6. Privatizarea ultimelor active ale economiei de stat, a invatamantului superior, simultan cu functia de solidaritate sociala a statului, adresata exclusiv celor care au nevoie in mod obiectiv de aceasta solidaritate;

7. Adoptarea, prin lege, a unui Cod de Integritate extrem de dur, valabil in toate institutiile statului, centrale si locale, inclusiv in administratia locala. In prezent cei care manuiesc bani publici, in special primarii, raspund pentru legalitate, si aceea indoielnica, nu si pentru modul viciat de nepotisme, incompatibilitati, oportunitati incerte (standarde de cost, de procedura si de calitate). Evaluare pre si post-finantare, de terta parte, pentru investitiile importante ale statului;

8. Sprijinirea mediului privat, prin concesionari de spatii, terenuri, active de stat, masuri fiscale si altele, pentru ca statul sa ramana doar arbitru, garant al legalitatii si calitatii bunurilor si serviciilor din piata, nu si jucator in piata.

9. Atragerea investitorilor, prin mediu fiscal prietenos, predictibil, cu taxare si impozitare minime, prin formare profesionala in meserii cerute de catre acestia;

10. Investitii in infrastructura rurala, pentru a reduce diferentele dintre urban si rural.

11. Reforma constitutionala, care sa permita cetatenilor revocarea alesilor locali sau parlamentari care nu-si merita investitura pe care au primit-o;

12. Dezvoltarea prin diferite cai a democratiei si guvernarii participative, dupa modelul altor tari.

Dreapta politica trebuie sa propuna cetatenilor o schimbare dramatica, din temelii, a statului roman, chiar daca unii cetateni s-ar speria si ar avea retineri. O incercare de edulcorare a acestor schimbari va conduce doar la un absenteism masiv, nu la votul asteptat pentru dreapta politica.

Timpul nu mai are rabdare cu noi, iar istoria nu-i iarta pe cei care nu si-au luat masuri de adecvare si adaptare la realitatile lumii actuale.

Sectiunea de invitati a Ziare.com gazduieste o serie de editoriale scrise de personalitati ale vietii publice din Romania.

Despre ce vrei sa scriem?

Citeste mai multe despre dreapta alegeri parlamentare 2012
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 6115 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
71 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Dle Vlaston, au facut hoitarii astia o carcasa din Romania,

si-au varat pliscul, capul gatul trupul inelat pana la bocanci in hoitul tarii, si-au tras din starv toata maduha, acum poftiti romani si puneti tara pe picioare, faceti din handel bici, dintr-o coroapca o mandrete de faptura, dar nu uitati defel ca "la vremuri noi, tot noi" si ca "vom fi iarasi ce-am fost ba chiar si mai si".
Vom mai sta ani verzi cu ciurucul in curte, cu mortaciunea in ograda.
Prostimea va fi in continuare in urma cu doua razboaie, smintita de foame si de rachiu prost, pusa sa-si dea votul pe-o fasolica si-un mititel, pe-o strachina de bere scursa din tava de sub pompa.
Vor fi in continuare aceezasi parlamentari de pe locul doi trei patru si chiar cinci ce nu vor voi nici uninominal, nici unicameral, nici reforma judetelor, nici informatizare, nici concedierea neamurilor, nici competitie reala de valori, nici sa mai faca afaceri si cu aaltii decat cu statul, nici sa renunte la ce stiu mai bine:
Sfidarea, escrocarea, estorcarea si distrugerea unei natii, devastarea fructului cu viermi ale caror oua sunt prezente inca dinaintea rodului, de pe cand toate erau in floarea de la butoniera lui Iliescu, presedintele KGB-ist pentru linistirea noastra.
Revin la ce-a spus Iliescu in '90, parafranzandu-l pe Platon :
"Romania are nevoie de un despot intelept".
A trecut alba prin ham caci tot ce s-a intreprins in acesti 23 de ani de democratie originala, a dus la ruinarea unei cetati pe cerul careia roiesc corbii, fara teama de momaia de pe metereze.
Vom trai in continuare din lozinci, din cimilituri, din haulituri si din injuraturi.
Ce-o fi dupa, deja se vede din rezultatele unora care plagiaza, altora care nu trec bacul si al inca vreo cativa din tagma celor depsre care Eminescu spunea :
"Ai nostri tineri la Paris invata
La gat cravata cum se-ncheie nodul".
Intre un herupism si-o lehamite, maine va avea acelasi chip, dupa infatisarea conducatorilor nostri :
"Chip istet de oaie creatza" !!!

 

Dure masurile propuse de domnul Vlaston, pentru promovarea lor ar fi

nevoie ca "dreapta" sa obtina peste 66% din functiile de parlamentari (cam ca in Ungaria) si de o hotarare de fier!
In plus ar fi nevoie ca societatea romaneasca sa fie alcatuita in majoritate din oameni liberi din punct de vedere economic de bugetul statului ori nu este cazul!
Recentele alegeri locale au aratat cum nu se poate mai clar ca societatea romaneasca este in majoritate alcatuita din persoane dependente economic de bugetul statului (pensionari, bugetari, asistati social, antreprenori care nu rezista decat pe baza contractelor cu statul).
In concluzie cu un astfel de program curajos enuntat ca manifest politic dreapta nu va castiga suficiente voturi pentru a aplica reformele necesare.
Cred ca vom mai balti in jumatati sau sferturi de reforma, unele aplicate de nevoie chiar de socialisti, inca multi ani pana ce structura sociala in Romania se va modifica, daca se va modifica!

 
 

 
 

 

 

Vlaston, profesorul de socialism stiintific o face

...acum pe expertul in capitalism.

Tovarasu' Vlaston ai uitat cind criticai capitalismul degenerat inainte de '89????????????

Capitalismul dupa Vlaston:"meritocratie, respectul individului si dreptului".

Sa o luam metodic:

1.Meritocratie unde: in CCR, in Parchetul general, in DNA, in toate serviciile descentralizate unde pdl si-a plantat incompetentii?

2. respectul individului - respect fata de cine? Fata de cei 7,5 milioane de romani care l-au demis pe Basescu????

3. respectul dreptului - respectul dreptului legal de a elimina decedatii de pe listele electorale permanente si de a lua in considerare rezultatele ultimului recensamint si nu a celui din 2000, adica de acum 12 ani?????????

USL trebuie sa castige si dreapta mafiota trebuie sa piarda

Spre binjele si propasirea natiunii.
Mafiotii vor sa ia in proprietate personala tara
Nu le ajunge cat au furat vor sa fure pe vecie ei si copii lor,sa goleasca tara de romani,sa-i vanda resursele si sa o populeze cu sclavii lor.
Mafia portocalie=dusmanii natiunii
Finita la comedia portocalia!

 

Un securist vrea dreapta stalinist-nazista in Romania!

Romania nu are o dreapta politica autentica,aceasta este abuziv si ilegal ocupata de stalinist-nazistii MR Ungureanu si Mihai Neamtu.In ce-l priveste pe MRU nu mai este nevoie de prea multe comentarii TRECUTUL lui Ungureanu stalinisto-comunist il acuza fara drept de apel.Mihai Neamtu este un nazist autodeclarat si ambii sunt un real pericol pentru Romania.Romania regimului Basescu Train nu apartine nici unui culb european,mai ales ca insasi Europa se confrunta acum cu mari probleme economice datorate unei false gestionari a economiilor occidentale.Haideti sa facem comparatii intre dreapta si stanga politica asa cum este ea indentificata,argumentata de Arend Lijphart cel care nominalizeaza pe primul loc ceea ce numeste "dimensiunea socio-economica",prin care se vizeaza tocmai diferentierea intre stanga si dreapta:
- Stanga politica cuprinde de obicei credinta in perfectibilitatea progresiva a oamenilor, in posibilitatea de a face omul si societatea mai buni prin influenta politica; o atitudine favorabila fata de schimbare si inovatie; preocuparea pentru maximizarea libertatilor civile, pentru egalitatea in problemele politice si sustinereasuveranitatii poporului; preocuparea pentru fraternitate si pentru internationalism;afirmarea superioritatii ratiunii si stiintei asupra traditiei si dogmei religioase.

- Dreapta politica este sceptica in legatura cu posibilitatea imbunatatirii naturii umane prin influenta politica; e atasata mentinerii ordinii politice ; vede anumite virtuti in inegalitatea sociala si economica si tinde sa sustina nationalismul; apeleaza deseori la credinte si sentimente non-rationale, incluzand cele religioase.

- Stanga economica urmareste interesele muncitorului industrial si taranului,sustine interventia statului in mecanismul pietei, alaturi de protectia sociala pentru dezavantajati.

- Dreapta economica crede in libertatea de alegere in sfera economica si favorizeaza o economie libera de piata, cu o minima interventie a statului; are rezerve fata de sistemele de securitate sociala organizate de stat.Fara a considera ca trasaturile mentionate sunt criterii de diferentiere cu valoare absoluta, sa precizam ca aceste seturi de atitudini se pot combina in moduri diferite, rezultand ideologii sau programe politice specifice. Problema este, desigur,care anume set de atitudini se situeaza in prim-plan. Cu alte cuvinte, este necesara precizarea criteriilor esentiale in functie de care se face incadrarea intr-o zona sau alta a spectrului politic, cu atat mai mult cu cat dreapta si stanga au si o puternica incarcatura extra-politica: nu numai economica, dar si culturala.

http://www.ghimpele.ro/2012/08/mihai-neamtu-legaturi-adolescentin-miscare-neolegionara/

domnu' Vlaston , ca sa castigi alegerile tre

iesi in strada sa vorbesti cu oamenii .
Ultima deata cand am facut asta a fost in 2007 .... de-atunci nimeni din PDL nu a catadicsit sa mai vorbeasca cu lumea iar musiu Boc a zis cace ne trebuie noua sa informam populatia , ca ei stie si sa vezi ce or sa dea cu USL de pamant .........

Cu cine , cum , cu ce sa castige "dreapta" alegerile !??
Care dreapta ?
Care oameni ????????????????????

vlastoane....si daca ue...clacheaza ?

...majoritatea lucrurilor care se vad si mai ales cele care nu se va si nu se spun,arata ca ue,e in prapastie.Asa ca ..PRUDENTA,e solutia.

Se vede clar că...

...Plastron și Pițigoi vine de la nunta dreaptă a hoților și bolșevicilor portocalii,a Mona(r)hului Cioabă și a altor catorva trepăduși gen Plastron,Pițigoi,Răcaru,Ene...ceea ce incă e culios e fatul că Plastron și Pițigoi trăiște...amandoi...

Ce frumos e cand ieși din biserică și famiglia ta e huiduită de oamenii cărora tu și famiglia ta le-a furat VOTUL...nu-i așa,Plastroane?Nu-i așa,Pițigoi? Ăh? †††

@kain & "si daca ue...clacheaza ?"

Daca UE clacheaza intram in CSI, ne va accepta Putin.
Sau credeti ca Zgonea sau altul nu pot face ce face Lukasenko?

Cand rusine nu mai are, ...

... scrie basme in "Ziare"!

 

SIMPLU DE RASPUNS!

Vor fi mai putine pomeni electorale si sociale mai ales ,asta nu inseamna ca nu vor fi pomeni ,ar fi multe motive pentru care dreapta ar trebui sa cistige .

 

Cele mai multe pomeni electorale le-a dat PD-L= mafie altoita

pe Ramura FSN . Este de dreapta cand este vorba de

spolierea saracilor si a statului in folos propriu.

Pana si "cancelarul de fier" Bismark in cel mai feroce

capitalism a initiat masuri de protectie sociala.

Dar noi NU avem barbati de stat ci doar un Smecher

Marlan si Nesimtit.

PDL/Basescu/M,R Ungureanu traiesc pe banii publici

Cum sa poata reprezenta coruptii regimului mafiot Basescu Traian o dreapta economica autentica.cea mai grea lovitira economica data capitalismului romanesc,dreptei economice , de ctare securist-stalinsitii PDL-BASESCU-BOC MR Ungureanu a fost distrugerea celor 350 000 de PFA-uri si SRL=-uri,postamentul dreptei economice.
I-ati vaqzutieri la nunta?80% din costul nuntii este suportat de contribuabilii romani,masinile presedentiei,SPP-istii fara numar ce-l aparau DE POPOR pe asasinul securist Basescu Traian,dar in primul rand numarul extrem de mare al jandarmilor cei care parca strigau tare,unde apare teroristul Basescu Traian ESTE insecuritate publica.

"Dreapta" nu inseamna mafiotii pedisti si acolitii lor

Neamtu si MRU al carui prim scop a fost sa dea pe nimic resursele tarii.
Scopul mafiotilor portocalii este sa elimine elitele si sa sa transforme tara intr-una de sclavi pentru base eba si urmasii lor
finita la comedia portocalia!

Senhor Vlaston zice ...hahaha...ca Norvegia ,Danemarca........

Germania ,Canada etc nu ar fi state sociale....ba sunt super sociale...capitalismul adevarat pur singe e in USA...iar aia sunt la pamint...plini de datorii...senhor Vlaston ca si Basescu sunt pe linga din punct de vedere economic..si nu numai...cot priveste pomeni electorale...senhor mihai63...aveti perfecta dreptate...Oooleee ...

Aberatiile periodice

ale lui SV.

Impotriva multor argumente asa-zis economice aduse de mos SV se poate aduce un contraexemplu simplu: Polonia.

Cat despre aberatia cu lovitura de stat, ia citeste aici: "O lovitură de stat se realizează prin infiltrarea unui segment mic, dar de importanță extremă, a aparatului de stat, care apoi este folosit pentru a prelua controlul de la guvern și a-l indepărta de la putere."
Cum ar fi putut guvernul USL sa indeparteze de la putere... guvernul USL?

 

Cand decapitezi statul in trei zile cum a facut mafia USL&Co

prin incalcarea regulamentelor de functionare ale parlamentului, prin incalcarea legilor tarii si a Constitutiei, se numeste lovitura de stat. Referendumul de suspendare a presedintelui ales s-a facut fara ca presedintele Basescu sa fi incalcat grav Constitutia Romaniei. Parlamentul nu are voie sa dea jos un presedinte doar pentru ca asa vor muschii lor Voiculescieni de securisto-comunisti. Presedintele are mandat de cinci ani si acest lucru trebuie respectat. Mafia fascisto-securisto-comunista functioneaza dupa propriile legi si reguli, incalcand legile si Constitutia Romaniei. Acesti infractori care au planuit si executat lovitura de stat care a esuat trebuiesc arestati, judecati si condamnati la ocnă si la confiscarea averilor. Oricum, cu mafia USL la putere si in conditiile economice intrnationale actuale, Romania nu are nicio sansa de supravietuire. Romania va intra in curand in COLAPS economic si va fi sfasiata de tulburari sociale. Distractie placuta! Abia astept sa-i vad pe Ponta, Antonescu si Voiculescu fugind cu elicopterul.

@just_comment & "Cat despre aberatia cu lovitura de stat"

Cunoastem propaganda USL menita sa combata ideea de lovitura de stat parlamentara. Din pacate aceasta propaganda este doar de uz intern, poate fi raspandita cu succes numai intre cei care nu au cunostinte politice!

cunostinte politice...

asa ca ale tale!?... :D

Milioanele de pensionari din Romania

+ milioanele de asistati social vor alege socialismul lui Ponta si Antonescu iar Romania va ajunge definitiv pe butuci. Dreapta ar avea nevoie de multi ani la guvernare, cu o majoritate solida in parlament, pentru a putea construi ceea ce domnul profesor Vlaston scrie. Nu cred ca se va intampla asa. Votantii din Romania sunt usor de manipulat cu micul si cu televizorul.

 

nu stiu daca ai dreptate cu...

pensionarii!? Sunt convins ca parintii (pensionari) ai sustinatorilor lui Basescu nu voteaza cu stanga! Deasemenea, supusii regelui Cioaba - invitat de onoare la recenta nunta prezidentiala! - care sunt in covarsitoarea lor majoritate asistati sociali, sunt deasemenea sustinatorii presedintelui ...de dreapta!... Sa mai amintesc de Bercea?!...
Dar de ce n-am aminti de cele cateva milioane de angajati la negru si angajatorii lor?... Ei sunt deasemenea tinuti, ca un tabu, in brate de catre dreapta portocalie! De acolo vine o mare parte din fondurile pe care se bazeaza puterea lui Basescu, fondurile cu care plateste serviciile institutiilor statului sau macar ale multora dintre membri/conducatorii acestora: CCR, CSM, servicii secret, Procuratura generala, BEC... Nici nu e de mirare ca nu vrea sa scoata la lumina economia subterana!

homo.politicus

..daca RO,e formata din milioane de asistati social,asta e,ne place nu ne place( sa nu crezi ca mie nu mi-ar place ca populatia noastra sa fie structurata cam asa-minori-3-5 mil.,pensionari 2-3 mil,10-15 mil.persoane active cu varste intre 25-45 ani,toti cu studii medii cel putin,temeinic facute,corp profesoral -emeriti 100%).
In fapt asistam la o despartire a statului de drept condus de pseudo-elite(pentru ca-si promoveaza interesul propriu,ele elitele)si care stat ar trebui sa-si protejeze cetatenii in numele carora exista si functioneaza,d cetateni,majoritatea asistati.Principii de dreapta intr-o tara saraca,nneducata?Intr-o tara normala ar exista o clasa de mjloc car ar tine masiv fraiele eonomice si interesele politice inclinand usor spre dreapta,ori la noi,in lipsa unei asemenea clase de ijloc,politicile le fac ci 2-3%,putred de bogati,cu averi dobandite din spolierea statului,profund needucati,la care spiritul de FILANTROPIE=0.
CONCLUZIE-Analizand la rece,minoritatea bogata face lovituri de stat,incalcand,sabotand drepturile si interesele majoritatii.

Nu e bine colonele !

Pai esti mai tare ca sultanul de la varza : el avea 11 porunci si tu 12. Le-ai facut bruseles rau de tot - vorbesti despre state cand noi suntem colonie ? Nici nu mai facem alegeri , ne "salveaza" sultanul direct - pune CC sa hotarasca cine sa conduca tara si gata, ce atata deranj : campanie electorala, alegeri, etc.

 

@Nikk & " ce atata deranj : campanie electorala, alegeri, etc

Printul Carol I in primii ani de domnie intai numea viitorul Prim Ministru dupa care aveau loc alegeri in care castiga partidul desemnatului de print (mai apoi Regele Carol I).

un dram de nuantzare nu strica,

domnule Vlaston. "Mitul" statelor "asistentiale" este, de fapt, o mare realizare a civilizatiei europene de sorginte crestina, iar mecanismul solidaritatii sociale functioneaza foarte bine atunci cand membrii societatii renunta la minciuna si lene. Nu este in traditia romaneasca si nici europeana capitalismul "pur-sange", ca in SUA (presupun ca asta aveti in vedere), in care iti porti singur de grija pensiei, a ingrijirii medicale etc. Sistemul european a functionat f bine cata vreme frauda, furtul, minciuna si lenea nu s-au insinuat in societate. In Romania e cel mai evident efectul acestor frumoase calitati sociale, care nu lipssc nici din alte tari, balcanice , mai ales (oare de ce ?). Nu cred ca trebuie sa renuntam la sistemul nostru, european si romanesc, numit de dvs "asistential", ci trebuie doar sa-l disciplinam. In spusele dvs un singur calificativ este esential, anume meritocratia. Dar cate vreme avem politicieni care nu fac decat sa administreze bugetul public exclusiv in favoarea lor si a clanurilor (vedeti, eu nu zic ca fura, eu zic ca administreaza incompetent si iresponsabil) si cata vreme avem comentatori politici "dupa ureche" (cum sunteti, de exemplu, chiar dvs), nu vad nici-o sansa de renastere nationala (tocmai fiindca adevarata meritocratie este anulata cu obstinatie). Exista un singur remediu, acela al trezirii la actiune a societatii civile, care trebuie a renunte la atitudinea de a astepta ca statul sa rezolve totul, intelegand ca, fara control sever din partea tuturor cetatenilor, actiunile statului se confunda cu actiunile politicienilor verosi, incompetenti si iresponsabili. In SUA acest control din partea tuturor cetatenilor este o realitate palpabila si de aceea acolo poate functiona un capitalism pur-sange (expresie care va place atat de mult) fara derapaje atat de dureroase ca cele inregistrate in Romania. Dificultatile economice ar avea, astfel, efectul diminuat si nu adnac si aproape tragic, cum se intampla in Romania. Dar pentru asta avem nevoie de promovarea unei reale meritocratii in "noua dreapta" si nu doar de racolarea de catre aceasta a unor palavragii care au convingerea ca se pricep la toate (la anivel de actiune si la nivel de comentariu). Iar cu asupra de masura avem nevoie de o Justitie corecta si independenta, nu doar de "comentarii" despre aceasta.

 

@CARCOTASUL & Sistemul european a functionat foarte bine..

Regret dar nu frauda, furtul, minciuna si lenea sunt cauzele sistemului asistential european.
Un astfel de sistem costisitor a putut fi mentinut numai atata vreme cat societatea europeana a fost in plina expansiune demografica si economica.
Sistemul asistential s-a extins in timp ca baza demografica si baza economica au stagnat sau au regresat asa ca acest sistem asistential european NU MAI POATE FUNCTIONA.
Cine nu crede face greseli si impovareaza financiar generatiile viitoare lipsind popoarele de sansa de progres real.

@Grasutul. Unde ati vazut dvs....

... in textul meu o afirmatie atat de aberanta, cum ca escrocheria, lenea si altre asemenea auadus succesul sistemului de state asistentiale din Europa ? V-a fost greu sa observati negatia NU in textul meu ?

Decat stat asistential, mai bine... stat la putere

Grecia, stat asistential? Grecia o fi fost stat asistential doar in perioada dictaturii coloneilor (de dreapta). De ce trebuie sa castige dreapta? Sprijinirea mediului privat. Prin impozitul forfetar, atunci cand 100.000 firme au dat faliment? Prin cresterea tva, la 24%? Importanta productiei de bunuri s-a vazut. Industria a fost falimentata, importam totul. Servicii vandabile? Vezi desfiintarea spitalelor, sau faptul ca romanii apeleaza la serviciile vandabile din Bulgaria. Meritocratie? Elena Udrea, "branconaj" Igas, Neamtu-usturoi etc. Stat asistential? Mafia pdl, afaceri pe banii statului, regii asfaltului care iau bani de la stat, desi nu avem nimic asfaltat. Sa nu mai pomenim de retelele de prostitutie marca Blejnar, bani de la stat.
ps. Pana la urma, de ce trebuie sa castige dreapta? Da, ar mai fi un motiv. Ar putea sa se fure intre ei, doar de acolo a mai ramas de furat.

 

Greșeală de eroare...

...NU 100.ooo de firme ci 334.ooo de firme au dat faliment....grație lui Emilog Bok și Pogea...

Ce frumos e cand ieși din biserică și famiglia ta e huiduită de oamenii cărora tu și famiglia ta le-au furat VOTUL...

Erau firme care existau doar pe hartie

Firmele de care vorbiti voi erau firme care existau doar pe hartie, in asteptare, fara a desfasura vreo activitate aducatoare de profit. Sigur ca proprietarii acestor firme le-au inchis pentru a evita platirea impozitului. Nu spun ca impozitul forfetar a fost ceva bun dar se dramatizeaza si se exagereaza prea mult, se face din tantar armasar in scopuri politice, de propaganda in favoarea mafie fascisto-securisto-comuniste USL&Co. Pe de alta parte, de unde credeti voi ca un satat social care vrea sa dea pomene la leneși va avea bani pentru toti bulibașii care nu vor sa munceasca? Din impozitarea celor care muncesc, din impozitarea firmelor. Mafia USL nu va putea sa convinga vreo banca din lumea asta sa imprumute bani pentru pensii si ajutoare sociale. Pana la urma o sa iasa cu tulburari sociale, uzurpatorii Ponta, Antonescu si Voiculescu vor fugi cu elicopterul. Finalul va fi frumos...

gresesti cand crezi/spui ca nu mai au ce fura!

...asa cum s-a vazut din 2009 incoace, pot fura din ...imprumuturi de la creditori externi, imprumuturi facute avand statul garant! Ei (guvernul pdl) a imprumutat, au bagat mare parte din bani in buzunarele clicii de partid si noi platim!

Cucule ,Aiurezi ! Asa vorbesti de parca nu ar ..

....exesta contol asupta banilor imprumutati.
De ce TRADATORII din PDL fugiti in USL nu au reclamat nimic despre ce sustii tu ?

Crezi ca se sfiau sa o faca ?

Sau crezi ca cine0ti imprumuta bani nu te controleaza la sange vsa vada cum i-ai folosit ?

De ce FMI nu mai imprumuta guvernul PONTA ?

Fiindca Ponta a inceput cu cadourile sociale de stat contra voturi , a banilor ce erau in visteria tarii.
Guvernul USL maine poimaine nu va avea nici bani de apa pentru mamaliga.

@ comment . judeci ca un popa de la tara !

Statul de drept exclude statul social, consumator al bunurilor produse.
Statul social nu produce, e doar ca un cancer pe o tara, o roade pana decedeaza.

Iar va dovediti impostor!

Scrieti in continuare mai mult decat cititi!
chiar credeti ca Germania, Danemarca, Norvegia sau Germania si-au desfiintat statul social?
Pe ce va bazati?
Ati putea sa cititi un foarte mic studiu despre subiectul cheltuielilor de protectie sociala si sa va faceti mea culpa aici, unde scrieti prostii.
http://www.drees.sante.gouv.fr/IMG/pdf/er807.pdf
Studiul a fost publicat in august 2012, deci sunt datele cele mai recente.
cheltuielile de protectie sociala sunt dupa cum urmeaza:
1. Danemarca - 34% din PIB
2. Germania - 32% din PIB
3. Finlanda - 30% din PIB
4. Norvegia - 26% din PIB
Sunt campioanele proectiei sociale aceste state. Si tocmai de aceea au trecut mai bine prin criza!
De altfel, chiar primele doua tari ale lumii unde se fac mari investitii private (China si Brazilia) sunt tari in care programele de protectie sociala au crescut exploziv in ultimii 6 ani. Si sunt conduse de guverne de stanga, chiar stanga radicala.
Nu ati vrea sa scrieti doar despre ce cunoasteti?

 

Tarile pe care le pomenesti tu au resurse

Nu se imprumuta de la FMI ca sa dea bani la asistati. Oricum in aceste tari este o rusine sa fii asistat social. In general emigrantii si ratatii sunt asistati social. Chestia este ca nu prea mai tine cu statul social nici in aceste tari. S-a cam strans surubul pentru ca economia UE este supusa la o concurenta foarte dura de catre tarile asiatice iar veniturile la buget s-au micsorat dramatic. Pe deasupra multe firme au plecat in Asia si platesc impozit acolo. Globalizarea a adus saracia in UE si bunastarea in Asia. Lumea va arata altfel peste vreo 20 de ani.

base a imprumutat bani de la FMI sa aiba ce fura

el si mafia lui
Ati furat milioarde de eur ,nu scapati de judecata
Finita comedia portocalia

@casandra& "China si Brazilia sunt tari in care programele de

protectie sociala au crescut exploziv in ultimi ani"
Nu cunosc situatia din Brazilia dar a vorbi despre cresterea exploziva a cheltuielilor sociale in China mi se pare o gresala de traducere!
Nu e usor de tradus din chineza si chinezii nu folosesc aceleasi standarde de raportare ca europenii dar a vorbi despre un sistem de asistenta sociala cchinezesc asemanator celui european este o mare aberatie!
Cat priveste ponderea asistentei sociale in PIB-ul tarilor enumerate de dumneavoastra presupun ca este o eroare de raportare sau de traducere!

nu este nicio greseala de traducere!

Despre China, informatiile cele mai oficiale ale ambasadei franceze la Beijing:
http://www.drees.sante.gouv.fr/IMG/pdf/er807.pdf
Despre Brazilia:
http://www.oit.org/gimi/gess/RessShowRessource.do;jsessionid=235d3d268b7c57aaba5c0fe6b851bc88d1458aa3476376a82ace5f78456794e9.e3aTbhuLbNmSe3mPci0?ressourceId=29488&longTitle=Le+Socle+de+protection+sociale+au+Br%E9sil+%28fiche+pays+2011%29&author=BIT&ressYear=2011

Despre statele europene aveti la Eurostat datele din 2009:
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tps00098&plugin=1

Nu-i nicio greseala!
Asa arata lumea civilizata sau cu ambitii de civilizare, nu cum afirma mincinos tot felul de ipochimeni in Romania!
Cu dreapta la guvernare si cu Basescu la Cotroceni timp de multi ani de zile, Romania s-a apropiat de Africa, nu de Europa. Congo!
Cu complicitatea evazuionistilor, hotilor si prostilor cu pretentii din aceasta tara.
E momentul ca "dreapta" romaneasca sa piara sau sa-si vina in simtiri!

Casandra sa-ti dea D-zeu asistenta sociala chineza

Am mai mult de douazeci de ani in Asia, mai ales China. Daca ai sa primesti ajutorul social chinez ai sa vrei intoarcerea lui ceasca. Comunismul chinez e 100% competitie!!; daca nu esti competitiv, mori!; "ceasca era un om milos" pe linga ei!! Lasa propaganda!!

Vlaston creatie a comunismului vrea eternizarea securitatii/Basescu,

Tov. Vlaston Stefan ,fiu de taran tradator cooperativizat ajuns ceea ce se crede a fi in prezent alaturi de securistul spion sovietic si terorist international Basescu Traian ,nu va sti niciodata ca o drapta politica cea care crede in libertatea de alegere in sfera economica si favorozeaza o economie libera de piata, cu o minima interventie a statului,nu poate exista fara o social-democratie autentica si puternica. ce a facut mafiotul Basesuc Traian?A asasinat, a furat, adistrus democartia si initiativa privata din Romanai,BAZA ECONOMICA a dreptei politice pentru a transforma Romanai in teritoreiul absolut al terorismului international.
ce nu stie stalinsitul inrait Vlaston ca fara muncitori bine paltiti, multumiti a caror nivel de trai sa fie INDESTULATOR nici o dreapta politica NU poate exista pentru ca forta de munca este esentiala.N-am muncitori motiovati ,.multumiti,loaili EU CA PATRON nu exist.ICCD-ul lui MR Ungureanu este o mare minciuna basista de acre romanii sunt deja constienti.Ratatii ICCD sunt deja la ghena de gunoi a istoriei.

 

Voiculescu - creatie a securitatii, a comunismului

Voiculescu si marionetele sale sunt mandria USL. USL este ascunzisul fostilor securisti care au afaceri de miliarde de € cu statul roman. Ei au jefuit statul roman in anii '90, ei ne conduc acum si ei ne vor conduce si in viitor, ne vor exploata munca, ne vor plati prost si ne vor forta sa traim in mizerie si sa ne uitam la televiziunile lor in urmatorii 100 de ani. Astia sunt noii boieri ai Romaniei, noii mosieri, iar noi suntem doar niste iobagi fraieri care ne uitam la Antene si credem minciunile si promisiunile lor.

 

Care Voiculescu?cetatean Voiculescu nu are puterea deciziei politice

Va legati de oameni ca cei mai abjecti securisto-comunisti.Voculescu nu este membru USL,nu este parlamentar iar ca fost comunist este deja judecat,de fapt este singurul comunist judecat

 

@CARCOTASUL & Sistemul european a functionat foarte bine..

Regret dar nu frauda, furtul, minciuna si lenea sunt cauzele sistemului asistential european. Un astfel de sistem costisitor a putut fi mentinut numai atata vreme cat societatea europeana a fost in plina expansiune demografica si economica. Sistemul asistential s-a extins in timp ca baza demografica si baza economica au stagnat sau au regresat asa ca acest sistem asistential european NU MAI POATE FUNCTIONA. Cine nu crede face greseli si impovareaza financiar generatiile viitoare lipsind popoarele de sansa de progres real.

 

Afirmatia dn-vstră si modul in care o faceti mă sperie.

De ce ...TREBUIE...
1..Optiunea Electorală Cetătenească este liberă..deci.Trebuie* este un cuvant ..exclus.. inaintea alegerilor.
2..Castigarea sau Pierderea Alegerilor intr-o societate Democratică(un concept tot mai Diafan in aceste zile)*se face de către formatiunea politică care a răspuns Nevoilor Cetătenilor sau Nu.
Deci, cine a Slujit Cetăteanului Majoritar ca număr,Castigă Alegerile.
Si cine a făcut invers.. Pierde Alegerile..

Indiferent că acest lucru,demontează clase sociale infiripate intr-un anumit spectru Politic,sau grupuri minore de Interese.

Găsesc că acest lucru este un bun Instrument de Corectie pus in mina Populatiei de către Democratie
ca fapt in sine,Fată de Abuzurile politicienilor,fie de Stanga fie de Dreapta si a categoriilor Beneficiare a acestor Grupări.

Afirmatia aceasta de...Trebuie..să Castige..Dreapta sau Stanga.
Este un Real Semnal de Alarmă asupra Exercitiului Democratic..

Personal.. Observ o Pătură de Imbogătiti care vor cu orice pret să isi Conserve Privilegiile obtinute intr-un termen foarte scurt de Guvernare Infractională(PDL)...Neacceptind faptul că ..
Alternanta la Guvernare Insănătoseste Societatea.
Dind-ule pe rind dreptul celor două mari categorii sociale să isi rezolve Problemele specifice lor.

 

Ce deviatie de inteligenta !

Tu nu vezi decat statul social ar rozatoarelor de buget si nu interesul tari, progresul sau.
De unde bani pentru cetateni daca nu ai economie care sa-i produca ?

At vrea voi, lenesi, sa papati bine dar.... posmegii nu sunt muiati !

Ord)) Eu stiu căci Ţara in Conceptul tău,Este

Spatiul Geografic dintre Granite,plus un segment de 10 la sută din Populatie..Nu mă căznesc să explic despre care segment este vorba se intelege de la sine.
Problema este că nu intelegi căci ceilalti 90 de procente,sunt fiinte Umane..Oameni.. dacă poti să intelegi.Unii dintre ei Cu studii si Capacităti Individuale net superioare Multora de aici, inclusiv persoana mea.
Ei.! acesti Oameni nu sunt Pomi si nu sunt Pietre in Ţara aceasta.
..Dacă tu crezi că acesti Oameni pot fi Ignorati ca niste Obiecte nesemnificative.Te inseli.
..Vine vremea cand Ei* pe bună Dreptate,vor cere Socoteală,celor care au abuzat de Pasivitatea lorsocotind-o Prostie.
..Nu uita..! Numeric Tara aceasta este a lor,Nu vă jucati cu Focul căci Arde* atat de Rău,de se simt efectele peste Generatii, Săturati-vă odată pentru Numele lui Dumnezeu.Nu vedeti căci voi gresiti.?cu Lăcomia.

Pentru 'sireteanugheorghe'....

Raspunsul e compus din doua explicatii simple:

Rominul 'iubeste' munca la fel cum ciinele iubeste lantul....

Nu stiu citi romini 'civilizati' ar fi avut curajul sa faca

circ in fata Primariei daca mireasa ar fi fost Zoe Ceausescu !!!

DECI: Rominii NU MERITA sa fie liberi si ca atare, nu pot fi

civilizati DECIT cu biciul.

Trist, dar adevarat.

Pe ce te Bazezi cand afirmi asa ceva?Pe un salariu

de 8oo Ron?
..Pe Smecherii care populează terasele de lux la ore de varf,consumand sume de ordinul sutelor de Euro?
..Pe scadenta facturilor la cheltueli care depăsesc o dată si jumătate venitul lor?
..Pe Incertitudinea serviciului in viitor?
..Pe Necesitatea unui Imprumut Bancar pentru rezolvarea unei probleme de Sănătate, relativ minore?
..Pe Răbdarea adusă la nivel de disperare de un Patron Vesnic Flămand si Nesătul..si continuu *Sărac.
..Sunt locuri de muncă in Romania in care salariul nu acoperă actul de Prezentă..unde mai pui Munca.
Credeti-mă că stiu ce spun ,si nu sunt cum vă place să spuneti Lenes.dar asta trebuie demonstrat*.(de asta aveti putere in acuzatiile dn-voastră)

S. Vlaston ne propune nici mai mult nici mai putin decat:

Continuarea exterminarii poporului roman de catre agentii fascisti din Romania-pdl si gasca din jurul sau- ai regimurilor asa zis populare din UE si cel ,,democratic'' al jandarmului mondial SUA,inceputa prin :
1. Inchiderea spitalelor
2. Taierea criminala a pensiilor si salariilor
3. Lichidarea a sute de mii de IMM-uri pentru a ramane pe piata doar acolitii lui Basescu
4.Alungarea medicilor,proferorilor,tinerilor absolventi si a romanilor rupti de foame prin toata lumea larga
5.Taierea ajutoarelor pentru persoanele cu handicap,mamelor si laptelui praf pentru copii
Rezultatul: morti pe banda rulanta,exod fara precedent al romanilor(peste 4 mil) mai ceva ca al evreilor si ceva extrem de grav: ruperea romanilor in doua in antibasisti si basisti cu exacerbarea urii intre romani.
Basescu face exact ce i s-a ordonat,adica eliberarea Romaniei de romani pentru a asigura spatiu vital pentru alte popoare ,,superioare'' ca si la izbucnirea WW2.
Articolul este nu doar rusinos dar si deosebit de scandalos si autorul ar trebui sa nu se arate prin Bucuresti,deoarece ar putea cadea in mainele pensionarilor furiosi.

 

Daca asculti discursurile liderilor mafiei USL&Co cum ar fi

Ponta, Antonescu, Zgornea, Fenechiu, Vozganian, Ghise, etc, iti dai seama ca acesti escroci sunt fascisti. USL&Co este o grupare de crima organizata care a adoptat un discurs fascist si schizofren.

USL = COLAPS

Finalul mafiei USL&Co va fi plin de suspans. Cred ca vor fugi cu elicopterul.

Elicopter are numai base asa ca e clar cine fuge

calatorie sprancenata spre iad

homo.politicus....

....sari in sus degeaba.Tu pui in antiteza usl-ul/de stanga zici tu,cu mru,pdl,noua dreapta/acestia fiind dreapta,iar zici tu.Daca ma declar neo-maoist tu ma crezi?faptele vorbesc,ori nici usl nici "dreapta" nu-si dovedesc prin masurile luate,doctrinele.La noi,politicienii gandesc in antiteze"daca tu esti de stanga,atunci,dusmani fiind,eu sunt de dreapta'

@ janvaljan !, Deviezi, nene ! Vreau stat de drept

... si nu stat social.
Nu accept capuse pe bugetul statului.
USL asta face, capuseaza bugetul de stat cu asistarii sociali si cadouri electorale si NU STIE GUVERNA .
Dar sacul este la fund se tara ,,rugineste,,!

@jeanvaljean& "Continuarea exterminarii poporului roman"

Credetu ca ati putea incerca si o metoda de propaganda ceva mai subtila?
Textele dumneavoastra se adreseaza mai mult celor saraci cu duhul!

mafia portocalie doreste nimcirea natiunii

expulzarea elitelor si oponentilor,depopularea tarii.cei cazre raman trebuie sa fie sclavii lui base,eba si urmasilor spre beneficiul marii finante care sa exploateze in liniste resursele tarii

Natriune de lenesi, cersetiri, hoti, criminali.

Halal NATIUNE !


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor