Ziare.com

Alegerile prezidentiale 2014: Unde si cum pot vota romanii din diaspora pe 16 noiembrie

de Camelia Badea
Duminica, 16 Noiembrie 2014, ora 08:08

   

Alegerile prezidentiale 2014: Unde si cum pot vota romanii din diaspora pe 16 noiembrie
Romanii din diaspora care doresc sa voteze duminica, 16 noiembrie, in turul al doilea al alegerilor prezidentiale au la dispozitie acelasi numar de sectii de votare ca si in primul tur, 294, urmand sa fie suplimentat doar numarul de stampile si cabine de vot.

Toate informatiile de interes pentru alegatorii din diaspora sunt publicate de Ministerul de Externe pe pagina special dedicata Alegerilor prezidentiale din 2014.

Lista completa a celor 294 de sectii de votare deschise in diaspora, cu adresele complete, este de asemenea publicata pe site-ul MAE si poate fi consultata la orice ora.


De asemenea, harta interactiva a celor 294 de sectii de votare este afisata pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

Totodata, pentru evitarea prelungirii timpului de votare, de data aceasta este permis ca alegatorii sa se prezinte la urne cu declaratiile pe propria raspundere partial completate.

Astfel, alegatorii pot descarca singuri si apoi tipari formularul Declaratiei pe proprie raspundere conform careia nu au mai votat si nu vor mai vota in alta parte la turul de scrutin din 16 noiembrie 2014, urmand ca apoi sa se prezinte cu el la sectia de votare, gata completat.


Foarte important! "Formularul poate fi completat de titular inainte de a intra in sectia de votare, dar semnarea si datarea sa se va face in fata membrilor sectiei de votare", se precizeaza intr-un comunicat al MAE.

Rezultate finale oficiale in turul intai al alegerilor prezidentiale 2014: Documentele sunt trimise la CCR

Cum a votat diaspora: Iohannis - 46%, Ponta a invins in R.Moldova, dar si in Zimbabwe si Coreea de Nord

Cele mai multe sectii de votare au fost organizate in Italia - 51, dintre care trei la Roma, doua la Milano si doua la Trieste.

In Spania, se va putea vota la 38 sectii, dintre care patru la Madrid, doua la Barcelona, doua la Zaragoza si doua la Castellon de la Plana.

In SUA, sunt organizate 22 de sectii de votare, cele mai multe (2) in Chicago.

Si in Republica Moldova au fost organizate multe sectii de votare - 21 - dintre care patru la Chisinau.

In Marea Britanie vor fi deschise 11 sectii de votare, dintre care trei la Londra, in Franta 9, iar in Germania 5, la fel ca in Australia.

Alegeri prezidentiale 2014: Romanii din diaspora se mobilizeaza pentru turul doi

Cate patru sectii au fost organizate in Belgia, Austria, Turcia, Ungaria, Serbia si Canada, cate trei sectii in Afganistan, China, Cipru, Grecia, Israel, Polonia, Portugalia, Rusia, Ucraina, si cate doua sectii in Africa de Sud, Brazilia, Cehia, Chile, Danemarca, Elvetia, Emiratele Arabe Unite, Finlanda, Irak, Olanda.

Doar o singura sectie de votare a deschis MAE in urmatoarele tari: Albania, Algeria, Angola, Arabia Saudita, Argentina, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Bosnia Hertegovina, Bulgaria, Columbia, Coreea de Nord, Coreea de Sud, Croatia, Cuba, Egipt, Etiopia, Filipine, India, Indonezia, Iordania, Iran, Irlanda, Japonia, Kenia, Kuweit, Kazahstan, Letonia, Liban, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malaezia, Malta, Mexic, Maroc, Muntenegru, Nigeria, Norvegia, Noua Zeelanda, Palestina, Pakistan, Peru, Qatar, San Marino, Senegal, Singapore, Siria, Slovacia, Slovenia, Sri Lanka, Sudan, Suedia, Thailanda, Tunisia, Turkmenistan, Uruguay, Uzbekistan, Venezuela, Vietnam, Zimbabwe.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 26832 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
36 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Daca s-ar introduce votul prin corespondenta ar vota ca. 2 milioane

de romani. Asa, doar cateva sute de mii: e clar, cine locuiste departe de sectia de vot, nu merge la vot.
Evident ca pesedeua nu vrea 2 milioane din diaspora la vot, stie ca nu voteaza cu ea.

 

If you can do banking online

You can do voting online!

Bahtalo!

nu e nevoie

ca stie Bachonski cum se face si fara corespondenta si mult mai rapid si nu costa nici timbre ...hahahahahah

Bai, Ernst, lasa, nene, socotelile de doi lei!

Romanului plecat ii este greu sa scrie, pt. a primi formularele de vot in cutia postala. Ala cu scoala, poate ca o face, restul, nu. Deci ii este mai usor sa se deplaseze pana la centrul de votare. In acerlasi timp, daca te dai patriot si deodata vrei sa-ti exerciti dreptul constitutional, o iei in bot de la guvernul Romaniei, cum ai luat-o dintotdeauna, adica de pe vremea lui ceausescu. Nu cred ca guvernul vrea sa-i impiedice sa voteze, pentru ca pt guvern aia plecati sunt detestati de cand lumea.
Atitudinea asta e vezi in orice consulat de oriunde.
Dintotdeauna.

PSD incearca sa impiedice votul romanilor,

nu are nevoie de voturi contra. Romanii nu trebuie sa-i lasa, daca azi cedam, maine va fi mai rau.

daca guvernul dr ponta ar fi avut CEA MAI MICA INTENTIE sa

respecte dreptul de vot al romanilor de-afara, l-ar fi costat pe dr ponta mai putin de o ora din viata sa dea o ordonanta de urgenta.(oricum, de doi ani conduce Romania prin ordonante de urgenta)!!!!
era suficient ca fiecare roman de afara sa poata sa trimita la mae un plic cu doua foi: pe una cnp-ul si numele, pe cealalta optiunea de vot

radup....

Te plingi de Canada ca aveti sectii putine,pai ce sa mai zica romanii din Florida,care intr-un stat aproape cit Romania,au o singura sectie de votare in orasul Hollywood ,pe strada Scott.Cei din nordul Floridei (Jaksonville)ar trebui sa vina 800 de mile sa voteze.In sudul Floridei ,intre fort lauderdale si miami traiesc in jur de 70.000 de romani.Si totusi niciodata n-au fost imbulzeli sau nemultumiri.In 2004 si 2009 probabil ca nici nu s-au mai numarat voturile,s-a spus ca Basescu a luat 99,99 %.Asa s-a intimplat probabil si in capitalele europene,se vota la foc continuu.Acum s-au luat niste masuri de siguranta si procesul e mai greoi.Si iata ca rezultatele se mai schimba,daca dreapta lua in Moldova 95% in 2009,de data aceasta a luat doar 40%.Votul prin corespondenta ar fi rezolvat problema.Fiecare roman ar fi trimis la ambasada un plic cu cnp-ul si votul.

Sunt hoti cei din acest guvern: Austria: 4 sau 3?

Comunicati 4 sectii dar sunt de fapt 3: Viena 2 sectii, Graz 1. Care-i adevarul hotilor? Votez Johannis ca nu vreau sa va mai vad!

@ernst

poate ai dreptate , da din cele 2 milioane citi se mai intorc definitiv in Romania ca sa aiba parte de ce au votat ??? Pai tu daca iti faci casa pe banii tai ai accepta sa iti vina vecinul de pe alta strada sa iti spuna ce gresie trebuie sa cumperi ce flori si ce parchet ??? ca Vorba aia el nu va sta cu tine in casa nu iti da nici banii ca sa cumperi gresia ,da iti trimite banii de o bere si niste mici ,asta e adevarul da nu va place

@Stop 10.22

- deci tzie tzi-a pus pontax gresia shi parchetu' ! atunci voteaza-l tata , ca eshti indreptatzit ! :o)))

"Alegerile prezidentiale 2014: Unde si cum pot vota romanii din diaspora pe 16 noiembrie"

milogii

Da din cele doua milioane daca un milion trimit bani sa isi faca case si voi milogilor traiti din banii trimisi de noi construindule atunci suntem buni , voi nu aveti bani de case , de unde sa construiti voi case cu 200 euro pe luna? doar cei care fura in Romania isi permit sa construiasa sau sa repare ceva in rest numai milogi flamanzi nici mancarea zilnica nu o pot asigura familiei lor, stai linistit in Romania sunt 10 milioane de flamanzi la prima strigare, am vanit de 10 de ori acasa in Romania si de ate ori am venit prieteni mi au asteptat sa le fac cinste, unul nu a zis hai ma ca fac si eu o cinste sau dau o masa, si daca aveau bani tot stateau la milogeala , pentru ca asta e romanul milog si cersetor

ma uit la Canada!

si constat ca intr-o tara de marimea Europei sunt deschise doar 4 sectii de votare, ca-n Serbia. Unde vota cei circa 26 de mii de romani din Alberta si cei din Winnipeg, din Sasckachewan? Asa intelege MAE sa rezolve problema votului in diaspora? Ignorarea acestor romani inseamna incalcarea dreptului lor de a alege. Dar despre ce vorbesc eu acuma? Despre drepturi si libertatin in era Ponta?

 

Lasati domn inginer mai usor

cu uitatul prin Canada.Ca se mai uita si altii.In jurul Montrealului sunt cam 120.000 de romani canadieni.Si maximum de votanti,oficiali,a fost de 800,odata spusa de securistii de la consulat.Sa nu-mi spuneti ca maine toti romanii din Alberta si Manitoba sunt pe strazi ca nu pot vota.Dupa informatiile pe care le detin se pare ca cei 2 romani din Fermont au intrat deja in greva foamei ca nu se pot exercita democratic ca nu au sectie de votare.
Domn inginer,domn profesor mai usor cu dezinformarea,ca daca se prezinta in Toronto la vot romanasii trebuie sa detina aprobare de la primaria lui Ford pentru ocuparea ulitelor din jurul consulatului.Iar umblati cu mamaliga pe post de explozibil.

NU ARE RELEVANTA cati voteaza!!!!

este un drept constitutional pe care guvernul are obligatia sa-l respecte!!!!
in plus, guvernul a demonstrat ca NU VREA sa-l respecte!!!!

Pai fa voluntariat!

Deschide la tine in casa o sectie de votare sin asigura cheltuielile! Voi ce-ati vrea? Pentru fiecare emigrant cite-un om sa umble dupa voi? Nu in ultimul rind viata ta depinde de ce decide guvernul canadian ....nu cel roman...deci mai degraba ai avea interes sa-ti aperi dfrepturile de acolo nu sa-mi schim tu mie viata din Romania unde nu mai sti ce este si cu ce se maninca politica!

eu, personal, sa face!!!

DAR CUM?????
TU CHIAR CREZI ca te baga cineva in seama la ambasadele romane???????????????????????
crezi ca de asta au nevoie, de ''neinitiati'' intre ei?
eu o sectie nu pot organiza acasa, fiindca stau intr-un apartament, dar la ambasada ma pot duce si sunt capabil sa urmez instructiuni!
dar ''fonctionarii'' romani n-au nevoie de voluntari, fiindca astfel activitatea lor devine transparenta!!!

Banul...

Aveti mare dreptate,romanii din sua si canada sunt tare interesati de alegerile din Romania,desi multi dintre ei n-au mai fost in tara de origine din anii 80.Acum in sua sunt alegeri locale dar credeti ca ii pasa vreunui roman de ele?.NU,ei discuta doar de alegerile din Romania.Multi ar fi avut drept de pensie in Romania ,pt anii lucrati in tara dar nici macar nu si-au mai depus dosarelel.Cei mai multi ,nu mai au nicio ruda in tara ,totusi discuta doar de politica mioritica.Sunt impartiti in 2 tabere,cine citeste Jurnalul National e cu ponta,cine citeste Ev zilei e cu neamtu.Atit ii mai leaga pe multi dintre ei de tara mama :citirea ziarelor romanesti pe internet.A fost o mare drama pt Romania ca diaspora a decis presedintele tarii.De fapt ,nimeni nu a stat sa numere voturile in 2009,s-a trecut pe procesul verbal,Basescu 98%...

@radup

dupa tine trebuie urmarit de statul roman fiecare cetatean pe unde se muta si unde se afla in ziua votului?? Vrei securisti si in afara granitelor ? ai uitat mai erau 5 romani la pescuit de somon si aia vor sa voteze ...

@radup

ai dreptate ,nici la Isarfyordur in Islanda nu pot vota Romanii si sintem 6 Persoane la Pescuit

@Stop 18.40

- da' catzi statzi tata la pescuit , ca shi acu' 2 saptamani tot acolo eratzi !? :o)))sa-ntzeleg ca nu votatzi? sigur nu esti la valea argovei ! :o)))

"Alegerile prezidentiale 2014: Unde si cum pot vota romanii din diaspora pe 16 noiembrie"

Intr-o sectie de vot din Italia erau 2 stampile si 6 cabine .

Cred ca aveau tot 6 stampile dar 4 le tineau palmate.... 'strategic'.

 

MosBasil. Eu cred ca acum vor fi 6 stampile si doua cabine :)

Nu va ingrijorati, plagiatorul isi joaca ultimele carti.
Incercati sa votati.

Sigur votez . In Romania ...ca mai 'prestez' aici

...'deocamdata'.
Dar am indemnat cele 4 'diaspore' sa se duca mai 'di dimineata' la vot....nu la 16 ca data trecuta. Au avut noroc ca si-au exercitat dreptul constitutional.

@niculaeda

stam tataie la pescuit cit dorim ca am facut banii grei cu PDLaci lui Boc , si parchetul si Gresia tot de la Portocalii ..hahahahahahah stiu exact ce pot baieti lui Base

pai, aveau grija ''sa nu se uzeze''

dupa jaful care-l fac, acum ii loveste si grija pentru banul public!!!
sau poate asteptau vreun autocar de ''votanti cumsecade'', cu ''spirit de raspundere''

Si la Asolo (IT)

Erau 4 cabine si 3 stampile.

in anglia sunt 11 sectii de votare, din care 3 sunt in londra.

in londra locuiesc cca 80% din romanii din anglia, care au la dispozitie exact 27,(27)% din sectiile de vot.
in franta, unde locuiesc muuult mai multi romani decat in anglia sunt 9 sectii.
in germania, unde locuiesc ceva mai multi romani decat in franta, sunt 5 sectii.
eu vad trei variante posibile:
1. guvernul dr ponta are o problema cu regula de trei simpla
2. guvernul dr ponta aglomereaza sectiile cu volumm mare de votanti intentionat.
3. guvernul dr ponta are o problema cu regula de trei simpla SI aglomereaza sectiile cu volumm mare de votanti intentionat.
eu iau in calcul varianta 3.

 

De ce nu pot vota si romani COMFORTABIL prin scrisoare????

Prin Posta ar pute vota 99%-100% din cei cu dreptul de VOT!!

 
 

ieftin...

tastele M si N sunt alaturate

In Austria sunt prea putine!

Faceti ceva sa fie mai multe...

 
 

 

Saracii

Auzi milogule muncim in diaspora pentu ca nu vrem sa ne milogim pentru 100, 200 euro pe luna, eu trimit parintilor lunar mai multi bani decat faci tu la rromanika, am ceva case si apartamente in tara aia rrumanika pe care platesc taxe mai mult decat platesti tu , de ce sa nu am dreptul la vot? de ce sa votezi numai tu? pentru ca stai la pomeni electorale si manaci un ciolan cu fasole? iti iei ceva ulei , faina, cate o galeata, de aia trebuie sa votezi tu ? sa nu uit mai am si o firma cu 20 de angajati ca tine care se fac ca muncesc si le asigur si lor traiul si familiior lor , eu nu stau in tara dar fac ceva pentru tara , produc ceva pentru tara asta Romania , daca ar fi toti ca mine si cei din diaspora cei din rrumanika nu ar mai fi o tara de milogi si cersetori , stai linistit, multi romani de afara trimit miliarde in tara de care tot voi milogilor va folositi de ei,tu nu vezica de cand a incept legea sa miste nu se mai fura asa mult romanii din tara nu mai construiesc nimic? tot ce se construieste sau se repara se face cu bani trimisi de afara din diaspora, voi cu salariile pe care le aveti ce sa faceti cu ele? cu ce sa construiti voi din salarile voastre mizere? voi nu va puteti handi de foame, nu puteti da pensiile batranilor , va imprumutati lunar de la banca mondiala , iar aia cu bani(politicieni, afaceristi cu statul) ascund banii pentru ca sunt ilegali facuti, imi si imginezcum ii pupi mana milogindute lui Mazare sau Nicusor Constantinescu pentru un mic si o bere, sa iti umpli ghiozdanul suferind de foame, Romania sta pe linia de plutire datorita banilor trimisi din diaspora

Sarac da cu bun simt, nu jegodie

Hai ca ai dat cu muci-n fasole. Oi fi si tu unu din aia 3 milioane de romani plecati in afara si care trimit banii in tara ca sa iasa Romania din criza. Esti tu unu din cei 300 de la Termopile care se jertfeste ptr tara lui, nu cumva noi astia ramasi in tara sa murim de foame. Ca sa vezi ca economia tarii se bazeaza pe ce bagati voi in tara. Pai sa vezi cum sta treaba: cica intra anual in tara vreo 5 miliarde de euro (oficial), au intrat si 7,5 miliarde in anii buni, si ca sa vezi asta inseamna cam 2000 euro de fiecare pe an, adica vreo 160 de euro pe luna de fiecare. Banii astia vin deja impozitati, asa ca statu mai ia partea lui TVA-ul, 24%, adica vreo 35-40 de euro asa in mare, care inseamna vreo 10 pachete de tigari, pe care un smecher ca tine le da gata in vreo saptamana. Mare scofala ati trimis in tara. Pai cine pleaca din Romania, o face pentru vreo mie de euro pe luna, asa in mare. La 3 milioane de indivizi, asta inseamna 36 de miliarde de euro pe an, din care acasa vin doar 6 miliarde. Pai si restu de 30 de miliarde de euro unde-s? Raman pe acolo pe unde munciti, prin statele alea care va impoziteaza, asta daca munciti cu acte, si cand aud de voi, precum in Anglia, li se face paru maciuca. Pai cu ce drept ne faci tu milog ma, ca nu te freaca grija cat castigam noi in tara. Am ramas aici si pe mult si pe putin si ne-am platit datoriile si taxele cum am putut, si vom ramane aici chiar de ar fi al treilea razboi mondial, ca sa ne aparam tara. Pai sistemul bugetar roman traieste cu 40 de euro pe luna de la tine ma? Pai de unde platesti tu CAS, fond de pensii, somaj si impozit in Romania daca tu lucrezi in alta tara? Platesti toate astea acolo, unde mai mult ca sigur ai ciocu mic si nici un drept, ca te-ar scuipa. Aveti pretentii sa se umble cu urna de vot dupa voi in lumea intreaga, pe Luna mai trebuia sa va duceti sa vina si acolo dupa voi. Pai auzi ma, la alegerile locale de s-au votat primarii si alesii locali din Romania, unde ai votat ma? Ti-ai bagat picioru-n el de vot, nu? ca trebuia sa vii sa votezi acasa de unde ti-e locul. De Craciun, de Paste sau in August veniti acasa ca va trage glia de sarbatori sau in vacanta in fiecare an, dar o data la 5 ani n-aveti ma timp si bani sa veniti in tara sa votati, ca vorba aia - ce face tara ptr voi nu voi ptr tara. Va fost greu sa va puneti cururile in masina sau avion sa veniti acasa sa votati, si nu va stia toata Europa si tot globu' ca au crezut astia ca am plecat toti din tara ca sa votam in alte tari. Ce reclama gratuita ne-ati facut, si sarim la gatu alora de la guvernare ca sistemu' e prost. N-am auzit nicaieri sa zica ca la frontiera e aglomeratie mare ca de sarbatori ca se-nbulzeste lumea sa vina acasa sa voteze. Da asa-i la romani, undei inbulzeala mai mare si el ca de parca s-ar da degeaba ceva. Rusine, si ne mai miram ca se uita Europa la noi ca la urs.Nu toti, ca sunt oameni si oameni, da aia ca tine ne-ati facut de *** pe unde va duceti. Asa ne trebuie, am vrut in UE, am intrat

Cum vor vota romanii in strainatate? Este o intrebare fara sens

Tov. Ponta si acolitii lui, sfidand Opinia publica, au spus-o clar:Vor vota la fel ca in primul tur de scrutin". Mai pe intelesul tuturor, vor fi opriti si de aceasta data sa voteze toti romanii din Diaspora, fiindca votul lor este impotriva Coruptiei, iar pe tov. Ponta il deranjeaza acest lucru. Shalom

 

Cameliei Badea autoarea articolului

Cine e ministrul de externe? Ca in articol ati scris Titus Corlatean.Parca si-a dat demisia.

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor