Ziare.com

Ne adoram presedintii. Vulnerabilitatea lui Iohannis. Victoria, ca o lovitura in plex Interviu

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Miercuri, 17 Decembrie 2014, ora 08:05

   

Ne adoram presedintii. Vulnerabilitatea lui Iohannis. Victoria, ca o lovitura in plex Interviu
Klaus Iohannis va avea probleme sa indeplineasca cele mai mari asteptari, care nu tin de atributiile sale, si va contabiliza lucruri pe care nu le controleaza direct, gen prestatia premierului, afirma sociologul Barbu Mateescu.

Intr-un interviu acordat Ziare.com, Barbu Mateescu a evaluat mostenirea lui Traian Basescu si perspectivele lui Klaus Iohannis.

"Marea problema a unui politician este sa se intoarca impotriva idealurilor si mesajelor pe care le-a promovat. Problema lui Traian Basescu este ca s-au mobilizat, s-au energizat impotriva lui foarte multi oameni pe care, in mod normal, oponentii lui nu reuseau sa-i stranga", ne-a explicat sociologul Barbu Mateescu.

Vulnerabilitatea lui Klaus Iohannis e relatia sa cu PNL. Marea intrebare este daca si cum va ajunge PNL la guvernare, spune Barbu Mateescu.

Cum va intra Traian Basescu in istorie?

Vorbim de doua aspecte: politicianul si presedintele, iar la intersectia dintre ele sunt victoriile electorale din 2004 si 2009. Dimensiunea victoriei lui Klaus Iohannis poate duce la o subapreciere a victoriilor lui Traian Basescu, obtinute la diferente mai mici.

Un efect psihologic in viata de zi cu zi este ca ne amintim sfarsitul relatiilor, mai putin inceputul si cursul lor. De aceea, cred ca dificultatea majora cu care se va confrunta Traian Basescu va tine de al doilea mandat. A avut ghinionul sa devina presedinte exact in cei 5 ani in care a fost extrem de dificil sa fii presedinte.

Este importanta mostenirea constitutionala a lui Traian Basescu. Fiecare presedinte defineste pentru presedintii ulteriori limitele functiei. Klaus Iohannis e foarte diferit de Traian Basescu, dar in multe dintre actiunile sale din urmatorii ani va lua in calcul si ce a facut Traian Basescu, asa cum a luat si Traian Basescu in calcul mandatele lui Emil Constantinescu si Ion Iliescu.

Cum va ramane bilantul lui Traian Basescu in privinta Justitiei?

Este un aspect crucial. A fost primul presedinte in mandatul caruia au fost condamnati si au intrat in inchisoare oameni din partidul care l-a sustinut.

Dar in acelasi timp am auzit formularea: Traian Basescu a dezlegat cainii Justitiei si apoi i-a tinut in lesa. Si asta se refera la faptul ca in jurul presedintelui pare sa fi colcait un anumit tip de mafie la care Justitia de-abia acum ajunge. Nu e aici o limita?

Sunt evenimente in desfasurare si finalitatea lor va defini si imaginea lui Traian Basescu, in buna masura. Dar e greu de masurat acum, cand inca nu stim ce verdicte vor fi.

La nivelul populatiei avem un model de relationare cu presedintii: presedintele beneficiaza un an, doi de o cota de incredere foarte inalta, au incredere in el mai multi oameni decat cei care l-au votat, dupa care, mai devreme sau mai tarziu, el pierde din incredere si este privit critic. Suntem o natie care isi adora presedintii, dupa care ii priveste extrem de dur.

A fost Traian Basescu la inaltimea asteptarilor care l-au propulsat pesedinte?

Intre 2004 si 2009 el a pierdut sustinerea unuia dintre partidele care l-a sustinut in 2004, PNL, si implicit a unei parti din electoratul acestui partid, si totusi reuseste sa aiba in 2009 performante comparabile. Deci si-a largit electoratul.

Marea problema a unui politician este sa se intoarca impotriva idealurilor si mesajelor pe care le-a promovat. Traian Basescu a venit in primul mandat cu un mesaj economic foarte optimist, a fost un mandat de crestere a economiei, din nefericire nu sanatoasa, si a nivelului de trai, iar in al doilea mandat si-a asumat un mesaj contrariu, ceea ce nu i-a facut bine.

Problema lui Traian Basescu este ca s-au mobilizat, s-au energizat impotriva lui foarte multi oameni pe care, in mod normal, oponentii lui nu reuseau sa-i stranga.

Procentul obtinut de Elena Udrea la prezidentiale este scorul cu care Traian Basescu isi incheie mandatul?

Teoretic, ar trebui sa fie. In practica, insa, lucrurile sunt mai complicate. Cand un personaj charismatic incearca sa-si transfere altcuiva capitalul de incredere, ceva se pierde in timpul transferului. Mare parte din electoratul Monicai Macovei reprezinta oameni care au respins exact acest transfer.

Ce l-a facut presedinte pe Klaus Iohannis?

Pe scurt, intersectia dintre actiunile lui Ponta si faptul ca aceste actiuni si-au gasit o canalizare adecvata in Klaus Iohannis.

Suntem o natiune complicata sociologic, iar 6,2 milioane de voturi reprezinta cel mai mare scor obtinut vreodata de o tabara antiPSD dupa turul al doilea din 1996. S-au dus la vot si oameni care nu au votat nici macar in 2009 sau 2004.

Ce i-a adus la vot?

Se vorbeste mult de diaspora si e un lucru important. Foscani, Barlad, Ramnicu Valcea, Bacau, Galati, judetul Iasi sunt zone dominate de PSD unde Klaus Iohannis a castigat. Zone cu migratie masiva unde tratamentul aplicat diasporei a avut un impact emotional foarte puternic.

Dar mai e un aspect: catre cine se indreapta voturile? Si as aminti declaratia lui Crin Antonescu, care spunea ca daca ar fi fost candidatul ACL ar fi castigat prima dezbatere si ar fi pierdut alegerile, pentru ca milionul acela care a facut diferenta nu ar fi venit la o confruntare intre doi politicieni.

Klaus Iohannis este din afara sistemului politic central si a avut argumentul etniei, pe care l-a sustinut prin comportament. A fost si un element de naturalete. Simbolic a fost cand a cantat imnul ca un cetatean obisnuit, foarte natural.

Vorbeati de actiunile lui Victor Ponta.

Victor Ponta insusi a fost un factor important. Intre tururi, pentru acoperirea temei diasporei, a lansat teme si mesaje extrem de virulente, care aduceau mai mult a 1992.

S-a investit foarte mult in a-l face pe Victor Ponta sa para altfel decat Traian Basescu. Si exista o piata pentru acest tip de presedinte. Ironia este ca pentru acest tip de votanti, intre tururi, Victor Ponta a parut ca Traian Basescu.

Victor Ponta a fost un candidat superantrenat. PSD are problema asta la prezidentiale. Iliescu era foarte natural si l-a ajutat. Si Nastase, si Geoana, si Ponta au incercat sa fie altfel. Si, paradoxal, cu fiecare scrutin pierdut, cu atat mai mare a fost grija de a machia perfect candidatul.

Daca ne uitam strict la valorile lui Victor Ponta din primul tur, patriotism, unitate, stabilitate, ele sunt foarte puternice in mentalul colectiv si au fost selectate dupa studii elaborate inca de la europarlamentare. Dar intre tururi Victor Ponta a lovit prin campanie negativa si greseli de comunicare majore tocmai aceste valori.

Niciunul dintre aceste aspecte nu a fost decisiv, insa Ponta a apasat foarte multe taste si a enervat diferite grupuri. Alianta creata impotriva lui a fost foarte larga si din punct de vedere sociologic, nu numai ca numar. Au fost putine grupuri care nu au facut parte intr-o masura semnificativa din ea.

Asteptarea este, cred, mai mare decat oricand. Ce trebuie sa faca dl Iohannis pentru a raspunde acestei asteptari?

Vulnerabilitatea lui Klaus Iohannis e relatia sa cu PNL care, la randul sau, ar putea sa schimbe perceptia electoratului vis a vis de Klaus Iohannis, in bine sau in rau. Marea intrebare este daca si cum va ajunge PNL la guvernare.

Eu am avut certitudinea ca tabara care va castiga alegerile va avea o mare problema pentru ca nu va mai simti imboldul spre reforma la care te obliga infrangerea. Victoria urma sa fie o lovitura in plex pentru castigatori si sa-i incetineasca.

PNL da un test de maturitate in conditii dificile. Calendarul fuziunii a fost destul de larg. Sunt partide puternice, cu structuri complexe, e greu sa le alipesti. Dar PNL trebuie sa gaseasca solutii care tin de resurse umane pentru guvernare, pentru alegerile locale si parlamentare la nivel inalt de competenta.

Toata lumea s-a fript pe scena politica si a inteles ca votantii decisivi au devenit critici si capabili sa treaca peste simpatii si antipatii, ceea ce e bine, pentru ca mentine presiunea. Este un test pe care il dau PNL si, implicit, Klaus Ioahnnis.

Ce asteapta romanii de la Klaus Iohannis, sa fie un presedinte in litera stricta a Constitutiei sau tot un presedinte jucator, dar care sa se manifeste altfel?

E greu sa fii presedinte jucator fara o prezenta publica puternica si uneori contondenta. Asteptarile tin de locuri de munca, de sisteme precum educatia si sanatatea, care nu sunt in atributiile presedintelui, ci ale premierului. Va avea probleme sa indeplineasca aceste asteptari si va contabiliza lucruri pe care nu le controleaza direct, gen prestatia prim-ministrului.

Proiectul de guvernare PNL nu a fost discutat anul acesta, accentul a cazut pe campanie si candidat. Este nevoie de o mobilizare a energiilor creative in noul PNL. Majoritatea in jurul lui Catalin Predoiu e posibila. Dar pentru ce? Asta e intrebarea la care trebuie sa raspunda PNL.

Daca vor ajunge la putere in lunile urmatoare si nu au raspuns bun la aceasta intrebare, ar putea avea o surpriza in 2016 pentru ca PSD este un partid foarte puternic si o singura data a fost depasit la parlamentare, de CDR care era o alianta complexa.

Ce l-ar avantaja mai mult pe Klaus Iohannis: sa ramana in coabitare cu Guvernul Ponta sau sa aiba un guvern partener, al PNL?

Ar fi avantajat de un guvern care sa guverneze bine. Dar va fi greu de manageriat un nivel atat de inalt de asteptari. Este un joc pe care trebuie sa-l joace cu mare finete. Noi masuram capacitatea unui om de a fi un bun candidat si asta nu inseamna obligatoriu ca va fi si un bun presedinte.

De-abia acum incepem sa-l descoperim pe Klaus Iohannis ca presedinte. Este posibil sa existe evolutii pe care sa nu le intuim pe baza modului in care a candidat. Nici campania din 2004 nu a sugerat ce avea sa fie Traian Basescu in primul mandat.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 9177 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
45 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

continuam ceea ce visam sa se intample

solutii la criza profunda economica si morala nu exista peste noapte trebuie s-o luam de la zero si educatia respectul cinstea patriotismul sa fie prioritatea numarul unu in politica damboviteana

 

De asta mă tem și am mai spus-o aici!

Relația cu PNL-care PNL?-
"Sunt partide puternice(hm!..)cu structuri puternice,
complexe,e greu să le alipești"afirmă sociologul.
Iar eu aș adăuga și vechea rivalitate din anii de
ruptură și apariție a PDL din PD și PLD.Ba chiar ură și
dispreț nedisimulat față de foștii lideri Tăriceanu și
Antonescu,intreținută și de unii fani ai lui Băsescu,
Udrea,mai puțin Macovei.
"Dar PNL trebuie să găsească soluții care ȚIN de
resurse UMANE pentru o guvernare,pentru alegerile ce urmează in 2016,la nivelul inalt de competență al
competiției",tot afirmația sociologului,la care subscriu.
Și mai spune sociologul,privind viitorul unei guvernări PNL:"..se poate crea o majoritate in jurul unui...unui premier,dar pentru CE?"
Vom vedea cum vor reuși invingătorii să-și gestioneze victoria și să o valorifice in slujba entuziaștilor alegători.Și un rol sub"acoperire"
trebuie să și-l asume și Johannis,avand in vedere ce s-a intamplat și cu alianța DA din 2004/2006.
De ce orgoliile unora de atunci și neputința
gestionării unei victorii asupra PSD,a dus la rupere!

 

De unde apar toti "specialistii"acestia?"Sociologi"care debiteaza

fraze a la Pythia,fara nici o noima!Teo

 

Repet, si un om inteligent va recunoaste ca victoria lui

Iohannis se datoreaza in proportie de 70% prestatiei RTV,personal moderatorului Rares Bogdan,care au mobilizat pe romani,i-au instigat...legal sa voteze,atacandu-l copios pe Ponta!
Putini oameni lucizi ,realisti,chiar din randul Opozitiei,anticipau rasturnarea situatiei in cateva zile!
Desi varianta Iohannis,este mai decenta,mai umana,mai onesta,palaria pe care presedintele o va purta este mai mare decat masura capului sau!
Toata speranta si ...salvarea in activitatea lui Klaus ,o va reprezenta echipa de consilieri,care poate sa il mentina pe linia de plutire,sau sa il prabuseasca in cateva luni!

Klaun Wermorel e tare de tot.A spus-o Antonescu.

Antonescu : "Poate că știu că Kalun Wermorel este un om care vorbeste puțin și gandește cat vorbește.Chiar mai puțin". Asta nu-i vulnerabilitate ci este un adevăr gol-goluț : Klaun Wermorel = Igaș + Eba.

@adevar ... si Realitatea

Eu ma uit la trei posturi: Nasul, B1 si Realitatea. Cel mai corect in zona politicii, si din ce in ce mai bun, desi are evidente dificultati de ordin material, este Nasul. Realizatorii emisiunilor de aici sunt au caracter si convingeri corecte. B1 e din ce in ce mai slab si in timpul campaniei electorale a fost cam mercenar. Se simte ca patronul e lacom, lipsit de scrupule si preseaza asupra ziaristilor care, rand pe rand, pleaca sau fac compromisuri. Inca din prima clipa am presupus ca la originea crizei lui Turcescu stau presiuni inacceptabile.
In ce priveste Realitatea, cred ca ii exagerezi aportul. Chiar daca in multe ocazii a avut pozitii corecte, nu ma convinge: Gusa e dubios, Rares Bogdan gaunos, iar Lavinia Sandru o tupeisata – toti trei fiind tare alunecosi. Senzatia de nesinceritate e permanenta la acestia trei.
Aseara, Rares Bogdan a transformat subiectul tragic al accidentului de elicopter intr-un fel de spectacol in care actorul principal era el. E adevarat ca avea ca invitati trei ziaristi seriosi, si ca in mare se trata subiectul corect, dar in mod constant, de cate ori invitatii incercau sa dezvolte o idee, sa puncteze ceva cu adevarat important, ii intrerupea sub un pretext sau altul. Si asa procedat la toate emisiunile la care tema era foarte importanta, foarte sensibila: cand un invitat urma sa dezvaluie o idee cu adevarat interesanta, il bloca. De aceea, ma intreb daca in spatele paradei de patriotism, de curaj in lupta cu racilele, a intentiei probabile de a cuceri si publicul mediocru, nu se ascunde si altceva.

adevar

Nu se datoreaza Realitatea TV, ci incapatanarii cu care a fost tratata problema diasporei.Si ca in orice campanie electrorala, acest subiect a fost speculat si folosit cum trebuie.Stii, este o vorba:"victoria e mai dulce, cand il bati pe adversar cu armele lui!" Realitatea tv arata imagini in direct si chiar imi amintesc ca aratau o imagine in care Romania TV (a lui Ghita) filma coada de la Paris in sens invers, adica dupa ei se terminase votul fara probleme, in timp ce Realitatea tv dadea imaginea in direct cu operatorul si reporterul Romania care intentionat filmau in sens invers randului.Asta cum o definesti?!
Da, se poate spune ca nu e meritul 100% a lui Klauss Johannis, dar cat? Cat a contat votul impotriva lui Ponta? Daca era alt candidat de dreapta (Macovei, Udrea) care ar fi fost rezultatul? Dar daca era C.P.Tariceanu?

Te-o-de unde apar toti......

De la minunata creatie a lui Siviu Brucan si se numeste "22".Daca iti arunci privirea in curte lor ii gasesti
adunati ciopor.

Te-o,eu n-as face o asemenea afirmatie

deoarece Barbu Mateescu face parte din tanara generatie de sociologi,foarte bine ancorat in realitatea politica romaneasca.E vremea sa cautam si alti analisti,sociologi si sa-i lasam pe vechii sa se odihneasca,fie ca sunt cam prafuiti,fie depasiti.
Mi e mi se pare un tanar sociolog serios,bun cunoscator al meseriei ,nealterat de efuziune fata de unii sau altii dintre politicieni.
Interviul o dovedeste.

Draga Profa,

ma bucur sa va citesc si profit de moment pentru a va trimite gandurile mele bune.

In privinta dlui Barbu Mateescu ... l-am urmarit cu multa curiozitate. Nu m-a epatat nici prin sclipirea unor interpretari ori analize nici prin proiectii a caror justetes-ar fi adeverii timp. Pluteste, mai degraba supaerficial, dupa parerea mea. Isi salveaza imaginea printr-un stil care se vrea sobru,pe masura unei presupuse/dorite obiectivitati. Infond, dumneavoastra gasiti vreo argumentaie, demna de acest nume in articolul de mai sus ? Eu nu.
Tineretea e buna, dar nu suficienta ...

procesul lui Johanis cu ani,va dura,10 ani ! si uite asa iel va fi

o papusica d'aia,din lemn,in mainile baselului.prin onstrumentele lui: ccr,csm,ani,iccj...si alte curticele !!!!

 

"procesul lui Johanis"

Procesul Lui Iohanis trebuie sa astepte intai 'procesul' lui Basescu, Boc si bineinteles Udrea, ca asa e ordinea Firea-sca. Tonomatele nici acum nu au priceput de ce a pierdut Pont&Co alegerile si insista. Nu-i bai, cu fiecare comentariu, copchilu' si restul satrei mai conving pe cate cineva cat de gresit a fost sa voteze Ponta. Iar AlbaKKZapada e de o enormitate aproape ireala, inclin din ce in ce mai mult sa cred ca e un profil pus sa obtina efectul contrar, un basist/iohanist sau ce vreti, care vinde brasoave pesediste...

ma surprinde in mod...placut atitudinea celor care

ma depuncteaza automat fara sa gandeasca!
Tot ce afirm pe acest spatiu se cheama adevar si poate fi demonstrat!
In rest,sa fiti iubiti!

rautzu,

n-am prea inteles talcul comentariului.Cred ca despre procese multi viseaza,dar pentru altii nu pentru ei.Unele dosare sunt pe rol,a lui Dragnea spre exemplu,despre alte dosare n-am auzit:are cumva si primarul meu Emil Boc si noi clujenii nu stim?
Eu nu detin nicio dovada pentru suspicionarea lui ,nici ale altora,intai sa vad proces intentat de procurori si judecata si apoi ....se poate discuta.E valabil pentru orice cetatean din aceasta tara.Aaaa....da,avem o problema reala in cazul lui Chiuariu,Vosganian si altii cu dosare in lucru sau incheiate.

Pe de alta parte si in alta ordine de idei,la fel repet:

aproape toti dusmanii lui Basescu fabricati de Latrinele tv sau aiurea,au sfarsit in puscarii,sau sunt pe...cale,nu datorita...interventiei presedintelui in actul de justitie(pentru ca magistratii in proportie de inca 60% coborati din comunism l-ar fi demascat in secunda doi) ci datorita reformei din Justitie initiata de Basescu si Macovei,care a dus la ...decosnpirarea mafiotilor!
Basescu avea dreptate si in cazul lui Arafat Raed,cand spunea ca institutia respectiva trebuia privatizata pe alocuri si nu sa fie monopolizata de stat printr-o persoana cu vederi socialiste!
Manipularea asa zisului scandal Basescu-Arafat,care a dus la caderea guvernului,prin instigarea galeriilor sportive dupa ce Basescu a refuzat o lege stramba care ii viza,exact in momentul disputei dintre presedinte si palestinian,se da astazi pe fata prin prestatia ....dumnezeului strain,care conduce despotic SMURD!
Jos Arafat!
Romani,cereti privatizarea SMURD-singura solutie pentru eficientizarea , recredibilizarea si depolitizare a serviciului respectiv!

procesul lui iohannis cu ani se termina pe +14.01.2015+

in acea zi,tariceanu-nevesteanu va deveni
interimar,ar trebui sa se organizeze alegeri prezidentiale pina la 15.04.2015...

dar,nu vor mai fi nici un fel de alegeri,
nici jaful de tariceanu nu va fi mult timp
interimar.

o noua forta va prelua puterea in romania,
pentru totdeauna...

Subscriu in totalitate la comentariul lui...

...@valll 9;42. Referitor la Dl Barbu Mateescu, pot si eu sa apreciez ca desi un sociolog tanar, bine intentionat, mai are mult pana sa devina un sociolog de nivelul lui Dancu. La ultimele sondaje inainte de alegeri nu i-a prea iesit. Care, Dancu, nu ma incanta deoarece este inregimentat la PSD. Totusi de foarte multe ori are cele mai credibile sondaje. Este ardelean, este bine instruit, are experienta.
Doar daca analizam rspunsurile Dlui Mateescu la intrebarile Dnei Ene si, putem observa ca nu prea are vorbele la el. Explicatiile sunt incalcite, nu transeaza prin opinii solide, curajoase. Mai are de muncit.

Președintele Tarii

Ca orice țara din lumea asta ne iubim si noi presedintele pentru ca el e cel ales de majoritate. Tot ca orice țara din lume aceasta "dragoste" nu e garantata in cazuri in care alesul ajunge sa nu mai corespundă, sunt cazuri in istoria noastră atat inainte cat si după Iliescu.

Basescu este președintele cu cel mai mare procent de susținere la final de mandat pe care l-au avut romanii. Este un politician care a trecut tara asta in spate singur aducand-o in vremuri mai bune decat cum a luat-o.
Cred ca Traian Basescu va fi o inspirație pentru generațiile viitoare, este primul politician de mare clasa in istoria noua a Romaniei.

Mult succes președintelui Klaus Iohannis, un om remarcabil si sper din tot sufletul ca după 10 ani (!) sa creeze la randu-i un alt model de politician de mare calibru in Romania, tot timpul e loc in istorie pentru oameni de calitate.

 

D.l Johannis nu va plagia, pe Ion Iliescu si Emil Constantinescu !

Alte conditii sunt acum, o altfel de perceptie a democratiei care lasa poporul sa ia atitudine contra a ce e rau in politica romaneasca.
Astfel va actiona d.l presedinte Johannis.
El doar va stimula poporul, va apela la popor si nu se va hartui cu nimeni.

Interviul mi se pare mai degraba, ca o sueta la gura sobei.

Felicitari

Tuturor acelora care reusesc sa citeasca pana la capat acest
articol.Eu n-am rezistat.

 

moft

Articolul e plin de perle, cred ca te-ai oprit la una din fazele astea:

"Toata lumea s-a fript pe scena politica si a inteles ca votantii decisivi au devenit critici si capabili sa treaca peste simpatii si antipatii, ceea ce e bine, pentru ca mentine presiunea. "

Sau poate cand se vorbea despre orașul Foscani (!)

"Victor Ponta a fost un candidat superantrenat. PSD are problema asta la prezidentiale"

"Eu am avut certitudinea ca tabara care va castiga alegerile va avea o mare problema pentru ca nu va mai simti imboldul spre reforma la care te obliga infrangerea. "

"Victoria urma sa fie o lovitura in plex pentru castigatori si sa-i incetineasca."

Nu uitati,Iohannis ar avea nevoie de un consilier

gen Traian Basescu,care i-ar asigura la fel doua mandate!Altminteri organizatia de partid si de stat PSD il va ...eroda relativ repede1

Presedintia Romaniei este o institutie arbitru, nu o persoana

Calitatea deciziilor presedintelui depinde de calitatea aparatului din subordine - Daca Johannis isi va alege consilierii pe criterii de competenta si profesionalism atunci se va bucura de succes - De regula, consilierii prezidentiali numiti pe criterii politice nu sunt oamenii cei mai calificati si cum s-a dovedit pana acum, acestia reusesc sa aduca prejudicii presedintelui pe care il "deservesc" (adica ii aduc deservicii), datorita incompetentei si partizanatului politic

Deoarece a fost doar un trecator prin PNL, Johannis are acum ocazia sa isi dovedeasca neutralitatea politica si competenta asteptata de o populatie dezamagita de prestatia slaba a predecesorilor

 

Categoric!

Consilierii sunt ochii si urechile unui sef de stat.Sper sa nu fie ales un Dan Mihalache.

Profa

Eu sper sa nu fie ales Eduard Hellving, omul de casa al senatoarei de Buzau (cea cu lant si tatuaj la picioare) si a sotului sau, persoane care au facut tot felul de inginerii pe seama carora au ajuns putrezi de bogati ; cei doi cotizeaza la PNL si au mare influenta

Este nevoie de o implicare mai mare a presedintelui

Majoritate alegatorilor lui Iohannis au fost tineri, cu asteptari pentru o viata mai buna. In prezent, tinerii sunt obligati sa plateasca pensii, de multe ori speciale, dar si chirii extrem de mari tot actualilor pensionari, care sunt proprietari. Din pacate guvernul creste artificial pretul locuintelor prin garantarea unui pret extrem de mare a locuintelor prin programul Prima casa. Raportat la puterea de cumparare a unui tanar, majoritatea populatiei castigand 1000 de lei/luna, iar rata la un apartament fiind tot atat, pretul este extrem de mare. Rezultatele acestor preturi mari la locuinte s-au vazut in rata migratiei, peste 5 milioane de tineri fiind fortati sa emigreze. Un pret real al locuintelor, raportat la puterea de cumparare, ar fi la fel ca in Germania, de 10% din salariu, respectiv de 10 ori mai mic in Romania de cat este in prezent.

 

Cozmin,

Tinerii nu platesc numai pensii speciale unora care nu au aceste merite! platesc si salarii pentru o cohorta de tineri si mai putin tineri , care fac parte din corpurile diplomatice, parlamentul Ro,parlamentul european,ministere, etc; singurul merit al unora din ei , care mai si cumuleaza salarii de la mai multe institutii de stat, este acela al "bunelor relatii" cu parlamentari romani sau europarlamentari,ministri ,etc , relatii ce se bazeaza pe sustinerea cu bani multi in alegeri sau cine stie ce alte interese materiale, care au fost oferite de famiiliile acestora imbogatite peste noapte;
Aceste persoane ar putea fi inlocuite cu tineri meritorii ca e plina tara de ei, insa nu au loc de *** cu bani si care nu ar mai avea nevoie sa fie retribuiti din bugetul de stat;
Lucrul aceasta se intampla in toate partidele din pacate!

@Fazanino-Cozmin

Mai draga,ca sa-l citez pe un clasic in viata,tu,ai auzit de Pile Cunostinte si Relatii ? Daramati acest sistem si o sa o duceti mai bine.Da' aveti grija mare,ca va puteti molipsi de microbul ala teribil care este cu mult mai puternic decat sisitemul si se numeste coruptie,pentru ca toti sunt daca nu bolnavi cel putin purtatori.

Este o realitate existenta unor privilegiati ,

beizadele sau "amici"ai politicienilor din randul tinerilor.Dar nu la ei trebuie sa ne raportam.Ei impreuna cu toti cei activi si care aduc bani la buget sunt importanti,sustin marea masa a pensionarilor,asistatilor sociali si nefavoratilor sortii.
N-am inteles despre ce chirii e vorba?Pensionarii in general nu sunt chiriasi,ci proprietari si in schimbul imobilului detinut sunt ajutati de mostenitori sau au la dispozitie vanzarea lui .

@cosmin-este nevoie de....

Trebuie sa intelegi ca faci parte din generatia de sacrificiu,asa ca nu-ti face iluzii prea mari ca o sa ai
un presedinte jucator mai bun decat a incercat Baselu.Daca persisti in a crede ca o sa ai parte de o guvernare mai buna,deziluzia va fi socanta.Sloganul pe care se pare ca nu l-ai inteles inca este:"Pleaca ai vostri vin ai nostri,noi ramanem tot aicea".Daca ai curaj si forta nu te uita inapoi si incearca-ti norocul.

cozmine

tu ai dreptate cu atributiile presedintelui, dar stii despre ce au facut "cei 322" cu atributiile presedintelui Romaniei ? Sau, ce a facut PSD-ul cu rezultatul referendumului privind maxim 300 parlamentari si eventual Parlament unicameral ? Daca acum, cand au avut majoritatea nu au incercat sa repare ce se putea, oare ce va face de acum incolo?

Bilant

Castig:Vot masiv anti PSD
Pierdere:Vot masiv sentimental(raul cel mai mic ?!).
Total:manipulare ca intotdeauna.
Perspective: nici una.
Motivatie:lumea nu s-a trezit inca.

 

Proba

Doamna Ioana Ene Dogioiu doreste sa-si schimbe masina de spalat(Cred ca aia de vase ca aia de rufe este mai putin
importanta)si-si incearca din nou detergentul si solutiile de scoatere a petelor facand o proba cu o substanta total necunoscuta lansata pe nu stiu ce piata in 2005.Probabil ca impresionata de analiza profunda din
articolul 'Trei trandafiri,trei presedinti" s-a hotarat in ultimul moment pentru alegerea aceasta.Neinspirata,ca
intotdeauna,nu a vrut sa tina cont ca experimentele in
spalatorie nu sunt intotdeauna bine venite si ca se pot
produce efecte nedorite.Ce a fost la prima spalare doamna?O acumulare de reziduuri toxice sau o deversare
a revoltei bunului simt?

 

Doamna Ioana Ene Dogioiu,

Ce victorii asa de marete a avut Traian Basescu intr-o tara
plina de mamicute si bebelusi?Daramarea Educatiei sau a
Sanatatii?Dezbinarea societatii?Faptul ca a fost demis sau ca a creat o Justitie la comanda?Poate va bazati pe creatiile lui vis a vis de blonda din piscina de pe terenul in panta ?

 

Esti rautacioasa.

In primul rand ideile apartin sociologului si nu d-nei Ene.
Apoi,nu apreciezi viziunea lui Traian Basescu si evaluezi incorect ceea ce a infaptuit benefic pentru tara:confunzi ca multi altii prerogativele constitutionale ale presedintelui cu cele ale premierului in pixul caruia stau de fapt deciziile privind sanatatea,educatia.
Va spune ceva sirianul Arafat?De cand a imbratisat politica alaturi de pesedisti si-a uitat menirea de coordonator al serviciului de salvare al cetatenilor aflati in situatii limita.
Singurul care l-a descifrat corect si criticat a fost presedintele Basescu....si ce a patit?S-a declansat o adevarata revolutie pentru apararea pretiosului secretar de stat.Acum cand s-a repetat dezastrul ,intai in Apuseni,acum la Sutghiol nu iese nimeni in strada sa-l conteste pentru moartea unor eroi salvatori?
Interesanti sunt si romanii,actioneaza mereu prea emotional si sunt indusi de propaganda unei prese de activisti politici.

@Profa

Nu sunt de acord cu tine!
Omul asta (Arafat)chiar a facut ceva pentru tara asta si as iesi oricand in strada pentru el;
Nici un romand nu ar fi putut face ce a facut el ,fiindca el "s-a casatorit" cu Smurdul ;romanii au buzunare largi atat ei cat si hoardele lor, pe cand Arafat este 100% devotat misiunii sale.
Nu i se poate imputa lui Arafat tot ceea ce nu merge in SU;ca orice serviciu ISU este format din oameni si sunt si "uscaturi"; in plus sunt tragedii care se intampla si nimeni nu mai poate face nimic
Condoleante familiilor victimelor!

@Profa-esti rautacioasa

Ati lucrat la Cotroceni in ultimii 10 ani?De pe 21 decembrie nu mai lucrati.In primul rand ca Arafat este de origine palestiniana,nascut in Siria,iar pentru restul mai aprofundati studiul de caz ca altfel nu prea avem ce discuta.Cand veti dovedi impartialitate in ceea ce scrieti,mai discutam.Si nu mai faceti confuzii de gen.

 

 

Epoca presedintilor a luat sfarsit

Toata lumea a vazut de ce sunt in stare de cand au fost adusi de rusi cu tancul
Monarhia e singura care salveaza Romania

 

val,te resalut!

Nu-i bai ca de data aceasta nu suntem pe aceiasi lungime de unda,tot prieteni ramanem.
Ai adoptat o atitudine prea protocolara fata de mine,parca ne-am cunoaste doar de ieri.
Si eu l-am urmarit pe sociologul BM din perioada europarlamentarelor si atunci nu-i impartaseam opiniile isi exprima prea vadit optiunea politica pentru un anume partid,care s-a si dizolvat in marea masa liberala.
Acum in interviul de fata puncteaza cateva idei cu care sunt de acord:"Vulnerabilitatea lui Klaus Iohannis e relatia sa cu PNL care, la randul sau, ar putea sa schimbe perceptia electoratului vis a vis de Klaus Iohanis,"Va avea probleme sa indeplineasca aceste asteptari si va contabiliza lucruri pe care nu le controleaza direct" -ultima asertiune i-a dat multa bataie de cap si lui Base ....si altele.

 

acl nici nu era pregatit sa castige

iohanis a castigat datorita manipularii mizerabile si securiste a agentului acoperit bogdan rares care a instigat si a pros tit pe aia din diaspora in ultimul hal si continua sa instige si acum ca oamenii sa iese pe strada si sa deie jos pe ponta,mizerabil,proiectul ala iohanis e o gluma,in spatele lui se afla doua partide corupte care nu se inteleg fiecare vrea puterea si se cearta in ultimul hal,plus nici macar un program de guvernare nu au,s a vazut asta la investirea lui ponta 4 cand in loc sa ne arate un program de guvernare credibil astia injurau pe ponta,ciumpalatii aia din strainatate care stateau la cozi la alegeri ca posedatii ziceai ca erau hipnotizati de bogdan rares,hahahaha,deci acesti oameni o sa deie seama foarte curand ca au fost manipulati in ultimul hal si ca au luat o teapa monumentala,"sh it happens",hahahahaha,in rest povesti

 

Sunt un "ciumpalat" (sau "ciumpalata"?) din strainatate

Nu cunosc termenul "ciumpalat" desi am 28 de ani de scoala, asa ca imi cer scuze...
Ceea ce ar trebui sa stie foarte multi este ca "ciumpalatii" din strainatate au ajuns intr-o lume unde sunt respectati, unde au invatat ce inseamna democratia,unde obtin un loc de munca datorita competentei si nu relatiilor pe care in tara trebuie sa le "ingrasi" zi de zi. In strainatate cand obti un post poti spune "sunt bun", "nu am invatat sau muncit degeaba pana acum, insemn ceva!" Revenind la subiect, "ciumpalatii" din strainatate nu mai pot fi prostiti sau manipulati cum spui.
Si ca sa fie clar, ei nu mai inghit povesti electorale de adormit copiii, sloganuri racnite in gura mare dar care si-au pierdut continutul fiind terfelite de prea multe guri...O sa-i fie greu lui Iohanis, fara indoiala, dar cu el macar am o speranta...cu Ponta niciuna!!!

Termenul corect este "ciumpalac"

Definit de urban.ro drept "ghertoi, fraier".
Adica un fel de jedi-fighter, cu 2.8 ani de studiu.

jedi

esti de rea credinta.


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor