Ziare.com

Misterele alegerilor de duminica. Cu asemenea strategie, nici JFK nu ajungea in turul al doilea. Mai poate pierde Iohannis? Interviu

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Marti, 12 Noiembrie 2019, ora 09:51

   

Misterele alegerilor de duminica. Cu asemenea strategie, nici JFK nu ajungea in turul al doilea. Mai poate pierde Iohannis? Interviu
Pragul de 40% e simbolic, se poate pierde in turul doi si daca-l depasesti in turul intai, vezi Ponta sau Nastase. Nimic nu mai este sigur intr-o epoca a valurilor de emotie. Sunt multe scenarii in care Iohannis poate castiga, multe in care poate pierde, afirma sociologul Barbu Mateescu.

Intr-un interviu acordat Ziare.com, Barbu Mateescu a explicat principalele paradoxuri ale scrutinului de duminica, incepand cu prezenta destul de scazuta din tara, pana la scorurile principalilor candidati.

"Iohannis si Barna, ca reprezentanti ai segmentelor hotarat pro-occidentale ale societatii, au cumulat 4,8 milioane de voturi. Barna a convins 29% din ei ca e mai bun decat Iohannis. Avea nevoie de 44% ca sa ajunga in turul doi", spune Barbu Mateescu, care nu exclude ca masinaria PNL sa o fi sustinut pe Viorica Dancila: "E credibil. Dar e ca si cand dupa o amputare a mainii stangi, principala ta grija este ca de acum inainte nu mai poti purta Rolex-uri".

Barbu Mateescu vede posibila o mobilizare mai buna a PSD in finala, insa nu pune pierderea Moldovei in primul tur pe seama acestui aspect: "In Moldova, diaspora este omniprezenta. (...) Muntenia si Moldova puteau fi tratate la pachet, identic, in 1992 sau 2000, acum insa Moldova s-a schimbat".

Prezenta in tara la acest prim tur al prezidentialelor a fost cea mai mica din istoria acestui tip de scrutin din ultimii 30 de ani. Mai mica si decat la europarlamentarele din mai. De ce?

Conform cifrelor de pe site-urile BEC, numarul celor veniti la vot, in tara si diaspora, a fost cvasi-identic la ambele alegeri. Campania de la prezidentiale a fost mai degraba terna, fara elemente specifice, dezbateri, in sens propriu sau figurat, fara un conflict evident in afara de clasicul "Iohannis vs PSD".

A incercat oare vreun candidat sa obtina voturile altui candidat? Doar Paleologu, si a esuat, obtinand exact cat PMP la europarlamentare.

As preciza si ca listele electorale contin multe persoane decedate, locuitori ai R. Moldova care au dobandit cetatenia strict pentru a munci in Uniunea Europeana si pe care alegerile din Romania nu-i intereseaza etc.

In mod obiectiv, suntem din ce in ce mai putini, in 5 ani de zile, deci intre scrutine prezidentiale, inregistrandu-se 1,3 milioane decese si 1 milion de persoane care capata drept de vot. Deci o scadere naturala a numarului de oameni care ar putea vota fata de acum un deceniu sau doua este de asteptat intre anumite limite.

Care dintre scorurile candidatilor vi se par surprinzatoare?

Ma asteptam ca Dan Barna sa capaciteze mai mult din electoratul USR-PLUS de la europarlamentare, precum si din diaspora. Am supralicitat aspectele cantitative ale campaniei, numarul oamenilor pe care a fost capabila sa-i atinga si sa-i persuadeze.

De ce nu a reusit? Scorul sau real este chiar mai mic decat in exit poll-uri.

Iohannis si Barna, ca reprezentanti ai segmentelor hotarat pro-occidentale ale societatii, au cumulat 4,8 milioane voturi. Barna a convins 29% din ei ca e mai bun decat Iohannis. Avea nevoie de 44% ca sa ajunga in turul doi.

Am exclus din calcul spatiul PMP/Paleologu, care are o identitate mai degraba distincta in contextul competitiei Iohannis vs Barna.

Legat de exit poll-uri, sunt un pic surprins si nu gasesc o explicatie.

Dacian Ciolos avea potential sa ia mai multe voturi?

Cu asemenea strategie prudent-defensiva in relatie cu Iohannis, nici Traian Basescu sau JFK nu ajungeau in turul doi. In acest context, valoarea de 29% pe care am mentionat-o mai sus este de fapt remarcabila.

Am vazut useristi care suspecteaza o sustinere a Vioricai Dancila de catre masinaria liberala. Este credibil?

E credibil. Dar e ca si cand, dupa o amputare a mainii stangi, principala ta grija este ca de acum inainte nu mai poti purta Rolex-uri. Diferenta a fost de 600 de mii de voturi!

Exact! Unde s-au pierdut?

Din cate stiu nu numai Barna, ci si USR-PLUS s-au restrans. Cu alte cuvinte, optiunea de vot pentru USR-PLUS s-a redus si ea. Nu s-a jucat bine motiunea de cenzura, reflectoarele in spatiul anti-PSD fiind pe PNL.

Klaus Iohannis a iesit primul, dar nu are un scor cu 4 in fata .

Pragul de 40% e simbolic, se poate pierde in turul doi si daca-l depasesti in turul intai, vezi Ponta sau Nastase. Impresionanta la Iohannis este sustinerea de care a beneficiat, la cote inalte, din partea unor categorii extrem de diverse din punct de vedere socio-demografic.

Cum se explica, dupa un mandat in care nu a comunicat decat cu electoratul liberal, in care a desemnat-o pe Dancila si alte asemenea?

Lipsa competitiei. Care candidat a spus lucrurile astea? Paleologu, un pic, pe final. Sa nu uitam ca votul anti-PSD e in continuare puternic, ba chiar a devenit solid in Moldova. Deci Iohannis nu a pornit de la o baza slaba, care a fost de altfel si mobilizata de motiunea de cenzura.

Viorica Dancila a luat ceva mai multe voturi decat a luat PSD la europarlamentare. De ce?

Conform datelor BEC, vad ca a primit 50 de mii de voturi peste 2 milioane. PSD luase la europarlamentare 40 de mii de voturi peste 2 milioane, iar la aceste alegeri a beneficiat de aportul UNPR (50 de mii de voturi la europarlamentare). Deci a fost foarte aproape de potentialul maxim.

Si, totusi, a pierdut aproape toata Moldova. E galbena. De ce?

Privim diaspora ca fiind ceva indepartat. Dar, in Moldova, diaspora este omniprezenta. Deseori la propriu: oamenii se intorc, muncile sunt in multe domenii sezoniere, unii emigranti spre Vest se mai intorc pe acasa un an-doi, dupa care revin in Vest etc. Exista flux de bani si flux de valori, perceptii, crestere a asteptarilor locuitorilor de la guvernare, primar, autoritati.

O poate recupera?

PSD a mai avut structuri si metode non-baroniale de comunicare, dar in alte epoci, cand la butoane erau Adrian Nastase, Vasile Dancu etc. Are nevoie de infrastructura intelectuala. Ieri, nu azi.

De asemenea, liderii si membrii au nevoie intensa de educare intr-ale politicii, alegerilor, administratiei etc. Pare socanta afirmatia, dar hai sa privim ce s-a intamplat pe cifre la alegerile din 2019: in Muntenia rurala sunt zei, dar in restul tarii, soricei!

Muntenia si Moldova puteau fi tratate la pachet, identic, in 1992 sau 2000, acum insa Moldova s-a schimbat. Despre Transilvania, orasele mari si diaspora ce sa mai zicem...

Ne putem astepta ca in turul al doilea mobilizarea PSD sa fie totusi mai buna?

Este posibil.

Cum se va redistribui votul?

Votantii se vor hotari abia in urmatoarele zile. Nu se pot face predictii.

Asta inseamna ca victoria lui Iohannis nu e sigura?

Nimic nu mai este sigur intr-o epoca a valurilor de emotie. Sunt multe scenarii in care Iohannis poate castiga, multe in care poate pierde. N-are sens sa le detaliez pe toate, nici nu cred ca e foarte util.

Accederea in turul al doilea este gura de oxigen de care PSD avea nevoie? Ma gandesc la faptul ca anul viitor vor fi numai voturi de masinarie, fara diaspora si fara liste suplimentare.

Cred ca incurca si ajuta anumite jocuri in partid. Conflictele din interiorul Pro Romania au facut optiunea plecarii spre Pro Romania una neatractiva, chiar si in cazul in care Dancila rata intrarea in turul al doilea.

Rezultatul USR-PLUS favorizeaza crearea de aliante cu PNL pentru locale?

Foarte probabil. Depinde mult de conducerea USR-PLUS si de sobrietatea lor.

Cum seteaza aceste alegeri viitorul scenei politice? O prezervare a modelului partidelor retea, clasice, cu greutate pe primari?

Sunt partial in dezacord. PSD are peste jumatate din primarii din Romania si nu poate trece anul asta de 25%! USR-PLUS cu 0 primari trece in 2019 de un milion de voturi, indiferent de tipul de scrutin.

Pe de alta parte, la parlamentare, structurile locale vor fi vitale, o mare parte din Romania urbana neavand resedinta oficiala in localitatea in care oamenii locuiesc de fapt. Ma intreb cati din oamenii care ne citesc acum in Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, dar care au adresa din cartea de identitate in alte judete, poseda viza de flotant...


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 30309 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
62 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

(I) Nu trebuie defel subestimata L.O.Vasilescu, sefa campaniei

electorale a VVDancila!
........
Se pot spune multe despre carentele legate de caracterul Liei Olguta Vasilescu, dar este o evidenta faptul ca este extrem de dinamica si de experimentata in campanii electorale, ca nu are scrupule ca sa isi atinga obiectivele.

"Karatista", asa cum i se spunea in Parlament, nu este straina de avantajele pe care i le poate aduce o presa "bine directionata" (traiasca televiziunile de casa!), ea debutand, imediat dupa terminarea Facultatii de Litere si Istorie din Craiova (specializarea romana-italiana), ca jurnalist al cotidianului "Cuvantul Libertatii" din capitala Baniei, unde erau propovaduite mesajele liderului PRM-ist C.V. Tudor.

Dupa un an in care a activat ca redactor, a ajuns sefa sectiei de investigatii a ziarului, pentru ca, dupa putin timp, sa ajunga chiar redactor-sef adjunct.

De acolo, tzup! in Parlament, propulsata de parintele sau politic C.V.Tudor, caruia ii devenise colaboratoare foarte apropiata si cu care avea sa ajunga, peste cca 16 ani, la cutite ascutite cu zanganit asurzitor in vazul si auzul intregii lumi, culminanad cu plecarea din partidul unde a primit botezul politic care a naravit-o la multe si mari rele.

Sunt convinsa ca VVDancila, care este asociata mereu cu ignoranta, cu gafele multe si impardonabile de tot soiul, mai ales cu cele care tin de limba romana (l-a detronat cu mult succes pe Marian Vanghelie), cu indecenta de a se considera cea mai potrivita pentru palarii din ce in ce mai mari pentru cocul blond al domniei sale, din capul sau haotic de blond nu ar fi avut curajul de a se aventura in a-i cere, in mod repetat, o dezbatere publica lui Klaus Iohannis.

Doar ca Eminenta Sa cenusie este L.O.Vasilescu.

DACA AS FI CONVINSA ca ar fi o dezbatere cu CONSTITUTIA Romaniei in mana, strict pe prerogativele constitutionale ale presedintelui Romaniei, m-as numara printre primii care as cere public lui Klaus Iohannis sa o faca.

Nu am vocatii machiavelice - deci nu ca s-o vad pe susnumita doamna in ipostaze de-a dreptul penibile - as sustine o dezbatere, ci ca sa inteleaga, pentru numele lui Dumnezeu, toata lumea, ca nu orice ne trazneste noua prin cap ne si permite Constitutia si ca la jocul de pocker o fi permisa cacealmaua, dar nu la acest nivel de care depinde soarta unei tari, implicit a milioanelor multe de oameni de care este o datorie a avea grija.

 

Nu, Johannis nu mai poate pierde dar romanii trebuie sa iasa la vot!

In diaspora vi-da aproape ca nu exista, iar in tara Johannis a cucerit 30 de judete din 40 (inclusiv Bucuresti cu cei mai multi votanti)... Deci, daca romanii participa macar in numarul de la turul I rezultatul va fi 65%-35% in cel mai bun caz pentru vi-da psd-ului !

 

adevaratii castigatori ai alegerilor: diaconu, paleologu si hunor

si-au tras fiecare cate 10 milioane de dolari de la buget pentru rezultate bune in alegeri (+3%) * candidezi la oha si castigi bani adevarati!

 

Continuare

Doar ca L.O.Vasilescu, care este o maestra a rautatilor si imbarligarilor de tot felul (faceti un exercitiu de imaginatie despre cum ar arata un partid condus de L.O.Vasilescu, Gabriela Firea si Maria Grapini!) stie bine sa traga sforile perfid in favoarea nulitatii sale blonde de partid.

La ce "nivel" s-a ajuns cu politica in Romania dragnist-dancilista nu ar trebui sa uitam neam de neamul nostru si sa fim infinit mai decisi sa nu mai traim asa ceva niciodata, neam de neamul nostru si al copiilor nostri!

Niciodata, dar absolut niciodata in istoria Romaniei de care am eu habar, nu s-a ajuns la o atat de mare depreciere a calitatii umane la nivelul care se vrea cel mai reprezentativ pentru tara.

Nu oricine se pozeaza cu nou-nascuti in brate prin maternitati, mananca rosii prin piete, se intereseaza mamos si gospodinos (vreau drept de paternitate pentru ast cuvant atat de potrivit cu aceasta atat de fara precedent de "potrivita" catindata pentru a reprezenta Romania in fata lumii mari, unde mai trebuie sa si faci fata la provocari ce depasesc infinit la puterea infinita cadrul bucatariei personale sau al bucatariei de partid din ce in ce mai mult si mai flagrant deposedat de oameni cu minte) cat costa legatura de leustean si strange zambind tamp maini in dreapta si in stanga, poate sa reprezinte Romania fara a trezi in romani SPAIMA RATIONALA ca maine-poimaine va detona butoiul cu pulbere atent supravegheat de predecesorii sai.

In consecinta, ca noi toti, familiile noastre, copiii nostri, prietenii si toti cei dragi sau doar simpli cunoscuti VOM DEVENI DOAR ISTORIE.

ISTORIE scrisa de nepriceperi, ambitii, arogante, frustrari, egouri supradimensionate, lipsa de empatie, interese meschine, golire totala de spiritul civic si patriotic care i-a facut pe stramosii nostri sa se jertfeasca, punand totul in slujba fauririi unei Romanii pe care sa putem noi, urmasi fara de minte si simtire, sa o distrugem azi.

.... Parafrazand "o mare clasica in viata", care spunea "DECAT (sic!) daca esti arogant poti sa spui: 'Am castigat!'". (VVDancila), as spune, la randu-mi:

DECAT daca nu ai minte nici cat VVD si cei multi din preajma-i, pe care interese scabroase ii determina sa ii sufle in ciorba, poti asista pasiv cum L.O.Vasilescu pregateste mormantul Romaniei pe a carui lespede va cocota scaunul pe care sa troneze VVDancila.

Ce ar mai conta ca in jur nu vor mai ramane decat pietre, reci si oarbe, in locul ochilor pe care oamenii ii au ca sa nu vada si al urechilor pe care oamenii le au ca sa nu auda?

data trecuta incendierea reichstagului in varianta

pakistanezo-dambovitzeana a dus la ascensiunea surprinzatoare a lui arturo ui de teleorman (azi domiciliat in penitenciarul rahova) * barna nataraul, a pierdut alegerile atunci cand s-a inhamat ca boul la carutza lui iohannis, prin sustinerea guvernului acestuia, condus de un individ care danseaza pe mese ca nuntasii din "secretul lui bacchus" * pai mai barna, daca vrei sa castigi alegerile nu lustruiesti pantofii altor candidati, mai ales ca aia te-au fragezit fara mila cu dezvaluirile rise project * cei mai prosti romani sunt cei care si-au risipit votul pe candidatii fictivi, interesati nu sa castige alegerile, ci doar sa-i incurce pe alti candidati sau pentru incasarea celor 10 milioane de dolari de la buget * am votat in naivitatea mea cu cel care am crezut ca poate aduce o schimbare reala, insa a fost doar fum si oglinzi * cei care au votat-o pe dancila sunt bugetarii care au votat din instinct de conservare si nu pot fi acuzati de prostie * personal, nu ma simt reprezentat de nici unul din candidatii ajunsi in turul 2, asa ca nu particip * se descurca ei, au suficient electorat captiv care vor vota ca orbii

faptul ca ceri a -II-a presedintie,dar nu vrei sa

spui,ce ai facut cu prima si mai grav,nici ce vrei sa faci cu a -II-a,......

Sā facem socoteala...

Viorica Dancila 22,69%
Mircea Diaconu 8,96%
Ramona Bruynseels 2,67%
Alexandru Cumpanasu1,51%
Viorel Catarama 0,53%
Catalin Ivan 0,36%
Asta e toata trupa pesedista....
In total 36,73%

Mai sunt procentele lui Barna:14,70%

Iohannis nu mai are de unde lua peste 37.49%,decat de la Hunor 3.95% si Paleologu 5.70%,in total 47.14%

In locul lui Iohannis nu as fi atat de arogant,ca nu prea vad pe unde scoate
camasa,decat dacā-l sacrificā pe Orban si-l numeste premier pe Ciolos...nu acum ci dupa ce va pica guvernul Orban in februarie 2020 la inevitabila viitoare motiunea de cenzura!

Atitudinea mizerabilā a liberalilor dupa ora 19.00,

mi-a provocat SCÂRBĀ,aceeasi senzatie ca si in 2008 sau in 2012,cand se pupau bot in bot cu pesedistii lui Iliescu,
presedintele de "onoare" al fostului PCR!
Vā este clar ca DIASPORA nu se VA Mai prezenta la vot in turul doi,nu!?
Ati vrut-o pe Dancilā?
O aveti...
Spalati-va cu ea pe cap.

Cum adică Jelule nu se va prezenta diaspora la vot

in turul 2? In turul I Iohannis a obținut in diaspora 53% din voturi, și Barna doar 27%. A, că nu vrei tu să se prezinte e altceva!

USR si PNL au fost favoritii mei.

De curind insa, unii dintre cei care sustin usr au acelasi discurs agresiv,pe alocuri grobian,la adresa pnl.Asemanator cu discursul psd.Vad aceste postari pe facebook si nu-mi vine sa cred!Nu stiti ca psd a pierdut mult prim promovarea unora ca serban n.,teodorovici,codrin,nicolicea,etc?

nu va mai agitati degeaba

grofu iohanis nu se va confrunta cu iobaga analfabeta in public. este sub demnitatea lui, demnitate sustinuta fervent de bruxelles prin lacheii ciolos si barna. asa ca romanii au de primit in 2024. pana atunci capul la cutie.

Daca mai poate pierde Iohanis ? Desigur..

Faptul ca nu doreste o dezbatere cu dancila supara pe multi din votanti..chiar daca o fi circ, dar poporul vrea si paine si circ..

prin acest refuz incarca pusca psd cu un glonte nou : iohanis lasul caruia ii e frica de o femeie !

Comentariu just si veridic ...

CE parere are POPORUL ROMAN ca doi Profesori (fosti)....(unul dintre ei-K.Iohanis) refuza sa aiba un debat in fata Natiunii ... Incercati sa va imaginati ca Vrica dinicila ar fi refuzat confruntarea ...cu toate ca e pr.... ei nu-i este rusine sa demonstreze asa cum e ea ...deci sasul este mai parsiv ...atentie la sas

Pai si nu-i asa?

Oare cit de prost/dezinformat/masochist/rau-voitor poate fi un roman care sa voteze acest plavan cu adjective multe alaturate, avar, hot, multipenal, tradator de tara si neam? Ma intreb! Refuza sa se confrunte ca sa nu mai vada inca odata cetatenii cit este de prost si fudul. Nu a facut nimic, nimic bun pentru tara! Comparati cu Orban (Ungaria) sau cu polonezul de ce nu cu Macron. Aia stiu sa-si apere interesele la CE pe cind plavanul a ales pozitia ghiocel. Jos plavanul.

@ gong Rank user: x5 12.11.2019, 08:40

desigur ca aroganta lui Werner il va face sa piarda multe voturi. in 2014 se milogea de Ponta sa faca dezbatere cu el si pana la urma i-a prins bine, chiar daca a iesit sifonat. acum werner face pe el de frica sa vorbeasca cu o toanta. cica e sub nivelul lui. pai nivelul lui este scazut rau oricum. va avea fix soarta lui Ponta. sa zicem prin absurd ca va castiga. dupa o contra performanta PNL la anul iar castiga PSD si de data asa nu mai are niciun motiv sa nu-l suspende pe plavanul care incalca constitutia cand vrea el. oricum ar fi, va pierde. daca nu pun la guvernare oameni competenti, nu fosile, PSD va iesi intarit din asta.

JFK

Nu a fost ales de oameni,iar cand nu a mai corespuns....a fost eliminat....cred ca trebuie sa fi complet aerian,sa mai crezi ca electoratu,este cel ce alege,iar presedintele face ce vrea el....

 

dar cine l-a ales pe jfk,extraterestrii ?

se spune ca adevaratul motiv al lichidarii sale
a fost faptul ca ar fi dorit sa dezvaluie in mod
oficial legaturile dintre extraterestri si guvernul sua.
mai sint si altele...
cert este ca individul era macinat de boli grele,
pe dinafara arata bine,in realitate,era dus...

n-am zis,fara tableta am zis fara tableta manarita

,dar tie ,se pare ca tr sa-ti fac o schita !....ce dreacu fac tabletele alea,cand toate maxi-taxi nu au circulat alaltaieri ????.....ca au facut turism !

OCTY,10:56

"PSD va iesi intarit din asta"
Nu cobiti,domnule!
Fara gluma,pericolul exista,dar faptul ca pesedistii au pirdut definitiv moldova(diaspora sa traiasca) arata ca ,de data aceasta,directia s-a schimbat.
Si apoi,PSD e in criza de material uman care sa gandesca,si aici trebuie sa-i multumim lui Dragnea.

Momentul coagularii dreptei in Romania

Poate incepe cu acest tur 2 al prezidentialelor.
Binenteles, daca o voteaza cat mai putini pe Dancileta.

JFK ...

JFK a cistigat alegerile in 1960 la una dintre cele mai mici diferente de scor ... Victoria a fost obtinuta cu sprijinul discret dar consistent al Mafiei, care, dupa ce JFK s-a intors impotriva acesteia, a incercat sa ii plateasca in modalitatile caracteristice ... daca a reusit sau nu e greu de spus, dar dupa cum se stie JFK nu a murit in patul sau, de batrinete ... Raportat la afirmatia domnului Mateescu, intr-adevar, campaniile electorale ale lui JFK au beneficiat de o solida pregatire ... in Romania cistiga orice scrutin si fara un mare efort intelectual ... in ce ma priveste ramin la supozitia ca Dan Barna a fost executat premeditat prin dezvaluirea Rise Project, din teama ca un tur 2 Johannis - Barna ar fi putut produce surpriza ... PSD-ul a obtinut un rezultat normal la dimensiunea sa, fara sa se omoare prea mult, lupta pentru succesiunea doamnei Dancila intrind pe linie dreapta, dupa finalizarea turului 2 ... mergind pe aceasta grila de interpretare, sprijinul partidului in turul 2 va fi ca si in 1996 pentru Iliescu, adica foarte discret, pentru a nu-i oferi doamnei Dancila argumente pentru a continua ca presedinte al PSD ... Vom trai si vom vedea ...

concluzia ar fi ca alegerile trebuie cistigate

la diferente mari,peste 30-40% :)

nu-mi plac democratii din sua,dar,dupa parerea mea
jfk a cistigat prin populismul lui gretos de stinga,
mafia nu avea ce sa spere de la el pt ca,din pozitia
de presedinte,e foarte greu sa faci favoruri unor
banditi fara ca sa se afle.

in privinta lui barna,ai perfecta dreptate,
toti judecam la fel.
banda usl=psd+pnl a actionat scurt si concis
avind interese comune.

vom avea grija sa ne luam revansa.
nu garantez ca vom reusi dar joianis va intelege
mesajul,iar daca reusim,infringerea lui va declansa
revolutia anticomunista de eliberare,toanta de viorica
fiind un catalizator perfect :)

in ce priveste guvernarea pnl,elanul lui orban
s-a epuizat si multe dintre zdrentele psdiste
au ramas in functii :)))

mi-e greata de psd si de pnl,absolut nimic nu pot
si nu stiu sa faca,numai prostii impotriva romaniei.

Alegerile din 10 noiembrie nu au avut nici un mister.

Pentru intrarea in turul 2,lupta s-a dat intre bunici si nepoti.
Argument:
1)electoratul Dancila,mediu rural,studii elementare,varsta pensiei=o spune statistica.
Avand 50%din primarii,scorul obtinut a fost lipsit de mister,dar nu unul grozav.
2)Electoratul Barna,tineri cu studii medii si superioare,orase.
Neavand nici o primarie,scorul ,desi dezamagitor,este totusi de 14%.
Concluzie:
Pe acest segment al alegerilor,pentru locull 2,bunicii si-au vandut nepotii.
PS poate nu au stiut mai bine,si atunci trebuie ajutati.

@copilul, Este un caz nou in gramatica politica ! Se numeste,

Mai mult ca suspect.

 

Imortant este nu că pierde Johannis, caștigind

Viorica, ci să ne mai putem lua țara in bună grijă, noi nu ei, păstrand ca pe ochii din cap această posibilitate!

Rezultatul primului tur al alegerilor prezidențiale menține in picioare șansa ca NOI ROMÂNII să putem face SCHIMBAREA NECESARĂ.
Cind vorbesc de SCHIMBARE, mă refer la faptul că autointitulata CLASĂ POLITICĂ, din care au făcut și fac parte toate partidele ce au făcut parte din "jocul putere-opoziție", fiind direct vinovate de STAREA - LIMITĂ in care ne-au adus, sunt consumate, după multe incercări de reformare și reinoire, mai mult sunt destul de nocive mersului inainte al societății romanești, chia a fiecăruia dintre noi, in parte, in ceia ce privește drepturile și obligațiile noastre ca cetățeni romani, mediu social in care libertatea economică și de asociere politică este numai pe hartie, căci in practică suportă atatea ingrădiri, și te aduc in situația de a termina orice acțiune inainte de a incepe, oricat efort și ambiție ai depune, și asta deloc intamplător...Afirm cu toată responsabilitatea, insoțită de o grijă deosebită pentru binele Patriei Noastre și Concetățenilor Romani că dacă este să fim puși in situația de a mai parcurge incă 5 ani cu Johannis, ocupand funcția de PREȘEDINTE IN ROMÂNIA, acesta va fi preocupat numai de "războiul lui cu pesediștii", și menținerea la putere a "Guvernului meu"-Orban I, aducerea la guvernare a "Guvernului meu"- Orban II, și chiar a "Parlamentului meu", fără a ține cont catuși de puțin de votul popurului, și Constituție, iar liberal-johanniștii, călare pe toate instituțiile statului din Romania, căci nu avem un stat romanesc, al romanilor și pentru romani, vor fi și mai preș, peste tot pe unde calcă, și pentru orișicare dintre mofturile lui ca "impărat", peste romani. Democrația, ce nu a fost ea pană acum, dar in asemenea condiții va lipsi cu adevărat, iar justiția politică va fi la ordinea zilei, cutia pandorei fiiind deschisă numai la "pesediști"....Am stat, și am gandit atent ce se poate face in această situație, și context geopolitic, și nu am găsit altă soluție, decat aceia ca noi romanii să nu ni-l mai dorim, să nu-l mai vrem, și pe cale de conscință SĂ NU-L VOTĂM PE JOHANNIS! Dar in schimb S-O VOTĂM MASIV PE VIORICA, convins fiind că așa democrația mai va mai putea funcționa in Romania, iar POSIBILITATEA SCHIMBĂRII PUTÂND FI PUSĂ PE ROL DE OAMENI POTRIVIȚI, AZI ROMÂNI FIIND SUFICIENT DE PREGĂTIȚI, FAȚĂ DE 1989, PENTRU A FACE IN ȚARA LOR O SCHIMBARE CU ADEVĂRAT REVOLUȚIONARĂ, psd-ul și VIORICA PREȘEDINTE, neputand să ne ipiedice. VOTAȚI VIORICA PREȘEDINTE!

Domnul iancugheorghe

Dumneavoastra faceti misto pe aici?

"Mai poate pierde Iohannis?"

Slava Domnului,nu!

"Am vazut useristi care suspecteaza o sustinere a Vioricai Dancila

de catre masinaria liberala. Este credibil? - E credibil. Dar..." - Ce intrebare și răspuns sunt astea? Există dovezi/indicii in acest sens? Dacă erau, era scandal mare și trebuiau făcute publice și identificați vinovații. Dar dacă nu sunt, de ce vorbiți doar ca să vă aflați in treabă? Useriștii sunt și așa isterizați, delirează cum se vor răzbuna ei pe Iohannis etc. Și atunci de ce le dați apă la moară? Cui folosește boicotarea turului II de către useriști?// D. Mateescu spune corect, că problema a fost că Barna a luat prea puține voturi, și asta nu e vina lui Iohannis și a PNL. Dar de ce se promovează petarda cu susținerea lui Dăncilă de către PNL, fără dovezi?

 

daca s-ar numara voturile bob cu bob,fara tablete si STS ar

fi mult,sub Paleologu !!!!

Vorba lui Moromete: pe ce te bazezi?

Ti-a transmis, prin medium, mama Omida?

@copilul 07.28

- cine , vasilica !? s-a terminat butoiu' cu rachiu de sfecla ! :o)))

"Misterele alegerilor de duminica. Cu asemenea strategie, nici JFK nu ajungea in turul al doilea. Mai poate pierde Iohannis? "

ma,tot jaf penal ai ramas

tabletele ajuta la excluderea votului multiplu
si la numararea in timp real a nr de votanti.

daca excluzi tabletele,
nici viorica nu intra in turul 2 :)

@profesoru

Razbunarea asta nu se va repercuta asupra omului Iohannis si a Partidului National Liberal.
Ci asupra Romaniei si a romanilor.
Asta este problema.

Sigur că da, dar nu le pasă.Cum am spus, useriștii

sunt intr-o stare de isterie, și in capetele lor e ceva gen "să piară țara, dacă nu l-a ales pe al nostru!"

pt. profesoru

gresesti.

daca prin absurd in ziua votului seara vad ca Iohannis si Dancila sunt la egalitate, sa fii sigur ca mobilizez o gramada de oameni la vot pt Iohannis. Dar sper sa nu fie asa, ca imi e greata de Iohannis.

Iohannis a facut o campanie MIZERABILA contra lui Barna. Minciuna de ancheta Rise este de la el. Nimic nelegal, insa impachetat de propaganda si facut tot ca o bomba electorala. O minciuna gogonata. In 30 de ani nu s-a mai intamplat ca in campanie sa foloseasca cineva asemenea minciuni. Plus agresivitatea tuturor goarnelor PNL de la Digi, B1 si Realitatea (inclusiv Gusa si Hoandra). Inimaginabil.

In conditiile date si 15% a fost un miracol pt Barna.
USR#REZIST

hai sa fim seriosi,tovarasa liberala lia

interesul romaniei nu este intruchipat
nici de klaus,nici de veorica :)
amindoi sint niste nulitati patentate.

combateti perfect dusmanul de clasa :)))
diferenta dintre o toanta si un tont este de gen :)

joianis,neamt fiind din nastere(un motiv pt care
l-am si votat,celalalt fiind ponta),vorbeste germana,
veorica vorbeste romana in varianta lemuriana :)))
mai bijbiie si ceva engleza neamtu',
coana veorica bijbiie pe orlando :)

dar la ce le-au folosit aceste insusiri ancestrale ?
la nimic,fireste.
viorica a pierdut guvernul,prin simetrie,
joianis va pierde cotroceniul.

fiecare dintre cei 2 natafleti isi echilibreaza
karma cu ajutorul celuilalt,au destine imbirligate,
au de platit la greu pt pacatele comise in alte vieti,
incarnati in berbeci cu pene de strut :)

Iohannis a tras pentru Dancila in turul 1

sunt zeci de dovezi. Iohannis l-a evitat pe Barna cat a putut, pentru ca in turul 2 castiga Barna.

De la mizeria de ancheta Rise (numai minciuni rostogolite cu scandal si care se dovedesc DOAR minciuni, nimic nelegal), anchta data pe goarna de propaganda PNL si preluata evident de PSD, pana la sprijin efectiv in sectii pentru Dancila.

Asta e. Cu toate astea tot Iohannis sper sa iasa, desi pe mine la vot in T2 nu ma mai vedeti. Ultima data cand nu am fost la vot era finala Iliescu-Vadim. Sa le fie de cap. Pt Iohannis va fi un mandat ratat pt. ca nu va fi deloc incarcat electoral dupa alegerile astea.

USR#REZIST

Adevarul, unul din acelea care nu intra sub inci-

denta "deonotlogista" a presei dambovitesti, e ca USR tocmai s-a maturizat ca partid politic, cu atat mai mult ca a incasat o infrangere.
Depinde doar de ei, in cea mai mare parte, si de noi ca ro care mai gandesc nu doar la culcusul personal de diseara, ca acest partid sa nu renunte prea usor si ieftin la PRINCIPIILE care-l definesca si care tocmai i-au asigurat infrangerea, sau botezul.
Succes USR si deschideti ochii mari, dragi roamani orbiti de binefacerile democraturii dambovitesti!
PS Observati ca am spus DECAT USR, da ?

Șiiii...He he...

Ce a mai tras de dansa,dar ea radea și tot radea,de cum se simțea de trasă tocmai prin Moldova pe unde trece autostrada spre Chișinău...prin Botoșani...
Ei,in diaspora,votanții se bucurau amintindu-și din ce cauză au făcut roiul de langă gospodăria cu părinți,bunici,copii.
Nici Vulguța,șefa de campanie n-ar pleca,chiar dacă in 30 de ani de-acum incolo,social democrația de tipul și cu oamenii săi de azi,ar intra in concedii pe chestiuni de politică democrată in slujba REALĂ a populației!
Posibil și mulțumită lui Johannis,care "a tras pentru Vio in turul I",NU?

Buna analiza !

Daca eminentele cenusii ale Ciumei ticluiesc un eveniment care starneste o puternica emotie in bobor,exact la timpul potrivit,Iohannis poate pierde,mai ales ca electoratul USR+ si PMP e demobilizat,dezamagit si frustrat.Incepand cu "revolutia" ,mineriadele,gazele de sist,gramada de sparlamentari in solda tartorului Putin sarit si pana la punerea Presedintelui celei mai puternice si democrate tari vedem clar cum si unde se fac jocurile.Ideea e demult luata in bascalie ca sa nu fie crezuta,cum e chiar si aici unde zilnic ne ameninta un trol ca"vin rusii"Asa ca pana sa dormi iar cinci ani,sa-ti fie frica,Oha!

 

@Lia ! pe niste pantofi marimea 43,care mi-au purtat pasii,la plimba

re ! intr-o intersectie mare,din localitate,au montat cei de la pnl un panou electoral gigant !....nu l-au lasat acolo decat v;o saptamana,ca nu trecea nici unul,pe linga el fara sa injure....!

 

Votantii din tara si din Diaspora

poarta pantofi de diferite marimi, nu numai 43.

@copilul 07.47

- inteleg , ca avea-i carciuma langa el , daca esti asa
informat ! :o)))

"Misterele alegerilor de duminica. Cu asemenea strategie, nici JFK nu ajungea in turul al doilea. Mai poate pierde Iohannis? Interviu"

Nea Nicule,recunosc,nu sunt capuse,dar adunat,nu

am stat in viata mea,nici macar o juma de ora,in carciuma ! ......am acasa bre. dar cu chestia asta,nu exagerez,sa mor io !

Lasa galceava si spune-ne si noua,de ce lasul de

stapane-tu refuza confruntarea cu Dancila,ii trebuie sufleur ?

pnl si iohanis au dat un mesaj clar-nu au nevoie de usr

bine ca,macar acum,au fost cinstiti :)

in consecinta,vom oferi pnl placerea de a se incaiera
singuri cu psd,noi ne vom amuza la o bere in weekend
urmarind lupta dementa dintre 2 *** :)))
la nevoie,vom interveni sa echilibram disputa,
asa cum a facut pnl in seara zilei de 10.11.2019.
asta numai daca pariurile ne sint periclitate
de unul sau altul dintre cei 2 zgubilitici :)

ba pnlistilor,cei 500000 de votanti pro veorica
din turul 1 s-au dublat deja si au ramas setati
sa voteze toanta,incercati sa-i scoateti din priza,
altfel zburati in 3 zile si de la guvern
si de la cotroceni.

apelul meu catre votantii usr,stati in rezerva
si votati seara,ca pnlistii.
fie va anulati voturile,fie echilibrati meciul,
dupa caz :)

 

v-ati dat la o parte demult.

nu va pasa de tara.L-ati tacat pe iohannis mai ceva ca psd.

ca replica pt magariile voastre sordide

camarade liberal :)
tv-urile voastre aveau o singura tinta,barna.
de viorica nu v-ati legat,in intelegere cu psd.
in ziua votului,numai diferenta dintr barna
si viorica v-a preocupat pina la nebuneala,
daca ati vazut ca toanta e in pierdere,ati mobilizat
500000de mercenari ai ati propulsat-o in turul 2.

pe 24.11.2019 chiar va suparati daca va urmam exemplul ?
serios ?
pe bune ?
nu cred,ziceti si voi asa,la un pahar de vorba :)
nici vecina de la 3 nu mai voteaza,au prins-o
citiva mercenari pnlisti au facut-o praf,saraca,
insa au platit cash,chiar i-au dat bacsis gras,
erau in bani multi :)

ps
cer scuze printului pt ca am utilizat citeva
din stereotipurile lui,recunosc ca l-am citat
fara ghilimele,am facut-o pt a asigura fluenta
textului :)

traiasca lupta de clasa si pacea dintre entitati :)

Chiar nu-și amintesc "tocătorii"lui Johannes,

De ce doi ani de dezbateri(2018 și 2019) și de "frumoasele" abordări ale blondei cu coc,șefă PSD cu atac "feminin" la adresa Președintelui?Ea chiar făcea dezbateri cum o ducea limbajul și simțirea.Exact pe probleme arzătoare:guvernarea țării cu miniștrii incompetenți și dezastroasele rezultate in economie,educație,sănătate.
Ar fi acum necesare intervenții de șatră oltenească ale lui Vulguța?Posibil,LOV va candida in 2024,in compania lui Barna și Ponta și atunci,se va dezlănțui tot ce cuprinde jegos,un vocabular...

@DemonBanal

Mai sunt pe site si alti USR-isti suparati, dar niciunul nu sare atat de mult calul ca tine.

Intre a-ti spune opinia si a te lega de toata lumea care nu ti-o impartaseste, proferand zilnic invective, este o mare diferenta.

Este dreptul meu si al altora sa consideram ca, in pofida pacatelor lor, sub nicio forma nu se poate pune semnul egalitatii intre cei pe care ii urasti tu visceral si PSD-ul actual modelat dupa pohta lui Dragnea.

Si ca interesele Romaniei primeaza in fata celor partizane.

Vorbeai pe-aici, la un moment dat, ironic, de moraliltate, ca te straduiesti sa le scoti altor USR-isti cramponarile de moralitate din cap sau ceva asemanator (ma rog, ideea cam asta este).
Dar pretinzi moralitate de la ceilalti.

Cunosc multi USR-isti de caracter, sunt convinsa ca aceia ca tine sunteti o minoritate galagioasa si cu porniri mai ca as zice legionare.

Daca nu au reusit sa te determine sa vezi fara ochelari care-ti limiteaza miscarile capului spre stanga sau spre dreapta, inseamna ca esti irecuperabil.

Si tind sa cred ca esti Andrei Caramitru in persoana.

Si ca Pino nu te-a tras de urechi cand ai dovedit prima oara ca nu stii ce-i acela respect fata de nimeni.

Dupa aceea, a fost prea tarziu.

Nu esti singurul care si-a petrecut mare parte din viata la protestele de strada, suntem al naibii de multi si noi, ceilalti care am stat in strada, in toti anii astia de PSD-ism dragnist, cum am tot stat din 89 incoace, infruntand frig, ploaie, pulane, gaze, injuraturi, amenintari etc.

Ce te face superior noua este doar in mintea ta.

Cand vei invata sa respecti, macar la limita, si opiniile celorlalti, chiar daca sunt divergente cu ale tale, atunci si numai atunci ai avea o justificare morala sa te dai cu rolele cu cuie buzduganesti non-stop pe site, printre postarile tuturor, trantind invective in dreapta si in stanga si sarind la bataie din te miri ce.

Esti temperamental?
Si altii sunt.
Si atunci, ce facem?
Incingem o mare batalie intre noi, in loc sa ne unim eforturile pentru un scop comun?

Daca USR-ul a pierdut voturi semnificative, a fost din cauza indivizilor superagresivi de soiul tau, care i-au facut pe cei multi sa se gandeasca de doua ori inainte de a pune stampila.

Oamenii vor sa vada fermitate, principii, elan, nu si furie impinsa pana la isterie.
Repetata.
Repetata.
Repetata.
Repetata.

Sunt oameni care au facut ani multi de inchisoare politica, si-au pastrat insa demnitatea si niciodata nu au scuipat cu atata ranchiuna nici macar pe tortionarii lor.

Voteaza pe cine vrei (sau nu vota), convinge-ti (daca poti), familia, prietenii, cunostintele, dar nu ne mai ameninta pe noi, ceilalti, cu ghioaga pe care o invarti amenintator deasupra capului.

S-auzim de bine si de atitudine civica si civilizata!

P.S.
Daca ti-e atat de greata, iti sugerez o lamaie.
Chiar mai multe.

pt lia si liberalul

nu se pune problema castigatorului din turul 2.

am si spus ca daca vad la ora 20.00 ca sunt apropiate procentele fac tot ce pot sa se duca analfabeta la Videle.

dar nu pot vota cu Iohannis in conditii normale. Eu nu l-am atacat 5 ani, indiferent ce a facut sau nu, pentru ca macar se impotrivea PSD si pt ca il votesem, sa nu iasa Ponta. Ca o facea de multe ori aiurea, ca rezultatele au fost dezastruoase, ca e politician zero, ca a facut o campanie mizerabila contra lui Barna, conteaza mai putin.

acum ce multumire sa am: ca votez iar sa nu iasa Dancila? Pai oricum nu iese. Si atunci....

@Rank1

dar atitudinea pnl fata de usr a fost corecta ?
tone de injuraturi pe care tv-urile platite gras
de pnl au curs in capul lui barna a carui singura
vina era faptul ca ar fi putut sa-l invinga pe kwi
in turul 2,ceea ce,eu care l-am votat pe barna,nu cred.
scopul nostru a fost sa scoatem psd din turul 2
dar pnl a ajutat-o pe dancila sa fie adversara lui kwi.

ce zici daca am face si noi ce-a facut pnl ?
n-am gresi cu nimic urmindu0le exemplul,nu ?
ei mereu pretind sa actionam ca ei,fara conditii :)
am inteles,asa vom face pe 24.11.2019 :)))

in fond,care e diferenta dintre un tont si o toanta ?
de gen,fireste :))))))))))))))))))))

 

@ DemonBanal Rank user: x3 12.11.2019, 08:25

zici bine tu. pai daca PNL-istii astia sunt asa tari de au voturi de dat lui Dancila, nu vad de ce USR-istii sa nu faca acelasi lucru in turul 2. eu sincer as fi vrut o confruntare Werner - Barna, dar fricosul n-a vrut. acum ca a obtinut-o pe Dancila in turul 2, fuge de ea. diferenta intre cei doi este ca Werner e tont, penal si tradator de tara, in timp ce Veorica e toanta dar tine cu romanii, cu tara. stati putin sa vedeti ce perle o sa produca guvernarea PNL. cum zicea cineva mai sus, solutia nu e sa lingi in fund stapanii europeni cum face Werner care ne vide fundul la toti ca sa dea el bine. vedeti Orban in Ungaria care a facut multe pentru tara lui si le-a dat-o peste ochi la birocratii europeni. nu-ti bati joc de o tara ca Romania fara sa platesti. ori cu Iohannis, fix asta se intampla. vindem tot pe nimic, petrol, paduri, gaze, forta de munca ieftina, femei, copii (vezi cazul werner). alegerea e simpla. votul meu pamapalul nu-l mai pupa. e de detestat mai mult decat ponta chiar.

@profesoru

ori esti naiv,ori pot utiliza un sinonim :)

ce-a facut pnl,nu este ilegal,asa ca nu se ancheteaza.
nici ei n-au indraznit sa sustina ca n-au facut-o,
prietenii psdisti stiu de ce :)))

tot ce pot sa-ti garantez este ca vom proceda la fel.
urmam exemplul "aliatilor" nostri,ce vezi rau in asta ?

 

Intre aparenta si realitate romanii aleg sempre aparenta. Trist si

relevant totodata, inca nu suntem pregatiti sa ne asumam libertatea responsabil, cu discernamant inclusiv pe persoana fizica.
Evident ca Barna a pierdut calificarea in turul II, dealtfel ar fi fost chiar o minune sa se produca in tara in care este posibil orice numai normalul NU. Ori Barna a fost cat se poate de normal prin inflexiunea cu care si-a sustinut principiile. Si a pierdut.. in tara in care orice e posibil mai putin normalul.
Dar in acelasi timp a si castigat ceva notorietate, daca asta mai conteaza cu ceva in constiinta romanilor care decat ca n-au aplaudat-o pe Veorica in persoana premierului vreme de 2 ani.
Pentru ca aici este vorba cu adevarat de ceilalti romani, care au votat impotriva usr desi intuiau ca nu e tocmai corect; au ales ca deobicei raul imediat cel mai mic. Si au castigat.. oare ? Vom mai vorbi pe 24, 25 sau nu, caci incurcate sunt caile politichiei dambovitesti, care este bineinteles. In tara cea mai saraca, bolnava, inculta si corupta de la periferia UE.
Ma asteptam ca logica conform careia pesedeul va inregistra cea mai puternica lovitura netrecand de turul 1 al alegerilor sa fie imbratisata de mai multi romani care mai gandesc, inca; dar se pare ca mai gandesc DECAT la castig si pe termenul imediat. Vom vedea peste 2 saptamani.
De acord cu mesajul lui DemonBanal de la 8 si 12, chiar daca nu agreez defel rabunarea, va invit totodata sa cititi si: "https://www.comisarul.ro/articol/nimeni-nu-spune-aceste-lucrurile-despre-asa-zisul-_1040067.html"
care spune destule fara sa ofere traditionala mura-n gura!

 

@wert

nu mobilizezi pe nimeni,pentru nimeni.
daca vrei sa faci ceva util,anuleaza-ti votul,
altfel ti-l fura tovarasii uslinosi.

lasa-i sa se bata singuri,pnl si joianis au spus
ca n-au nevoie de usr,de data asta ii cred :)

 

cu siguranta nu vor avea nevoie, ziceam si eu asa...

dar mai ziceam ca dupa ce castigi niste alegeri, cele mai importante masuri (de forta, de strategie sau impopulare chiar) le iei in primele 3 luni dupa instalare. Dupa aia e mai greu, aproape imposibil. Doar cand ai imediat votul masiv in spate poti actiona.

Or la Iohannis o sa castige dar va fi totul FLEASCA. Adica nr. romanilor care vor vota Iohannis va fi cu aproape 2 milioane mai mic decat in T2 de acum 5 ani. Si cu asta, chiar daca castigi, NU se numeste ca esti incarcat electoral. Deci mandatul va pleca sovaelnic, nu are cum altfel.

Daca finala era Iohannis-Barna si PSD era praf in conditiile astea, nu se stia rezultatul. Dar oricare ar fi castigat AR FI FOST incarcat la maxim electoral si putea initia orice. Cu forta maxima.

Si daca tot am intrat pe panta aluneoasa a aparentelor, DE CE NU AC-

CEPTA KMJ provocarea, mai mult decat fireasca, a Veoricai ?
PS Nu va ingramaditi cu explicatii rationalizate la maxim, priviti DECAT ca simbol refuzul presedintelui, ca nu doare!

 

nimeni in 30 de ani nu a refuzat dezbaterea

nici ponta, nici basescu, nici iliescu... nimeni

indiferent daca le aducea teoretic puncte sau nu.

Iohannis oricum castiga, dar mandatul sau va fi unul umbrit si de atitudinea asta COMPLET antidemocratica.

Nu exista explicatii pentru asta. Nu conteaza adversarul, bunul simt democratic presupune dezbatere.

M-as bucura si daca cei care merg la vot pt Iohannis imi dau dreptate. Hai ca nu costa nimic, oricum Iohannis castiga.

in 2000,iliescu a refuzat dezbaterea cu vadim

cit despre turul 2,asteapta prudent si vom interveni
cind,daca si cum trebuie.

dreptate,ochii plinsi vor sa te vada...

vom face dreptate,orice va fi sa fie,
totul se plateste,inmiit daca se poate.

prietenii nostri pnlisti stiu bine de ce,
nicht wahr herr iohanis ?

Sa nu ne ambalam degeaba..

Rezultatul din primul tur al alegerilor prezidentiale arata clar rezultatul de la europarlamentare.Oamenii ,romanii obisnuiti s au saturat de minciuni,deb autostrazi desenate pe planse la antena 3,de spityale care se construiau peste noapte dar cel mai grav este ca oamenii nu pot accepta ca puscariasii ,criminalii ,violatorii au fost eliberati asa dupa ureche ,iti este frica sa trimiti copii la scoala pentru ca violatorilor nu le mai este frica de puscarie.Salarii si pensii nesimtite .Mama mea avea acum 5 ani 800 ron pensie dupa asa zisa marire mult trambitata are acum 890 ron.Unde este marirea , va spun eu ,la cei cu zeci de mii de ron.Am ramas surprins cand mama mi a zis ca PSD e un partid de mincinosi, ea care mereu credea in promisiunile lor.Asa ca PSD n u are nici o sansa cu toata propaganda si cu toata activarea tuturor printilor si bengosilor pe ziare.com PSD va pierde .Principala grija este ca nu cumva cei care au preluat acum guvernarea sa nu se tina de cuvant.

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor