Un studiu realizat in SUA a scos la iveala faptul ca auzul barbatilor are mai mult de suferit de pe urma zgomotului decat cel al femeilor, in cel mai mare pericol aflandu-se barbatii casatoriti.
Vestea buna este insa ca barbatii in etate, de peste 60 de ani, care iau doze mari de acid folic isi micsoreaza riscul de a-si pierde auzul din cauza zgomotului cu 20%, conform HealthDay.
Acidul folic poate fi obtinut nu doar din suplimente, ci si din alimente precum spanac, salata, sparanghel, fasole, mazare, ficat si cereale fortifiate.
Potrivit specialistilor care au realizat studii in acest sens, barbatii sunt de 2,5 ori mai predispusi sa-si piarda auzul din cauza zgomotului.
Barbatii casatoriti, caucazieni si care nu sunt hispanici prezinta cel mai mare risc, au stabilit cercetatorii.
Ca orice om, ai si tu pacatele tale; unele sunt scuzabile, cum ar fi consumul exagerat de cafeina, altele sunt regretabile. Dintre acestea unele sunt, totusi, reparabile, daca constientizezi la timp efectul nociv pe care il au asupra sanatatii tale.
1. Tigarile: regretabil
Cancerul la plamani este principala forma de cancer de care sufera femeile. In cazul lor, cele 4.000 de chimicale continute par sa aiba un efect mai mare decat in cazul barbatilor, conform Prevention.com.
Insa nu toate vestile sunt rele. Fostii fumatori ar trebui sa stie ca dupa 10 ani de abstinenta, riscul de cancer la plamani in cazul lor ajunge sa fie egal cu cel al persoanelor de aceeasi varsta care nu au fumat niciodata.
Daca, insa, raul a fost facut si ai suferit de bronsita, plamanii sunt deja afectati.
Altfel, dupa 24 de ore de cand nu ai mai fumat, vasele de sange sunt deja mai sanatoase. Dupa un an, riscul de stop cardiac se reduce cu 50%. In 15 ani, predispozitia catre bolile de inima este aceeasi cu cea a nefumatorilor. 30 de minute de sport zilnic vor grabi recuperarea functiilor inimii.
Daca toti oamenii ar trebui sa consume legume si fructe, in cazul fostilor fumatori se impun portii suplimentare de capsuni si zmeura, care previn cancerul la esofag, conform unui studiu realizat de Universitatea de Stat din Ohio.
Se recomanda, de asemenea, suplimente de acid folic (care se gaseste si in cereale integrale si legume verzi) si Vitamina B12 (in carne si lactate), care pot ..