Recent s-a descoperit ca, in doze mari, vitaminele si suplimentele fac mai degraba rau decat bine. O cercetare si mai recenta a scos la iveala faptul ca acestea pot mari chiar riscul de anumite cancere.
Potrivit profesorului Martin Wiseman, consilier al World Cancer Research Fund, dozele mici de vitamine sau minerale sunt benefice, insa exagerarea acestor cantitati poate avea efecte dezastruoase, relateaza Daily Mail.
Mai mult, dupa cum arata cercetarile realizate in ultimii ani, anumite vitamine pot chiar mari riscul de Cancer, cum este cazul beta carotenului. In doze mari, acesta poate predispune la Cancer de plamani in cazul fumatorilor, a explicat Wiseman.
Efectul dozelor mari nu este cunoscut in cazul tuturor nutrientilor, ceea ce face ca unele situatii sa devina de-a dreptul periculoase. De aceea, sfatul lui Wiseman este acela de a nu lua suplimente dupa ureche, ci de a recurge mai ales la nutrientii din alimentatie.
Banalele rosii au potentialul de a te apara de cateva tipuri de cancer, printre care cel de prostata, plamani si stomac.
Pe langa faptul ca sunt bogate in calciu, potasiu, vitamina C si fosfor, cel din urma fiind prezent intr-o cantitate surprinzator de mare, rosiile contin si beta caroten, benefic vederii.
Bogate in antioxidanti, rosiile au si potentialul de a lupta cu mai multe tipuri de cancer, gratie carotenoidelor, printre care licopenul, care da culoarea caracteristica tomatelor, conform manbir-online.com.
Potrivit unui studiu aparut in Journal of the National Cancer Institute, marii consumatori de rosii au un risc diminuat de a se imbolnavi de Cancer, chiar daca nu sunt protejati de fiecare tip de Cancer. Exista, de asemenea, indicii ca ar putea micsora si riscul de Cancer al pancreasului, rectului, bucal, la sani si cervical.
Studiul, realizat de Dr. Edward Giovannucci, de la Harvard Medical School, a analizat nu mai putin de 72 de cercetari mai vechi.
A reiesit ca nu doar rosiile in forma naturala sunt benefice; si de pe urma sosului, ketchup-ului, pastei de tomate si a supei de rosii avandu-se de castigat. Gatirea sau procesarea rosiilor nu le diminueaza efectul.
Ca legumele sunt bune pentru sanatate e deja un cliseu. Stii ca trebuie sa consumi 5 pana la 9 legume pe zi, dar stiai si care sunt acelea care iti pot intari sistemul imunitar in asa fel incat riscul de cancer, boli ale inimii si diabet sa scada considerabil?
Rosiile
Desi, tehnic sunt fructe, rosiile sunt servite si gatite ca si legume. Este binecunoscuta capacitatea lor de a lupta impotriva cancerului, iar complexul de vitamine, de la A la K, nu face decat sa tina presiunea arteriala in frau si sa reduca numarul de radicali liberi din corp.
Broccoli
Putine alimente au capacitatea de a lupta cu bolile asa cum o face broccoli. Aceasta leguma este un adevarat depozit de antioxidanti, care au toate calitatile de a reduce riscul aparitiei cancerului la stomac si plamani. Broccoli previne, de asemenea, raceala si virozele, continand mari cantitati de beta-caroten si si vitamina C.
Varza de Bruxelles
Foarte bogata in acid folic, varza de Bruxelles este recomandata mai ales femeilor insarcinate. Insa nu sunt de neglijat nici depozitele de vitamina C si K, sau fibrele continute de leguma, potasiul si acizii omega 3.
Morcovii
Esentiali pentru sanatatea ochilor, a pielii si a parului, morcovul este bogat si in antioxidanti, cum ar fi vitamina A. Vitamina C, prezenta si ea, protejeaza sistemul cardiovascular.
Dovleceii
Frumos colorati, dovleceii sunt o sursa viabila de antiimflamatori precum vitamina C, beta-caroten, capabili sa vindece mai multe boli, ..
Te speli pe maini de 20 de ori pe zi, stranuti asa cum scrie la carte. Ce-ar mai trebui sa faci ca sa te asiguri ca nu prinzi o raceala?
Din pacate, e nevoie de mult mai mult decat de un mar pe zi pentru ca doctorul sa stea departe de casa ta. Din fericire, toate ingredientele iti sunt indemana; trebuie doar sa stii sa alegi.
Iaurt
Probioticele, sau "culturile vii de bacterii" care se gasesc in iaurt, asemanatoare celor care traiesc in colon, sunt bacterii benefice care iti tin intestinul sanatos.
Chiar daca sunt disponibile si sub forma de suplimente, un studiu al Universitatii din Viena a aratat ca 200 de grame de iaurt pe zi au acelasi efect asupra sistemului imunitar ca si suplimentele sub forma de pastile.
De altfel, conform Prevention, doza zilnica recomandata este de 170 de grame.
Orz si ovaz
Aceste cereale contin beta-glucan, un tip de fibra care lupta cu microbii si are si proprietati antioxidante. Sunt chiar mai eficiente decat echinaceea, dupa cum a aratat un studiu realizat in Norvegia.
Animalele care se hranesc cu asa ceva sunt mai putin predispuse sa contracteze raceli, herpes si chiar antrax. In cazul oamenilor, mareste imunitatea, ajuta la vindecarea ranilor si face mai eficiente antibioticele.
Se recomanda ca macar o data pe zi sa se consume cele doua cereale.
Usturoi
Aceasta ruda a cepei contine ingredientul activ numit alicina, capabil sa lupte cu infectiile si bacteriile.
Un studiu realizat in Marea Britanie, ...