Inghetata si burgerii au puterea de a ne controla creierul, trimitand mesaje celulelor sa ignore semnalele primite de la leptina si insulina, hormoni care ne regleaza greutatea, efectele durand chiar trei zile.
Potrivit unui studiu efectuat de UT Southwestern Medican Center din Dallas, corpul da semnale cand primeste prea multe grasimi, insa, cand mancam ceva care ne place, precum ingheta sau mancarea de la fast-food, raporturile chimice din creier sunt alterate, relateaza Reuters.
"Studiile noastre demonstreaza ca, in momentul cand mancam ceva bogat in grasimi, creierul este 'lovit' de acizii grasi si devenim rezistenti la insulina si leptina", spune Deborah Clegg, unul dintre cercetatori.
"Avand in vedere ca nu mai primesti semnale de la creier sa nu mai mananci, exista tendinta de a manca prea mult", a adaugat ea.
Acidul palmitic, gasit in carnea de vita, unt, branza si lapte, este una dintre cele mai "periculoase" tipuri de grasimi din acest punct de vedere, fiind foarte eficient in declansarea mecanismului.
Barbatii care au o dieta bazata pe produse de fast-food care abunda in carne au toate sansele sa ramana fara urmasi, arata un studiu recent.
In cadrul unei cercetari care s-a intins pe durata a patru ani, timp in care 61 de barbati au fost monitorizati, s-a descoperit ca lichidul seminal al barbatilor care consumau regulat produse de fast-food era de calitate inferioara, fiind inferior si din punct de vedere cantitativ comparativ cu al celor care urmau o dieta bogata in fructe si legume.
Concret, spermatozoizii celor ahtiati dupa burgeri, spre exemplu, erau mai putini si mai inceti, dupa cum relateaza The Sun.
Studiul a concluzionat ca o dieta bogata in antioxidanti garanteaza o fertilitatea crescuta in cazul barbatilor.
In prezent, profesorul Jaime Mendiola, care a efectuat studiul in doua clinici de fertilitate din Spania, incearca sa determine daca exista vreo diferenta intre calitatea lichidului seminal a barbatilor care obtin antioxidantii din hrana si cei care isi iau antioxidantii din pastile.
Si antidepresivele risca sa lase barbatii infertili
Nici antidepresivele nu lasa nealterat lichidul seminal, scazandu-i calitatea si putand aduce, in cazuri extreme, infertilitatea, relateaza Chicago Tribune.
Conform unui alt studiu, realizat de aceasta data la New York, jumatate dintre barbatii care iau antidepresive au de suferit cand vine vorba de fertilitate, de pa urma medicamentelor (Seroxat, Paxil etc.).
Fumatul, alcoolul, caldura si steroizii ...
Nr. 677. Vineri, 23 ianuarie 2009 Restaurantele fast-food plasate in vecinatatea scolilor sporesc riscul de obezitate la copii. Mai mult de jumatate dintre copiii supraponderali din Statele Unite studiaza la scoli aflate in imediata vecinatate a unor restaurante de tip fast-food, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii americani, informeaza Reuters, citat de Mediafax. Studiul, realizat de doctorul Brennan Davis, de la Universitatea Pacific din Azusa, si de Christopher Carpenter
Sa mori pentru un burger poate deveni o realitate, in conditiile in care recentele cercetari au scos la iveala faptul ca mancarea nesanatoasa, cum e cea de la fast-food, mareste riscul instalarii bolii numite Alzheimer.
Cercetatorii Institutului din Stockholm au descoperit ca alimentele bogate in grasime si zahar, care determina formarea colesterolului, determina schimbari in creier asociate cu stadiile initiale ale bolii, informeaza Daily Mail.
Cazurile de Alzheimer se vor dubla in decurs de o generatie, daca nu vor fi luate masuri, avertizeaza cercetatorii. Numai in Marea Britanie, 400.000 de persoane sunt afectate de aceasta boala.
Testele care au condus la aceasta concluzie au fost realizate pe soarecii de laborator in Suedia. Potrivit lui Neil Hunt, mancarea sanatoasa reduce riscul aparitiei dementei. "Este important sa se consume cat mai putine mancaruri grase, sare si mai multe fructe si legume, care sunt bogate in antioxidanti.
Dieta mediteraneana te tine departe de Alzheimer
Dieta mediteraneana, care presupune multe fructe, legume, cereale, peste, cantitati moderate de alcool si putin carne, reduce riscul aparitiei dementei cu 30%. Si asta, datorita nivelului scazut de grasimi, zahar si alimente procesate si cantitatii mari de proteine, fibre si antioxidanti.
Greutatea este importanta, de asemenea, persoanele supraponderale la 60 de ani avand mai multe sanse sa se imbolnaveasca de Alzheimer la 75 de ani.
Pentru britanici, cei mai mari ...
Nr. 500. Sambata, 26 iulie 2008 Chiar si o cantitate modesta de produse din soia, foarte apreciate de vegetarieni, poate reduce drastic numarul de spermatozoizi si reduce sansele ca barbatul sa conceapa. Periculoase pentru fertilitate sunt toate produsele pe baza de soia: tofu, carnati de soia, bacon, burgeri, laptele de soia, branza, iaurtul, inghetata, bauturile si batoanele energizante. Cei mai afectati sunt supraponderalii si obezii.
Un studiu recent dezvaluie ca consumul zilnic de alimente pe baza de soia ar putea duce la scaderea semnificativa a cantitatii de sperma.
Niste cercetatorii americani au declarat ca au descoperit ca barbatii ce au participat la studiu care au consumat cele mai mari cantitati de alimente pe baza de soia au prezentat o reducere a cantitatii de sperma, in comparatie cu aceia care nu au consumat deloc alimente din soia, informeaza Reuters.
A fost o diferenta destul de mare", a declarat doctorul Jorge Chavarro, de la Harvard School of Public Health, din Boston.
Acesta a precizat ca studiile realizate pe animale au scos la iveala o legatura intre consumul mare de fitoestrogeni, numiti izoflavone, si infertilitate, insa, pana recent, nu au fost observate efecte evidente asupra oamenilor.
"Am vrut sa stim daca soia poate afecta cantitatea spermei si daca are efecte asupra sistemului reproducator", a mai spus Chavarro.
Specialistii au studiat 99 de barbati, care au consumat 15 feluri de alimente pe baza de soia, in perioada 2000 - 2006.
Acestia au oferit informatii despre frecventa consumului si despre cantitatile de alimente din soia, precum sunca, burgeri, lapte, branza, iaurt, inghetata etc., consumate.
Din cauza faptului ca alimentele au niveluri diferite de izoflavone, cercetatorii au elaborat o lista standard a alimentelor pe baza de soia.
Ei au impartit participantii la studiu in doua grupuri, in functie de nivelul de soia consumat.
Nivelul de ..
Burgerii, cartofii prajiti, garnisiti cu branza, si prajiturile cu crema sunt cateva dintre alimentele de care ar trebui sa va feriti.
Nutritionistii sustin ca exista cateva mancaruri "ingrozitoare" de care nu ar trebui sa ne atingem.
Acestea contin atatea calorii cate ar trebui sa consumam intr-o zi. Un burger dublu, cu carne, are peste 1.500 de calorii, adica jumatate din necesarul caloric zilnic pe care il are un barbat si cam cat ar trebui sa consume o femeie la cele trei mese luate pe
Categorie: Sanatate 781 vizite [ Evenimentul Zilei ]
Un aditiv ce se gaseste in majoritatea tipurilor de carnati si burgeri, mai ales in produsele ieftine, poate provoca aparitia unor tumori canceroase, avertizeaza expertii europeni.
E128, cunoscut si sub numele de "Rosu 2G", colorant utilizat in prepararea mezelurilor, in special a carnatilor si burgerilor, dar si a unor produse de cofetarie, este un colorant cancerigen, potrivit informatiilor European Food Safety Authority (EFSA), organismul care analizeaza securitatea colorantilor si
McDonalds si inca 6 fast-food-uri americane au fost date in judecata pentru ca puiul din produsele lor contine o substanta chimica cancerigena. Celelalte companii sunt Burger King, Chick-fil-A, Chili's, Applebee's, Outback Steakhouse si TGI Friday's.
Procesul a fost intentat de "Comitetul Doctorilor pentru o Medicina Responsabila" in California si urmareste sa oblige toate aceste companii sa-si avertizeze consumatorii ca sunt hraniti cu o substanta cancerigena. Toate mostrele din produsele lor pe baza de pui contin amine heterociclice (HTA).
Aminele heterociclice se formeaza in toate carnurile gatite la temperaturi ridicate, daca acestea au in componenta muschi. Muschii contin creatinina, care reactioneaza cu aminoacizii la temperaturi mari, generand HTA. Cu cat temperatura este mai mare cu atat concentratia de substante cancerigene este mai mare. Carnurile fierte contin foarte putine asemenea substante, deoarece temperatura lor este limitata la 100 grade Celsius, punctul de fierbere al apei.
"Puiul la gratar poate produce cancer, si consumatorii merita sa stie ca acest produs presupus sanatos este de fapt la fel de daunator pentru ei ca si puiul gras prajit" a spus presedintele organizatiei, Neal Barnard.