Daca se banuia ca cerealele integrale te ajuta sa scapi de tesutul adipos, cercetatorii americani au simtit nevoia sa confirme aceasta informatie. Testele au aratat ca acest aliment este mai cu seama benefic in cazul varstnicilor.
Dupa ce au monitorizat 177 barbati si 257 de femei cu varste de peste 68 de ani, cercetatorii au concluzionat ca adultii in etate care consuma cereale integrale au mai putina grasime in organism, mai ales in regiunea abdominala, femeile fiind mai atrase de acest aliment decat barbatii, conform HealthDay.
Benefice sunt mai ales fibrele din cereale, cele din fructe si legume neavand acelasi efect, se mentioneaza in raportul publicat in Jurnalul de Nutritie.
Categorie: Diete, intretinere 440 vizite [ Ziare.com ]
Ca orice om, ai si tu pacatele tale; unele sunt scuzabile, cum ar fi consumul exagerat de cafeina, altele sunt regretabile. Dintre acestea unele sunt, totusi, reparabile, daca constientizezi la timp efectul nociv pe care il au asupra sanatatii tale.
1. Tigarile: regretabil
Cancerul la plamani este principala forma de cancer de care sufera femeile. In cazul lor, cele 4.000 de chimicale continute par sa aiba un efect mai mare decat in cazul barbatilor, conform Prevention.com.
Insa nu toate vestile sunt rele. Fostii fumatori ar trebui sa stie ca dupa 10 ani de abstinenta, riscul de cancer la plamani in cazul lor ajunge sa fie egal cu cel al persoanelor de aceeasi varsta care nu au fumat niciodata.
Daca, insa, raul a fost facut si ai suferit de bronsita, plamanii sunt deja afectati.
Altfel, dupa 24 de ore de cand nu ai mai fumat, vasele de sange sunt deja mai sanatoase. Dupa un an, riscul de stop cardiac se reduce cu 50%. In 15 ani, predispozitia catre bolile de inima este aceeasi cu cea a nefumatorilor. 30 de minute de sport zilnic vor grabi recuperarea functiilor inimii.
Daca toti oamenii ar trebui sa consume legume si fructe, in cazul fostilor fumatori se impun portii suplimentare de capsuni si zmeura, care previn cancerul la esofag, conform unui studiu realizat de Universitatea de Stat din Ohio.
Se recomanda, de asemenea, suplimente de acid folic (care se gaseste si in cereale integrale si legume verzi) si Vitamina B12 (in carne si lactate), care pot ..
Stam bine la teorie, dar suntem corigenti la practica! Cu toate ca romanii stiu care alimente sunt sanatoase, ei incep sa consume fructe si legume abia dupa ce implinesc 40 de ani.
Romanii cu varste cuprinse intre 15 si 60 de ani sunt interesati de o alimentatie sanatoasa, dar putini pun in practica informatiile pe care le cunosc, arata studiul "Atitudini si perceptii fata de alimentatia sanatoasa", realizat de compania de cercetare Exact.
Mai mult de jumatate dintre respondenti (58%) au mentionat carnea de porc printre alimentele care ar trebui consumate cel mai rar, iar 80% au afirmat ca o dieta sanatoasa se bazeaza pe consumul de fructe si legume.
Desi sunt constienti de efectele unei alimentatii nesanatoase, doar 20% dintre subiecti au declarat ca se hranesc zilnic cu fructe si legume, iar 41% au spus ca iau astfel de mese o data sau de doua ori pe saptamana.
La capitolul alimentelor nesanatoase, cei mai multi au mentionat carnea de porc (58%), grasimile (24%), dulciurile (18%), bauturile alcoolice (15%), zaharul alb (14%).
Prajelile au fost mentionate de numai 13% dintre respondenti. La fel si mezelurile. Fast-foodul a fost trecut si el in categoria alimentelor periculoase de peste 10% dintre subiecti.
Fructele si legumele au fost mentionate ca alimente sanatoase de peste 80% dintre participantii la studiu. Ele au fost urmate de carnea de pui, pe care 40% o considera dietetica.
Pestele este socotit aliment sanatos de 34% dintre subiecti, laptele de ...