Consumul intens de cereale integrale tine sub control presiunea arteriala, micsorand riscul de hipertensiune.
In urma unui studiu realizat in SUA a reiesit ca barbatii care consuma multe cereale integrale sunt cu 19% mai paziti de hipertesniune decat cei care nu le includ intotdeauna in meniu, relateaza Reuters, citand American Journal of Clinical Nutrition.
Expertii americani recomanda consumul a cel putin 85 de grame de cereale integrale zilnic.
Una dintre posibilele explicatii ale legaturii dintre cereale integrale si pastrarea sub control a tensiunii arteriale este aceea ca cei care consuma mai multe cereale integrale tind sa ia mai putin greutate de-a lungul timpului, fapt benefic si pentru tensiune.
Categorie: Diete, intretinere 455 vizite [ Ziare.com ]
Daca ai tensiune arteriala crescuta, dieta este foarte importanta. Daca nu vei tine cont de aceasta boala si o sa mananci ceea ce vrei, o sa ai probleme din ce in ce mai mari.
In primul rand, trebuie sa elimini sarea, te sfatuieste Life 123. Sarea este foarte daunatoare persoanelor care sufera de hipertensiune arteriala.
Inainte de a cumpara un produs, citeste cu atentie eticheta pentru a verifica continutul de sodiu.
Nu uita ca "organic" nu inseamna neaparat "sanatos". Consuma alimente ecologice, insa nu uita sa verifici etichetele.
Doar pentru ca ai tensiune arteriala crescuta, nu inseamna ca mesele tale nu pot fi bune si gustoase. Va fi nevoie ca dieta ta sa varieze in produse alimentare bogate in calciu, magneziu potasiu si fibre. Consuma multe fructe, legume si cereale integrale.
Dieta ta trebuie sa contina: sparanghel, avocado, banane, broccoli, telina, grapefruit, fasole verde, carne slaba, portocale, spanac, rosii, seminte de floarea soarelui, lactate fara grasimi, somon si dovlecei.
Trebuie sa eviti produsele fast-food, carnea grasa, lactate grasele, alimentele cu mult zahar si, bineinteles, sarea.
Daca nu iti place ceea ce auzi, schimba-ti mentalitatea. In loc sa te chinui sa accepti ca nu poti manca orice, gandeste-te la optiunea de a experimenta cat mai multe alimente.
Regimul alimentar este, de multe ori, o carte in care poti sa-ti citesti viitorul. Iar o dieta bogata in fructe si legume iti poate aduce multi ani de sanatate.
Studiile arata ca 40% din decesele din Statele Unite survin in urma lipsei activitatii fizice, a fumatului, a consumului de alcool si a regimului alimentar nesanatos, ceea ce arata ca o mare parte din afectiuni pot fi prevenite. Exista alimente care, prin puterea antioxidantilor, pot incetini procesul de imbatranire, arata PreventAging.blogspot.
Fructele si legumele bogate in vitamina C stimuleaza sistemul imunitar si reduc riscul de boli de inima, infarct, hipertensiune si diabet. Aici putem include portocalele, brocolli, mandarinele, lamaile, ananasul, capsunile, murele, kiwi, pepenele, papaya, varza, spanacul, ardeii, rosiile dar si patrunjelul.
Antioxidantii, agentii sanatatii, incetinesc si ei procesul de imbatranire. Morcovii, piersicile, grepfruitul, strugurii si prunele sunt bogate in antioxidanti. Intr-o dieta sanatoasa nu trebuie neglijate nici fibrele: acestea se gasesc in fructe, legume, cereale integrale si fasole. (L.S.)
Categorie: Diete, intretinere 1252 vizite [ Ziare.com ]
A fi sau a nu fi vegetarian. Este bine sa consumam doar produse vegetale? Ei bine...este si nu este.
Oamenii aleg sa fie vegetarieni din mai multe motive, pe atat de diverse pe cat de ciudate. Unii vor sa piarda in greutate si spera ca eliminand anumite elemente vor reduce si numarul de calorii.
Insa, in momentul in care se apeleaza la un regim alimentar vegetarian, fara a se tine cont de faptul ca organismul are nevoie de vitaminele si proteinele din carne, problemele de sanatate nu intarzie sa apara.
Majoritatea persoanelor blameaza regimul vegetarian, considerandu-l periculos pentru sanatate. De fapt, regimul vegetarian este periculos pentru sanatate daca este practicat in mod iresponsabil.
Legumele, fructele si celelalte alimente permise vegetarienilor trebuie alese cu grija, astfel incat sa asigure necesarul de nutrienti de care organismul nostru are nevoie pentru a putea functiona la cote maxime.
Legumele si fructele pot fi incorporate in diverse salate sau pot fi consumate sub forma de sucuri stoarse in casa.
De asemenea, vegetarienii au nevoie de cat mai multe proteine, care trebuie consumate de 3-4 ori pe saptamana. Ele pot fi luate din naut, linte, fasole, mazare, soia, nuci, alune, migdale, fistic, seminte de dovleac si floarea soarelui, masline, dar si uleiurile extrase din ele.
Laptele, iaurtul, ouale si branzeturile trebuie consumate macar de 2-3 ori pe saptamana. Un alt element important sunt fibrele care trebuie consumate zilnic. Ele ..
Carenta de magneziu accelereaza procesul de imbatranire a celulelor din corpul uman, fapt care ar explica o legatura intre lipsa pe termen lung a acestui micronutrient si riscul crescut de boli asociate cu inaintarea in varsta, informeaza AFP.
Magneziul joaca un rol esential in sute de reactii biochimice din organism. El contribuie la intretinerea functiilor musculare si nervoase, stabilizeaza ritmul cardiac si fortifiaza scheletul.
Peste 50% din populatia Globului sufera de un deficit de magneziu din cauza unei alimentatii dezechilibrate, fapt care contribuie la cresterea riscurilor de maladii cardiovasculare, hipertensiune, diabet, osteoporoza si anumite tipuri de cancer.
In cazul unei deficiente moderate de magneziu, celulele supravietuiesc, se multiplica normal, insa imbatranesc mai repede decat celulele care beneficiaza de o concentratie normala din acest oligoelement.
David Killilea, specialist in nutritie si metabolism, sustine ca efectele pe termen lung ale deficitului de magneziu asupra celulelor pot provoca aparitia unor boli cronice. In momentul in care observa markerii imbatranirii accelerate, celulele cu deficienta de magneziu se stabilesc pe modul "triaj", economisind resursele doar pentru procesele metabolice indispensabile, in detrimentul functionarii lor pe termen lung.
Detectarea, diagnosticarea si tratarea acestei carente sunt dificile, pentru ca oamenii pot suferi de un deficit moderat de magneziu o perioada lunga de timp, fara sa stie ...
Alimentatia vegetariana in care se consuma o mare varietate de produse integrale, neprocesate, nerafinate si corespunzator pregatite si ingerate ca hrana, furnizeaza toti nutrientii necesari si in cantitatea necesara, cu o singura exceptie, vitamina B12 care trebuie suplimentata in dietele strict vegetariene.
Alimentatia vegetariana are urmatoarele mari avantaje: aport de proteine de cea mai buna calitate - proteinele din leguminoase (fasole, mazare, soia, linte, naut, bob) sunt foarte bine asimilitate si folosite de organism.
Aport de grasimi de cea mai buna calitate (grasimi nesaturate din masline, avocado, nuci, alune, seminte); lipsa completa a colesterolului (alimentele de origine vegetala nu contin colesterol), corpul isi poate asigura din resurse proprii necesarul de colesterol cu conditia expunerii zilnci la soare a pielii timp de 15 minute.
Lipsa grasimilor saturate (cu exceptia uleiului de palmier si de cocos, dar care, in lipsa colesterolului alimentar, nu sunt daunatoare). Aport crescut de vitamine si minerale din fructe si legume, leguminoase, cereale. Aport de glucide de calitate superioara din cereale si produse pe baza de cereale si din fructe, leguminoase. Aport crescut de fibre alimentare (nutrienti cu efecte deosebite, in special in eliminarea toxinelor din organism) prezente in legume, fructe, leguminoase si cereale. Prezenta in cantitate mare a compusilor fitochimici, substante folosite in corpul omenesc in lupta impotriva bolilor.
Medicii ...