Chiar si exercitiile fizice usoare pot tine departe bolile de inima, arata un studiu recent.
30 de minute de aerobic sau doar plimbare sau jogging, de trei ori pe saptamana, micsoreaza riscul de mortalitate cu 60%, relateaza The Telegraph.
In cadrul studiului, realizat in New Orleans, Louisiana, si publicat in American Journal of Medicine, mai multi voluntari au fost supusi unui program care cuprindea exercitii fizice de 30 - 40 de minute, de trei ori pe saptamana, timp de 12 saptamani.
Voluntarii au fost urmariti apoi timp de 6 ani, observandu-se reale imbunatatiri ale starii lor de sanatate. Practic, cei care si-au insusit acest stil de viata si-au micsorat rsicul de mortalitate cu 60%.
In plus, miscarea, chiar nu foarte intensa, are capacitatea de a micsora nivelul steresului, si el periculos pentru sanatate.
Categorie: Diete, intretinere 514 vizite [ Ziare.com ]
Un pahar de alcool pe zi e benefic, in cazul in care nu ai probleme de sanatate care sa "interactioneze" cu acesta. Insa, din pacate, in marea majoritate a cazurilor se depaseste aceasta cantitate sau nu stim cu adevarat cat alcool se afla in paharul pe care il servim.
Iar daca s-a depasit limita, ce se intampla? Cum sa facem ca raul sa fie mai mic, mahmureala inexistenta si cum riscam sa nu ne deshidratam?
In plus, cu atatea studii contradictorii, nici nu mai stii daca ceea ce bei este benefic sau nu, daca intr-adevar tii doctorul departe ori daca scurtezi perioada pana la urmatoarea sa vizita.
Se stie ca un pahar din cand in cand miscoreaza riscul aparitiei bolilor de inima si al accidentelor vasculare sau cerebrale. Dar prea mult alcool poate deveni o problema in sine, ducand la aparitia bolilor de inima si a multor alte afectiuni, putand fi chiar fatal.
Cu alte cuvinte, beneficiile alcoolului exista, dar doar in cazul in care acesta este consumat cu moderatie, ceea ce inseamna, de obicei, un pahar pe zi, in cazul femeilor, si maximum doua, in cazul barbatilor, conform Self.com.
In cazul femeilor, problemele de sanatate pot incepe chiar de la cel de-al doilea pahar zilnic de bautura, explica Sharon Wilsnack, profesor la North Dakota School of Medicine and Health Sciences, in Grand Forks, care a realizat un studiu ce s-a intins pe 10 ani, legat de femei si consumul de alcool.
Potrivit acestuia, cantitatea benefica este, in cazul femeilor, 350 de ...
Categorie: Diete, intretinere 1074 vizite [ Ziare.com ]
Nu e obligatoriu sa te comporti in conformitate cu anii pe care ii ai. Pana la urma, 50 de ani sunt tot un fel de 30 (vezi Madonna, stilul ei de viata si felul in care arata).
Insa cand vine vorba de nutritie, exista niste diferente clare intre felul in care trebuie sa se alimenteze o femeie de 30 de ani si una de 40, relateaza Health.com. A manca ceea ce e bun pentru organismul tau aflat la o anumita varsta este secretul pentru a putea face fata cu brio schimbarilor prin care acesta trece.
La 30 de ani
Incerci sa faci fata provocarilor reprezentate de copil, serviciu si, probabil, viata sociala. Daca mai mergi si la sala, programul tau e deja destul de incarcat. Daca ar exista o medalie pentru femeile care raspund tuturor acestor provocari ti-ar fi inmanata, cel mai probabil, si tie.
Ce nu trebuie sa lipseasca din dieta ta: fier, acid folic si calciu. Ai nevoie de 18 miligrame de fier zilnic pentru a te ajuta sa stai departe de anemie si pentru a-ti intari sistemul imunitar.
Daca incerci sa ramai insarcinata, nu sta departe de acidul folic. 400 de micrograme de acid folic sunt obligatorii in fiecare zi.
Cat despre calciu, acesta este esential pentru ca oasele tale sa ramana puternice. Dupa 35 de ani, se pierde deja din masa osoasa. Femeile cu varste de 19 pana la 50 de ani au nevoie de 1.000 mg de calciu zilnic; jumatate dintre ele nu tin insa cont de asta.
Alimente potrivite varstei tale
Carne de vita, porc si fasole - toate acestea sunt bogate ..
Categorie: Diete, intretinere 3554 vizite [ Ziare.com ]
Daca prima idee pentru o cina rapida include carnea rosie, mai ganditi-va. Studii recente arata ca exista o stransa legatura intre aceasta si cancerul la san.
In cadrul unui studiu realizat de Harvard Medical School, expertii au cercetat arhivele mai multor institutii medicale, gasind dosarele medicale ale 90.000 de femei din SUA, chestionate in 1991, 1995 si 1999 cu privire la obiceiurile lor alimentare.
Concluzia cercetatorilor a fost ca predispozitia catre cancer se afla in stransa legatura cu banala carne rosie. In mod paradoxal, femeile care consuma mai multa carne rosie sunt, de obicei, supraponderale si fumeaza, au mai concluzionat specialistii citati de Yahoo! Health.
Chiar si daca se elimina acesti doi factori, riscul de a dezvolta cancer la san ramane mai mare decat in randul femeilor care nu consuma, de obicei, carne rosie.
Din pacate, studiile nu au putut determina cantitatea exacta de carne rosie ce poate fi consumata in siguranta, fara riscuri.
Daca nu vor sa traiasca cu teama zilei de maine, femeile ar trebui sa invete cate ceva din alimentatia popoarelor mediteraneene, unde masura si diversitatea inseamna totul, explica specialistul consultat de Yahoo! Health, Lillie Shockney.
Schimba-ti viata pentru ca boala sa nu-ti dea tarcoale
Cand ne gandim la aceasta boala, de-a dreptul hidoasa, presupunem ca nu putem face nimic pentru a preintampina aparitia ei. Din start gandim ca e vorba de mana soartei, cand, in realitate, exista cateva ...
Categorie: Diete, intretinere 649 vizite [ Ziare.com ]
Vestile despre criza economica mondiala baga spaima in sufletul tuturor. Pe masura ce tot ma multe persoane isi pierd locurile de munca, iar unii pana si casele, tensiunea si anxietatea se strecoara in sufletul oamenilor.
Insa nu toate vestile sunt proaste. Nu vine Apocalipsa economica si cu siguranta mai exista si alte motive de bucurie. Spre exemplu, relatiile sentimentale sunt afectate pozitiv de recesiune, pe masura ce indragostitii se concentreaza unul pe celalalt in vremuri dificile.
Publicatia online The Frisky a gasit zece motive pentru care recesiunea este benefica pentru viata sexuala a tuturor.
1. Deoarece a disparut presiunea de a te "da mare" la intalnire
In astfel de conditii economice, devine o virtute sa fii cumpatat cu banii. Cand esti nevoit, din cauza economiei, sa renunti la mesele la restaurante, ai mai mult timp la dispozitie pentru a petrece cateva ore placute, acasa, impreuna cu cel iubit.
Nu mai e nevoie sa demonstrezi cat de grozav esti si ce slujba bine platita ai.
2. Pentru ca un partener concediat are mai mult timp la dispozitie sa te rasfete
Tu vii acasa obosit, dupa o zi de munca lunga. Partenerul tau, proaspat disponibilizat, si-a cautat un loc de munca pe Internet toata ziua - deci are mai multa energie ca sa te rasfete cu o baie fierbine si o portie de paste "ca la mama acasa".
3. Pentru ca in sfarsit va veti lua inima in dinti si va veti muta impreuna
Brusc, in aceste vremuri, doua chirii separate nu mai par ...
Traiam in conditii de stres, mancam ce apucam, fumam prea mult si ne hranim cu cafea, dormim cand putem si totusi vrem sa ramanem frumosi si tineri. O solutie ar fi chirurgia plastica, insa de ce sa nu ramanem tineri prin metode naturale si nu artificiale?
Asa cum stim cu totii, de vina pentru viitoarele probleme de sanatate si aspect este stilul de viata. Ca sa prevenim imbatranirea inainte de vreme, este bine sa corectam acele comportamente care dauneaza sanatatii, scrie Evenimentul Zilei in pagina electronica.
Niciodata nu este prea tarziu sa renuntati la fumat, sa va apucati de sport si sa mai pierdeti din greutate, afirma specialistii citati de publicatia "Prevention".
Stresul slabeste imunitatea , creste riscul unui atac de cord si al unei depresii. Mai mult, stresul este principalul factor al imbatranirii.
""Primul pas este sa va dati seama ca sunteti stresat si sa observati semnele stresului: transpirati, vi se accelereaza bataile inimii" , sugereaza medicul Elissa Epel, profesor de psihiatrie la Universitatea din California, San Francisco (SUA).
Stresul poate fi combatut cu ajutorul plimbarilor lungi si al exercitiilor de respiratie, insa, pe termen lung, trebuie sa adoptati masuri care va fac viata mai putin stresanta.
Desi toti medicii spun ca un pahar de vin este numai bun pentru o sanatate buna, alcoolul in cantitati mari pune viata in pericol. In loc sa aveti parte de relaxare, asa cum probabil credeti, veti avea probleme atat cu ficatul, ...