Ziare.com
Ponta a demisionat: Ce propunere le face Basescu partidelor

Ponta a demisionat: Ce propunere le face Basescu partidelor

Fostul presedinte Traian Basescu a lansat public o propunere adresata parlamentarilor si partidelor politice, miercuri, in seara zilei in care premierul Victor Ponta a anuntat ca isi depune mandatul si guvernul demisioneaza. "Dragi parlamentari si ...

04 Noiembrie 201537 comentarii

Referendum 2009

Chelaru (PSD): CCR nu poate forta un Parlament cu 300 de membri. Constitutia trece!

Chelaru (PSD): CCR nu poate forta un Parlament cu 300 de membri. Constitutia trece!

Senatorul PSD Ioan Chelaru, vicepresedintele Comsiei pentru Revizuirea Constitutiei, crede ca CCR nu poate cere respectarea referendumului din 2009 privind trecerea la un Parlament unicameral cu 300 de membri, in ciuda declaratiilor presedintelui acestui for, Augustin Zegrean, care spunea ca aceste rezultate vor trebui respectate. "Nu cred ca judecatorii Curtii Constitutionale vor forta introducerea in textul revizuit al Constitutiei rezultatul referendumului din 2009. Curtea te poate obliga sa modifici un text care nu e constitutional, nu sa introduci un text pe care il vrea Curtea", a spus Chelaru pentru Ziare.com...

17 Ianuarie 201454 comentarii
    Valeriu Todirascu (PNR): Basescu detine solutia aplicarii rezultatului referendumului din 2009

    Valeriu Todirascu (PNR): Basescu detine solutia aplicarii rezultatului referendumului din 2009

    Senatorul Valeriu Todirascu reaminteste parlamentarilor romani despre rezultatul referendumului din 2009 si sustine ca "presedintele Traian Basescu este dator sa intreprinda toate demersurile pentru a pune in aplicare rezultatul acestuia". "Majoritatea parlamentara actuala, in total dispret pentru democratie, refuza sa puna in aplicare cerintele referendumului DIN 2009. Mai mult, aceasta incearca sa schimbe regulile referendumului pentru a permite modificarea Constitutiei cu ajutorul a doar 25% din populatie, sperand ca noua Constitutie sa infirme votul democratic a peste 50% din populatia tarii care a stabilit limita maxima a numarului de parlamentari si modul de organizare a Parlamentului", afirma Valeriu Todirascu intr-un comunicat de presa...

    23 Septembrie 20134 comentarii
      Despre traseism si referendum - Interviu cu un doctor in drept constitutional

      Despre traseism si referendum - Interviu cu un doctor in drept constitutional

      Traseismul politic este greu de stavilit in conditiile in care mandatul parlamentarilor nu este unul imperativ, ci reprezentativ. Totodata, trebuie sa tratam cu atentie si precautie nivelul la care fixam in Constitutie pragul de participare la referendum, macar si pentru pacea sociala de care avem atata nevoie, subliniaza prof.dr. Simina Tanasescu. "E la fel de adevarat ca o minima etica profesionala ar trebui sa ii determine pe parlamentari sa nu migreze de la un partid la altul cu lejeritatea cu care o fac in Romania. De altfel, in alte state practica nu este nici larg cunoscuta, nici des utilizata, ci este un fenomen extrem de marginal", subliniaza intr-un interviu acordat Ziare.com prof. univ. Simina Tanasescu, doctor in drept constitutional, cadru didactic la Universitatea Bucuresti si director al Centrului de Drept Constitutional si Institutii Politice...

      12 Iunie 201337 comentarii
        "Bomba" referendumului, la mana CCR. Ce spunea presedintele Curtii, in 2012

        "Bomba" referendumului, la mana CCR. Ce spunea presedintele Curtii, in 2012

        Presedintele Traian Basescu a anuntat ca a demarat procedurile pentru un nou referendum privind trecerea la un parlament unicameral cu 300 de membri, asa cum au decis votantii in 2009, tot printr-o consultare populara, pe care Parlamentul nu doreste sa o puna in aplicare in viitoarea Constitutie. Inainte de asta, seful statului a spus insa ca asteapta ca parlamentarii sa se razgandeasca si sa puna in aplicare rezultatele, dar si ca organismul care da avizul final pe revizuirea Constitutiei, Curtea Constitutionala, sa ia o decizie in acest sens...

        12 Iunie 201326 comentarii
          Consilier prezidential: E obligatoriu ca referendumul din 2009 sa fie in Constitutie

          Consilier prezidential: E obligatoriu ca referendumul din 2009 sa fie in Constitutie

          Consilierul prezidential pentru Relatia cu Autoritatile Publice si Societatea Civila, Gabriel Berca, e de parere ca referendumul din 2009 privind trecerea la un Parlament unicameral cu 300 de membri ar trebui sa fie introdus, obligatoriu, in viitoarea Constitutie. "Un referendum trebuie respectat si nu poate fi pus in discutie, pana la urma e vointa oamenilor. Cei din Parlament trebuie sa tina cont de asta. Din punct de vedere a perceptiei publice, (sa nu aplici rezultatele referendumului - n.red) ar fi o formula care ar genera lipsa de credibilitate. Pana la urma, in 2009, oamenii au spus ceva, fie ca ne place sau nu ne place. Cred ca ar trebui tinut cont de lucrul acesta", a spus Berca pentru Ziare.com...

          06 Iunie 20133 comentarii
            Deputat PSD: In 2009 cetatenii n-au stiut sa faca diferenta intre parlament bicameral si unicameral

            Deputat PSD: In 2009 cetatenii n-au stiut sa faca diferenta intre parlament bicameral si unicameral

            Deputatul PSD Florin Iordache considera ca un eventual referendum constitutional initiat de Traian Basescu cu privire la numarul de Camere ale Parlamentului este un "nonsens". El sustine ca, in 2009, romanii au votat in necunostinta de cauza pentru parlament unicameral, insa acum vor bicameral. Secretar al Comisiei parlamentare pentru revizuirea Constitutiei, Florin Iordache sustine ca rezultatul referendumului din 2009 privind trecerea la parlament unicameral si reducerea numarul de parlamentari nu este elocvent deoarece romanii "nu au stiut sa faca diferenta intre bicameral si monocameral"...

            12 Aprilie 201325 comentarii
              Frunda: Referendumul din 2009 nu e obligatoriu, ci consultativ

              Frunda: Referendumul din 2009 nu e obligatoriu, ci consultativ

              Gyorgy Frunda, consilierul onorific pe probleme juridice al premierului Victor Ponta, considera ca referendumul din 2009, la care romanii au votat pentru trecerea la un Parlament unicameral cu maxim 300 de parlamentari, are doar rol consultativ si nu trebuie implementat, obligatoriu, in Constitutie. "Sa discutam constitutional. Rezultatul oricarui referendum e consultativ, Parlamentul are obligatia de a-l discuta, nu de a-l aproba. Dupa parerea mea, trebuie discutate si propunerile facute de Presedintie, asa e constitutional...

              29 Martie 201334 comentarii
                Traian Basescu: USL nu poate trece peste referendumul din 2009

                Traian Basescu: USL nu poate trece peste referendumul din 2009

                Presedintele Traian Basescu a sustinut, joi seara, declaratii de presa de la Palatul Cotroceni, pe marginea revizuirii Constitutiei, dar si despre statutul militarilor si scutul antiracheta de la Deveselu. Traian Basescu a anuntat ca a retrimis la reexaminare legea prin care se modifica statutul cadrelor militare, intrucat, in starea actuala, este fie un act de tradare nationala, fie o prostie profunda. De asemenea, seful statului a atras atentia ca va trebui luat in considerare rezultatul referendumului din 2009, intrucat exprima vointa poporului si mai multe articole din Constitutie fac referire la aceasta chestiune, pe marginea careia exista si decizii CCR...

                21 Martie 2013100 comentarii
                  Iliescu: Referendumul din 2009 nu e obligatoriu, a fost facut sub presiune

                  Iliescu: Referendumul din 2009 nu e obligatoriu, a fost facut sub presiune

                  Presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, crede ca referendumul din 2009, cand romanii au votat pentru trecerea la un Parlament unicameral cu maxim 300 de parlamentari, nu e obligatoriu la revizuirea Constitutiei, ci reprezinta doar "un punct de vedere". "Nu e deloc obligatoriu - un referendum facut in pripa, sub presiune, nu e un criteriu, e doar un punct de vedere care se va supune discutiei", a spus Iliescu pentru Ziare.com Iliescu a dat de inteles ca propunerea a fost una populista si impulsiva, de aceea a fost votata...

                  12 Martie 201359 comentarii
                    Revizuirea Constitutiei (II): Despre imunitatea parlamentara si referendum

                    Revizuirea Constitutiei (II): Despre imunitatea parlamentara si referendum

                    Orice norma juridica este interpretabila si cu atat mai mult o Constitutie, iar aceasta trebuie sa contina o buna doza de flexibilitate pentru a le permite actorilor politici sa se manifeste pe deplin, a declarat prof. univ. Simina Tanasescu in partea a doua a interviului acordat Ziare.com. Ratiunea de a fi a unei Constitutii este protectia drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, iar o revizuire trebuie sa aiba drept tinta inclusiv sporirea gradului de incredere al cetatenilor in autoritatile publice si a gradului lor de siguranta, mai subliniaza aceasta...

                    12 Februarie 20137 comentarii
                      Blaga: Daca cerinta exprimata la referendum este indeplinita, demisionam maine

                      Blaga: Daca cerinta exprimata la referendum este indeplinita, demisionam maine

                      Presedintele PDL, Vasile Blaga, a declarat, vineri, la Targu-Jiu, in cadrul unei conferinte de presa, ca parlamentarii PDL ar fi dispusi sa demisioneze, daca vor fi indeplinite cerintele alegatorilor de la referendum, respectiv un parlament unicameral si 300 de parlamentari. "Partidul Democrat Liberal nu isi schimba pozitia de la un sezon la altul, azi e la putere, maine este in opozitie. Daca cerinta romanilor exprimata la referendum - parlament unicameral si 300 de parlamentari - este indeplinita, demisionam maine dimineata", a spus Vasile Blaga, intrebat ce vor face parlamentarii democrat-liberali ca urmare a celor declarate de presedintele Romaniei, Traian Basescu, care a spus ca demisioneaza daca tot Parlamentul va face acelasi lucru...

                      25 Ianuarie 20133 comentarii
                        USL vrea Constitutie, dar fara referendumul din 2009: "A fost un abuz. Poporul a gresit"

                        USL vrea Constitutie, dar fara referendumul din 2009: "A fost un abuz. Poporul a gresit"

                        Reprezentantii USL sunt de parere ca modificarea Constitutiei ar trebui sa se produca in 2013, insa fara sa se tina cont si de rezultatele referendumului din 2009, cand s-a votat pentru trecerea la un Parlament unicameral cu maximum 300 de parlamentari. "Nu sunt de acord cu Parlament unicameral, mai trebuie sa treaca apa pe Dambovita sa avem asa ceva. Scaderea numarului de parlamentari va exista, dar nu la 300, ca nu suntem spartani, ci cat vor iesi calculele matematice. Eu sunt de acord cu reducerea numarului de parlamentari, dar n-au mai vrut pedistii, stiau ca si asa intra putini. Scaderea ar fi in jur de 300-316, mai precis, conform unui calcul", a spus vicepresedintele PNL Relu Fenechiu pentru Ziare.com...

                        23 Noiembrie 201257 comentarii
                          Ce facem cu referendumul din 2009? (Opinii)

                          Ce facem cu referendumul din 2009? (Opinii)

                          Inca nu s-a stins ecoul glasurilor care, dupa referendumul din 29 iulie, au tot strigat impotriva romanilor vii, cu drept de vot, imputinandu-le numarul, de la o zi la alta, in speranta ca vor reusi sa modifice rezultatul in favoarea USL, rezultat stabilit indata ce ministrul de Externe de atunci a dat public un numar din care ar fi trebuit sa se prezinte la vot 50%+1 pentru ca referendumul sa fie validat. Nimeni insa, nu mai pomeneste nimic despre rezultatul clar, de necontestat, al unui alt referendum, cel din noiembrie 2009, cand din numarul romanilor veniti la vot, la limita in privinta prezentei, 77,78% au optat pentru Parlament cu o singura Camera si 88,84% pentru micsorarea numarului de parlamentari...

                          19 Septembrie 20128 comentarii
                            Prezenta la vot pana la ora 13: 20,96 % la prezidentiale, 19,62% la referendum

                            Prezenta la vot pana la ora 13: 20,96 % la prezidentiale, 19,62% la referendum

                            Biroul Electoral Central a anuntat ca, pana la ora 13:00, prezenta la vot a fost de 20,96% pentru alegerile prezidentiale si de 19,62% pentru referendum. Purtatorul de cuvant al BEC, Marian Muhulet, a precizat ca pentru alegerile prezidentiale cifrele arata astfel: Prezenta la vot in mediul urban a fost de 20,12%, in timp ce in mediul rural prezenta a fost mai mare, de 22,10%. In 21 de judete prezenta a fost superioara mediei nationale pe primele locuri fiind Teleorman, 27,63%, Dambovita 25,83% si Mehedinti 25,74%...

                            22 Noiembrie 200915 comentarii
                              Emil Boc: Referendumul va fi un succes

                              Emil Boc: Referendumul va fi un succes

                              Presedintele PD-L, primul-ministru in exercitiu Emil Boc, a sustinut, marti seara, la Focsani, ca referendumul de pe 22 noiembrie 'va fi un succes'. 'Asa cum dupa referendumul presedintelui pentru vot uninominal s-a ajuns ca dumneavoastra sa votati oameni si nu liste, la fel vom avea un parlament cu maxim 300 de parlamentari', a afirmat Emil Boc. El le-a cerut vrancenilor prezenti la mitingul electoral al PD-L, care a avut loc la Sala Polivalenta, sa ii acorde inca un mandat de cinci ani presedintelui Traian Basescu, Boc sustinand ca 'in mandatul presedintelui Romania a intrat in Uniunea Europeana, iar romanii pot circula oriunde in Europa, pot sa munceasca, sa aiba un loc de munca'. 'Acum, cu buletinul doar, putem merge oriunde in Europa', a afirmat premierul Boc...

                              17 Noiembrie 200917 comentarii

                                Urmareste Ziare.com pe

                                Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
                                 

                                TOP 3 STIRI PRESA CENTRALA

                                Firea ameninta cu plangeri penale, pentru ca premierul nu-i da banii ceruti: Pentru mine, Ludovic Orban = Liviu Dragnea
                                Gabriela Firea il ameninta pe Ludovic Orban cu plangeri penale dupa ce premierul a anuntat ca nu va da Primariei Capitalei suma ceruta, de 677 de...

                                Orban nu mai da bani la Primaria Capitalei: Mi se pare o neobrazare! Ce vrea? Sa platim noi factura pentru companiile de nababi infiintate de Firea
                                Guvernul nu va da Primariei Capitalei suma ceruta, de 677 de milioane de lei, a anuntat vineri dimineata premierul Ludovic Orban, afirmand ca...

                                Iohannis spune ca rezultatul alegerilor din UK este foarte bun pentru romani
                                Presedintele Klaus Iohannis a declarat, vineri, de la Bruxelles, ca rezultatul alegerilor anticipate din Marea Britanie este unul foarte bun pentru...
                                Platforma pentru solutionarea online a litigiilor