soare cancer mamar

Ziare.com
vezi toate articolele pe aceeasi tema
Stai la soare pentru a te feri de cancerul la san

Stai la soare pentru a te feri de cancerul la san

Trei ore pe zi petrecute la soare pot chiar injumatati riscul de cancer la san, au alculat oamenii de stiinta din Canada.

Cercetarea, in cadrul careia au fost chestionate 3.101 persoane cu cancer la san si alte 3.471 care nu avesesera niciodata tumori, este cea mai recenta dintr-o serie intreaga de studii care sustin faptul ca expunerea zilnica la soare micsoreaza riscul aparitiei cancerului in general, stimuland productia de Vitamina D, informeaza Daily Mail.

Prezenta cercetare a scos la iveala faptul ca celulele de la nivelul sanilor au capacitatea de a converti Vitamina D intr-un hormon cu proprietati anti-cancer.

Studiul a scos la iveala faptul ca femeile care au petrecut, in adolescenta, cel putin 21 de ore pe saptamana la soare prezinta un risc cu 29% mai mic de a se imbolnavi de cancer la san, comparativ cu cele care au stat la soare, in aceeasi perioada a vietii, mai putin de o ora pe zi, se mentioneaza intr-un raport publicat de American Journal of Epidemiology.

Femeile care petrec afara mare parte a zilei la 40 si 50 de ani isi scad riscul de cancer la san cu 26%. In cazul celor de 60 de ani, soarele ajuta la micsorarea la jumatate a riscului de aparitiei tumorilor.

Si in cazul barbatilor soarele este benefic, el ferindu-i de atacuri cardiace sau infarcturi. mai mult


Marti, 28 Iunie 2011, ora 15:29

1 comentariu
Lipsa de vitamina D are un rol decisiv in evolutia cancerului

Lipsa de vitamina D are un rol decisiv in evolutia cancerului

Femeile care au o carenta de vitamina D in organism in momentul diagnosticarii cu cancer mamar prezinta un risc mai ridicat de deces sau de generalizare a tumorii fata de cele care au un nivel suficient de vitamine in corp, potrivit unui studiu publicat de Societatea Americana de Oncologie Clinica (ASCO), citat de AFP.

Cercetatorii au estimat ca pacientele care au un deficit de vitamina D prezinta cu 94% mai multe riscuri ca tumoarea sa produca metastaze si cu 73% mai multe probabilitati de a deceda din cauza cancerului decat femeile al caror nivel de vitamina D este normal.

Ei au mai descoperit ca 37,5% dintre femeile atinse de cancer mamar care au participat la studiu au fost considerate ca suferind de un "deficit" de vitamina D, in timp ce 38,5% dintre participante aveau un nivel "insuficient" de vitamina D in sange.

Cu toate acestea, oamenii de stiinta au estimat ca sunt necesare mai multe studii clinice suplimentare pentru a se decide daca medicii trebuie sa prescrie vitamina D pacientelor cu cancer mamar pentru a reduce riscul decesului.

"Datele indica o legatura semnificativa intre deficitul de vitamina D si evolutia cancerului mamar, insa nu putem spune inca daca este vorba de o relatie cauza-efect", a declarat coordonatorul echipei de cercetatori.

La studiu au participat 512 femei, cu varsta medie de 50 de ani, care fusesera diagnosticate cu cancer mamar si care au fost tratate in trei spitale ale Universitatii din Toronto in perioada 1989 -... mai mult


Vineri, 16 Mai 2008, ora 12:05

Alte articole despre: cancer, evolutie, lipsa, rol, vitamina D

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
  1. Cele mai ciudate noi specii (Galerie foto)
  2. A sarit de la peste 700 de metri, fara parasuta, si a aterizat in siguranta (Video)
  3. Nu poti scoate ketchup-ul din sticla? Stiinta te ajuta (Video)
  4. Prima casatorie gay intre supereroi
  5. Campanie electorala topless
  6. Un magar violator declanseaza lupte sangeroase in Yemen
  7. Surfing nud pentru a proteja natura
  8. Toalete cu maximum doua muste
  9. Ultimul racnet in materie de moda: marita-te in cizme Ugg!
  10. Adolf Hitler, personaj 3D