Expertii americani avertizeaza ca sucul de portocale este foarte periculos pentru smaltul dintilor, distrugandu-l in proportie de 84%.
Ipoteza conform careia sucurile de fructe si cele acidulate fac rau dintilor era si pana acum arspandita, insa testele Doctorului Yan-Fang Ren, de la Eastman Institute for Oral Health, Centrul Medical al Universitatii Rochester, din New York, au demnstrat ca pericolul este mult mai mare decat se credea.
Testele, realizate in premiera, au aratat ca cel mai periculos este sucul de portocale, care iti poate "spala de tot" smaltul dintilor, relateaza Daily Mail.
El avertizeaza ca sucul ar trebui consumat doar cu paiul si doar in timpul mesei pentru ca efectele sa nu fie atat de tragice. Si nu este vorba despre sucurile cu acid, ci chiar de cele naturale.
Dr. Ren a mai aratat ca in mare pericol sunt cei care obisnuiesc sa consume o bautura treptat, luandu-le, de exemplu, 20 de minute pentru a o termina. Mai putin expusi acestui risc sunt cei care dau pe gat mai repede bautura.
Sucurile interactioneaza si cu medicamentele, putand anula efectul acestora
Studiul a aparut la putin timp dupa ce o cercetare anterioara a aratat ca sucul de fructe reduce dramatic actiunea medicamentelor contra cancerului, a bolilor de inima si a presiunii arteriale.
Testele au mai aratat ca sucul de portocale, mere si grapefrut anuleaza efectele benefice ale unor antibiotice sau pilule contra temperaturii ridicate.
Tocmai de aceea, specialistii ..
Sucurile de fructe sunt foarte daunatoare pentru dantura, pentru ca zaharul si acidul distrug smaltul, spun stomatologii, citati de Daily Mail.
"Oamenii consuma din ce in ce mai mult sucuri de fructe, fiindca au senzatia ca e ceva natural si sanatos, insa aceste bauturi sunt inselatoare, pentru ca au zahar si acid", spune dr. Nigel Carter, seful Asociatiei de Stomatologi din Marea Britanie.
Sanatatea danturii este deseori neglijata si considerata mai putin importanta, dar acest lucru este complet gresit. Studiile au demonstrat faptul ca exista legaturi directe intre afectiunile dintilor si numeroase boli, precum diabetul sau infarctul.
"Parintii le dau des copiilor bauturi din fructe, crezand ca le fac un bine, dar este gresit, pentru ca le distrug dintii", a adaugat dr. Carter.
Ciresele intarzie imbatranirea, afirma specialistii, care recomanda consumarea lor in aceasta perioada a anului.
Foarte bogate in potasiu (250mg/100g), calciu (17mg/100) si minerale (fier, cupru), ciresele au peste 70 la suta apa, ceea ce ne permite sa mancam oricate vrem, fara sa ne ingrasam.
100 de grame de fructe au numai 68 de calorii, afirma medicii citati de Romantica. Cozile de cirese nu trebuie aruncate, pentru ca ceaiul din cozi de cirese este benefic pentru curatarea rinichilor si a aparatului urinar de reziduurile toxice si bacterii.
Ciresele anihileaza efectele negative ale radicalilor liberi datorita antioxidantilor, intarziind aparitia imbatranirii. Sucul de cirese are un puternic rol antibacterian, neutralizand bacteriile care ataca smaltul dintilor si care formeaza placa dentara.
Cura de cirese se recomanda hepaticilor, carora le regleaza functionarea ficatului, persoanelor demineralizate, celor cu afectiuni biliare, celor cu stari avansate de oboseala, anemicilor, copiilor cu deficiente de crestere, celor cu afectiuni nervoase, pentru ca medicina moderna recunoaste efectul sedativ al acestui fruct remarcabil.
Ciresele pot fi folosite si ca ajutor pentru tenurile uscate si obosite. Se curata de samburi o mana de cirese si se dau prin mixer, dupa care se aplica pe fata si se pastreaza 20 de minute. Masca se clateste cu apa plata sau minerala.
Chiar si durerile de cap pot disparea, daca aplicati pe frunte o cataplasma cu cirese presate.
Sfatul dentistilor: dati copiilor un pai cu care sa bea, astfel incat zaharul din aceste produse sa intre cat mai putin in contact cu smaltul dintilor.
Sucurile naturale, care combina zaharul si fructele, cariaza dintii copiilor, sustin medicii stomatologi. Aceste produse pot contine la fel de mult zahar ca si unele bauturi gazoase, de aceea este bine sa nu le dati copiilor mai mult de un pahar cu suc de fructe pe zi.
"Erodarea dintilor cauzata de sucurile de fructe cu acid sau de sucurile
Categorie: Sanatate 366 vizite [ Evenimentul Zilei ]